Fear - 14 Wrzesień 2012, 22:59 Temat postu: Delegatura Wschodnia
Cytat:
Lubelski Inspektorat Transportu Drogowego
Nieoznakowane pojazdy wyposażone w videorejestrator:
- granatowe BMW 330i xDrive, nr rej. WU 4557P - kamera przód i tył
- srebrny Citroen C4, nr rej. LU 2624K - kamera przód i tył /zdjęty ze służby/ - srebrny Citroen C4, nr rej. LU 2625K - kamera przód i tył /zdjęty ze służby/ - szary Citroen C4, nr rej. LU 2622K - kamera przód i tył /zdjęty ze służby/
Nieoznakowane pojazdy wyposażone w fotoradar AD9 C:
- granatowy Ford Focus combi, nr rej. WE 586CW
- granatowy Ford Mondeo III, nr rej. WE 579CW /zdjęty ze służby/
- żółty Peugeot Partner II, nr rej. WE 204EC
Nieoznakowane pojazdy wyposażone w rejestrator TruCam:
- BMW 330i xDrive, nr rej. WU 2217R
- BMW 330i xDrive, nr rej. WU 4710R
Link do mapy videopatrolipiotreg - 31 Październik 2012, 15:04 Fotoradary w delegaturze obsługiwał będzie żółty Peugeot Partner, nr rej. WE 204EC.przemx - 10 Listopad 2012, 07:39 W dniu wczorajszym Dziennik Wschodni doniósł, że oba autka wyjechały na ulicę w wiadomym celu. Strzeżmy się. przemx - 25 Listopad 2012, 12:33 Fear - 25 Listopad 2012, 17:46 To, co udało się wyciągnąć z powyższego filmiku:delpiero - 30 Listopad 2012, 18:57
Cytat:
Focus na "łowach" w Turowie
Mamy złe wieści dla kierowców, którzy wczoraj lub przedwczoraj przejeżdżali przez Turów z wyższą niż dopuszczalna prędkością.
Przez kilka godzin na parkingu przy miejscowej stacji paliw stacjonował samochód marki Ford Focus kombi, używany przez ITD do pomiaru prędkości. Nieoznakowana maszyna kierowała swój miernik na krajową 19-tkę. Nieważne, czy jechaliście z Radzynia, czy też do naszego miasta - jeśli prędkość nie była przepisowa, to Wasz pojazd został uwieczniony na zdjęciu. Urządzenie mierzy również szybkość oddalającego się samochodu.
Ten bat na kierowców to czeski fotoradar AD9. Zamontowano go w prezentowanym na naszych zdjęciach, granatowym focusie o numerach rejestracyjnych WE 586CW, patrolującym rejon delegatury wschodniej ITD (obejmujący obszar województwa lubelskiego bez powiatu kraśnickiego, janowskiego, biłgorajskiego oraz powiat siemiatycki, łosicki, garwoliński, siedlecki i miasto Siedlce).
Czy na poniższym zdjęciu widzicie focusa? Jeśli nie, to najedźcie myszką na zdjęcie.
Oprócz niego, na naszych drogach możemy spotkać także czarnego forda mondeo, nr rej. WE 579CW (AD9), srebrnego citroena C4, nr rej. LU 2623K (videorejestrator), szarego citroena C4, nr rej. LU 2622K (videorejestrator) oraz żółtego peugeota partnera (nr rej. WE 204EC), przeznaczonego do obsługi fotomasztów.
Na polskich drogach możecie natknąć się na 11 focusów w wersji kombi i 11 mondeo III sedan - wszystkie nieoznakowane. Oprócz nich radary AD9 wozi także 7 oznakowanych, zielonych busów marki Peugeot Partner. AD9 może mierzyć prędkość także w trakcie jazdy samochodów ITD, może też kręcić filmy. Samochody z fotoradarami nie muszą być ustawione za znakiem D-51 "Kontrola prędkości. Fotoradar". Pomimo tego zdjęcia przez nie wykonane są traktowane tak, jak zrobione z fotoradarów na słupach, dlatego właściciele samochodów mogą otrzymać je nawet po 180 dniach od ich zrobienia.
