Forum Mapy Fotoradarów - Strona Główna Antyradary Mapa fotoradarów
FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja   ZalogujZaloguj


Poprzedni temat «» Następny temat
Fotoradar odcinkowy
Autor Wiadomość
piotreg 
Administratore banitore


Dołączył: 23 Mar 2007
Pochwał: 1216
Posty: 28375
Skąd: WROCŁAW
Wysłany: 26 Grudzień 2014, 17:43   Fotoradar odcinkowy

Cytat:
Fotoradar odcinkowy na terenie miasta Gdańsk

- ul. Słowackiego
, na jej "leśnym odcinku", pomiędzy ul. Potokową, a ul. Złota Karczma, w obie strony - długość odcinka 1,8 km

Na mapie <itd> pojawiła się informacja o odcinkowym pomiarze prędkości na odcinku 1839m na drodze wojewódzkiej nr 472. Wie ktoś coś więcej w temacie? Tej lokalizacji nie ma na oficjalnym spisie <itd> .
_________________
Mapa fotoradarów/Mapa videopatroli
 
 
Automobil

Wysłany:    fotoradary.phi.pl



 
 
piotreg 
Administratore banitore


Dołączył: 23 Mar 2007
Pochwał: 1216
Posty: 28375
Skąd: WROCŁAW
Wysłany: 27 Grudzień 2014, 10:05   

Cytat:
Samochód rajdowy pojechał 200 km/h leśnym odcinkiem ul. Słowackiego

Sceny jak z filmu "Szybcy i wściekli" rozegrały się w nocy ze środy na czwartek na leśnym odcinku ul. Słowackiego. Samochód rajdowy rozpędzał się tam nawet do 200 km/h. Ale spokojnie: sytuacji przyglądali się pracownicy Okręgowego Urzędu Miar, którzy na Słowackiego legalizowali odcinkowy pomiar prędkości.


Było kilka minut po północy w czwartek. Nagle ciszę w lesie przy ul. Słowackiego przerwał ryk silnika samochodu rajdowego, który z potworną prędkością pędził z Niedźwiednika w kierunku Matarni. Potem następowała cisza. Mijało kilka minut i sytuacja się powtarzała. Słychać było już nie warkot, a wycie silnika samochodu. Po lesie rozchodziła się woń palonych opon i wysokooktanowego paliwa.

Największy jednak huk z przerywany strzałami z tłumika samochodu pędzącego z Niedźwiednika w kierunku Matarni można było usłyszeć nad ranem. Wszystko wyglądało jak trening kierowcy rajdowego.

Przyglądający się całej sytuacji urzędnicy w ogóle nie reagowali.

- I nie było ku temu powodu. Nawet prosiliśmy kierowcę samochodu rajdowego, by jechał szybciej. Udało się pojechać ul. Słowackiego tuż przed Matarnią nawet 200 km/h - mówi Danuta Jonaszek, naczelnik wydziału elektrycznego Okręgowego Urzędu Miar w Gdańsku.

Jak to możliwe?

- W nocy przeprowadziliśmy po raz pierwszy w Polsce legalizację pierwotną pomiarowego odcinka prędkości na ul. Słowackiego, umieszczonego w ramach budowy Tristara - systemu inteligentnego sterowania ruchem. W tym celu byliśmy zmuszeni użyć samochodu rajdowego, który pojechał kilkakrotnie odcinkiem leśnym wspomnianej ulicy, na której właśnie ma być dokonywany pomiar prędkości - mówi Danuta Jonaszek.

W celu legalizacji odcinkowego pomiaru prędkości kierowca w pierwszym przejeździe musiał osiągnąć średnią prędkość zaledwie 13 km/h. Z każdym następnym przejazdem zalecano mu jechać szybciej aż osiągnie średnią prędkość 147 km/h. W sumie kierowca wykonał kilkanaście przejazdów i właśnie w tym ostatnim przejeździe kierowca osiągnął na Trasie Słowackiego prędkość 200 km/h. Taki wynik był możliwy na ostatniej prostej pod górę przed Matarnią.

