Forum Mapy Fotoradarów

Szczecinek - Fotoradar stacjonarny

piotreg - 7 Luty 2010, 17:10
Temat postu: Fotoradar stacjonarny
Cytat:
Fotoradary stacjonarne na terenie miasta Szczecinek

Maszt pod urządzenie Fotorapid/Fotorapid C/Fotorapid CM (pasmo K - 24,125 GHz) obsługiwany przez Policję:

- ul. Pilska, wlot do miasta, jadąc od strony Piły, ogr. (50) /zdemontowany/

Maszt pod urządzenie Multanova 6F (pasmo Ka - 34,30 GHz) obsługiwany przez straż miejską:

- ul. Pilska, wlot do miasta, jadąc od strony Piły, ogr. (50) /zdemontowany/
- ul. Koszalińska, wlot do miasta, jadąc od strony Koszalina /zdemontowany/

->> Zdjęcia

piotreg - 8 Luty 2010, 08:03

Cytat:
Kierowcy nie mają czasu na wyhamowanie przed fotoradarem w Szczecinku, który stoi tuż za tablicą teren zabudowany

Przy wjeździe do Szczecinka od strony Koszalina słupek z fotoradarem stoi niecałe 100 metrów od tablicy oznaczającej teren zabudowany. Czy to nie za blisko?

Janusz Z., kierowca z Poznania, piątkowego poranka w Szczecinku nie zaliczy do najszczęśliwszych. Zatrzymał się parę metrów za słupkiem z fotoradarem, stojącym przy wjeździe do miasta od strony Koszalina. Kierowca zauważył, że urządzenie wykonało zdjęcie jego samochodu.

- Na pewno błysnęło? - dopytywał na wszelki wypadek. - Hamowałem, ale chyba było za późno.

To właśnie pan Janusz zwrócił nam uwagę na bliską odległość białej tablicy od fotoradaru.

- Kierowcy nie mają czasu na wyhamowanie z 90 km na godzinę do "pięćdziesiątki" - uważa. - Ludzie odpowiedzialni muszą przesunąć dalej: albo białą tablicę, albo słupek. Inaczej tu kiedyś dojdzie do nieszczęścia.

Jolanta Wiesztort, zastępca komendanta Straży Miejskiej w Szczecinku, ma jednak inne zdanie na ten temat.

- Wzorowy kierowca, który rzeczywiście przed białą tablicą jedzie maksymalnie 90 km na godzinę, na pewno zdąży bezpiecznie wytracić prędkość. Osobiście to testowałam swoim samochodem - zapewnia pani komendant. - Ponadto tę lokalizację uzgodniliśmy z sekcją ruchu drogowego Komendy Powiatowej Policji w Szczecinku.

Na nasze uparte twierdzenie, że dla mniej doświadczonych i sprawnych kierowców to wyhamowanie może okazać się trudne i stresujące, Jolanta Wiesztort ma w zanadrzu jeszcze inny argument. Szczerze mówiąc, zdradza go jednak z niechęcią.

- To nie jest tak, że fotoradar ustawiony jest dokładnie na 50, czy 40 kilometrów na godzinę - tłumaczy pani komendant. - Wszystkie fotoradary maja określoną tolerancję. W przypadku naszego urządzenia wynosi ona 14 km na godz. Z tego, co powiedziałam, można wyciągnąć konkretne wnioski.

Nie zapominajmy jednak, że komunalne fotoradary mają jeszcze jedno zdanie: muszą poprawiać wyniki finansowe miast i gmin.

- Fotoradar miasto ma od lipca 2007 roku - przypomina Konrad Czaczyk, rzecznik ratusza. - Można go ustawiać w różnych konfiguracjach: jako stojący w terenie, w radiowozie, montowany w słupie (ten od strony Koszalina został postawiony przez miasto jesienią 2008 r. - dop. red.). W ubiegłym roku zasilił budżet w wysokości około dwóch mln zł.

Dodajmy, że największe radarowe "żniwa" są latem. W lipcu i sierpniu fotoradar wypracowuje dla Szczecinka po 200 tysięcy zł dochodu.

Źródło

+14? O... dali szansę mobilkom. :-)

delpiero - 10 Styczeń 2011, 19:29

Cytat:
Jest kłopot z fotoradarem

Czy trzeba będzie zdemontować słup przy ul. Koszalińskiej w Szczecinku? A może straż miejska wzbogaci się o drugi fotoradar? Nad tym zastanawiają się w magistracie.

Od początku stycznia weszła w życie ustawa fotoradarowa, która wprowadza szereg zmian mających ukrócić nieco "radosną" działalność gminnych straży używających fotoradarów. Zmian jest sporo, ale dla szczecineckiej Straży Miejskiej najważniejszy jest zapis mówiący, że przy drodze nie może już stać atrapa, czyli słup bez zamontowanego fotoradaru.

W Szczecinku taki słup stoi przy wjeździe od strony Koszalina na wysokości stacji paliw Tomsol. Do tej pory radar był tu instalowany okazjonalnie, ale też często "pstrykał" zbyt szybko jeżdżących kierowców w innych częściach miasta, bo to urządzenie przenośne.

Teraz więc fotoradar na Koszalińskiej powinien być na stałe (ale wtedy kierowcy szybko dowiedzą się, że na innych ulicach Szczecinka – przynajmniej strażnicy – ich nie "upolują") lub słup zostanie zdemontowany. Strażnicy nie mają bowiem na dziś drugiego radaru, który mogliby zamontować na słupie, by móc z pierwszym krążyć po mieście.