LINKg1kowal - 27 Grudzień 2012, 17:30 Mondeo WE 579CW cały czas aktywne.phonemaniac - 13 Styczeń 2013, 08:36 Kolega z pracy (jawlod) upolował wczoraj Focus-a WE 586CW za Moszczanką.piotreg - 13 Styczeń 2013, 10:13 radi - 19 Styczeń 2013, 21:17 Natknąłem się na tych samych amatorów fotografii samochodowej dziś w samej Moszczance. Fatalna pogoda i niskie tempo jazdy widocznie zupełnie nie przeszkadzały w próbach wyrabiania planu.Maciexas - 19 Styczeń 2013, 21:39 Gęsta zabudowa, jakie ograniczenie?radi - 19 Styczeń 2013, 21:40 Maciexas - 19 Styczeń 2013, 21:51 Zagrożenie gigantyczne, sądzę że miejsce pomiaru było wyznaczone przez leśniczego, ze względu na zmniejszającą się populacje pingwinów na polu. Ludzie tak szybko jeździli, że z drzew liście pospadały. Na szczęście jest ITD.OJCIEC - 20 Styczeń 2013, 09:46
radi napisał/a:
Fatalna pogoda i niskie tempo jazdy widocznie zupełnie nie przeszkadzały w próbach wyrabiania planu.
Bo kasiora musi się zgadzać! piotreg - 20 Styczeń 2013, 19:11 Odpowiednia tolerancja (ustawowa) dała im na pewno przyzwoite wyniki.delpiero - 26 Styczeń 2013, 12:40
Cytat:
Czy Inspekcja Transportu Drogowego strzeże prawa, łamiąc je?
Od kilku tygodni auta Inspekcji Transportu Drogowego "polują" na kierowców na drogach naszego miasta i regionu. Czy pracownicy ITD przy tym łamią przepisy ruchu drogowego?
Pojawiły się już tzw. stałe punkty kontroli prędkości. W Lublinie auto ITD dokonuje pomiarów przy czerwonym wiadukcie na ul. Witosa.
W regionie, stałymi punktami kontroli prędkości są miejscowości Turów na DK nr 19, Łopiennik na DK nr 17 i wylotówka z Lublina na Biłgoraj na DW nr 835. Od czasu jak auta z fotoradarami pojawiły się na drogach, bacznie przyglądają im się miłośnicy motoryzacji oraz ci, którzy pokonują codziennie setki kilometrów.
Docierają do mnie sygnały, że kontrole te czasami mijają się z dbałością o bezpieczeństwo na drodze, a co ciekawe prowadzone są w sposób naruszający przepisy ruchu drogowego.
Do tego wszystkiego dochodzą pytania, czy inspektorzy stoją we właściwych miejscach i czy fotoradary pracują zgodnie z zaleceniami instrukcji producenta. Postanowiłem to sprawdzić.
Miejsce kontroli nr 1. Łopiennik Górny
Auto Inspekcji stoi w zatoczce i jest skierowane w stronę Krasnegostawu. Ford zaparkowany jest kilka metrów od wyjazdu z posesji położonej przy Urzędzie Stanu Cywilnego.
Dla wyjeżdżających auto inspekcji powoduje zagrożenie, ponieważ zasłania auta nadjeżdżające od strony Lublina. W tym miejscu pojawia się jeszcze inny problem.
Instrukcja zainstalowanego fotoradaru w aucie ITD mówi jasno o zaleceniach w trakcie pomiaru. W wiązce anteny fotoradaru nie mogą znajdować się żadne przeszkody. W Łopienniku Górnym w miejscu pomiaru po obu stronach jezdni znajdują się metalowe barierki.
Z anonimowej rozmowy z osobą, która od kilku lat zajmuje się sprzedażą tych urządzeń, dowiaduję się, że tego typu elementy mogą wzbudzać fale i pokazywać błędny wynik pomiaru.
