Forum Mapy Fotoradarów

Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym - Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym

Fear - 15 Wrzesień 2012, 20:31
Temat postu: Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym
Cytat:
Mazowiecki Inspektorat Transportu Drogowego - Oddział Warszawa

Nieoznakowany pojazd wyposażony w videorejestrator:

- biały Peugeot Boxer II, nr rej. WR 6937K /oddelegowany do WITD Radom/
- granatowe BMW 330i xDrive, nr rej. WU 3750P - kamera przód i tył
- granatowy Chevrolet Epica, nr rej. WI 2306H - kamera przód i tył /zdjęty ze służby/
- srebrny Citroen C4, nr rej. LU 2625K - kamera przód i tył /videorejestrator zdemontowany/

Nieoznakowany pojazd wyposażony w rejestrator TruCam:

- szare BMW 330i xDrive, nr rej. WU 2239R

Nieoznakowane pojazdy wyposażone w fotoradar AD9 C:

- czarny VW Passat B8, nr rej. WU 8133F /oddelegowany do Kujawsko-Pomorskiego Inspektoratu Transportu Drogowego/
- czarny VW Passat B8, nr rej. WU 8134F
- czarny VW Passat B8, nr rej. WU 8135F /oddelegowany do Podlaskiego Inspektoratu Transportu Drogowego/
- czarny Ford Focus Combi III FL, nr rej. WE 595CW /oddelegowany do Lubuskiego Inspektoratu Transportu Drogowego/
- grafitowy Ford Mondeo III FL, nr rej. WE 575CW /oddelegowany do Dolnośląskiego Inspektoratu Transportu Drogowego/
- żółty Peugeot Partner, nr rej. WE 208EC /oddelegowany do Łódzkiego Inspektoratu Transportu Drogowego/
- żółty Peugeot Partner, nr rej. WE 215EC

Link do mapy videopatroli

mateusz0707 - 16 Wrzesień 2012, 18:19

Auta z fotoradarami:

- Ford Mondeo hatchback, nr rej. WE 575CW
- Ford Focus kombi, nr rej. WE 595CW

bicker5 - 16 Wrzesień 2012, 21:12

Czyżby wszystkie blachy były WE xxxCW? Jeśli tak to wydział komunikacji ze stolicy strzelił im w kolano. Mogliby jeszcze jakiś nierzucający się w oczy kolor wybrać np. yellow bahama. :lol:
mateusz0707 - 16 Wrzesień 2012, 21:22

Dokładnie. Wszystkie Mondeo i Fordy Focusy mają rejestrację WE xxxCW w zakresie od 574 do 595.

Pozdrawiam

PieTrzaK - 16 Wrzesień 2012, 21:25

Czyli idealna przykrywka a'la przedstawiciel handlowy z autem w leasingu. :twisted:
matek001 - 17 Wrzesień 2012, 00:11

Ciemnozielony Passat ten na numerach TK, w zeszłym tygodniu widziany na drodze S8 (Warszawa - Wyszków) w okolicach węzła Trojany.
phonemaniac - 19 Październik 2012, 08:38

Dzisiaj na ul. Przyczółkowej na wysokości ul Europejskiej (w kierunku centrum) czarna Insignia WE 484?? trzepała małego mobila. Za kierownicą była jakaś kobietka, munduru nie widziałem, ale podejrzewam, że to Zieloni działali.
piotreg - 19 Październik 2012, 09:33

Insignie:

- WE 480EL (tą jeździł Główny Inspektor)
- WE 484EL - kamera przód i tył

Astry:

- WE 481EL
- WE 482EL
- WE 483EL

inżynier - 20 Październik 2012, 10:14

phonemaniac napisał/a:
Dzisiaj na ul. Przyczółkowej na wysokości ul Europejskiej (w kierunku centrum) czarna Insignia WE 484?? trzepała małego mobila. Za kierownicą była jakaś kobietka, munduru nie widziałem, ale podejrzewam, że to Zieloni działali.

Widziana wczoraj przeze mnie w Tarczynie, jak pięknie migała na niebiesko.

inżynier - 5 Listopad 2012, 15:35

Żółtek lata na WE 215EC.
piotreg - 5 Listopad 2012, 15:39

I ponoć właśnie ten żółtek, będący w Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym, ma na stan dostać AD9. Jako jedyny w Polsce.
przemx - 8 Listopad 2012, 14:02

W dniu wczorajszym tj. 7.11 w głównym wydaniu wiadomości o 19.30 wyemitowano materiał o nowoczesnych samochodach ITD. Jeden z redaktorów TVP przez 3 godziny jeździł po dwupasmowej jezdni i "ścigał" piratów drogowych. Podczas tego testu złapano - 1500 piratów drogowych na przekroczeniu prędkości. Nawet odliczając zdjęcia, które polecą do kosza za podwójne samochody itd. to i tak mamy zysk w dziesiątkach tysiącach złotych. Czy te działania miały charakter testowy jak przedstawiono w materiale - nie wiadomo. Ujawniono natomiast, że za kilka dni auta ITD wyjadą na ulice. Można spodziewać się, że to będzie już w następnym tygodniu po takiej wypowiedzi. Źle się dzieje, oj źle. Aha i zdjęcia wszystkich pojazdów w ruchu wykonywane były z tyłu, czyli oddalania się samochodów od będącego w ruchu siwego focusa.
piotreg - 8 Listopad 2012, 16:09

del, wygrzeb z sieci ten materiał...
przemx - 8 Listopad 2012, 16:25

->> Klik

Tu jest link do tego materiału z reportem TVP i inspektorem. Pokazywał jak się przekręca głowicę itd. Materiał zaczyna się około 20 minuty.

bicker5 - 8 Listopad 2012, 18:26

Ja ****. :facepalm: Głowicę można obrócić w jedną stronę, a kamerę w drugą i jechać wszystkich jak leci (wystarczy aby obok jechał zaprzyjaźniony samochód, który będzie cały czas przyśpieszał i hamował). Jak do tego dołożymy ręcznie wybierany w trakcie jazdy limit prędkości, fotki z tyłu i standardową procedurę kolegów Alwina polegającą na nie dołączaniu wykonanej fotki (w trosce oczywiście o drzewa) do prośby o wsparcie budżetu to mamy niezłe pole do popisu dla ITD. Trzeba zacząć odkładać na AR albo działo mikrofalowe.
przemx - 8 Listopad 2012, 20:26

No niestety. Mnie interesuje jednak jeszcze jedna kwestia, w jaki sposób będą oni zmieniali dozwoloną prędkość w ruchu, przecież np. na niektórych drogach krajowych np. 10 co chwilę mamy różne ograniczenia prędkości. Druga sprawa, jak auto będące w ruchu ustali, w którym miejscu został wykonany pomiar?
mariom2 - 8 Listopad 2012, 21:01

Złodziejski kraj. Musimy niestety my kierowcy wystawić TUSKOWI i jego partii czerwoną kartkę w nast. wyborach za to co nam zgotował. :) Brak słów... jeżeli nie zmienimy rządzących (oczywiście bez urazy nikogo, nie obrażam) to niedługo i GPS będzie śledził każdy samochód zaraz od startu trasy do końca i mandaty powystawia za przekroczenie każdego ograniczenia i prawko zabiorą za 1-den ruch. Do tego dojdzie. :)
przemx - 8 Listopad 2012, 21:10

To jest niestety uszczegółowienie prawa i jego konsekwencje. W Bydgoszczy po zmianie przepisów strażnik miejski strzela sobie z fotoradaru jak z laserówki, bo ktoś zapomniał dodać o automatycznym pomiarze w kodeksie.
milito - 8 Listopad 2012, 21:35

Cytat:
Nieudacznicy z rządu PiS tej prawdy nie pojęli. Zauważyłem też fenomen. Drogi są coraz gorsze, ale na ulicach pojawiły się fotoradary. Polacy mają być kontrolowani w każdym miejscu. Utrudnić ludziom życie do maksimum, a na końcu ich skontrolować, wszystkich bez wyjątku. To jest filozofia PiS. Tylko facet, który nie ma prawa jazdy, może wydawać pieniądze na fotoradary, a nie na drogi (...)

link

I kto tutaj chce nas kontrolować. :grin:

PieTrzaK - 8 Listopad 2012, 22:06

Coraz ciekawiej się robi, coraz ciekawiej...
matek001 - 8 Listopad 2012, 22:56

Osz kurna... nie za dobrze to wygląda. Najgorsze, że taki foto-samochód może przejechać niezauważony przez kilka, a może nawet kilkaset kilometrów. Tak więc nawet CB zbytnio nie pomoże. No chyba, że trafi się jakiś "ogarnięty" mobil, który rozpozna samochód i puści info w eter. Pozostaje chyba tylko inwestycja w AR. Fajna metoda na grabież sporej sumy pieniędzy do budżetu, tym bardziej, że mogą wciskać kierowcom każdy kit...
przemx - 8 Listopad 2012, 23:13

Oto dokładne zdjęcia wnętrza: Klik

Niestety coraz gorzej się w tym kraju robi.
Cytat:


















Link
piotreg - 9 Listopad 2012, 05:55

Dla jednego "złodziejski kraj", następny w wyborach wykluczy rządzących...

A dlaczego nikt nie jest w stanie wpaść na to, że w końcu rodzi się skuteczny system, tzw. "nieuchronność kary", która wymusi na nas przepisową jazdę :!:

Taka jest niestety prawda :!: Dziura budżetowa to jedno, a dziki zachód na polskich drogach to drugie. Dlaczego Niemcy przekraczają dozwolone prędkości tylko w Polsce :?: Oto jest pytanie. :D

Qbek - 9 Listopad 2012, 11:25

Jak widzę co niektórzy debile robią na drogach, POPIERAM z całą stanowczością ten system.

Tylko MEGA WÓR mógł wymyślić wymóg oznaczania znakiem pracującego fotoradaru na danym odcinku...
System dowolności ustawiania <FR> sprawdzał się. Przykład z Pszczyny - 2 dni i 1500 zdjęć. Oto cała prawda o tym, jak respektujemy prawo. Po transformacji **** nam Polakom, bo uważamy, że każdy ma prawo samemu interpretować zakazy i ograniczenia...

Chory kraj to chore społeczeństwo, nie tylko rządzący.
Jak komuś nie pasuje, może dołączyć do reszty nieudaczników (emigrantów) i zamiatać ulice lub siedzieć na zmywaku poza Polską.

przemx - 9 Listopad 2012, 12:04

Tylko czy Niemcy na drogach krajowych o tak ogromnym ruchu mają co chwilę ograniczenia do 50 km/h? Nie.
Zaj007 - 9 Listopad 2012, 15:56

W żadnym wypadku nie bronię pana Tuska, ale prawda jest taka, że u nas jest bardzo luźno na drogach. Tego typu systemy od dawna funkcjonują w Niemczech, Francji, Wielkiej Brytanii. W pełni rozumiem zbulwersowanie co niektórych, ale szczerze powiedziawszy nadejście tego typu rozwiązań uważam za nieuniknione.

Co do oznakowania fotoradarów moje zdanie jest następujące: rozumiem ideę prewencyjnego oddziaływania znaków, ale z drugiej strony jeżeli mają one służyć rejestracji wykroczeń i późniejszym sankcjom to chyba wszyscy się zgodzimy, że oznakowanie jest bez sensu.

Na chwilę obecną stan prawy nie podoba mi się i nie dla tego, że jestem przeciwny oznakowaniu, ale dlatego, że przepisy są niejednolite, o czym już kiedyś pisałem. Kierowca ma się skupić na jeździe a nie dywagacjom, która służba właśnie mierzy mu prędkość, czy miejsce pomiaru ma być oznakowane i czy jest właściwie oznakowane.

Prościej: albo oznaczamy wszystkie punktu pomiaru albo nie oznaczamy żadnych.

piotreg - 10 Listopad 2012, 09:30

Qbek napisał/a:
Jak widzę co niektórzy **** robią na drogach, POPIERAM z całą stanowczością ten system.

