Forum Mapy Fotoradarów
Dzięki wykonanym zadaszeniom mój ogród wygląda jak milion dolarów! Zabudowa tarasu i piękne ogrodzenia mają tę moc, powiadam wam.

Rów - System poboru opłat drogowych - viaTOLL

piotreg - 12 Lipiec 2011, 21:34
Temat postu: System poboru opłat drogowych - viaTOLL
Taka ciekawostka...

Po A4 dzisiaj śmigał busik ITD z czytnikiem viaTOLL na dachu (spotkałem ich przy zjeździe na Opole/Rybnik). Rano byli tymczasem na A1.

Czekają na auto, które im nie piknie - takiego mobila zawijają.

Micell - 12 Lipiec 2011, 21:52



Kolejka po viatoll. :D



Prezentacja systemu. :D



:mrgreen:

PieTrzaK - 12 Lipiec 2011, 22:24

O, a ja gdzieś czytałem że te Transportery to miały być nieoznakowane :o
spit - 12 Lipiec 2011, 23:30

Identyczny VW kręci od paru dni się po obwodnicy Jędrzejowa i za każdym razem kogoś mają :evil:
BlackHawk - 12 Lipiec 2011, 23:45

Dzisiaj widziałem jak jechali z Łańcuta na Przemyśl z tym ustrojstwem na dachu co wygląda jak Wall-e.
phonemaniac - 13 Lipiec 2011, 07:17

Ostatnio (ok. tyg. temu), stał taki sam VW na autostradzie koło Piotrkowa, też czekał na chętnych. Stał na włączonych "bombach". Jak mówiłem na #19, żeby uważali, bo opłaty sprawdzają, to mnie wyśmiali :P
tqmeh - 13 Lipiec 2011, 09:11

Widziałem go w poniedziałek w Legnicy :razz:
delpiero - 14 Lipiec 2011, 16:39

Dzisiaj na A4 w okolicach Wrocławia również obrabiali.
Micell - 17 Lipiec 2011, 17:14



ITD ma piękne autko, ale fotele 1 klasa - miękkie w dotyku... mmm, a wyposażenie, że hoho. :mrgreen:

tqmeh - 24 Lipiec 2011, 19:19

Polska... :facepalm:

Cytat:
Nie mogą spać przez bramki zdalnie pobierające e-myto

Elektroniczne bramki do e-myta dla ciężarówek nie dają spać mieszkającym w pobliżu ludziom. Jak sprawdził reporter radia RMF FM, firma instalująca urządzenia ma kłopoty z podłączeniem bramek do prądu. Dlatego ustawia agregaty pracujące całą dobę. Jak długo może potrwać ta prowizorka, tego nie wie nawet sam wykonawca systemu. Może to być nawet wiele tygodni. Dorota Prochowicz z firmy Kapsch przyznaje, że na uruchomienie e-myta było tak mało czasu, że nie udało się dogadać ze wszystkimi zakładami energetycznymi. Zapewnia też, że firma montuje coraz mniej hałaśliwe urządzenia. W tej chwili są już wymienione na cichsze, a docelowo oczywiście tam będzie podłączenie sieci energetycznej - tłumaczy.

Sąsiedzi bramek z agregatami już mają dość. 15 metrów od okien domu. Z jednej strony elektronika, satelita itd., a z drugiej agregat - ironicznie komentuje słuchacz RMF FM. Firma tłumaczy, że bramki z agregatami to pojedyncze przypadki. Z tych, które widział reporter RMF FM przy trasach ekspresowych, zasilanie awaryjne miały wszystkie.

KLIK

spit - 4 Sierpień 2011, 23:39

Na obwodnicy Jędrzejowa droga K-7 w kierunku Kielc ITD w ostatnim czasie zrobiła sobie miejscówkę na pasie wyłączonym z ruchu. Równocześnie na słynnej Miąsowej zrobiło się spokojniej.
Fear - 4 Sierpień 2011, 23:45

Mapa punktów poboru opłat Viatoll:



LINK

piotreg - 11 Sierpień 2011, 18:28

Najpopularniejsza bramownica:
piotreg - 11 Sierpień 2011, 18:29

Ale czasem też czytniki pomontowane są w nietuzinkowych miejscach:

(Droga S3 - przy zjeździe z obwodnicy Gorzowa Wlkp.):

BlackHawk - 12 Sierpień 2011, 13:37

Ciekawi mnie specyfikacja techniczna viaTOLL, czyli częstotliwości oraz system, który ma zainstalowany na dachu ITD.
Zasada działania i wykrywania urządzeń viaTOLL i takie tam pozostałe szczegóły.

tqmeh - 12 Sierpień 2011, 14:33

Info dla Kowalskiego :wink:

Cytat:
Jak działa system

System viaTOLL jest oparty na technologii komunikacji bezprzewodowej krótkiego zasięgu. Składa się z dwóch elementów: urządzenia pokładowego viaBOX oraz anten rozmieszczonych przy płatnych drogach.

