Forum Mapy Fotoradarów - Strona Główna Antyradary Mapa fotoradarów
FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja   ZalogujZaloguj


Poprzedni temat «» Następny temat
Fotorapid/Fotorapid C/CM
Autor Wiadomość
piotreg 
Administratore banitore


Dołączył: 23 Mar 2007
Pochwał: 1192
Posty: 27924
Skąd: WROCŁAW
Wysłany: 2 Grudzień 2009, 18:15   

Dlaczego? Są dwa rodzaje słupów:

- pod zasilanie
- bez zasilania stałego
_________________
Mapa fotoradarów/Mapa videopatroli
 
 
Automobil

Wysłany:    antyradar



 
 
bicker5 
Forum Lider

Dołączył: 17 Mar 2009
Pochwał: 47
Posty: 677
Skąd: Kraków
Wysłany: 2 Grudzień 2009, 18:18   

Masz gdzieś fotkę tego na "baterie"?
 
 
piotreg 
Administratore banitore


Dołączył: 23 Mar 2007
Pochwał: 1192
Posty: 27924
Skąd: WROCŁAW
Wysłany: 2 Grudzień 2009, 18:41   

Niestety nie. Obie obudowy troszkę się różnią. Ten na baterie nie ma instalacji tylko korbę do opuszczania budki i specjalną półkę na akumulator.
_________________
Mapa fotoradarów/Mapa videopatroli
 
 
Youthan
Dziędobry!

Dołączył: 10 Kwi 2009
Pochwał: 7
Posty: 42
Wysłany: 2 Grudzień 2009, 19:06   

piotreg napisał/a:
STEFAN napisał/a:
Żaden fotoradar w Polsce nie odróżnia nadjeżdżających samochodów osobowych od ciężarowych. Dalej znajdziesz ignorantów wśród producentów, którzy twierdza, że ich urządzenia je odróżniają.

AD9, Fotorapid CM na pewno to robią. Oczywiście mogą zdarzyć się błędy... urządzenie może zakwalifikować osobówkę z przyczepą jako auto ciężarowe, bo urządzenie kwalifikuje na podstawie długości...
No chyba, że Ty chcesz aby urządzenie rozpoznawało także osobówki z kratką. :-)

Dobrze Stefan napisał - AD9 i Multa rozróżniają samochody ciężarowe, ale tylko odjeżdżające, nie nadjeżdżające. Albo inaczej, mogą rozróżnić, ale nie robiąc pierwszej fotki, na zdjęciu będzie tylko napis np. "KOGEL".

To co robi Fotorapid CM, pozwala już na odróżnienie sam. osobowego od ciężarowego. Tyle, że musi wszystkim robić fotki, np. na podwyższeniu prędkości w terenie zabudowanym do 70kmh. Jeśli operator zdecyduje się w tym przypadku na zdjęcia z lampą, to podobno lampa przy dużym ruchu może po prostu się przegrzać?
 
 
piotreg 
Administratore banitore


Dołączył: 23 Mar 2007
Pochwał: 1192
Posty: 27924
Skąd: WROCŁAW
Wysłany: 2 Grudzień 2009, 19:12   

Youthan napisał/a:
Dobrze Stefan napisał - AD9 i Multa rozróżniają samochody ciężarowe, ale tylko odjeżdżające, nie nadjeżdżające. Albo inaczej, mogą rozróżnić, ale nie robiąc pierwszej fotki, na zdjęciu będzie tylko napis np. "KOGEL".

Sam widziałem jak robi to równie dobrze na najeżdżających!

Youthan napisał/a:
To co robi Fotorapid CM, pozwala już na odróżnienie sam. osobowego od ciężarowego. Tyle, że musi wszystkim robić fotki, np. na podwyższeniu prędkości w terenie zabudowanym do 70kmh. Jeśli operator zdecyduje się w tym przypadku na zdjęcia z lampą, to podobno lampa przy dużym ruchu może po prostu się przegrzać?

