Forum Mapy Fotoradarów

Wrocław - Red light

lordzero - 14 Październik 2010, 14:55
Temat postu: Red light
Witam! Jestem nowym userem. Szukam info nt. skrzyżowań na ulicach: Legnickiej, Lotniczej i Ruskiej. Ostatnio bardzo brzydko nadrobiłem stracony czas w korku na Kosmonautów, przejeżdżając na późnym żółtym. Nie pamiętam dokładnie skrzyżowań, ale parę było... i tak się spóźniłem na spotkanie, nie warto gonić...
Mogło nawet wystąpić, że podczas przejazdu pod sygnalizatorem zapaliło się czerwone...

Tak więc szukam info, czy na tamtych skrzyżowaniach robią fotki za takie wykroczenia...?

OJCIEC - 14 Październik 2010, 15:21

Nie.
lordzero - 14 Październik 2010, 15:24

Witam OJCIEC, można być pewnym twojego "nie" na 100 procent, bo wszyscy wiedzą ile jest za przejazd na czerwonym, a u mnie nie było to tylko jeden raz. Po prostu dałem ciała, teraz sumienie mi nie pozwoli na łamanie przepisu dot. przejazdu na późnym żółtym. Na razie mam konto z zerowymi punktami, a nie chce stracić prawka z powodu jednego przejazdu przez Wrocław...

Może i nie wyraziłem się jasno, ale chodzi mi o kamery, ewentualnie jakiś monitoring skrzyżowań, gdzie robią fotkę tym, co przejeżdżają na czerwonym i żółtym. I mówię, to nie było jedno skrzyżowanie, ale kilka od strony Leśnicy (korek na Kosmonautów) przez Lotniczą, Legnicką, aż do Rynku. Potem to już spokojnie, bo i tak wiedziałem, że nie zdążę...
Chodzi mi o tamte skrzyżowania. Czyli kilkanaście ich było, a nie pamiętam, na których dokładnie cisnąłem na żółtym lub czerwonym, jeżeli światło zmieniło się, gdy byłem pod lub kawałek za sygnalizatorem...

EDIT: A nie można było kliknąć EDYTUJ i dopisać coś, a nie tworzyć nowy post?

OJCIEC - 14 Październik 2010, 19:17

100%.
piotreg - 14 Październik 2010, 21:18

We Wrocławiu na żadnym ze skrzyżowań nie ma takiego systemu :!:

A na temat korków na wylocie z Leśnicy w kierunku centrum to nic mi nie mów, bo codziennie się z nimi mierzę :!:

lordzero - 14 Październik 2010, 22:34

Dzięki Wam chłopaki...
Wiem, wiem - obwodnica fajna sprawa, tylko jakby to szybciej budowali... pewnie skończą i zaraz będą poprawiać tak, jak droga Prochowice - Wrocław. Tam to już ze 4. lata robią to i dalej robią i będą robić. :grin:

Fajne forum... jak będę mógł to Wam pomogę, bo często śmigam ŚŚ-Wrocław. :good:

michu - 14 Październik 2010, 23:02

piotreg napisał/a:
A na temat korków na wylocie z Leśnicy w kierunku centrum to nic mi nie mów, bo codziennie się z nimi mierzę.

Na dzień dzisiejszy to nie ma żadnej alternatywy na wlot do miasta od Zielonej Góry. Kiedyś można było próbować ul. Żernicką lub ul. Królewiecką. Ja obecnie testuje wariant Maślicka->Warmińska->Królewiecka->Pilczycka->Hutnicza->Lotnicza i dalej do centrum. Trochę szybciej, ale rewelacji nie ma. :twisted:

piotreg - 15 Październik 2010, 10:44

Jest jeszcze droga wewnętrzna między polami, która odchodzi od Żernickiej tuż przed przejazdem. Żernicką zwykle jedziemy "pod prąd", wymijając tych, co w korku stoją. Jaja są, jak ktoś z przeciwka jedzie... ale jest ryzyko, jest zabawa. :-)
michu - 15 Październik 2010, 14:02

Właśnie kolega o tej drodze dziś mi mówił. :wink: Kiedyś jechałem tą uliczką do tych zabudowań i z tego co pamiętam to był tam ładny asfalt, a dalej też jest? Dalej tzn. do ul. Grabowej, bo ponoć się tam wyjeżdża, tak? :twisted:
piotreg - 15 Październik 2010, 14:23

Si, na początku stół, później już nierówno, ale tragedii nie ma. Pod warunkiem, że chcesz wyjechać przy Grabowej. Bo jeśli zamierzasz lecieć tak, aby wyjechać 300m dalej, to nie polecam, bo dziury tam straszne. Ale sielanka niebawem się skończy, niech tylko spadnie śnieg.
stefan173 - 21 Październik 2010, 21:57

To po co właściwie są te kamery nad niektórymi skrzyżowaniami? I mam rozumieć, że na podstawie tych nagrań nie przychodzą żadne mandaty za wykroczenia drogowe, typu przejazd na czerwonym lub inne?
BluesW. - 21 Październik 2010, 21:59

Cytat:
To po co właściwie są te kamery nad niektórymi skrzyżowaniami?

Pytasz panie o kamery od akomodacji czy kamery podglądowe UM?

OJCIEC - 21 Październik 2010, 22:04

stefan173 napisał/a:
I mam rozumieć, że na podstawie tych nagrań nie przychodzą żadne mandaty za wykroczenia drogowe, typu przejazd na czerwonym lub inne?

Nie.

stefan173 - 23 Październik 2010, 20:15

BluesW. napisał/a:
Cytat:
To po co właściwie są te kamery nad niektórymi skrzyżowaniami?

Pytasz panie o kamery od akomodacji czy kamery podglądowe UM?

Mieszkam we Wrocławiu od niedawna, nie za bardzo wiem o co chodzi. Prosiłbym o wyjaśnienie, co to są kamery od akomodacji i podglądowe UM, i jak je odróżnić?

stefan173 - 28 Październik 2010, 21:08

Mógłby mi ktoś udzielić odpowiedzi na powyższe pytanie?
BluesW. - 28 Październik 2010, 21:41

Ani jedne, ani drugie nie stanowią dla Ciebie żadnego zagrożenia, nie zawracaj sobie nimi głowy. :)
OJCIEC - 28 Październik 2010, 21:49

Akomodacja: Klik.

Kamery podglądowe UM: Klik, Klik.

kubaziel - 25 Styczeń 2012, 02:10

BluesW. napisał/a:
Ani jedne, ani drugie nie stanowią dla Ciebie żadnego zagrożenia, nie zawracaj sobie nimi głowy. :)

Aktualnie nic się nie zmieniło?

wksek - 25 Styczeń 2012, 14:54

Nie.
BluesW. - 25 Styczeń 2012, 18:14

Jesteś pewny?
wksek - 25 Styczeń 2012, 18:18

Tak. Chyba, że coś o tym wiesz. Ale i tak stoję przy swoim, nie. :)
kubaziel - 25 Styczeń 2012, 21:07

A czemu służą kamery z czerwoną i żółtą diodą?
michu - 25 Styczeń 2012, 22:37

Liczą przejeżdżające samochody. :razz:
kubaziel - 25 Styczeń 2012, 22:54

To w takim razie po co im pełny monitoring, a nie same czujniki ruchu?
OJCIEC - 25 Styczeń 2012, 23:12

Bo jakby ktoś przejechał babcię na czerwonym, to będzie co oglądać.
kubaziel - 25 Styczeń 2012, 23:48

Aha, a gdzieniegdzie na krzyżówkach z takimi kamerami (żółte i czerwone diody) jedna z kamer ma obiektyw skierowany za sygnalizator...
piotreg - 26 Styczeń 2012, 06:58

kubaziel napisał/a:
To w takim razie po co im pełny monitoring, a nie same czujniki ruchu?

Zadaj jeszcze jakieś mądre pytanie... proszę :!:

ukey - 25 Wrzesień 2012, 23:11
Temat postu: Policja monitoruje przejazdy na czerwonym?
Witajcie.

