|
INSTRUKCJA ANTYRADARU UNIDEN LRD 937
Uniden LRD 937 (2004r.)
Skrócona Instrukcja Obsługi
Antyradar Uniden LRD 937 jest zintegrowanym urządzeniem odbiorczym na pasma X, K, Ka, L, L2, L3, VG2, SWS,
umożliwiającym monitorowanie wszystkich rodzajów radarów drogowych łącznie z pistoletowymi czy FOTO/VIDEO
radarami (nie mylić z video-rejestratorami). Posiada funkcję "niewidzialny dla detektorów antyradarów" oraz
ostrzegania przed innymi niebezpieczeństwem na drodze.
Funkcje i cechy urządzenia
- Detekcja lasera 360 stopni
- Laser L, L2, L3
- Safety Warning System
- Pasma mikrofalowe X, K, superszerokie Ka
- 8 tonów alarmowych
- Niewykrywalny przez RDD VG2 (detektory antyradarów)
- Alarm VG2
- Priorytet dla Lasera i SWS
- Rozpoznanie radarów impulsowych
- Alarmy wizualne (diody LED)
- Funkcja wyciszania
- Funkcja zaciemnienia wyświetlacza
- Auto-test
- Tryby czułości City i Highway
- Pamięć ustawień
Uwagi do montażu
Antyradar powinien być zamontowany maksymalnie nisko i centralnie na przednim kokpicie pod szybą.
Nie montować antyradaru za metalowymi lub metalizowanymi częściami np. lusterka, wycieraczki.
Nie montować przed nawiewami ciepłego powietrza.
Nie pozostawiać antyradaru w kabinie w nasłonecznionych miejscach.
Szyby z powłoką grzewczą osłabiają skuteczność urządzenia.
Antyradar można mocować do załączonego uchwytu na przyssawkach lub używając rzepów. Naciśnij klawisz zaczepu na
obudowie i włóż uchwyt. Umieść LRD937 w dogodnym położeniu na szybie przedniej i używając przyssawek.
Obsługa wykrywacza
Podłączanie do zasilania
Podłącz odpowiednio wtyczkę pasującą do gniazdka DC12V z jednej strony a z drugiej znormalizowaną wtyczkę do
gniazda zapalniczki. Urządzenie pracuje tylko z instalacją elektryczną z ujemnym biegunem na masie pojazdu.
W razie kłopotów z włączeniem antyradaru sprawdź bezpiecznik znajdujący się w rozkręcanej wtyczce do zapalniczki.
Włączanie i test urządzenia
Aby włączyć zasilanie przekręć pokrętło potencjometru. Wykrywacz natychmiast przejdzie do auto-testowania
i zademonstruje kolejno wspólną sygnalizację dźwiękową i świetlną dla pasm: X, K, Ka, Laser, SWS, VG2.
Dźwięki będą się od siebie różniły. Potwierdzeniem końca testu będzie "mrugnięcie" panelu świetlnego i
podświetlenie diody "P" oraz ew. "C" dla trybu pracy w mieście.
Obsługa klawiszy i funkcji
- CITY
Klawisz redukuje zakłócenia występujące powszechnie w paśmie X szczególnie w mieście (na wyświetlaczu
podświetli się symbol "C"), gdzie możesz być narażony na przebywanie z mnóstwem różnych urządzeń jak
detektory ruchu, drzwi automatyczne, czujki alarmowe itp. Gdy jeździsz poza miastem włącz funkcję
autostrada: "C" zgaszone.
Używając jednocześnie AUDIO i City ograniczasz powstanie sygnału alarmu dźwiękowego do momentu znalezienia się
w pobliżu radaru drogowego.
- AUDIO
Klawisz aktywuje funkcję przekazywania alarmu wyłącznie za pomocą dźwięków.
Po pierwszym wciśnięciu AUDIO intensywność świecenia diód LED wyświetlacza zmieni się z dużej do średniej.