Na razie jednak żadnych zmian w obsłudze fotoradaru nie wprowadzono. Dlaczego?
Władze Szczecinka ustami swojego rzecznika Konrada Czaczyka przychylają się do stanowiska, jakie na naszych łamach (4 stycznia) przedstawiał Marek Leciaho z koszalińskiej "drogówki". Według policji atrapą są jedynie skrzynki, które nie nadają się do montażu fotoradaru, czyli bez zasilania. Słupek szczecineckiej Straży Miejskiej zasilanie zaś ma. Rzecznik podpiera się podobnym stanowiskiem Mariusza Sokołowskiego z Komendy Głównej Policji. – Tak więc na razie w odniesieniu do słupa na wylocie na Koszalin zostaje wszystko po staremu, słup jest przygotowany do pracy z fotoradarem w każdej chwili, tak więc fotoradar będzie tam co pewien czas wstawiany – mówi Konrad Czaczyk.

Wkrótce jednak pojawi się rozporządzenie, które uściśli zapis ustawowy (piszemy o tym w komentarzu poniżej). Co wtedy?
– Faktycznie, musimy podjąć decyzję w tej sprawie, bo szkoda byłoby likwidować istniejącą już infrastrukturę, więc niewykluczone, że miasto zdecyduje – może nie tyle o zakupie, co o leasingu czy wynajmie drugiego fotoradaru – mówi Konrad Czaczyk. – Ale ostateczna decyzja jeszcze nie zapadła.
Nieoficjalnie wiemy, że komendant SM namawia włodarzy miasta do kupna drugiego radaru. Rzecznik wyjaśnia jednak, że burmistrz przed decyzją chce rzecz skonsultować z radnymi.

Inaczej SM może mieć kłopoty z wywiązaniem się z planu dochodów z mandatów. Grzywny za przekroczenie prędkości to lwia część wpływów z tego tytułu do kasy Szczecinka. W roku 2010 plan zakładał 1,5 mln zł, ale w końcówce roku został przekroczony i radni zwiększyli wpływy z tego tytułu o 100 tys. zł (dokładne dane będą dopiero znane, ale zapewne wyniosą w sumie około 1,7 mln zł).
Na rok 2011 przyjęto ostrożnie 1,2 mln zł, zakładając właśnie zmiany przepisów, które mogą zmniejszyć liczbę "pstrykniętych" kierowców. Jednak, gdy jedyny radar zostanie uziemiony na słupie, to ten plan może okazać się niewykonalny.

LINK
delpiero - 24 Luty 2011, 15:44

Cytat:
Fotoradary w Szczecinku: stacjonarne i mobilne

Szczecineccy policjanci i strażnicy po ostrym starciu na łamach "Głosu” uzgodnili miejsca, w których stanie fotoradar Straży Miejskiej.

Strażnicy kompromis okupili utratą najbardziej dochodowego punktu na ul. Pilskiej.
Mała "wojna” między szefem SM Grzegorzem Grondysem a komendantem policji Józefem Hatałą zaczęła się po ujawnieniu przez tego drugiego w "Głosie" propozycji lokalizacji przenośnego fotoradaru straży na ulicach miasta.

Przypomnijmy, że zgodnie z nową ustawą obowiązującą od początku roku straże gminne muszą uzgodnić z policją miejsca, w których radary będą "pstrykać" zbyt szybko jeżdżących. I kierować się mają przy tym realnym zagrożeniem dla bezpieczeństwa pieszych i zmotoryzowanych powodowanym przez piratów drogowych.

Józef Hatała nie doczekawszy się pierwszego kroku ze strony kolegi z SM, sam zaproponował nowe lokalizacje. – Kierowałem się przy tym statystyką zdarzeń drogowych z powodu przekroczenia dopuszczalnej prędkości – mówił nam szef policji.

I tak chciał m.in., aby fotoradar zniknął z ulicy Pilskiej, a na ulicy Narutowicza przesunął się bliżej siedziby straży pożarnej, a nie czaił się drzewem. I pojawił się np. przy ulicy Ordona.

Grzegorz Grondys ostro skrytykował te propozycje twierdząc, że na Ordona nie ma miejsca, aby ustawić fotoradar, a na Pilskiej zdarzają się szaleńcy mknący w granicach 150 km/h. Wysłał także skargę do komendanta wojewódzkiego policji i burmistrza.

Panowie komendanci w końcu spotkali się i rozmawiali o spornych sprawach. Rozmowa była burzliwa, ale ponoć udało się wypracować wspólne stanowisko.

– Uzgodniliśmy, że radar będzie pracował przy Ordona, bo tam obowiązuje ograniczenie do 40 km/h, jest szkoła i przedszkole – Józef Hatała zgodził się, aby urządzenie stanęło jednak w nieco innym miejscu niż początkowo proponował.

Nie będzie też rewolucji przy Narutowicza – radar, zamiast koło strażaków, będzie pojawiał się "200 metrów w lewo, 200 metrów w prawo” od tego miejsca.

– Ale nie za drzewem, ma być widoczny z daleka – zastrzega szef policjantów.

Przy ulicy Kościuszki radar stanie na wysokości posesji nr 89.

