Forum Mapy Fotoradarów

Radary, fotoradary, lidary i videorejestratory ogólnie - Multaradar CD - nowość w Polsce

Qbek - 1 Grudzień 2012, 22:37
Temat postu: Multaradar CD - nowość w Polsce
No to zrobiło się gorąco... nawet najlepsze AR'y ledwie dają radę! Trochę pogrzebałem z necie i najlepszą obroną stają się zapisane POI z nawigacji.

Na zagramanicznych forach piszą, że nawet wertykalne zawieszenia niewiele dają. Co prawda w przytoczonym przykładzie, akcja dzieję się wśród zielonego, co jak wiemy nie sprzyja detekcji, niemniej jednak nogę z gazu będzie trzeba chyba zdjąć.

Nawiasem mówiąc, ciekawe jak się spisują najnowsze softy...

OJCIEC - 1 Grudzień 2012, 22:52

Czesi trzęsą dupkami, bo u nich przenośne. No i pasmo K, wcześniej mieli wyłącznie Ka, więc są ogólnie w szoku. :lol: U nas tylko w słupach. W nawigacji wrzucić do POI, w Escortach z GPS MarkLocation, reszta trenować pamięć. :grin:
Elite - 1 Grudzień 2012, 23:02


tqmeh - 2 Grudzień 2012, 08:47

Jak rozumiem w pierwszym kinie gość zasłania nazwy miejscowości, ale gdzie jest FR? :o Tak, jak w drugim filmie w skrzynce z (60) ?
Misial - 2 Grudzień 2012, 10:22

tqmeh, obejrzyj kilka razy. Nie skupiaj się na zasłoniętych czarnych punktach...

Niech moc będzie z Tobą :D

Qbek - 2 Grudzień 2012, 11:23

<FR> stoi na trójnogu w cieniu drzew po lewej stronie w czasie najazdu.
huzar24 - 6 Grudzień 2012, 22:42

Dwa takie cuda są na trasie z Rzeszowa do Tarnowa...
Na pierwszą nie zwróciłem uwagi (jechałem w kolumnie i pomyślałem, że to jakaś fałszywka w K - krótka i przez chwilę). Na drugiej zacząłem się drapać po głowie (nie wiem, czy było tam (50) czy (70) ...). Emisja w K 24.101, jeśli mnie pamięć nie myli.

Escort 9500ix Euro wykrył go z 10 metrów. :-(

W czym problem? W niskiej mocy emisji? Producenci AR dali się zaskoczyć? Softy załatwią sprawę czy kieszeń zaboli za nową zabawkę? :-(

OJCIEC - 7 Grudzień 2012, 20:34

huzar24 napisał/a:
W niskiej mocy emisji?

Wszystkie znaki na niebie i ziemi wskazują, że właśnie to.

Przy najbliższej okazji wbijaj je do MarkLocation i na razie tak trzeba sobie radzić.

piotreg - 8 Grudzień 2012, 15:14

18 grudnia będę jechał bezpieczną ósemką. Zobaczymy, co na to V1. :D
Misial - 8 Grudzień 2012, 17:51

piotreg, będzie cienko... jedno, dwa piknięcia...
piotreg - 8 Grudzień 2012, 18:16

Będzie co wnukom opowiadać. :D
vaz - 9 Grudzień 2012, 19:15

Znalazłem taki filmik. A tu urządzenie jest do nabycia. :twisted:
tqmeh - 9 Grudzień 2012, 20:51

Zainstalowane wzorowo.
Qbek - 9 Grudzień 2012, 20:55

Odjazd tak czy inaczej d.u.p.a.
wksek - 10 Grudzień 2012, 09:19

Jest dramat i tyle. :) Nawet X50 leży. :(
SpeedControl - 10 Grudzień 2012, 20:43

No producenci Multaradaru głupi niebyli i trochę popracowali, żeby wasz ANTYZŁOM go za prędko nie wykrył i bardzo dobrze. :grin:
Misial - 10 Grudzień 2012, 20:59

SpeedControl, nie bój, nie bój - na każde g... znajdzie się lekarstwo.
Qbek - 10 Grudzień 2012, 21:20

Już jest i nazywa się Stinger DSI. Tyle, że cena z kosmosu. :facepalm:

wksek napisał/a:
Jest dramat i tyle. :) Nawet X50 leży. :(

Ten to na AD9 potrafi się wyłożyć. :razz:

Maciek. - 10 Grudzień 2012, 21:52

Cytat:
Antyradar nr 1 w Europie - Zobacz czy za 10 tys. zł oszukasz radar

To, co w krajach Europy Zachodniej udaje się łatwo, u nas jest trudne. Polska policja używa tak wielu różnych urządzeń pomiarowych, że antyradary – rzecz nielegalna, choć dostępna – bywają bezradne. Nie będziesz korzystał z oprogramowania antyradarowego w krajach, gdzie nie jest to w pełni legalne. Oświadczasz i zgadzasz się z tym, że jesteś w pełni odpowiedzialny za posiadanie aktualnej wiedzy o wszelkich przepisach prawa, które są w tej kwestii istotne, i jesteś odpowiedzialny za stosowanie się do przepisów, które cię obowiązują. Nie będziesz pozywał Stingera za jakiekolwiek osobiste obrażenia, zniszczenia mienia swego i osób trzecich, pośrednio i bezpośrednio (...). Po lekturze takich zastrzeżeń zawartych na stronie producenta „antyradaru nr 1 w Europie” jeszcze bardziej zapragnęliśmy go przetestować. Po pierwsze bowiem, zakazane smakuje najlepiej, po drugie, coraz trudniej o antyradary nadążające za policyjną techniką pomiarową. Po trzecie, byliśmy pod wrażeniem artykułów konkurencji, w których Stingera DSI wyposażono w „ultranowoczesny system laserowy”, który „nie tylko zna wszystkie typy laserowych pistoletów pomiarowych, ale też potrafi je ogłupić, emitując fotonową mgłę”. Nie wiemy, co to jest „fotonowa mgła”, ale mniejsza z tym.



Niewinny sprzęt? Komputer Stinger DSI teoretycznie służy do zapisywania drogi pokonanej przez auto, pozwala przy tym podzielić pokonany dystans na przejechany „służbowo”, „prywatnie” itp., co pozwala pracownikowi np. na precyzyjne rozliczenie się z korzystania ze służbowego auta. Umożliwia mu to antena GPS, która jest jednym z elementów systemu. Na wyświetlaczu widzimy aktualną prędkość, a gdyby nas zatrzymał policjant za jej przekroczenie, system pokaże, czy była ona w chwili pomiaru taka, o jaką nas oskarżają. Z tej ostatniej funkcji nie wiedzielibyśmy nawet, jak skorzystać, ale interesowało nas – nielegalne w Polsce – oprogramowanie wykrywające radary policyjne oraz blokujące laserowe mierniki prędkości, które w sumie niedawno trafiły do rąk polskiej drogówki.

Mając już to wszystko zainstalowane w aucie, musieliśmy poczekać tylko na aktualizację systemu, którą robi się za pomocą komputera z dostępem do internetu. Producent konputera DSI bowiem – i to jest ostatnio w przypadku takich urządzeń postępowanie typowe – sprzedaje je bez nielegalnego oprogramowania. Można je pobrać za darmo ze strony producenta. Trzeba tylko oświadczyć, że nie będziemy używać go niezgodnie z prawem.

Jeśli nie mamy laptopa – nie szkodzi. Zdejmujemy wyświetlacz trzymający się magnesem przystawki, bierzemy interfejs, ładujemy nowe dane do wyświetlacza w domu i przynosimy go do auta, a z niego już automatycznie dane spływają do centralnego sterownika. Pięknie!

Nieźle to wymyślili - Najpierw ruszamy w trasę ze sprzętem wartym ponad 10 tys. zł, aby się z nim oswoić. W mieście, jak w przypadku każdego antyradaru, męczą nas fałszywe sygnały emitowane przez czujniki ruchu, drzwi automatyczne i inny miejski popularny sprzęt. DSI piszczy albo naśladuje karabin maszynowy (w zależności od rodzaju wykrytego sygnału) średnio co minutę. Na szczęście fałszywe sygnały daje się wyciszyć klawiszem, a co więcej, są one wówczas zapisywane w bazie danych.



Gdy za kolejnym razem przejedziemy w tym miejscu, sygnał zaliczony do fałszywych nie wywoła reakcji buzera. Gdyby jednak pojawiły się tam mikrofale o innej częstotliwości lub sile, zostaną zinterpretowane jako pomiar prędkości i system nas ostrzeże. W związku z tym, jeżdżąc po swoim mieście przez pierwsze dwa tygodnie, kierowca ma ręce zajęte jak taksówkarz – co chwila sięga do komputerka i go wycisza. Z czasem fałszywych sygnałów jest mniej. Nie da się ich wyeliminować całkiem, bo mikrofale odbijają się od wszystkiego, także od ruchomych rzeczy (np. samochodów) i – wracając do komputera w zmodyfikowanej formie – ponownie wywołują alarm. Niewyciszalne na stałe okazały się (a może to problem użytkownika?) sygnały emitowane przez systemy monitoringu ulicznego w niektórych punktach stolicy.

