Forum Mapy Fotoradarów Antyradary Sid 1d2c73e0d08aefc57c69d5295fc8fae8 Mapa fotoradarów najpopularniejsze
RejestracjaRejestracja   ZalogujZaloguj   FAQFAQ   SzukajSzukaj


Poprzedni temat «» Następny temat
Radary, fotoradary, lidary i videorejestratory ogólnie - Red light na przejazdach kolejowych
Autor Wiadomość
inżynier
Forum Lider

Dołączył: 21 Cze 2012
Pochwał: 284
Posty: 669
Skąd: WPI/SK/RZ
Wysłany: 5 Lipiec 2019, 14:41   Red light na przejazdach kolejowych

Cytat:
PLK może nauczyć kierowców moresu. Ustawi fotoradary na przejazdach



PKP PLK ma w ręku wszystkie atuty, by wprowadzić kulturę bezwzględnego przestrzegania przez kierowców bezpieczeństwa na przejazdach; to ma kluczowe znaczenie, bo kierowcy są winni w aż 98 proc. wypadków. Zarządca infrastruktury na razie opieszale korzysta z możliwości wystawiania mandatów na podstawie monitoringu, ale w najbliższych latach może się to zmienić. Planowany jest też montaż fotoradarów.


PKP Polskie Linie Kolejowe mają już monitoring na przeszło 1300 przejazdach kolejowo-drogowych. To narzędzie, które może szybko i na szeroką skalę zmienić sposób zachowania się na przejeździe. Wystarczy bowiem wprowadzić bieżący przegląd nagrań z monitoringu na przejazdach kolejowo-drogowych pod kątem łamania prawa, np. objeżdżania rogatek lub niezatrzymania się przed sygnalizatorem i przekazywać policji wnioski o ukaranie winnych, a tysiące mandatów powinno szybko nauczyć opornych przestrzegania przepisów.

PLK rzadko jednak korzysta z tej możliwości - w ubiegłym roku spółka wysłała 1211 wniosków o ukaranie kierowców łamiących przepisy na podstawie nagrań. To bardzo mało - mniej niż jeden przypadek na przejazd na rok. Niebezpiecznych zdarzeń jest dużo więcej, bo kultura bezpiecznego prowadzenia samochodu jest w Polsce bardzo niska. A jak lubi podkreślać sama PLK, kierowcy odpowiadają za 98% wypadków na przejazdach. Trudno o bardziej jednoznaczne wskazanie problemu do rozwiązania.

Wciąż małe zaangażowanie monitoringu

Dlaczego PLK tak rzadko korzysta z nagrań? - Monitoring zamontowany na przejazdach służy przede wszystkim do rejestracji sytuacji na przejazdach i jest wykorzystywany w sytuacji, gdy dochodzi do zdarzeń oraz uszkodzenia urządzeń sterowania ruchem kolejowym. Materiały są wykorzystywane jako dowody w sprawach. Podczas przeglądu nagrań selekcjonowane są również sytuacje skrajnego łamania przepisów ruchu drogowego. PLK analizują możliwości szerszego wykorzystania materiałów z monitoringu m.in. dzięki temu, że urządzenia są coraz bardziej dokładne - przyznaje Izabela Miernikiewicz z zespołu prasowego PKP PLK.

Na razie zmiany nie ma - w pierwszym kwartale przekazano odpowiednim służbom 254 nagrania ze 148 przejazdów kolejowo-drogowych. Szersze wykorzystywanie nagrań poparł jednak niedawno prezes Urzędu Transportu Kolejowego Ignacy Góra. - W mojej ocenie zasadne jest przekazywanie policji wszystkich nagrań, które wprost wskazują na naruszenie przepisów przy przekraczaniu przejazdów. Korzystanie z nagrań nie powinno sprowadzać się wyłącznie do sytuacji, gdy na przejeździe dojdzie do wypadku i ludzkiej tragedii lub uszkodzenia mienia - podkreślił w komentarzu dla "Rynku Kolejowego". Prezes UTK uzyskał też ważne stanowisko policji, potwierdzające dopuszczenie stosowania nagrań jako dowodu.

