Forum Mapy Fotoradarów Antyradary Sid 5d015088d514c848b812c80ba663b7d6 Mapa fotoradarów najpopularniejsze
RejestracjaRejestracja   ZalogujZaloguj   FAQFAQ   SzukajSzukaj


Poprzedni temat «» Następny temat
Radary, fotoradary, lidary i videorejestratory ogólnie - Fotorapid/Fotorapid C/CM
Autor Wiadomość
phonemaniac
Videomaniac


Dołączył: 10 Paź 2008
Pochwał: 1316
Posty: 4393
Skąd: WKZ
Wysłany: 30 Listopad 2009, 22:15   

bicker5 napisał/a:
Ale ja nie piszę o jakichś "domowych" naprawach tylko o wymianie całego aparatu. Nie widziałem Fotorapida od środka, ale jak znam polską myśl techniczną to w środku jest cały aparat przykręcony na jednej śrubie 1/4"-20.

Hehehe. ;) Ja też tak myślę, ale znając szarą rzeczywistość (gdzie z elektroniką się jest prawie za pan brat) to mogę domyślić się, że w ramach oszczędności mogą zlecić naprawę jakiejś garażowej firmie, która wymieni popsute elementy, bo nie podejrzewam żeby sami strażnicy byli na tyle z elektroniką obeznani żeby samemu naprawić. U mnie w zakładzie niestety rzeczywistość też nas zmusza żeby wszystkie rzeczy samemu naprawiać, bo żeby awaryjnie coś kupić to trwa to pół roku. :(
 
 
Automobil

Wysłany:    A może to Cię zainteresuje



 
 
 
STEFAN
Forum Lider

Dołączył: 06 Wrz 2009
Pochwał: 20
Posty: 264
Wysłany: 30 Listopad 2009, 22:32   

bicker5 napisał/a:
STEFAN napisał/a:
Urządzenia Gatso RS-GS11 czy też Multaradar C lub Multanova 6F robią takie same lub nawet lepsze zdjęcia, a jak robimy zdjęcia na 4 pasach (Gatso) to już sprawa w ogóle wygląda inaczej.

Pamiętajcie, że fotorapid "is powered by" Nikon200D. Nie jest to żaden komponent przemysłowy. Gdy taki fotoradar zrobi 20000 zdjęć, aparat, który kosztuje kilkanaście czy więcej tysięcy jest do wyrzucenia.

Na pewno kamerka z Multaradar C lub Multanova 6F robi lepsze zdjęcia niż profesjonalna lustrzanka. :twisted: Takie bajki to wójtom i komendantom SG można wciskać. Co do ilości zdjęć to nie wiem jak Nikon, ale Canon daje gwarancję na 50 tys. zdjęć. Nawet jak by było 20000 to i tak maszynka zarobi na tych zdjęciach skromnie licząc 2 miliony PLN. Cóż to jest w porównaniu do ceny Nikon'a D300 (7000 PLN brutto w detalu).

Multaradar C z 11 milionami pikseli jest coraz lepszy. Nie jest sztuką zrobienie zdjęcia w bezruchu. Sztuką jest zrobienie go dla pojazdu poruszającego się z duża prędkością.
Gatso używa kamery 11mln (nie aparatu) zbudowanej u siebie z podzespołów Canona i daje gwarancję na 500 000 (a nie na 50 000 tysięcy zdjęć). Podobne parametry posiada Robot, Redflex i Ramet. Tak jak powiedziałem - ja zawsze będę nieobiektywny, ale firmy zachodnie (które wymieniłem - także Redflex i Ramet) mają podzespoły przemysłowe. To tak jak w Ikei widzisz ciągle poddawane pracy krzesło czy coś innego.

