Antyradary - Startbanner prawy

strona główna              kontakt               dostawa
Główna  |  Kontakt  |  Dostawa


 NIEMCY ZNIOSĄ ZAKAZ UŻYWANIA WYKRYWACZY RADARÓW?

fotoradar z lampą na trójnoguNiemieckie prawo, w kwestii używania przez kierowców urządzeń do detekcji radarów, fotoradarów i laserów mierzących prędkość, jest bardzo podobne do naszego. Można je zupełnie legalnie kupić, można sobie mieć, nie wolno tylko używać. Ale sytuacja ta może się już wkrótce zmienić.

Znajdujący się pod przywództwem Angeli Merkel politycy Unii Chrześcijańsko-Demokratycznej wraz z ich sojusznikami - Wolnymi Demokratami rozważają zniesienie zakazu korzystania z wykrywaczy radarów. Wprawdzie chodzi głównie o urządzenia i aplikacje wykorzystujące nawigację GPS do informowania o zbliżaniu się do miejsca kontroli prędkości (bądź miejsca, gdzie często się taką kontrolę przeprowadza), ale...

Po pierwsze, to dobry początek. Po drugie, być może ustawodawca nie będzie stosował żadnych rozgraniczeń. I wreszcie po trzecie, są przecież i detektory wykorzystujące tego typu systemy, zatem znalezienie wytłumaczenia dla wiszącego na szybie urządzenia stanie się banalnie proste.

Niemcy posiadają około 3800 stacjonarnych fotoradarów (dla porównania w Polsce jest ich około 4-krotnie mniej, a i tak tylko co 5-10 jest pełny i aktywny). Większość z nich jest zainstalowanych w tzw. czarnych punktach. Wydaje się więc być bardzo sensowne, aby tak wielu kierowców jak to tylko możliwe, również tych pozamiejscowych, było o takich niebezpiecznych miejscach ostrzeganych, mówi chadecki ekspert do spraw transportu Thomas Jarzombek, i dodaje - chcemy oddzielenia kwestii bezpieczeństwa na drogach od zwykłego zarabiania na mandatach. Z kolei Wolny Demokrata Oliver Luksic nazwał zakaz używania takich urządzeń "przestarzałym" i stwierdził, że Minister Transportu Peter Ramsauer powinien przyjrzeć się tej sprawie.

Oczywiście nie wszyscy się z tym zgadzają.

Przewodniczący Związku Policjantów Bernhard Witthaut oświadczył dla publicznej telewizji ZDF, że obecność urządzeń automatycznie rejestrujących prędkość w tego typu strefach nie powinna być powiadamiana.

Saarbrücker Zeitung donosi, że propozycja zmian zaprezentowana przez CDU i FDP mówi o tym, iż urządzeniom nawigacyjnym powinny się zezwolić na ostrzeganie o fotoradarach z odległości ok. 500m, dzięki czemu obszar, w którym kierowca będzie znacznie bardziej skoncentrowany zostanie rozszerzony.

Opracowano na podstawie: www.thelocal.de

[2012-09-29] © antyradary.phi.pl 

« Antyradary - powrót do Strony Głównej

 

   Created by ® NeoM