Skąd Ty masz tą wiedzę?
_________________
Mapa fotoradarów/Mapa videopatroli
 
 
STEFAN
Forum Lider

Dołączył: 06 Wrz 2009
Pochwał: 20
Posty: 264
Wysłany: 2 Grudzień 2009, 19:39   

piotreg napisał/a:
Co do przetargów! Zgadzam się z Wami w 100%. Mało który samorząd nie jest umówiony z producentem i potem tylko układana jest odpowiednia specyfikacja. Życie!

Fotorapid CM - bawiłem się tym sprzętem!
Wiem o nim b. dużo i nie jestem pracownikiem firmy Zurad, więc mogę Wam szczerze opisać moje odczucia... :-) Nie mam też żadnego związku (zawodowo) z fotoradarami. :-)

Aaaaa... ta Pani w Skodzie robi w Zuradzie w dziale Marketingu... pozdrawiamy. :-)

Kluczem do udanej sesji i robienia fotek takich, jakie są na stronie Zuradu jest poprawne ustawienie wszystkich parametrów, a nie jest to proste i wymaga solidnej wiedzy. To nie jest fikcja - to urządzenie robi właśnie takie fotki!!! Nie wnikam w jego bebechy i ile wytrzyma cała ta lustrzanka! Urządzenie budzi respect!!! Ma wiele bajerów, których inni producenci nie są w stanie zaoferować (teraz)!
Wiecie, że urządzenie każde auto uwiecznia dwa razy? Robione jest zdjęcie nr 1 i 1a. Jeżeli urządzenie współpracuje z lamą, zdjęcie 1a jest robione bez lampy! Co to daje? Załóżmy, że w jednym kierunku jadą dwa pojazdy i nie wiadomo, który przekroczył prędkość. Umówmy się - fotkę wykonaną przez AD9, Multę wyrzucisz do kosza... a Zurad Ci wskaże to auto, bo z pewnością na zdjęciu 1a będzie on przesunięty do przodu.
Kolejny przykład... wsadzasz fotoradar na maszt. Wsadzisz Ad9 lub Multę... o 23 musi przyjechać i go przeprogramować. Fotorapid sam się przestawi.

STEFAN napisał/a:
Żaden fotoradar w Polsce nie odróżnia nadjeżdżających samochodów osobowych od ciężarowych. Dalej znajdziesz ignorantów wśród producentów, którzy twierdza, że ich urządzenia je odróżniają.

AD9, Fotorapid CM na pewno to robią. Oczywiście mogą zdarzyć się błędy... urządzenie może zakwalifikować osobówkę z przyczepą jako auto ciężarowe, bo urządzenie kwalifikuje na podstawie długości...
No chyba, że Ty chcesz aby urządzenie rozpoznawało także osobówki z kratką. :-)

piotreg, musimy się spotkać, to Ci pokażę jaka jest prawdziwa różnica między Zuradem, a np. RS-GS11. Kwestia identyfikacji w grupie - my używamy szablonów lub software do pokazania wiązki od kilku lat. Fotorapid C czy też CM ma w swoim zatwierdzeniu typu 2 pasy (RS-GS11 4 pasy) ruchu, dlatego że identyfikacja to jest u nich po prostu fikcja. :(
Oczywiście, ja zawsze będę nieobiektywny.