Nie twierdzę, że nie da się zrobić lustrzanką 50 000 zdjęć. Ale na pewno nie zrobisz tego w ciągu roku. Gdybyś stawiał radar dzień w dzień na 1-ce od Częstochowy w dół, jesteś w stanie zrobić fotoradarem przenośnym 10 tysięcy zdjęć w tydzień. Wierz mi - z całym szacunkiem - pewne radary pewnych producentów tego nie wytrzymają. Z kolei zdaję sobie sprawę, że powinniśmy wspierać rodzimą produkcję. Mnie wiesz co denerwuje? W Polsce wszystkie przetargi odbywają się w ten sposób, że ludzie piszą specyfikacje pod konkretne urządzenie, wpisując np. nie więcej niż 3 mln pikseli, czy też - niech robi pomiary w trakcie jazdy, czy też musi pasować do masztu typu Hitower albo Zurad. Dlaczego 3 mln? Bo zdaniem straży i firmy Lifor zdjęcie można przesłać na odległość wi-fi w czasie rzeczywistym i ma 500 kilo. Ja używam wi-fi na kilku kilometrach, a już z pewnością na kilkuset metrach - dobre mocne access pointy wystarczą na to lub też satelity (tak satelity), a zdjęcia mogą mieć 1, 3 czy 6 MB i też je przesyłam w czasie rzeczywistym. Ale dzięki lepszej jakości zawsze (czy też prawie zawsze, bo żaden radar nie zrobi 100 dobrych zdjęć na 100) kto jechał, wiesz czy rozmawiał przez komórkę, czy też zapiął pasy, no i nie musisz w 90 przypadkach na 100 wpisywać tablicy rejestracyjnej i tworzyć xml-a w celu wysłania zapytania do Cepiku, bo robione jest to w samej kamerze (tej kamerze, a nie w jakimś dodatkowym stojaku). Ale jak ciągle będę powtarzał - ja jestem subiektywny.

Zobacz na przetarg w Białym Borze - wygra Lifor. Zobacz na przetarg w Łagowie - wygra Videoradar. Dla mnie to kpina - i co z tego. W 99 na 100 przetargów znam (nie tylko ja - wszyscy znający temat - także wielu z uczestników tego forum) wynik po przeczytaniu 10 punktów specyfikacji. I co z tego? Nikt nie wymaga pokazu tylko przesłania wykonanych wcześniej zdjęć (to też nie zawsze). Widziałem w trakcie akcji i obsługiwałem wszystkie fotoradary obecne na rynku łącznie z francuskimi Mesta i niemieckimi Polispeed, które w Polsce nie mają jak na razie zatwierdzenia typu i nie są sprzedawane (pracuję także w oddziale firmy w Holandii). Do każdego fotoradaru występującego w Polsce i na świecie - także do Gatso, można się w czymś przyczepić.

Problemem w Polsce jest brak transparentnego postępowania przetargowego - wymagania pokazu. Za granicą radary kupuje się po 2-3 dniowym lub dłuższym testowaniu każdego z urządzeń. Cena + jakość składa się na wynik przetargu. U nas - mówię to z przykrością - krótkowzroczne postępowanie powoduje takie, a nie inne wyniki przetargów. Ludzie wydają kilkaset tysięcy (nie ze swoich pieniędzy, tylko naszych) na coś czego wcześniej nie widzieli w akcji. Ja jestem za tym, aby był pokaz i aby wygrał najlepszy na pokazie + w stosunku jakość - cena. W 2003 roku jedna firma napisała, że robi zdjęcia z widoczną twarzą kierowcy, odróżnia samochody osobowe od ciężarowych itp. Nic takiego nie miało w tym czasie miejsca. Zakupiono sprzęt za kilkanaście baniek. Nikt tego nie sprawdził. Dopiero od około roku taka możliwość w tych urządzeniach istnieje. Żaden fotoradar w Polsce nie odróżnia nadjeżdżających samochodów osobowych od ciężarowych. Dalej znajdziesz ignorantów wśród producentów, którzy twierdza, że ich urządzenia je odróżniają.