Telefon do Delegatury Wschodniej ITD w Lublinie nie pozwala na rozwianie wątpliwości co do tego zagadnienia technicznego. Na pytanie o informacje zawarte w instrukcji fotoradaru, uzyskuję odpowiedź, że musimy wysłać zdjęcia do delegatury na maila.
Miejsce kontroli nr 2. Turów
Sytuacja podobna do tej w Łopienniku Górnym. Są zastrzeżenia co do miejsca pomiaru. Po drugiej stronie szosy znajduje się parkan.
Odpowiedzi udziela Łukasz Majchrzak, specjalista Wydziału Analiz Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym:
- Wszystkie miejsca, w których Inspekcja Transportu Drogowego prowadzi kontrole ruchu drogowego, zostały dobrane w taki sposób, aby infrastruktura otaczająca miejsce kontroli nie wpływała na poprawność pomiaru prowadzonego przy pomocy urządzenia rejestrującego, oraz aby pomiar ten odbywał się zgodnie z instrukcją obsługi urządzenia.
Miejsce kontroli nr 3. Wylotówka na Biłgoraj na DW nr 835 - ul. Abramowicka
W czwartkowe popołudnie, 17 stycznia, nieoznakowany ford focus należący do Delegatury Wschodniej w Lublinie zaczaił się na przekraczających dozwoloną prędkość kierowców na ul. Abramowickiej w Lublinie.
Za miejsce do przeprowadzania kontroli jego kierowca wybrał takie, gdzie prowadząc pomiary prędkości, sam złamał przepisy ruchu drogowego. Mianowicie stanął tuż przed przejściem dla pieszych, a przepisy tego zabraniają.
Dokładnie art. 49 pkt.1 Kodeksu Drogowego mówi, iż nie można zatrzymywać pojazdu, oraz co za tym idzie parkować go na przejściu dla pieszych, na przejeździe dla rowerzystów oraz w odległości mniejszej niż 10 m przed tym przejściem lub przejazdem, jak również art. 49 pkt. 2 mówiący, że zabrania się postoju w miejscu utrudniającym wjazd lub wyjazd, w szczególności do i z bramy, garażu, parkingu lub wnęki postojowej. Za niestosowanie się do tych przepisów grozi mandat w przedziale od 100 do 300 złotych.
W odpowiedzi od ITD na poruszane zagadnienie otrzymuję odpowiedź.
- Zgodnie z rozporządzeniem Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 18 lipca 2008 r. w sprawie kontroli ruchu drogowego (Dz. U. Nr 132, poz. 841, z późn. zm.), kontrola ruchu drogowego może odbywać się w miejscu, w którym nie zagraża to bezpieczeństwu ruchu.
Po zmierzeniu odległości okazuje się, że auto stało 7 metrów przed przejściem.
- W tym przypadku kierujący fordem najprawdopodobniej dokonuje wykroczenia świadomie lub też nie zna podstawowych przepisów ruchu drogowego, co powinno go dyskwalifikować jako pracownika Inspekcji Ruchu Drogowego - mówi anonimowo jeden z lubelskich policjantów drogówki, kiedy poprosiliśmy go o potwierdzenie popełnienia wykroczenia przez funkcjonariusza ITD. Zwłaszcza, że nie jest to pierwszy raz, kiedy ten pojazd parkuje w tym miejscu.
Wystarczyła chwila obserwacji, aby stwierdzić, że pracownik ITD nie interesuje bezpieczeństwo na drodze. Kilka minut po godz. 15 w zatoczkę po przeciwnej stronie wjechał bus. Wysiadło klika osób. Zamiast na przejście dla pieszych wszyscy idą na drugą stronę środkiem, w niedozwolonym miejscu, tuż za fordem Inspekcji. Nie było reakcji inspektora na łamanie przepisów przez pieszych.
- Stoi tu ostatnio bardzo często i robi zdjęcia kierowcom - wyjaśnia jeden ze stałych klientów pobliskiego sklepu. Przy tym ogranicza widoczność przechodzącym przez przejście pieszym - dodaje.
