Forum Mapy Fotoradarów

Bytom - Bytom wprowadza innowacje

delpiero - 9 Grudzień 2009, 16:44
Temat postu: Bytom wprowadza innowacje
Cytat:
W Bytomiu dzięki nowemu systemowi będzie bezpieczniej na drogach.

W Bytomiu powstał pierwszy w Polsce automatyczny system zarządzania bezpieczeństwem w ruchu drogowym.

Projekt jest realizowany dzięki współpracy firmy Lifor Sp. z.o.o z bytomską Strażą Miejską, Policją oraz Miejskim Zarządem Dróg i Mostów. Projekt ma na celu zwiększenie bezpieczeństwa na drogach oraz zaprezentowanie rozwiązań usprawniających pracę funkcjonariuszy przy jednoczesnym ograniczeniu kosztów i czasu.

Pilotażowy projekt poprawy BRD (Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego) "Bezpieczny Bytom" to pierwszy w Polsce zintegrowany system do kompleksowej obsługi fotoradarów oraz automatycznego przetwarzania zarejestrowanych wykroczeń i tworzenia kompletnych dokumentacji mandatowych. System opiera się na czterech masztach usytuowanych w newralgicznych miejscach na terenie miasta Bytom przy ulicach:

- Wrocławskiej - maszt wyposażony jest w fotoradar MultaRadar CM (kamera o rozdzielczości 5 milionów pikseli, rozróżniający pojazdy osobowe od ciężarowych, mierzący prędkość pojazdom odjeżdżającym i nadjeżdżającym jednocześnie.)

- Chorzowskiej - maszt wyposażony jest w urządzenie pomiarowe TraffiStar RS520 - mierzące i rejestrujące prędkość pojazdów oraz/lub ich wjazd na czerwonym świetle.

- Al. Jana Pawła II - maszt wyposażony jest w fotoradar MultaRadar C (kamera o rozdzielczości 2 milionów pikseli, rozróżniający pojazdy osobowe od ciężarowych, mierzący prędkość pojazdom odjeżdżającym i nadjeżdżającym jednocześnie.)

- Żołnierskiej - maszt wyposażony jest w fotoradar MultaRadar C (j/w),

Wewnątrz masztów zlokalizowanych przy ulicy Wrocławskiej i Chorzowskiej zostały dodatkowo zainstalowane kamery wysokiej rozdzielczości, które pozwalają Policji i Straży Miejskiej monitorować ruch drogowy 24 godziny na dobę.

Maszty wyposażone są w modemy UMTS (poprzez wykorzystanie sieci telekomunikacyjnej) lub podłączone są do sieci światłowodowej. Oba te rozwiązania pozwalają na transmisję zarejestrowanych wykroczeń bezpośrednio do centrum mandatowego zlokalizowanego w Bytomiu przy ul. Pułaskiego. Dane te mogą być przetwarzane poprzez zaawansowany program do opracowywania dokumentacji mandatowej we współpracy z SI CEPIK (System Informatyczny - Centralna Ewidencja Pojazdów i Kierowców).

Wszystkie urządzenia w masztach zlokalizowanych w Bytomiu mogą być dodatkowo zdalnie sterowane, dzięki czemu możliwa jest m.in. zmiana ustawienia dozwolonej prędkości pojazdów, bieżąca analiza ruchu, czy wstrzymanie pomiarów.

Zintegrowany system do kompleksowej obsługi fotoradarów oraz automatycznego przetwarzania zarejestrowanych wykroczeń ma służyć zwiększeniu bezpieczeństwa w ruchu drogowym w miastach i gminach, w których codziennie dochodzi do kolizji i wypadków śmiertelnych.