Ignorancja nie tylko straży gminnej, ale także miejskiej jest często wielka, tak samo bywa z policją. Ale to nie jest ich wina. To wina przedstawicieli producentów, którzy wciskają kit. Ostatnio modna jest w Polsce teza unifikacji skrzynek. Przedstawiciele producentów są za - przynajmniej niektórzy. Kolejny poroniony pomysł. Radary na Dopplera mają różne anteny - liniowe i paraboliczne, różnie rozwiązany przepływ powietrza, odprowadzanie ciepła czy też umieszczania klimatyzacji w skrzynkach na słupie. Multanova nie może mieć radaru wyżej niż 1,5 metra stąd Hitowery. Jak wsadzicie ją w Zurada? Żadne urządzenie nie przejdzie zatwierdzenia typu w GUM. Bo nikt z producentów (nie przedstawicieli producentów) nie podejmie się używania takiego zunifikowanego słupa i skrzynki i nikt przede wszystkim nie udostępni swojej specyfikacji. Ale są też wśród straży i policji, a także GDDKiA oraz ITD ludzie, którzy znają się na rzeczy i nie wierzą w bajki sprzedających. Jest ich mało, ale będzie coraz więcej. A gadanie o zarobkach nie jest na miejscu. Gdyby w Polsce jeżdżono wolniej radary nie zarabiałyby tyle, nie ginęłoby tyle osób. Pamiętaj, że w UE 1-na osoba ocalona więcej to jest zysk społeczny milion Euro. Tak się przekłada jej (tej osoby) wkład w PKB w ciągu całego życia. Dolicz do tego mniejsze wydatki na hospitalizację rannych i mniejsze wydatki na wyjazdy służb ratowniczych (policja, straż pożarna, karetki). Fotoradary ratują życie. To jest prawdziwy zysk, nie kasa w budżecie. Inną sprawą jest sposób ukrywania radarów czy też pomiar od np. +5 km/h. Ale jeśli będziemy jeździć wolniej (sam mam od czasu do czasu z tym problemy, ale staram się nie być hipokrytą i z reguły jeżdżę ostrożnie) to nikt nie będzie się skarżył, że radary to maszynka do robienia pieniędzy.

Tak jak powiedziałem - ja zawsze będę nieobiektywny (subiektywny). Ale może ktoś zgodzi się z moim zdaniem.
 
 
Youthan
Dziędobry!

Dołączył: 10 Kwi 2009
Pochwał: 7
Posty: 42
Wysłany: 30 Listopad 2009, 23:11   

STEFAN, duży plusik za pokazanie problemu zza "obiektywu". Piszesz jakbyś miał za złe którejś z tych firm co wymieniłeś, po tym jak się z nią rozstałeś, a teraz musisz pracować dla innej, w której nie możesz w pełni wykorzystać swojego potencjału.

Niestety, obawiam się, że w żadnej z nich nie osiągniesz tego co zamierzasz, bo ich misją nie jest bezpieczeństwo, a nakładanie dodatkowych opłat na kierowców. Gdyby było inaczej to jeden z Traffitower w Dąbrowie Górniczej nie stanął by 200m za przejściem, na którym doszło do wielu potrąceń pieszych, a stał by przed nim! W Białym Borze nie spotkasz FR (śmietnik) przy przejściach dla pieszych, a jedynie na wlocie i wylocie z miejscowości, gdzie teren zabudowany jest pięknie obudowany w przydrożne drzewa, a dookoła są pola. Przypomnę, że to dla pieszych jeździmy po mieście 50 km/h.

W Holandii też FR przestały służyć jako narzędzie do zwalczania zgonów, przeciwnym razie nie byłoby jak teraz, że za zdjęcia z FR nie ma punktów karnych - u nich również FR służą do ściągania kasy, a nie do obniżania śmiertelnych statystyk. Smutna prawda.