Tylko MEGA WÓR mógł wymyślić wymóg oznaczania znakiem pracującego fotoradaru na danym odcinku...
System dowolności ustawiania <FR> sprawdzał się. Przykład z Pszczyny - 2 dni i 1500 zdjęć. Oto cała prawda o tym, jak respektujemy prawo. Po transformacji **** nam Polakom, bo uważamy, że każdy ma prawo samemu interpretować zakazy i ograniczenia...

Chory kraj to chore społeczeństwo, nie tylko rządzący.
Jak komuś nie pasuje, może dołączyć do reszty nieudaczników (emigrantów) i zamiatać ulice lub siedzieć na zmywaku poza Polską.

Zgadzam się z tym w 100% :!:

A najwięcej do powiedzenia mają Ci, którym ten system uniemożliwia przejazd przez teren zabudowany z prędkością ok. 120km/h i więcej :!: Zaznaczam tutaj, że sam święty nie jestem i niejednokrotnie łamałem przepisy - głównie dotyczące prędkości. Bo taką w Polsce mamy kulturę jazdy :!: Ale kiedy sam sobie ciągnę przez teren zabudowany np. 80-85km/h, a na ogonie siada mi przedstawiciel handlowy z pianą na ustach, któremu drogę blokuję, a po chwili zaczyna mnie brać na podwójnej ciągłej i przejściu dla pieszych, bo jemu się spieszy, a przy tym na mnie trąbi i pokazuje mi środkowy palec, kiedy jest na mojej wysokości, to życzę mu z całego serca, aby na odcinku 2km pozdrowiły go Mondeo i Focusy z ITD. A 3km dalej dobił go żółtek. Amen.

przemx napisał/a:
Tylko czy Niemcy na drogach krajowych o tak ogromnym ruchu mają co chwilę ograniczenia do 50 km/h? Nie.

Niemcy to ty chyba tylko na mapie widziałeś. :lol:

bicker5 - 10 Listopad 2012, 14:35

Tyle mam panowie do powiedzenia w tym temacie.
elektro - 10 Listopad 2012, 17:43

W końcu będzie spokój. Brakowało tego. Ale panowie, głupota ludzi nie zna granic. Jadę spokojnie, a tu wyprzedzają na przejściach dla pieszych, podwójnych. Fakt, przez 10 minut na drodze ich nie widzę, ale jak tylko dojadę do bliższego ronda czy świateł, to widzę te same samochody, co tak brawurowo wyprzedzali. Przecież od dawna wiadomo, że wszyscy spotkamy się na światłach...
tqmeh - 10 Listopad 2012, 21:41

Bogato... co za rzeźba zderzaka...
Niedługo im miejsca na klapie na magnesy braknie. :wink: Ciekawe czy płacą abonament za CB. :razz:

Panowie, spokojnie, całej tej nagonce jest po części winna policja, która całe zło tego świata przypisuje prędkości w swoich tłustych raportach ukierunkowanych na wymaganą odgórnie statystykę. Resztę tematu (a w zasadzie od tego trzeba by zacząć) załatwia całkowity brak normalnych dróg w naszym kochanym kraju...

Pozdrawiam.

przemx - 12 Listopad 2012, 10:56

Mondeo z numerkami WE 575CW już pomyka sobie po Warszawie. Głównie jeździ po prawym pasie na dwupasmówkach, jednak czasem zatrzyma się na poboczu. Informacja od rodzinki.
matek001 - 12 Listopad 2012, 12:59

Jaki kolor ma to Mondeo?
piotreg - 12 Listopad 2012, 14:16

Grafit/czerń.
radi - 12 Listopad 2012, 15:33

piotreg napisał/a:
Dla jednego "złodziejski kraj", następny w wyborach wykluczy rządzących...

A dlaczego nikt nie jest w stanie wpaść na to, że w końcu rodzi się skuteczny system, tzw. "nieuchronność kary", która wymusi na nas przepisową jazdę :!:

Taka jest niestety prawda :!: Dziura budżetowa to jedno, a dziki zachód na polskich drogach to drugie. Dlaczego Niemcy przekraczają dozwolone prędkości tylko w Polsce :?: Oto jest pytanie. :D

To co się dzieje w tym momencie wcale nie jest normalne, paradoksalnie szczególnie w państwie prawa. Bo w normalnych warunkach, przed wprowadzeniem systemu kar egzekwowanego w ten sposób, powinno najpierw dojść do co najmniej jednej rzeczy: przeglądu i weryfikacji ograniczeń prędkości. Aby układ był uczciwy: kierowcy jeżdżą zgodnie z rozsądkiem, który ma odzwierciedlenie w oznakowaniu, a ci którzy się spod tego wychylają są dopiero karani.

Obecna sytuacja to typowy bat na każdego: wiadomo, że (50) to u nas towarzysz każdej pojedynczej chałupki i wiele jest miejsc, gdzie tak naprawdę powinno obowiązywać co najmniej (70) , a prędkość wystarczyłoby ograniczać w rejonie przejścia dla pieszych albo skrzyżowania.

I tu po prostu wiadomo, że plon zdjęciowy będzie ścielił się gęsto. Do państwowej kasy za frajer będzie co chwila wpadać nienależne 100-200 złotych na ograniczeniu, które powinno mieć większy limit i normalnie nikt by za to nie karał.

W tym właśnie jakie są ograniczenia, tkwi różnica między naszym krajem, a innymi. Prócz tego, że większość z nich dysponuje funkcjonalną i zazwyczaj przystępniejszą cenowo siecią autostrad oczywiście. ;) Stąd też w dużym stopniu bierze się to jak obecne limity są traktowane przez kierowców. Bo "mistrzowie" to są pojedyncze procenty - natomiast codziennie nasze drogi przemierzają dziesiątki tysięcy kierowców, którzy chcą przejechać częstokroć przez kraj możliwie płynnie, nie tracąc na to całego dnia, albo nie kończąc w rowie ze zmęczenia od godzin za kółkiem. A na ich drodze co kilka kilometrów pojawiają się rozległe połacie ograniczeń, które powinny dotyczyć realnie groźnych miejsc. W ten sposób psuje się także skalę odniesienia i powoduje, że uzasadnione ograniczenia ktoś może opacznie zbagatelizować.

Więc to o czym mowa w tym świetle to zwyczajny cynizm i hipokryzja, czynione dla zysku w budżecie. A prawdziwych przyczyn wypadków - pijaków za kółkiem, wymuszeń pierwszeństwa, błędnych decyzji i wykonywanych manewrów - to nie zlikwiduje. I cudów w statystykach nie ma się co spodziewać ani za rok ani za dwa, dopóki gros krajowego ruchu będzie się odbywało po jednej jezdni. Statystyki co do jednego są pewne - że przy takim natłoku na takich drogach zawsze będą ginąć ludzie.

Ale medialnie to wygląda fantastycznie. I jaka świetna przykrywka - każdy głos krytyki na taki system to z pewnością głos drogowego bandyty. Tak się kończy pranie mózgów za pomocą propagandowych bezrefleksyjnych połajanek o prędkości.

przemx - 25 Listopad 2012, 00:01

Z informacji, które zaczęły już krążyć po internecie, uważajcie na Mondeo na ulicy Przyczółkowej. Kręci się praktycznie tam bez przerwy, a często też staje na poboczu.
phonemaniac - 25 Listopad 2012, 08:32

A jak myślicie dlaczego? Na Przyczółkowej obowiązuje (60) , jednak tam mało kto tam tyle jeździ.
piotreg - 25 Listopad 2012, 10:41

phonemaniac napisał/a:
Na Przyczółkowej obowiązuje (60) , jednak tam mało kto tam tyle jeździ.

Takich ulic w Warszawie jest wiele.

radi - 25 Listopad 2012, 15:47

phonemaniac napisał/a:
A jak myślicie dlaczego? Na Przyczółkowej obowiązuje (60) , jednak tam mało kto tam tyle jeździ.

A pewnie przede wszystkim dlatego, że GITD ma główną siedzibę na Przyczółkowej 109a.

Nawet sobie ostatnio myślałem, że współczuję jak ktoś mieszka w okolicy albo tamtędy dojeżdża. Pewnie te Foki i Mondeusze wyjeżdżają za bramę z już pracującym młynkiem i tak samo wracają, więc szansa na małe tete-a-tete z obiektywem jest spora i powtarzalna.

przemx - 28 Listopad 2012, 18:22

Informacja z forum moto.wp.pl

Cytat:
Dziś jadąc autostradą A2 w stronę Strykowa, ok. godz. 20, przy padającym deszczu, widoczność umiarkowana! Na przeciwnym pasie, czyli w kierunku Warszawy na 426km (wyjazd z zamkniętego parkingu "Baranów") stał sobie Ford Mondeo ITD i robił zdjęcia jadącym w kierunku Warszawy. Żeby było ciekawiej, robił je w tył samochodu, a miejsce, w którym stał było za barierkami i za ekranami dźwiękochłonnymi, także nie ma szans nawet zobaczyć, że tam coś stoi.

Ford Mondeo widziany na autostradzie A2 - miejscowość Baranów w dn. 27.11.2012.

radi - 28 Listopad 2012, 20:04

W dzisiejszych Faktach TVN o 19.00 oberwało się GITD jednoznacznie krytycznym materiałem skupionym na finansowym aspekcie ostatniego fotoradarowego szału. Strażnikom z Warszawy też się dostało. Zapewne materiał pojawi się najpóźniej jutro na fakty.tvn.pl, bo widzę że są tam klipy z dnia poprzedniego.
g1kowal - 28 Listopad 2012, 20:32

No i TVN była na pokładzie warszawskiego Mondeo.
Nawet młodszy kontroler "inspektor gadżet" chwalił się, że dziennie robi 300-400 zdjęć. :facepalm:

radi - 29 Listopad 2012, 08:47

Wspomniany materiał z Faktów: LINK
jojo - 29 Listopad 2012, 10:57

g1kowal napisał/a:
No i TVN była na pokładzie warszawskiego Mondeo.
Nawet młodszy kontroler "inspektor gadżet" chwalił się, że dziennie robi 300-400 zdjęć. :facepalm:

Te 300-400 zdjęć to przez 4h.

Ciekawe jaki limit ustawia i ile zdjęć robi gdy jeździ bez kamer TVNu. :twisted:
Stawiam, że jak będzie trzeba to jest w stanie zrobić spokojnie te 500/h, przynajmniej teraz, póki system świeży.

Misial - 29 Listopad 2012, 11:18

+11 km/h - Vincenty chce mieć zyski... więc każdy łoś się liczy.
jojo - 29 Listopad 2012, 11:48

Hehe, chciałbym już teraz zobaczyć dla porównania jak będzie wyglądał ruch drogowy w np. stolicy za kilka miesięcy. Może warto nawet jakieś filmiki ponagrywać - ku pamięci. :D
piotreg - 29 Listopad 2012, 15:00

:good: :lol:
phonemaniac - 29 Listopad 2012, 15:13

Jak na mój gust, sprzedaż karty miejskiej wzrośnie. ;) Korków będzie mniej.
inżynier - 30 Listopad 2012, 20:42

Pod Radomiem widziałem dziś Citroena C4, nr rej. LU 2625K. Na mapie jest on teraz w Międzyrzecu Podl.
przemx - 2 Grudzień 2012, 18:46

Miejscowość Coniew przy drodze K-79 na odc. Góra Kalwaria-Kozienice.
jojo - 2 Grudzień 2012, 22:17

Ten sam kawałek leciał z głośników na drodze K-48 na odc. Radom-Zwoleń. :grin:
g1kowal - 3 Grudzień 2012, 11:07

przemx napisał/a:
Informacja z forum moto.wp.pl

Cytat:
Dziś jadąc autostradą A2 w stronę Strykowa, ok. godz. 20, przy padającym deszczu, widoczność umiarkowana! Na przeciwnym pasie, czyli w kierunku Warszawy na 426km (wyjazd z zamkniętego parkingu "Baranów") stał sobie Ford Mondeo ITD i robił zdjęcia jadącym w kierunku Warszawy. Żeby było ciekawiej, robił je w tył samochodu, a miejsce, w którym stał było za barierkami i za ekranami dźwiękochłonnymi, także nie ma szans nawet zobaczyć, że tam coś stoi.

