Forum Mapy Fotoradarów Antyradary Sid 3f7c84c41f7aaa388ca18c59852a84fe Mapa fotoradarów najpopularniejsze
RejestracjaRejestracja   ZalogujZaloguj   FAQFAQ   SzukajSzukaj


Poprzedni temat «» Następny temat
Warszawa - Odcinkowy pomiar prędkości
Autor Wiadomość
piotreg 
Administratore banitore
piotreg


Dołączył: 23 Mar 2007
Pochwał: 1546
Posty: 31887
Skąd: Dolny Śląsk
Wysłany: 11 Lipiec 2014, 11:01   Odcinkowy pomiar prędkości

Cytat:
Odcinkowy pomiar prędkości: testy już w sierpniu 2014 r.

Fotoradary stacjonarne to zbyt mało, by zdyscyplinować polskich kierowców - uważa Inspekcja Transportu Drogowego. Służba właśnie się dozbraja, a sposobem na zbyt ciężką nogę zmotoryzowanych ma być odcinkowy pomiar prędkości. Pierwszy taki zestaw ruszy testowo już na przełomie lipca i sierpnia 2014 roku.

Około 350 stacjonarnych fotoradarów, wyróżniających się z otoczenia drogi dzięki żółtemu ubarwieniu i pracujących na okrągło, a także 35 podobnych, ale mobilnych urządzeń zamontowanych w nieoznakowanych samochodach - to arsenał Inspekcji Transportu Drogowego do walki z kierowcami mającymi za nic ograniczenia prędkości. Nowością na wyposażeniu ITD mają być zestawy do odcinkowego pomiaru prędkości. Tych nie da się tak łatwo oszukać. Jak to działa?

Zestaw składa się z kamer umieszczanych na początku i na końcu fragmentu drogi objętej kontrolą oraz komputera, który dokonuje obliczeń. Kamera na początku odcinka odczytuje numery rejestracyjne nadjeżdżających samochodów i przypisuje im czas minięcia danego punktu; to samo dzieje się na końcu odcinka. Na podstawie tych danych obliczana jest średnia prędkość każdego pojazdu. Kierowcom nic nie da punktowe zwalnianie przed kamerami. Jeśli przekraczali dozwoloną prędkość, mandat ich nie ominie.

Pierwszy taki zestaw zostanie uruchomiony już na przełomie lipca i sierpnia 2014 roku w Warszawie - dowiedziała się gazetaprawna.pl. Kamery będą monitorowały wyczyny kierowców na ulicy Przyczółkowej, która prowadzi ze stolicy do Góry Kalwarii. - Odcinek będzie opatrzony niebieskim znakiem D-51 "Kontrola prędkości fotoradar" oraz znajdującą się pod nim tabliczką o treści "Kontrola średniej prędkości na odcinku... km" - mówi Łukasz Majchrzak, rzecznik prasowy Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym. - Będą to testy, które potrwają od jednego do kilku dni. Będziemy sprawdzać prawidłowość pracy urządzeń, więc kierowcy, którzy złamią przepisy, nie zostaną ukarani mandatami na podstawie działania testowanego systemu - dodaje Majchrzak.

Starania ITD o odcinkowy pomiar prędkości mają się ku końcowi. Rozpisano przetarg, podpisano umowy ramowe z dwoma wykonawcami, z których jeden - Sprint - udostępnił swoje urządzenia do testów. Jeśli wszystko pójdzie zgodnie z planem, montaż zestawów odcinkowego pomiaru prędkości rozpocznie się wiosną 2015 roku. Jak ujawniono w lutym 2014 roku, kontrolą ma być objętych 29 fragmentów tras. Poniżej prezentujemy listę tych lokalizacji. Na szaro zaznaczono odcinki rezerwowe.


Źródło
 
 
Automobil

Wysłany:    A może to Cię zainteresuje



 
 
skansen 
Forum Lider

Dołączył: 06 Wrz 2012
Pochwał: 90
Posty: 399
Skąd: Kraków
Wysłany: 11 Lipiec 2014, 12:20   

piotreg napisał/a:
Odcinkowy pomiar prędkości: testy już w sierpniu 2014 r.

