Forum Mapy Fotoradarów - Strona Główna Antyradary Mapa fotoradarów
FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja   ZalogujZaloguj


Poprzedni temat «» Następny temat
Odcinkowy pomiar prędkości
Autor Wiadomość
tqmeh 
Forum Lider


Dołączył: 26 Mar 2009
Pochwał: 609
Posty: 3624
Skąd: DZL
Wysłany: 19 Listopad 2015, 19:51   

Cytat:
Odcinkowy pomiar prędkości



Pojawienie się kamer spowolniło kierowców. Odcinkowy pomiar prędkości w Lubinie już działa.


Kamery już rejestrują wjazd i wyjazd z monitorowanego odcinka drogi krajowej nr 3 w Lubinie między salonem BMW, a salonem Volkswagena w obu kierunkach. Inspekcja Transportu Drogowego opomiarowała 1950 metrów drogi, gdzie na tym odcinku obowiązuje stałe ograniczenie prędkości do 70 km/h. W kilka dni po montażu kamer pojawiły się tablice informujące o odcinkowym pomiarze. Już widać efekty tego działania. Kierowcy wyraźnie zwolnili. Na CB-radiu często słychać głosy niedowierzania, że to możliwe. Niestety choć ITD utrzymuje, że wybór tego odcinka w Lubinie, został poprzedzony badaniami specjalistów Politechniki Gdańskiej, a także Politechniki Krakowskiej, którzy wskazali ten odcinek jako niebezpieczny, wydaje się, że na wyrost. Od wielu lat nie doszło tu do bardzo poważnego zdarzenia drogowego. Najpoważniejsze z ostatnich lat to najechanie samochodu dostawczego na tył koparki, koło starej fabryki domów na wysokości Szybu Bolesław i wypadek motocyklisty. Poza tym zdarzają się w tym miejscu niegroźne kolizje zwłaszcza w rejonie zjazdu na teren kopalni. Kierowcy jeżdżący tym odcinkiem codziennie nie kryją zdziwienia lokalizacją – To jest zrobione tylko i wyłącznie po to, aby wyciągać pieniądze – uważa Krzysztof Janowski, kierowca autobusu, który kilka razy dziennie pokonuje ten odcinek. – Jeżeli wskazali go naukowcy z akademii to tylko pogratulować. Powinni się jeszcze podszkolić.

Na początku roku, kiedy redakcja DLU24 wydobyła od ITD informację o planowanej lokalizacji pomiaru, nasi dziennikarze wskazywali, że ten odcinek będzie maszynką do robienia pieniędzy, a nie poprawy bezpieczeństwa, które na tych dwóch kilometrach – bez kamer – wcale źle nie wygląda. Dodajmy, że kilkadziesiąt metrów za kamerami rejestrującymi kierowców opuszczających mierzony odcinek, jest szalenie niebezpieczne przejście dla pieszych (koło salonu BMW). Tutaj ludzie codziennie ryzykują życiem, ale pomiar nie obejmuje już tego odcinka. Nie znajdziemy go również w kolejnym bardzo niebezpiecznym miejscu między Chróstnikiem, a Karczowiskami np. na wysokości zjazdu na Gorzelin (droga K-3), mimo tego, że była tam seria śmiertelnych wypadków. Tak samo niebezpiecznie jest między Lubinem, a Osiekiem z zakrętem śmierci (droga K-36). Takich śmiertelnych miejsc jest więcej, ale kamery odcinkowego pomiaru prędkości tam nie trafiły. Są za to zainstalowane na doskonałym – do zarabiania na mandatach – odcinku na którym nie dochodzi do niebezpiecznych wypadków i ludzkich tragedii.

Odcinkowy pomiar prędkości rejestruje wjeżdżający i wyjeżdżający z pola widzenia kamery pojazd. Na podstawie czasu przejazdu wyliczana jest średnia prędkość. Przypomnijmy, że odcinek pomiarowy znajduje się w terenie zabudowanym. To oznacza, że samochody ciężarowe mogą poruszać się tu 50 km/h, a dla osobówek prędkość ta podniesiona jest do 70 km/h.

