|
INSTRUKCJA ANTYRADARU BELTRONICS RX75
Beltronics RX75 (2006r.)
Instrukcja Obsługi
Professional RX75 jest najbardziej zaawansowanym antyradarem do zabudowy rozdzielnej, jaki
kiedykolwiek został zaprojektowany przez firmę Beltronics. Jego zakres wykrywania pokrywa pasma X, K,
superszerokie Ka i detekcję z przodu i z tyłu promieniowania laserowego. Posiada strojoną waraktorowo
heterodynę odbiornika mikrofalowego (VTO), system
Digital Signal Processing (DSP) w celu uzyskania maksymalnie dalekiego zakresu wykrywania oraz redukcji
fałszywych alarmów, opatentowany przez firmę Beltronics, system Mute and Auto Mute, audiowizualną sygnalizację
alarmów i wszystko co można oczekiwać po tej klasy detektorze.
RX75 to wyjątkowe możliwości:
- znakomita skuteczność, a w szczególności wybitna czułość w pasmach K i Ka
- programowanie 8 funkcji pozwalające dostosować ustawienia do indywidualnych potrzeb
- nowy Auto-Scan system - w inteligentny sposób redukujący ilość fałszywych alarmów, plus ustawienia Highway
i
City
- ultra jasny wyświetlacz tekstowy zapewniający komfortowy odczyt wskazań pod każdym kątem
- tryb Threat Display pozwalający na śledzenie do trzech częstotliwości radarowych jednocześnie
- tryb Tech Display pozwalający na odczytanie dokładnej częstotliwości wykrytego sygnału
- odbiór sygnałów SWS
- zdalny przycisk Mute służący jednocześnie do wyciszanie alarmów i regulacji głośności
- kompatybilność z opcjonalnym jammerem laserowym Laser Pro 904
Jeżeli wcześniej posiadałeś już detektor radarów - skoncentruj swoją uwagę na "Szybkim Starcie" oraz części
poświeconej programowaniu. Jeżeli jesteś początkującym użytkownikiem - przeczytaj całą instrukcję uważnie.
UWAGA:
RX75 powinien być zainstalowany przez fachowca. Pomimo, że instalacja nie jest skomplikowana, aby nie doznać
urazu, bądź nie doprowadzić do uszkodzenia samego urządzenia, zalecamy jej przeprowadzenie w zakładzie
zajmującym się np. montażem autoalarmów, bądź u elektryka samochodowego.
Szybki Start
Urządzenie posiada 8 ustawianych opcji działania w celu dopasowania do indywidualnych potrzeb.
Przyciski oznaczone jakko CITY oraz VOL/MUTE są również przyciskami funkcyjnymi wykorzystywanymi w procesie
programowania. Przyciski mają także dodatkowe oznaczenia: PGM (Program - programuj), REV (Review - przeglądaj)
oraz CHG (Change - zmień).
Zapoznaj się z obecnymi ustawieniami i w razie potrzeby dokonaj ich zmiany.
Zmiana ustawień
W celu przejścia do trybu programowania naciśnij i przytrzymaj jednocześnie przez 2 sekundy oba przyciski
(jednostka po dwóch sygnałach dźwiękowych przejdzie w tryb programowania - na wyświetlaczu pojawi się napis
"Program")
- Następnie naciskaj przycisk REV w celu przejrzenia bieżących ustawień (przytrzymanie przycisku spowoduje
przejście po kolei przez wszystkie ustawienia).
- Naciśnij przycisk CHG w celu zmiany ustawienia w bieżącym - wybranym poziomie.
- W celu opuszczenia trybu programowania należy poczekać 8 sekund bez przyciskania jakiegokolwiek przycisku
(na wyświetlaczu pojawi się napis "Complete" i po czterokrotnym sygnale dźwiękowym "beep" jednostka przejdzie
w stan czuwania)
- W celu przywrócenia ustawień fabrycznych należy włączyć zasilanie jednostki przy jednocześnie naciśniętych
przyciskach "CITY" oraz "BRT". Na wyświetlaczu pojawi się napis "Reset" oraz usłyszymy sygnał dźwiękowy.
Przykład:
Chcemy wyłączyć funkcję automatycznego wyciszania AutoMute.
Wprowadź urządzenie w tryb programowania poprzez jednoczesne naciśnięcie przycisku CITY i VOL/MUTE przez 2
sekundy - jednostka wyda podwójny sygnał dźwiękowy, a na wyświetlaczu pojawi się "Program".
