Forum Mapy Fotoradarów Antyradary Sid 031a13dbb1eaf0061cd6f96acce8bdec Mapa fotoradarów najpopularniejsze
RejestracjaRejestracja   ZalogujZaloguj   FAQFAQ   SzukajSzukaj


Poprzedni temat «» Następny temat
Radary, fotoradary, lidary i videorejestratory ogólnie - Iskra kontra wentylator - czyli pędząca klimatyzacja
Autor Wiadomość
boob 
Dziędobry!

Dołączył: 14 Paź 2010
Posty: 15
Skąd: kalisz
Wysłany: 24 Grudzień 2011, 00:39   

Cały problem z iskrą jest jak z każdym ruskim sprzętem - jest prawie dobry.
Ruskie zawsze chcą coś zrobić najlepiej, ale to nie takie łatwe i z reguły inni są lepsi. :facepalm:

Wszystkie te pomiary wentylatorów, wirujących opon to jest typowa sprawa dla każdego radaru. Efekt Dopplera nie dotyczy tylko całego samochodu, ale powstaje on przy każdym ruchu obiektu, od którego fala się odbija.

Radar i metody pomiarowe powinny natomiast zmniejszyć tego prawdopodobieństwo. W prawie amerykańskim są bardzo restrykcyjne przepisy FCC. Jeśli nie ma pewności pomiaru, pomiar jest odrzucony (był z tym największy problem w lidarach). W Rosji nikt nie będzie protestował, że ruski sprzęt jest zły, tylko milicjant więcej weźmie - władza i producenci zawsze mają rację.

Głównym (najczęstszym) problemem iskry, jest prymitywny algorytm znajdowania celu najszybszego.

Robi się to w ten sposób, że po analizie widmowej sygnału Dopplera FFT znajduje się prążek widma o największej częstotliwości, czyli prędkości celu. Jednak łatwo powiedzieć - trudniej zrobić.

W widmie Dopplera jest bardzo dużo pasożytniczych i niepożądanych sygnałów.

Są to:
- wielokrotne odbicia
- harmoniczne sygnałów głównych
- wzajemne sygnały powstałe z mieszania się sygnałów echa
- wszelkie sygnały od elementów drgających w samochodzie (przecież suszarki kalibruje się specjalnymi do tego celu kamertonami - amplituda 0.01mm).
- w pracy mobile to się jeszcze podwaja.

Producent podaje w jednej instrukcji, że powierzchnia odbicia celu najszybszego musi być nie mniejsza niż 1/10 (-10dB) i to jest wartość optymalna dla tej technologii. Natomiast w innym opisie iskry podaje 1/100 (-20dB) i to jest już wartość, którą przekracza wiele fałszywych sygnałów? :lol:

Jeżeli geniusze z Rosji np. przestawili próg decyzyjny do takiej wartości, to często będzie problem. Co prawda marketingowo ruski szajs wykryje hulajnogę na tle śmieciarki, ale co dziesiąty pomiar będzie zawyżony. :grin:

Istnieją inteligentne algorytmy takiej analizy (udana realizacja w radarach np. Stalker, Genesis), które wyliczają wszystkie potencjalne harmoniczne i produkty mieszania. Potem czyszczą widmo, ale prymitywnemu procesorowi z iskry do tego daleko. Procesor z iskry robi tylko FFT z 512 punktów, a np. Genesis VP (10-letnia) 8k. punkt. Adaptacyjnie analizuje się całe widmo i automatycznie zmniejsza moc, jak jest przesterowana i powstają intermodulacje w widmie Dopplera.

Tak naprawdę iskra mierzy śmieci intermodulacyjne jakie sama produkuje, bo np. wali całą mocą w tira odległego o 50m, robi tylko jeden najkrótszy pomiar bez kolejnego uśredniania i odrzucania pomiarów zakłóconych i wyświetla bełkot. :mad:

Gdyby polski fachowiec zamawiający cokolwiek wiedział o radarach, a nie tylko o... w łapę, to mógłby wymusić na producencie wiele poprawek. :twisted:
Warto w necie poczytać o wymaganiach FCC - są wysokie, ale każdy kto je spełni może dostarczać policji sprzęt.
Tak jak w przypadku broni osobistej - amerykański policjant może dowolnie wybierać jaki radar lub lidar kupi (oczywiści są widełki cenowe, ale producenci też o nich wiedzą). Nie ma odgórnego nakazu i jest wielu producentów.

W polskiej policji iskra sprzedawana jest w cenie od 8000 do 20000zł. Widziałem ofertę sklepu internetowego w Moskwie za 31000 rubli, to ok. 3100zł? To tłumaczy wszystko :evil:
 
 
Automobil

Wysłany:    A może to Cię zainteresuje



 
 
Maciexas
Forum Lider


Dołączył: 30 Lip 2010
Pochwał: 70
Posty: 280
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 24 Grudzień 2011, 15:39   

boob, bardzo miło czyta się twoje wypociny :D Ja sam zostałem już oszukany przez iskrę (jechałem ok. 75km/h, pomiar wykazał 92km/h).
 