Klik
_________________
4oo i 2oo
 
 
Automobil

Wysłany:    Na laser jammery laserowe, na fotoradary antyradary.sklep.pl. Kierowcy mają do wyboru najlepsze modele - wykrywacze Escort, Valentine One, Noxo, Whistler wyposażone w euro pasma radarów.



 
 
piotreg 
Administratore banitore


Dołączył: 23 Mar 2007
Pochwał: 1216
Posty: 28375
Skąd: WROCŁAW
Wysłany: 20 Listopad 2015, 07:42   

Ciężko się nie zgodzić z argumentami na "nie", o których mowa w powyższym artykule.
_________________
Mapa fotoradarów/Mapa videopatroli
 
 
delpiero 
Administratore banitore


Dołączył: 20 Lut 2009
Pochwał: 2790
Posty: 8046
Skąd: Gang Albanii
Wysłany: 7 Styczeń 2016, 16:30   

Cytat:
Nie ma prądu, nie ma mandatu

Odcinkowy pomiar prędkości w Lubinie, podobnie jak w całym kraju, miał zostać uruchomiony do końca poprzedniego roku. Jest urządzenie, są nawet znaki, sam system jednak nie działa. Powód? Do tej pory nie udało się podłączyć instalacji elektrycznej.

– System na pewno zostanie uruchomiony do końca roku – powiedział nam na początku listopada Adrian Kurza z Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym Głównego Inspektoratu Transportu Drogowego.

Od tamtego czasu odcinkowy pomiar prędkości został uruchomiony tylko w kilku z 29 lokalizacji – m.in. w miejscowości Łosiów w województwie opolskim i w Łuszczowie na Lubelszczyźnie.

Stworzenie takiego systemu było jednym z zadań projektu pt. "Budowa centralnego systemu automatycznego nadzoru nad ruchem drogowym", współfinansowanego ze środków unijnych. Specjaliści z politechniki gdańskiej i szczecińskiej wytypowali 29 odcinków w całym kraju, gdzie jest niebezpiecznie, na terenie których system prowadzony przez CANARD miał rejestrować kierowców, którzy nie stosowali się do przepisów. Termin uruchomienia systemu był kilkakrotnie przesuwany, ostatecznie ustalono, że stanie się to do końca 2015 roku.

Kilka miesięcy temu urządzenie do odcinkowego pomiaru prędkości zostało zainstalowane na około 2-kilometrowym odcinku w Lubinie na krajowej trójce, jednak nadal nie rejestruje wykroczeń. Wszystko przez brak prądu.

– Podstawowym założeniem, które spełniliśmy, miał być odbiór urządzeń do końca 2015 roku. W tej chwili trwa doprowadzanie instalacji elektrycznej do systemu. Wszelkie opóźnienia występują niezależnie od nas – mówi Łukasz Majchrzak z CANARD. – Dla przykładu, w jednej z miejscowości podmiot odpowiedzialny za dostawę wycofał się z realizacji. Innym razem jest to specyfika danego odcinka drogowego, z którą musi poradzić sobie dostawca energii. Działanie systemu nie jest zagrożone – dodaje.

CANARD nie precyzuje, kiedy system ruszy, zapowiada jednak, że najprawdopodobniej już wkrótce.

Przypomnijmy, że w Lubinie na odcinkowy pomiar prędkości natkniemy się na krajowej trójce. Jadąc w kierunku Polkowic, na urządzenia opatrzone w kamery natrafimy tuż za salonem BMW. Pomiar skończy się z kolei przy szybie Bolesław. Jadąc od Polkowic, pomiar prowadzony jest odwrotnie, czyli od szybu Bolesław do salonu BMW.


Źródło: www.lubin.pl
 
 
delpiero 
Administratore banitore


Dołączył: 20 Lut 2009
Pochwał: 2790
Posty: 8046
Skąd: Gang Albanii
Wysłany: 30 Marzec 2016, 19:40   

Cytat:
Za kilka dni aktywują fotoradary

Kierowcy, którym na obwodnicy Lubina zdarza się przekraczać prędkość, powinni zacząć zdejmować nogę z gazu. Już w pierwszym tygodniu kwietnia uruchomiony zostanie tu odcinkowy pomiar prędkości.