Niezadowolona z miejsca w którym stoi ford, jest także właścicielka pobliskiego sklepu.
- Przez ostatnie dwa tygodnie mam mniej klientów - wyjaśnia. Klienci po prostu boją się zatrzymywać przy sklepie, obawiając się konsekwencji. Kiedy podjeżdżając przed sklep i zauważają nieoznakowane auto, po prostu rezygnują z zakupów. Jak mówi jeden z kierujących, nie chce on zasłaniać auta bo słyszał, że robią też zdjęcia od tyłu.
Zdarzało się również, że inspektorzy stawali naprzeciwko wejścia do sklepu, czy też blokowali wyjazd sprzed sklepu, a ostatnio stoją na końcu zatoczki. Utrudniają tym samym wyjazd z posesji, ponieważ klienci zaczęli parkować za autem inspekcji wprost w bramie.
Nie udało nam się niestety uzyskać konkretnych wyjaśnień od kierowcy forda focusa, czekaliśmy również na komentarz zaistniałej sytuacji od Wojewódzkiego Inspektoratu Transportu Drogowego w Lublinie.
Zostałem odesłany do rozporządzenia Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 18 lipca 2008 r. w sprawie kontroli ruchu drogowego (Dz. U. Nr 132, poz. 841, z późn. zm.), kontrola ruchu drogowego może odbywać się w miejscu, w którym nie zagraża to bezpieczeństwu ruchu. Inspekcja Transportu Drogowego będąc organem administracji publicznej zobowiązana jest do działania na podstawie i w granicach prawa.
Poinformowano mnie, że kontrolujące auto przeprowadzało czynności służbowe i mogło tak stać jak na załączonych fotografiach.
Poinformowano mnie, że kontrolujące auto przeprowadzało czynności służbowe i mogło tak stać jak na załączonych fotografiach.
Miło by było, gdyby zaczęli podawać na jakiej rzekomo podstawie prawnej mogą łamać obowiązujące przepisy. Inaczej wychodzi na to, że ITD wykazuje się arogancją, dając tylko fatalny przykład i bezpodstawnie stawia się ponad obowiązującymi przepisami. W każdym razie podejrzewam, że nie będą w stanie podać należytej podstawy, bo takowej chyba najzwyczajniej brak.piotreg - 26 Styczeń 2013, 19:32 Dziwię im się, że w momencie, kiedy jest taka nagonka na nich, dają narodowi kolejne argumenty na "nie". ferran - 8 Luty 2013, 18:21 Temat postu: Citroen C4Zdjęcie wykonane na obwodnicy Piask koło Lublina. Zdjęcie pochodzi z profilu "SFOTOGRAFUJ POLICJANTA" na facebook.comdelpiero - 7 Kwiecień 2013, 16:16
Cytat:
Policjanci uczą bezpiecznych zachowań na drodze
Jeszcze do godziny 15 można wziąć udział w akcji „Bezpieczeństwo w ruchu drogowym”, która odbywa się w Galerii Olimp w Lublinie.
Wszyscy którzy odwiedzą galerię, będą mogli z bliska obejrzeć sprzęt, który na co dzień wykorzystuje Policja: oznakowany radiowóz Alfa Romeo wyposażony w wideorejestrator czy też motocykle Honda CBF 1000. Będzie można również zobaczyć tresurę psów policyjnych oraz prezentację techniki sztuki samoobrony. Ci którzy na własnej skórze chcą się przekonać jakie skutki może przynieść nieostrożna jazda, mogą skorzystać z symulatorów zderzenia lub też dachowania. Natomiast slalom w specjalnych alkogoglach pokazuje jak na zdolność naszego postrzegania wpływa alkohol. Można także pokonać specjalnie wytyczoną trasę samochodem z zamontowanym na pokrywie silnika talerzem Stewarda. Swój sprzęt prezentuje także Inspekcja Transportu Drogowego.
Dodatkowo dla najmłodszych przygotowano liczne konkursy z nagrodami oraz możliwość oznakowania rowerów. Akcja ma na celu poprawić bezpieczeństwo na drodze oraz propagować bezpieczne zachowania kierujących.