Przed niepotrzebnym piskiem antyradaru chroni nas też funkcja wyciszania alarmu poniżej pewnej zaprogramowanej prędkości – np. 30 km/h. Znów przydaje się GPS pozwalający systemowi określać aktualną prędkość. Po pewnym czasie DSI – w przeciwieństwie do większości tradycyjnych antyradarów – irytuje tylko trochę i tylko w umiarkowanym stopniu usypia naszą czujność niepotrzebnym ostrzeganiem. Ta cecha okazuje się całkiem nieprzydatna w trasie – wprawdzie poza miastem fałszywych sygnałów jest mniej, jednak tam, gdzie przejeżdżamy po raz pierwszy, pamięć systemu jest pusta.

Co do policyjnych laserowych mierników prędkości, Stinger DSI nie tylko ostrzega o ich działaniu, lecz także przez 8 sekund od wykrycia próby pomiaru blokuje je, pozwalając nam zwolnić do przepisowej prędkości. Po chwili funkcjonariusz może wykonać pomiar, ale wówczas jest już za późno. Tyle teorii.



Polska to radarowy bantustan!
Przed testem ostrzegaliśmy firmę, która pragnie wejść przebojem na nasz rynek, że w Polsce wszelkie urządzenia ostrzegające przed pomiarem prędkości mają niezwykle trudne zadanie, ponieważ funkcjonariusz może mieć w ręku niemal każdy model miernika prędkości, jaki występuje w przyrodzie: od sprzętu tak przestarzałego, że niespotykanego już nigdzie na świecie, do najnowszych i najlepszych modeli wiodących producentów.

„Suszarki” – wbrew planom sprzed kilku lat – nie znikają, a stare są zastępowane nowymi. Starych zaś używa się, dopóki nie zepsują się na tyle, że naprawa jest nieopłacalna. Do tego każda jednostka policji sama sobie organizuje przetargi. Nie ma mowy o zakupach pokrywających potrzeby policji w całym kraju, stąd bogactwo modeli. Podobnie są kupowane fotoradary, zresztą te ostatnie organizują sobie także gminy, dla których fotoradar to bogate źródło dochodu. My też nie zgromadziliśmy pełnej kolekcji sprzętu pomiarowego działającego w Polsce, ale i tak to, co udało się wypożyczyć, ledwo zmieściło się do bagażnika kombi.

Na początek wyjęliśmy policyjny laser Ultralyte LTI 20-20. Ten sprzęt zdobył sobie uznanie użytkowników, choć w jednym z naszych testów poległ w konfrontacji ze stosunkowo niedrogim zakłócaczem. Okazuje się też, że mierząc z daleka, nie ma całkowitej pewności, kogo „trafiliśmy”, chyba że zbliża się do nas pojedynczy pojazd. W każdym razie nasz testujący miał za zadanie zmierzyć prędkość „uzbrojonego” auta nadjeżdżającego z odległości ok. 300 m. DSI włączony, Ultralyte gotowy, naciskamy spust raz, drugi, trzeci i... nic nie daje się zmierzyć! We wnętrzu auta rozlega się alarm, kierowca spokojnie zwalnia i już po chwili, przy kolejnej próbie, na wyświetlaczu pojawia się wynik: 48 km/h. Jaka prędkość była przy pierwszym pomiarze? Tego funkcjonariusz uzbrojony w Ultralyte by się nie dowiedział, jeśli tylko kierowca zaufałby swojemu komputerkowi i zwolnił. Niestety był to jeden z nielicznych sukcesów Stingera na polskiej ziemi, gdyż...



...potem było gorzej - Sięgnęliśmy po rosyjski radar ręczny Iskra-1 – mały, lekki, poręczny, łatwy w obsłudze i lubiany przez radarowców.
Ma duży zasięg, rozróżnia kierunki jazdy. Wysyła impulsy mikrofal tak krótkie, że nie wystarczają one do wzbudzenia anten zdecydowanej większości wykrywaczy. Iskra to trudny przeciwnik, niestety, używany coraz częściej.

Już myśleliśmy, że jednak nie aż tak trudny, by nie wykrył go Stinger DSI. Na postoju z bliskiej odległości każdy „strzał” wywołuje alarm komputerka. Po oddaleniu się o 300 metrów nic się nie zmienia: strzał z Iskry – alarm, strzał – alarm. Coś jednak nie zagrało tak, jak powinno. Gdy celowaliśmy Iskrą w jadący samochód, komputerek milczał. Okazało się, że... tak już jest! Gdy auto stało, Stinger wyczuwał Iskrę bezbłędnie, gdy antena radarowa była w ruchu wraz z autem, Iskra pozostawała nieuchwytna... Skontaktowaliśmy się z producentem komputerka DSI, który przyznał, że problem faktycznie jest, ale zostanie wkrótce rozpracowany, bo można dopiąć dodatkową antenę (to przecież system modułowy) albo zmodyfikować oprogramowanie i nic nie dokładać. Tyle że zajmie to trochę czasu. No tak, ale... płacąc maksymalnie 12 tys. zł za zestaw, wolelibyśmy, aby nie tylko nadążał, ale najlepiej wyprzedzał rosyjską, radarową myśl techniczną!

Kolejne próby z innymi urządzeniami pomiarowymi wzbudziły mieszane uczucia (w sumie nie wiadomo – warto kupić czy nie warto?) i już mieliśmy wyjmować urządzenie z auta, gdy wpadła nam do głowy myśl. Sprawdziliśmy bowiem, że DSI z łatwością wykrywa popularne fotoradary na słupach firmy Zurad, z daleka wyczuwa (co także sprawdziliśmy) wielką i ciężką, choć jedną z nowszych polskich „suszarek” Rapid 2Ka (wygląda jak starsze, ale pracuje w paśmie K) i nawet nie wpadło nam do głowy, aby skonfrontować Stingera ze starszą wersją radaru Rapida pracującą w paśmie X. A przecież na wyświetlaczu Stingera nie ma słowa o obsłudze tego pasma, ani razu też nie usłyszeliśmy fałszywego sygnału „Radar, X-band!”. Nie usłyszeliśmy, bo... Stinger nie działa w tym paśmie!



Przedstawiciel producenta wytłumaczył nam, że w Europie policja nie używa już urządzeń działających w „X”. Jakże się zdziwił, że w Polsce są jeszcze takie „suszarki” – według naszych danych – ok. 1000 szt! Polska to chyba już ostatni bastion pasma X, co wyklucza z użytku nie tylko ten, ale i sporo innych nowoczesnych wykrywaczy. W każdym razie nie ulega wątpliwości, że Stinger nie przygotował się do zajęć. Jak już odrobi lekcje i poprawi osiągi DSI, być może przetestujemy go ponownie. Ale coś nam się zdaje, że nie będzie to łatwe i zajmie trochę czasu. Na razie, zamiast polegać na elektronicznym ostrzegaczu, jadąc z miasta A do miasta B, będziemy jechać z rozsądną prędkością, uważnie obserwując krzaki. A nuż wyskoczy z nich umundurowany chłopak z „suszarką”?

Link

Wie ktoś może czy dodali mu już pasmo X oraz czy widzi Iskrę?
Z tego co widzę to artykulik ma prawie 3 lata :roll:

OJCIEC - 10 Grudzień 2012, 22:09

Taka wersja jest już szykowana.
Cherix - 10 Grudzień 2012, 22:56

Dodali X. Generalnie widzi X, Ka i K. Po upgrade'zie nazywa się VIP.
Zaj007 - 11 Grudzień 2012, 23:13

Qbek napisał/a:
Ten to na AD9 potrafi się wyłożyć (...)

Nigdy mi się nie zdarzyło, co nie zmienia faktu, że w konfrontacji z CD jest kompletnie bezużyteczny.

Rozważałem zakup V1, ale chyba trzeba będzie się wstrzymać. Może w najbliższym czasie jakaś sensowna alternatywa się pojawi.