Będą fotoradary

Niezależnie od tego, czy PLK wprowadzi przegląd nagrań z monitoringu na szeroką skalę, łamiących przepisy kierowców czeka inna zła wiadomość. PLK planuje w najbliższych latach instalację fotoradarów na przejazdach. - W przypadku zignorowania przez kierowcę czerwonego światła ostrzegającego o przejeździe pociągu, informacja trafi do odpowiednich służb. Trwa opracowanie koncepcji wspólnie z Inspekcją Transportu Drogowego - informuje Izabela Miernikiewicz. Jak dodaje, o bezpieczeństwo na terenach kolejowych dbają także funkcjonariusze Straży Ochrony Kolei. - Funkcjonariusze SOK w rejonie przejazdów legitymowali, pouczali, a w rażących przypadkach łamania przepisów prawa przez osoby postronne prowadzili postępowania mandatowe. W 2018 r. nałożyli 1771 grzywien w drodze mandatu karnego na kwotę prawie 150 000 zł - podkreśla.

W kolejnych latach przekonamy się, czy oprócz kampanii edukacyjnej "Bezpieczny Przejazd" PKP PLK silniej zacznie stosować edukację poprzez karanie łamiących przepisów kierowców. Stawką jest życie dziesiątek osób - nie tylko samych prowadzących pojazdy, ale też ich pasażerów i osób korzystających z usług kolei.

Kongres Transportu Intermodalnego, który odbędzie się 4 września w Katowicach, stanie się miejscem dyskusji i spotkań dla najważniejszych przedstawicieli branży logistycznej w Polsce, ze szczególnym uwzględnieniem obszaru Śląska. Podczas Kongresu eksperci, parlamentarzyści, reprezentanci władzy państwowej i samorządowej oraz sfery biznesu i nauki, zmierzą się z bieżącymi potrzebami, problemami i wyzwaniami jakie stoją przed dynamicznym rozwojem transportu intermodalnego w naszym kraju.

Link
 
 
Automobil

Wysłany:    A może to Cię zainteresuje



 
 
phonemaniac
Videomaniac


Dołączył: 10 Paź 2008
Pochwał: 1322
Posty: 4422
Skąd: WKZ
Wysłany: 24 Październik 2019, 14:46   

Cytat:
Fotoradary na przejazdach kolejowych. Już niebawem 111 nowych urządzeń na drogach

W ramach realizacji projektu "Zwiększenie skuteczności i efektywności systemu automatycznego nadzoru nad ruchem drogowym" na drogach zostanie zainstalowanych 111 nowych urządzeń. Pierwsze zaczną działać za rok. Ma być też pięć zupełnie nowych, nieznanych dotąd z polskich dróg.


Nowe urządzenia zostaną postawione w miejscach niebezpiecznych, gdzie dochodzi do tragicznych wypadków. Będą to nie tylko tradycyjne fotoradary w formie słupków z kamerą do pomiaru prędkości. Chodzi dokładnie o:

- 39 urządzeń do odcinkowego pomiaru średniej prędkości
- 26 stacjonarnych urządzeń rejestrujących
- 30 urządzeń służących do monitorowania wjazdu na skrzyżowanie na czerwonym świetle
- 11 przenośnych urządzeń rejestrujących

Zupełnie nowym typem urządzenia będzie rejestrator przejazdu na czerwonym świetle przy przejeździe kolejowym. Do tej pory nie instalowano takich w Polsce. GITD zamówiło 5 zestawów kamer, które będą zamontowane na pięciu najbardziej niebezpiecznych przejazdach.

Dodatkowo inspektorat planuje zakup 247 nowych stacjonarnych urządzeń rejestrujących, które zastąpią używane do tej pory bez zmiany lokalizacji. Do GITD napływają tysiące wniosków od lokalnych społeczności z prośbą o montaż fotoradaru.

Łączna kwota wydatków w ramach projektu to 162 miliony złotych, z czego dofinansowanie ze środków Unii Europejskiej wyniesie 137,7 miliona złotych.