Komendant nie ustąpił jednak ani o krok w sprawie ulicy Pilskiej. – Nie było tam żadnego zdarzenia związanego z nadmierną prędkością – mówi Józef Hatała i dodaje, że na tej trasie wylotowej ze Szczecinka będzie wkrótce w słupie radar Inspekcji Transportu Drogowego, a i drogówka będzie się tam częściej pojawiać. Strażnicy są tam niepotrzebni.

Od siebie dodajmy, że fragment obwodnicy przy Pilskiej przynosił do tej pory największe dochody z mandatów. – Nic nie stoi za przeszkodzie, aby lokalizacje weryfikować, co kwartał lub co pół roku dokonujemy analizy zdarzeń drogowych i do tego będzie dostosowywać lokalizacje fotoradarów wszystkich straży z naszego powiatu – mówi Józef Hatała.

Wszystko też wskazuje, że mobilne fotoradary strażników lada dzień wrócą na ulice, bo do tej pory brakuje rozporządzeń do nowej ustawy, a to de facto uniemożliwia ich użycie. Rozporządzenia mają wejść w życie z początkiem marca.
LINK
piotreg - 25 Luty 2011, 07:20

delpiero napisał/a:
Wszystko też wskazuje, że mobilne fotoradary strażników lada dzień wrócą na ulice, bo do tej pory brakuje rozporządzeń do nowej ustawy, a to de facto uniemożliwia ich użycie. Rozporządzenia mają wejść w życie z początkiem marca.

Nie ma takiej opcji - rozporządzenia nadal nie ma, a jak już będzie to jeszcze przecież musi minąć 14. dni by się uprawomocniło...

dżepetto - 28 Czerwiec 2011, 21:06

Cytat:
Przeprowadzka fotoradaru, bo nie ma kogo "pstrykać"

Po wybudowaniu ronda koło szczecineckiego marketu Tesco, ustawiony w pobliżu maszt fotoradaru Straży Miejskiej stracił rację bytu. Strażnicy wkrótce przeniosą go w inne miejsce.

Znany dobrze wszystkim zmotoryzowanym słup przy wjeździe do Szczecinka od strony Koszalina już niebawem zostanie przeniesiony. – Z chwilą, gdy zakończono prace przy przebudowie skrzyżowania krajowej drogi nr 11 z ulicą Kołobrzeską nasz maszt fotoradaru znalazł się praktycznie na rondzie – komendant SM Grzegorz Grondys nie ukrywa, że w tej sytuacji nie ma sensu, aby stał tam dłużej, bo rondo i tak zmusza kierowców do zwolnienia.
Formalności związane z przeniesieniem masztu w nowe miejsce są już na ukończeniu, lada dzień, tydzień można się tego spodziewać. Straż chce to zrobić jak najszybciej, nawet jeszcze zanim do nowego miejsca zostanie doprowadzone zasilanie (radar będzie do tego czasu pracował na akumulatorach).

Dokąd zostanie przeniesiony słup radaru?

– Tego jeszcze nie mogę powiedzieć, na pewno w jedno z miejsc uzgodnionych z policją, aby nie tracić ponownie czasu na te ustalenia – wyjaśnia Grondys. Przypomnijmy, że policja zgodziła się, aby strażnicy stawiali fotoradar przy ulicy Sikorskiego (na wysokości garaży koło kotłowni MEC), na Narutowicza (skrzyżowanie z Kaszubską) - to trasa krajowa nr 11. Na "20" fotoradar pojawia się przy Szczecińskiej (przy wjeździe na strzelnicę).

Pozostałe lokalizacje są już na drogach wojewódzkich: w dzielnicy Trzesieka (na wysokości posesji nr 9 i 73), przy ulicy Ordona (koło ogólniaka), przy Kościuszki (posesja nr 89), przy Piłsudskiego.

Fotoradar strażników dzieli od nowego ronda na obwodnicy ledwie kilka kroków. Trudno się więc spodziewać, aby "pstryknął” tu piratów drogowych.



LINK

piotreg - 20 Lipiec 2011, 20:11

SlaBro, przejeżdżałeś dzisiaj drogą K-11. Multa (słup) nadal stoi na wlocie od str. Koszalina :?: :o Zwróciłeś może uwagę :?: :o :D
delpiero - 28 Lipiec 2011, 19:40

Cytat:
Fotoradar w Szczecinku przeniesiony na ul. Pilską

Szykuje się wojna o fotoradar w Szczecinku. Straż Miejska przeniosła właśnie słup fotoradaru na obwodnicy z ulicy Koszalińskiej na Pilską. Sęk w tym, że nowej lokalizacji nie uzgodniono z policją i zgody raczej na to nie będzie.

Słup fotoradaru SM stał do tej pory przy ulicy Koszalińskiej na wysokości stacji paliw Tomsol, ale niedawno tuż obok zakończyła się budowa ronda na obwodnicy. Rondo zmusza kierowców do zwolnienia i bez radaru, więc bez sensu było teraz wstawiać urządzenie do słupa, bo i tak nikogo tu nie pstryknie. Jak już informowaliśmy, strażnicy zapowiadali więc, że słup przeniosą w nowe miejsce. Jakie? Tego nie chcieli zdradzić.