 
 
SpeedControl 
Się wciągnął

Dołączył: 28 Wrz 2010
Pochwał: 34
Posty: 275
Skąd: South Bavaria
Wysłany: 27 Grudzień 2011, 21:47   

Jest tyle różnych fotoradarów, że też nie mogą kupować czegoś, do czego nie idzie się doczepić, jak do tej Iskry. I tak przy okazji, ciekawe jak ciężko jest zalegalizować jakiś nowy typ fotoradaru, który jest używany za granicą :o
 
 
czapla
Świeżak w kasku


Dołączył: 20 Lut 2009
Pochwał: 108
Posty: 1430
Skąd: Żary
Wysłany: 28 Grudzień 2011, 00:14   

Bardzo ciężko. Byłem kiedyś, bardzo dawno temu, leciutko w coś takiego wtajemniczony :) Układy, spotkania, prezenty itp. Pewnie teraz już jest inaczej i znacznie łatwiej :grin:
 
 
boob 
Dziędobry!

Dołączył: 14 Paź 2010
Posty: 15
Skąd: kalisz
Wysłany: 28 Grudzień 2011, 22:25   

:grin:

Szkoda o tym gadać. Jak ja słyszę o tym cudzie rosyjskiej techniki, o iskrze, to jakbym słyszał o "komunizm = władza radziecka + elektryfikacja" :facepalm:
Dobry radar pistoletowy amerykański na Ka kosztuje 1-2k$, Iskrę kupują w przeliczeniu 3-5K$. A różnica jak "łada samara"... trudno nawet coś znaleźć.
Najnowszy laser firmy LTI TruSpeed S Video, można podobno kupić (detal) za 1300$. Ma być on konkurencją dla wszystkich radarów policyjnych - malutki, leciutki, taniutki :grin: I posprzątane. Ciekawe co kupią nasi "handlowcy" z policji. :mrgreen:
I tak laser-interceptor sobie poradzi, bo na fizykę nie ma zmiłuj :good:
 
 
piotreg 
Administratore banitore


Dołączył: 23 Mar 2007
Pochwał: 1542
Posty: 31855
Skąd: DWR
Wysłany: 31 Marzec 2012, 07:07   

Cytat:
Mit "Iskry". Czy policyjny radar zawyża prędkość pojazdów?

Zabawiliśmy się w pogromców mitów niczym amerykańscy spece od efektów specjalnych z kanału Discovery: Adam Savage i Jamie Hyneman. Choć szczerze mówiąc byliśmy gotowi przysolić policji, jeśli tylko test radaru "Iskra-1" potwierdziłby tezy kierowców.

Czy policyjny radar zawyża prędkość pojazdów? Tak twierdzą kierowcy, którzy do nas telefonowali, słali maile, komentowali na forum. Nasz eksperyment tego nie potwierdził.

Chodzi o prawdę

Poważne obawy miała sama policja... - A co będzie, jeśli radar wskaże wartości, z którymi trudno będzie nam się zgodzić? - pytał nieoficjalnie jeden z funkcjonariuszy. - Cóż, wtedy cała prawda wyjdzie na jaw. Przecież chodzi nam o prawdę, czyż nie? Albo poddajecie się ocenie społecznej, albo chcecie coś przed kierowcami ukryć! - stwierdzam z naciskiem.

- Racja. Więc jedźmy już na ten test - decyduje policjant.



Mł. asp. Tomasz Lubiński i sierż. sztab. Damian Spionkowski z miejskiej "drogówki" w Bydgoszczy dzierżą już w rękach nowoczesne radary: dopplerowski "Iskra" i laserowy. Ważnym bohaterem testu jest Tomasz Szoch, egzaminator nadzorujący Wojewódzkiego Ośrodka Ruchu Drogowego w Bydgoszczy, który ma rozpędzić służbowego nissana micrę do 100 km na godz.

- Nie więcej, bo musielibyśmy mu wlepić mandat - przestrzega Robert Olszewski, naczelnik Wydziału Ruchu Drogowego KWP w Bydgoszczy. Poza terenem zabudowanym, jeśli znaki nie mówią inaczej, na dwupasmowej w każdym kierunku ul. Armii Krajowej można jechać z taką właśnie prędkością.

- W naszym aucie zamontowane są kamery. Jedna z nich filmuje prędkościomierz - wyjaśnia Tomasz Szoch i rusza na trasę testu.

Kilka pierwszych przejazdów w kierunku Osielska kontrolujemy z zatoczki w pobliżu skrzyżowania z ul. Zamczysko, ale na tle micry pojawiają się inne samochody. - Radarem "Iskra" nigdy nie mierzymy prędkości dwóch pojazdów jednocześnie - wyjaśnia Tomasz Lubiński. - Wtedy odczyt byłby nieprecyzyjny. Nie mielibyśmy pewności, jaki pojazd namierzyliśmy. Tak właśnie jest teraz. Co innego laser - ten precyzyjnie namierza każdy pojazd.