Źródło: www.lublin112.plFear - 8 Kwiecień 2013, 12:08 Świeci się jak psu jajca. Fear - 21 Kwiecień 2013, 18:22 żółty Peugeot Partner, nr rej. WE 204ECmariom2 - 8 Maj 2013, 07:02 delpiero - 4 Czerwiec 2013, 18:08
www.youtube.comeuros - 14 Lipiec 2015, 08:38 Z fejsa:euros - 19 Lipiec 2015, 20:35 Łęczna:piotreg - 8 Sierpień 2015, 22:01 Z FB:piotreg - 2 Czerwiec 2018, 13:53 Grafitowy Ford Mondeo III, nr rej. WE 579CW został oddelegowany do Oddziału w Międzyrzecu Podlaskim.małymobil - 31 Lipiec 2020, 12:39 Cytrynka LU 2625K zakończyła swoją pracę w . Przez jakiś czas jeździła po Świętokrzyskim by znowu wrócić do Lublina BIP WITD Lublin.piotreg - 19 Listopad 2020, 12:37
Cytat:
ogłosił przetarg na Świadczenie kompleksowych usług naprawczych pojazdów służbowych Głównego Inspektoratu Transportu Drogowego. Z opublikowanego wykazu floty wynika, że w Lublinie stacjonują:
- Ford Focus, nr rej. WE 586CW - rok produkcji 2012 (stacjonuje w Międzyrzecu Podlaskim)
- Ford Mondeo, nr rej. WE 579CW - rok produkcji 2012
- Peugeot Partner, nr rej. WE 204EC - rok produkcji 2012
Kolorem czerwonym oznaczyłem pojazdy, które mamy potwierdzone w kwestii ich uzbrojenia.delpiero - 16 Luty 2021, 18:33 WE 579CWdelpiero - 18 Luty 2021, 18:18 WE 586CWpiotreg - 18 Luty 2021, 18:26 On niby miał garażować w Międzyrzecu Podlaskim.małymobil - 21 Kwiecień 2021, 12:27
piotreg napisał/a:
On niby miał garażować w Międzyrzecu Podlaskim.
I tu stacjonuje.małymobil - 3 Luty 2022, 15:18 WE 579CW aktywny w Miejscowości Grochówka w ciągu drogi K-2.piotreg - 22 Marzec 2023, 08:35 Uwaga!
granatowe BMW 330i xDrive, nr rej. WU 4557P
Na chwilę obecną nieuzbrojone.małymobil - 5 Kwiecień 2023, 10:47
Cytat:
szary Citroen C4, nr rej. LU 2622K
Już myślałem, że się nim golimy, ale on dzielnie walczy dziś po S-12/17.małymobil - 14 Kwiecień 2023, 11:53 WE 586CW cały czas aktywny.małymobil - 27 Kwiecień 2023, 12:48 Źródłopiotreg - 28 Kwiecień 2023, 21:45
małymobil napisał/a:
WE 586CW cały czas aktywny.
On stacjonuje w Lublinie? Bo swojego czasu garażował w Międzyrzecu Podlaskim, czyli podlegał pod Delegaturę Wschodnią, ale obsługiwał głównie drogę K-2 i przyległe.małymobil - 5 Maj 2023, 12:00 Do BMW potrzeba videorejestratora, a Lublin wystawił na sprzedaż dwa POLCAMY, zapewne po Cytrynach C4.piotreg - 6 Maj 2023, 09:40 Nikt tego nie kupi, ponieważ PolCam stracił zatwierdzenie typu, podobnie zresztą jak Videorapid. Z tą różnicą, że Zurad utracił zatwierdzenie z racji upływu czasu (jest ważne 10 lat), a PolCam?
https://prawonadrodze.org.pl napisał/a:
Wideorejestrator PolCam, czyli przekręt stulecia
Na Podkarpaciu głośno było w latach 80-tych o pensjonariuszu zakładu psychiatrycznego, który na prawie jazdy, uprawniającym go do kierowania motocyklem, dopisał długopisem "i na auto". I jeździł na tym prawie jazdy samochodem 20 lat.