Ford Mondeo widziany na autostradzie A2 - miejscowość Baranów w dn. 27.11.2012.

"Prawdopodobnie" Mondeo (widać było tylko błyski jeden po drugim) widziany wczoraj w wyżej wymienionym miejscu ok. godz. 20.

radi - 7 Grudzień 2012, 15:08

Bowiem, jak wszyscy doskonale wiedzą, autostrada A2, jak i inne autostrady cechuje się pośród wszystkich rodzajów dróg szczególnie wysoką ilością wypadków oraz potrąceń pieszych i wymuszeń pierwszeństwa i jest to główny, tudzież jedyny powód objęcia jej w tym przypadku troską inspektorów. W ten sposób prowadzą oni skuteczne działania na rzecz spadku ilości wypadków i ofiar. Jakiekolwiek skojarzenia z pozbawioną wysiłku zbiórką fotozłotówek są nieuzasadnione!

Po cóż w tym samym czasie mieliby przypadkiem kierować swoje wysiłki do centrum jakiejś miejscowości z ruchem samochodowym krzyżującym się z gęstym ruchem pieszych? Tam wszyscy zazwyczaj jadą poniżej 100km/h, czyli zapewne bezpieczniej niż na autostradzie.

g1kowal - 13 Grudzień 2012, 22:58

To jakiś "chochlik" dziennikarski czy roszady ITD? Ta foka miała być w Bydgoszczy?

Cóż, mazowieckie to "bogate" województwo. Mondeo jest zajęte "waleniem" fotek na A2. Ciekawe gdzie się "poluje" czarna Foka? Widocznie muszą mieć pomoc.

LINK

Misial - 13 Grudzień 2012, 23:20

Dziennik.pl napisał/a:
Mandat z fotoradaru? Ten przepis wiąże ręce mundurowym, a kierowca się wymiga

By działać w zgodzie z prawem, inspekcja transportu drogowego powinna przekazywać niezałatwione sprawy policji, chociaż nie bardzo wiadomo, na jakich zasadach.

Instytucje przeznaczone do pilnowania porządku publicznego powinny posiłkować się klarownymi przepisami, by mogły skutecznie działać. Niestety nie zawsze tak jest, bo zapomina się np. o wydaniu rozporządzeń, które jednoznacznie wskazywałyby stronę wykonawczą organom do tego przeznaczonym.

Dobrym przykładem na to jest art. 96 par. 3 ustawy z 20 maja 1971 r. Kodeks wykroczeń (t.j. Dz.U. z 2010 r. nr 46, poz. 275 z późn. zm.), powodujący bezkarność wielu kierowców, umożliwiający im uniknięcie zarówno odpowiedzialności za wykroczenie w ruchu drogowym, jak i punktów karnych za takie wykroczenie.

Przepis miał być efektywnym sposobem na ujawnianie sprawców wykroczeń drogowych i tym samym wzmocnieniem dla służb porządkowych. Przewiduje on możliwość nałożenia grzywny do 500 zł na właściciela, posiadacza lub użytkownika, bądź prowadzącego pojazd, gdy nie wskaże on na żądanie uprawnionego organu, komu powierzył pojazd do kierowania lub używania w oznaczonym czasie.

I tu jest sedno sprawy. Powstaje bowiem pytanie: który organ uprawniony do kontroli ruchu drogowego ma prawo żądać od właściciela lub posiadacza pojazdu wskazania, komu powierzył pojazd do kierowania lub używania w oznaczonym czasie? Wydaje się bowiem, że ustawodawca w realizacji pomysłu na skuteczną regulację prawną nie okazał się dość konsekwentny. Drażliwą i w sumie kuriozalną w skutkach tezą, mającą jednak umocowanie w obowiązującym prawie o ruchu drogowym, jest stwierdzenie, że uprawnień tych nie posiada Inspekcja Transportu Drogowego (ITD).

Obecny stan prawny wręcz uniemożliwia inspekcji zakończenie rozpoczętych czynności z chwilą ujawnienia przez fotoradar wykroczenia, tak w postępowaniu uproszczonym na podstawie art. 96 par. 3 kodeksu wykroczeń, jak i jako oskarżyciel przed sądem. Tym samym instytucja ta powinna być zobligowana do przekazania wszystkich spraw, w tym spraw zaległych, policji. To z kolei nie jest tak proste i oczywiste, zarówno na podstawie ustawy 20 czerwca 1997 r. – Prawa o ruchu drogowym (t.j. Dz.U. z 2005 r. nr 108, poz. 908 z późn. zm.), jak i ustawy 24 sierpnia 2001 r. – Kodeksu postępowania w sprawach o wykroczenia (t.j. Dz.U. z 2008 r. nr 133, poz. 848,. z późn. zm.).

Konkludując, sprawy kierowane do sądu przez Inspekcję Transportu Drogowego z zarzutem: "nie wskazał" muszą być umarzane z uwagi na zaistnienie negatywnych przesłanek procesowych - braku uprawnień. Można się także zastanawiać, czy nie rodzi to dodatkowo kolejnego absurdu polegającego na tym, że inspektorzy ITD, przekraczając posiadane uprawnienia, wypełniają przesłanki przestępstwa, o którym mowa w art. 233 par. 1 ustawy z 6 czerwca 1997 r. – Kodeks karny (Dz.U. z 1997 r. nr 88, poz. 553 z późn. zm.).

Źródło: Dziennik.pl

przemx - 14 Grudzień 2012, 10:15

Cytat:
Nieoznakowane radiowozy polują na wylotówce. Po co?

Radar na Sobieskiego to dobry pomysł, ale polowanie na kierowców na Przyczółkowej to istna łapanka. Czemu ma służyć? - pyta nasz czytelnik.
Posiadam prawo jazdy od 22 lat. Codziennie pokonuję trasę długości 80 km Konstancin - Kobyłka - Konstancin. Fotoradar na skrzyżowaniu Sobieskiego z Witosa faktycznie zwiększa bezpieczeństwo, ale to, co dzieje się na odcinku Wilanów - Konstancin, to istna łapanka. Dwupasmowa droga przedzielona pasem zieleni, praktycznie teren niezabudowany, ograniczenie prędkości do 60 km/godz. - czemu to ma służyć? Bezpieczeństwu?

Kursują tam dwa nieoznakowane radiowozy, jeden oznakowany z radarem laserowym, do tego ostatnio doszli panowie z ITD, gościnnie wpada także straż miejska. Prosta, bezpieczna droga z absurdalnym ograniczeniem. Wspaniałe miejsce na łowy, na wykazanie, ilu to piratów drogowych u nas jeździ. Nie od dziś wiadomo, że w liczbie zakazów, nakazów i wszelkiej maści innych znaków zajmujemy pierwsze miejsce na kontynencie, a może i na cały świecie.

Źródło: warszawa.gazeta.pl

kalex - 15 Grudzień 2012, 00:10

Cytat:
(...) radarem laserowym (...)

To taki okrągły kwadrat.

przemx - 16 Grudzień 2012, 23:00

Ostatnio często widziany Partner na ulicy Połczyńskiej, koło komisu.
radi - 16 Grudzień 2012, 23:05

ITD? Bo tam to generalnie miejscówka <SM> jest, szczególnie że są znaki D-51.
phonemaniac - 18 Grudzień 2012, 19:24

Hejka. :)

Dzisiaj wracałem z Warszawy i trafiłem czarnego mundka WE 575CW. Stali w Coniewie pod sklepem (34 km drogi K-79). Chłopaki jakieś nieśmiałe, bo zdjęcia miałem robić tak, aby nie przeszkadzać im wykonywać obowiązków służbowych. :lol: Chłopaki tolerancję ustawili ponoć wysoko (nie chcieli się przyznać, ile dokładnie), bo stwierdzili, że więcej jak <SM> . Mina była bezcenna, jak się dowiedzieli, że <SG> Góra Kalwaria ustawiła próg na poziomie +31 km/h. Wtedy dopiero przyznali się, że tolerancję mają pomiędzy +20 - 30 km/h. Sesja ma charakter tylko poglądowy, bo aparat nie przygotowany do sesji w nocy (chłopaki stali w Coniewie ok. 18.10). Pozdrawiam załogę Mondeo (chłopaki znają nasze Forum).

jojo - 18 Grudzień 2012, 20:07

Ktoś im chyba kopnął w halogeny, bo głowica, jak widać skręcona w lewo, a lampki w prawo. :mrgreen: Foty cykali na zgaszonym silniku?
phonemaniac - 18 Grudzień 2012, 20:23

Nie, silnik był uruchomiony, a na dachu stała dodatkowa lampa błyskająca na czerwono.
g1kowal - 18 Grudzień 2012, 20:38

Baranów na A2 dzisiaj odpuścili, bo jakby gonili tam rano 140 jak "Foka" ze śląska to pewnie było by po Mundku. :mrgreen:
Zresztą, warunki na A2 z rana tragiczne. Wracałem do Wawy i od zjazdu na Łowicz dramat, prawy pas skorupa lodu + koreczek, bo pługi i piaskarki zaspały. Nie było kogo łapać. Choć paru "debili" by się znalazło do zdjęcia rodzinnego.

jojo - 18 Grudzień 2012, 20:47

phonemaniac napisał/a:
Nie, silnik był uruchomiony.

Czyli poradzili sobie ze świecącymi niby na stałe białymi LEDami. ;)

phonemaniac - 18 Grudzień 2012, 20:55

No na to wygląda, bo jak podjeżdżałem, to ledy świeciły jak głupie. :P
areczek - 19 Grudzień 2012, 07:23

Upodobali sobie ten region. W poniedziałek stali na 18km, z Konstancina do Góry Kalwarii.
phonemaniac - 19 Grudzień 2012, 09:05

Dzisiaj też jechali w tamtą stronę. Minęliśmy się na rondzie w Górze Kalwarii. A w poniedziałek to gdzieś uciekli z tego 18 km (między Górą Kalwaria a Konstancinem), że nie mogliśmy ich z kolegą znaleźć.
Misial - 19 Grudzień 2012, 09:16

Dziennik Gazeta Prawna napisał/a:
Radiowozy ITD zwróciły się w dwa tygodnie

W połowie listopada na naszych drogach, oprócz kolejnych fotoradarów, pojawiła się nowa broń Głównego Inspektoratu Transportu Drogowego (GITD) – nieoznakowane radiowozy robiące zdjęcia kierowcom przekraczającym prędkość. Na razie jest ich 29, co może się wydać liczbą niewielką. Ale biorąc pod uwagę ich skuteczność, można je już określić mianem maszynek do zarabiania pieniędzy.

Z danych, jakie uzyskaliśmy w ITD, wynika, że tylko do 13 grudnia tego roku 22 nieoznakowane fordy mondeo i focusy oraz siedem oznakowanych peugeotów partnerów wykonało 33 tys. zdjęć kierowcom przekraczającym prędkość. Ile kosztowała ich ta wątpliwa przyjemność? GITD nie podaje łącznej kwoty, na jaką wystawiono mandaty. Można jednak założyć, że jeśli inspektorzy robią zdjęcia kierowcom jadącym co najmniej 21 km/h powyżej dozwolonych limitów, to średnia kwota mandatu wyniesie ok. 350 zł (widełki między 200 a 500 zł). Wychodzi zatem na to, że flota 29 pojazdów inspekcji w miesiąc zarobiła 11,5 mln zł. A jako że samochody kosztowały 6,4 mln zł (częściowo ich zakup sfinansowano ze środków UE), inwestycja zwróciła się po dwóch tygodniach.

Kontrowersje budzi sposób, w jaki działają tzw. mobilne fotoradary GITD. Gdy uwiecznią przewinienie kierowcy, nie zatrzymują go, lecz jadą dalej i robią kolejne zdjęcia. Kierowca może nawet się nie zorientować, że ktoś zarejestrował jego prędkość. Zawiadomienie przychodzi później – tak jak w przypadku zdjęć ze stacjonarnych fotoradarów.