Podczas pilotażu testowego systemu trwający od września do października br., zarejestrowano 14 000 wykroczeń przekroczenia prędkości i niedozwolonych wjazdów na czerwonym świetle.
LINK


Agencja SE/East News

Youthan - 9 Grudzień 2009, 17:02

Jeśli to już działa to chciałbym zgłosić awarię, bo na ul. Jana Pawła II, Żołnierskiej FR nie działa. Na ulicy Chorzowskiej robi zdjęcia również przejeżdzającym 40 km/h podczas fazy żółtej przy wyłączonej sygnalizacji 8)
OJCIEC - 9 Grudzień 2009, 18:00
Temat postu: Re: Bytom wprowadza innowacje
A na zdjęciu stary, dobry Ramet 7 :)
STEFAN - 9 Grudzień 2009, 19:12

Youthan napisał/a:
Jeśli to już działa to chciałbym zgłosić awarię, bo na ul. Jana Pawła II, Żołnierskiej FR nie działa. Na ulicy Chorzowskiej robi zdjęcia również przejeżdzającym 40 km/h podczas fazy żółtej przy wyłączonej sygnalizacji 8)

Ja chyba zaproponuję Ci pracę!
Zostaniesz rzecznikiem prasowym!!!
W Grudziądzu jeszcze nikt nie powiedział, że zrobiło na żółtym czy przy wyłączonej sygnalizacji.
Nowe instalacje w drodze...

juras - 9 Grudzień 2009, 19:23

W Bytomiu, tylko dokładnie nie wiem gdzie, jest założona pętla indukcyjna i podłączają do niej Multę - może wtedy też robić zdjęcia przy przejeździe na czerwonym.
piotreg - 9 Grudzień 2009, 19:29

Ale co? Maszt czy trójnóg?
Youthan - 9 Grudzień 2009, 21:26

STEFAN napisał/a:
Ja chyba zaproponuję Ci pracę!

Z przyjemnością podejmę współpracę :wink: Info proszę na PW. Pozdrów Maurice'a

Cytat:
Ale co? Maszt czy trójnóg?

Jurasowi pewnie chodzi o maszt EasyPole na Chorzowskiej, można tam wsadzić Multaradar i czesać normalnie w paśmie K.

A jeśli chodzi o te pomyłki w robieniu zdjęć na "żółtym", to fakt. Może to wina opóźnienia, a może nie. Swoją drogą, zastanawiam się jak można było położyć pętle indukcyjne na takie koleiny, które prawie sięgają kolan :shock:

piotreg - 10 Grudzień 2009, 09:20
Temat postu: Re: Bytom wprowadza innowacje
OJCIEC napisał/a:
A na zdjęciu stary, dobry Ramet 7 :)

Taką wiedzę mają właśnie pismaki.
Myślę, że powinniśmy współpracować z gazetami jako niezależni eksperci :-)

garny - 11 Grudzień 2009, 18:52
Temat postu: Re: Bytom wprowadza innowacje
Lubię określenie NIEZALEŻNY EKSPERT :) Kiedyś w jakimś kabarecie usłyszałem:
- Niezależny? Hm. A od kogo?
- A to zależy :)

piotreg - 12 Grudzień 2009, 10:05

Buonarotti ostatnio zamknął się w sobie i tylko czyta nasze forum, więc od biedy niezależnych nam nie brakuje...

Codziennie, kiedy rano wstaję, wierzę, że dzieciaki Buonarotti'ego bezpiecznie pokonały feralne skrzyżowanie w drodze do szkoły.

STEFAN - 12 Grudzień 2009, 11:34

Youthan napisał/a:
STEFAN napisał/a:
Ja chyba zaproponuję Ci pracę!

Z przyjemnością podejmę współpracę :wink: Info proszę na PW. Pozdrów Maurice'a

Cytat:
Ale co? Maszt czy trójnóg?

Jurasowi pewnie chodzi o maszt EasyPole na Chorzowskiej, można tam wsadzić Multaradar i czesać normalnie w paśmie K.

A jeśli chodzi o te pomyłki w robieniu zdjęć na "żółtym", to fakt. Może to wina opóźnienia, a może nie. Swoją drogą, zastanawiam się jak można było położyć pętle indukcyjne na takie koleiny, które prawie sięgają kolan :shock:

