|
RECENZJA ANTYRADARU ESCORT X50 EURO

Antyradar Escort Passport X50 EURO to bardzo zgrabne urządzenie w obudowie koloru szaro-stalowego,
dysponujące doskonałej jakości czerwonym, charakterystycznie nachylonym w stronę kierowcy wyświetlaczem.
Ma smukłą sylwetkę, dzięki czemu jest mało widoczny z zewnątrz, gdy wisi na szybie.
Producent dostarcza go z bardzo praktycznym etui, dzięki
któremu łatwo go przewozić, przenosić i przechowywać bez obawy o zarysowania, czy mogące się
przytrafić drobne obtłuczenia. Na wyposażeniu mamy uchwyt na przyssawki (z kompletem przyssawek
zapasowych) oraz bardzo dobrej jakości skręcany kabel zasilający z wtyczką SmartCord.
X50 EURO to pierwszy model amerykańskiej firmy Escort, który został przygotowany specjalnie
dla klientów europejskich. Proces jego powstawania rozpoczął się od dokładnego rozeznania
specyfiki i potrzeb europejskiego rynku. Uczestniczyli w nim także polscy klienci i
głównie dzięki temu antyradar tak dobrze przygotowano do wykrywania radarów typu
Iskra.
Właśnie X50 EURO
jako pierwszy otrzymał osobną opcję K-PULSE odpowiedzialną za tak skuteczną detekcję Iskry
oraz innych radarów impulsowych.
Model ten oparto o znaną wcześniej i sprawdzoną platformę, wprowadzając odpowiednie zmiany
w hardware i oczywiście oprogramowaniu. Urządzenia ma więc wybieralne, wąskie podzakresy
pasma Ka (znane jako Ka Narrow), wspomnianą opcję K-PULSE i ważną dla skuteczniejszej
detekcji fotoradarów o niskiej mocy funkcję RDR. Oprócz tego różne tryby pracy wyświetlacza,
dwa zestawy dźwięków (standardowe i głośne) i naturalnie płynną regulację
głośności, funkcje wyciszania ręcznego i automatycznego oraz różne tryby doboru czułości.
Urządzenie przychodzi z domyślnymi ustawieniami zgodnymi z profilem dla Polski, dzięki czemu
nie wymaga żadnego przeprogramowywania, ale znając własne potrzeby i preferencje, po
wstępnym okresie zapoznania się z detektorem na ustawnieniach fabrycznych,
przełączyłem go w tryb SPEC wyświetlacza pokazujący
dokładną częstotliwość sygnału. To mój ulubiony sposób prezentowania alarmów, ponieważ przy
odrobinie doświadczenia, widząc częstotliwość można bardzo trafnie interpretować alarmy w
najbardziej narażonym na fałszywki paśmie K. Chodzi głównie o sygnały pochodzące od mijanych
na drodze aut wyposażonych w radarowe systemy antykolizyjne. Jest ich coraz więcej, a alarm
jaki powodują jest bardzo podobny do pojedynczego strzału z suszarki. Widząc częstotliwość w
ciągu jednej chwili natomiast wiem, że to nic groźniego - systemy antykolizyjne dysponują
radarami pracującymi w okolicach 24,200 GHz lub nawet sporo wyżej, a w tym zakresie nie
spotkałem jeszcze żadnego pracującego radaru policyjnego.
Jazda z X50 EURO na pokładzie jest bardzo przyjemna, a obsługa niezwykle prosta. Sprowadza się
w zasadzie tylko to wyciszania bieżących alarmów i doboru jasności wyświetlacza w zależności
od warunków oświetlenia. Dzięki przyciskowi wyciszania znajdującemu się na wtyczce SmartCord
nie musimy sięgać do samego detektora, co jest bardzo praktycznym rozwiązaniem, a dobór jasności
wyświetlacza odbywa się jednym z dwóch klawiszy na górze obudowy.
Wykrywacz ma bardzo przyjemne i łatwo rozróżnialne dla poszczególnych pasm dźwięki alarmów, a
zmiany natężenia siły odbieranego sygnału (tzw. ramp-up) podaje bardzo dokładne. Łatwo więc ocenić
zbliżanie/oddalanie się od źródła, a nawet w przybliżeniu przewidzieć odległość w jakiej się
od niego znajdujemy.
Biorąc pod uwagę bardzo wysoką czułość tego antyradaru, zadziwiająca jest jakość jego filtracji.
W trakcie testów nigdy nie zdarzyło się aby wygenerował alarm, którego źródła nie dałoby się
zlokalizować, co jest niestety charakterystyczne dla tanich detektorów niskiej jakości,
potrafiących się czasem wzbudzać zupełnie bez powodu.
Skoro już o czułości mowa, dość ciekawym był fakt, że w paśmie K - podczas testów na radarze
ręcznym
Iskra - X50 EURO zaprezentował maksymalne odległości detekcji na poziomie detektora,
który do tej pory zawsze stawiany był jako punkt odniesienia, czyli
Valentine One. Przy
ustawieniu Iskry w tryb najniższej mocy, oba wykrywacze dawały ostrzeżenie już na 4 km przed
punktem pomiaru. Przy standardowym ustawieniu mocy Iskry można się więc
spodziewać, że zostanie ona wykryta z odległości 6 km lub nawet większej! Inne zagrożenia
charakterystyczne dla pasma K, czyli
fotoradary ZURAD-u
to dla tego detektora bułka z masłem.
Odległości ostrzeżeń jakie antyradar daje użytkownikowi są zawsze więcej niż dobre.
W paśmie X szary Escort jest równie skuteczny i również tutaj można śmiało powiedzieć, że trudno
o lepsze wyniki.
Pasmo Ka, najbardziej newralgiczne ze względu na konieczność wykrywania najtrudniejszych obecnie
na świecie fotoradarów
AD9 i
Multanova
, też nie stanowi dla X50 EURO problemu. Valentine One
daje nieco większy zasięg, co może być oczywiście mile widziane zwłaszcze przy najeździe na
te fotoradary od tyłu,
ale biorąc pod uwagę, że jest to okupione znacznym przyrostem fałszywych alarmów,
trudno tu jednoznacznie określić co jest lepsze. Nigdy jednak nie zdarzyło się, aby podczas okresu
testowego użytkowania X50 EURO zawiódł i nie zapewnił odległości detekcji pozwalającej
na spokojne dostosowanie prędkości.
Podsumowując, Escort Passport X50 EURO to bardzo przyjemny i prosty w obsłudze detektor, dający
wysoką pewność ochrony, przy jednocześnie niskiej ilości fałszywych alarmów i niezwykle kulturalnym
zachowaniu. Ani razu nie zdarzyło się, aby podczas testowego okresu zawiódł, a co równie ważne,
także nigdy się nie pomylił wzbudzająć bez widocznego powodu. Jest wykonany na najwyższym
poziomie i dysponuje funkcjami będącymi wciąż poza zasięgiem wielu konkurentów. Polecam.
Tu kupisz w dobrej cenie antyradar Escort Passport X50 EURO »
[2011-02-27] © antyradary.phi.pl
« Antyradary - powrót do Strony Głównej
|
|