Ruch w kierunku Osielska jest jednak za duży - kilka przejazdów micry okazuje się nadaremnych. Nadkom. Tomasz Meyze, szef miejskiej "drogówki" proponuje więc przenieść punkt kontroli na przeciwną stronę - w kierunku Bydgoszczy.

Tym razem egzaminacyjna micra pojawia się na drodze sama. Na wyświetlaczu „Iskry” mruga to 91, to 92 km na godz. Dokładnie takie wartości powtarzają się przy kilku kolejnych przejazdach. - Jechałem równą stówką - stwierdza Szoch. - To mnie nie dziwi. Szybkościomierz w aucie zawyża rzeczywistą prędkość. Niektórzy producenci otwarcie o tym informują.

Turbinka to zero

Internauci donosili nam także, że "Iskra" może zmierzyć szybkość obracającej się turbinki klimatyzacji lub chłodnicy. Nasz pomiar stojącej micry z włączoną do maksimum klimatyzacją wykazał zero km na godz.

Naszym zdaniem, doniesienia zirytowanych kierowców mogą być prawdziwe. Pod jednym wszakże warunkiem: że policjant zmierzył prędkość innemu, szybciej jadącemu autu. Tylko jak to mundurowym udowodnić?

Link
 
 
tqmeh 
Forum Lider


Dołączył: 26 Mar 2009
Pochwał: 620
Posty: 3707
Skąd: DZL
Wysłany: 5 Lipiec 2013, 14:41   

Koś coś wie co się dzieje dalej w temacie?
Namierzał mnie ostatnio <R> tym wynalazkiem i zastanawiałem się ile wiatraków się w mojej padaczce aktualnie kręci...

Pierwszy link z google

Cytat:
Czy policja zwróci pieniądze za tysiące nielegalnie pobranych mandatów?

Sąd stwierdził, że nie można karać kierowcy na podstawie pomiaru prędkości nielegalnym radarem.

- Nie można ukarać kierowcy, bo radar Iskra-1, którym go złapano, był używany nielegalnie – stwierdził niedawno Sąd Rejonowy w Sierpcu. Ponad 100 mierników, z których korzysta policja, to – zdaniem sądu – urządzenia, które nie zostały prawidłowo zalegalizowane.(...)


KLIK
 
 
Maciexas
Forum Lider


Dołączył: 30 Lip 2010
Pochwał: 70
Posty: 280
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 5 Lipiec 2013, 16:20   

Miałem ostatnio bardzo nieciekawe spotkanie z <R> - wynik 124 na (50) . Poprosiłem o strzelenie w auto, którym jechałem, z włączoną klimatyzacją. Wyniki wahały się od 19 do 39. Mimo wcześniejszego uporu policjanta na 500zł stwierdził, że będzie pouczenie, bo sprzęt faktycznie wariuje.
 
 
 
piotreg 
Administratore banitore


Dołączył: 23 Mar 2007
Pochwał: 1542
Posty: 31855
Skąd: DWR
Wysłany: 5 Lipiec 2013, 18:14   

A ile w rzeczywistości jechałeś? :D
 
 
OJCIEC
Wio Łysa!


Dołączył: 20 Mar 2007
Pochwał: 233
Posty: 6674
Skąd: zasadniczo, z Węgorzeskiej
Wysłany: 5 Lipiec 2013, 19:38   

Oj tam, Piotrusiu :grin:
 
 
Maciexas
Forum Lider


Dołączył: 30 Lip 2010
Pochwał: 70
Posty: 280
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 5 Lipiec 2013, 21:13   

Oj, czy to takie istotne :wink: Trzy pasy były :razz:
 
 
 
piotreg 
Administratore banitore


Dołączył: 23 Mar 2007
Pochwał: 1542
Posty: 31855
Skąd: DWR
Wysłany: 6 Lipiec 2013, 20:29   

Zapytałem tylko dlatego żeby potwierdzić czy rzeczywiście jest problem z tymi miernikami? :D
 
 
OJCIEC
Wio Łysa!


Dołączył: 20 Mar 2007
Pochwał: 233
Posty: 6674
Skąd: zasadniczo, z Węgorzeskiej
Wysłany: 7 Lipiec 2013, 20:48   

Problem w tym, czy temu urządzeniu można ufać. Myślę, że każdy kto miał okazję pobawić się nim nieco dłużej, będzie miał duże wątpliwości.
 
 
tomciog 
Się wciągnął

Dołączył: 21 Mar 2009
Pochwał: 41
Posty: 283
Skąd: Wejherowo
Wysłany: 10 Lipiec 2013, 07:13   

A mi klima padła i mam spokój :mrgreen:
 
 
tqmeh 
Forum Lider


Dołączył: 26 Mar 2009
Pochwał: 620
Posty: 3707
Skąd: DZL
Wysłany: 10 Lipiec 2013, 09:17   

Wentylator od chłodzenia silnika też masz uszkodzony?
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Możesz załączać pliki na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Radary, fotoradary, lidary i videorejestratory ogólnie - Iskra kontra wentylator - czyli pędząca klimatyzacja | Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group