Kamery nad tym odcinkiem krajowej "trójki" po raz pierwszy włączone zostały już kilka miesięcy temu, ale system cały czas był w fazie testów. Dodatkowo pojawił się też problem z doprowadzeniem zasilania:

Pierwotnie system miał być uruchomiony do końca 2015 roku. Ostatecznie prace dobiegły końca i Główny Inspektorat Transportu Drogowego zapowiada, że za kilka dni monitoring zacznie działać. Oznaczać to będzie automatyczne wysyłanie wezwań do zapłaty dla kierowców zbyt szybko pokonujących dystans między salonem BMW a szybem "Bolesław" – pomiar prowadzony będzie w obie strony. Dokładnej daty operator jednak jeszcze nie podaje.

Przypomnijmy, odcinkowy pomiar prędkości wdrażany jest w 29 lokalizacjach w Polsce. Zajmuje się tym Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym (CANARD), będące komórką GITD. Pomiar odcinkowy jest elementem większego systemu, który docelowo ma obejmować także 400 fotoradarów, 29 mobilnych urządzeń rejestrujących oraz kamery rejestrujące wjazd na czerwonym świetle, zamontowane na 20 skrzyżowaniach.

Źródło: www.lubin.pl
 
 
euros 
Czai bazę

Dołączył: 08 Cze 2010
Użytkownik zbanowany
Zakaz pisania
Pochwał: 207
Ostrzeżeń: 4/5
Posty: 453
Skąd: się znamy?
Ostrzeżeń:
 6/3/6
Wysłany: 14 Lipiec 2016, 19:21   

Cytat:
Policja apeluje, aby... jeździć szybciej



Widząc fotoradar albo patrol policyjny kierowcy często zwalniają o wiele bardziej niż powinni - twierdzą policjanci. Jeszcze gorzej jest w miejscach, gdzie prowadzony jest tak zwany odcinkowy pomiar prędkości. Pod Lubinem znak ten postawiono w miejscu, gdzie znaki pozwalają jechać z prędkością 70 km/h. Mimo to kierowcy zwalniają do 40 km/h - na wszelki wypadek. Policjanci przypominają - zbyt wolna jazda też może być niebezpieczna. Można za nią zapłacić nawet 5000 złotych grzywny.


O tym, że ciężka noga może kierującego kosztować słono i że można przez nią stracić prawo jazdy, wie każdy kierowca. Ale chyba nie wszyscy zdają sobie sprawę z tego, że mandat mogą też dostać, gdy jadą... zbyt wolno. Na autostradzie czy na drodze, gdzie wolno jechać maksymalnie 90 km/h, ale kierowca nagle zwalnia, bo... zobaczył tabliczkę informującą o odcinkowym pomiarze prędkości. Wielu kierowców, widząc ten nowy w Polsce znak, odruchowo naciska pedał hamulca i zwalnia do 40 km/h, chociaż warunki na drodze tego nie wymagają. Niepotrzebnie.

- To jest klasyczne tamowanie i utrudnianie ruchu - mówi insp. Marek Konkolewski z Biura Ruchu Drogowego Komendy Głównej Policji. I przypomina, że zgodnie z kodeksem wykroczeń, kto tamuje lub utrudnia ruch na drodze publicznej, w strefie zamieszkania lub strefie ruchu, podlega karze grzywny albo karze nagany. Nowy znak pojawił się też w naszym regionie.

Pani Ewa z Lubina w ostatnią sobotę jechała do Głogowa. Ze zdziwieniem zauważyła, że kilku kierowców nagle zwolniło do 50 km/h czy nawet 40 km/h. Chociaż znaki pokazywały, że w tym miejscu krajową trójką można jechać 70 km/h. Po chwili zorientowała się, iż przestraszyli się tabliczki informującej o odcinkowym pomiarze prędkości. Jedyny na Dolnym Śląsku taki punkt odcinkowego pomiaru prędkości jest zamontowany właśnie w Lubinie na drodze krajowej nr 3. Rejestruje prędkość pojazdów na odcinku 1,95 km, jeszcze w terenie zabudowanym, ale już na obrzeżach miasta, niedaleko kopalni "Lubin".

- Kierowcy jadą teraz na tym odcinku zgodnie z przepisami. Czasami wolniej, ale zwykle w godzinach szczytu między zmianami w kopalni - mówi asp. sztab. Jan Pociecha z komendy policji w Lubinie.