Po kolejnym wciśnięciu klawisza diody LED zostaną wygaszone całkowicie i nie będą działać podczas alarmu - urządzenie
przejdzie w tryb wyłącznie alarmów dźwiękowych.
Kolejne wciśnięcie klawisza AUDIO spowoduje przywrócenie pełnego trybu prezentacji alarmów. W trybie tym
możesz także niemal całkowicie ściszyć alarmy dźwiękowe za pomocą pokrętła potencjomatru i opierać się
na sygnałach wizualnych wyświetlacza.
- MUTE
Klawisz akywuje funkcję przyciszania sygnału dźwiękowego podczas wykrycia radaru. W pierwszej chwili alarmu
następuje pełny, głośny alarm dźwiękowy, aby następnie
przejść do trybu, w którym przekazywany jest tylko za pomocą pojedynczych, ściszonych "chirpów".
- SPEAKER
Głośnik, wytwarza różny dla każdego z odebranych pasm ton lub zestaw tonów oraz odpowiednio w miarę
zbliżania się do radaru większą częstotliwość powtarzania.
- ON/OFF VOLUME CONTROL
Pokrętło potencjometru, służy do włączania urządzenia oraz regulacji siły dźwięku.
- DISPLAY PANEL
Panel świetlny LED, wskazuje rodzaj odbieranego sygnału (X, K, Ka, L, S, V) oraz używanego trybu pracy:
- Tryb City: zapalona dioda "C"
- Tryb Highway: zgaszona dioda "C"
- Audio + dim: komunikaty dźwiękowe + przyciemniony wyświetlacz
- Audio-only + dark: wyłącznie komunikaty dźwiękowe, na wyświetlaczu pali się jedynie dioda "P"
- Mute-on: funkcja wyciszania alarmów załączona, migająca dioda "P/M"
- Mute-off: funkcja wyciszania alarmów wyłączona, dioda "P/M" świeci się na stałe
Inne funkcje
SWS
Safety Warning System jest nowym sposobem na wcześniejsze ostrzeganie przed niebezpieczeństwem na drodze.
LRD937 umożliwia odbiór SWS z nadajnika pracującego w paśmie K używanego do ostrzeżeń o niebezpieczeństwie,
prowadzonych pracach drogowych i innych. Sygnalizacja objawia się sygnałem dźwiękowym i miganiem lampki "S".
Oznacza to, że odebrałeś lokalną informację o niebezpieczeństwie (np. uszkodzona lub naprawiana droga,
wypadek, zwierzęta na drodze, duże pojazdy utrudniające przejazd itp.). Należy wtedy zwolnić prędkość lub
zatrzymać pojazd.
VG2
Funkcja "niewidzialny dla detektorów antyradarów", konkretnie dla urządzeń RDD VG2 (Radar Detector Detector)
służących policji do wykrywania zainstalowanych w pojeździe urządzeń ostrzegawczych (antyradarów). Wykrycie
takiego urządzenia powoduje automatyczne wyłączenie własnej heterodyny na pewien czas, uniemożliwiając
namierzenie wykrywacza. Sygnalizacja następuje w panelu świetlnym jako symbol "V" oraz oznajmiana jest
odpowiednim dźwiękiem.
Parametry urządzenia
Zasilanie
12V dc
Temperatura pracy
-40/+85stC
Detektor lasera
odbiornik impulsowy
sensor z soczewką
dyskryminator szerokości impulsu
pasmo 30MHz, spektrum 800-1100nm
podtrzymanie alarmu 3 sek.
Detektor radarów
Superheterodyna - podwójne przemiatanie
polaryzacja liniowa
Czułość średnia w pasmach
X: -110dBm
K: -110dBm
Ka: -100dBm
Obsługiwane częstotliwości
10,490 - 10,560 GHz
24,040 - 24,260 GHz
33, 400 - 36,000 GHz
« powrót do Archiwum
instrukcji
« powrót do Antyradary - Strona Główna
|
|