Dziś już wiadomo. Słup zastąpił starą – i wiecznie pustą - skrzynkę na radar stojącą także na obwodnicy, ale przy wylocie trasy nr 11 na południe, przy ulicy Pilskiej. Komendant SM Grzegorz Grondys mówi, że to nie przenosiny, ale modernizacja skrzynki, która i tak należała do miasta. Sęk w tym, że ta lokalizacja nie była uzgodniona ze szczecinecką policją, która musi zatwierdzić miejsca ustawiania fotoradaru.

Strażnicy co prawda chcieli tu radar stawiać, ale policja uważa, że na Pilskiej wystarczy w przyszłości radar Inspekcji Transportu Drogowego i doraźne kontrole drogówki. Swojej zgody więc na Pilską nie dali.

- To miejsce było uzgodnione dużo wcześniej i radar na Pilskiej nie pojawiał się ot tak sobie, tylko w trosce o bezpieczeństwo i po apelach mieszkańców – mówi G. Grondys i dodaje, że wystąpił już do Komendy Wojewódzkiej Policji o uzgodnienie słupa na ulicy Pilskiej.

- Pan komendant zapomniał, że lokalizacje na drogach krajowych owszem, uzgadnia komenda wojewódzka, ale w obrębie granic miasta robi to komendant powiatowy, a ja nie zgodzę się na tę lokalizację – mówi szef szczecineckiej policji Józef Hatała. – Kierowcy, którzy zostaliby ukarani za przekroczenie prędkości na podstawie zdjęcia ustawionego bez spełnienia tego wymogu fotoradaru mogliby się odwołać do sądu i pewnie by wygrali.

W tle gra toczy się o pieniądze. SM w Szczecinku ma w tym roku "zarobić" na mandatach 1,2 mln zł. Po zamieszaniu z nową ustawą fotoradarową przez pół roku strażnicy nie mogli korzystać z radarów i bardzo wątpliwe jest, aby plan wykonali. Chyba, że o bezpieczeństwo będą się mogli zatroszczyć na ruchliwych arteriach, gdzie kierowcy potrafią wcisnąć pedał gazu w podłogę.

LINK
piotreg - 28 Lipiec 2011, 21:31

Ja bym tą straż zdelegalizował :!: To jakieś jaja są :!:

Rozumiem, że maszt pod Multę stanął w miejsce starego słupa pod Zurada :?: :o

piotreg - 30 Lipiec 2011, 09:56

Kto będzie w najbliższym czasie jechał nad morze przez Szczecinek :?: :o

Na mapie foto wprowadziłem następujące zmiany - na Pilskiej w miejsce masztu zuradowskiego wstawiłem maszt <SM> . Proszę by ktoś to potwierdził + oczywiście fotki :D

piotreg - 25 Sierpień 2011, 23:51

Moje przypuszczenia się potwierdziły - na wlocie od str. Piły, w miejscu gdzie kiedyś stał maszt pod Zurada, teraz stoi sobie Traffitower <SM> .
dżepetto - 7 Październik 2011, 10:46

Cytat:
Fotoradar przy szczecineckiej obwodnicy już pstryka

Fotoradar w słupie przy szczecineckiej obwodnicy przeniesionym przez Straż Miejską z ulicy Koszalińskiej na Pilską już pstryka zdjęcia piratom drogowym. Są jednak wątpliwości, czy może to robić, bo policja nie uzgodniła tej lokalizacji.

Jak już informowaliśmy, szczecineccy strażnicy nowoczesny słup do fotoradaru przenieśli z rogatek miasta od strony północnej (ulica Koszalińska) na wlot do miasta od strony południowej (ulica Pilska). Przenosiny wymusiła przebudowa skrzyżowań koło Tesco, gdzie powstały ronda, które i bez radaru zmuszają kierowców do zwolnienia.

Oficjalnie nie były to przenosiny, ale modernizacja, bo oba słupy należą do miasta. Sęk w tym, że stara skrzynka z ulicy Pilskiej nie była przystosowana do urządzenia, jakim dysponuje SM Szczecinek. Korzystała więc z niego policja, ale rzadziej niż rzadko. Kontrolą prędkości na tym odcinku zajmowali się więc do końca zeszłego roku strażnicy, ale przy pomocy fotoraradu przenośnego ustawianego na wysokości ulicy Harcerskiej. I od czasu do czasu policjanci z tzw. suszarkami.

Nowa ustawa fotoradarowa, która obowiązuje od tego roku, nakłada na straże obowiązek uzgodnienia z policją miejsc, w których fotoradar może być ustawiany. Policja – po analizie wypadków – wskazuje miejsca najbardziej niebezpieczne. I w Szczecinku takie wskazała, ale akurat nie na ulicy Pilskiej.

I tu pojawia się pytanie, czy pracujący od niedawna fotoradar w słupie zamontowanym na Pilskiej, może to robić? - Słup przy Koszalińskiej, jak i ten przy Pilskiej zostały sfinansowane ze środków miasta – mówi Konrad Czaczyk, rzecznik prasowy ratusza. - Tak więc przeniesiony słup cały czas jest własnością miasta. Miasto, wykładając pieniądze na zakup i postawienie słupa na Pilskiej, posiadało wszelkie potrzebne wtedy uzgodnienia. Oczywiście ich kserokopie są w posiadaniu Straży Miejskiej. Przed przestawieniem w to miejsce słupa z Koszalińskiej, Komendant naszej SM zasięgnął opinii Komendy Wojewódzkiej Policji.