Podobną sytuację mamy obecnie z videorejestratorami PolCam. Urządzenie to uzyskało w 2006 r. zatwierdzenie typu, ale jedynie dla ręcznego trybu pomiarowego. Producent opublikował jednak instrukcję obsługi, w której dopisał sobie także tryb automatyczny. Policja od kilkunastu lat "mierzy prędkość" pojazdów właśnie w tym automatycznym trybie, który nie ma zatwierdzenia. Wszystkie wyroki skazujące wydane na podstawie takich pomiarów są do uchylenia. Wszystkie! I nie podlega to najmniejszej dyskusji.
Ważne szczegóły dotyczące zatwierdzenia typu przyrządu PolCam
W dniu 13 grudnia 2005 r. Prezes Media ActiVision Sp. z o.o. skierował do Głównego Urzędu Miar wniosek o zatwierdzenie typu przyrządu do pomiaru prędkości w ruchu drogowym o oznaczeniu PolCam model PC2006. W głoszonym do zatwierdzenia przyrządzenie aktywne były cztery tryby pracy urządzenia: AUTO1, AUTO2, AUTO3 oraz MAN.
Prezes Głównego Urzędu Miar – pismem z dnia 25 stycznia 2006 r. – poinformował wnioskodawcę, że przyrząd może uzyskać zatwierdzenie jedynie w trybie pracy AUTO2, dlatego też przeprowadzone zostały w GUM próby związane z blokowaniem wszystkich trybów pracy przyrządu poza trybem AUTO2.
Firma Media ActiVision Sp. z o.o. dostosowała się do decyzji GUM i przeprowadziła aktualizację oprogramowania w urządzeniu PolCam model PC2006. Istotna modyfikacja polegała na odłączeniu trybów AUTO1, AUTO3, MAN, a z menu OPCJE została usunięta pozycja TRYB, DYSTANS i DYSTANS B.
Do akt postępowania o zatwierdzenia typu dołączono ponadto instrukcję obsługi urządzenia PolCam, w której przewidziany jest jeden tylko tryb jeden pomiarowy – AUTO2. Instrukcja ta nadal znajduje się w aktach postępowania o zatwierdzenie typu urządzenia PolCam, które znajdują się w GUM.
Po dokonaniu powyższych zmian przyrząd został poddany właściwym badaniom metrologicznym, które wypadły pozytywnie – i decyzją NR 45/2006 z dnia 1 marca 2006 r. Prezes Głównego Urzędu Miar zatwierdził typ przyrządów do pomiaru prędkości pojazdów w ruchu drogowym – prędkościomierz kontrolny o oznaczeniu fabrycznym PolCam model PC2006, produkowany przez Media ActiVision Sp. z o.o., nadając mu znak zatwierdzenia typu PLT 0636.
Na uwagę zasługuje fakt, iż powyższa decyzja obejmuje jedynie jeden tryb pracy: AUTO2. Pozostałe tryby nie zostały nią objęte. W szczególności nie został nią objęty tryb AUTO3.
Różnica między trybami AUTO2 oraz AUTO3 jest następująca:
- tryb AUTO2 polega na tym, iż pomiar prędkości dokonywany jest wraz z pomiarem czasu. Jest on włączany ręcznie, poprzez naciśnięcie pomarańczowego przycisku i jest on także wyłączany ręcznie po przejechaniu dowolnego odcinka drogi;
- tryb AUTO3 uruchamia się po naciśnięciu niebieskiego przycisku. W tym trybie urządzenie dokonuje pomiaru prędkości z pomiarem czasu oraz automatycznie ustaloną odległością 100 m.
Jak łatwo zauważyć, tryb AUTO3, nawet formalnie, nie gwarantuje spełnienia warunku koniecznego do przypisania pojazdowi kontrolowanemu prędkości własnej radiowozu na odcinku pomiarowym (bo tę prędkość mierzy PolCam), tj. zachowania TEJ SAMEJ odległości pomiędzy pojazdami na początku i na końcu pomiaru. I prawdopodobnie dlatego nie został zatwierdzony przez GUM.