Problem daje się zauważyć właśnie teraz, w wakacje, gdy więcej ludzi podróżuje prowadzącą nad morze "trójką", jak i w weekendy. Miejscowi już się bowiem oswoili ze znakiem.

Warto pamiętać, że niebezpieczeństwo na drodze można stworzyć, jadąc zarówno zbyt szybko, jak i zbyt wolno. Zwłaszcza hamując nagle bez powodu.

- Kierujący pojazdem ma poruszać się z prędkością, która zapewnia mu panowanie nad pojazdem, uwzględniając takie warunki, jak stan techniczny samochodu, ładunek, warunki atmosferyczne, pogodę, stan nawierzchni drogi, doświadczenie kierowcy - przypomina insp. Marek Konkolewski z Biura Ruchu Drogowego Komendy Głównej Policji. - Jeżeli jest ustawiony znak "Odcinkowy pomiar prędkości" na drodze, gdzie można poruszać się z maksymalną prędkością 90 km/h i jest piękna pogoda, bardzo małe natężenie ruchu drogowego, jezdnia szorstka, w bardzo dobrym stanie technicznym, a w samochodzie nie ma ciężkiego ładunku i kierowca z dużym doświadczeniem ma do dyspozycji dobre auto, to nie ma powodu, by ten kierowca z prędkości 90-100 km/h gwałtownie zwalniał do 40 km/h. To klasyczny przykład tamowania, utrudniania ruchu. A za tamowanie i utrudnianie ruchu grozi nawet grzywna do 5 tys. zł.

Insp. Konkolewski dodaje, że nagłe zwalnianie tylko dlatego, że zobaczyło się znak D-51 (fotoradar, kontrola prędkości czy odcinkowy pomiar prędkości), świadczy o nieznajomości przepisów ruchu drogowego.

Łukasz Majchrzak z Inspekcji Transportu Drogowego dodaje, że nie ma co wpadać w panikę, widząc informację o odcinkowym pomiarze prędkości. - Tym bardziej że urządzenia są skonfigurowane tak, że nie rejestrują naruszeń o 10 bądź mniej kilometrów na godzinę. Nie będzie więc konsekwencji, gdy się pomylimy o 1 czy 2 kilometry - mówi. - Nie ma konieczności jechania ze znacznie mniejszą prędkością, jeżeli nie ma obiektywnych przesłanek ku temu.

Link
 
 
delpiero 
Administratore banitore


Dołączył: 20 Lut 2009
Pochwał: 2790
Posty: 8046
Skąd: Gang Albanii
Wysłany: 26 Lipiec 2016, 21:28   

Cytat:
Tysiące mandatów. Lubin pierwszy na liście CANARD

Każdego dnia średnio 144 kierowców łamie przepisy na trasie objętej w Lubinie odcinkowym pomiarem prędkości. W ciągu trzech miesięcy w tym miejscu zanotowano ponad 13 tysięcy naruszeń. Daje to miastu niechlubną pierwszą pozycję w ogólnopolskich statystykach Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym.

Centrum opublikowało właśnie dane za pierwsze półrocze tego roku. Rejestracja ruchu prowadzona jest obecnie w 17 miejscach w Polsce. Lubin to jedyna lokalizacja na Dolnym Śląsku, w której postanowiono monitorować prędkość pojazdów. Okazało się, że trafiona, bo jest co monitorować.

W Lubinie zanotowano 13 150 naruszeń prędkości. Drugie miejsce pod względem tym względem zajmuje Karniewo (woj. mazowieckie), gdzie kierowcy przekroczyli prędkość 7 450 razy. Na trzeciej pozycji znalazł się odcinek Krościenko Wyżne – Iskrzynia (woj. podkarpackie) z 4 600 naruszeniami prędkości. Statystyki te wypadają dla Lubina jeszcze gorzej, gdy weźmiemy pod uwagę, że w naszym mieście pomiar prowadzony jest dopiero od 1 kwietnia. W obu pozostałych miejscowościach odcinkowy pomiar prędkości funkcjonuje już od zeszłego roku, co oznacza, że w Karniewie kierowcy w tym roku złamali ograniczenia prędkości średnio 41 razy dziennie, a na odcinku Krościenko Wyżne – Iskrzynia – 25 razy.