Następnie przyciśnij przycisk REV. RX75 przejdzie przez wszystkie kategorie, zaczynając od:
Pilot
PwrOn
Meter
aż dojdzie do aMute
Zwolnij przycisk REV w chwili gdy pokaże się poziom sterujący funkcją którą chcesz zmienić - w tym przypadku
"AutoMute" Ponieważ fabrycznie funkcja AutoMute jest włączona - pokaże się napis aMute ON
W celu wyłączenia funkcji naciśnij przycisk CHG - na wyświetlaczu zapis aMute ON zmieni się na aMute
OFF.
Aby zakończyć programowanie po prostu poczekaj 8 sekund bez naciskania na jakikolwiek przycisk.
Aby zresetować RX-a75 do ustawień fabrycznych - podczas gdy jest on wyłączony - naciśnij jednocześnie CITY
oraz VOL/MUTE i włącz jednostkę. Na wyświetlaczu pokaże się komunikat "Reset" i usłyszysz sygnał
dźwiękowy.
Tabela opisu funkcji:
Naciśnij REV aby przejść do następnej kategorii | | Naciśnij CHG aby zmienić
ustawienia w bieżącej kategorii |
FUNKCJA | WYŚWIETLACZ | ZNACZENIE |
|
PILOT LIGHT (Wskaźnik włączonego zasilania) | PILOT HWY | Pełny opis:
"Highway", "City" lub "AutoScan" |
PILOT H | PILOT V |
Skróty: "H", "C", "A" | Napięcie instalacji samochodowej |
|
POWER-ON SEQUENCE | PwrON STD | Tryb włączania standardowy |
PwrON FST | Tryb włączania szybki |
|
SIGNAL STRENGTH METER (wskaźnik siły sygnału) | Meter STD | Wskazania siły
sygnału standardowy |
Meter THT | Wskazania kilku wykrytych sygnałów |
Meter TEC | Tech display - tryb wskazań szczegółowych |
|
AUTOMUTE (automatyczne wyciszanie) | aMute ON | Automatyczne wyciszanie
włączone |
aMute OFF | Automatyczne wyciszanie wyłączone |
|
VOICE (alarmy głosowe) | Voice ON | Alarm głosowy włączony |
Voice OF | Alarm głosowy wyłączony |
|
CITY MODE SENSITIVITY (wybór czułości w mieście) | City STD | Standardowy tryb czułości
w mieście |
City LoX | Niska czułość pasma X |
City NoX | Wyłączone pasmo X |
|
BRIGHTNESS (jasność) | Brt AUTO | Jasność ustawiana automatycznie |
Brt MIN | Jasność minimalna |
Brt MED | Jasność średnia |
Brt MAX | Jasność maksymalna |
Brt DARK | Tryb DARK - wyświetlacz zaciemniony |
|
BANDS (pasma) | Bands ALL | Wszystkie pasma załączone (domyślnie) |
Bands MOD | Ustawienia zmodyfikowane |
| Włączanie lub wyłączanie poszczególnych pasm poprzez przycisk VOL/MUTE |
X | ON lub OFF (domyślnie włączone ON) |
K | ON lub OFF (domyślnie włączone ON) |
Ka | ON lub OFF (domyślnie włączone ON) |
LSR | ON lub OFF (domyślnie włączone ON) |
SWS | ON lub OFF (domyślnie włączone ON) |
Opis poszczególnych funkcji:
Przycisk POWER
Służy do włączania/wyłączania jednostki.
Przycisk CITY
Służy do przełączania trybów czułości urządzenia pomiędzy ustawieniami
Highway (najwyższa czułość)
Autoscan (czułość regulowana automatycznie)
City (obniżona czułość pasma X dla jazdy w terenie miejskim w przypadku dużej liczby zakłóceń -
wykorzystywanie tej opcji nie jest specjalnie zalecane z uwagi na redukcję zasięgu wykrywania radarów.
Tryby czułości CITY:
City STD (Standard)
W trybie tym zmniejszona jest czułość w paśmie X w celu uniknięcia zakłóceń od urządzeń przemysłowych.
City LoX (niska czułość w paśmie X)
W trybie tym następuje dalsze obniżenie czułości w paśmie X. Obniżenie czułości powoduje jednak redukcję
wykrywania radarów pracujących w tym paśmie.
City NoX (wyłączenie pasma X)
W tym trybie pasmo X nie jest wykrywane - nie zalecamy stosowania tej opcji z uwagi na wykorzystywanie pasma X
przez starsze typy radarów.