Jakoś tak chyba w PT przejechałem na czerwonym (dokładnie nie pamiętam). Zagadałem się i jakoś tak mignęło mi tylko żółte światło. Na przeciwko skrzyżowania stała policja i nie wiem, czy oni nagrywali coś, czy ogólnie stali i spisywali kogoś. Miejsce to skrzyżowanie Kamiennej i Borowskiej, a jechałem Borowską (w stronę Ferio Gaj). Nie wiem czy szykować się na zdjęcie/filmik, czy tylko tak stali i patrzyli, czy ktoś czasem nie skraca sobie drogi lub nie zawraca. Godzina to ok. 19 30 i nic mi nie błysnęło itp. A o tej godz. to już ściemnia się.

piotreg - 26 Wrzesień 2012, 10:25

W dalszym ciągu żadne ze skrzyżowań we Wrocławiu nie zostało objęte systemem "rozliczającym" za przejazd na czerwonym świetle.
ukey - 26 Wrzesień 2012, 11:32

Tylko mi nie chodzi o system, a o zwyczajny radiowóz. Czy oni mogą stać i nagrywać coś. :P
piotreg - 26 Wrzesień 2012, 11:41

Teoretycznie przy użyciu videorejestratora jest to możliwe...
piotreg - 18 Marzec 2013, 19:57

Uwaga :!: Na razie to faza testów, ale już za ok. 1 miesiąc <SM> będzie kasować pechowców, którzy skrzyżowanie ul. Legnicka/Milenijna przejadą na późnym żółtym. System ten na bank "chodzi" w kier. Leśnicy.
kalex - 18 Marzec 2013, 23:48

O! A to jakieś dodatkowe kamery są, czy te systemowe są wykorzystane.
piotreg - 19 Marzec 2013, 09:05

Na wys. BP po prawej stronie jest jedna.
piotreg - 19 Marzec 2013, 16:35

Taka mała ciekawostka - dzisiaj gadałem z osobą, która w temacie co nieco wie.
Otóż, na chwilę obecną system ten jest o kant pośladków rozbić - robi zdjęcia, ale nie wiadomo czego. Fotografuje skrzyżowanie i jakieś tam pojazdy, ale ze zdjęć wcale nie wynika, że pojazdy te popełniły wykroczenie. Zatem w najbliższym czasie będą coś przy nim grzebać. Nie wiadomo też, kiedy <SM> zacznie ta podstawie materiałów przez niego zarejestrowanych karać...

dawid92 - 11 Maj 2013, 17:01
Temat postu: Monitoring na skrzyżowaniach
Witam, jestem nowy na tym forum. Mam pytanie, czy na skrzyżowaniu (Legnicka, Lotnicza, Na ostatnim groszu, Milenijna) system monitoringu ma możliwość wystawiania mandatów za przejazd na czerwonym świetle, bądź przekroczenie prędkości. Jeżdżę tamtędy dość często, a ostatnio przejechałem na 2-sec. żółtym w stronę miasta z Leśnicy. Proszę o pomoc. Pozdrawiam.
OJCIEC - 11 Maj 2013, 18:02

Nie.
piotreg - 13 Maj 2013, 09:39

Czytajcie posty, które popełniłem w dn. 18 i 19. marca...
OJCIEC - 13 Maj 2013, 11:19

Mea culpa. :mrgreen:
piotreg - 13 Maj 2013, 12:09

Na tą chwilę system wciąż jest testowany. Na razie nie ma mandatów za czerwone światło.
dawid92 - 19 Maj 2013, 16:20

piotreg, na żadnych światłach we Wrocławiu?
piotreg - 19 Maj 2013, 20:07

Tak. Jak zacznie działać system na skrzyżowaniu Legnicka/Millenijna natychmiast dam znać.
dawid92 - 19 Maj 2013, 20:40

Jak gdziekolwiek będzie działał daj znać. :) Pozdrawiam.
dawid92 - 23 Lipiec 2013, 18:25

Mam pytanie, co to za nowe kamerki na skrzyżowaniu Ślężnej z Armii Krajowej? Takie z żółtą obudową?
kubaziel - 21 Sierpień 2013, 19:32

Dzięki Dawid, że mnie wyręczyłeś, bo właśnie miałem zadać to samo pytanie.

Aha, i jeszcze sobie przypomniałem o drugiej sprawie, mianowicie czy <FR> stacjonarne w takich żółtawych obudowach mierzą prędkość i robią foto tyłu aut? Do niedawna jak pamiętam były to standardowe szare słupy o przekroju kwadratu (Bralin, Dąbrowa na trasie Wrocław - Warszawa), ale od pewnego czasu sama obudowa kamery jest żółta i z kolei ma na sobie małą antenkę. Pytam, bo nie wiem czy w lusterku bocznym błysnął mi <FR> czy może słońce odbiło się od <FR> gdy jechałem pod słońce. :-)

piotreg - 21 Sierpień 2013, 21:35

kubaziel napisał/a:
Aha, i jeszcze sobie przypomniałem o drugiej sprawie, mianowicie czy <FR> stacjonarne w takich żółtawych obudowach mierzą prędkość i robią foto tyłu aut? Do niedawna jak pamiętam były to standardowe szare słupy o przekroju kwadratu (Bralin, Dąbrowa na trasie Wrocław - Warszawa), ale od pewnego czasu sama obudowa kamery jest żółta i z kolei ma na sobie małą antenkę. Pytam, bo nie wiem czy w lusterku bocznym błysnął mi <FR> czy może słońce odbiło się od <FR> gdy jechałem pod słońce. :-)

Robią fotki w plecy, a te antenki oznaczają, że radar jest wpięty do systemu CANARD, czyli jest czynny 24h na dobę, a fotka jest od razu wysyłana do Warszawy, by za kilka dni ściągnąć z Ciebie pokutę.

michal77 - 22 Sierpień 2013, 11:03

dawid92 napisał/a:
Mam pytanie, co to za nowe kamerki na skrzyżowaniu Ślężnej z Armii Krajowej? Takie z żółtą obudową?

Link

piotreg - 22 Sierpień 2013, 17:17

A nie jest to ITS?
michal77 - 22 Sierpień 2013, 18:04

Nie, kamery ITS wiszą obok. Te od RedLight otrzymały daszki w kolorze żółtym, obok są lampy podczerwieni, a dodatkowe kamery na słupach są ustawione tyłem do kierunku jazdy.
kubaziel - 26 Sierpień 2013, 01:18

Czyli ogólnie, mamy już pozamiatane...
sir_tomek - 26 Sierpień 2013, 19:30

Czynny już jest ten system RedLight? Jeżeli tak to w jakich kierunkach cyka zdjęcia? I jak się ma sytuacja na skrzyżowaniu Legnicka/Milenijna?
wlodek76 - 27 Sierpień 2013, 02:07

"Garść" informacji. :)

- NeuroCar RedLight
- Specyfikacja systemu PDF (EN)
- Kamerki CCD firmy Bosch

jakub - 27 Sierpień 2013, 13:11

To mogą być na razie testy, jakoś nic tak cichaczem nie przechodziło we Wrocławiu...
Wydaje mi się, że wszędzie by "trąbiono" o tym gdyby wszystko ruszyło i były już mandaty z tego systemu.

michu - 27 Sierpień 2013, 21:35

Oby to były tylko testy. :grin: Bo, kurza stopa, ostatnio tam złapałem ze 3. razy wczesne żółte. :facepalm: Czas najwyższy zacząć się tam pilnować! :twisted:
kubaziel - 28 Sierpień 2013, 11:04

Jakub, kiedy usłyszałeś tam o mandacie i fotce?
piotreg - 24 Wrzesień 2013, 15:04

Ślężna/Armii Krajowej, jadąc od strony Borowskiej istotnie testowany jest system "czerwone światełko". Obsługiwać go będzie <SM> .
kalex - 24 Wrzesień 2013, 16:29

Ciekawe jak to jest rozwiązane, bo jest tam obecnie monitoring skrzyżowania. Czy to jeden system?
piotreg - 24 Wrzesień 2013, 16:41

Zainstalowane są tam nowe, żółte kamerki. Zarówno przy sygnalizatorze świetlnym, jak i na specjalnym maszcie, która będzie walić w plecy.
piotreg - 2 Październik 2013, 12:11

Cytat:
Uwaga kierowcy! Nowe kamery zrobią nam zdjęcie, gdy jedziemy na czerwonym świetle

Zdarza ci się przejechać przez skrzyżowanie na czerwonym świetle? A może na tak zwanym "późnym żółtym"? Lepiej uważaj! We Wrocławiu pojawiły się kamery, które mają nagrywać takie samochody, a następnie zdjęcia i filmy przesyłać do zarządcy drogi, a ten - do policji. Pierwsze takie urządzenia zainstalowano właśnie na skrzyżowaniu al. Armii Krajowej, al. Wiśniowej i ul. Ślężnej. Zdjęcia wykonuje tu aż sześć, charakterystycznych - bo żółtych - kamer. Podobne urządzenia pojawiły się już także na ul. Milenijnej i al. Kochanowskiego. W tym ostatnim miejscu - dla odmiany - badają one prędkość poruszających się aut.