Co ważne, testy systemu Tristar na ul. Słowackiego, działającego na długości ok. 1,8 km odbywały się podczas całkowitego zamknięcia dla ruchu kołowego. Z jednej i drugiej strony drogę zamknęła policja.

- Pomiarowy odcinek prędkości na ul. Słowackiego przeszedł sprawdzenie pomyślnie - otrzymał legalizację pierwotną. Obowiązywać ona będzie teraz przez 13 miesięcy. Potem trzeba powtórzyć nocne sprawdzenie urządzenia - tłumaczy naczelnik.

Co ważne, uzyskanie legalizacji pierwotnej nie oznacza, że odcinkowy pomiar prędkości już działa - wyłapuje niefrasobliwych kierowców. Zgodę na jego używanie może wydać wyłącznie Generalny Inspektor Transportu Drogowego. Póki co takiej zgody jeszcze nie ma, choć urzędnicy odpowiedzialni za wdrażanie systemu złożyli wnioski.

Co ciekawe, odcinkowy pomiar ruchu będzie rejestrował nie tylko osoby, które na 1,8 km fragmencie ul. Słowackiego przekroczą dozwoloną prędkość. Jeśli kierowca na starcie pomiaru będzie przekraczał dozwoloną prędkość, już wtedy zostanie uznane to za wykroczenie. Nie pomoże mu fakt, że dalszy odcinek będzie pokonywał wolno.

Oznacza to też, że niefrasobliwi kierowcy będą kontrolowani dwukrotnie. Raz na wjeździe i potem na końcu odcinka za przejazd z średnią prędkością.


Tristar ma generować tzw. "inteligentną zieloną falę", czyli tak regulować dopuszczalną prędkość pojazdów, aby zapewnić ich płynny przejazd. System będzie też kontrolował parkingi (tablice świetlne pokierują nas tam, gdzie znajdziemy wolne miejsce) oraz informował na specjalnych wyświetlaczach przystankowych o ewentualnym opóźnieniu autobusu czy tramwaju.

Wprowadzenie systemu pozwoli na zarządzanie ruchem miejskim z użyciem najnowszych technologii i zwiększy przepustowość dróg w Gdańsku, Sopocie i Gdyni o 20-30 proc. W analizie ruchu drogowego będzie brała udział specjalnie zaprojektowana sygnalizacja świetlna, czujniki w jezdni, komputery w pojazdach komunikacji miejskiej, urządzenia nadawczo-odbiorcze, kamery, fotoradary i fotorejestratory, tablice o zmiennej treści. Całość ma koordynować zespół pracujący w centrum zarządzania ruchem drogowym.

Całkowity koszt inwestycji to 160 mln zł. 136 mln zł do przedsięwzięcia dokłada Unia Europejska z programu operacyjnego Infrastruktura i Środowisko. Pozostała kwota pochodzi z budżetów Gdańska, Sopotu i Gdyni. Koszt budowy systemu to 133 mln zł, które zainkasuje firma Qumak.

Link
_________________
Mapa fotoradarów/Mapa videopatroli
 
 
piotreg 
Administratore banitore


Dołączył: 23 Mar 2007
Pochwał: 1216
Posty: 28375
Skąd: WROCŁAW
Wysłany: 27 Grudzień 2014, 10:15   

Cytat:
Tristar nie taki straszny. 4 mln rocznie na jego utrzymanie



Miało być ich 60, a ostatecznie będzie sześć. Mowa o fotoradarach, które są elementem systemu inteligentnego sterowania ruchem Tristar. Z kolei odcinkowy pomiar ruchu na ul. Słowackiego nie wychwyci piratów drogowych na motocyklach.


Pierwotny projekt systemu inteligentnego sterowania ruchem Tristar mocno straszył kierowców. 60 fotoradarów zamontowanych nad największymi skrzyżowaniami w Trójmieście budziło obawy nawet wśród tych kierowców, którym zdarzało się naruszać przepisy przez zwykłe gapiostwo.

Jednak na przełomie września i października Generalna Inspekcja Transportu zdecydowała rozpatrzyć pozytywnie tylko niewielką liczbę wniosków trójmiejskich samorządów o ustawienie fotoradarów.