Zgodnie z opinią KWP, w takiej sytuacji nie trzeba było niczego uzgadniać z Komendą Powiatową Policji w Szczecinku. W przypadku, gdybyśmy chcieli ustawić słup w każdym innym miejscu, które wcześniej nie było uzgodnione, owszem Straż Miejska musiałaby najpierw uzgodnić to z Komendą Powiatową Policji w Szczecinku. Ale w tym przypadku, zamiany słupów nie trzeba było z nimi uzgadniać. Tak więc SM ma prawo do umieszczania w tym miejscu fotoradaru i karania kierowców przekraczających prędkość.

O stanowisko spytaliśmy także Alicję Śledzionę z biura prasowego KWP: - Po sprawdzeniu w Wydziale Ruchu Drogowego w Szczecinie wynika, że SM w Szczecinku złożyła 19 sierpnia projekt ustawienia przenośnego urządzenia - fotoradaru przy ulicy Kościuszki i Trzesieckiej – informuje rzeczniczka. - Policja opiniowała ten projekt pozytywnie pismem z 26 sierpnia. Odnośnie ustawienia fotoradaru przy ulicy Pilskiej w Wydziale Ruchu Drogowego KWP Szczecin brak jest informacji o zapytaniu ze strony SM z Szczecinka. A. Śledziona dodaje, że rozmawiała w tej sprawie także z komendantem policji w Szczecinku Józefem Hatałą, który powiedział, że po wejściu w życie ustawy fotoradarowej wskazano strażom w całym powiecie miejsca, w których powinni ustawiać fotoradary kierując się liczbą zdarzeń drogowych. Na tej liście ulicy Pilskiej nie ma.

Dodajmy, że na lokalizacjach wskazanych przez policję na początku roku jest słup przy Koszalińskiej (uzgodniony także wcześniej), ale nie było słupa przy Pilskiej. Komendant J. Hatała – najwyraźniej zapominając, że to własność miasta – zapowiedział, że ten słup przekaże Inspekcji Transportu Drogowego, która ma się niebawem zająć obsługą krajowej sieci fotoradarów.

Komendant SM Grzegorz Grondys w rozmowie z nami powtórzył to, co usłyszeliśmy od rzecznika. Dodał jedynie, że w miejscach, które były uzgodnione wcześniej, słupy fotoradarowe mają prawo stać dalej. I zapowiedział, że jeżeli dalej będziemy pisali o fotoradarach to wystąpi na drogę sądową przeciwko autorowi artykułu i komendantowi Hatale.

LINK

piotreg - 7 Październik 2011, 11:00

Jak widać Panowie Komendanci nadal za sobą nie przepadają. :twisted:
dżepetto - 15 Październik 2011, 16:49

Cytat:
Straż miejska: Fotoradar robi zdjęcia piratom drogowym



Komendant Straży Miejskiej ujawnia opinię, która legalizuje wystawianie fotoradaru do słupa na ul. Pilskiej.

O sprawie pisaliśmy w "Głosie Koszalińskim" 6 października. Szczecinecka SM przeniosła słup fotoradaru z jednego końca miasta na drugi – z ul. Koszalińskiej na Pilską – bo przy markecie Tesco powstały ronda, które zmuszają kierowców do zwolnienia i bez radaru. Oficjalnie to nie jest przeniesienie słupa, a jego modernizacja. Na Pilskiej stał wcześniej stary słup, także należący do miasta, ale nie był przystosowany do urządzenia posiadanego przez strażników. W efekcie wcześniej sporadycznie korzystała z niego policja.

Teraz fotoradar SM już w słupie na Pilskiej pracuje i robi zdjęcia piratom drogowym. Sęk w tym, że po zmianie przepisów ustawy fotoradarowej, policja nie uzgodniła tego miejsca z SM.
Komendant SM Grzegorz Grondys zapewnia nas, że wszystko jest w porządku, bo oba słupy są własnością miasta, a ich lokalizacja była uzgodniona z policją wcześniej. A nowe przepisy rozróżniają radary przenośne, których miejsca ustawienia trzeba uzgadniać z policją, i te montowane na słupach. Powołuje się przy tym na opinię Grzegorza Sudakowa, naczelnika wydziału ruchu drogowego komendy policji w Szczecinie. Oto ona: "Straże miejskie nie muszą uzgadniać miejsca pomiaru z KPP/KMP przy masztach. Nowe brzmienie art. 129 b ust. 4 prd jest następujące:
Strażnicy gminni (miejscy) mogą dokonywać na drogach gminnych, powiatowych i wojewódzkich oraz drogach krajowych w obszarze zabudowanym, z wyłączeniem autostrad i dróg ekspresowych, czynności z zakresu kontroli ruchu drogowego z użyciem przenośnych albo zainstalowanych w pojeździe urządzeń rejestrujących w oznakowanym miejscu i określonym czasie, uzgodnionymi z właściwym miejscowo komendantem powiatowym (miejskim) lub Komendantem Stołecznym Policji.
Czyli z tego przepisu wynika, że obecnie trzeba ustalić miejsce i czas z KPP/KMP w przypadku użycia przenośnych lub zainstalowanych w pojeździe urządzeń rejestrujących.