Różnica jest jednak taka, że w przypadku fotoradarów umieszczonych na przydrożnych masztach lub gdy pomiaru na danym odcinku drogi dokonuje straż miejska, kierowcy zawsze są ostrzegani znakami D-51 („Kontrola prędkości – fotoradar”). Rzecznik GITD Jan Mróz twierdzi, że mobilne fotoradary są wyłączone spod tych regulacji. – Znak D-51 jest obligatoryjny tylko dla straży miejskich i gminnych – mówi rzecznik.

Sytuacja jest więc podobna do tej z nieoznakowanymi radiowozami policyjnej drogówki. Z tą różnicą, że policjanci muszą zatrzymać na miejscu sprawcę wykroczenia, a inspektorzy nie. Kierowcy wnioskują z tego, że radiowozy GITD nie pełnią funkcji prewencyjnych, tylko służą do nabijania państwowej kasy. Inaczej patrzą na to eksperci w zakresie bezpieczeństwa ruchu drogowego. – To najlepsze narzędzie, bo kierowca ma przeświadczenie, że w każdej chwili może zostać skontrolowany, a więc zdejmuje nogę z gazu – twierdzi Bartłomiej Morzycki ze stowarzyszenia Partnerstwo dla Bezpieczeństwa Drogowego.

Dziennik Gazeta Prawna

radi - 19 Grudzień 2012, 13:16

Cytat:
W "Faktach" spór o fotoradary. Nowe pomysły Inspekcji Transportu Drogowego krytykuje nawet policja. NIK zaczyna kontrolę, bo nie podoba się jej, jak ustawia fotoradary straż miejska. A z samej Inspekcji po cichu słychać to, co kierowcy mówią głośno od dawna - że polityka mandatowa ma tylko jeden cel i nie jest nim bezpieczeństwo, tylko łupienie kierowców i maksymalne wpływy do budżetu.

VIDEO

OJCIEC - 19 Grudzień 2012, 13:28

kalex napisał/a:
Cytat:
(...) radarem laserowym (...)

To taki okrągły kwadrat.

(...) czyli taki sam oksymoron, jak myślący dziennikarz. :grin:

phonemaniac - 21 Grudzień 2012, 11:37

Fotki poprawione przez Fear-a:
andrzej59 - 21 Grudzień 2012, 14:12

Jak się ciemno zrobiło, to lampę na dach wystawiają.
przemx - 21 Grudzień 2012, 14:48

Ta lampa służy wyłącznie do oświetlania twarzy kierującego z tego co wiem. I ona błyska na pomarańczowo, ale słabym światłem.
jojo - 21 Grudzień 2012, 21:02

Jak słabo błyska to może to jest podczerwień? :idea: A po to w nocy by nie oślepiać kierujących.
Qbek - 21 Grudzień 2012, 21:25

jojo napisał/a:
Jak słabo błyska to może to jest podczerwień?

:lol:

Podczerwień nie jest widzialna dla ludzkiego oka. :facepalm:
Czerwone lampy nie oślepiają po prostu.

przemx - 21 Grudzień 2012, 21:58

To raczej nie była IR, a zwykła lampa na magnesie. Gdzieś czytałem, że tych IR nie mają. Dlatego nie mieli nastawionych lamp dolnych, bo one nie były używane, tak bynajmniej jest w instrukcji.

Cytat:
Ciekawa rzecz z instrukcji:
W zabudowanie kombinowanej lampy błyskowej, tj. w przypadku możliwości użycia lampy
błyskowej zabudowanej na stałe lub lampy błyskowej z uchwytem magnetycznym, używa się złącza kablowego (część reflektora magnetycznego) w celu ułatwienia podłączenia. Zamianę lamp błyskowych wykonuje się przy wyłączonym radarze. Równoczesna praca obu lamp błyskowych nie jest zalecana.


Cytat:
Lampa IR w skrzynce:

jojo - 21 Grudzień 2012, 22:36

Qbek napisał/a:
jojo napisał/a:
Jak słabo błyska to może to jest podczerwień?
:lol:
Podczerwień nie jest widzialna dla ludzkiego oka. :facepalm:

Patrz ta, taki mały skrót myślowy, a jak ładnie leczy kompleksy. :D

piotreg - 21 Grudzień 2012, 22:37

przemx napisał/a:
Ta lampa służy wyłącznie do oświetlania twarzy kierującego z tego co wiem. I ona błyska na pomarańczowo, ale słabym światłem.

Oświetlić to Ty sobie możesz drogę latarką jak się kopniesz do nocnego po 3/4 i napój gazowany. Jest to zwykła lampa błyskowa, której zadaniem jest doświetlenie twarzy kierującego. Błyska na czerwono.

Poniżej zdj. takiego zestawu na wrocławskiej AD9 C:

OJCIEC - 22 Grudzień 2012, 11:15

Rzadko które lampy mają tak wąskie pasmo, żeby ich nie było widać. Chyba tylko diodowe, a te mają śmiesznie małe moce. Większość ma szczyt gdzieś tam w okolicach podczerwieni (albo i nawet nie) i zachodzi na całkiem sporą część widzialnego.

I na odwrót. Lampa biała też w jakimś stopniu wchodzi na podczerwień. :nose:

radi - 23 Grudzień 2012, 21:16

Poza tym światło w widmie podczerwieni powstaje w filtrze nałożonym na źródło światła widzialnego - jeśli filtr będzie silny to tą widzialną część pasma jest w stanie skutecznie wyciąć, ale jednocześnie wyemituje znacznie osłabiony snop podczerwieni. Więc taki błysk w podczerwieni, który ma być skuteczny, zawsze będzie choć trochę widoczny gołym okiem.

Przy czym zauważalny okiem błysk nie będzie szczególnie mocny, za to wyemitowanej podczerwieni będzie dużo i taki przetwornik CCD, który jest czuły na IR, zarejestruje dostatecznie oświetlony obiekt.

g1kowal - 10 Styczeń 2013, 21:07

:arrow: czarny Ford Focus combi, nr rej. WE 595CW

Cytat:
Bez świateł, na poboczu: tak pracuje fotoradar ITD

Nieoznakowany samochód Inspekcji Transportu Drogowego, wyposażony w fotoradar, robił zdjęcia kierowcom, którzy przekraczali dozwoloną prędkość na Wisłostradzie. - W ciągu 15 minut zrobił około 15 zdjęć - mówi Tomasz Zieliński, reporter tvnwarszawa.pl.

Na Wisłostradzie, w zatoczce postojowej na wysokości Lasku Bielańskiego, stanął w środę wieczorem nieoznakowany ford Inspekcji Transportu Drogowego. Robił zdjęcia kierowcom, którzy przekraczali dozwoloną prędkość.

Fotoradar zbierał żniwo

W tym miejscu dozwolona prędkość to 80 km/h. Ale wielu kierowców nie przestrzegało ograniczenia.

- W ciągu 15 minut fotoradar zrobił około 15 zdjęć autom, które łamały przepisy – mówi Tomasz Zieliński, reporter tvnwarszawa.pl.

"Nie muszą być oznakowane"

Samochód z fotoradarem stał w miejscu, gdzie nie ma znaku ostrzegającego przed kontrolą radarową. Czy to zgodne z przepisami?

- Radiowozy ITD z fotoradarami i wideorejestratorami nie muszą być oznakowane. Nie są też zobowiązane do kontrolowania kierowców w miejscach, gdzie stoi znak D-51, ostrzegający przed kontrolą radarową - wyjaśnia Alvin Gajadhur, rzecznik ITD.

W różnych miejscach

- Samochód porusza się po różnych trasach, odcinkach. Nie jeździ codziennie tą samą drogą - mówi z kolei Łukasz Majchrzak z Głównego Inspektoratu Transportu Drogowego. Gdzie kierowcy mogą się go spodziewać w kolejnych dniach, nie chce zdradzić.

Co stanie się ze zdjęciami zrobionymi przez fotoradar ITD? - Są automatycznie przesyłane do naszej centrali. Później, na podstawie danych uzyskanych z centralnej ewidencji pojazdów, przesyłamy wezwanie do właściciela auta, w którym może wybrać jedną trzech opcji: przyznaje, że to on prowadził, wskazuję inną osobę, która siedziała za kierownicą, lub nie wskazuje, kto prowadził – tłumaczy Majchrzak. – Na podstawie odesłanego oświadczenia generowany jest mandat karny, albo sprawa jest kierowana do sądu. Maksymalna kara za przekroczenie prędkości to 500-złotowy mandat i 10 punktów karnych. Zależy od tego, o ile kierowca przekroczy dozwoloną prędkość - dodaje.

Link

PS. Być może zauważcie, że "****" światełka są skierowane w stronę pobocza, a inspektorki załączyły "czerwoną" lampę.

Cytat:
Uwaga na nowe radiowozy ITD na mławskim odcinku

Inspekcja Transportu Drogowego otrzymała nowe radiowozy. Nie zatrzymują one kierowców, a natychmiast przesyłają do bazy zdjęcia z popełnionym właśnie wykroczeniem. Jeden widziano w naszym rejonie.

Na 50-cio kilometrowym odcinku „siódemki” od Napierek do Glinojecka, nie ma żadnego stacjonarnego fotoradaru. Wiedzą o tym kierowcy, policja i oczywiście Inspekcja Transportu Drogowego, która kieruje dość często swoje nowe radiowozy w ten rejon województwa.

- Widziałem tego forda jadąc z Warszawy do Gdańska przez powiat mławski. Uważajcie kierowcy – taką informację dostaliśmy wczoraj na skrzynkę redakcyjną.

Jeśli jedziecie nieprzepisowo i zobaczycie takie auto w lusterku, zapewne będzie już za późno. Macie mandat. Jeśli dla odmiany takowe auto zobaczy Was nadjeżdżających z przeciwka z nadmierną prędkością lub łamiących któryś z przepisów, to także macie mandat. Nie zatrzymają nikogo, o popełnionym wykroczeniu kierowca dowiaduje się z listu, który zostanie do niego wysłany pocztą.

Co najmniej 29 nieoznakowanych radiowozów, które już wyjechały na polskie drogi, w tym także na te mazowieckie, jest wyposażonych w czeskiej produkcji fotoradary AD9. Z zewnątrz auta ITD na pierwszy rzut oka niczym szczególnym się nie wyróżniają. Jak je w takim razie rozpoznać?

Z przodu na wysokości tzw. „grilla” został zamocowany czarny okrągły plastikowy element, jest to głowica radarowa. Kolejny detal, który pozwoli poznać auto ITD, to lampy błyskowe umieszczone pod przednią rejestracją. W słabym świetle, np. po zmroku doświetlą one fotografowany pojazd. Z tyłu nieoznakowanego auta ITD są zamontowane co najmniej dwie anteny. Pierwsza to antena CB, druga to antena służąca do natychmiastowego transferu zdjęć do bazy Inspekcji Transportu Drogowego. Ostatnim elementem są mocno przyciemnione tylne szyby.

Poniżej lista nowych aut ITD, które można spotkać na mławskim odcinku drogi krajowej nr 7:

WE 575CW - Ford Mondeo – granatowy – Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym – Warszawa;

WE 595CW - Ford Focus – czarny – Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym – Warszawa;

WE 215EC - Peugeot Partner + AD9 – Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym – Warszawa.

Link

piotreg - 11 Styczeń 2013, 11:35

g1kowal napisał/a:
PS. Być może zauważcie, że "****" światełka są skierowane w stronę pobocza, a inspektorki załączyły "czerwoną" lampę.

Po zmroku muszą doświetlać zdjęcia lampą czerwoną. Jest na wyposażeniu każdego AD9 C, z podstawką na magnesie.

Fear - 15 Styczeń 2013, 12:41

Ford Mondeo WE 575CW.
matek001 - 17 Styczeń 2013, 23:15

Czarny Mundek WE z Warszawy dzisiaj strzelał foty w trakcie jazdy na drodze K-7. Mijałem się z nim w Tarczynie i jechał w stronę Warszawy.

Na Moście Grota - to już w stolicy - mobila trzymała Czarna Insignia WE, śmiem domniemywać, że to ITD...

piotreg - 19 Styczeń 2013, 19:31

matek001 napisał/a:
Na Moście Grota - to już w stolicy - mobila trzymała Czarna Insignia WE, śmiem domniemywać, że to ITD...