Fotoradary stacjonarne to zbyt mało, by zdyscyplinować polskich kierowców - uważa Inspekcja Transportu Drogowego. Służba właśnie się dozbraja, a sposobem na zbyt ciężką nogę zmotoryzowanych ma być odcinkowy pomiar prędkości. Pierwszy taki zestaw ruszy testowo już na przełomie lipca i sierpnia 2014 roku.

Około 350 stacjonarnych fotoradarów, wyróżniających się z otoczenia drogi dzięki żółtemu ubarwieniu i pracujących na okrągło, a także 35 podobnych, ale mobilnych urządzeń zamontowanych w nieoznakowanych samochodach - to arsenał Inspekcji Transportu Drogowego do walki z kierowcami mającymi za nic ograniczenia prędkości. Nowością na wyposażeniu ITD mają być zestawy do odcinkowego pomiaru prędkości. Tych nie da się tak łatwo oszukać. Jak to działa?

Czy naprawdę jest sens wklejać ten artykuł w każdym wątku forum? Znając "osiągnięcia" ITD i tak nie uda im się uruchomić systemu w podanym terminie, a jak już zaczną uruchamiać, to może w połowie lokalizacji. Jak już system ruszy, to będzie sukcesem, gdy popracuje tydzień.
 
 
piotreg 
Administratore banitore
piotreg


Dołączył: 23 Mar 2007
Pochwał: 1546
Posty: 31887
Skąd: Dolny Śląsk
Wysłany: 12 Lipiec 2014, 17:43   

Ten wątek dotyczy stricte Warszawy, dlatego też uznałem, że tutaj jest jego miejsce.
 
 
phonemaniac
Videomaniac


Dołączył: 10 Paź 2008
Pochwał: 1316
Posty: 4393
Skąd: WKZ
Wysłany: 20 Lipiec 2014, 17:14   

Na dzień dzisiejszy jeszcze nic się nie dzieje. Nie ma oznakowania, nie ma żadnej infrastruktury pomiarowej.

Autor postu otrzymał pochwałę.
 
 
 
g1kowal 
Forum Lider


Dołączył: 26 Lis 2012
Pochwał: 95
Posty: 268
Skąd: Warszawa
Wysłany: 28 Lipiec 2014, 20:37   

Zaczęli testy na Przyczółkowej:

Cytat:
Testują nową technologię. Ma być batem na piratów





W 2015 roku na 29 fragmentach dróg w całym kraju ma działać system odcinkowego pomiaru prędkości. W Warszawie właśnie prowadzone są testy aparatury pomiarowej.

- Na ul. Przyczółkowej na trasie z Konstancina do Warszawy od niedzieli testowane są urządzenia do pomiarów prędkości. Ustawiono też tablice o tym informujące – napisał na warszawa@tvn.pl Artur i przesłał film.

Chodzi o system odcinkowego pomiaru prędkości. - W 2015 r. ma działać na 29 fragmentach dróg w całym kraju - potwierdził w poniedziałek Główny Inspektorat Transportu Drogowego. Trwają właśnie testy aparatury pomiarowej.

Pomiary na 77 km

System będzie mierzył czas, w jakim samochód przejedzie długość monitorowanego odcinka. Pojazd będzie rejestrowany przy wjeździe i wyjeździe z kontrolowanego odcinka. Na tej podstawie system wyliczy średnią prędkość, z jaką poruszało się auto. Jeżeli będzie przekraczać obowiązujące ograniczenie prędkości, system zarejestruje dane samochodu i przekaże je do Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym, gdzie rozpocznie się postępowanie w sprawie o wykroczenie w ruchu drogowym.

Odcinkowym pomiarem prędkości zostaną objęte odcinki dróg o łącznej długości ponad 77 km. Najdłuższy monitorowany odcinek będzie miał ponad 7 km.

Trwają testy systemu

Testy aparatury pomiarowej prowadzi Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym - jednostka GITD. Jak powiedział PAP dyrektor Centrum Marcin Flieger, pierwsze odcinki zostaną objęte pomiarem w przyszłym roku.

- Wszystko będzie zależało od tego, jak zakończy się procedura przetargowa. Myślę, że na wiosnę przyszłego roku, przed wakacjami, pierwsze urządzenia zostaną zainstalowane. Do końca 2015 r. na pewno pojawią się wszystkie 29 urządzenia na naszych drogach - powiedział Flieger.

