Forum Mapy Fotoradarów Antyradary Sid 5dcb60c69306b4256a2b793946550840 Mapa fotoradarów najpopularniejsze
RejestracjaRejestracja   ZalogujZaloguj   FAQFAQ   SzukajSzukaj


Poprzedni temat «» Następny temat
Radary, fotoradary, lidary i videorejestratory ogólnie - Iskra kontra wentylator - czyli pędząca klimatyzacja
Autor Wiadomość
OJCIEC
Wio Łysa!


Dołączył: 20 Mar 2007
Pochwał: 233
Posty: 6674
Skąd: zasadniczo, z Węgorzeskiej
Wysłany: 3 Kwiecień 2009, 17:30   

A któż tak naprawdę wie, co ta Iskra mierzy... Robi pyk, praktycznie natychmiast pokazuje na wyświetlaczu prędkość i bądź tu mądry skąd to wzięła ;)
 
 
Chłodnia

Wysłany:    https://truckcare.pl/flota/samochody-dostawcze/chlodnia-izoterma/



 
 
garny 
Forum Lider

Dołączył: 08 Lis 2008
Pochwał: 128
Posty: 1543
Skąd: Warszawa
Wysłany: 3 Kwiecień 2009, 19:20   

A 1.04 już minął :)
 
 
bicker5 
Forum Lider

Dołączył: 17 Mar 2009
Pochwał: 49
Posty: 699
Skąd: Kraków
Wysłany: 13 Kwiecień 2009, 09:46   

Kolejny artykulik o iskrze

Cytat:
Radar Iskra - kłamie czy nie?

Zgodnie z zapowiedzią wracamy do tematu radaru Iskra, który - wg naszych informatorów - może zawyżać wyniki pomiaru prędkości.

Na filmach, które prezentowaliśmy, widać było, że radar potrafi zmierzyć prędkość wentylatora chłodnicy stojącego samochodu. Ponadto, czego na filmie już nie było, około 5 procent pomiarów wykonanych w gęstym, dwukierunkowym ruchu, dawał wyniki zawyżone o około 20-30 km/h.

Jak wyjaśniali nasi informatorzy i autorzy filmu, głównym problemem radaru jest to, co producent wskazuje jako jedną z największych zalet - szybkość działania. Przeprowadzone doświadczenia wskazywały, że radar czasem dawał wynik niemal natychmiast po naciśnięciu "spustu", a więc w kilkadziesiąt milisekund. Urządzenie opierało się na jednym impulsie, nie weryfikując odczytu kolejnym pomiarem. Stąd czasem przypadkowe wyniki, które w razie weryfikacji zostałyby odrzucone.

Na łamach naszego serwisu poruszyliśmy problem radarów Iskra. Przypomnijmy, że z filmu, który dotarł do naszej redakcji wynika, że urządzenie to podobno zawyża i to znacznie wyniki pomiarów.
O wyjaśnienia zwróciliśmy się do producenta radaru Iskra. Odpowiedzi udzielił nam p. Ilya Barsky, dyrektor generalny firmy SIMICON, który nas poinformował, że "długość jednego impulsu promieniowania Iskry wynosi kilkadziesiąt milisekund. Jednak do pomiaru najszybszego jadącego celu w trybie zwykłym zawsze używane jest kilka impulsów, które są od siebie oddzielone czasem potrzebnym na analizę widmową odebranego sygnału. W przypadku braku jednoznaczności w interpretacji wyniku radar może użyć dodatkowych impulsów pomiarowych. (...) W skomplikowanych sytuacjach czas pomiaru będzie na tyle odpowiednio długi, że gwarantuje dokonanie dokładnego pomiaru prawidłowej prędkości." Jak długi? Firma nie życzy sobie ujawniana dokładnych danych, ale z naszych informacji wynika, że Iskra nigdy nie mierzy prędkości dłużej niż pół sekundy.

Radar, który mocno kłamie!
Kilkanaście dni temu policja poinformowała, że niektóre komendy otrzymały nowe radary ręczne.
Warto jednak zwrócić uwagę na przypadek... policji amerykańskiej. Funkcjonariusze za oceanem mają do dyspozycji radary, które mogą działać w tzw. trybie POP, m.in. urządzenie o nazwie MPH BEE III. Radar w tym trybie mierzy prędkość pojazdu w 67 ms. Jednak pomiar w trybie POP nie może być podstawą do ukarania kierowcy mandatem! Powody są dwa - duża możliwość przypadkowego pomiaru (brak możliwości, czasu na weryfikację) oraz niestabilność generowanego przez radar sygnału. Oscylator radaru krótko po włączeniu nie jest w stanie wygenerować stabilnego impulsu (sygnału o stałej częstotliwości), co przekłada się na błędne odczyty. Jak błędne? W ekstremalnym przypadku wspomniany radar MPH BEE przy pomiarze z odległości 400 metrów pomylił się o 46 km/h! Oczywiście Iskra i MPH to odmienne produkty, których jedynymi cechami wspólnymi są podobna zasada (pomiar dzięki wykorzystaniu efektu Dopplera) i czas działania (kilkadziesiąt milisekund).