Sześć kamer zamontowano nad jezdnią al. Armii Krajowej w kierunku al. Wiśniowej. Jednak na razie są one tylko testowane.

– O użyczenie miejsca na skrzyżowaniu zwrócił się do nas Instytut Badawczy Dróg i Mostów. Także kierowcy na razie nie muszą się obwiać mandatów – zapewnia Ewa Mazur z Zarządu Dróg i Utrzymania Miasta. Podobne kamery ustawiono również na al. Kochanowskiego. Tam jednak badają one prędkość.

Wrocławski ratusz aktualnie testuje też podobny system w ramach projektu ITS.

Podobną kamerę ustawiono na na ul. Milenijnej w kierunku do ul. Na Ostatnim Groszu. Na razie jednak nie ma decyzji czy urzędnicy zdecydują się ją kupić i czy zaczną rejestrować wykroczenia kierowców oraz przesyłać informacje o nich dalej - do policji.

System testowany na al. Armii Krajowej jest ponoć jednym z najnowocześniejszych tego typu w Polsce. – Składa się on z dwóch kamer poglądowych zainstalowanych przed skrzyżowaniem na słupach. Obserwują one skrzyżowanie i sygnalizacje świetlną. Pozostałe cztery kamery zainstalowano obok sygnalizatorów nad każdym z pasów ruchu. Ich zadaniem jest obserwowanie linii warunkowego zatrzymania – wyjaśnia Radosław Borcon, z wrocławskiej firmy Neurosoft, która dostarcza ten sprzęt.

Gdy nad którymś z pasów zapala się czerwone światło, uruchamiana jest kamera rejestrująca wykroczenia. Każde auto, które w tym czasie przejedzie za sygnalizator, zostanie zarejestrowane. – Nasze urządzenie potrafi zidentyfikować typ pojazdu, tablice rejestracyjną i kolor. Nowością jest to, że rozpozna również markę i model – wylicza Radosław Borcon.

Kamery są "wyczulone" na różne tricki kierowców. – Jeżeli kierowca jadący pasem na wprost, gdzie ma zielone światło, w ostatniej chwili zdecyduje się skręcić na sąsiedni pas, gdzie palić się będzie światło czerwone i kontynuować jazdę, jest spora szansa, że kamery nawet ten manewr zarejestrują – dodaje Borcon. System może też pomóc policji w poszukiwaniu skradzionego samochodu.

Jak jest rejestrowane wykroczenie kierowców? Kamera robi sekwencje zdjęć pokazujących wykroczenie i krótki materiał video. Potem system może sam mejlem wysyłać dane lub można je ściągnąć po zalogowaniu.

LINK

piotreg - 13 Październik 2013, 07:34

Kamery z Armii Krajowej, a Ślężna (nadal w fazie testów).
Źródło: Gazeta Wrocławska

kubaziel - 28 Październik 2013, 00:06

Te z sygnalizatorów Śleżna/Armii Kraj. przenieśli w niedzielę poniżej masztu...
piotreg - 7 Listopad 2013, 08:34

Od nowego roku <SM> zacznie go obsługiwać.

Tymczasem kamera na skrzyżowaniu Legnicka/Milenijna zniknęła.

michu - 18 Listopad 2013, 23:35

W kwestii funkcjonowania systemu "czerwone światełko" nic się nie zmieniło? Tzn. nadal jest w fazie testów i nie działa na żadnym z wrocławskich skrzyżowań? :o
piotreg - 19 Listopad 2013, 09:22

Testowany jest system tylko na skrzyżowaniu ulic Armii Krajowej/Ślężna. Ruszy on niebawem. Być może już 1. grudnia.
tqmeh - 19 Listopad 2013, 11:47

To się wrocławianom ukróci, poziom daltonizmu jest tam b. wysoki...
hellypton - 21 Listopad 2013, 13:42

Cytat:
Wrocław: Policjanci łapią kierowców przejeżdżających na czerwonym

Wrocławscy policjanci na kilkunastu skrzyżowaniach sprawdzają dziś, czy kierowcy przejeżdżają na skrzyżowaniach na czerwonym świetle. Łamiący przepisy nagrywani są kamerą wideo i muszą liczyć się z mandatami w wysokości 300 - 500 zł.

Na ulicach są Wrocławia działają dwa zespoły policyjne, które mniej więcej co godzinę zmieniają skrzyżowanie. Byli już m.in. na krzyżówce Klecińskiej i Szkockiej oraz Jedności Narodowej i Borowskiej.

Każdy zespół działa w dwóch grupach. Pierwszy patrol parkuje przed sygnalizacją świetlną. Przy Klecińskiej funkcjonariusze zatrzymali się oznakowanym radiowozem alfa romeo na stacji benzynowej. To auto wyposażone jest w wideorejestrator zamontowany na przedniej szybie. Policjanci obserwują skrzyżowanie i nagrywają kierowców jadących w stronę estakady Gądowianki. Jeśli ktoś przejedzie na czerwonym lub nawet na "późnym żółtym", oficerowie przez krótkofalówkę informują o tym drugi patrol znajdujący się kilkaset metrów za skrzyżowaniem, który zatrzymuje kierowcę.

Link

michu - 24 Listopad 2013, 00:55

Na sygnalizacji świetlnej na ul. Lotniczej, oprócz takiej kamery:



zamontowane jest również, coś podobnego do tej kamery (na boku obudowy ma napis Autoscope):



Do czego służy ta druga "kamera"? :o

piotreg - 24 Listopad 2013, 09:40

To są elementy ITS.
michu - 24 Listopad 2013, 17:35

Myślałem, że ta druga "kamerka" to system "czerwone światełko". :wink:
tqmeh - 24 Listopad 2013, 18:28

Trochę info na temat tego sprzętu. Jest to Autoscope Ex-110 HD Intelligent ANPR Camera.

Cytat:
Product Overview

The Autoscope Ex-110 Intelligent ANPR camera is designed to save installation-costs and deployment time. The Ex-110 covers many applications including traffic management, Police, security and parking.

The Ex-110 intelligent camera enables the accurate on-board capture licence plates in regions which are traditionally more challenging. Factors such as thin stroke widths, stacked characters and smaller fonts can be negated thanks to the additional resolution providing significantly higher accuracy than analog offerings.

The new low profile compact shape is lightweight, weighing in at less than 8 lbs making it compliant for installations using approved brackets and mounts. It can be easily installed on existing street furniture for rapid deployment without the expense of additional poles. This is especially useful for temporary and semi-mobile installations.

KLIK

piotreg - 11 Styczeń 2014, 16:43

System na skrzyżowaniu ul. Armii Krajowej/Ślężna pomyślnie przeszedł fazę testów. Działa, ale nie wiadomo czy jest uruchomiony, ponieważ nie ma chętnego do jego obsługi. Policja nie jest zainteresowana, <SM> bardzo by chciała go obsługiwać, ale miasto takim scenariuszem chyba nie jest zainteresowane, a GITD... nie mam wiedzy. :twisted: W efekcie system ten pełni tylko - na chwilę obecną - funkcję straszaka.
piotreg - 19 Marzec 2014, 14:47

System nadal nie rozlicza kierujących. <SM> by to wzięła, ale już pół roku czeka aż <itd> zatwierdzi tą lokalizację i wyda stosowne zezwolenie.
hellypton - 20 Marzec 2014, 19:19

LINK
Cytat:
Na ul. Ślężnej i Kochanowskiego pojawiły się nowe kamery. Pierwsze rejestrują samochody, które wjeżdżają na skrzyżowanie przy czerwonym świetle. Drugie kontrolują prędkość aut. To dopiero test systemu. Na razie kierowcom nie grożą więc mandaty.
System testuje jego producent wrocławska firma Neurosoft oraz Instytut Badawczy Dróg i Mostów. Jeśli próby wyjdą pomyślnie, produkt trafi na rynek i będzie mógł go kupić np. Zarząd Dróg i Utrzymania Miasta.

lukdz - 30 Marzec 2014, 17:40

Czy ktoś wie jak załatwić nagranie z kamery monitoringu ZDiUM. Chodzi o mi o jedną kamerą systemu ITS na skrzyżowań ul. Legnickiej. Chciałbym również spytać o to jak długo centrum zarządzania ITS przechowuje nagrania.