Jak dodał Flieger, urządzenia będą umieszczone na drogach krajowych, "w miarę równomiernie na terenie całej Polski".

"Chodzi o bezpieczeństwo"

- Odcinki typowane były w oparciu o analizę stanu bezpieczeństwa. Przyglądaliśmy się wnioskom społecznym, opiniom policji, zarządców dróg i władz lokalnych. Znaczenie miała również techniczna możliwość zainstalowania aparatury pomiarowej, tak aby pomiar mógł być dokonywany poprawnie - powiedział Flieger.

Zapewnił, że celem wprowadzenia systemu jest poprawa bezpieczeństwa na drogach, a nie wystawiania większej liczby mandatów.

- Wszystkie opracowania pokazują, że przekraczanie dopuszczalnej prędkości jest najczęstszą przyczyną wypadków drogowych. Na tym obszarze powinniśmy skoncentrować działania wszystkich instytucji odpowiedzialnych za bezpieczeństwo na drogach - podkreślił Flieger.

Testy aparatury pomiarowej mają sprawdzić dokładność pomiarów prędkości, odczytu numerów rejestracyjnych, a także rozpoznawanie kategorii i marki pojazdów. Urządzenia będą wykrywać samochody na całej szerokości jezdni, a wykonywane zdjęcia mają być wysokiej jakości. Testy zostaną przeprowadzone na próbie 1200 pojazdów.

Inwestycja za 188 mln zł

Uruchomienie Odcinkowego Pomiaru Prędkości jest jednym z elementów budowy Centralnego Systemu Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym, który ma zwiększyć bezpieczeństwo na polskich drogach. Koszt inwestycji to 188 mln zł, z czego 160 mln zł to dofinansowanie ze środków Unii Europejskiej.

Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym jest komórką organizacyjną Głównego Inspektoratu Transportu Drogowego. Swoją działalność rozpoczęło 1 stycznia 2011 r. Centrum zarządza 300 fotoradarami i 29 mobilnymi urządzeniami rejestrującymi. Planowana do 2015 r. rozbudowa infrastruktury obejmie instalację 100 nowych fotoradarów, 29 urządzeń do odcinkowego pomiaru prędkości oraz montaż systemów kontroli wjazdu na czerwonym świetle dla 20 skrzyżowań.

Źródło (plus film i zdjęcia): www.tvnwarszawa.tvn24.pl

Autor postu otrzymał pochwałę.
 
 
piotreg 
Administratore banitore
piotreg


Dołączył: 23 Mar 2007
Pochwał: 1546
Posty: 31887
Skąd: Dolny Śląsk
Wysłany: 4 Sierpień 2014, 15:09   

Cytat:
Odcinkowe pomiary prędkości już w Polsce



Ale mandatów z nich na razie nie będzie, bo urządzenia nie mają jeszcze legalizacji. To dopiero testy prowadzone przez Inspekcję Transportu Drogowego. Kiedy trzeba się będzie zacząć bać odcinkowych pomiarów prędkości?

Jak działa odcinkowy pomiar prędkości?


Zasada działania takich systemów jest bardzo prosta – odnotowywany jest czas wjazdu konkretnego auta na nadzorowany odcinek drogi, a następnie czas zjazdu z tego odcinka. Ponieważ dystans jest znany, wiedząc jak długo trwało jego pokonanie, można obliczyć średnią prędkość pojazdu. Żeby odcinkowy pomiar prędkości miał jakikolwiek sens, na całym odcinku powinno obowiązywać jednolite ograniczenie prędkości. Proste? Tylko teoretycznie, cały problem polega na stworzeniu systemu, który rzeczywiście w sposób niebudzący wątpliwości będzie identyfikował pojazdy. W polskich realiach sprawa jest jeszcze trudniejsza – ponieważ operatorem urządzeń ma być GITD, od urządzeń pomiarowych wymagana jest jeszcze kompatybilność z istniejącym już systemem fotoradarowym, a dane muszą bezprzewodowo trafiać do CANARD-u (Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym). To oznacza, że nie da się u nas tak po prostu zastosować żadnego urządzenia produkowanego przez renomowanych producentów takiego sprzętu.