LINK
 
 
 
inżynier
Forum Lider

Dołączył: 21 Cze 2012
Pochwał: 284
Posty: 669
Skąd: WPI/SK/RZ
Wysłany: 28 Grudzień 2021, 13:28   

Cytat:
Fotoradary staną na przejazdach kolejowych. Pierwszy we Wrocławiu

Nowy system będzie kontrolował, czy kierowcy stosują się do czerwonych świateł przed przejazdami kolejowymi. Fotoradary staną na pięciu rogatkach.


Pięć pierwszych przejazdów kolejowo-drogowych już za kilka miesięcy będzie kontrolowanych przez Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym GITD. System Red Light sprawdzi czy kierowcy stosują się do sygnalizacji świetlnej. Na razie trwa wybór wykonawcy w ramach pilotażowego projektu, ale już ujawniono, gdzie staną pierwsze "kolejowe fotoradary".

Pierwszy kolejowy fotoradar będzie działał we Wrocławiu

Jak informuje Generalna Inspekcja Ruchu Drogowego, wprowadzenie kontroli na pierwszych przejazdach kolejowo-drogowych planowane jest we Wrocławiu, Makowiskach, Warszawie, Parkowie i Radomsku.

Dokładne lokalizacje:

- Wrocław (województwo dolnośląskie) – ul. Szczecińska, przejazd kolejowo-drogowy kategorii B
- Warszawa (województwo mazowieckie) – ul. Cyrulików/Okuniewska w Rembertowie, przejazd kolejowo-drogowy kategorii B
- Makowiska (województwo kujawsko-pomorskie) – droga wojewódzka nr 397 (Otorowo-Makowiska), przejazd kolejowo-drogowy kategorii C
- Parkowo (województwo wielkopolskie) – droga powiatowa Jaracz-Józefinowo, przejazd kolejowo-drogowy kategorii C
- Radomsko (województwo łódzkie) – ul. Piłsudskiego, przejazd kolejowo-drogowy kategorii B.

Przejazdy zostały wytypowane w uzgodnieniu z Biurem Bezpieczeństwa PKP PLK oraz w oparciu o analizę stanu bezpieczeństwa ruchu drogowego. Wybrano przejazdy kolejowo-drogowe kategorii B z samoczynną sygnalizacją świetlną i z półrogatkami oraz kategorii C, na których nie ma rogatek, a ruchem sterują wyłącznie sygnalizatory świetlne. W przypadku braku możliwości wprowadzenia automatycznej kontroli w tych lokalizacjach, CANARD wykorzysta tzw. listę rezerwową.

Jak działa system Red Light?

Kontrole będą prowadzone z wykorzystaniem kamer, które po przekroczeniu przez pojazd wirtualnej linii detekcji w trakcie nadawanego czerwonego światła, automatycznie wykryją i zarejestrują wykroczenie. Urządzenia mają zidentyfikować pojazd którym naruszono przepisy, jego kategorię oraz markę, zapewnić rozpoznanie numerów tablic rejestracyjnych jadących pojazdów oraz do każdego zarejestrowanego zdarzenia przyporządkować dane dotyczące miejsca i czasu jego wystąpienia oraz czasu trwania fazy czerwonego światła. Funkcjonalności urządzeń zaoferowanych przez potencjalnych wykonawców zostaną zweryfikowane w trakcie testów. Dopiero po ich przeprowadzeniu zostanie wybrany wykonawca. Prace zostaną zlecone w ramach umowy ramowej. Wykonawca od momentu podpisania umowy będzie miał 44 tygodnie na montaż urządzeń.

358 fotoradarów na naszych drogach

Montaż urządzeń do automatycznej kontroli na przejazdach kolejowo-drogowych jest realizowany po raz pierwszy w historii Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym GITD. Jest jednym z etapów realizowanego już projektu "Zwiększenie skuteczności i efektywności systemu automatycznego nadzoru nad ruchem drogowym". Zakłada on zakup i montaż 358 urządzeń rejestrujących, w tym w 100 lokalizacjach, które wcześniej nie znajdowały się w systemie CANARD.