PS. Nie zakładałem nowego tematu, ponieważ ten skupia się na tych kamerach.

piotreg - 30 Marzec 2014, 17:44

lukdz napisał/a:
Chciałbym również spytać o to jak długo centrum zarządzania ITS przechowuje nagrania.

Podobno 30 dni.

vx1006 - 13 Sierpień 2014, 18:52

piotreg napisał/a:
System nadal nie rozlicza kierujących. <SM> by to wzięła, ale już pół roku czeka aż <itd> zatwierdzi tą lokalizację i wyda stosowne zezwolenie.

Działa to cudo już czy nadal szukają operatora?

piotreg - 14 Sierpień 2014, 09:17

Operator jest - nazywa się on <SM> . <itd> już przeszło rok opiniuje tą lokalizację. I w tym należy upatrywać przyczyny tego małego poślizgu. :D
vx1006 - 14 Sierpień 2014, 13:37

Pytałem gdyż szanowna małżonka parę dni temu pomyliła pasy, w ostatniej chwili wróciła na prostą i chyba przejechała na min. pomarańczowym. Wiesz może czy obecnie nagrania są robione czy tylko kamerki robią za straszaka? Gdzieś czytałem, że chyba nie działają. Dodatkowo Yanosik od jakiegoś czasu przestał piszczeć przed tym skrzyżowaniem, wcześniej było ostrzeżenie o kamerach.
piotreg - 15 Sierpień 2014, 11:58

Jak system zostanie uruchomiony, natychmiast dam znać. Na chwilę obecną niech szanowna małżonka śpi spokojnie, a ty równie spokojnie u jej boku. :D
michu - 15 Listopad 2014, 21:17

Nadal nic się nie ruszyło w temacie? :o
piotreg - 15 Listopad 2014, 21:18

Śpij spokojnie.
michu - 15 Listopad 2014, 21:59

Tak, przeleciałem dziś na późnym zielonym. :grin:
piotreg - 17 Grudzień 2014, 20:37

Niewykluczone, że system ruszył. <itd> na swojej mapie podaje, że w ciągu drogi K-94 może ukąsić urządzenie NeuroCar 3 Terminal RedLight - nr seryjny urządzenia: NCAR-H-TERMRL-C000011. Myślę, że chodzi tu właśnie o skrzyżowanie ul. Armii Krajowej, a Ślężna.
michal77 - 18 Grudzień 2014, 07:59

www.brd24.pl

www.kontrolapredkosci.gitd.gov.pl

piotreg - 18 Grudzień 2014, 14:24

Akurat tej miejscówki nie ma na oficjalnym spisie <itd> .
michal77 - 19 Grudzień 2014, 09:34

Ale jest na mapie www.canard.gitd.gov.pl.
dawid92 - 23 Grudzień 2014, 17:27

Witam wszystkich, dzisiaj przejechałem na późnym pomarańczowym. Wiem, że na tym skrzyżowaniu nie ma kamer, o których mowa jest wyżej, jednak zastanawia mnie czy wśród innych stojących aut do skrętu lub gdzieś z boku nie czaił się ktoś kto mógł mnie zarejestrować. Chodzi mi tutaj głównie o <SM> , ponieważ zapewne policja pojechałaby za mną.

Czy taka sytuacja jest możliwa, czy <SM> posiada taki sprzęt, i jakie jest prawdopodobieństwo, że akurat gdy przejeżdżałem mieli włączony rejestrator lub stali na poboczu.

Z góry dziękuję za odpowiedź i życzę wszystkim użytkownikom forum Wesołych Świąt. :)

michal77 - 23 Grudzień 2014, 17:47

<SM> nie rejestruje ruchu samochodów na skrzyżowaniach.
dawid92 - 23 Grudzień 2014, 17:56

Czyli raczej jak nikt mnie nie zatrzymał to mogę spać spokojnie? :)
michal77 - 23 Grudzień 2014, 19:50

Chyba, że ktoś nagrał wykroczenie i prześle film na adres policji.
dawid92 - 29 Grudzień 2014, 09:44

A <SM> jeżeli była świadkiem takiego wykroczenia to dysponują odpowiednim sprzętem żeby takie wykroczenie zarejestrować? Czy w ogóle nawet jeżeli są świadkami to nie zajmują się tym?
piotreg - 29 Grudzień 2014, 12:42

Oni pewnie bardzo by chcieli, ale nie mają takich uprawnień. Mogą Cię rozliczyć za "czerwone światło", tylko w sytuacji, kiedy ów wykroczenie zarejestruje urządzenie samoczynnie rejestrujące, czyli fotoradar.
dawid92 - 29 Grudzień 2014, 12:59

Czyli jeżeli stoją na poboczu i kontrolują np. prędkość i przy okazji zarejestrują "czerwone światło"? W ruchu nie mają tych urządzeń włączonych? Dobrze rozumiem?
piotreg - 29 Grudzień 2014, 13:06

dawid92 napisał/a:
Czyli jeżeli stoją na poboczu i kontrolują np. prędkość i przy okazji zarejestrują "czerwone światło"?

Wtedy mogą Cię ukarać, ale to raczej mało prawdopodobne w przypadku wrocławskich AD9 C.

kubaziel - 16 Luty 2015, 11:27

A jak z kamerami na sygnalizacji przy Krakowskiej na wysokości Selgrosa, też inicjowane przy czerwonym?
piotreg - 16 Luty 2015, 11:48

Na chwilę obecną tylko skrzyżowanie Armii Krajowej, a Ślężna jest objęte systemem. Tak naprawdę nie wiadomo, czy system ten jest na chodzie, bowiem został on "zdjęty" z mapy <itd> .
wojtex - 19 Luty 2015, 04:23

Cytat:
Ale kamery rejestrują kierowców przejeżdżających na czerwonym świetle także na skrzyżowaniu al. Armii Krajowej, al. Wiśniowej i ul. Ślężnej. Tam sprzęt testuje firma Neurosoft. Możliwe, że kamery odkupią wrocławscy urzędnicy, ale na razie takie decyzje jeszcze nie zapadły.


Czytaj więcej: TUTAJ

Cytat:
Służby wypowiadają wojnę piratom drogowym: kamery, odcinkowe kontrole prędkości i mandaty po 1500 zł

Inspekcja Transportu Drogowego ma teraz nowe narzędzie: mobilną linię diagnostyczną, przy pomocy której często będą kontrolować auta na dolnośląskich drogach. Ale to nie wszystko. Funkcjonariusze stosują coraz nowocześniejszą technikę, by łapać piratów drogowych. Już działają kamery rejestrujące kierowców przejeżdżających na czerwonym świetle. Niedługo aktywny będzie odcinkowy pomiar prędkości. A za złamanie przepisów, zapłacimy wyższe mandaty.




Nie tylko czerwony lizak drogówki może oznaczać nieprzyjemności dla kierowców. Inspekcja Transportu Drogowego też może kontrolować auta osobowe, badać trzeźwość, wystawiać mandaty. Dolnośląscy inspektorzy wczoraj po raz pierwszy kontrolowali auta za pomocą mobilnej linii diagnostycznej. I są pierwsze efekty: na 11 skontrolowanych ciężarówek zatrzymali 7 dowodów rejestracyjnych.

Kierowcy zgadzają się, że takie kontrole są potrzebne.

- Gdy jedzie się 80 km na godzinę autem ważącym z ładunkiem 40 ton, trzeba być pewnym, że jest sprawne i zahamuje, gdy coś się wydarzy na drodze - mówi pan Piotr, kierowca TIR-a. Miesięcznie pokonuje około 3 tys. km.

Inspektorzy ITD, choć kontrolują stan techniczny pojazdów, podkreślają, że nie tylko sprawne układy decydują o bezpieczeństwie. - Człowiek. To on ostatecznie naciska pedał gazu, podejmuje decyzje - dodaje st. insp. Grzegorz Kozyra.

Technika do walki z piratami

Inspektorzy coraz częściej sięgają po nowoczesne urządzenia w walce z piratami. Przykładem są kamery instalowane nad skrzyżowaniami, które rejestrują kierowców przejeżdżających na czerwonym świetle. Takie urządzenie - należące do Inspekcji Ruchu - zamontowano już w Polkowicach, przy skrzyżowaniu drogi krajowej nr 3 i ulicy Kopalnianej. Ci, którzy złamią tutaj przepisy i zostaną nagrani, mogą się spodziewać mandatu od 300 do 500 zł i 6 punktów karnych. Procedura karania będzie taka sama jak w przypadku zdjęć z fotoradarów.