Jak uniknąć kary? Włosi znają sposób!

Zwolennicy odcinkowego pomiaru prędkości twierdzą, że jest on lepszy od fotoradarów, bo fotoradary działają wyłącznie punktowo i poza miejscem pomiaru wręcz stwarzają dodatkowe zagrożenie.

Dlaczego? Tuż przed miejscem pomiaru prędkości kierowcy z reguły ostro hamują , a mijając fotoradar, od razu przyspieszają. Nie służy to ani bezpieczeństwu, ani płynności ruchu. Takiej wady nie mają systemy pomiaru odcinkowego. Za to mają pewną lukę, z której potrafią korzystać piraci drogowi. Być może będąc we Włoszech widzieliście eleganckie auta, Ferrari, Maserati czy BMW, stojące na bocznym pasie autostrady na światłach awaryjnych, kawałek przed bramkami – niekoniecznie były zepsute! Metoda na oszukanie systemu jest banalna – przez większość trasy można pędzić nawet i 300 km/h, tyle że trzeba pamiętać, żeby zatrzymać się "na papierosa" przed bramką zjazdową. Proste i skuteczne!

Kiedy zaczną wystawiać mandaty?

Choć przedstawiciele GITD zapewniają, że system zacznie funkcjonować już wkrótce, nie jest to wcale takie pewne. To samo mówili już na początku 2014 roku. Później okazało się, że przetarg na sprzęt trzeba było unieważnić bo oferty (tylko dwie!) nie spełniały wymogów formalnych. Tym razem jest jeszcze śmieszniej – zgłosiła się tylko jedna firma, która twierdzi, że jest w stanie sprostać wymaganiom GITD.

Jedynym oferentem jest firma Sprint, która nie ma na swoim koncie żadnego zrealizowanego systemu odcinkowego pomiaru prędkości, ale trudno ją uznać za nowicjusza w branży, bo wcześniej stworzyła m.in. system monitoringu wizyjnego Warszawy oraz uruchamiała systemy informatyczne wspierające pracę służb ratunkowych. Na szczęście Sprint nie tworzy nowego systemu od podstaw – zaoferowane GITD urządzenia to zmodyfikowany czeski system UnicamVelocity firmy Camea, który działa m.in. w Pradze oraz Brnie.



Na razie trwają testy dostosowanych do wymagań Inspekcji urządzeń. Jeśli wypadną one pozytywnie i procedura zakupu sprzętu zakończy się sukcesem, to pierwsze odcinki pomiarowe mają powstać jeszcze w 2014 roku, a w 2015 roku ma ich być 29. Inspekcji bardzo się śpieszy – musi się ona rozliczyć z pieniędzy unijnych, za które system ma powstać.



Wiemy, gdzie będą mierzyć!

Jeśli wszystko pójdzie po myśli GITD, do 2015 roku system nadzoru obejmie 29 odcinków dróg krajowych, które wytypowano na podstawie badań dotyczących zagrożeń, kilka odcinków pozostaje w rezerwie. Poważnym ograniczeniem systemu jest to, że może on działać tylko tam, gdzie na całej trasie obowiązuje jednakowe ograniczenie prędkości i nie ma np. skrzyżowań wpływających na płynność ruchu. Na razie nie jest planowane wykonywanie takich pomiarów na autostradach.




Link
 
 
inżynier
Forum Lider

Dołączył: 21 Cze 2012
Pochwał: 282
Posty: 666
Skąd: WPI/SK/RZ
Wysłany: 5 Czerwiec 2019, 17:33   

Cytat:
Odcinkowy pomiar prędkości rośnie w siłę. Nowy system na moście Poniatowskiego w Warszawie



Odcinkowy pomiar prędkości niebawem powiększy się o kolejne miejsca kontroli kierowców. W Warszawie rusza przetarg na zamontowanie kamer na moście Poniatowskiego. Nowy sprzęt powinien pojawić się jeszcze w tym roku. A to dopiero początek wielkiej, ogólnopolskiej rozbudowy...