Natomiast w art. 2 pkt 59 prd – ustawodawca stwierdził, że urządzenie rejestrujące to "stacjonarne, przenośne albo zainstalowane w pojeździe albo na statku powietrznym urządzenie ujawniające i zapisujące za pomocą technik utrwalania obrazów naruszenia przepisów ruchu drogowego przez kierujących pojazdami".

Czyli odróżnia urządzenia przenośne lub zainstalowane w pojeździe od tych stacjonarnych, nie traktuje ich tak samo, a w przepisie 129b ust. 4 mowa jest tylko o przenośnych albo zainstalowanych w pojeździe. W "starym" przepisie nie było rozgraniczenia na stacjonarne i przenośne i wszystko trzeba było uzgadniać z KPP/KMP. Jeżeli nawet zmienił się model masztu na fotoradar, a był on wcześniej uzgodniony z policją, to można tam wstawiać urządzenia rejestrujące prędkość, trzeba jedynie powiadomić o tym zarządcę drogi – dodaje Grzegorz Sudakow.

LINK

delpiero - 17 Styczeń 2014, 21:14

Cytat:
Fotoradary ze Szczecinka "pstrykają" na potęgę

Blisko 1,8 miliona złotych w zeszłym roku przyniosły budżetowi Szczecinka mandaty nakładane przez strażników miejskich. Zdecydowana większość z nich to grzywny za przekroczenie dozwolonej prędkości.

Do kasy miasta w roku 2013 wpłynęło dokładnie 1,79 miliona złotych. To znacznie więcej niż zakładała uchwała budżetowa (1,4 mln zł na starcie roku). Plan przekroczono także po zwiększeniu w trakcie roku założonych wpływów (dochody powiększono o 70 tys. zł na zakup nowego radiowozu Straży Miejskiej). Ponad 300 tysięcy zł, jakie wpłynęły ponad plan, są w budżecie przeznaczone na tzw. środki wolne, czyli w praktyce pomniejszenie deficytu Szczecinka.

Nie jest tajemnicą, że większa część tych dochodów to kary nakładane na kierowców przekraczających dozwoloną prędkość "pstrykniętych" przez fotoradar. A raczej dwa fotoradary, bo szczecinecka <SM> ma dwa takie urządzenie. Co ciekawe, także w Szczecinku sporą część mandatów płacą właściciele pojazdów, którzy nie mogą lub nie chcą ujawnić strażnikom, kto siedział za kierownicą samochodu. Mandat jest wówczas wyższy, ale nie nalicza się kierowcy punktów karnych.

W minionych latach kwoty uzyskane w Szczecinku od drogowych piratów były zbliżone, oczywiście dopiero od chwili, gdy strażnicy mają drugi fotoradar. Wcześniej jedno urządzenie pracowało albo w słupie na ulicy Pilskiej lub było ustawiane w różnych newralgicznych punktach. Teraz jeden fotoradar na stałe jest zamontowany w słupie, drugi krąży po mieście. Mimo wszystko daleko Szczecinkowi do lokalnego lidera, czyli Białego Boru. Tamtejsze trzy fotoradary przyniosły w zeszłym roku – w znacznie przecież mniejszej gminie – około 3,5 miliona złotych. Plan na ten rok zakłada nawet 4,8 mln zł, choć to raczej mało realne, bo kierowcy zbliżający się do Białego Boru mają świadomość, że łamanie przepisów drogowych akurat tutaj nie popłaca.

W Białym Borze – po odjęciu kosztów utrzymania straży (1,7 mln zł) - sporo jeszcze w kasie samorządu z mandatów zostaje. W Szczecinku strażników jest więcej, nie można więc powiedzieć, że "zarabiają" na swoje utrzymanie. W tym roku koszty utrzymania szczecineckiej Straży Miejskiej wyniosą około 2,66 mln zł, w budżecie zaś zaplanowano, że mandaty przyniosą 1,4 mln zł. Oczywiście nie jest tak, że pieniądze z mandatów trafiają bezpośrednio do <SM> . To dochód budżetu miasta. Formalnie te pieniądze muszą być przeznaczone na poprawę stanu bezpieczeństwa na drogach, czy też budowę i remonty ulic. A na to Szczecinek wydawał w ostatnich latach znacznie więcej niż miał dochodów z fotoradarowych mandatów.


Źródło: www.gk24.pl

delpiero - 15 Maj 2014, 23:02

Cytat:
Fotoradar w Szczecinku zmienia kolor

Dzisiaj tuż po południu stojący przy ul. Pilskiej szary fotoradar zmienił się w jaskrawożółty.

- Mamy na to czas do końca czerwca tego roku. Postanowiliśmy to zrobić teraz i zapewniam, że nie ma to nic wspólnego z panem Emilem Rau z TVN – twierdzi Grzegorz Grondys komendant Straży Miejskiej. - Wynajęliśmy do tego miejscową firmę, ponieważ gdyby to robił producent tego urządzenia, tego typu usługa kosztowałby czterokrotnie więcej.

Jak się dowiadujemy, zmiana kolorystyki obowiązuje jedynie na fotoradary stacjonarnych. Urządzenia przenośnie z których korzystają szczecineccy strażnicy pozostaną w tej samej kolorystyce.


Źródło: www.temat.net

delpiero - 25 Lipiec 2014, 13:21

Cytat:
Mniej mandatów, niższe "zarobki" szczecineckich fotoradarów

Fotoradary będące na wyposażeniu szczecineckiej Straży Miejskiej w pierwszym półroczu 2014 roku zarobiły na swoje utrzymanie. I choć jest to niższa kwota, niż rok temu, to fotoradarowe "dochody" i tak są godne.