Tak z innej beczki. Dzisiaj mi się śniło (mówię zupełnie poważnie), że włożyli Multę CD do masztu po Fotorapidzie. To nie był fajny sen... :sad:

przemx - 12 Grudzień 2012, 00:14

Problem Multy mają mieszkańcy Irlandii, Tajlandii i Malezji z tego co mi wiadomo. Problem z tego co przeczytałem polega na małej mocy nadajnika, a stworzenie odbiornika co by syfów nie wykrywał przy okazji - ooo, to wielki problem.
Kaśka - 12 Grudzień 2012, 22:13

A mi wczoraj ten super extra radar walnął fotę w miejscowości Kolonia-Mokre, na Opolszczyźnie, tuż przed Polską granicą. Noxo był wyłączony na chwilę dosłownie. :) Jeszcze niepotrzebnie tablice doczyściłam, tak że tylko 1 cyfra była niewidoczna. :) Przekroczenie niezbyt duże, o jakieś 20 km na godzinę max. Co dziwne, nie było żadnego znaku informującego o fotoradarze. To coś wyglądało jak skrzynka trafo. Walnęło fotę błyskiem na czerwono.
przemx - 13 Grudzień 2012, 14:36

Jeśli był to stacjonarny to musi być. Jeśli otrzymasz fotkę, a jesteś pewna, że nie było to poproś o dokument na temat wystąpienia do zarządcy drogi o postawienie znaku i wykonanie tej usługi. :)

Cytat:
Na przykład na Opolszczyźnie nowe fotoradary staną na drogach krajowych nr 11 (Sarnów, Ligota Górna i Łomnica), 38 (Mokre - Kolonia), 46 (Sosnówka i Grodziec) oraz 94 (Skorogoszcz, Walidrogi i Strzelce Opolskie). W części z tych miejscowości znajdują się już maszty na fotoradary, jednak zwykle bez sprzętu fotografującego kierowców jadących z nadmierną prędkością.

Źródło

małymobil - 13 Grudzień 2012, 23:35

:twisted:
przemx - 14 Grudzień 2012, 00:07

Jako, że na antyradarach się nie znam, to znaczy, że wykrywa on fotoradar w rozsądnej odległości przed?

Cena dla jeżdżących dużo jeszcze w miarę - 8 tysiaków około.

kalex - 14 Grudzień 2012, 09:38

Znaczy się chyba, że zamiast 8 tysiaków, można wydać 180 zł na Cobrę co wykrywa 12. pasm.
OJCIEC - 14 Grudzień 2012, 10:00

Już ze 16 będzie.
Qbek - 14 Grudzień 2012, 15:18

16 tysi, czy 16 pasm? :o
OJCIEC - 14 Grudzień 2012, 15:31

Cobra, 16 pasm. Idą na rekord. :D
Elite - 15 Grudzień 2012, 11:58


piotreg - 15 Grudzień 2012, 15:11

Solidnie.
andrzej59 - 15 Grudzień 2012, 15:24

Tylko jak się to ma do tego filmu :?: :?: :?:


piotreg - 15 Grudzień 2012, 15:27

Prędkość poniżej 30km/h. :twisted:
gajo333 - 15 Grudzień 2012, 18:48

Witam. Dokładnie - jak się jedzie z bardzo małą prędkością to 9500iX Euro nie widzi zagrożenia. Na moim 9500iX EURO Poland zrobiłem 3-krotny test na Multaradarze CD w Warszawie. Z najazdu widzi go ze 130 metrów (zmierzone Automapą). Z odjazdu generalnie nie widzi, z tym że Multatradar CD skierowany był na drugi pas ruchu. Prędkość z jaką się poruszałem to ok. 50km na godzinę. Pytanie z jakiej odległości MULTA CD pstryka foty? Dzięki.
OJCIEC - 15 Grudzień 2012, 20:07

Kąt wiązki 20 stopni. Najbliższy pas jakieś 8-12m, drugi 15-25m od słupa.
gajo333 - 15 Grudzień 2012, 20:17

W takim przypadku mamy 100 metrów na hamowanie. Powinno styknąć. 9500iX ładuje się na maxa jak przy strzale z iskry. Widzę kolego, że znasz się na temacie. Najdalsza odległość z jakiej ta Multaradar robi foty? Dzięki.
lukaszr - 17 Grudzień 2012, 13:08

gajo333 napisał/a:
W takim przypadku mamy 100 metrów na hamowanie. Powinno styknąć.

Od razu Ci mówię - jak będzie ograniczenie do 50 km/h, a Ty będziesz jechał 100 km/h to NIE STYKNIE, chyba że masz takie wyczucie, że w ułamek sekundy po 1 piknięciu rozpoznasz, że to AR, a nie np. fałszywka i naciśniesz na hamulec - w rzeczywistości jest to nie do zrobienia. Przypuszczam, że nawet przy mniejszej prędkości moment od rozpoznania do zwolnienia będzie na tyle duży, że NIE STYKNIE. Wezmę jeszcze pod uwagę fakt, że nie zawsze będzie to 130 m tylko mniej.

lukaszr - 17 Grudzień 2012, 13:12

Elite napisał/a:

Jakoś nie wierzę w to, że to Multaradar CD. Sygnał max. praktycznie od początku, a to raczej mało prawdopodobne.

OJCIEC - 17 Grudzień 2012, 14:17

Sygnał jest na max, bo zauważ, że z zakrętu wjeżdża praktycznie pod samą wiązkę.
jarko90 - 17 Grudzień 2012, 16:49

Witam, jestem ze Słowacji, mieszkam 30 km od granicy z Polską. Te filmy są mojego autorstwa i pochodzą ze strony stealthtech.eu
U nas prędkość często mierzona jest przez Multaradar CD...
Włożyłem nowy film na Youtube:





:evil: :evil: :evil:

OJCIEC - 17 Grudzień 2012, 17:42

Witaj Jarko!

Dzięki za filmy :smile:

lukaszr - 18 Grudzień 2012, 07:45

OJCIEC napisał/a:
Sygnał jest na max, bo zauważ, że z zakrętu wjeżdża praktycznie pod samą wiązkę.

Tatuśku, ale jakoś nie wierzę, że z takiej odległości będzie taki mocny sygnał.

OJCIEC - 18 Grudzień 2012, 19:10

No to na przykładach:
Fotorapid - wiązka pod kątem, detekcja 300-600m.
Dokładnie ten sam nadajnik (w Rapidzie-2Ka) wiązka na wprost, detekcja 2-4km. :grin:

andrzej59 - 18 Grudzień 2012, 23:19

Jeszcze raz kino z Multaradarem CD.

Najazd:


lukaszr - 19 Grudzień 2012, 07:59

OJCIEC napisał/a:
No to na przykładach:
Fotorapid - wiązka pod kątem, detekcja 300-600m.
Dokładnie ten sam nadajnik (w Rapidzie-2Ka) wiązka na wprost, detekcja 2-4km :grin:

Ale nie porównujmy mocy Fotorapida i Multaradaru CD - to dwie zupełnie inne rzeczy :)

Chociaż cholera wie - muszę kiedyś potestować :wink:

piotreg - 19 Grudzień 2012, 09:39

andrzej59 napisał/a:
Jeszcze raz kino z Multaradarem CD.

:shock:

A może to Multaradar C :?: :o

OJCIEC - 19 Grudzień 2012, 13:24

lukaszr napisał/a:
Ale nie porównujmy mocy Fotorapida i Multaradaru CD - to dwie zupełnie inne rzeczy :)

Chociaż cholera wie - muszę kiedyś potestować :wink:

Zupełnie o co innego mi chodziło. Chciałem zobrazować, jak może wyglądać detekcja pod kątem i na wprost jakiegokolwiek źródła, odnosząc się do

Cytat:
Tatuśku, ale jakoś nie wierzę, że z takiej odległości będzie taki mocny sygnał.

Na filmie droga akurat tak się układa, że wjeżdża się niemal na wprost wiązki. W ten sposób MRCD można wykryć i z kilkuset metrów. Sytuacja się zmienia, gdy musimy go wykryć pod kątem.
Z obserwacji filmików nasuwa mi się jeszcze jedno spostrzeżenie. Nie bardzo mam wiedzę o antenach panelowych, ale wygląda mi to na b. wąską i skupioną wiązkę. Dla pasma K jesteśmy przyzwyczajeni nie tylko do stosunkowo dużej mocy, ale również wiązki o rozwarciu w okolicach 15st. Tutaj może być z 5st. (jak w Mulcie, czy AD9, chociaż tam jest antenka paraboliczna) i pozamiatane.

Andy40 - 28 Grudzień 2012, 00:32

Witam, nagrałem najazd na Multaradar moim Conquerorem F-18. Miejscowość Gołymin koło Ciechanowa. Rzeczywiście - na tle innych radarów słabe wykrycie, bo z ok. 200 metrów. Możliwe, że niska emisja albo mały kąt.

Jakość słaba, bo nagrane telefonem: Klik

czapla - 28 Grudzień 2012, 17:46

Całkiem dobry wynik. :smile: Wykrycie z chwilą wyjścia na prostą, hmm...
Andy40 - 28 Grudzień 2012, 18:17

F-18 sprawuje się generalnie znakomicie. Jeżdżę z nim już kilka lat i wykrywa wszystko. Chyba byłem jednym z pierwszych, którzy kupili ten tajwański antyradar. Najazdy na AD9, Multę to minimum ok. 200-300 metrów, Iskrę łykał od razu. Co do Multaradaru to widzę, że jest dużo słabiej, ale i V1 radzi sobie z nim średnio, a do jego czułości przyrównuję F-18.
czapla - 28 Grudzień 2012, 23:42

Andy40, napisz coś więcej o tym antyradarze w dziale "antyradary dla początkujących". Dzięki :good:
Qbek - 5 Styczeń 2013, 00:13

Znalazłem w sieci dane techniczne tego g...
Sprawa chyba najważniejsza - moc 100mW.

bicker5 - 5 Styczeń 2013, 10:38

Gdyby to było "prawdziwe" 100mW to można by go wykryć z kilku kilometrów od tyłu (RAPID 2-Ka ma 5 mW). Multaradar CD ma 100 mW, ale EIRP (Effective Isotropical Radiated Power) i to by tłumaczyło fatalną wykrywalność. Przy założeniu 10 stopniowej wiązki wychodzi 0.6 mW wypromieniowanego w kierunku celu, przy 20 wychodzi ok. 2.4 mW.
nikes76 - 21 Styczeń 2013, 18:07

Witam.