Most Poniatowskiego jest jedną z najstarszych istniejących przepraw w Warszawie. Codziennie w obie strony pokonuje go niemal 55 tys. pojazdów, co dla ponad 100-letniej konstrukcji jest wynikiem kilkukrotnie wyższym, niż zakładano podczas jego budowy. Urzędnicy stołecznego ratusza zauważyli, że wielu kierujących przekracza w tym miejscu ustalone limity prędkości, a to przyczynia się do niebezpiecznych sytuacji. Z piratami od początku roku na tej przeprawie walczą dodatkowe patrole policji. Mundurowi od lutego w ramach służb ponadnormatywnych przeprowadzili 1170 kontroli drogowych. A od początku roku na jadących mostem Poniatowskiego nałożono 406 mandatów, 208 kierujących pouczono, a 34 osoby pożegnały się prawem jazdy.

Niebawem policjantów drogówki zastąpi zautomatyzowany system do odcinkowego pomiaru prędkości (OPP). 5 czerwca wszczęta została procedura ogłoszenia postępowania, a dokumenty dotyczące przetargu zostały przesłane do opublikowania w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej. Przetarg organizowany jest przez warszawskich drogowców z Zarządu Dróg Miejskich.

Jak będzie działać?

Most i wiadukt zostanie podzielony na cztery odcinki (po dwa dla każdego kierunku), dla których będą prowadzone pomiary prędkości. Dzięki temu system obejmie także pojazdy, które korzystają z węzła przy Wisłostradzie. Pomiary będą prowadzone w pełni automatycznie, a dane, które będą zbierane przez urządzenia trafią bezpośrednio do Systemu Centralnego Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym Generalnej Inspekcji Transportu Drogowego, która odpowiada za wszystkie urządzenia mierzące prędkość na terenie całego kraju.



Jednym z kryteriów stawianych instalowanym urządzeniom będzie również możliwość ustawiania osobnych progów prędkości dla wszystkich kategorii pojazdów i dla różnych zakresów czasu. Urzędnicy twierdzą, że jeżeli uda się pomyślnie przeprowadzić wszystkie procedury, to odcinkowy pomiar prędkości powinien pojawić się na moście Poniatowskiego jeszcze w tym roku.

Odcinkowy pomiar prędkości rośne w siłę

Przypominamy, że podlegający ministerstwu infrastruktury Główny Inspektorat Transportu Drogowego szykuje się do ustawienia 39 nowych instalacji odcinkowego pomiaru średniej prędkości (obecnie działa 20 punktów), 26 fotoradarów stacjonarnych i 35 rejestratorów przejazdu na czerwonym świetle (w tym 5 na przejazdach kolejowych). Dodatkowo już stojące przy polskich drogach najstarsze urządzenia zostaną wymienione na nowe – modernizacja obejmie 247 z 500 obecnie funkcjonujących. Do tego dojdzie 11 nowych fotoradarów mobilnych.

System bardziej bezwzględny niż fotoradary

Na każdym z odcinków dróg objętych OPP zainstalowano metalowe konstrukcje, a na nich kamery odczytujące numery rejestracyjne pojazdów (jeden zestaw na początku odcinka, drugi na końcu). Kiedy samochód lub motocykl opuści kontrolowany odcinek, system wyliczy jego średnią prędkość na całym dystansie na podstawie czasu przejazdu. Jeżeli trasa została pokonana zbyt szybko, kierowca zapłaci mandat. System funkcjonuje zatem odmiennie niż klasyczny fotoradar - chodzi o mierzenie prędkości na dłuższych odcinkach drogi, a nie punktowo.

Link

Autor postu otrzymał pochwałę.
 
 
czapla
Świeżak w kasku


Dołączył: 20 Lut 2009
Pochwał: 108
Posty: 1430
Skąd: Żary
Wysłany: 6 Czerwiec 2019, 15:12   

Bardzo mnie to cieszy. :) Bezpieczeństwo przede wszystkim. :)
 
 
inżynier
Forum Lider

Dołączył: 21 Cze 2012
Pochwał: 282
Posty: 666
Skąd: WPI/SK/RZ
Wysłany: 16 Lipiec 2020, 08:35   

Cytat:
Kierowcy, niedługo nie poszalejecie w Warszawie. Odcinkowy pomiar prędkości coraz bliżej

To nie zwykły fotoradar, przy którym wystarczy na moment zwolnić, a potem znowu ogień. Odcinkowy pomiar prędkości to prawdziwa zmora polskich kierowców z chyba najliczniejszej grupy "szybko, ale bezpiecznie". Na razie takich instalacji jest w Polsce jak na lekarstwo, ale niedługo OPP powstanie na ekspresówkach S8 i S2 w Warszawie.