Hubert Sobota z Inspekcji Transportu Drogowego tłumaczy, że urządzenia w Polkowicach kończą fazę testów i lada dzień zaczną robić zdjęcia piratom drogowym. Takie same kamery już funkcjonują w Jeleniej Górze, na skrzyżowaniu ul. Jana Pawła II i Sobieskiego. Technologię kupiły władze miasta.

We Wrocławiu rejestrują przejeżdżających na czerwonym

Czy wrocławscy kierowcy mają powody do obaw? Podobny system zamontowano na ul. Milenijnej - w kierunku do ul. Na Ostatnim Groszu. Urządzenia przechodziły testy i miały być podłączone do systemu ITS. - Ostatecznie jednak nie kupiliśmy tej opcji - mówi Ewa Mazur z Zarządu Dróg i Utrzymania Miasta.

Ale kamery rejestrują kierowców przejeżdżających na czerwonym świetle także na skrzyżowaniu al. Armii Krajowej, al. Wiśniowej i ul. Ślężnej. Tam sprzęt testuje firma Neurosoft. Możliwe, że kamery odkupią wrocławscy urzędnicy, ale na razie takie decyzje jeszcze nie zapadły.

Odcinkowy pomiar prędkości Dolny Śląsk czeka jeszcze na odcinkowy pomiar prędkości. Jak to działa? W wyznaczonym miejscu, np. na początku miejscowości zarejestruje czas wjazdu naszego pojazdu. Kilka kilometrów dalej zapisany zostanie czas wyjazdu. Na tej podstawie urządzenie wyliczy średnią prędkość. Jeśli okaże się, że była wyższa niż dopuszczają znaki, czeka nas mandat.

Hubert Sobota z ITD mówi, że takie urządzenia trafią prawdopodobnie na Dolny Śląsk jeszcze wiosną. Mają być zamontowane na drodze nr 5 (między Prusicami a Borzęcinem) i na fragmencie drogi nr 3 w Lubinie. Dodaje, że dziś nie ma pewności, czy te plany dojdą do skutku, bo w sąsiedztwie tych dróg powstaną niedługo trasy ekspresowe. Tymczasem inwestowanie w odcinkowy pomiar prędkości, który ma funkcjonować tylko przez 2-3 lata, nie ma sensu.

Mandaty coraz droższe

Mandaty za przekroczenie prędkości pójdą ostro w górę. Posłowie chcą powiązać wysokość kary z przeciętną płacą w kraju. Dodatkowo straż miejska ma stracić prawo do ustawiania fotoradarów i karania za wykroczenia.

Wyższych mandatów raczej nie unikniemy. Politycy PO przez rok pracowali nad zmianami w ustawie Prawo o ruchu drogowym.

Największą zmianą będzie uzależnienie wysokości mandatu od średniego wynagrodzenia w kraju. Na przykład dziś za przekroczenie prędkości o 20 km/godz. w terenie zabudowanym płacimy 100 zł. Gdy nowe prawo wejdzie w życie, wysokość mandatu skoczy do ok. 230 zł. Ale za przekroczenie prędkości o 50 km/h w terenie zabudowanym będzie to już nawet 1520 zł! Posłowie twierdzą, że mandaty w Polsce są śmiesznie niskie w porównaniu do innych krajów Unii.

Co ważne, fotoradary mają być odebrane straży miejskiej. Przenośne urządzenia do pomiaru prędkości trafią do policji, zaś stacjonarne do Inspekcji Transportu Drogowego. Dochód z mandatów zasili Skarb Państwa, a nie budżety gmin. Dodajmy, że w 2014 r. do budżetu Wrocławia z takich mandatów wpłynęło 2,5 mln zł. Zmiany musi jeszcze zaakceptować parlament. Prawdopodobnie stanie się to w tym roku.

piotreg - 19 Luty 2015, 09:10

Artykuł jest najlepszy potwierdzeniem na to, że system na Wiśniowej nadal nie działa.
ananasek - 14 Listopad 2015, 10:12

piotreg napisał/a:
Artykuł jest najlepszy potwierdzeniem na to, że system na Wiśniowej nadal nie działa.

Na skrzyżowaniu Hallera/Mielecka (obok Galerii Borek) działa system red light? Przejechałem na czerwony świetle i zastanawiam się czy dostanę mandat... pierwszy i ostatni raz tak się spieszyłem.

piotreg - 14 Listopad 2015, 10:36

piotreg napisał/a:
Na chwilę obecną tylko skrzyżowanie Armii Krajowej, a Ślężna jest objęte systemem.

Ponadto system ten nie działa!

ananasek - 14 Listopad 2015, 10:39

piotreg napisał/a:
piotreg napisał/a:
Na chwilę obecną tylko skrzyżowanie Armii Krajowej, a Ślężna jest objęte systemem.

Ponadto system ten nie działa!

Czy na skrzyżowaniu Hallera/Mielecka (obok Galerii Borek) działa system red light?

piotreg - 14 Listopad 2015, 10:40

:facepalm:
ananasek - 14 Listopad 2015, 10:43

Czyli rozumiem, że nie...
piotreg - 14 Listopad 2015, 10:44

:banan:
ananasek - 14 Listopad 2015, 10:47

Prośba była tylko o odpowiedź... a nie o taniec banana. :P
piotreg - 14 Listopad 2015, 10:50

Prośbę mam - niech ktoś ananaskowi odpowie, bo ja się "odmeldowuje". :D
michu - 14 Listopad 2015, 18:30

Odpowiadam na pytanie nowicjusza:


autogaz1984 - 14 Listopad 2015, 18:50

ananasek, teraz to już chyba wszelkie Twoje wątpliwości muszą ulecieć gdzieś... daleko. :lol:
michu - 14 Listopad 2015, 23:22

Zobaczymy co czas pokaże. :grin:
piotreg - 15 Listopad 2015, 19:20

ananasek napisał/a:
Prośba była tylko o odpowiedź... a nie o taniec banana. :P

ananasek, żadne skrzyżowanie we Wrocławiu nie jest objęte "monitoringiem" systemu Red Light.

piotreg - 20 Marzec 2016, 08:58

Co prawda nie działa, ale w takich okolicznościach warto go było uwiecznić...
Niestety telefonem.

michu - 18 Kwiecień 2017, 23:41

Cytat:
Kilka lat temu we Wrocławiu testowano też nowy system, w którym kamery nagrywały samochody przejeżdżające przez skrzyżowanie na czerwonym świetle. Dzięki systemowi zdjęcia i filmy przesyłane byłyby do zarządcy drogi, a ten wysyłałby je do policji. - Jak dotąd nie zapadły żadne decyzje dotyczące zakupu takiego systemu, ponieważ wymaga to przede wszystkim rozbudowy administracji jeśli chodzi o służby porządkowe, gdyż tylko one mogą pobierać opłaty za wykroczenia drogowe - informuje Ewa Mazur, rzecznik prasowy Zarząd Dróg i Utrzymania Miasta.

Źródło: http://www.gazetawroclawska.pl

kubaziel - 12 Październik 2017, 22:09
Temat postu: Red light
Orientujecie się, czy to skrzyżowanie jest monitorowane jakimiś kamerami? Mam na myśli, czy kamery Autoscope umieszczone przy sygnalizacji świetlnej na skrzyżowaniu Ślężnej z Wiśniową rejestrują obraz, czy tylko służą do badania natężenia ruchu? Druga kwestia, czy na komisariacie policji na Ślężnej tuż przy tytułowym skrzyżowaniu znajdują się jakieś kamery dokonujące zapisu obrazu?
piotreg - 13 Październik 2017, 12:40

Na skrzyżowaniu Armii Krajowej/Ślężna, na nitce w kierunku ul. Wiśniowej, zainstalowany jest system Red light. System ten służy do rejestracji pojazdów, które nie stosują się do sygnalizacji świetlnej. System ten jednak nie działa, ponieważ nie przejęła go Inspekcja Transportu Drogowego. System ten w założeniu miała obsługiwać <SM> Wrocław. W dniu 1 stycznia 2016 r. <SM> Wrocław utraciła prawo do kontroli fotoradarowej. Wyłączne prawo do korzystania z takich urządzeń ma obecnie Inspekcja Transportu Drogowego, dlatego też kamery nie mają prawa działać. Nawet jeśli rejestrują naruszenia, to dane te mogą być wykorzystywane przez miasto tylko do celów statystycznych.
michu - 13 Październik 2017, 22:40

kubaziel, się lata na późnych żółtych. :grin:
kubaziel - 14 Październik 2017, 00:43