Na koniec dodam, że w PL pieniądze wydane na FR więcej ocaliłyby ludzkich istnień, gdyby zostały przeznaczone do efektywnej przebudowy/budowy dróg. Jeszcze bardziej niż drogi potrzebne jest nam dobre ich oznakowanie - np. poziome (tak jak w GB), których jest u nas jak na lekarstwo. :(
 
 
STEFAN
Forum Lider

Dołączył: 06 Wrz 2009
Pochwał: 20
Posty: 264
Wysłany: 30 Listopad 2009, 23:22   

Absolutnie nie mam nikomu nic za złe - świadomie pracuję tam, gdzie teraz pracuję. :D Nie wiem skąd takie założenie - jestem po prostu obiektywny co do jakości Robot, Redflex czy Ramet. To są dobre urządzenia.

Z Holandią i ich działaniami prewencyjnymi po części się zgodzę, ale ogólnie stara Unia nijak się ma do nas w statystykach drogowych i wypadkach śmiertelnych. Jedynie Portugalia ma statystyki podobne do nas. Tak samo zgadzam się aby kasę z fotoradarów pompować w infrastrukturę drogową - wielu samorządowców tak robi. Ja też wolałbym jechać do Wa-wy 3.30 zamiast 5 lub 6 godzin!

Co do przejść - uważam, że powinny być robione zdjęcia na światłach, ale też z pewnym opóźnieniem, np 0.3, 0.5 czy 0.8, a prędkość od (65) czy (71), a nie od 61km/h. Statystyki pokazują, że w mieście ludzie szybko się uczą jeździć - oczywiście bywają miejsca, które wymieniłeś nastawione na wydawanie kasy. Do dzisiaj nie dowiedziałem się na ile w Tarczynie ustawione jest opóźnienie (REDFLEX-SAFETY CAMERA SYSTEMS), na ile ustawia się to w Szczecinie (ROBOT-LIFOR). W Grudziądzu - GATSO testowane są opóźnienia od 0.2 do 0.8 i sprawdza się to w różnych warunkach drogowych. Nie jest sztuką zrobienie zdjęcia ludziom wjeżdżającym na żółtym, ale czy o to chodzi? Dodatkowo wyłącza się światła między 11, a 5 aby nie robić polowania w nocy. Jest to w niewielkim stopniu moją zasługą, ale przede wszystkim samorządu. W Grudziądzu straż posiada fotoradar od 4 lat (Multagard). Ich urządzenie robi mniej zdjęć w miesiącu niż w innych miastach czy wsiach w tydzień. Ale wszyscy wiedzą lub mają prawo wiedzieć, gdzie i kiedy urządzenie stoi, nikt go nie chowa za maską maskującą itd. Podaje przykład Grudziądza przez pryzmat swojego doświadczenia. Ale jak już powiedziałem - ja zawsze będę nieobiektywny.
 
 
Youthan
Dziędobry!

Dołączył: 10 Kwi 2009
Pochwał: 7
Posty: 42
Wysłany: 1 Grudzień 2009, 11:41   

Dzięki za odpowiedź. Poruszony temat jest dosyć szeroki, więc nie będę robił tu OFF-TOPu. Może w innym temacie będzie jeszcze możliwość wymiany spostrzeżeń - tak żebyśmy wszyscy coś z tego mieli, nie tylko samorządy.

Aby nie było całkowitego off-topu.