Prawdopodobnie na przełomie tego i przyszłego roku - gdy zostaną włączone wszystkie funkcje Tristara w Trójmieście - niedozwolony przejazd będzie rejestrowany na skrzyżowaniach Morskiej z obwodnicą oraz Trasą Kwiatkowskiego. W Sopocie mandat będzie można dostać za przejazd na czerwonym na skrzyżowaniu alei Niepodległości z ulicą Malczewskiego, natomiast w Gdańsku kierowcy muszą mieć się na baczności m.in. w okolicach Bramy Oliwskiej, Grunwaldzkiej i Miszewskiego oraz Grunwaldzkiej i Wojska Polskiego.

Kamery od grudnia będą pomalowane na żółto i specjalnie oznakowane. Reszta poczeka na akceptację Generalnego Inspektora Transportu Drogowego.

Odcinkowy pomiar prędkości niegroźny motocyklistom

Z kolei na leśnym odcinku ul. Słowackiego w Gdańsku zadziała odcinkowy pomiar prędkości. Będzie on mierzył prędkość kierowców na obu nitkach jezdni - każdy fragment będzie miał 1,8 km długości.

Jednak urządzenie nie będzie wychwytywać wszystkich uczestników ruchu.

- Instalacja nie będzie weryfikować prędkości motocyklistów - mówi Magdalena Skorupka-Kaczmarek, rzecznik prasowy miejskiej spółki Gdańskie Inwestycje Komunalne, która odpowiedzialna jest za wdrożenie gdańskiej części systemu Tristar.

Powód? Kamery rejestrujące tablice rejestracyjne ustawione są na wjazd do odcinkowego pomiaru prędkości na ul. Słowackiego. Nie mogą one rejestrować tablic rejestracyjnych motocykli, które zainstalowane są z tyłu.

Eksperci jednak twierdzą, że na maszcie można zainstalować kolejną kamerę, która będzie zwrócona w druga stronę i tym samym nagra także rejestrację jednośladu. Dla takiego urządzenia należałoby przeprowadzić dodatkową legalizację.

Poznamy realne koszty utrzymania Tristara

Zarząd Dróg i Zieleni w Gdańsku ogłosił już przetarg na utrzymanie sygnalizacji wraz z elementami Tristara.

- Sądzimy, że konserwacja nowych urządzeń sterowania ruchem będzie droższa o ok. 30-40 proc. od dotychczasowych kosztów - mówi Mieczysław Kotłowski, dyrektor Zarządu Dróg i Zieleni w Gdańsku.

Podobnie będzie się to odbywać w Gdyni. - Czekamy jednak na zakończenie dotychczasowej umowy na utrzymanie m.in. sygnalizacji świetlnych - mówi Maciej Karmoliński, dyrektor Zarządu Dróg i Zieleni w Gdyni.

Szacunkowe koszty utrzymania systemu określa studium wykonalności z 2010 r. Wynika z niego, że w latach 2014-2020 trójmiejskie samorządy na jego eksploatację będą musiały co roku wysupłać ok. 4,053 mln zł. Gdańsk najwięcej, bowiem tu będzie najwięcej skrzyżowań objętych systemem. Przez sześć lat samorządy zapłacą za system łącznie 24 mln zł.

Tristar będzie rozwijany

Co ważne, system będzie rozbudowywany. W Gdańsku prace nad tym będzie prowadzić prawdopodobnie Zarząd Dróg i Zielni. W Gdyni natomiast zadanie to przypisane zostanie Wydziałowi Inwestycji Urzędu Miasta.

Niewykluczone też, że kolejne fotoradary pojawią się na drogach Trójmiasta. - Wnioski o ich włączenie do GITD będzie można składać co rok, albo dwa, trzy lata, w zależności od sytuacji - kolizji i wypadków - na drodze - mówi Jacek Oskarbski, kierownik działu Inżynierii Transportu ZDiZ w Gdyni.

Twórcy systemu Tristar - inżynierowie ruchu - chcą zoptymalizować podróże (skrócić czas przejazdu) w Trójmieście średnio o ok. 20 proc. Takiego wyniku nie udało się osiągnąć żadnemu miastu na świecie, w którym istnieje odpowiednik systemu Tristar. W Tuluzie, Toronto, czy Koloni zdołano ruch usprawnić o niecałe 10 proc.