Przycisk VOL/MUTE (główny panel sterujący oraz dodatkowy przycisk zdalny)
Krótkie wciśnięcie spowoduje wyciszenie bieżącego alarmu.
Za pomocą długiego wciśnięcia można wyregulować głośność alarmów.
Przyciski CITY i VOL/MUTE służą także do programowania ustawień (tabela powyżej).
AutoMute
Detektor posiada funkcję automatycznego ściszania sygnału alarmowego. Pozwala to uniknąć drażniącego efektu
przy narastającym poziomie dźwięku w czasie jazdy samochodem.
Sygnały Alarmowe
Urządzenie posiada osobne sygnały dźwiękowe dla każdego rodzaju wykrytego pasma: X, K, Ka.
Siła i szybkość sygnału wzrasta w miarę zbliżania się do jego źródła. W przypadku sygnałów laserowych - alarm
następuje w pełnym natężeniu, bez względu na odległość.
Alarmy głosowe (Voice)
Dzięki tej opcji urządzenie wydaje komunikaty o alarmach głosem - w języku angielskim. Komunikat taki
poprzedzony jest standardowym dźwiękiem dla danego pasma.
Tryb wyświetlacza DARK
Przydatny do podróży w nocy. Na wyświetlaczu pokazują się tylko małe, przyciemnione literki HD, AD lub CD (w
zależności od ustawionego trybu czułości), a w trakcie alarmów wyświetlacz nie pokazuje żadnych komunikatów.
Alarmy głosowe w trybie DARK odbywają się w sposób normalny.
Standardowy tryb wyświetlania alarmów
W trybie standardowym, w trakcie alarmu, jednostka pokazuje rodzaj pasma: X, K, Ka oraz siłę sygnału w postaci
graficznej.
Wyświetlanie informacji o wielu alarmach jednocześnie - Meter THT (Threat Display)
Model RX75 posiada możliwość wykrywania wielu alarmów jednocześnie. Właściwość ta może być pomocna w przypadku
podróżowania po terenach, gdzie występują zakłócenia w pasmach radarowych np. koło stacji benzynowej, gdzie
zainstalowane są automatyczne drzwi i pojawi się dodatkowe źródło promieniowania pochodzące od np. radaru
policyjnego.
Przykład:
X1 K2 Ka9
Informacja na wyświetlaczu wskazuje, że wykryto sygnały:
- bardzo słaby w paśmie X
- słaby w paśmie K
- bardzo silny w paśmie Ka
Wyświetlanie częstotliwości wykrytego sygnału - TechDisplay
Urządzenie w tym trybie podaje dokładną częstotliwość wykrytego sygnału, np.:
K 24.150 - oznacza, że wykryto sygnał w paśnie K o częstotliwości 24,150 Ghz
Ka34.700 - oznacza, że wykryto sygnał w paśnie Ka o częstotliwości 34,700 Ghz
X 10.525 - oznacza, że wykryto sygnał w paśnie X o częstotliwości 10,525 Ghz
Tryb ten przeznaczony jest dla zaawansowanych użytkowników i przy odpowiedniej wiedzy oraz doświadczeniu
stanowi dodatkowe narzędzie pozwalające odróżnić fałszywe alarmy od sygnałów pochodzących od prawdziwych
radarów policyjnych.
Opcjonalny Laser Pro 904
RX75 jest kompatybilny z dodatkowym urządzeniem służącym do zakłócania działania laserów policyjnych
Beltronics Laser Pro 904. Po jego podłączeniu nie trzeba wykonywać żadnych zmian w ustawieniach - wykonają się
one same. Standardowo ustawione zostanie blokowanie laserów (komunikat: "Front" "Lsr Blck" będzie oznaczał
zablokowanie pomiaru laserem z przodu, "Rear" "Lsr Blck" blokowanie pomiaru laserem z tyłu). W trakcie
blokowania pomiarów laserem urządzenie wydaje także standardowy dźwięk alarmu laserowego.
SWS
Sygnały ostrzegawcze SWS pozwalają na odbiór nadawanych przez odpowiednie transmitery zdefiniowanych
komunikatów o przeszkodach na drodze, wypadkach i innych utrudnieniach - w Polsce i w ogóle w Europie system
ten nie jest używany.