Montaż systemów Red Light na newralgicznych przejazdach kolejowo-drogowych ma wpłynąć na poprawę bezpieczeństwa i zmianę zachowania kierujących. Z danych PKP PLK S.A. wynika, że w tym roku na przejazdach kolejowo-drogowych doszło do 159 wypadków i kolizji z udziałem pojazdów, a skutki tych zdarzeń były tragiczne. Zginęło 25 osób, a 12 kolejnych odniosło poważne obrażenia (źródło: PKP Polskie Linie Kolejowe S.A., dane za okres 1 stycznia - 30 listopada 2021 r.).

Link
 
 
inżynier
Forum Lider

Dołączył: 21 Cze 2012
Pochwał: 284
Posty: 669
Skąd: WPI/SK/RZ
Wysłany: 6 Listopad 2022, 19:53   

Cytat:
Nowy rodzaj fotoradarów pojawi się w Polsce. Zmian będzie więcej



W połowie 2023 r. po raz pierwszy w Polsce pojawią się fotoradary ustawione na przejazdach kolejowo-drogowych. To zupełna nowość, a dla kierowców łamiących przepisy kara będzie wynosiła 2000 zł.


Pięć urządzeń na przejazdach

Podczas konferencji "Rozwój Polskiej Infrastruktury Kolejowej" szef Głównego Inspektoratu Transportu Drogowego Alvin Gajadhur przedstawił koncepcję objęcia automatycznym nadzorem przejazdów kolejowo-drogowych. Czego mogą spodziewać się kierowcy? O to zapytałem w GITD. Nie od dziś wiadomo, że w Polsce ma stanąć pięć pierwszych fotoradarów nadzorujących przejazdy kolejowe. Teraz jednak jasne stało się, kiedy i gdzie rozpocznie się kontrola.

Wykonawca wraz z przedstawicielami CANARD, kolei, policji i zarządców dróg, w ramach prac przygotowawczych, prowadzi wizje lokalne w wytypowanych lokalizacjach pod kątem m.in. czy nie ma barier technicznych, które uniemożliwiłyby montaż urządzeń. Urządzenia zostaną zamontowane we Wrocławiu, w Warszawie, Radomsku i Leśnicy koło Wrocławia. W trakcie jest wybór piątej lokalizacji. Wykonawca, z którym w sierpniu tego roku podpisano umowę, ma czas na realizację zadania do połowy czerwca przyszłego roku.

Oto cztery dokładne lokalizacje, w których na przejazdach kolejowo-drogowych staną fotoradary:

- Warszawa (woj. mazowieckie) – ul. Cyrulików/Okuniewska w Rembertowie
- Wrocław (woj. dolnośląskie) – ul. Szczecińska
- Radomsko (woj. łódzkie) – ul. Piłsudskiego
- Leśnica k. Wrocławia (woj. dolnośląskie) – ul. Średzka

Jak będą działały urządzenia?

Fotoradary będą obserwowały otoczenie przejazdu. Jeśli na tory po rozpoczęciu nadawania czerwonego sygnału lub rozpoczęciu opuszczania zapór wjedzie pojazd, zostanie wykonane zdjęcie. Należy podejrzewać, że zdjęcie zostanie zrobione także temu kierowcy, który po przejechaniu pociągu ruszy, nim zapory całkowicie się otworzą. Poczekanie do momentu, aż auto zmieści się pod unoszącym się ramieniem, zapewne będzie niewystarczające. Warto o tym pamiętać, bo robi tak wielu zmotoryzowanych – także tych, którzy starają się dbać o bezpieczeństwo.

A kara? Nie będzie taryfy ulgowej. Według nowego taryfikatora za "naruszenie przez kierującego pojazdem na przejeździe kolejowym zakazu wjazdu za sygnalizator przy sygnale czerwonym, czerwonym migającym lub dwóch na przemian migających sygnałach czerwonych, lub za inne urządzenie nadające te sygnały" należy się kara w wysokości 2000 zł. Co więcej, wykroczenie to podlega prawu recydywy. Osoba przyłapana na tym samym w ciągu dwóch lat zapłaci aż 4000 zł.

To nie koniec

Pojawienie się pięciu urządzeń zupełnie nowej kategorii to tylko jeden z elementów rozbudowy systemu nadzorowania ruchu. W 26 miejscach stanęły nowe fotoradary stacjonarne, a w przypadku 247 urządzeń przeprowadzana jest wymiana zużytych modułów głównych fotoradarów.