Nie. Miałem wypadek jak Sztabowa wpada w Ślężną i chciałem być pewnym, że kamery z sygnalizacji to ujęły, czy też nie.
piotreg - 30 Grudzień 2020, 11:39

GITD ogłosił przetarg na dostawę 30 systemów Red light. We Wrocławiu przewidziano lokalizację rezerwową:

Cytat:
- Wrocław, ul. Na Ostatnim Groszu/Bystrzycka

michu - 19 Marzec 2023, 17:09

piotreg napisał/a:
GITD ogłosił przetarg na dostawę 30 systemów Red light. We Wrocławiu przewidziano lokalizację rezerwową:

Cytat:
- Wrocław, ul. Na Ostatnim Groszu/Bystrzycka

Właśnie kończy się montaż systemu na tym skrzyżowaniu. Wygląda na to, że każdy wlot na to skrzyżowanie będzie objęty system. Swoją drogą, po za kilkoma kolizjami na tym skrzyżowaniu, nie widzę powodu do montażu systemu. Osobiście znam bardziej niebezpieczne skrzyżowania.

piotreg - 19 Marzec 2023, 18:44

michu napisał/a:
Swoją drogą, po za kilkoma kolizjami na tym skrzyżowaniu, nie widzę powodu do montażu systemu. Osobiście znam bardziej niebezpieczne skrzyżowania.

Podzielam Twoje zdanie. Na Ost. Groszu/Legnicka już bardziej.

piotreg - 21 Marzec 2023, 13:41

Cytat:
Kamery na Gądowiance! Będą wyłapywać kierowców przejeżdżających na czerwonym świetle



Na popularnej "Gądowiance" zamontowane zostały kamery, których zadaniem będzie wyłapywać kierowców przejeżdżających na czerwonym świetle.


To rozwiązanie, które cieszy się coraz większą popularnością. Kierowcy przejeżdżający tą trasą muszą mieć się na baczności.


Link

kalex - 24 Marzec 2023, 14:30

Kolizji nie za wiele, ale może petentów wielu (jak ktoś zapewne ustalił). A to się przełoży bezpośrednio na bezpieczeństwo finansowe poborcy. A jak wiemy bezpieczeństwo jest najważniejsze.
michu - 25 Marzec 2023, 19:31

Kolizje - najechanie na tył pojazdu, zaczną się pojawiać jak uruchomią system. :shock:
michu - 9 Kwiecień 2023, 22:20

Jak ten system działa, przy sygnalizatorze S2? :o
piotreg - 10 Kwiecień 2023, 09:20

Nieważne jak, ważne, że działa - NeuroCar Terminal RedLight 3.
piotreg - 28 Kwiecień 2023, 22:30

System na pewno działa. Na razie widok dla jadących ul. Bystrzycką w kierunku Magnolii.
piotreg - 24 Maj 2023, 09:08

Cytat:
Fotoradar przy Gądowiance we Wrocławiu już działa i łupi kierowców. "Są tylko dwa wyjścia. Opłata albo sąd"



W marcu tego roku (2023) informowaliśmy o montowanych na estakadzie przy Gądowiance kamerach. Zamontowane przez Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym fotoradary miały służyć bezpieczeństwu. Kierowcy nagminnie otrzymują mandaty na kwoty 500 i 1000 złotych, a Główny Inspektorat Transportu Drogowego twierdzi, że skoro zaistniała taka sytuacja, to znaczy, że narzędzie jest bardzo skuteczne w łapaniu "piratów drogowych".


Fotoradar na Gądowiance już działa

Kamery "łapiące" kierowców przejeżdżających przez skrzyżowanie na czerwonym świetle działają od 6 kwietnia. Zostały zamontowane na skrzyżowaniu estakady z ulicami Bystrzycką i Na Ostatnim Groszu. O tym, że w praktyce są bezbłędne, przekonało się już kilkadziesiąt kierowców, którzy otrzymali mandaty.

Fotoradary rejestrują nie tylko przejazd na czerwonym świetle, ale również:

- skręt w prawo na warunkowej zielonej strzałce, bez zatrzymania się
- skręt na zielonej strzałce ułamek sekundy po jej wygaszeniu.

– Chciałbym zauważyć, że przejazd za sygnalizator ze znakiem świetlnym S2 bez zatrzymania się, to najczęściej popełniany błąd. Ignorowanie tego przepisu jest nagminnym działaniem i zdarza się ono w 99 proc. przypadków – informuje Wojciech Król z biura prasowego Głównego Inspektoratu Transportu Drogowego, do którego zwróciła się Gazeta Wrocławska.

"Dostałem mandat, choć przejechałem poprawnie"

Mieszkańcy Gądowa na co dzień pokonują skrzyżowanie przy estakadzie w drodze do pracy. Skarżą się, że otrzymują wezwania do zapłaty, choć zatrzymują się przed zieloną strzałką. W momencie, gdy ruszają i zamierzają wjechać na skrzyżowanie, strzałka gaśnie, a fotoradar rejestruje przewinienie.

– Pierwszy mandat był w piątek. Niecała sekunda od zgaszenia strzałki pozwalającej na skręt. Po kilku dniach dostaliśmy drugi. K***stwo w biały dzień, szczególnie, że strzałka gaśnie zanim zdążysz pomyśleć, a skrzyżowanie jest na tyle trudne, że trzeba patrzeć czy nie wchodzi pieszy, nie wjeżdża rowerzysta i czy inne auto nie jedzie – pisze Ania, sfrustrowana mieszkanka osiedla Gądów.

Pani Jolanta skarży się z kolei, że otrzymała zdjęcie z rowerzystą stojącym przed pasami. Również miała strzałkę warunkową i zgodnie z zasadami ruchu drogowego, najpierw zatrzymała się, by po ułamku sekundy ruszyć.

– Rowerzysta miał czerwone światło, a ja strzałkę. Wjechałam na skrzyżowanie, ale widocznie zgasła, gdy już ruszyłam. Nie miałam czasu na reakcję – pisze.

GITD zapewnia: Każde zdarzenie jest szczegółowo analizowane

- Należy pamiętać, że kierujący zatrzymujący się przed zieloną strzałką, robi to, aby upewnić się o możliwości wjazdu na skrzyżowanie – przestrzega pracownik biura prasowego GITD.

Dodatkowo zapewnia, że w żadnym przypadku, gdy kierowca zatrzymał się przed zieloną strzałką, a ta w momencie przejazdu zgasła, nie otrzyma on wezwania.

– Nie traktujemy wyników z fotoradarów jako podstawy do nałożenia mandatu, ponieważ ostatecznie są one analizowane przez pracowników CANARD, którzy dokładnie śledzą cykle świateł i nagrania. Widzą, czy kierowca faktycznie upewnił się przed wjazdem za sygnalizator. Mogę zapewnić, że w tym przypadku kara na kierowcę nie zostanie nałożona, a jeśli faktycznie notujemy dużą liczbę naruszeń przepisów, znaczy to, że kamery są bardzo skutecznym rozwiązaniem – tłumaczy Wojciech Król.

Kierowcy chcą dowieść niesłuszności mandatów

Bardziej zdeterminowani kierowcy składają wizyty w dolnośląskiej delegaturze Inspektoratu Transportu Drogowego przy ul. Międzyleskiej 4. Uważają, że jest to niesprawiedliwe i zgodnie twierdzą, że "nie tędy droga", ponieważ kamery miały służyć poprawie bezpieczeństwa, a nie wykorzystywania ich do "łupienia kierowców".

– Pani w biurze mówi, że na jej biurku leżą całe sterty mandatów z tego skrzyżowania. Po krótkiej rozmowie każdy dowiaduje się, że do wyboru jest jedna z trzech opcji. Mandat na 500 złotych i 15 punktów karnych, mandat na 1000 złotych bez wskazania kierującego lub odwołanie się do sądu – pisze anonimowy członek grupy Gądów Mały na Facebooku.

– Zamierzam nie przyjąć kary i skierować sprawę do sądu, bo sygnalizacja świetlna to nie jest loteria koła fortuny. Mam filmik z dzisiaj i z wczoraj, co czwarty samochód trafia na brak zielonej strzałki. Cykle strzałek nie są równe i trwają 10, 14, lub 20 sekund – odpowiada pan Darek.

Jak odwołać się od mandatu drogowego?