Przypomnijmy, w Lubinie odcinkowy pomiar prędkości prowadzony jest na drodze krajowej nr 3, między salonem BMW a szybem "Bolesław". Pomiar dokonywany jest w obie strony ruchu. Fotoradary mierzą prędkość na początku i na końcu odcinka oraz czas jego pokonania, a następnie system wylicza średnią prędkość, z jaką samochód przejechał odcinek. Jeśli jest wyższa od dozwolonej, zdjęcia auta trafiają do Centrum Systemu Przetwarzania, skąd generowane jest pisemne powiadomienie dla właściciela pojazdu.

Z danych Komendy Głównej Policji wynika, że w pierwszym półroczu 2016 r. o 1,6 proc. w stosunku do roku poprzedniego wzrosła liczba ofiar śmiertelnych na polskich drogach, a o 1,3 proc. – liczba wypadków i osób w nich rannych. W trzech miejscach, w których trzy lata temu zainstalowano fotoradary – Dęblinie, Mokrem Kolonii i Sierakowie Śląskim – liczba wypadków zmalała do zera.

W tej chwili, oprócz 29 urządzeń do pomiaru odcinkowego, Inspekcja Transportu Drogowego dysponuje 400 stacjonarnymi fotoradarami, 29 wideorejestratorami zainstalowanymi w samochodach i 20 rejestratorami przejazdu na czerwonym świetle.


Źródło: www.lubin.pl
 
 
delpiero 
Administratore banitore


Dołączył: 20 Lut 2009
Pochwał: 2790
Posty: 8046
Skąd: Gang Albanii
Wysłany: 23 Listopad 2016, 16:40   

Cytat:
Lubin nadal w niechlubnej czołówce

Lubiński punkt odcinkowego pomiaru prędkości wciąż zajmuje pierwsze miejsce pod względem naruszeń przepisów. W tym miejscu dochodzi do jednej trzeciej wszystkich przekroczeń prędkości objętych tego typu monitoringiem w Polsce.



Odcinkowy pomiar prędkości prowadzony jest w 25 punktach. W kilku z nich – w tym w Lubinie – pomiar prowadzony jest w obu kierunkach ruchu. Od stycznia do września tego roku Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym (CANARD) odnotowało we wszystkich tych miejscach 62 tysiące przekroczeń dozwolonej prędkości. Aż 18,2 tys. z nich miało miejsce w Lubinie.

Lubin zajmuje pierwsze miejsce w tym rankingu CANARD od chwili uruchomienia pomiarów w kwietniu tego roku. Przez pierwsze trzy miesiące kierowcy przekroczyli dozwoloną tu prędkość aż 13 150 razy. Potem część z nich zdjęła nogę z gazu, bo kolejne trzy miesiące przyniosły "zaledwie" około 5 tys. naruszeń.

Na drugim miejscu w tych statystykach uplasowało się Karniewo na Mazowszu (9,9 tys. naruszeń), a za nim Krościenko Wyżne-Iskrzynia w woj. podkarpackim (5,1 tys. zdarzeń). W tych lokalizacjach monitoring prowadzony jest jednak od początku roku, a nie tylko od kwietnia, więc średnia liczba zbyt szybko jadących samochodów jest tu zdecydowanie niższa niż w przypadku Lubina.

Przypomnijmy, odcinkowy pomiar prędkości w Lubinie prowadzony jest na krajowej "trójce", na dystansie między salonem marki BMW a szybem "Bolesław". Fotoradary rejestrują przejazd auta na początku i na końcu odcinka, a następnie wyliczana jest średnia prędkość samochodu. Jeśli będzie wyższa od dozwolonej, do systemu trafi alert uruchamiający procedurę wystawienia mandatu. Nie wystarczy zatem zwolnić w miejscach samego pomiaru.

Źródło: www.lubin.pl
 
 
piotreg 
Administratore banitore


Dołączył: 23 Mar 2007
Pochwał: 1216
Posty: 28375
Skąd: WROCŁAW
Wysłany: 12 Styczeń 2017, 18:57   

delpiero napisał/a:
Cytat:
Lubin nadal w niechlubnej czołówce.