Zgodnie z wcześniejszymi zapowiedziami na polskich drogach pojawi się również 30 systemów RedLight, służących do kontrola wjazdu na skrzyżowanie przy nadawanym czerwonym świetle. Będzie też 39 zestawów do odcinkowych pomiarów prędkości. Niektóre z nich prawdopodobnie zostaną zamontowane na bramownicach wyłączonego systemu viaTOLL. W przypadku tych inwestycji prowadzone są jeszcze prace przygotowawcze. I to jednak nie koniec.

– W ramach projektu rozbudowy i modernizacji systemu fotoradarowego "Zwiększenie skuteczności i efektywności systemu automatycznego nadzoru nad ruchem drogowym" planowany jest zakup 33 urządzeń do rejestracji wykroczeń w ruchu drogowym oraz 33 pojazdów, w których będą one wykorzystywane. Komisje przetargowe i zespół projektowy realizują poszczególne zadania tak, by dostawa w pełni wyposażonych w urządzenia i dodatkowe wyposażenie, np. sygnały uprzywilejowania, została zrealizowana do końca listopada 2023 r. – powiedziała Autokult.pl Monika Niżniak z GITD.

Rozbudowa systemu kontroli ruchu zostawia coraz mniej miejsca na bezkarne łamanie przepisów drogowych. Kierowcy muszą pamiętać, że coraz częściej mogą odpowiedzieć za swoje wykroczenia – nawet wtedy, gdy się tego nie spodziewają.

Link
 
 
piotreg 
Administratore banitore
piotreg


Dołączył: 23 Mar 2007
Pochwał: 1584
Posty: 32410
Skąd: Dolny Śląsk
Wysłany: 13 Listopad 2022, 09:27   

Cytat:
Kamery mają pojawić się na kolejnych przejazdach kolejowych. Będą rejestrować wykroczenia



PKP Polskie Linie Kolejowe planuje zainstalować monitoring na kilku przejazdach kolejowych na terenie powiatu świdnickiego. Wcześniejsze zapowiedzi mówiły o dwóch przejazdach w Świdnicy. Teraz kolejowa spółka chce, aby również w Piotrowicach Świdnickich oraz Mrowinach pojawiły się kamery rejestrujące wykroczenia popełniane przez kierowców i umożliwiające ukaranie sprawców poprzez przekazanie wykonanych nagrań policji.


W ubiegłym tygodniu informowaliśmy, że spółka PKP Polskie Linie Kolejowe ogłosiła zamówienie na zaprojektowanie i wykonanie robót związanych z modernizacją stacji Świdnica Miasto, zakładającą m.in. budowę nowoczesnego systemu sterowania ruchem kolejowym. – Głównym celem zadania "Modernizacja stacji Świdnica Miasto" w ramach projektu "Digitalizacja infrastruktury kolejowej poprzez zabudowę nowoczesnych urządzeń i systemów etap 3" jest zwiększenie możliwości obsługi pociągów na stacji Świdnica Miasto i lepsze dostosowanie do przejazdów na linii Wrocław – Świdnica Miasto oraz na przygotowywanej linii Świdnica Kraszowice – Jedlina Zdrój. Dzięki wykonanym pracom przejazdy będą sprawniejsze i wyeliminowane będą ograniczenia, które mogą wpływać na rozkład jazdy – tłumaczy Mirosław Siemieniec, rzecznik prasowy spółki PKP PLK.

W ramach inwestycji PKP PLK przewidziało również budowę systemu monitoringu na przejazdach kolejowych na ulicach Komunardów oraz Wałbrzyskiej. – W zakresie zadania uwzględniono na przejazdach kolejowo-drogowych monitoring, który posiada wykrywanie wykroczeń drogowych. Z takiego rozwiązania PLK korzystają już na kilku przejazdach w okolicy Wałbrzycha m.in. przy stacji Wałbrzych Miasto – potwierdza Siemieniec.