Wychodzi na to, że jedna Insignia jest w Warszawie, druga w Katowicach.
Obstawiam, że ta mocniejsza została w stolicy.

ferran - 19 Styczeń 2013, 20:27

Pytanie zatem, co się dzieje z trzecią. Czy ta, którą widziałeś w Warszawie to OPC czy ta tylko 250 konna?
Tajnyobserwator - 20 Styczeń 2013, 00:58

W Warszawie jest OPC, a w Katowicach ta słabsza. Trzecia jest w Gdańsku.
ferran - 20 Styczeń 2013, 01:05
Temat postu: Gdańsk
Gdańsk ma swoją Insignię kupioną w przetargu przez WITD Gdański. Silnik CDTI. Tylko tą tam widziałem. Czyżby ta na WE też latała po Pomorzu?
Tajnyobserwator - 20 Styczeń 2013, 01:06

Tak, mają na GD Insignie bez video, a jedna poszła na Pomorze - ta na WE.
piotreg - 20 Styczeń 2013, 19:14

A skąd żeś wykradł te rewelacje :?: :o
Tajnyobserwator - 20 Styczeń 2013, 22:57

O mój drogi, daleko mi od złodziejstwa i tego typu metod, to nie ja w tym gustuje. To moja własna wiedza, która zdecydowałem się podzielić. :) Szkoda, że węszysz spisek od razu.
matek001 - 20 Styczeń 2013, 23:02

Ta co ją widziałem na Grota-Roweckiego to nie była ta słynna OPC, co się ją woził szef krokodyli swego czasu. Wyglądała jak każda zwyczajna Insignia.
Zaj007 - 20 Styczeń 2013, 23:35

A może się ktoś orientuje co dzieje się z tymi trzema Astrami Classic 1,6?
Tajnyobserwator - 21 Styczeń 2013, 00:58

Insignie były 3. Bardzo możliwe, ze OPC i jedną zwykła została w Warszawie. A jedna jest w GD. Albo ta z Gdańska jeździ już w Warszawie razem z OPC.
piotreg - 21 Styczeń 2013, 19:42

Tajnyobserwator napisał/a:
Szkoda, że węszysz spisek od razu.

Na razie zwęszyłem konflikt interesów. :lol:

Zaj007 napisał/a:
A może się ktoś orientuje co dzieje się z tymi trzema Astrami Classic 1,6?

Też mnie to bardzo ciekawi - miałem o to pytać :!:

Tajnyobserwator - 21 Styczeń 2013, 22:25

Zaj007 napisał/a:
A może się ktoś orientuje co dzieje się z tymi trzema Astrami Classic 1,6?

Dupowozy, coś podobnego do Kijanek, a w marcu chcą do nich zakładać AD9. A co za konflikt interesów? Nie rozumiem?

Qbek - 21 Styczeń 2013, 22:34

Niektórzy tu przejawiają manie prześladowczą. :lol:
piotreg - 22 Styczeń 2013, 09:22

Się ubawiłem.
Tajnyobserwator - 22 Styczeń 2013, 15:03

Qbek napisał/a:
Niektórzy tu przejawiają manie prześladowczą. :lol:

Tutaj zdaniem piotrega wszyscy muszą być z konkurencji. :grin:

piotreg - 22 Styczeń 2013, 15:49

Dobra :!: Kończymy ze spamowaniem. Ale guru ucałuj - ode mnie rzecz jasna. :lol:
Tajnyobserwator - 22 Styczeń 2013, 15:50

:cool: :good: :grin: :mrgreen:
Fear - 18 Luty 2013, 00:06

Ford Mondeo, WE 575CW.
ferran - 8 Marzec 2013, 17:09
Temat postu: Insignia
Nie wiem czy już pojawił się ten materiał w codziennym przeglądzie prasy czy nie. Nagranie niezbyt nowe, ale widać jedną z Insigni od środka. Swoją drogą, orientuje się ktoś, która Insignia gdzie jeździ i czy są to pojazdy jedno czy dwukamerowe? Informacje na ten temat są sprzeczne. Astry pewnie dalej jako wozidupy służą.

Cytat:
Co na sumieniu mają inspektorzy ruchu drogowego?

Inspekcja Transportu Drogowego w opałach. Chciała ścigać piratów drogowych – a sama została złapana na gorącym uczynku. Sprawa polega na jeżdżeniu służbowymi samochodami w celach prywatnych. Ale na tym nie koniec, bo Rzecznik Praw Obywatelskich wcale nie jest pewien, czy inspektorzy w ogóle mogą karać kierowców za prędkość. „Panorama” ujawniła dziury w prawie i zasięgu.

Sporego pecha miał kierowca pewnego porsche. Jego wyścig z czasem ukrócił patrol inspekcji transportu drogowego od niedawna wyposażony w wideorejestrator. Takie trzy usportowione ople inspekcja kupiła miesiąc temu. Według medialnych doniesień najszybszym – 300-konnym autem – podróżował sam szef GITD. To zdenerwowało samego premiera, który zażądał natychmiastowych wyjaśnień.

– Nie wykluczam konsekwencji personalnych jeśli się okaże, że mamy do czynienia z nadużyciem. Na pierwszy rzut oka dobrze to nie wygląda – oznajmił Donald Tusk. Inspekcja tłumaczy nam, że samochody były wykorzystywane tylko do celów służbowych i tylko do czasu wyposażenia ich w wideoradary.

– Montażu wideorejstratorów dokonano w ekspresowym tempie, jest to ok. jednego miesiąca. W przyszłym tygodniu już wszystkie trzy pojazdy będą rejestrowały piratów drogowych – tłumaczy Alvin Gajadhur z GITD.

Trudno nie odnieść wrażenia, że inspekcja transportu ma problem z własnym transportem. Bo służbowe samochody – często wyruszają w prywatne podróże. – Wszyscy wojewódzcy inspektorzy wykorzystują samochody służbowe do celów prywatnych, jeżdżą nimi do domów – mówi anonimowy inspektor. – Czasem jest tak, że mają je dyrektor i zastępca dyrektora, czasem swoje samochody mają też naczelnicy wydziałów, a w niektórych województwach nawet kierownicy oddziałów. Każdy samochód ma kartę flotową i nie płaci się tą gotówką, tylko tą kartą – dodaje.

Rzecznik łódzkiej inspekcji tłumaczy, że nieoznakowane pojazdy są niezbędne do wykonywania pracy inspektora. – Żeby zatrzymywać takie taksówki, które działają nielegalnie potrzebujemy pojazdów nieoznakowanych – podkreśla Szymon Sidor, rzecznik Wojewódzkiego Inspektoratu Transportu Drogowego w Łodzi.

Może okazać się, że nielegalnie to inspekcja nakłada mandaty za przekroczenie prędkości. Zdaniem Rzecznika Praw Obywatelskich prawo na to pozwalające jest dziurawe. – Nie ma dziś przepisów regulujących przetwarzanie danych osobowych przez ITD. Fotoradary jednak nie znikną do czasu rozwiania tych wątpliwości – mówi Stanisław Trociuk, zastępca RPO.

– Istnieje w polskim porządku prawnym domniemanie legalności przepisów dopóki TK ich nie uchyli – mówi Adam Jasiński z GITD. – Przez ten czas, przez ponad 18 miesięcy przepisy niezgodne z konstytucją będą obowiązywać ze szkodą dla obywatela – podkreśla prof. Marek Chmaj, konstytucjonalista.

To nie koniec kłopotów inspekcji. Według informatora „Panoramy” w czasie kontroli drogowej trudno korzystać z kosztującego prawie 3 mln złotych systemu Centralnej Ewidencji Naruszeń i Wykroczeń. – Od początku były z nim problemy, do dziś nie funkcjonuje jak powinien. Firma, która wygrała przetarg już nie funkcjonuje – twierdzi informator. Program też nie funkcjonuje. W terenie trudno znaleźć zasięg.

– W stałych punktach kontroli które są zatwierdzone i wyznaczone przez GITD dysponujemy tym zasięgiem. Problemem są inne miejsca – zaznacza Mariusz Romanik, naczelnik Wydziału Inspekcji WITD w Olsztynie. Zdaniem ekspertów problemy biorą się stąd, że inspekcja drogowa przestała kontrolować tylko transport samochodowy, a zaczęła przejmować funkcje policji.

– To nie jest już jednostka, która ma dbać o poprawę bezpieczeństwa na drogach tylko to jest narzędzie do robienia kasy – podsumowuje Adrian Furgalski z Zespołu Doradców Gospodarczych TOR. W tym roku tylko dzięki fotoradarom zarobiła kilkanaście milionów złotych. Choć planowano ponad miliard.

Link

piotreg - 11 Marzec 2013, 15:30

Dzięki uprzejmości sanalex:
przemx - 11 Marzec 2013, 17:24

Zdjęcie z teraz? Czy GITD znowu ruszyło na łowy?
piotreg - 11 Marzec 2013, 18:21

Zapytam autora.
piotreg - 15 Marzec 2013, 14:26

przemx napisał/a:
Zdjęcie z teraz? Czy GITD znowu ruszyło na łowy?

12.12.2012.

To GITD teraz nie mierzy :?: :o

mariom2 - 21 Marzec 2013, 20:57

Dzisiaj w Warszawie na wlocie od strony Konstancina stał jeden z Fordów i robił zdjęcia. Info od jednego użytkownika z Facebooka.
ferran - 26 Marzec 2013, 23:51

Przeglądam sobie stronę GITD i w dziale "Zamówienia publiczne" trafiam na przetarg dotyczący ubezpieczenia pojazdów Inspekcji. Na liście jest 68 pojazdów. Oprócz znanych nam forumowiczom 16 Kia Cee'd kupionych do obsługi fotoradarów stacjonarnych, 11 Renault Masterów - też Nadzór Techniczny, 11 Mondeo i 11 Focusów natrafiłem na coś, co mnie zaciekawiło. Mianowicie na liście jest aż 16 Peugeot Partnerów, czyli oprócz tych 7 z fotoradarami jest jeszcze 9. I pytanie czy ktoś się orientuje, czy to auta też kupione pod radary czy po prostu pojazdy techniczne?

Na liście są też 3 Skody Superb. Wiecie coś o nich (kiedy kupione i w jakim celu)? Przeglądałem dosyć regularnie przetargi GITD i nie natrafiłem na zakup Superbów, nie kojarzę też, aby ITD miała w ogóle jakiekolwiek Superby. Ostatnio widziałem w Warlubiu (woj. kujawsko-pomorskie) nieopodal przejazdu kolejowego zaparkowanego na poboczu szarego Superba. Pod tablicą miał dwie takie lampy błyskowe jak Fordy, ale za późno się zorientowałem. Czy to mógł być Superb Inspekcji? Z góry dzięki za rozwianie wątpliwości i załączam link do SIWZ: Link

Zaj007 - 27 Marzec 2013, 14:20

1. Część Partnerów jest bez fotoradarów, służą jako pojazdy techniczne.
2. Superby zakupione przez Inspekcję zapewne pełnią rolę dupowozów dla ważniejszych pracowników.

matek001 - 27 Marzec 2013, 23:22

Wszystkie żółte Partnery spełniają funkcję pojazdów technicznych do obsługi CANARD-u, a te które mają <FR> przy okazji też "wyrabiają budżet".
g1kowal - 29 Marzec 2013, 19:11

Insignia w akcji na WE.
piotreg - 30 Marzec 2013, 09:38

Chodziło o Insignię :?: Blaszki WE 484EL :?: :o
g1kowal - 30 Marzec 2013, 10:01

Ok. (0:13) na filmie stoi Mondeo w zatoczce po drugiej stronie i "poluje".
mariom2 - 30 Marzec 2013, 10:07

Dla tych co nie widzą to od 0:10 sekundy patrzeć na lewą stronę za tablicą syrenki Warszawskiej. :) Widać jak na dłoni. :grin:
piotreg - 30 Marzec 2013, 12:07

Oki. Dojrzałem. :good:
ferran - 9 Kwiecień 2013, 16:06
Temat postu: Los Insigni jest znany
Los Insignii jest znany - jedna w stolicy, druga w Krakowie, trzecia w Katowicach. Wystarczy wnikliwie śledzić przetargi GITD i nie ma żadnych tajemnic. Natomiast ta Bydgoska to zwykły CDTI bez kamer. Klik
SlaBro - 10 Kwiecień 2013, 10:52

piotreg napisał/a:
Chodziło o Insignię :?: Blaszki WE 484EL :?: :o

Wczoraj rzeczona Insignia w kolorze czarnym i na tych blachach trzymała mobila na 509km drogi K-1 koło Siewierza. Niestety nie miałem czasu na fotę. :(

O przepraszam - sprawdziłem notatki - ta po Siewierzem to WE 480EL.