Panowie, nie znam się na tym, nie miałem AR, ale zamierzam kupić coś skutecznego. Chodzi mi o to też żeby był skuteczny na Multaradary. Lepiej V1 czy Escorta 9500, a może się lepiej wstrzymać aż coś wypuszczą skutecznego.

Edit: Nie ten dział. Zadaj pytanie w Antyradarach. Czapla

piotreg - 21 Styczeń 2013, 19:51

nikes76 napisał/a:
Lepiej V1 czy Escorta 9500, a może się lepiej wstrzymać aż coś wypuszczą skutecznego.

Edit: Nie ten dział. Zadaj pytanie w Antyradarach. Czapla

Czekaj :!:

I słuchaj moda :twisted:

lukaszr - 22 Styczeń 2013, 07:59

Na co? Na V2?
piotreg - 22 Styczeń 2013, 08:26

A co mu po sprzęcie, który Multaradar CD wykrywa mu w momencie przecięcia wiązki :?: :o
lukaszr - 22 Styczeń 2013, 09:52

Wątpię czy wyjdzie coś w miarę szybko aby dać sobie radę z tym FR.
piotreg - 22 Styczeń 2013, 10:13

nikes76 zapytał, to mu szczerze odpowiedziałem :!:
lukaszr - 22 Styczeń 2013, 12:00

Odpowiedziałeś żeby czekał, ale pytanie jest: NA CO? Jeżeli nie ma na co to po co czekać? Nie tylko ten FR jest na drogach - ten jest póki co rzadkością, więc da się zapamiętać miejscówki. Najistotniejsze są te, których jest dużo, a te są dobrze wykrywalne przez flagowe modele.
piotreg - 22 Styczeń 2013, 12:32

Niebawem będą na pewno nowe softy :!:
Qbek - 22 Styczeń 2013, 12:38

A może pokrzyczycie na siebie na PW? Dajecie ładny przykład innym userom...
lukaszr - 22 Styczeń 2013, 12:43

piotreg napisał/a:
Niebawem będą na pewno nowe softy :!:

Myślisz, że softy coś zmienią?

Qbek napisał/a:
A może pokrzyczycie na siebie na PW? Dajecie ładny przykład innym userom...

Kuba, ale tutaj nikt nie krzyczy, więc w czym problem? To normalna wymiana zdań.

piotreg - 22 Styczeń 2013, 12:43

Qbek napisał/a:
A może pokrzyczycie na siebie na PW? Dajecie ładny przykład innym userom...

W mojej ocenie pierwszy post, który można zakwalifikować jako spam to Twój. :lol:

lukaszr napisał/a:
Myślisz, że softy coś zmienią?

Pożyjemy, zobaczymy :!: Naprawdę nie rozumiem Twoich argumentów. Gość zapytał o detekcję Multaradaru CD.

OJCIEC - 22 Styczeń 2013, 13:40

Póki co, jedyny pewny sposób na wykrycie Multy CD to wklepać ją do MarkLocation, czy czegokolwiek, co ma GPS. Taki lajf.
lukaszr - 22 Styczeń 2013, 13:52

piotreg napisał/a:
Naprawdę nie rozumiem Twoich argumentów. Gość zapytał o detekcję Multaradaru CD.

Człowiek pytał o to, co lepiej kupić natomiast ja skomentowałem tylko Twoje "czekać" w sensie tego, że nie ma na co.

P.S. Ukłony dla małżonki.

piotreg - 22 Styczeń 2013, 13:55

lukaszr napisał/a:
P.S. Ukłony dla małżonki.

Wielki "rinspekt" również dla Twojej :!:

Qbek - 22 Styczeń 2013, 14:31

Qbek napisał/a:
A może pokrzyczycie na siebie na PW? Dajecie ładny przykład innym userom...

W mojej ocenie pierwszy post, który można zakwalifikować jako spam to Twój. :lol:

A gdzie napisałem o spamowaniu? Miałem na myśli nadużywanie tego symbolu " :!: "

piotreg - 22 Styczeń 2013, 15:51

Patrz Łukasz jacy my nie "eneteligentni". :lol:
lukaszr - 23 Styczeń 2013, 09:11

Dokładnie tak samo się poczułem :lol: :mrgreen: :twisted:
dato - 26 Styczeń 2013, 21:18

Dzięki za wyjaśnienia w sprawie - szczególnie ten opis mocno mi rozjaśnił w główce:

bicker5 napisał/a:
Gdyby to było "prawdziwe" 100mW to można by go wykryć z kilku kilometrów od tyłu (RAPID 2-Ka ma 5 mW). Multaradar CD ma 100 mW, ale EIRP (Effective Isotropical Radiated Power) i to by tłumaczyło fatalną wykrywalność. Przy założeniu 10 stopniowej wiązki wychodzi 0.6 mW wypromieniowanego w kierunku celu, przy 20 wychodzi ok. 2.4 mW.

Mam takie urządzenie po sąsiedzku i 9500iX wykrywa go z... 5 metrów :facepalm:
Bardzo liczę na jakąkolwiek zmianę na lepsze, idealnie by było gdyby załatwili sprawę samym softem :idea:

gajo333 napisał/a:
Witam. Zakupiłem 9500iX Euro. Dzisiaj przejeżdżałem 3. krotnie koło Multaradaru CD w Wawie. 9500iX EURO Poland z najazdu poradził sobie ze 130 metrów (włączona Automapa), także uważam, że całkiem nieźle. Od tyłu 1. raz zauważył Multaradar CD, a dwa kolejne razy nawet nie piknął (z tym, że radar był skierowany na samochody jadące z naprzeciwka). Pytanie, z jakiej odległości Multaradar CD robi zdjęcia?

Gajo, najpierw mnie bardzo zaskoczyło co napisałeś, bo mam skrajnie inne doświadczenia, a później pomyślałem, czy nie piszesz przypadkiem o urządzeniu na Radzymińskiej/ Bystra? Mam go po sąsiedzku. Po postawieniu i uruchomieniu miał około miesiąca tak, że siał bardzo, potem nie działał w ogóle, a w tej chwili działa jak opisałem - mój 9500iX widzi go z 5 metrów, od razu na max.

Tak w ogóle to chętnie umówiłbym się z Tobą na testy, czy nasze urządzenia reagują tak samo na ten radar, a dodatkowo zastanawiam się, czy włączenie wszystkich pasm jakoś istotnie wpłynie na szybkość działania Escorta.

dato - 27 Styczeń 2013, 13:06

Niestety nie mogę już edytować, Ojciec ma (powoli widzę, że jak zwykle) rację:

OJCIEC napisał/a:
Kąt wiązki 20 stopni. Najbliższy pas jakieś 8-12m, drugi 15-25m od słupa.

Zgadza się. Nagrałem dziś - na szybko telefonem - więc przepraszam za słabą jakość - najazd na Multę CD na Radzymińskiej. Jak już pisałem - jakieś dwa tygodnie wcześniej grzebali przy nim technicy, przedtem jakiś czas był nieaktywny, a jeszcze wcześniej siał dużo mocniej. Wygląda na to, że po tuningu działa świetnie :( Passport 9500iX Euro Poland "widzi" sygnał ~10-20 metrów przed słupem na lewym i jakoś kolejne 20 metrów na prawym. Zdecydowanie brak czasu na jakąkolwiek reakcję. Prędkość na filmie to licznikowe 60km/h (ok. 53-55 realnie) z tempomatu.





Gajo, byłoby super, gdyby udało Ci się powtórzyć podobny test ze swoim urządzeniem - zajmuje to 5 minut, a moglibyśmy porównać. W ocenie wykrywalności weź tylko pod uwagę, że na tym odcinku jakieś 200-300m. przed słupem kończą się zakłócenia z marketu, a jeszcze kawałek możesz mieć słaby sygnał z drzwi Lukoil. Ostatnie 100-150m jest wolne od zakłóceń, a Multa pokazuje się praktycznie od razu w pełnej skali.

OJCIEC - 27 Styczeń 2013, 13:23

Antena 9500iX jest na samym spodzie obudowy, praktycznie dotyka podłogi. Czy jesteś pewien, że czoło detektora nie jest przesłonięte częścią obramowania przedniej szyby? Jeśli masz ochotę na dalsze testy, spróbuj go zawiesić na uchwycie na przyssawki gdzieś wyżej, ew. pogadać z Kalexem na pw jak to u niego było.