I dopisał sobie długopisem…
Firma Media ActiVision poinformowała o dezaktywowania trybu pomiarowego AUTO3, ale tego nie zrobiła. Zresztą nie mogła tego zrobić, gdyż jest ona producentem urządzenia. Jest to typową firmą "krzak", zarejestrowaną pod adresem, w którym mieścił się hotel robotniczy i jej rola skoczyła się na sporządzeniu wniosku o zarejestrowanie typu. A zatem niebieski przycisk uruchamiający tryb AUTO3 jest cały czas aktywny we wszystkich sprzedawanych w Polsce urządzeniach PolCam.
Natomiast w 2010 r. rzekomy producent urządzenia, czyli firma PolCam System, opublikował instrukcję obsługi urządzenia, w której tryb automatyczny opisany jest jako jeden z możliwych trybów pomiarowych. Z tym, że cyferkę 3 zamieniono na cyferkę 2. W zmanipulowanej instrukcji nie ma zatem mowy o trybie AUTO3, są natomiast dwa tryby AUTO2. Ten drugi tryb AUTO2, to jest tryb AUTO3, tylko inaczej go nazwano. Czegoś Państwo nie rozumieją?
Dla porównania zamieszczam poniżej fragment instrukcji obsługi dotyczący metod pomiarowych urządzenia PolCam, która została załączona do wniosku o zatwierdzenie typu i znajduje się w Głównym Urzędzie Miar oraz analogiczny fragment instrukcji obsługi, którą m. in. dysponują komisariaty policji. Proszę je sobie porównać:
Czy jakiekolwiek pomiary prędkości urządzeniem PolCam są legalne?
Jeśli ktoś zrozumiał powyższe wywody w ten sposób, że urządzeniem PolCam można wykonywać pomiary legalne (w trybie ręcznym) albo pomiary nielegalne (w trybie automatycznym) – to źle je zrozumiał. Otóż nielegalne są wszystkie pomiary wykonane urządzeniem PolCam. Urządzenia PolCam nie mogą być w Polsce wykorzystywane w ramach kontroli ruchu drogowego, bez względu na zastosowany tryb pomiarowy, gdyż urządzenie to zostało wykonane niezgodnie z decyzją zatwierdzenia typu nr ZT 45/2006 z dnia 1 marca 2006 r. wydaną przez Prezesa Głównego Urzędu Miar – a to dlatego, że w urządzeniu tym nie odłączono funkcjonalności przeprowadzania pomiarów prędkości na z góry zdefiniowanym odcinku pomiarowym, czyli trybu pracy AUTO 3, zaś niebieski przycisk umożliwiający wykonanie pomiaru na z góry zdefiniowanym odcinku 100 m jest aktywny.
Jak to jest możliwe?
Psychicznie chory człowiek jeździł 20 lat na sztubacko przerobionym dokumencie prawa jazdy, bo miał takie szczęście, że nikt mu tego dokumentu nie sprawdził. Ale jak to jest możliwe w normalnym Państwie, że:
Policja kupuje od prywatnej firmy urządzenia wykonane niezgodnie z decyzją zatwierdzenia typu (których używanie jest przestępstwem) i przez 15 lat nikt tego przekrętu nie odkrywa?
Centrum Szkolenia Policji w Legionowie kształci policjantów na kursach specjalistycznych w obsłudze videorejestratorów – i w tym procesie kształcenia posługuje się zmanipulowaną przez producenta instrukcją obsługi, a nie tą instrukcją, która stanowiła podstawę zatwierdzenia typu i znajduje się w Głównym Urzędzie Miar?
Skutki używania nielegalnego sprzętu przez Policję
Skutki te mogą być tak daleko idące, że aż nie do wyobrażenia. Raczej nie będzie możliwy zwrot bezprawnie – od 15 lat nakładanych mandatów karnych (ale niech się prawnicy nad tym zastanowią). Natomiast wszystkie wyroki sądowe są do podważenia. Wszystkie decyzje o zatrzymaniu prawa jazdy – również.