I dla ludzi chcących wiedzieć więcej czyli dla Ciebie czy dla mnie:

Cytat:
ERC/REC 70-03, załącznik numer 5, pasmo A i B:

"Aneks nr 5

Zakresy częstotliwości i parametry techniczne dla urządzeń stosowanych w RTTT
A) 5.795 - 5.805 MHz 2 W lub 8 W e.i.r.p. 5 MHz lub 10 MHz [-]
Zakres jest przeznaczony również dla urządzeń ISM. Urządzenia pracujące w tym zakresie muszą zaakceptować szkodliwe zakłócenia, jakich mogą doznać podczas pracy urządzeń ISM.
Zakres jest przeznaczony do łączności urządzeń infrastruktury przydrożnej z pojazdami, w szczególności do realizacji systemów opłat drogowych.
Wykorzystywanie mocy 8 W e.i.r.p. uwzględnia przepływność 1 Mbit/s, zgodnie z normą przenoszącą normę EN 200 674-1. Wykorzystywanie mocy 2 W e.i.r.p. uwzględnia przepływność 500 kbit/s w kierunku do urządzenia i 250 kbit/s w kierunku od urządzenia, zgodnie z normą przenoszącą normę EN 300 674-1, lub niską przepływność (31 kbit/s), zgodnie z normą przenoszącą normę EN 300 674-2. Częstotliwości środkowe kanałów dla odstępu sąsiedniokanałowego 5 MHz wynoszą: 5.797,5 MHz, 5.802,5 MHz, 5.807,5 MHz, 5.812,5 MHz.
Częstotliwości środkowe kanałów dla odstępu sąsiedniokanałowego 10 MHz wynoszą: 5.800 MHz i 5.810 MHz.
B) 5.805 - 5.815 MHz 2 W lub 8 W e.i.r.p. 5 MHz lub 10 MHz [-]
Zakres jest przeznaczony również dla urządzeń ISM. Urządzenia pracujące w tym zakresie muszą zaakceptować szkodliwe zakłócenia, jakich mogą doznać podczas pracy urządzeń ISM.
Zakres jest przeznaczony do łączności urządzeń infrastruktury przydrożnej z pojazdami, w szczególności do realizacji systemów opłat drogowych w wielopasmowych węzłach komunikacyjnych.
Wykorzystywanie mocy 8 W e.i.r.p. uwzględnia przepływność 1 Mbit/s, zgodnie z normą przenoszącą normę EN 200 674-1. Wykorzystywanie mocy 2 W e.i.r.p. uwzględnia przepływność 500 kbit/s w kierunku do urządzenia i 250 kbit/s w kierunku od urządzenia, zgodnie z normą przenoszącą normę EN 300 674-1, lub niską przepływność (31 kbit/s), zgodnie z normą przenoszącą normę EN 300 674-2. Częstotliwości środkowe kanałów dla odstępu sąsiedniokanałowego 5 MHz wynoszą: 5.797,5 MHz, 5.802,5 MHz, 5.807,5 MHz, 5.812,5 MHz.
Częstotliwości środkowe kanałów dla odstępu sąsiedniokanałowego 10 MHz wynoszą: 5.800 MHz i 5.810 MHz."

Czyli pasmo używane w np. AP przy bezprzewodowym necie, mocy też nie żałowali

Pozdrawiam

BlackHawk - 12 Sierpień 2011, 14:45

A gdyby tak wozić Jammer na pasmo 5,8GHz położony na podszybiu?
Z tego co widziałem to bramki viaTOLL nie posiadają kamer (przynajmniej te w woj. podkarpackim).

tqmeh - 12 Sierpień 2011, 14:56

Nie zagłębiałem się w temat (jeszcze), ale pewnie każde urządzenie ma jakiś ID (MAC) i po określonym szyfrowanym kluczu loguje się do systemu. Technologia nie jest może z NASA, ale też ma pewnie klika zabezpieczeń.

Może jest już coś w necie w w/w temacie.

Pozdr.

PieTrzaK - 12 Październik 2012, 08:33



Hm...? :o

piotreg - 12 Październik 2012, 08:38

To co, autor tego filmu przesiada się na PKP :?: :o

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group