Od początku roku z tytułu mandatów wystawionych za przekroczenie prędkości i inne uchybienia w czasie jazdy (blisko 7 tys. wykroczeń, prawie 4,6 tys. mandatów) wpłynęło do kasy miasta 618 100 zł, z czego za samo przekroczenie prędkości - ponad 605 tys. zł.

- Od stycznia do czerwca na ulicach Szczecinka pracowały dwa fotoradary. Jeden na stałe zamontowany w maszcie przy ul. Pilskiej i drugi - mobilny ustawiany na ul.: Narutowicza, Trzesiecka, Szczecińska i Kościuszki - mówi "Tematowi" Grzegorz Grondys, komendant Straży Miejskiej.

- W tym czasie urządzenia wykonały blisko 9,5 tys. zdjęć rejestrując ponad 6,1 tys. wykroczeń. 3240 zdjęcia odrzuciliśmy z uwagi na ich nieczytelność, brak tablic rejestracyjnych lub błąd pomiaru. Mandatami ukaraliśmy 4420 sprawców wykroczeń polegających na przekroczeniu dozwolonej prędkości, na kwotę 605 900 zł. Nie wszyscy podpadnięci kierowcy zostali ukarani. Wobec 353 z nich nasze interwencje skończyły się na pouczeniu. Próg prędkości, na jakie ustawiane są fotoradary to 12 km/godz. więcej niż obowiązująca w danym miejscu prędkość.

Gdzie i jak często - od stycznia do końca czerwca - "pstrykał" fotoradar? Na ulicy Pilskiej wykonał w tym czasie blisko 6,5 tys. zdjęć (180 kontroli). Z kolei na ulicy Narutowicza zaliczył 123 kontrole i zrobił 2620 zdjęć. Na ulicy Trzesieckiej fotoradar kontrolował kierowców 5 razy i w tym czasie wykonał 49 zdjęć. Z kolei na ulicy Szczecińskiej zaliczył 12 kontroli i pstryknął 57 zdjęć, na ul. Kościuszki kontrolował 18 razy i w tym czasie wykonał 222 zdjęcia. Łącznie fotoradary dozorowały szczecineckie ulice 338 razy.

- W 2014 roku nie stosowaliśmy holowania pojazdów. W przypadkach uzasadniających takie działanie strażnicy docierali do właścicieli pojazdów i dyscyplinowali ich. Jednak założyliśmy blokady na koła 6 samochodów. Podsumowując nasze działania na drogach w pierwszym półroczu 2014 roku warto dodać, że ostatnia nowelizacja Ustawy Prawo o ruchu drogowym i innych ustaw wprowadziła dwa nowe wykroczenia. Pierwsze dotyczy przekroczenia prędkości, a drugie niewskazania osoby, której powierzono samochód do kierowania. Wykroczenia ujawnione za pomocą fotoradaru są kwalifikowane z tych artykułów, a nie jak do tej pory z artykułów dotyczących przekroczenia prędkości.

Komendant Grondys w rozmowie z nami stwierdził, że sądy w żaden sposób nie ułatwiają pracy strażnikom.

- Praktyka stosowana przez sądy nagminnie zmierza do zakwestionowania na różny sposób prawa straży miejskich do kierowania wniosków o ukaranie z artykułu 96§3 Kodeksu wykroczeń. Wiąże się to ze składaniem setek zażaleń do sądów okręgowych. Tym samym procedury są niepotrzebnie wydłużane - mówi "Tematowi" komendant.


Źródło: www.temat.net

delpiero - 21 Grudzień 2015, 20:10

Cytat:
Fotoradar Straż Miejskiej już nie zrobi wam zdjęcia. Został zdemontowany

Teoretycznie fotoradary mogą być używane przez Straż Miejską do końca roku. Od pierwszego stycznia na ulicach nie powinniśmy już zobaczyć fotoradarów należących do strażników. Tak to wygląda w teorii. Praktyka pokazuje co innego.

W Szczecinku najprawdopodobniej fotoradary już nie zrobią nam zdjęcia. Fotoradar przenośny, który ustawiany był w kilku miejscach na terenie naszego miasta, od pewnego czasu jest już nieużywany ze względu na braki personalne.

- Prawdę mówiąc to na chwilę obecną brakuje nam ludzi, którzy mogliby zająć się fotoradarem – mówi Grzegorz Grondys, komendant Straży Miejskiej w Szczecinku. – Dla mnie najważniejsze jest, aby obsadzić patrole.

Drugi fotoradar należący do Straży Miejskiej ustawiony jest na ul. Pilskiej - przy wjeździe do Szczecinka. Ten fotoradar, a raczej maszt, też stoi już pusty. Został zakryty czarną folią, a dziś zdemontowano z niego wszelkie urządzenia. Po świętach sam maszt także zostanie zdemontowany.

Fotoradary znikają z naszych ulic za sprawą nowelizacji ustawy "Prawo o ruchu drogowym" i ustawy o strażach gminnych, które pod koniec sierpnia podpisał prezydent Andrzej Duda. Nowe przepisy wejdą w życie na początku przyszłego roku.