Aha, 9500ix lubi, gdy mu tyłek opada ok. 10st. kątowych w dół, więc wieszając możesz mu pozwolić nieco "obwisnąć". Jest to związane z kształtem anteny, której maksimum czułości w płaszczyźnie pionowej przypada na 10-15 stopni w dół od osi.

dato - 27 Styczeń 2013, 14:13

Dobra sugestia - poszukam przyssawek i jeśli znajdę to sprawdzę. Przysłonięty nie jest, jest na styk w świetle szyby. Wolałbym zachować go w tym miejscu, wysuwanie z uchwytu to dodatkowy czas na demontaż do schowka przy kontroli :(

Czekaj, bo to niejasne - czyli (bo to ciężkie bydle) powinien być skierowany wyświetlaczem nieco wyżej, czy niżej? Bo wtedy bardziej na sztorc, jakby "obwisł" to sensor byłby wyżej :o
Pytam serio, bez podtekstów - z której strony wg Ciebie ma "tyłek"?!

OJCIEC - 27 Styczeń 2013, 14:19

Wyświetlaczem niżej.
lukaszr - 30 Styczeń 2013, 09:33

Dato, jak coś możemy umówić się na jakiś teścik. Popatrzę jak tam moja zabawka się sprawdzi (raz próbowałem, ale słabo to wyglądało).
Elite - 2 Marzec 2013, 22:07




Frondax - 9 Marzec 2013, 10:48

Czy ja dobrze widzę, że V1 ładnie sobie poradził na filmiku od Elite? Czy to aby na pewno MRCD? Właśnie płynie do mnie V1 z najnowszym softem, ciekawy jestem jak to będzie banglać. :o
maro - 9 Lipiec 2013, 22:28

Witam.
Znam się trochę na antenach mikrofalowych i wszystkie te "dziwności" MRCD da się łatwo wytłumaczyć. Pisze o takich ant. pracę...
Ale również zacząłem je mijać :sad:

Najbliżej prawdy jest oczywiście Ojciec :good: Tajemnica tkwi w antenie, reszta też ważna, ale to głownie już bajer.

Na stronie Multy jest zdjęcie, to WV Caddy? I mając jego wymiary z prospektu można policzyć, że antena ma ok. 315 x 129mm. A więc antena dla 24.1GHz ma wiązkę ok. 2 stopnie w poziomie i 5 stopni w pionie! Zysk takiej anteny to ok. 33dB, tj. 2000 razy.

Moc EIRP 100mW jak podaje producent to iloczyn mocy nadajnika i wzmocnienia anteny. A więc nadajnik ma moc ok. 1/20 mW czyli 0.05mW.

Podsumowując - w poziomie 3 stopnie (wiązka realna jest zawsze trochę szersza od teor.), w pionie 7 stopni, moc mniejsza niż 0.1 mW (wzmocnienie też zawsze w praktyce mniejsze). Niezła kupa :grin: :evil: :mrgreen:

OJCIEC - 10 Lipiec 2013, 15:26

Maro, ale MRCD to nie wyłącznie niska moc i wąska wiązka (a czy taka niska, też nie jestem wcale pewien). Ten radar najwyraźniej miesza częstotliwościami. Każdy, kto interesował się trochę zasadą działania współczesnych detektorów radarów wie, że aby urządzenie dało alarm, musi mieć przez jakiś ułamek sekundy (w zależności od modelu powiedzmy od ok. 0,05 do nawet 0,8 sek) sygnał stabilny - również pod kątem utrzymania częstotliwości. Jeśli w tym czasie sygnał wyjedzie poza jakieś widełki, jest pomijany. To jeden z głównych pomysłów na redukcję fałszywek. Teraz wystarczy, że MRCD moduluje sobie sygnał w zakresie 10MHz/0.1 sek, a nawet i /1sek i cześć jak czapka. Alarmu nie ma. :sad:
Dodatkowo te modele, które resztkami możliwości go widzą, widzą w ten sposób jakby kilka sygnałów następujących jeden po drugim, z których każdy wydaje im się mniejszej mocy (całka, gdzie moc, to powierzchnia pod funkcją w czasie - dla kilku sygnałów następujących jeden po drugim, ich jednostkowa moc wydaje się mała, niż gdybyśmy przyjęli, że to jeden sygnał). Czasem ta pozornie niska moc nie przekracza progów reakcji i znowu ****.

maro - 10 Lipiec 2013, 20:17

Widzę Ojciec, że wiesz więcej niż powinieneś? :twisted:

Jak wiemy radar ten rozpoznaje pasy ruchu, a przecież antena jest nieruchoma? :shock:

W praktyce przy antenie panelowej planarnej robi się to poprzez modulację częstotliwości sygnału. Zmiana częstotliwości powoduje odchylenie wiązki anteny. W ogóle anteny panelowe mają wąskie pasmo pracy gdyż zmiana częstotliwości zmienia ich charakterystykę. Odpowiednio je projektując można osiągnąć to, że antena pięknie skanuje. Dlatego też te fotoradary mają stałą i bardzo stabilną średnią (to mierzy częstościomierz w RD) częstotliwość pracy 24,1GHz. Każda odchyłka średniej częstotliwości zmieniała by ich charakterystykę kierunkową.

Dlatego projektanci użyli anteny planarnej w tym fotoradarze.

Jest jeszcze jeden najważniejszy powód dla którego ta antena jest wykonana jako planarna, ale napiszę o tym później - najlepsze na koniec :razz:

Poza tym antena ta jest mała, bo płaska, aby osiągnąć taką samą wąską wiązkę i duże wzmocnienie anteny, antena tubowa musiała by mieć otwór wejściowy 31x13cm (taki jak panel MRCD) i długość tuby co najmniej metr aby mieć dobrą sprawność. Np. tuba foto Zurada ma ok. 5x6x20cm.

Moc EIRP foto Zurada to ok. 3mW (realna moc nadajnika) X ok. 20dB (wzmocnienie anteny tj. 100 razy) = 300mW.
A więc na osi wiązki, sygnał z Zurada jest tylko 3 razy silniejszy niż MRCD.

Robiłem test z przejazdem przed tym foto z archaicznym wykrywaczem z lat 90'tych, wykrywa z 10m (jak jest na osi wiązki), ale zawsze wykrywa i idealnie jednorodnie przy każdym przejeździe. Potwierdza to wiązkę anteny i skanowanie, stary wykrywacz ma szerokie pasmo i mało zabezpieczeń. :grin:

OJCIEC - 11 Lipiec 2013, 18:51

Szczerze mówiąc sądziłem, że rozpoznanie pasów ruchu zrobili poprzez pomiar odległości i że modulacja była potrzebna właśnie do tego :o

Whistler GT 130Xi Euro jest oparty na starej, analogowej platformie i radzi sobie z MRCD zadziwiająco dobrze (o ile tak można napisać o jakimkolwiek RD w starciu z tym FR).

maro - 11 Lipiec 2013, 20:28

Nie wiem dokładnie jak działa ten radar (pewnie ma wiele modów pracy). Z moich prostych pomiarów wynika, że skacze on po dwóch częstotliwościach, a więc bada jezdnię i pojazdy na niej w dwóch płaszczyznach na np. 20 i np. 28 stopni od jezdni.

Analizując momenty przejazdu (maksima sygnału) pojazdów przez wiązki można określić pas ruchu. Jest to znana metoda od lat 50-tych, np. w wojsku do wykrywania stanowisk moździerzy - radar ma dwie wiązki i mierzy współ. przejścia pocisku w płaszczyznach każdej z wiązek - dalej tor lotu liczy komputer.

Nie sądzę aby był to radar impulsowy, pomiar małych dystansów 10-100m wymaga bardzo krótkich impulsów i bardzo komplikuje konstrukcję - powstaje taki wytwór chorej wyobraźni jak ruski konwój czy jakoś tam. Ten radar producent określa jako 2D, wersja 590 określana jest jako 3D i może on jest impulsowy lub FM (też może mierzyć dystans). :o

Natomiast antena planarna aż się prosi skanowania częstotliwościowego.
Dodatkowo antena jak to już wspominałem ma jedną super zaletę z punktu widzenia fotoradaru. :cry:

Anteny tego typu mają najniższy ze wszystkich anten tz. poziom listków bocznych, czyli upraszczając najniższe promieniowanie w dużej odległości od wiązki głównej. :cry:

W stosunku do anteny tubowej np. z Zurada poziom listków bocznych dla dobrze zaprojektowanej anteny planarnej jest niższy o 20dB czyli 100razy! Niemiaszki zrobili ją raczej dobrze. :roll:

W tym fotoradarze wykorzystano wszystkie chwyty dostępnej techniki aby utrudnić użycie RD. I to się udało, aby wykrywać ten foto wcześnie trzeba zmniejszyć odporność RD na fałszywki i zwiększyć czułość, zasięg RD przy MRCD trochę wzrośnie, ale fałszywki hoho. :neutral: Słabo to widzę.

