Forum Mapy Fotoradarów Antyradary Sid 38783ae683dc2dbf8f878957f2360c57 Mapa fotoradarów najpopularniejsze
RejestracjaRejestracja   ZalogujZaloguj   FAQFAQ   SzukajSzukaj


Poprzedni temat «» Następny temat
Radary, fotoradary, lidary i videorejestratory ogólnie - Iskra kontra wentylator - czyli pędząca klimatyzacja
Autor Wiadomość
phonemaniac
Videomaniac


Dołączył: 10 Paź 2008
Pochwał: 1316
Posty: 4394
Skąd: WKZ
Wysłany: 30 Marzec 2009, 07:00   

garny napisał/a:
Proponowałbym któryś z programów TVN - np. w tym Na Osi mają na bieżąco jakiś Niebieskich, więc może być ciekawie.


Eee - a ja bym dał to do turbo kamery ;) Tam z tego co widzę pomagają rozwiązać nierozwiązalne :P
 
 
Automobil

Wysłany:    Antyradar a szyba atermiczna



 
 
 
piotreg 
Administratore banitore
piotreg


Dołączył: 23 Mar 2007
Pochwał: 1549
Posty: 31913
Skąd: Dolny Śląsk
Wysłany: 30 Marzec 2009, 10:54   

Jestem na tak! Nie dlatego, że się boję Iskry, tylko dlatego, że naprawdę jest problem!

Czekam na reakcję Ojca i możemy działać.
 
 
OJCIEC
Wio Łysa!


Dołączył: 20 Mar 2007
Pochwał: 233
Posty: 6674
Skąd: zasadniczo, z Węgorzeskiej
Wysłany: 30 Marzec 2009, 11:02   

Póki co, Iskra nam się skończyła, więc dziennikarzy zainteresować można, ale testy dla siebie będą już musieli sami kombinować :(
 
 
piotreg 
Administratore banitore
piotreg


Dołączył: 23 Mar 2007
Pochwał: 1549
Posty: 31913
Skąd: Dolny Śląsk
Wysłany: 30 Marzec 2009, 11:08   

Myślę, że na dobry początek nasze filmiki mogą być. Wieczorkiem wrzucę jeszcze drugie kino akcji, z Volvo w roli głównej.
 
 
OJCIEC
Wio Łysa!


Dołączył: 20 Mar 2007
Pochwał: 233
Posty: 6674
Skąd: zasadniczo, z Węgorzeskiej
Wysłany: 30 Marzec 2009, 11:15   

Volvo było szybsze, nie? :))
 
 
piotreg 
Administratore banitore
piotreg


Dołączył: 23 Mar 2007
Pochwał: 1549
Posty: 31913
Skąd: Dolny Śląsk
Wysłany: 30 Marzec 2009, 11:18   

Wytrzymajcie do wieczora :-)

Szkoda, że nie dałeś znać, że iskra od nas odchodzi. Byśmy zrobili pożegnalną serię najazdów z włączoną klimą...
 
 
garny 
Forum Lider

Dołączył: 08 Lis 2008
Pochwał: 128
Posty: 1543
Skąd: Warszawa
Wysłany: 30 Marzec 2009, 11:23   

Szkoda, że nie mamy w ruchu bo to byłby (IMO) koronny dowód - bo gdy auto stoi to może to ustrojstwo łapie cokolwiek co się rusza :)
 
 
phonemaniac
Videomaniac


Dołączył: 10 Paź 2008
Pochwał: 1316
Posty: 4394
Skąd: WKZ
Wysłany: 30 Marzec 2009, 12:02   

Tak oglądając wasze filmy zastanawia mnie jedna rzecz, celujecie w grilla samochodu, a jaki pomiar by wyszedł, gdyby wiązka poszła wyżej? Np. w szybę.
 
 
 
BlackHawk
Fach-offiec


Dołączył: 16 Mar 2009
Pochwał: 30
Posty: 590
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 30 Marzec 2009, 12:19   

phonemaniac napisał/a:
Tak oglądając wasze filmy zastanawia mnie jedna rzecz, celujecie w grilla samochodu, a jaki pomiar by wyszedł, gdyby wiązka poszła wyżej? Np. w szybę.