To jest właśnie przyczyna występowania błędów. Chłopaki nie rozumieją, że przy koleinach 7-10 cm pętla zaczyna wariować. Pętle kładzie się na głębokości 7-8cm na dobrej nawierzchni. Przy kiepskiej nawierzchni należałoby użyć wirtualnej pętli. Pętla jest zintegrowana ze sterownikiem faz świateł sygnalizatora. Sterownik powinien mierzyć wszystkie fazy i dokładnie podawać moment przejazdu przez skrzyżowanie. Podejrzewam, że chłopaki z Liforu założyli urządzenie, nie czytając wcześniej instrukcji obsługi przysłanej z Monheim (tam jest siedziba Robota). 8)

gucio40 - 12 Grudzień 2009, 12:56

Dokładnie, koleiny mogą być tylko minimalne. Co to za problem położyć latem nową żeby skrzynka nie wariowała i wszystkim robiła foty.
STEFAN - 12 Grudzień 2009, 13:09

Teraz ktoś z Liforu się odezwał... :)
Żeby położyć nową trzeba zedrzeć starą, a co za tym idzie zniszczyć pętle, bo zdziera się 10 lub więcej cm, a pętle kosztują kilka tysięcy Euro.

piotreg - 12 Grudzień 2009, 13:14

gucio40 napisał/a:
Dokładnie, koleiny mogą być tylko minimalne. Co to za problem położyć latem nową żeby skrzynka nie wariowała i wszystkim robiła foty.

To że urządzenie czasem robi wszystkich wcale nie oznacza, że wariuje...
Dobrze wiecie, że istnieje coś takiego, jak pomiar testowy...

STEFAN napisał/a:
Teraz ktoś z Liforu się odezwał... :)
Żeby położyć nową trzeba zedrzeć starą, a co za tym idzie zniszczyć pętle, bo zdziera się 10 lub więcej cm, a pętle kosztują kilka tysięcy Euro.

Gucio w Liforze nie robi...

Tych kilka tysięcy Euro to nie problem... urządzenie szybko zwróci koszta inwestycji. :-)

STEFAN - 12 Grudzień 2009, 13:16

piotreg napisał/a:
To że urządzenie czasem robi wszystkich wcale nie oznacza, że wariuje...
Dobrze wiecie, że istnieje coś takiego, jak pomiar testowy...

Wiem, wiem, żartuje. :D

Przydałyby się jakieś zdjęcia tego miejsca zrobione z poziomu drogi. Jeśli rzeczywiście koleiny są duże to nic się nie da zrobić i sprzęt będzie się mylił.

piotreg, jestem dzisiaj w domu przygotowuje część zdjęć dla Ciebie.

piotreg - 12 Grudzień 2009, 13:19

To pięknie :-)

Co do pętli...

No tak! Producent chyba nie przewidział, że w Polsce są właśnie takie drogi...
Ale co tam... zrobi się pętle pod Polskę... na koleiny :-)

STEFAN - 12 Grudzień 2009, 13:30

Robot ma w swoim zestawie wirtualne pętle indukcyjne...
Po prostu Lifor dał ciała. Polska rzeczywistość jest taka, że jeśli urządzenie będzie szwankować, to ludzie to zapamiętają.
Wirtualne pętle ma też Gatso. Według mnie takie rozwiązanie w Polsce jest nalepsze nie tylko na skrzyżowania, ale także dla wykorzystania jako automatyczne liczniki prędkości. Urządzenia oparte o pętle dają dużo informacji dla GDDKiA, ITD, Zarządów Dróg i Mostów, Policji czy straży. To tylko kwestia czasu kiedy wyprą zwykłe radary. A jeśli nie trzeba dodatkowo grzebać w ziemi to już w ogóle super.
Ale wirtualna pętla sieje jak cholera.
Dam Ci Piotrek trochę danych (oczywiście do odpowiedniego wykorzystania).

piotreg - 12 Grudzień 2009, 13:33

STEFAN napisał/a:
Ale wirtualna pętla sieje jak cholera.

Rozwiń proszę myśl...

STEFAN - 12 Grudzień 2009, 13:36

Wirtualna pętla to jest stały sygnał elektromagnetyczny ustawiony np. ze słupa oświetleniowego na dany pas ruchu w kształcie pętli...
Nie ma pomiaru radarowego tylko detekcja ruchu przez te pętle.
Ale ponieważ jest to sygnał elektomagnetyczny, antyradary go wykryją...
Wyślę Ci zdjęcie, aby łatwiej to zrozumieć :D

piotreg - 12 Grudzień 2009, 13:40

Jakie pasmo? Jaka częstotliwość?
Wrzuć fotki tutaj, dla wszystkich!