Będę robił jeszcze jakieś testy. Jak mi się uda pożyczyć z PG dobry analizator widma to dokładnie sprawdzę jak TO działa. :twisted:

kalex - 12 Lipiec 2013, 09:47

Podjadę na niego z anteną panelową ze Stingerem i zobaczymy co się dzieje.
Cherix - 12 Lipiec 2013, 11:24

Stinger póki co jeszcze sobie nie radzi :)
maro - 13 Lipiec 2013, 11:57
Temat postu: Stinger
Wykrywacz stinger ma antenę tylko z nazwy panelową, bo kupują tanie prostokątne pudełka od Chinola. :grin: Żaden RD nie może mieć anteny panelowej, bo jest ona z założenia (fizyka działania) bardzo wąskopasmowa. :razz: Wszystkie RD mają tubowe, ponieważ tuba z falowodem grzebieniowym może procować np. od 10 do 40GHz, a nawet do 6-ciu oktaw.

Sam tego nie sprawdzałem, ale Stinger to podobno Conqueror (jego część mikrofalowa), czy nazwa jakoś tam, nie chce mi się sprawdzać. Czesi dobudowali dodatkową część z bajerami i wyświetlaczem. Ten tajwański wykrywacz ma dobrą czułość i sam producent podobno przerabia go i robi wersję, która wykrywa Multę i jakiś jeszcze hiszpański radar Ka z 300m od tyłu. :shock: Tak pisał mi jeden kolegów z Hiszpanii. Tam robią foty tylko od tyłu Multą - podobno?

Kupują Conq. za 300$. Dodają swoje moduły i pchają za 2000$ :good:

Teraz dopiero zauważyłem - Andy40 nagrał kino z Conq. i wykrywa nieźle :o
To potwierdza pochodzenie Stingera... :wink:

OJCIEC - 13 Lipiec 2013, 13:43

No, ale tu pojechałeś :grin: Tym razem bzdura za bzdurą.
Stinger ma antenę panelową i nie ma nic wspólnego z Conquerorem. Produkcja odbywa się na miejscu w Holandii (to podobno bardzo duży zakład produkcyjny z własnym działem projektowym).

Właściwie jest to zespół anten mikropaskowych znajdujących się na jednej powierzchni (właśnie ze względu na wąski zakres obsługiwanych częstotliwości):



Antena ma wielkość smartfona i podobną grubość. Montuje się ją płaską częścią do kierunku jazdy (jak rozumiem Stingera znasz tylko z nazwy nie zadając sobie nawet trudu, żeby sprawdzić choćby wygląd).

Tu jest widok od tyłu (widać radiatory - bardzo się nagrzewa podczas detekcji, wręcz parzy w ręce):


Qbek - 13 Lipiec 2013, 14:02

Cherix napisał/a:
Stinger póki co jeszcze sobie nie radzi :)

Radzi sobie i to nieźle. Są filmy na YT pokazujące detekcję MRCD podczas najazdu, zabudowanego w Fabii.

maro - 13 Lipiec 2013, 19:03

Oczywiście macie rację. :grin: To zdjęcie przedstawia anteną planarną na trzy pasma - to te trzy grupy prostokątów o rożnych wymiarach oraz układy diplekserów częstotliwości do tych anten - drabinki. Dzięki za informację. :good: Może mówimy o dwóch różnych rzeczach? Dajcie jakiś link to pooglądam :wink:
Ja nie interesuje się specjalnie wykrywaczami, jeden kolega pisał mi w e-mailu że to Conq... Generalnie wydaje mi się, że taka płaska antena jest mało praktyczna w wykrywaczu, no może w rozdzielnym tak to chyba przeważyło? Zalety anten płaskich są takie, jak podałem idealne do fotoradaru, w wykrywaczu? Anteny takie są kosztowne i wymagają wielkiej precyzji wykonania.

OJCIEC - 13 Lipiec 2013, 19:34

maro napisał/a:
Dajcie jakiś link to pooglądam :wink:

http://www.stinger.com/

maro napisał/a:
Anteny takie są kosztowne i wymagają wielkiej precyzji wykonania.

Zgadza się. Podobno próbowali najwięksi, jak dotąd skutecznie udało się tylko Holendrom.

maro - 13 Lipiec 2013, 21:25

Dzięki za link. :roll: Opracowanie takiej anteny nie jest obecnie bardzo trudne, natomiast kosztowne. Chyba dla tego główni producenci wykrywaczy nigdy jej nie zastosują. :???:
Robiłem podobną antenę na projekt i to też na 24GHz, sam laminat mikrofalowy 100x120mm kosztował 100zł, a całe koszty (też złocenie) przekroczyły 300zł (cena taniego wykrywacza). :razz: A więc w tanich wykrywaczach chyba nie będzie takich anten. Przy dużym koszcie rozdzielnego RD może?

Wielkość trzech anten Stingera oceniam z waszego zdjęcia na 70x140, jak wiecie to poprawcie. :twisted:

Jedna prawie całą ćwiartkę zajmuje antena na pasmo K - średnie kwadraciki. A więc jest to antena o dużym zysku. W wykrywaczu, który mam antena tubowa ma 1,2 x 3cm =3,6cm kwadratowych, powierzchnia anteny Stingera to ok. 24cm kwadratowych.
Zysk mocy jest więc około 7 razy większy niż w w starym wykrywaczu. Można to odnieść do innych wykrywaczy. Błąd porównywania zysku na podstawie powierzchni anteny nie przekracza 20% i wynika z ich sprawności - strat. Zysk jest zawsze proporcjonalny do powierzchni zbierającej anteny. Nieważne czy tuba, parabola czy panel różnią się tylko sprawnością, stratami. Pole em ma zdefiniowaną moc w watach/m kwadratowe.
Wniosek jest taki, że Stinger ma kilkakrotnie większy zysk anteny niż typowe nawet dobre wykrywacze. To o tyle poprawia jego czułość.

Większy zysk przekłada się bezpośrednio na wielkość wiązki - większy zysk, wąska wiązka (mniej fałszywek z pobocza). Z rysunku widać, że prostokąciki są symetrycznie zasilane z jednej strony, a więc antena Stingera ma polaryzacje liniową.
Dodatkowo widać wyraźnie, że prostokąciki są pochylone o 45', a więc wybrali metodę odbioru jednocześnie dwu polaryzacji ze stratą 3dB dla każdej. Mają duży zysk anteny to mogą, są uniwersalni.

Jutro pojadę do MRCD i spróbuję sprawdzić polaryzację i zrobić jakiś test. Przypuszczam, że jest to polaryzacja pozioma, bo trudniejsza dla RD, jeżeli antena skanuje w poziomie to wygodniejsza jest polaryzacja pozioma, to wynika z topologii takich anten. :?:

OJCIEC - 13 Lipiec 2013, 23:28

Jak już wspomniałem, skuteczność antyradaru to nie tylko zysk anteny. 90% z nich ma tuby praktycznie tych samych rozmiarów :grin: Idąc tym tropem Cobra 7000 powinna być tak samo dobra, jak V1. Userzy Valentego, jak jest? :lol:
maro - 14 Lipiec 2013, 01:18

Ojciec, nie przesadzaj przy sobocie :wink: 90% wykrywaczy to ma dużo... dużo mniejsze anteny niż Stinger smartfon. Oczywiście, że parametry nie zależą tylko od anteny, inaczej sprzedawano by tylko anteny i kryształek galleny, jak w pierwszych radiach kryształkowych :grin:

Przykładem Sti, najmniejsze anteny, ale przed mieszaczami są wzmacniacze niskoszumne hittie, najdroższe elementy w tym RD, ale dobra czułość i nie promieniuje oscylator.
Pierwsze foto jak działa Sti.

Pozostałe foto ulubione zabawki, V1 w dwu wersjach... mam ze 30 zdjęć, ale nie chce zapychać servera i musiałbym zmniejszać do 500k. Tuby tu mają od 3 do 6cm kwadratowych powierzchni, a Stinger 20cm kwadratowych. Czterokrotny wzrost czułości to 6dB, a to dwukrotnie większy zasięg wykrywania tego samego sygnału. :twisted: A fałszywki spadają, bo to zawęża wiązkę, szumy nie wzrastają, bo nie ma wzmacniacza, odbiera się po prostu więcej mocy.

OJCIEC - 14 Lipiec 2013, 10:47

maro napisał/a:
90% wykrywaczy to ma dużo... dużo mniejsze anteny niż Stinger smartfon.

OJCIEC napisał/a:
90% z nich ma tuby praktycznie tych samych rozmiarów

Jak już ustaliliśmy Stinger nie ma tuby, zatem ta część mojej wypowiedzi odnosi się do tych detektorów, które ją mają. A wśród nich będzie i V1, i Cobra. Oba są na przeciwległych biegunach pomimo podobnych wymiarów anten. Również i elektronika, sposób pracy LO, jakość wzmacniaczy, to nie wszystko. Zmieniając tylko jeden parametr firmware'u można sprawić, że ten sam model będzie wykrywał z 2-krotnie mniejszej/większej odległości.

maro napisał/a:
Czterokrotny wzrost czułości to 6dB, a to dwukrotnie większy zasięg wykrywania tego samego sygnału.