Nowe "suszarki" dla policji
Drogówka w Sochaczewie otrzymała do testowania nowe radary ISKRA-1 i RADIS. więcej »
Producent odniósł się również do opisanej w naszej poprzedniej publikacji sytuacji, gdy dwa samochody jadą w przeciwną stronę i może dojść do sumowania ich prędkości.

"Rzeczywiście, opisana sytuacja może się zdarzyć. Ale tylko gdy Iskrą posługuje się ktoś, kto nie czytał instrukcji obsługi radaru. Radar wyposażony jest w trzy stopnie czułości (wysoka, średnia, niska) - zmiana czułości służy właśnie do zapobiegania takim sytuacjom. Wysoka - zapewnia maksymalny zasięg i wykorzystywana jest na mało ruchliwych trasach z pojedynczymi pojazdami. Niska czułość używana jest w warunkach miejskich z dużym natężeniem ruchu, ale gdzie nie ma potrzeby maksymalnego zasięgu (instrukcja mówi o zasięgu 300, 500 i 800 m - przyp. red.). W trybie niskiej czułości radar odrzuca słabe sygnały i dlatego nie ma efektu sumowania prędkości. Mam nadzieję, że autorzy rozumieją, że przy wielokrotnym odbiciu się sygnału od samochodu w samochód jego amplituda obniża się wielokrotnie i spada poniżej zadanego progu czułości."

Wyjaśnienia producenta radaru brzmią wiarygodnie. Jednak faktem jest, że wyniki przeprowadzonych eksperymentów nie zawsze dawały prawidłowe wyniki. I nie jest tutaj problemem pomiar stojącego samochodu, ale zafałszowane wyniki pomiarów pojazdów poruszających się w gęstym ruchu.

Producent sugeruje, że filmy były nierzetelne, a ich jedynym celem było zdyskredytowanie radaru Iskra. Radaru, który przedstawiany jest w Polsce, jako absolutna nowość, ale tak naprawdę używany jest (jak informuje SIMICON) już od 10 lat. Polska policja ma do swojej dyspozycji 250 tych urządzeń, na całym świecie sprzedano ich już tysiące. Producent zapewnia że policjanci nie zgłaszali uwag dotyczących prawidłowości pomiarów.

Jaka jest prawda? Nie wątpimy, że wyjaśnienia producenta Iskry są prawdziwe, jednak czy te algorytmy sprawdzają się w praktyce? Jest tylko jeden sposób, by się o tym przekonać - zwrócimy się do producenta z prośbą o udostępnienie Iskry na testy.
 
 
czapla
Świeżak w kasku


Dołączył: 20 Lut 2009
Pochwał: 108
Posty: 1430
Skąd: Żary
Wysłany: 13 Kwiecień 2009, 10:56   

Bardzo fajny neutralny artykuł. Jeżeli producent Iskry udostępni ją do testów i ktoś nie "związany' układowo rzetelnie przeprowadzi testy to może cała prawda będzie po naszej stronie :?
 
 
piotreg 
Administratore banitore


Dołączył: 23 Mar 2007
Pochwał: 1542
Posty: 31855
Skąd: DWR

Wysłany: 13 Kwiecień 2009, 11:13   

Cytat:
W skomplikowanych sytuacjach czas pomiaru będzie na tyle odpowiednio długi, że gwarantuje dokonanie dokładnego pomiaru prawidłowej prędkości." Jak długi? Firma nie życzy sobie ujawniana dokładnych danych, ale z naszych informacji wynika, że Iskra nigdy nie mierzy prędkości dłużej niż pół sekundy.

O to właśnie chodzi! Kolejny "impuls weryfikacyjny" także jest b. krótki i wynosi ok. 50 ms.

Dlaczego firma ukrywa czas pomiaru, ciekawe - prawda?

Ponadto, po przeczytaniu rewelacji na portalu Interia, próbowaliśmy jedynie zweryfikować to, co twierdził ów autor, a mianowicie, że Iskra zawyża prędkość dla aut z włączonym wentylatorem klimy. Nie twierdziliśmy nic innego, niż to co jest na filmie, czyli że Iskra mierzy prędkość wentylatora w stojącym aucie.

Podczas innych prób, już na drodze, zauważyliśmy kilka odczytów "z czapy" - bez sensu, dlatego próbowaliśmy dociekać z czego może to wynikać.

Tymczasem firma, która to sprzedaje za wszelką cenę próbuje wszystkim wmówić, że my chcemy zdeskredytować Iskrę.
Przecież My na tym kasy nie robimy i nie jesteśmy policjantami z krakowskiej drogówki. :-)
 
 
radi
Forum Lider


Dołączył: 11 Kwi 2009
Pochwał: 29
Posty: 235
Skąd: Stepy Mazowsza
Wysłany: 13 Kwiecień 2009, 21:12   

bicker5 napisał/a:
Producent odniósł się również do opisanej w naszej poprzedniej publikacji sytuacji, gdy dwa samochody jadą w przeciwną stronę i może dojść do sumowania ich prędkości.