Rekordzistami są tu Southampton i Los Angeles, gdzie czas podróży samochodem skrócony został o 18 proc. Trzeba jednak pamiętać, że wymienione miasta mają świetnie rozwiniętą infrastrukturę drogową, czego nie można powiedzieć o Trójmieście.

Całkowity koszt trwającej inwestycji to 160 mln zł. 136 mln zł do przedsięwzięcia dokłada Unia Europejska z programu operacyjnego Infrastruktura i Środowisko. Pozostała kwota pochodzi z budżetów Gdańska, Sopotu i Gdyni. Koszt budowy systemu to 133 mln zł, które zainkasuje firma Qumak.

Link
_________________
Mapa fotoradarów/Mapa videopatroli
 
 
piotreg 
Administratore banitore


Dołączył: 23 Mar 2007
Pochwał: 1216
Posty: 28375
Skąd: WROCŁAW
Wysłany: 27 Grudzień 2014, 10:21   

Reasumując. Na tą chwilę <itd> wydał zgodę na odcinkowy pomiar prędkości na ul. Słowackiego:

Cytat:
- ul. Słowackiego, na jej "leśnym odcinku", pomiędzy ul. Potokową, a ul. Złota Karczma - długość odcinka 1,8 km

Miejscówka ta nie jest na oficjalnej liście <itd> , więc założyć musimy, że jego obsługą zajmie się <SM> Gdańsk. Typ urządzenia to Velocity3. Na chwilę obecną jeszcze w fazie testów.
_________________
Mapa fotoradarów/Mapa videopatroli
 
 
Long Long 
Dziędobry!


Dołączył: 10 Gru 2014
Pochwał: 12
Posty: 29
Skąd: Polska
Wysłany: 20 Styczeń 2015, 19:05   Fotoradar odcinkowy

Straż Miejska nie będzie miała z tym nic wspólnego. Jest to System Tristar - inteligentny system sterowania ruchem.

Cytat:
Ruszył Tristar. Czy faktycznie ułatwia komunikację?

Wystartował w Trójmieście system inteligentnego sterowania ruchem - Tristar. Wykonano dwa spośród czterech etapów przedsięwzięcia. Sprawdziliśmy, czy tam, gdzie system już działa, jedziemy płynnie.


Na ulicach Trójmiasta rozpoczął pracę system inteligentnego sterowania ruchem - Tristar, który budowany jest od marca 2012 r. Zostały już wykonane dwa spośród czterech etapów przedsięwzięcia. Pierwszy zakładał wykonanie systemu nad jezdnią w ciągu al. Zwycięstwa i al. Grunwaldzkiej. Jest to odcinek od Opery Bałtyckiej do skrzyżowania z ul. Abrahama. W sumie na tym fragmencie do listopada ubiegłego roku systemem zostało objętych 10 skrzyżowań. Wciąż trwa kalibracja Tristara w centrum sterowania do sytuacji panującej na drodze.

Drugi etap, którego wykonanie zakończyło się już w tym roku, umożliwiło wpięcie do systemu gdyńskich skrzyżowań w ciągu ul. 10 lutego, ul. Śląskiej, Węzła Wzgórze i al. Zwycięstwa. Do systemu zostało wpiętych 15 skrzyżowań. Trwają tam procedury odbiorowe, ale mimo to system już działa - obraz z kamery trafia do centrum sterowania, a komputery gromadzą dane o ruchu na ulicach.

Inwestorem przedsięwzięcia drogowego w Trójmieście są Gdańskie Inwestycje Komunalne oraz gdyński i sopocki Zarząd Dróg i Zieleni. Przetarg wygrała firma Qumak-Sekom, która wdraża system za nieco ponad 133 mln zł.

Postanowiliśmy pokonać oba odcinki (w Gdańsku i Gdyni), na których uruchomiono system. Trudno ocenić, czy Tristar już teraz rozładowuje korki. Stąd wyjechaliśmy poza godzinami szczytu, by sprawdzić, czy przynajmniej funkcjonuje tam zielona fala - przejazd przez wiele skrzyżowań na zielonym świetle.