Fear - 21 Kwiecień 2013, 19:30

:arrow: grafitowy Ford Mondeo III, nr rej. WE 575CW
matek001 - 12 Styczeń 2014, 19:19

Dzisiaj Mondeo WE 575CW prezentowało się na stoisku ITD w Parku Militarnym Rembertów w ramach Moto-Orkiestry.

Jak widać lampy błyskowe zaślepione.

piotreg - 21 Styczeń 2014, 21:15

W Stolicy na S8 NEOSSS namierzył czarnego Passata B6. Podejrzewamy, że może to być pościgówka z kamerami. Do ustalenia nr rejestracyjny oraz kamery.

Odnośnik do działu videorejestratory w Stolicy.

piotreg - 6 Luty 2014, 17:17

Sękocin - droga K-7.

Źródło: FB

inżynier - 1 Marzec 2014, 10:06

Widziałem w tym samym miejscu tego Passka. Tablice: WU 56149. Ma kamerki dwie.
radi - 4 Marzec 2014, 13:11

Ten Passek to chyba prędzej WRD niż ITD?
piotreg - 4 Marzec 2014, 16:06

Jesteś pewny? Może ten WND Y006 zmienił blaszki?
radi - 4 Marzec 2014, 16:17

Może. Albo jakiś inny referat <P> przypadkiem włączył się do akcji. Tak samo jak kiedyś widziałem w tym rejonie, na Prymasa Tysiąclecia ("Trasa Toruńska") użytą do lotnej kontroli Bravę, być może należącą do kryminalnych. No bo czy <itd> ma w ogóle Passki? Insignię bym zrozumiał. :)
piotreg - 29 Marzec 2015, 18:49

Mondeo:
piotreg - 5 Lipiec 2015, 15:07

Uwaga - nowe auto → granatowy Chevrolet Epica, nr rej. WI 2306H - kamera przód i tył. Ponadto, w warszawskim oddziale <itd> lata także, stacjonujący wcześniej w Radomiu, biały Peugeot Boxer II, nr rej. WR 6937K - kamera przód i tył.

Źródło: http://elightbars.pl/

skansen - 6 Lipiec 2015, 17:17

piotreg napisał/a:
Uwaga - nowe auto → granatowy Chevrolet Epica, nr rej. WI 2306H

Czy to jest potwierdzona informacja? Pierwsze wiadomości o tym VR pojawiły się jeszcze w 2012 roku. Trochę dziwne.

piotreg - 6 Lipiec 2015, 17:20

Nowe w sensie, że nie było o nim u Nas mowy.
Sygnettoo - 6 Lipiec 2015, 17:37

Skansen, mam nadzieje, że wystarczy żeby potwierdzić informacje. :)
skansen - 6 Lipiec 2015, 21:50

Sygnettoo napisał/a:
Skansen, mam nadzieje, że wystarczy żeby potwierdzić informacje. :)

:shock: :shock: :shock:

Sygnettoo - 6 Lipiec 2015, 21:54

A skąd to taka reakcja? :twisted: :evil:
skansen - 6 Lipiec 2015, 22:33

Samochód na pewno duży i wygodny, ale raczej "kanapowy", osiągi jak na VR bez rewelacji, do tego egzotyczna konstrukcja...
Sygnettoo - 7 Lipiec 2015, 00:45

Darowanemu koniowi w zęby się nie zagląda. ;-) :idea:
skansen - 7 Lipiec 2015, 12:44

Sygnettoo napisał/a:
Darowanemu koniowi w zęby się nie zagląda. ;-) :idea:

No właśnie, skąd się on wziął? I dlaczego nie wykorzystali go jako "dupowozu"? A może VR jest pro-forma, a na co dzień używany jest jako dupowóz?

Sygnettoo - 7 Lipiec 2015, 14:02

A nie za dużo byś chciał wiedzieć tak od razu? :nose: Używają wideo i to bardzo często, ale nie zawsze do nagrywania prędkości. :-)
kalex - 7 Lipiec 2015, 18:17

<itd> zasadniczo miał ganiać ciężarówki. Yaris by im wystarczył. :grin:
jojo - 20 Kwiecień 2016, 22:33

Focus WE 595CW - Warszawa, ul. Czerniakowska:
piotreg - 4 Luty 2018, 11:22

Okolice Kołbieli na trasie K-50.
zurad - 17 Marzec 2018, 00:29

Mondeo 12.03 krążyło między rondami na obwodnicy Mszczonowa (droga K-50).
zurad - 17 Marzec 2018, 00:34

Znalezione na starym telefonie i zapomniane.

Trasa Siekierkowska:

piotreg - 17 Marzec 2018, 10:38

Czy ten Chevrolet Epica jest jeszcze w służbie? :o
piotreg - 28 Październik 2019, 10:15

Uwaga na nowe Passaty <itd> .

- czarny VW Passat B8, nr rej. WU 8134F
- czarny VW Passat B8, nr rej. WU 8135F

Sprzęt wygląda na przekładkę ze starszej floty.

Spawacz - 26 Styczeń 2020, 15:58

:arrow: czarny VW Passat B8, nr rej. WU 8134F - fotoradar AD9 C
Spawacz - 26 Styczeń 2020, 16:02

:arrow: granatowy Ford Mondeo III FL, nr rej. WE 575CW - fotoradar AD9 C
Spawacz - 26 Styczeń 2020, 16:05

:arrow: żółty Peugeot Partner II, nr rej. WE 215EC - fotoradar AD9 C

No i na koniec taki knocik, ale cóż poradzę, lepszego zdjęcia jemu niestety nie dało się zrobić.
Swoją drogą to jestem ciekaw czy Chevy Epica jest jeszcze na chodzie :?: :o

piotreg - 27 Styczeń 2020, 09:08

Spawacz napisał/a:
Swoją drogą to jestem ciekaw czy Chevy Epica jest jeszcze na chodzie :?: :o

Najszybciej Ty jesteś w stanie tą kwestię ustalić. :D

Spawacz - 23 Marzec 2020, 15:14

:arrow: czarny VW Passat B8, nr rej. WU 8134F - fotoradar AD9 C
:arrow: granatowy Ford Mondeo III FL, nr rej. WE 575CW - fotoradar AD9 C

Na Przyczółkowej bez zmian od pewnego czasu. Ktoś ma info gdzie mogą garażować pozostałe nieoznakowane :?:

małymobil - 23 Marzec 2020, 21:26

Spawacz napisał/a:
Na Przyczółkowej bez zmian od pewnego czasu. Ktoś ma info gdzie mogą garażować pozostałe nieoznakowane :?:

Może Żółkiewskiego. Choć wydaje mi się, że to już wszystko.

małymobil - 6 Kwiecień 2020, 13:51

Spawacz napisał/a:
:arrow: żółty Peugeot Partner II, nr rej. WE 215EC - fotoradar AD9 C

No i na koniec taki knocik, ale cóż poradzę, lepszego zdjęcia jemu niestety nie dało się zrobić.
Swoją drogą to jestem ciekaw czy Chevy Epica jest jeszcze na chodzie :?: :o

Głowica w grillu jest, ale obiektywu nie ma.

piotreg - 6 Kwiecień 2020, 14:35

małymobil napisał/a:
Głowica w grillu jest, ale obiektywu nie ma.

Trzy AD9 C zostały przeniesione do Passatów B8. Ciekawe, które wozy wycofali. :twisted:

delpiero - 17 Kwiecień 2020, 19:53

:arrow: WU 8134F
Zaj007 - 20 Kwiecień 2020, 13:07

Osz w mordę, AD'ek przełożony do nowego wozidła! :shock:
piotreg - 20 Kwiecień 2020, 23:25

Zaj007 napisał/a:
Osz w mordę, AD'ek przełożony do nowego wozidła! :shock:

Rzadko wpadasz, to nie jesteś na czasie. Trzy takie Passki już jeżdżą, ale wciąż nie wiadomo, z którego wozu AD'ki zdjęli.

Zaj007 - 21 Kwiecień 2020, 09:45

Obiecuję poprawę, Szefie! Fokę/Mondka (poza Wawą) to ostatni raz widziałem kilka dobrych lat temu.
piotreg - 22 Kwiecień 2020, 09:00

:wink:
małymobil - 16 Maj 2020, 15:42

Poszedłem w ślady Spawacza i fotka zza płotu. Żółtek nadal bez celownika, ale z głowicą. Mondeo i Passat uzbrojone. Fokusa ni widu.

Cytat:
- czarny VW Passat B8, nr rej. WU 8135F

Chyba poszedł w kraj.

piotreg - 17 Maj 2020, 15:24

małymobil napisał/a:
Fokusa ni widu.

Może oddał "bebechy"? :o

małymobil napisał/a:
Chyba poszedł w kraj.

Raczej na pewno. Szukamy. :D

małymobil - 17 Maj 2020, 16:00

piotreg napisał/a:
małymobil napisał/a:
Fokusa ni widu.

Może oddał "bebechy"? :o

Albo gdzieś indziej stacjonuje.

Spawacz - 1 Czerwiec 2020, 22:04

:arrow: żółty Peugeot Partner II, nr rej. WE 215EC - fotoradar AD9 C

Spotkałem go dzisiaj w Jabłonnie obok tego ronda z systemem red light.

piotreg - 2 Czerwiec 2020, 08:58

Żółtek już od dłuższego czasu lata tylko z głowicą, bez "celownika" za szybą. Może oddał Passkowi?
delpiero - 16 Czerwiec 2020, 08:39

:arrow: WU 8134F
delpiero - 27 Czerwiec 2020, 20:54

:arrow: WE 575CW
phonemaniac - 29 Lipiec 2020, 18:46

Ekipa <itd> trafiona dzisiaj w Coniewie na K-79. Mierzyła w jadących od Góry Kalwarii w stronę Warki/Kozienic. Pomiar tylko z najazdu, tolerancja ustawowa +11 km/h, chętnych nie brakowało.
piotreg - 30 Lipiec 2020, 09:38

phonemaniac, super fotki! :D Podpytałeś może o sam sprzęt rejestrujący? Czy to przekładka ze starszej floty czy może nówki?
phonemaniac - 30 Lipiec 2020, 09:45

Nic nie podpytywałem, ale to jest do namierzenia w wolnej chwili. ;-)
piotreg - 30 Lipiec 2020, 09:49

phonemaniac napisał/a:
Nic nie podpytywałem, ale to jest do namierzenia w wolnej chwili. ;-)

:good:

Ustal przy okazji, gdzie poszedł trzeci Passat. :D

małymobil - 30 Lipiec 2020, 12:41

Pogrzebałem trochę na stronie GITD w świadectwach legalizacji i ustaliłem (jeśli można temu wierzyć):

- Passat ze sprzętem o numerze 12/0477 pochodzącym z Forda Mondeo WE 576CW. Obecnie Pasek lata na WU 8133F.

- Passat ze sprzętem o numerze 12/0479 pochodzącym z Forda Mondeo WE 592CW. Obecnie lata pasek na WU 8135F.

Na chwilę obecną świadectw legalizacji na stronie <itd> nie mają:

- 12/0468 czyli Ford Mondeo WE 575CW, czyli Ford Mondeo :arrow: Warszawa
- 12/0483 czyli Ford Mondeo WE 592CW, czyli Ford Mondeo :arrow: Białystok

Jest straszny bałagan w tych świadectwach.

phonemaniac - 30 Lipiec 2020, 20:25

Kolejny z Passatów ma AD9C 12/0466 z Mondeo WE 580CW. W kwestii bałaganu, to powiem szczerze, że jest straszny, część świadectw jest już wystawionych na 2022 rok. :P
piotreg - 31 Lipiec 2020, 10:19

małymobil napisał/a:
Pogrzebałem trochę na stronie GITD w świadectwach legalizacji i ustaliłem (jeśli można temu wierzyć):

- Passat ze sprzętem o numerze 12/0477 pochodzącym z Forda Mondeo WE 576CW. Obecnie Pasek lata na WU 8133F.