STEFAN - 12 Grudzień 2009, 13:42

Czy mi się wydaje, czy czuję podniecenie... :D
Zaraz się za to zabiorę...
Wyśle te informacje, które mogę wysłać... :(

piotreg - 12 Grudzień 2009, 13:44

Ciekawość na pewno!
STEFAN - 12 Grudzień 2009, 13:59

Pasma różne od 24 do 34 GHz...

Do chłopaków z Zuradu - pamiętajcie, że mamy to opatentowane... :D

piotreg - 12 Grudzień 2009, 15:04

Zurad Panie robi sprzęt chodzący w K na 24,125 GHz i myślę, że tak już pozostanie...
STEFAN - 12 Grudzień 2009, 15:58

Piotrek, z tym patentami nie chodzi mi o częstotliwości tylko o opętle...
Twoja poczta przyjmie coś powyżej 10Mb?
Gatso też w radarach typu DRCS (kamera 2 mln) czy RS-GS11 (kamera 11 milionów) chodzi na 24.125.

piotreg - 12 Grudzień 2009, 17:07

Ano przyjmuje...

Ale jak chcesz coś pokazać, to pokaż nie tylko mnie... pokaż wszystkim! Tu na Forum!

STEFAN - 12 Grudzień 2009, 17:37

Chcę wysłać zdjęcia jednym mailem w dobrej rozdzielczości.
Na forum pozamieszczam trochę zdjęć sprzętu w późniejszym terminie...

gucio40 - 12 Grudzień 2009, 20:12

Jeszcze nie, ale może kiedyś ;)
W ostatnim czasie ten radar robił foty jak popadnie, poczytaj sobie komentarze na przykład na miplo.pl czy bytomskim forum... mnie by się przydało lepsze foto z tego radaru niż jest w artykule. U mnie w Monachiun też radar wariował, bo się porobiły koleiny plus dodatkowo szyny tramwajowe go drażniły.

garny - 13 Grudzień 2009, 01:34

Na tych zdjęciach widać nacięcia w asfalcie - to jest w nim jakieś uzbrojenie czy tylko promieniowanie z góry?
STEFAN - 13 Grudzień 2009, 09:26

Te nacięcia są po innych instalacjach nie związanych z prędkością i czerwonym. Przy wirtualnych pętlach nie ma żadnej ingerencji w asfalt.
Za granicą staje się to standardem, bo rozwiązanie to jest tańsze (brak kabli, robót drogowych, zamykania pasa) i bardziej dokładne (w perspektywie długiego używania, brak wpływu kolein na dokładność pomiaru).

piotreg - 13 Grudzień 2009, 09:47

Podoba mi się to rozwiązanie! I najważniejsze... detektor pomoże :-)
STEFAN - 13 Grudzień 2009, 10:51

piotreg napisał/a:
Podoba mi się to rozwiązanie! I najważniejsze... detektor pomoże :-)

Tak, przy wyposażeniu w antyradarek nie ma szans ominąć :D
Ja wiem, że jak zwykle jestem subiektywny, ale ja jestem za jawnym stawianiem sprzętu i informowaniem co jest pełne w danej chwili :D
Ważne, żeby jeździć wolniej i bezpieczniej.

Pan Konkolewski i Pan Furgalski (patrz wczorajszy TVN) zaczynają namawiać do podróży koleją...
I dobrze. Najlepiej jakby na kolej władować tiry!

piotreg - 13 Grudzień 2009, 11:38

Na torach większe "koleiny" niż na drogach :-) Dopóki to się nie zmieni, kolej nigdy nie będzie konkurencją z prawdziwego zdarzenia.
delpiero - 22 Październik 2011, 17:53

Cytat:
Pierwszy taki system w Polsce

W Bytomiu powstaje pierwszy w Polsce automatyczny system zarządzania bezpieczeństwem w ruchu drogowym. Projekt powstaje dzięki współpracy firmy Lifor z bytomską Strażą Miejską, Policją oraz Miejskim Zarządem Dróg i Mostów.