Fizyka nie kłamie, ale to tylko teoria. Robiłem i tuby o zysku 6-9dB i odległości wykrywania nigdy nie pokrywały się z matematyką. Doskonałość (jest taki parametr dla szybowców, ale tu też pasuje) detektora to nie tylko czułość statyczna. :grin: Równie ważna (w europejskich warunkach może i ważniejsza) jest reaktywność. Najlepiej kiedy bardzo czuły detektor jest jak najbardziej reaktywny. Niestety ilość fałszywek rośnie drastycznie. Tu wkraczają kolesie z pomysłami na ich redukcję i wszystko psują :grin: Mamy więc minimum trzy zmienne, marne szanse na poznanie jednej z nich, żadnych szans na poznanie kolejnej, a w dodatku kompletnie żadnej możliwości zmiany ich obu poza fabryką.

maro napisał/a:
A fałszywki spadają, bo to zawęża wiązkę.

To też tylko teoria, bo mikrofale za cholerę nie chcą się trzymać osi - odbijają się, błądzą, ulegają dyspersji w bardzo dziwnych materiałach, dyfrakcji w jeszcze innych i to wszystko jak na złość wpada do naszej mega czułej tuby. Jak żyć? :grin:

(...) aha, V1 już nie robi takich anten o wykładniczych powierzchniach jak na ostatnim zdjęciu (lata '90). Szkoda, bo po pomyśle na zintegrowanie dwóch przeciwstawnych anten, to jeden z ciekawszych patentów Valentine'a. Tam w środku są jeszcze kolejne, bardzo ciekawe układy powierzchni korygujących fazę: Link. Niestety po paru latach produkcji przyszedł księgowy i powiedział "Mike, ty się k... nie wygłupiaj", no i przestali. :grin:

EDIT: Swoją drogą, czy my za bardzo nie odchodzimy od tematu tego wątku? Jest tu jakiś moderator? :grin:

maro - 14 Lipiec 2013, 12:44

Wracając do wątku o CD :roll: Rewanżuje się zdjęciem - zdjęcie z labu, gdzie testuje się i projektuje MRCD. Komora bezechowa jest za ścianą na wprost, tam jest antena MRCD, taka jak trzymana w ręku przez młodszego. Przyrząd na środku to generator sztucznego echa radiolokacyjnego, na jego cyferblacie magiczna częstotliwość 24.1GHz (lepiej widać na wersji 3M zdjęcia). Ten generator otoczony gąbką tłumiącą fale spełnia role pojazdu odbijającego echo radaru i przez ścianę i falowód daje sygnał do komory.

Na lewym monitorze w rogu góra/lewy, typowa obwiednia sygnału - jago moc jak samochód przecina wiązkę. Niżej widmo odbitego sygnału. Te sygnały zapisane w realu na PC sterują generator echa, a generator echa symuluje przejazd samochodu przed radarem.

Na prawym monitorze sygnały z radaru MRCD, dwa górne wykresy to fazy Q i I - dolny moduł. Na koniec zdjęcie generatora sztucznego echa pojazdu, warto w sieci zobaczyć jego możliwości.

Sprawdzałem polaryzację MRCD - jest pozioma. Jednak wieszanie RD pionowo niewiele pomoże gdyż z pustego i Salomon nie naleje. :grin:

Sygnał poza wiązką ekstremalnie szybko maleje, a odbicia i tak skręcają polaryzację. :sad:

OJCIEC - 15 Lipiec 2013, 22:15

Zdaje się, że Stefan mógłby coś powiedzieć n/t MRCD. Ale zdaje się również, że nie bardzo może :grin:
maro - 17 Lipiec 2013, 22:57

Link

Podaje link instrukcji Multy C. :mrgreen: Stara, ale lepsze to niż nic :cry: Antena ta sama?

Potwierdza ona ekstremalnie wąską wiązkę tego radaru.
Nie wiem tylko czy podana w instrukcji wiązka dotyczy spadku mocy o połowę czy wielkość wiązki, w której możliwy jest pomiar? :idea: O polaryzacji nie przeczytałem, chyba nie ma? Chwilowo nie mam czasu na dokładną lekturę. :neutral: Jak to już gdzieś jest na forum to skasujcie. :grin:

Qbek - 17 Lipiec 2013, 23:08

MRC to bułka z masłem dla AR'ów.
maro - 18 Lipiec 2013, 00:12

Tak, zdecydowanie łatwiej go wykryć niż CD, właśnie przeglądałem filmiki. :wink:
Antena wygląda na tą samą co w CD. Jak widać dla AR największym utrudnieniem jest modulacja sygnału. Jak już się doczytałem w tym manualu C nie ma żadnej modulacji. :cool:

OJCIEC - 18 Lipiec 2013, 19:36

Wiązka MRC i MRCD jest lekko spolaryzowana horyzontalnie. ARy postawione na sztorc widzą je nieco lepiej.
[Dla nieobeznanych - AR-y mają anteny o polaryzacji wertykalnej (pomimo większego wymiaru poziomego anteny). Wyjątkiem jest Stinger, którego antena nie ma polaryzacji, tzn. ma chyba 45°, czyli wszystko jej jedno czy jest poziomo, czy pionowo].

Tomecek - 19 Lipiec 2013, 12:25

Jest jakiś CD na Śląsku? Chętnie sprawdzę mojego V1.
piotreg - 19 Lipiec 2013, 12:27

Pawłowice koło Żor - droga K-81.
Tomecek - 19 Lipiec 2013, 12:45

Kurcze, jechałem parę dni temu! Nie pamiętam dokładnie, ale na trasie Kobiór - Czechowice są chyba 2. żółte skrzynki. Obie aktywne zdaje się w paśmie K. Wykrycie z najazdu miałem bezproblemowe - 150, może 200 metrów.
Dzięki.

maro - 20 Sierpień 2013, 18:02

Pisałem z kolegą z Holandii i przekazałem mu swoje przypuszczenia.

Odpisał, potwierdził i podał link priv (chyba nie potrzeba tłumaczyć) :wink:

Cytat:
Thank you for the answers. Yes, I know what you write about the MRCD and You're right. The only good detector that detects it at this time is the Stinger VIP (and Stinger DSI if you turn the antenna for better polarisation). I get about 50-250 meters before passing the MRCD (they all measure from behind here). It depends very much about the reflections you have! 1 out of 50 times I get 500 meters detection with the VIP (multi polarity antenna). When you are in the MRCD radar beam you will see 3 different frequencies as you can see in 1 of my videos:


Fajnie pokazuje ten stinger :shock:

Wydaje mi się, że skanowanie jest płynne, a kilka prążków jest efektem skanowania częstotliwościowego stingera (efekt stroboskopowy). Może w ten weekend pojadę do Tuchomia z analizatorem widma HP do 26GHz z ups (i obstawą damską) i coś zarejestruje. :twisted: :good:

OJCIEC - 20 Sierpień 2013, 18:29

:good:
piotreg - 21 Sierpień 2013, 11:50

maro napisał/a:
Może w ten weekend pojadę do Tuchomia z analizatorem widma HP do 26GHz z ups (i obstawą damską) i coś zarejestruje. :twisted: :good:

To przy okazji zrób fotki masztu do mapy :D

maro - 21 Sierpień 2013, 18:34

Przecież macie foty - TUCHOM koło Gdyni pomorskie jak ktoś by się pytał. :grin:
Widzę, że jakaś dobra niewidzialna ręka wstawiła link do filmu jako ekranik, jak to się robi? :oops: Ale zablokowali ten film :cry: Afera!

maro - 24 Listopad 2013, 00:49

Nie miałem czasu pisać i widzę też, że temat się trochę "zborsuczył". Trochę zrobiłem w tym temacie. :twisted: Jeździłem kilka razy do fotoradarów typu Multaradar i robiłem pomiary. Byłem w wakacje w kilku regionach Polski i mierzyłem co się dało, wyposażyłem się w przyzwoity wykrywacz i przerobiłem go tak, aby był podsłuch modulacji na pośredniej. Wnioski są trochę dziwne. :grin: :o

Tak naprawdę to wcale nie jestem pewien czy wszystkie puszki kupione przez ITD to fotoradar Multaradar CD, a może inna wersja MRCD, tańsza? W większości sygnał nie był zmodulowany częstotliwościowo. :mrgreen: Taki sygnał był bez problemu wykrywany ze 100m, a nawet więcej. W dwóch przypadkach sygnał był modulowany i wówczas zasięg spadał do 10-15m, a więc jak byłem w wiązce. Najbliżej mam do miejscowości Tuchom koło Gdyni i tam byłem wiele razy.