Zgodnie z ustawą od dnia 1 stycznia 2016 strażnicy miejscy nie będą uprawnieni do wykonywania kontroli ruchu drogowego wobec kierujących pojazdem naruszających przepisy ruchu drogowego w przypadku ujawnienia i zarejestrowania czynu przy użyciu urządzenia rejestrującego.


Źródło: www.iszczecinek.pl

piotreg - 28 Grudzień 2015, 09:03

Wciąż z workiem na głowie...
delpiero - 16 Styczeń 2016, 22:54

Cytat:
Do widzenia, fotoradarze

Do widoku żółtego fotoradaru przy ul. Pilskiej mieszkańcy (nie tylko Szczecinka) zdążyli się już przyzwyczaić. Postawiono go w tym właśnie miejscu nieprzypadkowo – pod dwóch śmiertelnych wypadkach. Obecność fotoradaru gwarantowała bezpieczne przejście po pasach przy skrzyżowaniu z ul. Fabryczną i znajdującym się tutaj przystanku autobusowym. Dzisiaj (sobota) w przed południem fotoradar został zdemontowany. Pozostała po nim dziura w ziemi.

Dla jednych była to maszynka do zarabiania pieniędzy, inni twierdzili, że jego obecność "otrzeźwiała" lubiących przycisnąć gaz. Mieszkańcom pobliskich osiedlowych uliczek fotoradar nie przeszkadzał. Zmotoryzowani mogli bez większych trudności wjechać w ul. Pilską od stronu ul. Fabrycznej i Bukowej, piesi – w miarę bezpiecznie dojść do przystanku.

Kontrolą prędkości zajmuje już tylko policja.


Źródło: www.temat.net

delpiero - 1 Luty 2016, 08:20

Cytat:
Fotoradar w magazynie, słup przy komendzie, Trybunał radzi

Trybunał Konstytucyjny podejmie decyzję w kwestii dalszych losów fotoradarów. Ustawę zabraniającą strażom gminnym używania urządzeń do pomiarów prędkości zaskarżyła gmina Kobylnica (woj. pomorskie).

Samorząd we wniosku do TK kwestionuje konstytucyjność zapisów nowelizacji ustawy prawo o ruchu drogowym oraz ustawy o strażach gminnych. Przypomnijmy: Sejm podjął decyzje w tej sprawie w lipcu 2015 roku. Zdaniem zainteresowanych uczynił to na rzecz zbliżającej się kampanii wyborczej.

Nasi sąsiedzi ze wschodu, to nie jedyny samorząd, który wystąpił do Trybunału z wnioskiem o zbadanie zgodności z ustawą zasadniczą "fotoradarowej" ustawy. Uczyniło to również kilkanaście innych miast i gmin z różnych regionów w kraju. Na razie nie wiadomo, kiedy Trybunał Konstytucyjny zajmie się fotoradarami.

Szczecinecka Straż Miejska do niedawna dysponowała dwoma fotoradarami - jednym stałym umieszczonym w specjalnym słupie zlokalizowanym przy ul. Pilskiej w ciągu drogi krajowej nr 11 oraz mobilnym ustawianym przy ulicach Szczecinka według wcześniej ujawnianego harmonogramu.

Wraz z końcem roku, a nawet kilkanaście dni wcześniej, urządzenia do pomiarów prędkości zdemontowano i schowano do magazynu. Przed sylwestrem strażnicy zdemontowali również słup stojący przy ul. Pilskiej. Teraz stoi... w sąsiedztwie komendy strażników przy ul. Karlińskiej. Jak w skansenie.

Co dalej z fotoradarami? - Czekają na lepsze czasy - mówi "Miastu z Wizją" komendant szczecineckiej SM Grzegorz Grondys. - A tak na poważnie, to na razie nie mam pojęcia, jaka będzie ich przyszłość. Tym bardziej, że nie mamy żadnych przepisów w tej sprawie. Fotoradary to majątek miasta, nie możemy tych urządzeń przekazać za darmo np. innej instytucji.

Wycofanie fotoradarów z ulic Szczecinka przyniosło kasie miasta wymierne... niekorzyści. Przez ostatnie lata fotoradary zarabiały przynajmniej w części na utrzymanie Straży Miejskiej. Np. w 2010 r. z mandatów "wystawionych" przez pstrykające zdjęcia urządzenia wpłynęło do kasy miasta 1,88 mln zł. Rekordowy był rok 2012. "Szybcy" kierowcy zasilili wówczas budżet Szczecinka (płacąc mandaty za przekroczenie prędkości) kwotą 2,18 mln zł. Później pieniędzy z fotoradarów było już coraz mniej. W 2013 r. - 1,79 mln zł, w 2014 r. - 1,25 mln zł. Z kolei w 2015 roku szczecineckie fotoradary zarobiły "tylko" nieco ponad 661 tys. zł.

Od 1 stycznia br. urządzenia do pomiarów prędkości "wykręcanych" przez kierowców są wyłącznie w posiadaniu policji oraz Inspekcji Transportu Drogowego. Szczecinecka policja, co prawda nie dysponuje ani jednym fotoradarem, ale ma za to do dyspozycji ręczne mierniki prędkości i wideorejestratory w radiowozach.




Źródło: www.miastozwizja.pl

piotreg - 15 Luty 2016, 10:56

Fotoradar zdemontowany, ale znaki D-51 nie zostały usunięte, a jedynie ofoliowane.

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group