Jeśli chodzi o rozróżnianie samochodów NADJEŻDŻAJĄCYCH to jest to przy Doplerze po prostu niemożliwe. Robi to polispeed z Vitronic - podobno, ale oni mają laser (monitorują do 6 (!!!) pasów ruchu. FET (pracują dla Zuradu) ma u siebie Bogdana J. fizyka - jego zapytaj. Ja testuje w tej chwili w Rumunii rozpoznawanie przez software w czasie rzeczywistym od przodu (pomagają nam kolesie z Google'a). Gatso jest kilka lat do tyłu w Polsce jeśli chodzi o marketing (poprzednicy nie robili nic), ale to się powoli zmienia. A reszta zaczyna się bać! :) I mają czego. Niech wygra najlepszy. :D

Kwestia programowania w nocy - my to mamy od kilku lat. A robienie dwóch zdjęć? ZURAD, ROBOT, REDFLEX zrobi 2 zdjęcia z błyskiem w ciągu sekundy? My zrobimy 4 (z błyskiem) do tego samego wykroczenia. Niech pracują dalej! Chłopakom z Zuradu powiedz żeby zaczęli jeździć z granicę - niech zobaczą co się tam robi, a potem sprzedają Wam niusy.

Zurad używa tzw. zeidel filter (to przenoszenie tablic w dół na zdjęciu). Jest to opatentowane przez ROBOT. Ściągnęli to od nich. I tak naprawdę Zurad nie mam prawa tego używać. Ale prawda jest taka, że Robot, Redflex, czy Gatso sprzedaje więcej w miesiąc niż Zurad w rok - why bother then? No i nigdzie w Starej Unii nie jest dopuszczone z racji tego, że jest to ingerowanie w zdjęcie. Teraz programują od 23 do 5 - w kwietniu na Europoltechu im to poradziliśmy. :) Dodatkowo 2 zdjęcia i wiązka przez software dla identyfikacji w grupie. Uczą się. Ale na początku 2010 ja będę dysponował czymś co - o zgrozo - nie sieje w ogóle i co najgorsze nie jest to laser. W Polsce GDDKiA ma 8 różnych klasyfikacji pojazdów. Można to zrobić na pętlach już w tej chili na odjeżdżające i najeżdżające. Ale jak na razie nikt tego nie wymaga. Do czasu.

PS. Jutro jadę na południe do Bielska (teraz jestem w Wa-wie). Cyknąć coś?
 
 
piotreg 
Administratore banitore


Dołączył: 23 Mar 2007
Pochwał: 1192
Posty: 27924
Skąd: WROCŁAW
Wysłany: 2 Grudzień 2009, 20:27   

STEFAN napisał/a:
piotreg, musimy sie spotkać, to Ci pokażę jaka jest prawdziwa różnica między Zuradem, a np. RS-GS11.

Będziesz musiał mieć ze sobą Gatso i Zurada. Dasz radę? :-)

Wiesz na czym polega problem? Ty się napinasz, bo z tego żyjesz (absolutnie Ci tego nie bronię i chyba nawet troszkę zazdroszczę), a ja mam wszystkie te konwenanse głęboko. Piszę, co widziałem... a zobaczyłem po prostu dobry - w mojej ocenie - sprzęt, który zrobił na mnie wrażenie! A nietrudno się domyślić, że z niejednym urządzeniem miałem już styczność.
_________________
Mapa fotoradarów/Mapa videopatroli
 
 
STEFAN
Forum Lider

Dołączył: 06 Wrz 2009
Pochwał: 20
Posty: 264
Wysłany: 2 Grudzień 2009, 20:40   

Ja się nie napinam, bo żyje z tego co sprzedam za granicą. U nas jest jak jest, wyślę Ci na prive'a ciekawe zdjęcia. A co do nowego CM to się zgadzam, że jest coraz lepszy. Pozdro! :D

PS. Coś cyknąć jutro? Mam już 55 od Malborka do Grudziądza w całości...
 
 
bicker5 
Forum Lider

Dołączył: 17 Mar 2009
Pochwał: 47
Posty: 677
Skąd: Kraków
Wysłany: 2 Grudzień 2009, 21:37   

STEFAN napisał/a:
Ale na poczatku 2010 ja będę dysponował czymś co - o zgrozo - nie sieje w ogóle i co najgorsze nie jest to laser.