Dodam że, najnowsze dziecko ZURADu - Fotorapid CM może:

Cytat:
- zdjęcia barwne o rozdzielczości 10.2 do 12 megapixeli

- rejestruje pojazdy nadjeżdżające i oddalające się (ww. funkcję może realizować jednocześnie dla obu kierunków)

- rozpoznaje kierunek ruchu pojazdów

- rozróżnia samochody osobowe i ciężarowe

- rejestrację zdarzeń w dzień i w nocy

- automatycznie korektę ustawień dozwolonych prędkości w nocy

- rejestrację danych statystycznych, a w szczególności liczby pojazdów przejeżdżających

- liczby pojazdów przekraczających dozwoloną prędkość
 
 
STEFAN
Forum Lider

Dołączył: 06 Wrz 2009
Pochwał: 20
Posty: 264
Wysłany: 1 Grudzień 2009, 11:55   

Czytałem - staram się monitorować konkurencję na bieżąco. Jak zaczną podawać długość pojazdu w centymetrach i odróżniać (za pomocą software) samochody nadjeżdżające to powiem, że mają kompletne urządzenie, z tym, że nie takie na długie i intensywne działanie (brak komponentów przemysłowych). :D Mimo wszystko muszę przyznać, że Fotorapid CM jest krokiem milowym w porównaniu do Fotorapida i z tym się zgodzę. Zurad powinien się modlić aby złoty nie szedł w górę. Może się okazać, że firmy zachodnie będą proponować swoje urządzenia poniżej 100 tys.! :)
 
 
piotreg 
Administratore banitore
piotreg


Dołączył: 23 Mar 2007
Pochwał: 1546
Posty: 31888
Skąd: Dolny Śląsk
Wysłany: 2 Grudzień 2009, 09:24   

Co do przetargów! Zgadzam się z Wami w 100%. Mało który samorząd nie jest umówiony z producentem i potem tylko układana jest odpowiednia specyfikacja. Życie!

Fotorapid CM - bawiłem się tym sprzętem! Wiem o nim b. dużo i nie jestem pracownikiem firmy Zurad, więc mogę Wam szczerze opisać moje odczucia... :-) Nie mam też żadnego związku (zawodowo) z fotoradarami. :-)

Aaaaa... ta Pani w Skodzie robi w Zuradzie w dziale Marketingu... pozdrawiamy. :-)

Kluczem do udanej sesji i robienia fotek takich, jakie są na stronie Zuradu jest poprawne ustawienie wszystkich parametrów, a nie jest to proste i wymaga solidnej wiedzy. To nie jest fikcja - to urządzenie robi właśnie takie fotki!!! Nie wnikam w jego bebechy i ile wytrzyma cała ta lustrzanka! Urządzenie budzi respect!!! Ma wiele bajerów, których inni producenci nie są w stanie zaoferować (teraz)! Wiecie, że urządzenie każde auto uwiecznia dwa razy? Robione jest zdjęcie nr 1 i 1a. Jeżeli urządzenie współpracuje z lamą, zdjęcie 1a jest robione bez lampy! Co to daje? Załóżmy, że w jednym kierunku jadą dwa pojazdy i nie wiadomo, który przekroczył prędkość. Umówmy się - fotkę wykonaną przez AD9, Multę wyrzucisz do kosza... a Zurad Ci wskaże to auto, bo z pewnością na zdjęciu 1a będzie on przesunięty do przodu. Kolejny przykład... wsadzasz fotoradar na maszt. Wsadzisz Ad9 lub Multę... o 23 musi przyjechać i go przeprogramować. Fotorapid sam się przestawi.

STEFAN napisał/a:
Żaden fotoradar w Polsce nie odróżnia nadjeżdżających samochodów osobowych od ciężarowych. Dalej znajdziesz ignorantów wsród producentów, którzy twierdza, że ich urządzenia je odróżniają.

AD9, Fotorapid CM na pewno to robią. Oczywiście mogą zdarzyć się błędy... urządzenie może zakwalifikować osobówkę z przyczepą jako auto ciężarowe, bo urządzenie kwalifikuje na podstawie długości. No chyba, że Ty chcesz aby urządzenie rozpoznawało także osobówki z kratką. :-)
 
 
phonemaniac
Videomaniac


Dołączył: 10 Paź 2008
Pochwał: 1316
Posty: 4393
Skąd: WKZ
Wysłany: 2 Grudzień 2009, 09:31   

piotreg napisał/a:
Co do przetargów! Zgadzam się z Wami w 100%. Mało który samorząd nie jest umówiony z producentem i potem tylko układana jest odpowiednia specyfikacja. Życie!