Kamery mają zapewnić dyżurnemu ruchu podgląd na bieżącą sytuację na przejazdach, natomiast sam system monitoringu ma posiadać funkcję automatycznego wykrywania wykroczeń w postaci wjazdu na strefę przejazdu kolejowego przy włączonych sygnalizatorach, opuszczonych rogatkach lub też w trakcie ich zamykania. Zbierane dane, które później będą mogły zostać przekazane policji, mają zawierać datę i godzinę zdarzenia, nagranie samego wykroczenia, a także ogólne zdjęcie przejazdu i zbliżenie na tablicę rejestracyjną pojazdu.

Wiadomo już, że pod nadzorem kamer znajdą się nie tylko dwa przejazdy w Świdnicy. Na początku listopada PKP PLK rozpoczęło poszukiwania firm, które zajęłyby się budową systemu monitoringu na linii kolejowej nr 274 Wrocław – Zgorzelec. Kamery umożliwiające automatyczne wykrywanie wykroczeń mają pojawić się na dwóch przejazdach w Piotrowicach Świdnickich, a także na przejazdach w Mrowinach oraz Kątach Wrocławskich. W każdej z lokalizacji przewidziano montaż co najmniej 4 kamer. Jak wskazano w dokumentacji przetargowej, zalecaną funkcją jest "generowanie raz na dobę automatycznego zgłoszenia na policję, zawierającego dane pojazdu i godzinę wykroczenia".

Przewiduje się, że prace związane z modernizacją stacji Świdnica Miasto zostaną zrealizowane w ciągu 25 miesięcy od dnia podpisania umowy. Kamery na pozostałych wymienionych przejazdach miałyby pojawić się do 23 grudnia 2022 roku.

Link

Autor postu otrzymał pochwałę.
 
 
piotreg 
Administratore banitore
piotreg


Dołączył: 23 Mar 2007
Pochwał: 1584
Posty: 32410
Skąd: Dolny Śląsk
Wysłany: 4 Październik 2023, 08:45   

We Wrocławiu dwa systemy są już odpalone. Więcej szczegółów tutaj.

Autor postu otrzymał pochwałę.
 
 
małymobil 
Moderatore

Dołączył: 10 Lis 2010
Pochwał: 1324
Posty: 3738
Skąd: TST/ WWL
Wysłany: 12 Lipiec 2024, 13:53   

Biznes musi się dobrze kręcić dla tego zamontowane zostanie jeszcze 5 szt.

- Wymysłowo (woj. wielkopolskie)
- Barwałd Dolny (woj. małopolskie)
- Większyce (woj. opolskie)
- Łąkociny (woj. wielkopolskie)
- Piaski (woj. wielkopolskie)

Niestety nie ma na tej liście przejazdu w Ołtarzewie, a dochodziło już tam do kilku zdarzeń. Więcej o przetargu.

Autor postu otrzymał pochwałę.
 
 
piotreg 
Administratore banitore
piotreg


Dołączył: 23 Mar 2007
Pochwał: 1584
Posty: 32410
Skąd: Dolny Śląsk
Wysłany: 13 Lipiec 2024, 08:08   

Jeszcze są 4. lokalizacje rezerwowe:

- Wierzawice (woj. podkarpackie)
- Sycewice (woj. pomorskie)
- Chociwel (woj. zachodniopomorskie)
- Górzyca (woj. lubuskie)

W skrócie: Dostawa i instalacja 5 szt. stacjonarnych urządzeń rejestrujących do monitorowania wjazdu na czerwonym świetle na przejazdach kolejowych wraz z zapewnieniem integracji z Systemem CANARD. Zamówienie zostanie zrealizowane w terminie maksymalnie 76 tygodni od daty zawarcia Umowy. Oferty należy składać w terminie do dnia 12.08.2024 r. do godz. 11:00. Otwarcie ofert nastąpi tego samego dnia o godz. 11:30 za pośrednictwem Platformy Zakupowej. Termin związania ofertą: do dnia 09.11.2024 r.

Autor postu otrzymał pochwałę.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Możesz załączać pliki na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Radary, fotoradary, lidary i videorejestratory ogólnie - Red light na przejazdach kolejowych | Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group