Pętle indukcyjne? Czujniki Piezzo? Pomiar odcinkowy? Fotokomórki? Jak któryś z dwóch pierwszych patentów to życzę sukcesów w Polsce, biorąc pod uwagę legendarną wręcz "trwałość" naszego asfaltu. :twisted:
 
 
STEFAN
Forum Lider

Dołączył: 06 Wrz 2009
Pochwał: 20
Posty: 264
Wysłany: 3 Grudzień 2009, 01:09   

Nie, coś innego... :)
 
 
phonemaniac
Videomaniac


Dołączył: 10 Paź 2008
Pochwał: 1230
Posty: 4152
Skąd: WKZ
Wysłany: 25 Marzec 2010, 10:38   

Hejka. :)

Mam do Was następujące pytanie:
Czy można regulować moc emisji fali radarowej w Fotorapidzie C? Bo kolega coś narzeka, że albo mu detekcja w V1 spadła o jakieś 200m, albo obcięli moc nadawania w Fotorapidzie.
_________________
Gość - najlepsze w tym forum jest to, że posiada takiego użytkownika jak Gość
 
 
 
OJCIEC
Wio Łysa!


Dołączył: 20 Mar 2007
Pochwał: 229
Posty: 6534
Skąd: zasadniczo, z Węgorzeskiej
Wysłany: 25 Marzec 2010, 11:20   

Różnica 200m, ale przy jakiej odległości detekcji?

Zakładam, że chodzi o dokładnie to samo miejsce i maszt stacjonarny?

Moc emisji w Fotorapidzie nie jest regulowana, ale... jej zmiana może np. wynikać ze stanu naładowania akumulatora (ten czynnik odpada, jeśli słup jest podłączony do sieci).

Ale pogorszenie detekcji może także wynikać z panujących warunków atmosferycznych - pasmo K jest bardzo wrażliwe na wodę (ilość wilgoci w powietrzu, opady, itp. - z tego powodu pasmo K w ogóle nie jest używane do radiolokacji morskiej).

Bardzo duże znaczenie ma też ilość zieleni na poboczach. Liście, bujna roślinność bardzo dobrze rozprasza i pochłania energię o tych długościach fali (o tej porze roku ten czynnik też odpada).

A 200 m różnicy przy tak dalekich odległościach, jakie daje V1 może wystąpić przy dwóch kolejnych przejazdach w odstępie 5 min. Wystarczy, że ruch na drodze będzie za każdym razem inny, albo cokolwiek...

A samochodu ostatnio kolega nie zmieniał? Albo sposobu montażu V1?
_________________
antyradary.sklep.pl
fotoradary.phi.pl
nieoznakowane.phi.pl
 
 
piotreg 
Administratore banitore


Dołączył: 23 Mar 2007
Pochwał: 1192
Posty: 27924
Skąd: WROCŁAW
Wysłany: 25 Marzec 2010, 11:59   

Wystarczy, że duży mobil jedzie przed Tobą i już jest gorzej o te 200 m. :-)
_________________
Mapa fotoradarów/Mapa videopatroli
 
 
phonemaniac
Videomaniac


Dołączył: 10 Paź 2008
Pochwał: 1230
Posty: 4152
Skąd: WKZ
Wysłany: 25 Marzec 2010, 14:27   

No podejrzewamy teraz, że to mogło być od zasp śnieżnych. Śnieg znikł to i zasięg się zmniejszył. Ale dzięki za info. :) (+) się należy dla Ojca. :)
_________________
Gość - najlepsze w tym forum jest to, że posiada takiego użytkownika jak Gość
 
 
 
piotreg 
Administratore banitore


Dołączył: 23 Mar 2007
Pochwał: 1192
Posty: 27924
Skąd: WROCŁAW
Wysłany: 25 Marzec 2010, 15:45   

Zaspy raczej działają w drugą stronę - wpływają negatywnie na detekcję.
_________________
Mapa fotoradarów/Mapa videopatroli
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Możesz załączać pliki na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group