Cytat:


Najwięcej naruszeń w okresie styczeń - wrzesień 2016 zarejestrowało urządzenie zainstalowane na drodze krajowej nr 3 w miejscowości Lubin - 18,2 tys. naruszeń.

http://www.motofakty.pl
_________________
Mapa fotoradarów/Mapa videopatroli
 
 
piotreg 
Administratore banitore


Dołączył: 23 Mar 2007
Pochwał: 1216
Posty: 28375
Skąd: WROCŁAW
Wysłany: 8 Marzec 2017, 11:10   

<itd> podsumował 2016 r.

Cytat:
Najbardziej wydajnym odcinkiem pomiarowym w Polsce była lokalizacja Lubin. Na drodze nr 3 pomiędzy Legnicą a Zieloną Górą ustawiono ograniczenie do 70 km/h. Dwa pasy do jazdy w tym samym kierunku usypiają czujność kierowców, którzy 20,5 tys. razy zostali tam sfotografowani podczas przekraczania dopuszczalnej prędkości.

Lokalizacja numer 2 to Karniewo. Na drodze nr 60 w tej miejscowości obowiązuje ograniczenie do 50 km/h. Zarejestrowano tam 10,5 tys. wykroczeń. Nieznacznie mniej (7,2 tys.) popełniono w podwarszawskiej miejscowości Zakręt, gdzie również jest ograniczenie do 50 km/h, ale w gąszczu tablic z reklamami trudno w ogóle dostrzec informację o pomiarze prędkości. Pierwszą krajową piątkę zamykają lokalizacje Krościenko Wyżne — Iskrzynia na drodze krajowej 19 (5,3 tys. wykroczeń) oraz Rybitwy — Polesie na drodze krajowej nr 7 (5 tys. wykroczeń).

http://autokult.pl
_________________
Mapa fotoradarów/Mapa videopatroli
 
 
piotreg 
Administratore banitore


Dołączył: 23 Mar 2007
Pochwał: 1216
Posty: 28375
Skąd: WROCŁAW
Wysłany: 2 Grudzień 2017, 23:34   

Cytat:
Najwięcej mandatów wciąż w Lubinie

Kierowcy nie jeżdżą tu już tak szybko, jak rok temu, jednak lubiński punkt odcinkowego pomiaru prędkości wciąż zajmuje niechlubną pierwszą pozycję w ogólnopolskich statystykach Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym. W tym roku odnotowano tu 12,4 tys. wykroczeń drogowych!




W tej chwili odcinkowe pomiary prędkości prowadzone przez Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym (CANARD) znajdują się w 30 miejscach w kraju. W sumie od stycznia do 30 września tego roku punkty te zarejestrowały 146 tys. przypadków przekroczenia dozwolonej prędkości przez kierowców. To znacznie więcej niż w 2016 roku, kiedy to odnotowano trochę ponad 88,8 tys. naruszeń przepisów.

Na samym szczycie tej listy nieodmiennie znajduje się Lubin, w którym pomiar prowadzony jest na drodze krajowej numer 3 w obu kierunkach ruchu. Jest tak od samego początku, czyli od kwietnia 2016 roku, kiedy to OPP został uruchomiony w tym miejscu.

W tym roku, od stycznia do końca września, w lubińskim punkcie przekroczono prędkość 12,4 tys. razy. Jednak gdy zajrzymy w statystyki z ubiegłego roku, zobaczymy, że coraz częściej kierowcy ściągają nogę z gazu przejeżdżając przez tutejszy odcinkowy pomiar prędkości. Przez dziewięć miesięcy, od kwietnia do końca 2016 roku odnotowano tu bowiem o wiele więcej naruszeń przepisów – aż 20,5 tys. Wówczas na drugim miejscu w rocznych statystykach uplasowało się Karniewo w województwie Mazowieckim z 10,5 tys. wykroczeń. W tym roku nie ma już takiej różnicy między miejscowościami, które uplasowały się na dwóch kolejnych miejscach listy przekroczeń prędkości. Obecnie drugi jest punkt odcinkowego pomiaru w Zakręcie w województwie mazowieckim (12,3 tys. naruszeń przepisów), a trzeci Sochaczew, również w województwie mazowieckim (10,7 tys.).