Słuchajcie, ale to nie jest tylko w samorządach. ;) Wszędzie przetargi są tak pisane SIWZ żeby wiadomo było co zaopatrzenie kupi i żeby nie było niespodzianek na przyszłość. Ale to chyba polska rzeczywistość taka jest.
 
 
 
lukaszr
Administratore banitore


Dołączył: 12 Mar 2009
Pochwał: 106
Posty: 2630
Skąd: PL
Wysłany: 2 Grudzień 2009, 09:56   

piotreg napisał/a:
Zurad Ci wskaże to auto, bo z pewnością na zdjęciu 1a będzie on przesunięty do przodu.


Przykład - gumka to auto zrobione z perspektywy FR. Są 2 zdjęcia: 1 i 1a.
Pytanie jest, które jedzie szybciej?

(Zdjęcie niedostępne)
 
 
 
piotreg 
Administratore banitore
piotreg


Dołączył: 23 Mar 2007
Pochwał: 1546
Posty: 31888
Skąd: Dolny Śląsk
Wysłany: 2 Grudzień 2009, 09:58   

Mam nadzieję, że nie robisz w wytwórni gumek i teraz nie próbujesz je reklamować. :-)

Owszem, może się zdarzyć, że zdjęcie trzeba będzie odrzucić, ale zazwyczaj jest tak, że ten szybciej jadący zmienia b. szybko położenie względem tego wolniejszego.
 
 
lukaszr
Administratore banitore


Dołączył: 12 Mar 2009
Pochwał: 106
Posty: 2630
Skąd: PL
Wysłany: 2 Grudzień 2009, 10:01   

piotreg napisał/a:
Mam nadzieję, że nie robisz w wytwórni gumek i teraz nie próbujesz je reklamować. :-)

Nie, po prostu nie miałem nic innego pod ręką.

Cytat:
Owszem, może się zdarzyć, że zdjęcie trzeba będzie odrzucić, ale zazwyczaj jest tak, że ten szybciej jadący zmienia b. szybko położenie względem tego wolniejszego.

Zgadza się, ale jeżeli byś musiał określić, które na tych dwóch zdjęciach jedzie szybciej, to na które byś postawił (tzn. na którą gumkę)? :wink:
 
 
 
piotreg 
Administratore banitore
piotreg


Dołączył: 23 Mar 2007
Pochwał: 1546
Posty: 31888
Skąd: Dolny Śląsk
Wysłany: 2 Grudzień 2009, 10:06   

Na szybszą. :-)
 
 
lukaszr
Administratore banitore


Dołączył: 12 Mar 2009
Pochwał: 106
Posty: 2630
Skąd: PL
Wysłany: 2 Grudzień 2009, 10:31   

Jak widzisz nie jest tak prosto tego określić, a jedna z nich "jechała" szybciej. :D
 
 
 
piotreg 
Administratore banitore
piotreg


Dołączył: 23 Mar 2007
Pochwał: 1546
Posty: 31888
Skąd: Dolny Śląsk
Wysłany: 2 Grudzień 2009, 11:10   

STEFAN chciał zajrzeć do środka...

Na maszcie:





Na trzech nogach:



 
 
bicker5 
Forum Lider

Dołączył: 17 Mar 2009
Pochwał: 49
Posty: 699
Skąd: Kraków
Wysłany: 2 Grudzień 2009, 17:59   

Czyli opowieści o możliwości pracy tego urządzenia na słupie z akumulatorów można włożyć między bajki. Chyba, że obok stanie drugi słup z baterią słoneczną i akumulatorami.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Możesz załączać pliki na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Radary, fotoradary, lidary i videorejestratory ogólnie - Fotorapid/Fotorapid C/CM | Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group