Na początek wybraliśmy przejazd wspomnianymi ulicami Gdyni. To 4,9-kilometrowy odcinek, który powinniśmy przejechać w ciągu ok. 10 minut przy założeniu, że na wszystkich mijanych sygnalizacjach pali się zielone światło. Nie przekraczaliśmy dozwolonych prędkości.

Przejazd zajął dwie minuty dłużej, a to za sprawą postoju na czerwonym świetle na Węźle Wzgórze i ul. 10 lutego. Najlepiej podróżuje się na razie al. Zwycięstwa. Jechaliśmy tam bez zatrzymywania od Węzła Wzgórze do ul. Wielkopolskiej. Na tym odcinku napotykamy też zieloną falę. Poniżej zamieszczamy zapis całego przejazdu.

Teraz Gdańsk. System Tristar powstał tu na 3,7-kilometrowej trasie przez Wrzeszcz i Strzyżę. Gdybyśmy na wszystkich skrzyżowaniach napotkali na sygnalizatorze zielone światło, nasza podróż trwałaby zaledwie pięć minut. Niestety, tego odcinka w tym czasie nie udało nam się pokonać. Straciliśmy tam dwie minuty, stojąc na światłach tuż przy Jantarze. Jechaliśmy z dozwoloną prędkością.

Najbardziej zaskakujący odcinek naszego testu to ten szczególnie zatłoczony - al. Grunwaldzka na odcinku od al. Wojska Polskiego do ul. Jaśkowa Dolina. Jechaliśmy tam bez zatrzymywania, co widać na poniższym filmie.

Jak zapewniają nas osoby odpowiedzialne za uruchomienie Tristara, to nie koniec zmian na naszych drogach. - Wciąż kalibrujemy pracę systemu w centrach sterowania. Trwa to kilka tygodni. Kamery obserwują ruch. Na podstawie zebranych danych dokonywane są zmiany w funkcjonowaniu sygnalizacji - mówi Jacek Oskarbski z Zarządu Dróg i Zieleni w Gdyni.

Przed generalnym wykonawcą realizacja jeszcze dwóch etapów systemu Tristar. Mają nim być objęte kolejne główne arterie Gdańska (Trasa W-Z, główna arteria w centrum Gdańska) i Gdyni (ul. Wielkopolska, ul. Morska), a także al. Niepodległości w Sopocie. Kończy się aktualnie przygotowywanie dla nich dokumentacji. Prace mają ruszyć w połowie tego roku i potrwać do wiosny 2014 r. - Wtedy pozostanie jeszcze do wykonania, tak jak w pierwszym i drugim etapie - kalibracja - tłumaczy Oskarbski.

Wiele osób obawia się, że system Tristar z pomocą kamer zamontowanych nad skrzyżowaniami zacznie wyłapywać niefrasobliwych kierowców lubiących mocniej przycisnąć pedał gazu. Na razie gadżet trójmiejskich drogowców takich czynności nie wykonuje, ale docelowo ma on posiadać aż 53 fotoradary.

LINK
_________________
Nie jedź szybciej niż Twój anioł stróż potrafi latać.

Autor postu otrzymał pochwałę.
 
 
Spawacz 
FotoManiacSpawacz


Dołączył: 31 Mar 2017
Pochwał: 308
Posty: 546
Skąd: Pruszków
Wysłany: 19 Kwiecień 2020, 12:20   

Cytat:
Odcinkowy pomiar prędkości batem na szybką jazdę w tunelu pod Martwą Wisłą



Gdańscy drogowcy chcą poprawić bezpieczeństwo w tunelu pod Martwą Wisłą. Wkrótce złożą wniosek do Głównego Inspektoratu Transportu Drogowego o montaż w tunelu odcinkowego pomiaru prędkości. Według policyjnych statystyk to właśnie tam policjanci odbierają kierowcom najwięcej praw jazdy.


Średnio aż 22 kierowców miesięcznie traci prawo jazdy za przekroczenie prędkości w tunelu pod Martwą Wisłą. Policyjne statystyki jasno wskazują, że podwodna przeprawa i al. Macieja Płażyńskiego to dwie lokalizacje w Gdańsku, gdzie policjanci zatrzymują najwięcej praw jazdy - w ciągu ostatnich 12 miesięcy zatrzymano tam odpowiednio 274 i 163 dokumentów.