O odpowiedzialności karnej za używanie urządzeń, które nie przeszły prawnej kontroli metrologicznej (nie mają zatwierdzonego typu) nawet nie chce mi się pisać, bo i tak nikt się tym nie zajmie. Nie tknie się tego żaden prokurator, żadna mniej lub bardziej tajna służba. W tym kraju nie ma bowiem żadnych instytucji ochrony prawnej, które by faktycznie tę ochronę realizowały. No chyba, że Prezes Najwyższej Izby Kontroli. Ale on nie wchodzi na naszą stronę…
Wyroki uniewinniające
Na podstawie dokumentów, które powyżej opublikowałem już zapadają wyroki uniewinniające. Nie jestem jednak przez strony upoważniony do podejmowania tych wątków. Ale za jakiś czas będzie o nich głośno.
Gdyby ktoś jeszcze tego nie zrozumiał…
Jeśli mój tekst jest dla kogoś niezrozumiały – odsyłam do pisma Głównego Urzędu Miar z dnia 29 grudnia 2020 r. (sygn. BNiKWN.402.16.2020.8), które poniżej publikuję. Ono powinno rozświetlić Wasze umysły…
małymobil - 6 Maj 2023, 14:06 Wcale nie tak dawno było parę przekładek PolCamu, głównie do Opli Astra.piotreg - 7 Maj 2023, 09:10 Moje źródełko przekonuje mnie, że wszystkie PolCamy zostały wycofane, a w ich miejsce trafiły Videorapidy. Nie wiem ile w tym prawdy.delpiero - 11 Maj 2023, 10:51 WU 4557Ppiotreg - 11 Maj 2023, 21:15 Zwykły videorejestrator jest na przyssawce do szyby. kali - 27 Maj 2023, 10:38 WE 586CW jest w Lublinie.małymobil - 13 Czerwiec 2023, 20:56 W Lublinie i okolicy pojawiła się skoda Octavia z lat 2008 - 2013. Auto koloru bordowego o numerach LUB 4873E, zatrzymuje za wykroczenia w ruchu drogowym. Wygląda na .piotreg - 14 Czerwiec 2023, 08:01 Obstawiam, że to Policja - patrz na antenkę na dachu. Flota ma fabryczne FM'ki.piotreg - 14 Sierpień 2023, 08:36 Na biegu jest proces dozbrajania nowej floty . Niebawem granatowe BMW 330i xDrive, nr rej. WU 4557P wyjedzie na drogi Delegatury dozbrojone w dwukamerowy system Zurad.małymobil - 14 Październik 2023, 21:11
Cytat:
LU 2622K VIN: VF7LC9HYC74903662, nalot 227 tys. km
Do zabrania w cywil jako zbędny (problemy z silnikiem + uszkodzona maska) LINK.małymobil - 9 Listopad 2023, 14:13 WE 586CW kręci się dziś w okolicy Międzyrzec Podlaski - Siedlce (droga K-2).delpiero - 22 Styczeń 2024, 18:16 WU 4557Pmałymobil - 21 Marzec 2024, 14:44
Cytat:
Delegatura Wschodnia ul. Diamentowa 2, 20-447 Lublin
1. KIA CEE'D, nr rej. WE 253CT, rok produkcji 2012
2. FORD FOCUS, nr rej. WE 586CW, rok produkcji 2012
3. FORD MONDEO, nr rej. WE 579CW, rok produkcji 2012
4. RENAULT MASTER, nr rej. WE 847CW, rok produkcji 2012
5. PEUGEOT PARTNER, nr rej. WE 204EC, rok produkcji 2012
6. PEUGEOT RIFFTER, nr rej. WU 0339K, rok produkcji 2019
7. BMW 330i x-drive, nr rej. WU 4557P, rok produkcji 2022
8. BMW 330i x-drive, nr rej. WU 2217R, rok produkcji 2023
9. BMW 330i x-drive, nr rej. WU 4710R, rok produkcji 2023