- Passat ze sprzętem o numerze 12/0479 pochodzącym z Forda Mondeo WE 592CW. Obecnie lata pasek na WU 8135F.

Na chwilę obecną świadectw legalizacji na stronie <itd> nie mają:

- 12/0468 czyli Ford Mondeo WE 575 CW czyli Ford Mondeo :arrow: Warszawa
- 12/0483 czyli Ford Mondeo WE 592 CW czyli Ford Mondeo :arrow: Białystok

Jest straszny bałagan w tych świadectwach.

Coś tu nie gra. Mondeo, nr rej. WE 592CW (Białystok) miał AD9 C o numerze 12/0479 czy 12/0483? :o

phonemaniac napisał/a:
Kolejny z Passatów ma AD9C 12/0466 z Mondeo WE 580CW. W kwestii bałaganu, to powiem szczerze, że jest straszny, część świadectw jest już wystawionych na 2022 rok. :P

Próbuję zrobić porządek na mapie videopatroli. Srobujcie ustalić, gdzie stacjonuje Passat WE 8135F. Ile jest tych Passatów? Podobno cztery. Jeszcze WE 8132F.

małymobil - 2 Sierpień 2020, 02:24

Focusa nadal niet. Żółtek dalej bez oka.
małymobil - 19 Październik 2020, 20:38

Od początku sierpnia nic się nie zmieniło.
piotreg - 20 Październik 2020, 16:16

Czyli mają tylko Mondeo i Passata. Kia bez kamer.
małymobil - 20 Październik 2020, 18:03

piotreg napisał/a:
Czyli mają tylko Mondeo i Passata. Kia bez kamer.

Na to wychodzi. Szukam dalej co, gdzie ma ITD dobrego schowanego.

piotreg - 19 Listopad 2020, 11:41

Cytat:
<itd> ogłosił przetarg na Świadczenie kompleksowych usług naprawczych pojazdów służbowych Głównego Inspektoratu Transportu Drogowego. Z opublikowanego wykazu floty wynika, że w Warszawie stacjonują:

- VW Passat, nr rej. WU 8132F - rok produkcji 2017
- VW Passat, nr rej. WU 8134F - rok produkcji 2017
- Peugeot Partner, nr rej. WE 215EC - rok produkcji 2012
- Peugeot Partner, nr rej. WE 205EC - rok produkcji 2012
- Ford Mondeo, nr rej. WE 575CEW - rok produkcji 2012

Kolorem czerwonym oznaczyłem pojazdy, które mamy potwierdzone w kwestii ich uzbrojenia.
Peugeot Partner, nr rej. WE 215EC jest rozbrojony. Niewiadomą jest Partner, nr rej. WE 205EC i Passat, nr rej. WU 8132F.

piotreg - 19 Listopad 2020, 12:19

małymobil napisał/a:
Focusa nadal niet.

Czarny Ford Focus Combi III FL, nr rej. WE 595CW odnalazł się, tylko że w Lubuskim Inspektoracie Transportu Drogowego. :cool:

małymobil - 19 Luty 2021, 14:05

Ford Mondeo WE 575CW pacyfikował wczoraj po 17 na drodze K-2 (Trasa Siekierkowska).
jojo - 19 Luty 2021, 15:09

<itd> działają tak, jak dawniej? Czyli robią za fotoradar, strzelając fotki z pobocza?
inżynier - 19 Luty 2021, 15:10

Jeżdżą, stoją - wszystko.
jojo - 20 Luty 2021, 00:03

inżynier napisał/a:
Jeżdżą, stoją - wszystko.

Robią zdjęcia w trakcie jazdy?

piotreg - 21 Luty 2021, 10:46

Tak. Ale z tego, co mi wiadomo ściągają od razu do boku.
phonemaniac - 21 Luty 2021, 11:15

A jak z 34 GHz? Już nikomu nie przeszkadza to pasmo? Kiedyś to pasmo miało być stricte wojskowym pasmem.
piotreg - 21 Luty 2021, 11:32

Dlatego przez długi czas ich nie było. Teraz działają w całej Polsce.
Zaj007 - 23 Luty 2021, 09:22

A co się zmieniło? Wojsko oddało pasmo? Ja ostatni raz pojazd <itd> z AD9 C widziałem z 5 lat temu. W tym czasie miałem okres wzmożonego jeżdżenia w trasy.
phonemaniac - 23 Luty 2021, 12:47

Ja ostatnio w lipcu 2020, jak stali w Coniewie na poboczu i wykonywali sesje. Zdziwiłem się mocno i nurtowało mnie to, ale odpowiedzi na to pytanie nie znalazłem.
małymobil - 23 Luty 2021, 16:09

W Coniewie są przynajmniej raz w tygodniu. Myślę, że albo się dogadali z wojskiem albo przeczekali burze i jazda dalej z tematem.
małymobil - 25 Luty 2021, 15:20

Passat attack Tomice na drodze D-79. Celuje w tych jadących w kierunku Góry Kalwarii, ogr. <ZAB> .
małymobil - 1 Marzec 2021, 13:06

Dziś 10:30 powtórka z rozrywki. Tomice przy drodze K-79. Celuje na jadących w kierunku Góry Kalwarii, ogr. <ZAB> . Sorry za jakość, ale tylko kalkulator miałem pod ręką. Godzinę później byli w miejscowości Czaplinek.
piotreg - 1 Marzec 2021, 14:42

małymobil napisał/a:
Godzinę później byli w miejscowości Czaplinek.

Pisz w odpowiednim temacie szczegóły - naniosę punkt na mapę.

małymobil - 1 Marzec 2021, 16:01

Cytat:
Passat, nr rej. WU 8132F

Takowy jest, ale pewno nie robi zdjęć. Wykaz pojazdów GITD do naprawy.

piotreg - 2 Marzec 2021, 12:13

W sensie goły, bez AD9 C? :o
Zaj007 - 5 Marzec 2021, 14:20

Właśnie trafiłem na artykuł o zatrzymaniu autolawety. Zobaczcie co jest na desce rozdzielczej Passata. Aparat od AD9 C?


Cytat:


Tym razem nie było charakterystycznego, zielonego radiowozu. Zatrzymania dokonał absolutnie niewyróżniający się Volkswagen Passat, będący nieoznakowanym pojazdem inspektorów z Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym (CANARD). To jednostka, która na co dzień zajmuje się między innymi fotoradarami, czy kamerami zapisującymi przejazdy na czerwonym świetle.

Kierowca pustego autotransportera trafił na ten radiowóz akurat w czasie wyprzedzania na zakazie. Miało to miejsce na autostradzie A2, nieopodal MOP-a Baranów. Inspektorzy jak najbardziej postanowili zareagować, zatrzymując ciężarówkę i wystawiając mandat na 300 złotych. A przy okazji zapytali też o przebieg, co jest obecnie obowiązkową częścią każdej drogowej kontroli.

Jak się okazało, stan licznika białej Scanii znacznie obiegał od ostatniego zapisu w systemie CEPiK. Różnica wynosiła 700 tys. kilometrów i dlatego pojawiło się podejrzenie o popełnienie przestępstwa. Sprawę przekazano zespołowi kryminalnemu lokalnej policji, w tym przypadku z komisariatu w Jaktorowie. A jeśli przewoźnik faktycznie manipulował przebiegiem, czeka go kara grzywny lub nawet kara pozbawienia wolności na okres od 3 miesięcy do 5 lat.

Oto komunikat GITD:

Inspektorzy z Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym we wtorek (2 marca) w trakcie kontroli prowadzonych na A2 zauważyli lawetę ciężarową z przyczepą, której kierujący wyprzedzał inne pojazdy mimo obowiązującego zakazu wyprzedzania dla pojazdów ciężarowych. Zatrzymali ciężarówkę na MOP Baranów i ukarali sprawcę naruszenia 300 zł mandatem. Na miejscu stwierdzili również, że stan drogomierza jest niezgodny z wpisem w Centralnej Ewidencji Pojazdów i Kierowców. Różnica sięgała 700 tys. kilometrów przebiegu. Na miejsce kontroli wezwano Policję. Dalsze czynności w sprawie podejrzenia popełnienia przestępstwa ingerencji w stan drogomierza prowadzi zespół kryminalny z Komisariatu Policji Jaktorów.


Źródło: www.40ton.net

inżynier - 5 Marzec 2021, 14:25

Cytat:
Nieoznakowany pojazd wyposażony w fotoradar AD9 C (pasmo Ka - 34,00GHz):

- czarny VW Passat B8, nr rej. WU 8134F

jojo - 5 Marzec 2021, 15:27

Zaj007 napisał/a:
Właśnie trafiłem na artykuł o zatrzymaniu autolawety. Zobaczcie co jest na desce rozdzielczej Passata. Aparat od AD9 C?

Aparat aparatem, ale ja tam widzę niesprawny pojazd z pękniętą przednią szybą. :grin:

małymobil - 17 Marzec 2021, 16:58

:arrow: grafitowy Ford Mondeo III FL, nr rej. WE 575CW

Mondeo atakuje w czasie jazdy.

Cytat:
Przekroczenie prędkości i brakujące kilometry

Podczas kontroli ciężarówki, której kierowca nie zastosował się do ograniczenia prędkości, inspektorzy z Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym w Warszawie ujawnili niezgodność stanu licznika z danymi CEPiK.

W środę (16 marca) inspektorzy Głównego Inspektoratu Transportu Drogowego zatrzymali do kontroli samochód ciężarowy, którego kierujący nie zastosował się do ograniczenia dopuszczalnej prędkości dla ciężarówek na Trasie Siekierkowskiej w Warszawie. Na "pięćdziesiątce" jechał z prędkością 77 km/h. Za popełnione wykroczenie szofer przyjął 200 zł mandat karny. Do jego konta dopisano również 4 punkty karne. Z danych CEPiK wynikało, że ciągnik siodłowy w grudniu ubiegłego roku przeszedł przegląd, a jego przebieg wynosił wtedy 442 910 km. Inspektor porównując te dane ze stanem licznika pojazdu stwierdził, że mimo upływu trzech miesięcy brakuje kilku tysięcy kilometrów. Sprawę niezgodności danych przekazano policjantom wezwanym na miejsce kontroli.


Spawacz - 9 Kwiecień 2021, 18:21

:arrow: czarny VW Passat B8, nr rej. WU 8134F - fotoradar AD9 C

Jadę sobie rowerem przez Most Siekierkowski, już mam zjeżdżać na Wał Miedzeszyński w kierunku Otwocka gdy nagle Yanosik wrzeszczy, że 200m ode mnie jest kontrola prędkości. Wiedząc, że drogówka lubi tu polować rozglądam się dokładnie, gdzie mogą stać i po chwili dostrzegam po drugiej stronie miłą niespodziankę.

Spawacz - 27 Maj 2021, 18:39

:arrow: czarny VW Passat B8, nr rej. WU 8134F - fotoradar AD9 C

Dzisiaj popołudniu stali na Ostrobramskiej przy CH Promenada. Foto od kolegi.

małymobil - 2 Czerwiec 2021, 11:22

Mondeo <itd> jak widać osobówką jadącą prosto pasem do skrętu w prawo nie pogardzi.
Spawacz - 6 Sierpień 2021, 12:18

Mondeo widziałem dzisiaj chwilę po 10:00 jak trzymali na wylotówce na Gdańsk jakąś ciężarówkę. Dokładnie to stali na stacji Lotos, niecały kilometr za węzłem z Mostem Północnym.
małymobil - 10 Wrzesień 2021, 10:32

Panie i Panowie kolejny wielki powrót.
Cytat:
:arrow: żółty Peugeot Partner, nr rej. WE 215EC

Otrzymał świeżutkie, cieplutkie, świadectwo legalizacji, a co za tym idzie Peugeot Partner, nr rej. WE 215EC (nr VIN VF37E9HF0CJ622948) znowu atakuje.

małymobil - 12 Październik 2021, 11:40

:arrow: żółty Peugeot Partner, nr rej. WE 215EC

Pieczątka niby jest, ale fizycznie celownika nie ma.