Lifor Sp. z o.o. to autoryzowany przedstawiciel i wyłączny dystrybutor fotoradarów niemieckiej firmy Robot Visual Systems.

Projekt ma na celu zwiększenie bezpieczeństwa na drogach oraz zaprezentowanie rozwiązań usprawniających pracę funkcjonariuszy przy jednoczesnym ograniczeniu ich zaangażowania. Pilotażowy projekt poprawy BRD (Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego) „Bezpieczny Bytom” to pierwszy w Polsce zintegrowany system do kompleksowej obsługi fotoradarów oraz automatycznego przetwarzania zarejestrowanych wykroczeń i tworzenia kompletnych dokumentacji mandatowych.

System opiera się na czterech masztach usytuowanych w newralgicznych miejscach na terenie miasta Bytom.

Maszty wyposażone są w najnowocześniejsze urządzenia produkcji Robot Visual Systems GmbH z Niemiec, służące do rejestracji prędkości pojazdów oraz niedozwolonych przejazdów na czerwonym świetle. Maszty fotoradarowe w zależności od miejsca instalacji wyposażone są w modemy UMTS (poprzez wykorzystanie sieci telekomunikacyjnej) lub podłączone są do sieci światłowodowej.

Oba te rozwiązania pozwalają na transmisję zarejestrowanych wykroczeń bezpośrednio do centrum mandatowego zlokalizowanego w Bytomiu przy ul. Pułaskiego. Dane te mogą być przetwarzane poprzez zaawansowany program do opracowywania dokumentacji mandatowej we współpracy z SI CEPIK (System Informatyczny – Centralna Ewidencja Pojazdów i Kierowców).

Wszystkie urządzenia w masztach zlokalizowanych w Bytomiu mogą być dodatkowo zdalnie sterowane z centrum mandatowego, dzięki czemu możliwa jest m.in. zmiana ustawienia dozwolonej prędkości pojazdów, bieżąca analiza ruchu, czy wstrzymanie pomiarów.

Cztery nowoczesne maszty zostały zlokalizowane na ulicach:
- Wrocławska: Maszt Wieżowy wyposażony jest w fotoradar MultaRadar CM (kamera o rozdzielczości 5 milionów pikseli, rozróżniający pojazdy osobowe od ciężarowych, mierzący prędkość pojazdom odjeżdżającym i nadjeżdżającym jednocześnie);
- Chorzowska: Maszt Robot EasyPole wyposażony jest w urządzenie pomiarowe TraffiStar SR520 – mierzące i rejestrujące prędkość pojazdów oraz/lub ich wjazd na czerwonym świetle;
- Al. Jana Pawła II: Maszt Wieżowy wyposażony jest w fotoradar MultaRadar C (kamera o rozdzielczości 2 milionów pikseli, rozróżniający pojazdy osobowe od ciężarowych, mierzący prędkość pojazdom odjeżdżającym i nadjeżdżającym jednocześnie);
- Żołnierska: Maszt Wieżowy wyposażony jest w fotoradar MultaRadar C (j/w). Wewnątrz masztów zlokalizowanych przy ulicy Wrocławskiej i Chorzowskiej zostały dodatkowo zainstalowane kamery wysokiej rozdzielczości, które pozwalają Policji i Straży Miejskiej monitorować ruch drogowy 24 godziny na dobę.

Podczas pilotażowego testu systemu trwającego od września do października zarejestrowano 14 000 wykroczeń przekroczenia prędkości i niedozwolonych wjazdów na czerwonym świetle.

Zintegrowany system do kompleksowej obsługi fotoradarów oraz automatycznego przetwarzania zarejestrowanych wykroczeń stworzony przez firmę Lifor ma służyć zwiększeniu bezpieczeństwa w ruchu drogowym w miastach i gminach, w których codziennie dochodzi do kolizji i wypadków śmiertelnych.

W przyszłym roku firma Lifor planuje wdrożyć podobne systemy w kolejnych miastach Polski, które będą przygotowane w sposób pozwalający je w przyszłości połączyć w jedną całość.
LINK
SpeedControl - 22 Październik 2011, 18:39

Stary artykuł! Żaden radar nie działał w drugiej połowie września.

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group