"Rzeczywiście, opisana sytuacja może się zdarzyć. Ale tylko gdy Iskrą posługuje się ktoś, kto nie czytał instrukcji obsługi radaru. Radar wyposażony jest w trzy stopnie czułości (wysoka, średnia, niska) - zmiana czułości służy właśnie do zapobiegania takim sytuacjom. Wysoka - zapewnia maksymalny zasięg i wykorzystywana jest na mało ruchliwych trasach z pojedynczymi pojazdami. Niska czułość używana jest w warunkach miejskich z dużym natężeniem ruchu, ale gdzie nie ma potrzeby maksymalnego zasięgu (instrukcja mówi o zasięgu 300, 500 i 800 m - przyp. red.). W trybie niskiej czułości radar odrzuca słabe sygnały i dlatego nie ma efektu sumowania prędkości.(..)"


Uspokajające, prawda? ;) - innymi słowy - "jest możliwe zmanipulowanie pracą urządzenia, ale przecież na pewno nikt tego nie będzie robił, bo niby po co, nie ma potrzeby, a na pewno czytał instrukcję". A tymczasem rzeczywistość, szczególnie tam gdzie chodzi o pieniążki jest przecież tak kolorowa i fantazyjna... :)

A czy urządzenie wydaje ukaranemu zaświadczeniowy kwit z informacją, w jakim trybie pracowało w danym momencie? Ależ skąd..
 
 
phonemaniac
Videomaniac


Dołączył: 10 Paź 2008
Pochwał: 1316
Posty: 4393
Skąd: WKZ
Wysłany: 23 Kwiecień 2009, 07:23   

Zobaczcie co dzisiaj na pocztę dostałem :D

LINK
 
 
 
BluesWings
Gość
Ostrzeżeń: 22/5
Wysłany: 23 Kwiecień 2009, 09:03   

Hehe,

Dobre komentarze :)
Nawet Oplowi taty się dostało :P
 
 
kalex
Jajcarz

Dołączył: 20 Lut 2009
Pochwał: 127
Posty: 1222
Skąd: Wrocław
Wysłany: 23 Kwiecień 2009, 15:22   

Po komentarzach właśnie widać jaki mamy naród Polski. Ale w końcu ktoś musi płacić te mandaty, więc durnie też są potrzebni.
 
 
jakub
Forum Lider

Dołączył: 09 Mar 2009
Pochwał: 31
Posty: 477
Skąd: DZA
Wysłany: 23 Kwiecień 2009, 17:21   

Oczywiście, że durnie są potrzebni, trzeba ich tylko umieć wykorzystać :mrgreen:

Przeczytałem większość tych komentarzy choć zazwyczaj fora ogólnodostępne traktuje jako wysyp idiotów i nieudaczników: niektóre są śmieszne, niektóre (może kilka) normalne, a reszta...brak słów. Odnoszę takie wrażenie bez względu, czy gdzieś pójdę, jadę autem czy siedzę w necie, że ten naród po prostu idiocieje, już nie z roku na rok, a chyba z dnia na dzień...tak na marginesie tylko mnie naszło :)
 
 
czapla
Świeżak w kasku


Dołączył: 20 Lut 2009
Pochwał: 108
Posty: 1430
Skąd: Żary
Wysłany: 24 Kwiecień 2009, 15:40   

KLIK
 
 
garny 
Forum Lider

Dołączył: 08 Lis 2008
Pochwał: 128
Posty: 1543
Skąd: Warszawa
Wysłany: 24 Kwiecień 2009, 21:09   

Cóż, AŚ powinien dostać odznakę Zasłużony dla Ruchu Drogowego.
 
 
OJCIEC
Wio Łysa!


Dołączył: 20 Mar 2007
Pochwał: 233
Posty: 6674
Skąd: zasadniczo, z Węgorzeskiej
Wysłany: 24 Kwiecień 2009, 22:12   

To się kiedyś ORMO nazywało ;)
 
 
Polak.
Dziędobry!

Dołączył: 25 Mar 2009
Pochwał: 3
Posty: 24
Wysłany: 25 Kwiecień 2009, 02:54   

Ale jąkała :roll:
 
 
didario
Dziędobry!

Dołączył: 11 Paź 2009
Posty: 1
Wysłany: 11 Październik 2009, 18:15   Radar ISKRA 2

W dniu dzisiejszym zostałem namierzony przez policjantów z radarem ISKRA 2. Jechałem z prędkością 50 km/h (pomiar GPS, licznik DEAWOO MATIZ), w czasie pomiaru kilka samochodów jechało w przeciwnym kierunku jazdy. Radar wykazał prędkość 87 km/h.
Czy tak ma wyglądać modernizacja tego przyrządu pomiarowego?
U mnie skończyło się tylko na pouczeniu (powołałem się na filmy z pomiarami dla ISKRY), ale czy inni kierowcy mieli tyle szczęścia?
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Możesz załączać pliki na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Radary, fotoradary, lidary i videorejestratory ogólnie - Iskra kontra wentylator - czyli pędząca klimatyzacja | Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group