Rozwiązywanie problemów
Problem | Najbardziej prawdopodobne przyczyny |
|
RX75 codziennie piszczy w tym samym miejscu, lecz brak jest widocznych źródeł promieniowania radarowego.
| Jednostka wykrywa źródło promieniowania mikrofalowego np. czujka drzwi automatycznych, system alarmowy,
urządzenia przemysłowe |
RX75 nie wydaje się być wystarczająco czuły | Upewnij się, że dostępu do detektora nie blokują metalowe przedmioty. Sprawdź ustawioną czułość oraz czy
przypadkiem nie jest wyłączone któreś pasmo. |
RX75 nie zaalarmował mnie pomimo, że stał patrol z urządzeniem radarowym | Bel RX75 wykrywa tylko działające radary, samo trzymanie w ręku pistoletu radarowego nie znaczy, że jest
dokonywany pomiar. Skrzynki z fotoradarami są przeważnie puste. Urządzeń rejestrujących na zasadzie
porównywania prędkości z prędkością radiowozu nie jest w stanie wykryć żaden antyradar! |
Brak sygnałów alarmowych SWS | Obecnie sygnały SWS nie są wykorzystywane w Polsce |
Wyświetlacz nie pokazuje wskazań | Sprawdź, czy nie ustawiłeś trybu DARK |
Sygnały alarmowe ulegają wyciszeniu po paru sekundach | Wyłącz funkcję AutoMute |
Podczas jazdy włączył się auto-test | Prawdopodobnie obluzowane podłączenie zasilania spowodowało wyłączenie i ponownie włączenie urządzenia -
sprawdź wtyczki i połączenia |
Twój 14 letni syn pozmieniał wszystkie ustawienia | Zawsze w razie problemów można wrócić do ustawień fabrycznych poprzez reset urządzenia. Naciśnij jednocześnie
i przytrzymaj przyciski CITY i VOL/MUTE i włącz urządzenie |
Wykrywacz nie załącza się | Sprawdź połączenia Przekręć kluczyk w stacyjce Sprawdź, czy
całkowicie nie wyciszyłeś jednostki |
Panel sterujący nagrzewa się | Jest to zjawisko normalne |
Komunikaty na wyświetlaczu:
LsrF ERR
Problem z przednią czujką laserów - możliwe jest uszkodzenie, bądź wypięcie przewodu połączeniowego
lub problem z samą czujką. Po tym komunikacie jednostka przejdzie do normalnej pracy tylko z przednią anteną
radarową i tylną czujką laserową.
LsrR N/A
Problem z tylną czujką laserów - możliwe jest uszkodzenie, bądź wypięcie przewodu połączeniowego lub
problem z samą czujką. Po tym komunikacie jednostka przejdzie do normalnej pracy tylko z przednią anteną
radarową i przednią czujką laserową.
Check Receiver Wiring
Problem z anteną radarową - możliwe jest uszkodzenie, bądź wypięcie przewodu
połączeniowego lub problem z samą anteną. Jednostka kontynuuje wyświetlanie tego alarmu i nie przechodzi do
normalnej pracy aż do usunięcia usterki.
HD
Wyświetlacz w trybie DARK, czułość Highway
AD
Wyświetlacz w trybie DARK, czułość Automatyczna
CD
Wyświetlacz w trybie DARK, czułość City
Pilot HWY
Jeden z komunikatów trybu programowania
WorkZone
Jeden z komunikatów systemu SWS
X2, K9, KA7
wyświetlacz w trybie ThreatDisplay
Self Cal
urządzenie przechodzi test autokalibracji
Rcvr ERR
urządzenie nie przeszło testu autokalibracji - konieczna naprawa
Blck OFF
Opcjonalne blokowanie laserów zostało manualnie wyłączone podczas alarmu
Comm ERR
Komunikacja pomiędzy interfacem a panelem sterującym przerwana - konieczna naprawa
Specyfikacja techniczna
Wykrywane pasma
X 10.525 GHz ± 25 Mhz
K 24.150 GHz ± 100Mhz
Ka 34.700 Ghz ± 1300 Mhz
Laser 904 nm, szerokość pasma 33 MHz
Typ odbiornika radarowego
Superheterodyna GaAs FET VCO
Skaner - dyskryminator częstotliwości
Cyfrowa synteza sygnału DSP
4 bitowy, wysoko rozdzielczy przetwornik analogowo-cyfrowy
Detektor sygnału laserowego
Quantum Limited Video
Wieloczęściowe sensory laserowe
Wyświetlacz
280 częściowy LED, alfanumeryczny
pasek Bar Graph oraz tryb techniczny Tech Display
Automatyczny kontrola jasności
Zasilanie
12 V
minus na masie
« powrót do Archiwum
instrukcji
« powrót do Antyradary - Strona Główna
|
|