Spawacz - 3 Listopad 2021, 19:31

:arrow: WE 592CW

Mondeo spotkałem dzisiaj na obwodnicy Raszyna (jechał w kierunku Kraków/Katowice).
Sorki że wrzucam tutaj, ale nie mogę znaleźć jego aktualnego przydziału. :o

piotreg - 4 Listopad 2021, 08:45

Podlegał pod Delegaturę Północno-Wschodnią (Białystok), ale został wycofany - w sensie zdemontowany został AD9 C i powrócił pewnie do Warszawy jako zwykły wóz.
małymobil - 19 Listopad 2021, 13:45

Żółtkiem WE 215EC nadal jeżdżą serwisanci masztów <FR> , w aucie nadal nie ma aparatu.
delpiero - 2 Luty 2022, 11:00

:arrow: WU 8134F
delpiero - 22 Luty 2022, 12:01

:arrow: WE 215EC
małymobil - 22 Luty 2022, 15:49

delpiero napisał/a:
:arrow: WE 215EC

A jednak robi zdjęcia.

delpiero - 30 Marzec 2022, 09:58

:arrow: WE 575CW
delpiero - 15 Lipiec 2022, 19:52

:arrow: WU 8134F
małymobil - 29 Lipiec 2022, 09:25

WE 215EC żółtek w delegacji na terenie Radomia i okolic, Mondeo WE 575CW lata po Powsińskiej. Natomiast WE 208EC przyszedł z Radomia i stoi w centrali CANARD.
delpiero - 9 Wrzesień 2022, 08:26

:arrow: WU 8134F
delpiero - 18 Październik 2022, 18:19

:arrow: WU 8134F
małymobil - 25 Luty 2023, 15:18

Zamiast Mondeo teraz lata BMW 330, nr rej. WU 3750P.
piotreg - 26 Luty 2023, 12:07

małymobil napisał/a:
Zamiast Mondeo teraz lata BMW 330, nr rej. WU 3750P.

Mondeo wycofane, rozbrojone? :o

małymobil - 27 Luty 2023, 09:30

piotreg napisał/a:
małymobil napisał/a:
Zamiast Mondeo teraz lata BMW 330, nr rej. WU 3750P.

Mondeo wycofane, rozbrojone? :o

Pod CANARD go nie ma.

piotreg - 11 Marzec 2023, 18:04

małymobil napisał/a:
Zamiast Mondeo teraz lata BMW 330, nr rej. WU 3750P.

Na razie bez kamer - żadne z jedenastu BMW nie ma kamer. Wygasło zatwierdzenie typu dla Videorapid 2a, co powoduje brak możliwości zakupu urządzenia.

małymobil - 14 Kwiecień 2023, 12:51

WU 8134F dziś o poranku Pastuch trzymał osobówkę na Żołnierskiej.
małymobil - 16 Kwiecień 2023, 00:56

WE 575CW zostało przeniesione do delegatury południowo-zachodniej. Tak wynika z rozpiski <itd> .
piotreg - 16 Kwiecień 2023, 09:08

małymobil napisał/a:
Tak wynika z rozpiski <itd> .

Wrzuć proszę tą rozpiskę.

małymobil - 16 Kwiecień 2023, 11:42

piotreg napisał/a:
małymobil napisał/a:
Tak wynika z rozpiski <itd> .

Wrzuć proszę tą rozpiskę.

Źródło

małymobil - 27 Kwiecień 2023, 13:43

Źródło
piotreg - 30 Kwiecień 2023, 10:08

małymobil napisał/a:
Natomiast WE 208EC przyszedł z Radomia i stoi w centrali CANARD.

WE 208EC podlega pod Łódzki Inspektoratu Transportu Drogowego i tamże został przypisany.

Chalek - 13 Lipiec 2023, 11:04

Na stronie CANARD pojawiła się zakładka PUNKTY KONTROLNE. Są to lokalizacje mobilnych samochodów GITD.
piotreg - 13 Lipiec 2023, 12:21

Na przykładzie Wrocławia, gdzie zaznaczone są dwa punkty na ul. Osobowickiej... to jakieś nieporozumienie. Okolice Wrocławia, droga K-35 (Tworzyjanów) - tam nie ustawią się AD9 C, we wjeździe na stację paliw. Mogą sobie stanąć busem na stacji i ściągać na parking duże mobile. Droga K-94 - nie jest zaznaczona ich "żelazna" miejscówka w Groblicach, ale wlot do miejscowości Gać od strony Opola już tak...
SpeedControl - 15 Lipiec 2023, 18:34

Przecież ta mapa już jest od dawna i chyba w ogóle nie aktualizowana. :D Część pkt. pokrywa się, gdzie łapią dużych, ale i też maja możliwość pomiaru prędkości. W GOP kilka pkt. na pewno niekiedy jest wykorzystywane, śledząc różne grupki.
piotreg - 18 Lipiec 2023, 23:03

SpeedControl napisał/a:
Przecież ta mapa już jest od dawna i chyba w ogóle nie aktualizowana. :D

Jeżeli chodzi o urządzenia samoczynnie rejestrujące to jest w miarę na bieżąco aktualizowana.

delpiero - 7 Sierpień 2023, 19:23

:arrow: WU 8134F
małymobil - 8 Sierpień 2023, 08:45

W temacie BMW WU 3750P nic się nie zmieniło. Nadal lata tylko z kamerką typu MIO i TruCam. Wczoraj dopadli jakiegoś nieszczęśnika na Powsińskiej. Nie wiem na ile prawdziwe to info, ale w locie ściągają głownie za czerwone, a punktowo wykorzystują TruCam jako "fotoradar".
piotreg - 8 Sierpień 2023, 08:52

I prędko się nic nie zmieni. Nowych VR z zatwierdzeniem typu brak.
małymobil - 8 Sierpień 2023, 09:15

piotreg napisał/a:
I prędko się nic nie zmieni. Nowych VR z zatwierdzeniem typu brak.

Chyba już dostali nowe zatwierdzenie typu.
Cytat:
Nr decyzji: ZT 24/2023 (aktualna). Znak zatwierdzenia typu: PLT 2324

Źródło

piotreg - 8 Sierpień 2023, 09:41

To kryzys na rynku VR zażegnany.
małymobil - 13 Sierpień 2023, 11:10

piotreg napisał/a:
To kryzys na rynku VR zażegnany.

Trwa uzbrajanie BMW w videorejestratory. :twisted: Kamera w tym samym miejscu co w policyjnych BMW.

piotreg - 14 Sierpień 2023, 09:44

Na biegu jest proces dozbrajania nowej floty <itd> . Niebawem granatowe BMW 330i xDrive, nr rej. WU 3750P wyjedzie na drogi Delegatury dozbrojone w dwukamerowy system Zurad.
małymobil - 4 Wrzesień 2023, 14:43

WU 8134F grasował dziś rano po ul. Powsińskiej.
małymobil - 6 Październik 2023, 09:50

WU 3750P dziś od rana lata po trasie Siekierkowskiej.
małymobil - 8 Październik 2023, 14:30

:arrow: WU 3750P
małymobil - 30 Październik 2023, 13:47

Do spółki z WU 3750P która swoją drogą nagrywa przy pomocy Videoreapid 2A numer, 350 lub 359 (nie jestem pewien) zostaje WU 2239R kolor szary, wyposażona w <LR> . Do odbioru przez <itd> zostają jeszcze 4 sztuki.
piotreg - 31 Październik 2023, 09:13

Rozumiem, że ten <LR> będzie przyssawką przytwierdzony do szyby czołowej i będę mierzyć w trybie auto, tak jak w przypadku AD9 C? :o Więc wypadałoby dodać je do mapy video.

Proponuję nową kategorię:

Cytat:
Nieoznakowany pojazd wyposażony w rejestrator TruCam:

- szare BMW 330i xDrive, nr rej. WU 2239R

Uwagi? Wnioski?

małymobil - 31 Październik 2023, 09:53

piotreg napisał/a:
Rozumiem, że ten <LR> będzie przyssawką przytwierdzony do szyby czołowej i będę mierzyć w trybie auto, tak jak w przypadku AD9 C? :o Więc wypadałoby dodać je do mapy video.

Proponuję nową kategorię:

Cytat:
Nieoznakowany pojazd wyposażony w rejestrator TruCam:

- szare BMW 330i xDrive, nr rej. WU 2239R

Uwagi? Wnioski?

Myślę, że jest to dobra opcja.

Cytat:
Tryb Auto: łączy automatyczne wykrywanie wykroczeń w ruchu drogowym z rejestracją obrazu wideo oraz numeru tablicy rejestracyjnej (instalacja na trójnogu lub wewnątrz pojazdu).

Mnie zastanawia ten uchwyt przy TruCam'ie. Na pewno nie jest on do statywu. Samochodowy raczej też nie :arrow: KLIK.

delpiero - 31 Październik 2023, 16:57

małymobil napisał/a:
Mnie zastanawia ten uchwyt przy TruCam'ie. Na pewno nie jest on do statywu. Samochodowy raczej też nie :arrow: KLIK.

To mocowanie pod IR Illuminator (do pomiarów w nocy).

małymobil - 31 Październik 2023, 22:07

delpiero napisał/a:
małymobil napisał/a:
Mnie zastanawia ten uchwyt przy TruCam'ie. Na pewno nie jest on do statywu. Samochodowy raczej też nie :arrow: KLIK.

To mocowanie pod IR Illuminator (do pomiarów w nocy).

Dzięki, delpiero. To teraz czekam na pierwsze zdjęcia z <LR> z ramienia <itd> w akcji.

piotreg - 2 Listopad 2023, 08:17

Niestety zmieniły się przepisy i teraz mogą mierzyć wszystkich, tak jak policja. A zatem osobówki mogą zatrzymywać na podstawie pomiarów z ręki na poboczu.
delpiero - 17 Listopad 2023, 09:08

:arrow: WU 3750P
małymobil - 19 Listopad 2023, 16:41

Stan na dzień dzisiejszy pod CANARD. VW Passat jest, BMW WU 3750P jest. Do tego mamy szarą BMW WU 2239R i szarą WU 4813R oraz czarne WU 4710R WU 4810R oraz WU 4709R. Minimum 2 lub 3 BMW opuszczą jeszcze ten plac.
piotreg - 20 Listopad 2023, 08:42

małymobil napisał/a:
Do tego mamy szarą BMW WU 2239R i szarą WU 4813R.

Te dwie szare zostają w Stolicy?

małymobil - 20 Listopad 2023, 16:50

piotreg napisał/a:
małymobil napisał/a:
Do tego mamy szarą BMW WU 2239R i szarą WU 4813R.

Te dwie szare zostają w Stolicy?

Raczej jedna czarna, jedna szara.

delpiero - 30 Listopad 2023, 09:56

:arrow: WU 2239R
piotreg - 30 Listopad 2023, 10:05

Jestem ciekawy, czy w locie mierzą <LR> ? :o
piotreg - 29 Styczeń 2024, 16:21

Walą głównie z ramiona.



fot. Canard

Spawacz - 27 Marzec 2024, 20:02

:arrow: granatowe BMW 330i xDrive, nr rej. WU 3750P - kamera przód i tył

Spotkani dzisiaj ok. 10:00 na DW nr 580 w miejscowości Wypędy. Muszę przyznać, że takie wsparcie przyda się drogówce ze Starych Babic:

małymobil - 28 Marzec 2024, 12:48

To ja jeszcze przypomnę by nie zapominać o Passacie WU 8134F, który bardzo lubi krajową 50.
Spawacz - 8 Kwiecień 2024, 10:57

małymobil napisał/a:
To ja jeszcze przypomnę by nie zapominać o Passacie WU 8134F, który bardzo lubi krajową 50.

Ale Trasą Siekierkowską też nie pogardzą. :o


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group