Głośny śmiertelny wypadek autobusu miejskiego w stolicy pod koniec czerwca sprawił, że urzędnicy jakby raźniej zabrali się za poprawę bezpieczeństwa drogowego. Pracownicy GDDKiA i GITD przeprowadzili już wizję trasy i przekazali część dokumentacji tunelu w celu określenia warunków dla wprowadzenia odcinkowego pomiaru prędkości na S8 pomiędzy węzłami Konotopa i Marki oraz na S2 w tunelu pod Ursynowem.

Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad chce takiej instalacji mierzącej prędkość na dłuższym odcinku na wyjeździe z Warszawy drogą ekspresową na Marki. Trasa ich zdaniem jest niebezpieczna właśnie poprzez nagminne przekraczanie prędkości przez kierowców.

Nieco wcześniej GDDKiA wystąpiła do Głównego Inspektora Transportu Drogowego o rozpoczęcie działań związanych z wprowadzeniem odcinkowego pomiaru prędkości na miejskim odcinku drogi ekspresowej S8 pomiędzy węzłami Prymasa Tysiąclecia i Łabiszyńska.

Radar na drodze ekspresowej

Wszystko zaczęło się 25 czerwca od wypadku autobusu na jezdni zbierająco-rozprowadzającej S8 w węźle Wisłostrada. GDDKiA postanowiła, że w związku z częstymi kolizjami na tamtym odcinku trasy pora na sięgnięcie po nowe środki bezpieczeństwa – w postaci pomiaru prędkości.

Problematyczne mają być głównie węzły drogowe prowadzące do krzyżowania się ruchu drogowego. Dyrekcja specjalnie wystosowała do Inspektora Transportu Drogowego list, którego treść zamieściła na swojej stronie internetowej. Argumentuje w nim, dlaczego fotoradary są tam koniecznością.



Teraz będzie spokój

Oprócz wystąpienia do Głównego Inspektora Transportu Drogowego o możliwość wprowadzenia pomiarów prędkości, 2 lipca na trasie zostały zamontowane inne środki służące zapewnieniu kierowcom bezpieczeństwa.

Chodzi między innymi o osłony energochłonne, które miały zostać umieszczane przed barierami ochronnymi przy rozwidleniach i odgałęzieniach łącznic wyjazdowych oraz na początkach ekspresówek, na odcinkach między węzłami przedłużającymi drogi ogólnodostępne. Po ich instalacji zaplanowano dodatkowo rozmieszczenie poduszek przeciwzderzeniowych.


Link
 
 
skansen 
Forum Lider

Dołączył: 06 Wrz 2012
Pochwał: 90
Posty: 399
Skąd: Kraków
Wysłany: 16 Lipiec 2020, 09:32   

Czy ja dobrze zrozumiałem, że monitorowany będzie bardzo długi odcinek?
 
 
piotreg 
Administratore banitore
piotreg


Dołączył: 23 Mar 2007
Pochwał: 1546
Posty: 31887
Skąd: Dolny Śląsk
Wysłany: 17 Lipiec 2020, 09:13   

skansen napisał/a:
Czy ja dobrze zrozumiałem, że monitorowany będzie bardzo długi odcinek?

Według rozporządzenia, długość pojedynczego odcinka w obszarze zabudowanym nie może być dłuższa niż 10 km, zaś poza obszarem zabudowanym nie dłuższa niż 20 km.
 