Jeśli kierowcy mają pewność, że mandat jest bezpodstawny, mogą się odwołać. We wniosku trzeba przygotować:

- swoje imię i nazwisko
- numer PESEL
- miejsce zamieszkania
- serię i numer mandatu (zobacz na zdjęciu poniżej, gdzie je znajdziesz)
- opis całego zdarzenia i okoliczności, które wyjaśnią, dlaczego twój mandat powinno się uchylić

Wniosek o uchylenie mandatu należy złożyć do sądu rejonowego właściwego dla terenu, na którym go wystawiono. Dokument można zanieść do biura podawczego sądu lub pocztą (listem poleconym). Przeprowadzenie postępowania w sądzie jest bezpłatne, należy jednak pamiętać o złożeniu wniosku do 7 dni od wystawienia mandatu.

Link

piotreg - 7 Czerwiec 2023, 14:52

Lamentu ciąg dalszy nastąpił!

Cytat:
Fotoradar na Gądowiance. Kierowcy proponują sekundnik lub poprawienie świateł. "Wtedy nie zarobią na mandatach"



Jeśli niektórzy kierowcy nadal nie są tego świadomi, to na zjeździe z estakady Gądowianka pojawiły się fotoradary, które wystawiają mandaty za przekroczenie prędkości, przejazd na czerwonym świetle lub nieprawidłowy przejazd na zielonej strzałce. To właśnie trzecie ze zdarzeń spowodowało oburzenie kierowców.


Estakada Gądowianka łupi kierowców na potęgę

Zamontowany przez Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym system sprawdza kierowców pod kątem prawidłowego przejazdu przez skrzyżowanie. Mowa o niebezpiecznej krzyżówce - ulic Bystrzyckiej, Na Ostatnim Groszu i wjazdu na Gądowiankę. Niewiele kierowców kwestionuje obecność kamer pod sygnalizacją świetlną, ale zasadność wystawianych mandatów - większość z nich.

Największy problem dotyczy prawoskrętu z ulicy Bystrzyckiej w estakadę i zielonych strzałek. Czytelnicy wielokrotnie pisali do Gazety Wrocławskiej, że otrzymali wezwanie do zapłaty za przejazd na czerwonym świetle. W wielu przypadkach przedstawiali ten sam schemat:

:arrow: Kierowca porusza się skrajnie prawym pasem w kierunku skrzyżowania, gdzie widoczne jest czerwone światło i kierunkowa zielona strzałka, która umożliwia warunkowy skręt w prawo.
:arrow: Kierowca odpowiednio reaguje na sytuację, zatrzymując się i rozpoczynając skręt w prawo, zgodnie z przepisami drogowymi (ze względu na trwającą zieloną strzałkę).
:arrow: Niestety, zaraz po rozpoczęciu skrętu, zielona strzałka gaśnie, jednakże kierowca nie zdaje sobie z tego sprawy, ponieważ sygnalizator znajduje się za słupkiem, co uniemożliwia mu dostrzeżenie zmiany sygnału.
:arrow: Zdarza się również, że kierowca zatrzymuje się na środku pasów przez znikającą strzałkę.
:arrow: Jako że inne pojazdy znajdują się za blisko, nie może już cofnąć się przed wjazd na skrzyżowanie.
:arrow: System rejestruje ten incydent jako wykroczenie, ponieważ pojazd znalazł się za sygnalizatorem w momencie, gdy ten wyświetlał czerwone światło.
:arrow: Po kilku dniach kierowca otrzymuje mandat w wysokości 500 złotych i zostaje obciążony 15 punktami karnymi, choć może skorzystać z opcji mandatu na 1000 złotych bez punktów karnych.

Para otrzymała dwa wezwania jednego dnia

- W krótkim odstępie czasu oboje przejeżdżaliśmy przez skrzyżowanie. Zastosowaliśmy się do zasad ruchu drogowego. Najpierw się zatrzymaliśmy, a następnie wjechaliśmy na strzałkę. W połowie manewru, tuż za naszym przejazdem za sygnalizator, zapewne zgasła, bo nagle przyszło wezwanie do domu, najpierw na mnie, potem na partnerkę. Czy tak powinno to wyglądać? - pyta pan Adam, czytelnik Gazety Wrocławskiej.

Czytelnik jest kierowcą, który regularnie jeździ ulicą Bystrzycką i korzysta z prawoskrętu na Gądowiankę. Zaobserwował powtarzające się przypadki, gdy pojazdy zatrzymują się zgodnie z przepisami, ruszają i w tym momencie kończy się cykl dla zielonego światełka oznaczającego warunkowy wjazd za sygnalizator.

Kilka dni później pojawiliśmy się na miejscu i dostrzegliśmy, że cykle dla zielonej strzałki są różne. W ciągu paru minut mogą one trwać:

- 17 sekund
- 12 sekund
- 10 sekund
- 14 sekund
- 9 sekund

- Zadaniem kierowcy jest bezpieczne dotarcie na miejsce czy zgadywanie, kiedy może przejechać, a kiedy nie? - pyta retorycznie pan Adam.

Na tych światłach nigdy nie ma zielonego

Szczególna uwaga kierowców jest również skupiona na działaniu sygnalizacji. Na prawoskręcie w kierunku Gądowianki przez cały dzień nie zaświeci się zielone światło. Przejazd na strzałce jest jedyną możliwością. To - zdaniem czytelników Gazety Wrocławskiej - największe nadużycie w wystawianiu mandatów.

- Zastanawiam się, dlaczego nie ma sygnalizacji z zielonym światłem. Warto czekać na tym skrzyżowaniu nawet 3-4 minuty na zielone światło, które może trwać nawet 15 sekund. Ale będę miał wówczas pewność, że nie dostanę mandatu. Podejrzewam jednak, że nie taki jest cel tego fotoradaru - sugeruje pan Adam.

Kierowcy proponują sekundnik lub znaki

Wśród próśb do Głównego Inspektoratu Transportu Drogowego najczęściej powtarzają się dwie: sekundniki i znaki informacyjne o fotoradarze.

- Na drogach krajowych kilkaset metrów przed fotoradarem znajduje się znak uprzedzający, że on tam stoi. To potwierdza, że ma służyć poprawie bezpieczeństwa i tylko w skrajnie nieodpowiedzialnych przypadkach karać piratów drogowych. Fotoradar przy Gądowiance ma chyba tylko na celu łupić kierowców - mówi nasz rozmówca.

Jeśli na tej sygnalizacji nigdy nie zaświeci się zielone światło, kierowcy proponują również sekundnik dla strzałki, który wykluczy losowość jej wygaszania i - tym samym - uchroni przed mandatem, którego większość jest już w pełni świadoma. To jednak wywołuje strach. W wiadomościach wysyłanych do naszej redakcji czytelnicy wielokrotnie podkreślają, że od kilku tygodni wybierają inną drogę do pracy z obawy o mandat, tworząc większe korki m.in. na ulicy Legnickiej.

Dużo kierowców wciąż popełnia rażący błąd

Wystarczyło kilkanaście minut obecności przy skrzyżowaniu, aby "przyłapać" nawet kilkudziesięciu kierowców na niedozwolonym przejeździe przez zieloną strzałkę (bez zatrzymania się). Właśnie przed tym chce chronić GITD, co potwierdza w odpowiedzi do Gazety Wrocławskiej z maja 2023 roku.

– Chciałbym zauważyć, że przejazd za sygnalizator ze znakiem świetlnym S2 bez zatrzymania się, to najczęściej popełniany błąd. Ignorowanie tego przepisu jest nagminnym działaniem i zdarza się ono w 99 proc. przypadków – informuje Wojciech Król z biura prasowego Głównego Inspektoratu Transportu Drogowego.

Co grozi za niepoprawny przejazd na zielonej strzałce?

Mandat na 500 złotych i 15 punktów karnych albo mandat na 1000 złotych bez wskazania kierującego albo odwołanie się do sądu, które nie zawsze skutkuje umorzeniem mandatu.

Link

piotreg - 29 Czerwiec 2023, 10:04

Suweren się zdenerwował!!! Jeżdżą sobie na czerwonym i się obrazili, bo fakturka za fakturką leci!!!

Cytat:
Fotoradar przy Gądowiance we Wrocławiu - czy jest legalny? Ukarani mandatami kierowcy sprawdzili!



Nie milkną internetowe dyskusje na temat fotoradarów zamontowanych na sygnalizacji świetlnej przy estakadzie Gądowianka we Wrocławiu. Kierowcy informują, że wciąż dostają mandaty za nieprzestrzeganie przepisów w tym miejscu. Niektórzy mieli wątpliwości, czy urządzenia są legalne. Zapytali i poznali odpowiedź!