Dla porównania w tym samym czasie na ulicy Słowackiego uprawnienia straciło 104 kierowców, na ulicy Elbląskiej - 81, a na Armii Krajowej - 65.

- Jeżeli chodzi o tunel pod Martwą Wisłą - tunel im. Gocłowskiego - rejon ten jest regularnie patrolowany przez policjantów ruchu drogowego. Funkcjonariusze w ramach pełnionych służb i nadzorowania zachowań kierujących w tym miejscu, m.in. kontrolują prędkość z jaką poruszają się kierowcy - mówi Magdalena Ciska, rzecznik prasowy Wydziału Ruchu Drogowego Komendy Miejskiej Policji w Gdańsku. - Nadmierna prędkość oraz jej niedostosowywanie do warunków na drodze jest najczęstszą przyczyną kolizji i wypadków drogowych. I tu znajdujemy prostą zależność: im prędkość jest wyższa, tym często skutki wypadku są bardziej tragiczne. Większości z tych zdarzeń można by uniknąć, gdyby prędkość z jaką poruszały się pojazdy była odpowiednia do aktualnych warunków, a przede wszystkim zgodna z przepisami. Zbyt szybka jazda samochodem to nie tylko wykroczenie karane mandatem, to również brak wyobraźni.

Jest szansa, że przynajmniej w tunelu i na al. Płażyńskiego wkrótce będzie bezpieczniej. Aby ograniczyć incydenty związane ze znacznym przekraczaniem prędkości oraz liczbę kolizji i wypadków, gdańscy drogowcy podjęli decyzję o podjęciu formalnych kroków do montażu w tunelu odcinkowego pomiaru prędkości. Za urządzenia rejestrujące pomiar prędkości, ich montaż i obsługę formalnie odpowiada GITD i to tam Gdański Zarząd Dróg i Zieleni będzie wnioskować o instalację niezbędnej infrastruktury.

- Jednym z warunków jest przygotowanie analizy stanu bezpieczeństwa na wskazanym odcinku obejmującą trzy ostatnie lata - mówi Tomasz Wawrzonek, wicedyrektor GZDiZ. - Do kwietnia 2019 r. mieliśmy w tym względzie związane ręce, bo tunel otwarto wiosną 2016 r. Od roku spełniamy więc ten warunek. Teraz, aby złożyć wniosek do GITD poza samą analizą potrzebować będziemy jeszcze konkretnego wskazania, w którym miejscu powinny pojawić się urządzenia i uzyskać opinię Komendanta Wojewódzkiego Policji.

Spełnienie wszystkich formalności zajmie z pewnością kilka miesięcy. W przypadku pozytywnego zaopiniowania wniosku urzędników z Gdańska pozostanie kwestia kupna i montażu urządzeń. Jak zapewnia nas Tomasz Wawrzonek, sam tunel jest przystosowany do tego, aby taka infrastruktura mogła w nim powstać.

- Jedyną kwestią pozostaje stworzenie systemu przesyłającego gromadzone dane do GITD. W czasach, kiedy tunel był projektowany żadnych szczegółów technicznych takiego rozwiązania bowiem nie było - dodaje Wawrzonek.

Warto dodać, że tunel pod Martwą Wisłą jest jedynym tego typu obiektem w kraju. Pomysł zamontowania w nim odcinkowego pomiaru prędkości pojawił się już na etapie jego projektowania i powstawania. Wówczas zabrakło jednak na to podstawy prawnej w obowiązujących przepisach.

- Nie ma innych obiektów tak narażonych na zdarzenia masowe jak właśnie tunele. Nie przez przypadek na etapie projektowania przygotowywane są analizy i procedury wyjątkowe i niespotykane przy innych obiektach komunikacyjnych. Żałuję, że tego systemu nie ma w naszym tunelu i jestem zdania, że byłby tam jak najbardziej zasadny - dodaje Wawrzonek.

Link

Autor postu otrzymał pochwałę.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Możesz załączać pliki na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group