 
SpeedControl 
Się wciągnął

Dołączył: 28 Wrz 2010
Pochwał: 34
Posty: 275
Skąd: South Bavaria
Wysłany: 17 Lipiec 2020, 19:54   

Na Ursynowie w tunelu to rozumie. Na S8 stłuczki są ze względu na combo - duży ruch, za dużą prędkość i nie sygnalizowanie zmiany pasa ruchu. Tak to jest jak tranzyt leci przez miasto a najważniejszy most spartolili przy przebudowie. :facepalm: W ogóle to tam miał być system zarządzania ruchem... ciekawe czy takie dynamiczne ograniczenia OPR ogarnie. :o
 
 
piotreg 
Administratore banitore
piotreg


Dołączył: 23 Mar 2007
Pochwał: 1546
Posty: 31887
Skąd: Dolny Śląsk
Wysłany: 30 Lipiec 2020, 09:56   

inżynier napisał/a:
Odcinkowy pomiar prędkości rośnie w siłę. Nowy system na moście Poniatowskiego w Warszawie.

Na moście Poniatowskiego nie będzie odcinkowego pomiaru prędkości.

Cytat:
(...) Zarząd Dróg Miejskich zaplanował zakup urządzeń odcinkowego pomiaru prędkości na moście i wiadukcie Poniatowskiego. Miał to być prawdopodobnie pierwszy taki system w Polsce od 2015 r. Przetarg został jednak unieważniony. Jedyna oferta (ponad 5 mln zł) była znacznie wyższa niż nasz budżet (1,9 mln) oraz koszt podobnych urządzeń kupowanych dotychczas przez GITD (1,6-2,2 mln zł).

Jedną z przyczyn takiego stanu rzeczy jest zapewne niewielka liczba takich urządzeń w skali kraju i długa przerwa w ich zamówieniach, co nie służy konkurencyjności. To doprowadziło do sytuacji, że wymagane dla takiego sprzętu certyfikaty (m.in. z Głównego Urzędu Miar) posiada tylko jedna firma w Polsce. Ubolewamy nad tym, ale niestety jako samorząd nie mamy na to wpływu.

W związku z tym zdecydowaliśmy się zmienić założenia i wyposażyć most Poniatowskiego w fotoradary. Ich zakup będzie tańszy i konkurencyjny, zaś montaż powinien nastąpić szybciej.

Link
 
 
inżynier
Forum Lider

Dołączył: 21 Cze 2012
Pochwał: 282
Posty: 666
Skąd: WPI/SK/RZ
Wysłany: 22 Sierpień 2021, 15:40   

Cytat:
Południowa Obwodnica Warszawy. Fotoradary i odcinkowy pomiar prędkości w nowym tunelu



Południowa Obwodnica Warszawy – w tunelu pod Ursynowem od początku będą działać fotoradary. A następnie pojawi się odcinkowy pomiar prędkości, czyli jeszcze bardziej skuteczny sposób kontroli kierowców.


Południowa Obwodnica Warszawy – niebawem możemy spodziewać się otwarcia tunelu pod Ursynowem w ciągu tej trasy S2. Warszawski oddział Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad już ogłosił, że w tym właśnie tunelu będą tymczasowo zamontowane fotoradary. Docelowo GDDKiA chce, by działał tam odcinkowy pomiar prędkości.

– Od początku czynimy starania o montaż odcinkowego pomiaru prędkości w tunelu S2 Południowej Obwodnicy Warszawy. Wstępnie GITD zadeklarowało czasową możliwość instalacji fotoradarów w obrębie tunelu na Ursynowie – poinformowała GDDKiA.

– Informacja o uzgodnieniu lokalizacji przez policję wydaje się być tylko formalnością, bo wszyscy wiemy jak kontrola prędkości jest potrzebna w tym rejonie. Współpraca daje efekty. Bezpieczeństwo kierowców to nasz priorytet – podkreśliła drogowa dyrekcja.

Odcinkowy pomiar prędkości w tunelu S2 groźniejszy niż fotoradar

Jeśli chodzi o odcinkowy pomiar prędkości to system kamer automatycznie określi czas wjazdu i wyjazdu z kontrolowanego odcinka drogi. Na zdjęciu kierowca pojazdu, który przekroczył limit zobaczy szereg danych, w tym m.in.: miejsce, datę i czas pomiaru, długości odcinka pomiarowego, maksymalną dozwolonej prędkości. Urządzenia zidentyfikują również pas ruchu, którym poruszał się samochód.