Czy fotoradar przy Gądowiance spełnia wymogi?

Pytanie do Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym i Głównego Inspektoratu Transportu Drogowego skierował m.in. pan Andrzej, nasz czytelnik i korespondent Gazety Wrocławskiej.

- Zapytałem o to, kiedy fotoradar został zamontowany i przez kogo, ponieważ wiele osób do dzisiaj nie zdaje sobie sprawy, że takie urządzenie istnieje, a kary napływają. Ważną kwestią, którą poruszyłem, było też spełnianie warunków montowania fotoradarów - mówi nasz czytelnik.

- Informacje techniczne, dotyczące sposobu funkcjonowania danego narzędzia użytkowanego, nie stanowią informacji publicznej. Jest to związane z potrzebą zapewnienia bezpieczeństwa i integralności danego narzędzia przed ingerencją tak wewnętrzną, jak i zewnętrzną - tłumaczy Weronika Biaduń, Dyrektor CANARD.

Pan Andrzej poprosił też o sprawdzenie, czy urządzenie na pewno poprawnie mierzy prędkość nadjeżdżającego pojazdu i czy fotoradar nie jest zamontowany pod liniami wysokiego napięcia, co jest niedozwolone. Dodatkowo, należało udowodnić, że kierunek mierzony musi mieć w linii prostej co najmniej 100 metrów. Nasz czytelnik chciał mieć pewność, że dla fotoradaru zostały wydane wszystkie atesty z datą ważności i datą ich wystawienia.

Te fotoradary wymagają innych procedur niż standardowe

CANARD poinformował, że w przeciwieństwie do innych urządzeń rejestrujących przekroczenia prędkości w określonym miejscu lub na odcinku drogi, rejestratory zamontowane pod sygnalizacją świetlną nie podlegają kontroli metrologicznej ani procedurze zatwierdzenia i legalizacji.

- Ich działanie jest zbliżone do działania monitoringu wizyjnego. Obraz zarejestrowany przez kamery na podstawie oprogramowania urządzenia, dostarcza informacji o ewentualnym przejeździe pojazdu w chwili, gdy na sygnalizatorze nadawany jest sygnał czerwony. Tego rodzaju urządzenia nie mierzą wielkości fizycznych - pisze w swojej odpowiedzi dyrektor Weronika Biaduń.

Kierowcy chcą wzorować się na "Łowcy Fotoradarów"

W rozmowach z czytelnikami, którzy regularnie jeżdżą Gądowianką, pojawia się wielokrotnie temat Emila Rau, który w środowisku internetowym jest znany jako "Łowca Fotoradarów". Zawodowy kierowca i przedsiębiorca zasłynął z odnajdywania i wykorzystywania luk w przepisach ruchu drogowego w taki sposób, aby nie płacić mandatów za przekroczenia prędkości udokumentowanych zdjęciem z fotoradarów.

Niedawno Emil Rau odkrył kolejną lukę umożliwiającą uniknięcie odpowiedzialności. Nowe przepisy zostały sformułowane w sposób nieprecyzyjny:

- [...] właściciel lub posiadacz pojazdu jest obowiązany wskazać na żądanie uprawnionego organu, komu powierzył pojazd do kierowania lub używania w oznaczonym czasie [...] - brzmi artykuł 78 Prawa o ruchu drogowym.

Ustawa nie precyzuje, jakie dokładnie dane powinien podać właściciel. Sąd w Zielonej Górze zinterpretował ten zapis tak, że jeśli właściciel poda jedynie imię i nazwisko kierowcy, ale nie ujawni innych informacji, to nie łamie przepisu. Ponadto, nie można wymagać od właściciela pojazdu, aby znał wszystkie dane dotyczące kierowcy, włącznie z adresem zamieszkania. Zidentyfikowanie kierowcy powinno być zadaniem prokuratury.

Link

piotreg - 9 Listopad 2023, 08:44

Cytat:
Żółte kamery CANARD łapią kierowców. Sypią się mandaty za jazdę na czerwonym świetle



Na razie są trzy takie miejsca we Wrocławiu gdzie zamontowano żółte kamery w systemie Red Light CANARD, który automatycznie robi zdjęcia kierowcom przejeżdżającym na czerwonym świetle. Mandaty liczone są w tysiącach. Zobacz, gdzie zamontowano charakterystyczne żółte kamery.


Główny Inspektorat Transportu Drogowego nadzoruje system CANARD, czyli Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym. W ramach CANARD prowadzone są kontrole:

- pomiar punktowy
- pomiar odcinkowy – we Wrocławiu jest planowany na al. Jana III Sobieskiego
- rejestracja przejazdu na czerwonym świetle, system Red Light – trzy miejsca we Wrocławiu

CANARD Red Light. Żółte kamery na skrzyżowaniach i przejazdach kolejowych

W ramach systemu CANARD na skrzyżowaniach i przed przejazdami kolejowymi montowane są charakterystyczne żółte kamery. Urządzenia, w ramach systemu Red Light automatycznie rejestrują samochody przejeżdżające na czerwonym świetle.

We Wrocławiu rekordy bije skrzyżowanie ulic Bystrzycka - Na Ostatnim Groszu - estakada Gądowianka. Kamery CANARD i system Red Light są tam od 5 kwietnia tego roku. Tylko w kwietniu "złapano" aż 4 385 kierowców. W sumie do października było ich 12 225!

Rekordziści w krótkim czasie zarobili tam nawet kilka mandatów.

– Znam to skrzyżowanie doskonale, ale nie wiedziałem, że jest tam system CANARD. Tak się złożyło, że przez tydzień odwoziłem rano córkę do szkoły. Z Bystrzyckiej skręcałem w prawo na zielonej strzałce i pamiętam, że był tam bardzo krótki cykl. Efekt, w tydzień dostałem tam dwa mandaty po 500 złotych i po 15 punktów karnych. Zdjęcia są jednoznaczne przejeżdżałem na czerwonym. Od znajomych wiem, że niektórzy, właśnie ze względu na krótki cykl, skierowali sprawę do sądu – mówi kierowca, który prosił o zachowanie anonimowości.

System RedLight zdaje egzamin. Kierowcy jeżdżą ostrożniej

Monika Niżniak, rzeczniczka prasowa Głównego Inspektoratu Transportu Drogowego podkreśla, że z obserwacji oraz analiz wynika, że po wprowadzeniu systemów RedLight, z upływem czasu zmienia się zachowanie kierujących, co bezpośrednio wpływa na spadek liczby zdarzeń drogowych oraz zminimalizowanie ich ewentualnych skutków.

Skuteczność urządzeń obserwowana m.in. w zmianie zachowania kierowców widoczna jest już na przykładzie systemu działającego na skrzyżowaniu ul. Na Ostatnim Groszu - Bystrzycka - estakada Gądowianka. Liczba zarejestrowanych naruszeń w październiku w porównaniu do pierwszego miesiąca pracy systemu spadła o ponad 83 procent.

Żółte kamery, system RedLight i CANRAD, gdzie są we Wrocławiu. Lista miejsc.

Żółte kamery i system RedLight CANARD we Wrocławiu jest w trzech miejscach:

- na skrzyżowaniu ul. Na Ostatnim Groszu/ Bystrzycka/Gądowianka

oraz na dwóch przejazdach kolejowo-drogowych:

- ul. Szczecińska
- ul. Średzka

We Wrocławiu charakterystyczne żółte kamery są także na skrzyżowaniu ulic Armii Krajowej i Ślężnej, ale te – są testowe i nie są nadzorowane przez GITD. Tak więc na razie kierowcy nie są tam karani mandatami.



RedLight CANARD. Wysokość mandatów za przejazd na czerwonym świetle

Zgodnie z obowiązującymi przepisami w przypadku:

- wjazdu na przejazd kolejowy za sygnalizator lub za inne urządzenie nadające sygnały, przy sygnale czerwonym, czerwonym migającym lub dwóch na przemian migających sygnałach czerwonych, kierującemu grozi grzywna w postępowaniu mandatowym w wysokości 2 tys. zł. (art. 97a pkt 1 KW)
- niestosowania się do sygnału drogowego, sprawcy wykroczenia grozi mandat karny w wysokości 500 zł (art. 92 § 1 kw).

Czy będą kolejne miejsca we Wrocławiu z kamerami i systemem RedLight?

– Aktualnie nie planujemy montażu kolejnych tego rodzaju urządzeń na terenie miasta – mówi Monika Niżniak. (...)

Link


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group