Najmniej naruszeń przepisów, bo tylko 600, odnotowano zaś w miejscowości Łuszczów w województwie lubelskim.



Zarządzający odcinkowym pomiarem prędkości CANARD nie prowadzi badań natężenia ruchu na drogach, więc nie jest w stanie wskazać, czy ma to wpływ na liczbę zarejestrowanych w poszczególnych punktach przekroczeń prędkości. Nie ma również statystyk dotyczących miejsca zamieszkania kierowców, którzy zostali ukarani za zbyt szybką jazdę krajową trójką w Lubinie.

Przypomnijmy, odcinkowy pomiar prędkości w Lubinie prowadzony jest na krajowej trójce, na dystansie między salonem marki BMW a szybem "Bolesław". Fotoradary rejestrują przejazd auta na początku i na końcu odcinka, a następnie wyliczana jest średnia prędkość samochodu. Jeśli będzie wyższa od dozwolonej, do systemu trafi alert uruchamiający procedurę wystawienia mandatu. Nie wystarczy zatem zwolnić w miejscach samego pomiaru. Jak wskazuje CANARD, przewaga tego typu urządzeń polega między innymi na możliwości wymuszenia na kierowcach przestrzegania dopuszczalnej prędkości na dłuższym odcinku drogi.


Link
_________________
Mapa fotoradarów/Mapa videopatroli
 
 
piotreg 
Administratore banitore


Dołączył: 23 Mar 2007
Pochwał: 1216
Posty: 28375
Skąd: WROCŁAW
Wysłany: 16 Lipiec 2018, 23:03   

Rzut okiem na system z perspektywy kierowcy. Ciekawy jestem jaki status zyska ten odcinek drogi po tym, jak do użytku zostanie oddana droga S3? :o Jeśli droga straci status krajowej, system zostanie wycięty? :o

:arrow: kierunek Zielona Góra:

Lubin (Red light) (1).JPG
Plik ściągnięto 167 raz(y) 2,4 MB

Lubin (Red light) (2).JPG
Plik ściągnięto 144 raz(y) 2,44 MB

Lubin (Red light) (3).JPG
Plik ściągnięto 145 raz(y) 2,14 MB

_________________
Mapa fotoradarów/Mapa videopatroli
 
 
piotreg 
Administratore banitore


Dołączył: 23 Mar 2007
Pochwał: 1216
Posty: 28375
Skąd: WROCŁAW
Wysłany: 2 Marzec 2019, 10:13   

Droga straciła status drogi krajowej - obecnie to DW nr 323. Pytanie, jaki los spotka jeden z bardziej łownych systemów w kraju? :o
_________________
Mapa fotoradarów/Mapa videopatroli
 
 
kali 
Zaczyna kumać

Dołączył: 11 Paź 2018
Pochwał: 32
Posty: 65
Skąd: Lublin
Wysłany: 6 Luty 2020, 14:48   

Cytat:
Kierowca ciężarówki z Ukrainy dostał... 18 mandatów



Kierowca z Ukrainy prowadzący ciężarówkę polskiego przedsiębiorcy zapłacił 18 mandatów karnych, bo nie wiedział, że znak drogowy podwyższający limit prędkości go nie dotyczy. Jego ciężarówkę uwieczniły kamery odcinkowego pomiaru prędkości w Lubinie.


Kierowca na co dzień prowadzący kilkudziesięciotonową ciężarówkę cyklicznie pokonywał odcinek drogi objęty nadzorem CANARD w Lubinie. To obszar zabudowany, na którym dopuszczalna prędkość pojazdów podwyższona została znakiem drogowym do 70 km/h.

Zgodnie z przepisami, nie dotyczy on jednak samochodów ciężarowych o dopuszczalnej masie całkowitej większej niż 3,5 tony. O tym wyjątku nie wiedział ukraiński pracownik polskiego przedsiębiorcy. Pokonywał ten odcinek drogi z prędkością nawet 87 km/h.

W systemie CANARD zarejestrowano aż 18 jego wykroczeń. Podczas wizyty w delegaturze GITD w Wrocławiu, kierowca zapłacił łączną grzywnę w wysokości 2,8 tys. zł.


Link
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Możesz załączać pliki na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group