I najciekawsze. :grin:

Sygnał tam był niezmodulowany, aż pewnego razu we wrześniu włączyli modulację, jak byłem po tygodniu - był dalej zmodulowany, ale po dwóch tygodniach znów wyłączono modulację i tak zostało do dzisiaj. :grin: :cool: Oczywiście modulacja zmniejszyła zasięg ze 150m do 10m. :grin: Na początku tego postu też ktoś pisał, że robił testy - najpierw sygnał był silny, a jak pogrzebali w foto to stał się niewidzialny. :lol: Pewnie włączyli modulację. :lol:

Modulacja jest potrzebna do rozpoznawania pasa, a więc jak na drodze jednopasmowej modulacja jest niepotrzebna :???:

andrzej59 - 24 Listopad 2013, 09:40

maro napisał/a:
Tak naprawdę to wcale nie jestem pewien czy wszystkie puszki kupione przez ITD to fotoradar Multaradar CD, a może inna wersja MRCD, tańsza?

Raczej CD bo jak wytłumaczyć różne wyniki na jednej puszce.

maro napisał/a:
Sygnał tam był niezmodulowany, aż pewnego razu we wrześniu włączyli modulację, jak byłem po tygodniu - był dalej zmodulowany, ale po dwóch tygodniach znów wyłączono modulację i tak zostało do dzisiaj. :grin: :cool:

I ta teoria pokrywa się w praktyce. Też tak miałem, że albo z 200m, albo w wiązce, albo wcale (czyli był wyłączony?). Nasuwa się pytanie - jeśli wyłączona jest modulacja, to dlaczego widać go dopiero z 200m, a nie z o wiele większej odległości.

piotreg - 24 Listopad 2013, 09:49

andrzej59 napisał/a:
Nasuwa się pytanie - jeśli wyłączona jest modulacja, to dlaczego widać go dopiero z 200m, a nie z o wiele większej odległości.

Może dlatego, że wiązka nie jest tak szeroka jak w przypadku sprzętu firmy Zurad. Ponadto swoje też zapewne dokłada niska częstotliwość.

andrzej59 - 24 Listopad 2013, 11:40

Niska częstotliwość nie ma znaczenia (wszystkie Multy CD z jakimi miałem styczność były w zakresie 24.045 - 24.095). Niektóre drzwi były na mniejszej częstotliwości, a wykrywalność o wiele większa. Chyba raczej będzie chodziło o siłę sygnału i szerokość wiązki.
maro - 24 Listopad 2013, 12:06

Tak jak pisałem w MRCD są trzy powody niskiej wykrywalności. :evil:

1. Antena planarna o bardzo wąskiej wiązce i bardzo niskim poziomie listków bocznych. ok 3. stopnie w płaszczyźnie poziomej

2. Moc na poziomie 0,1-0,15mW

3. Modulacja FM częstotliwości wiązki - niezbędna do rozpoznawania pasa ruchu.

Moc 100mW EIRP MRCD (0.1mW x30dB(1000)) jest pozornie duża, ale to iloczyn wzmocnienia anteny i mocy. Zurad ma 400-500mW EIRP (5mW x 20dB(100)) i kilkakrotnie szerszą wiązkę (12 stopni) i 100 (20dB) razy większy poziom listków bocznych promieniowania anteny. Zurad ma prymitywną antenę tubową.

Dlatego Zurad jest tak łatwo wykrywalny. :grin:

piotreg - 24 Listopad 2013, 12:58

Tak to jest jak ma się na pokładzie inżynierów, których "myśl techniczna" zbliżona jest do "myśli" miłych Panów z Polskiego Związku Działkowców.
kalex - 24 Listopad 2013, 22:42

Z tego co zauważyłem wpływ na detekcję ma ilość pojazdów w danym momencie. Jak jedzie w obie strony full aut to wykrycie jest o 150 metrów lepsze, o ile nie przysłoni go jakiś tir.
maro - 26 Listopad 2013, 12:41

Jest możliwe, że radar zmienia moc w zależności od sytuacji - tak, jak Iskra wydłuża czas pomiaru przy słabym sygnale. Jednak wydaje mi się, że jak jest więcej aut to jest też więcej odbić wielokrotnych i dyfrakcji. Wiązka jest rozproszona i przez to łatwiej widoczna przez RD. 100mW EIRP to jednak dość silny sygnał jak jest rozproszony. :twisted:

Co do dobrych inżynierów to na pokładzie jest pewnie dużo, ale w Zuradzie mało. :grin: Taki fotoradar jak Zurad to może zrobić student na pracę licencjacką. A puszkę pospawa mu wujek kowal.

Wystarczy wziąć czujkę ruchu - drzwiową (wersja rozpoznająca kierunek ruchu). Dorobić do niej z blachy tubę anteny. Dwa sygnały Dopplera (200Hz-10kHz), doprowadzić do karty dźwiękowej kompa z kamerą internetową i fotoradar gotowy. Programy są proste i gotowe np. liczenie widma za pomocą transformacji Fouriera. Wcale nie przesadzam. :grin: Przynajmniej kilkanaście firm w Polsce mogłoby robić fotoradar lepszy od Zurada, nawet na 47GHz. Dlaczego tak jest? Jest słowo na "K" i wystarczy obejrzeć raz wiadomości o 19.30. :mrgreen: Ale to lepiej - mniej mandatów się płaci. :razz:

maro - 26 Listopad 2013, 19:18

andrzej59 napisał/a:
(...) wszystkie Multy CD z jakimi miałem styczność były w zakresie 24.045 - 24.095).

Z tego co wiem Multa CD ma zawsze równo 24.100GHz i jak jest modulacja to jest to modulacja FM o obwiedni trójkąta +/- ok. 15MHz, symetrycznie wokół 24.100GHz.
Mierniki w wykrywaczach są uproszczone i może dlatego te różnice. :o

maro - 23 Marzec 2014, 21:10

Ta co jest w Polsce to nie jest Multaradar CD. :twisted: Pisałem do Jenoptik (konkretnie żona germanistka). CD to wersja w furgonie SR590.

Lifor, który to lansuje kłamie jak najęty. :evil: Wprowadza swoje nazwy aby zaciemniać rynek.
Są różne zainstalowane, SR580 i 590, ale w nowych pudłach.

SR590 są trudno wykrywalne z powodu modulacji. :facepalm:

Cherix - 28 Marzec 2014, 11:26

maro napisał/a:
Ta co jest w Polsce to nie jest Multaradar CD. :twisted: Pisałem do Jenoptik (konkretnie żona germanistka). CD to wersja w furgonie SR590.

SR590 (SPEED + REDLIGHT) działa tylko z anteną 3D - śledzącą i tylko stacjonarnie.
MultaRadar CD w PL działa tylko z anteną liniową 2D i tylko z taką jest zatwierdzony w wersji przenośnej i stacjonarnej.

kazko - 26 Maj 2014, 22:42

Wszyscy się wymądrzają jak to działa ta niby multa CD. :neutral: A wykrywacze jak nie wykrywały, tak nie wykrywają CD. Czy coś pojawiło się pozytywnego w tej sprawie - oprócz obietnic? :twisted:
Qbek - 26 Maj 2014, 22:46

Tak jak już pisali wcześniej koledzy, póki co tylko Stinger.
kazko - 27 Maj 2014, 08:34

Są jakieś loterie gdzie można go wygrać :lol: 8 tys. to trochę drogo. :evil:
Właśnie szukam coś skutecznego, jak trzeba będzie to drogiego. :cool:

kalex - 27 Maj 2014, 11:00

Za 8 tysi to masz wersję podstawową Stingera. :grin:
OJCIEC - 27 Maj 2014, 12:57

Dla powodzian :grin:
assar - 25 Maj 2015, 15:43

Noxo 110 wykrywa regularnie MRCD z 200-250 metrów najazd od przodu - droga K-1 w Czechowicach-Dziedzicach.
czapla - 26 Maj 2015, 14:53

A nie ma tam czasem Biedronki w pobliżu?
piotreg - 27 Maj 2015, 11:01

:lol:
kalex - 27 Maj 2015, 17:19

Cytat:
(...) wykrywa regularnie MRCD z 200-250 metrów.

No i jest to całkiem możliwe. Ale pojedź na jakąś inną lokalizacje i zapewne przejedziesz bez reakcji.

Elite - 12 Październik 2015, 11:35

Miejscowość Uszew. Coś tam mi Noxo zabrzęczało. :grin:


piotreg - 12 Październik 2015, 14:08

Lepszy od Maxa, choć wyglądem przypomina Cobrę. :D
Zaj007 - 12 Październik 2015, 23:12

Kozak! :cool:
bicker5 - 13 Październik 2015, 18:48

Pytanie tylko czy "wył" na radar czy na czujki w sklepie za skrzyżowaniem :?: Bo jak na radar i to z odjazdu to niezły wynik.
małymobil - 2 Czerwiec 2021, 15:39

<itd> rozbudowuje maszynki. Dotyczy 2 lokalizacji:

Cytat:
Zakup i instalacja urządzeń rejestrujących tył pojazdów (kamer) oraz ich integracja z urządzeniami typu MultaRadar CD.

Warszawa, Modlińska 248, kierunek Jabłonna
Warszawa, Radzymińska 287-Bystra

Źródło


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group