Kiedy samochód lub motocykl opuści kontrolowany odcinek, system wyliczy jego średnią prędkość na całym dystansie na podstawie czasu przejazdu. Jeżeli trasa została pokonana zbyt szybko, kierowca zapłaci mandat. System funkcjonuje zatem odmiennie niż klasyczny fotoradar – chodzi o mierzenie prędkości na dłuższych odcinkach drogi, a nie punktowo.

– Przybywa coraz więcej dróg szybkiego ruchu i autostrad, a jednocześnie brakuje nam nadzoru na tych odcinkach, co nagminnie wykorzystują kierujący – powiedział dziennik.pl Marcin Ślęzak, dyrektor Instytutu Transportu Samochodowego. Jego zdaniem odcinkowy pomiar prędkości jest panaceum na walkę z takimi kierowcami.

Tunel w biegu Południowej Obwodnicy Warszawy we wrześniu?

Obecnie na budowie tunelu na odcinku Południowej Obwodnicy Warszawy od węzła Ursynów Zachód do węzła Ursynów Wschód trwają roboty wykończeniowe. Cały fragment to 5 km trasy. Sam tunel ma ok. 2330 m, co zdaniem GDDKiA czyni go najdłuższym w Polsce. Ruch dla każdego kierunku będzie odbywał się oddzielną nawą. W każdej z nich są trzy pasy ruchu plus awaryjny dla służb.

Wcześniej GDDKiA informowała, że po zakończeniu odbiorów i uzyskaniu decyzji o pozwoleniu na użytkowanie w najbliższych tygodniach tunel zostanie otwarty dla kierowców. Drogowcy nie wykluczają przecięcia wstęgi na początku września. Koszt całej inwestycji to ponad 1,2 mld zł. Sam tunel pochłonął przeszło 700 mln zł.

Link

Autor postu otrzymał pochwałę.
 
 
phonemaniac
Videomaniac


Dołączył: 10 Paź 2008
Pochwał: 1316
Posty: 4393
Skąd: WKZ
Wysłany: 5 Listopad 2021, 08:39   

Cytat:
Kamery na S8 już stoją. Odcinkowy pomiar prędkości przy Warszawie coraz bliżej



Obwodnica Warszawy niebawem zyska odcinkowy pomiar prędkości. Urządzenie zostały już zamontowane, teraz czekają na legalizację i testy. Jeśli wszystko pójdzie zgodnie z planem, zarejestrują pierwsze wykroczenia jeszcze w listopadzie.


Kierowcy przekraczający prędkość na trasie S8 w Warszawie muszą mieć się na baczności. W najbliższych tygodniach uruchomiony zostanie bowiem odcinkowy pomiar prędkości. Urządzenia zamontowano jeszcze w październiku, teraz GITD pracuje nad ich oficjalnym uruchomieniem.

Prędkość będzie mierzona w dwóch lokalizacjach — pomiędzy węzłami Konotopa i Bemowo oraz Łabiszyńska i Marki. Urządzenia będą wychwytywać pojazdy przekraczające dozwolone 120 km/h. Sposób działania jest prosty — opiera się na kamerach rejestrujących wjazd i wyjazd z odcinka pomiarowego. System porównuje czas i na tej podstawie wylicza średnią prędkość.

Dzięki połączeniu z systemem CANARD, informacja o wykroczeniu wraz z dowodami fotograficznymi będzie przesyłana automatycznie do odpowiednich organów, a następnie, w formie wezwania do zapłaty mandatu, przekazywana właścicielowi zarejestrowanego pojazdu.

W rozmowie z portalem naszemiasto.pl przedstawiciele GITD przyznają, że zamontowane niedawno urządzenia niebawem wkroczą w fazę testów. "Mamy nadzieję, że zaczną działać jeszcze w listopadzie" - mówi Monika Niżniak z GITD.

Warto zauważyć, że wspomniane lokalizacje prawdopodobnie nie będą jedynymi nowymi, w których warszawscy kierowcy powinni spodziewać się kontroli. Wciąż trwa batalia o urządzenia pomiarowe w tunelu na S2 pod Ursynowem. Pierwotnie tam również miał pojawić się odcinkowy pomiar prędkości lub fotoradar. Póki co jednak nie zapadła ostateczna decyzja.

LINK

Autor postu otrzymał pochwałę.
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Możesz załączać pliki na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Warszawa - Odcinkowy pomiar prędkości | Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group