Trochę w tym prawdy, lecz z odległości powiedzmy 200m policmajster nie będzie w stanie celować w grill, czy też w szybę, on będzie mierzył w auto :)
 
 
phonemaniac
Videomaniac


Dołączył: 10 Paź 2008
Pochwał: 1316
Posty: 4394
Skąd: WKZ
Wysłany: 30 Marzec 2009, 12:26   

No i ok, a jak powiesz miśkowi, że radarek przekłamuje i jak chce to niech wykona testowy strzal na stojącym aucie...ale niech nie celuje w szybę, tylko w grilla ;)
Może szukam dziury w całym, ale nie chciałbym się kiedyś władować w bagno ;)
 
 
 
piotreg 
Administratore banitore
piotreg


Dołączył: 23 Mar 2007
Pochwał: 1549
Posty: 31913
Skąd: Dolny Śląsk
Wysłany: 2 Kwiecień 2009, 11:03   

Cytat:
Radar zawyża? Kolejny film

Na łamach naszego serwisu poruszyliśmy problem radarów Iskra. Przypomnijmy, że z filmu, który dotarł do naszej redakcji wynika, że urządzenie to podobno zawyża i to znacznie wyniki pomiarów.

Człowiek, który przysłał nam ów film pragnął zostać anonimowy, informując nas jedynie, że jest policjantem. Stwierdził również, że radar fałszuje wyniki na skutek pracy klimatyzacji.

Tamte informacje nie były jednak ścisłe. Skontaktował się z nami autor filmu. Po krótkim śledztwie okazało się, że film został do nas przysłany nie przez policjanta, ale osobę, która... współpracowała z konkurencyjną firmą sprzedającą polskiej policji laserowe mierniki prędkości. A więc nie altruistę, ale człowieka, któremu zależy na biznesie. Ale dlaczego podszywał się pod policjanta kontaktując się z nami i wiedząc, że jest to karalne?


Kilkanaście dni temu policja poinformowała, że niektóre komendy otrzymały nowe radary ręczne. Ale uwaga. Niezbyt uczciwe intencje tej osoby (to Paweł J.) nie wpływają na to, że Iskra rzeczywiście przekłamuje! Powód jest jednak inny niż podaliśmy (a za nami - inne media). Nie chodzi bowiem o klimatyzację!

Jak wyjaśnił nam autor filmu (dzisiaj publikujemy drugą część, nie znajdziecie jej nigdzie indziej), problemem jest zbyt krótki czas pomiaru Iskry. O ile tradycyjne radary weryfikują pierwszy odczyt drugim (co trwa około sekundy), to Iskra opiera się tylko na jednym impulsie, trwającym około 60 milisekund.

Co to oznacza w praktyce? Że jeśli pomiarowi poddany zostanie jeden samotny samochód na drodze, to wynik będzie prawidłowy. Problemy pojawią się dopiero, gdy trzeba zmierzyć auto, poruszające się w jednym kierunku, podczas gdy w przeciwnym jedzie kolumna samochodów.



1) Iskra wysyła wiązkę w zielone auto jadące 50 km/h.

2) Wiązka się odbija i część trafia w niebieskie - też jadące 50 km/h, ale w przeciwną stronę.

3) Odbija się od niebieskiego i wraca do zielonego, a następnie do Iskry.

4) Ponieważ różnica prędkości pomiędzy zielonym a niebieskim wynosi 100 km/h efekt Dopplera powoduje, że częstotliwość wiązki, która wraca do Iskry odpowiada już 100 km/h. W rzeczywistości wskazanie radaru wynosi około 70-80 km/h, gdyż oba samochody są nieco przesunięte względem siebie (nie jadą na zderzenie czołowe).

Jak wyjaśnia nasz informator, "Iskra jest w stanie zmierzyć prędkość w ok. 50-60ms. W tak krótkim czasie samochody niebieski i zielony zmieniają wobec siebie pozycję zaledwie o 1,4 m - to jest tylko 1/3 długości auta! Niewiele się zatem geometrycznie w takiej konfiguracji zmienia. To zbyt krótki czas, żeby radar mógł zweryfikować przypadkowy strzał. Gdyby mierzył w czasie choć 0,5 sek, auta zmieniłyby pozycję wobec siebie aż o 14 m, co spowoduje, że podczas przejazdu tej odległości geometrycznie przestaną w końcu ze sobą w ten szczególny sposób interferować.

Tak krótki czas pomiaru, jaki wymyślono w Iskrze niesie ze sobą zbyt dużo okazji do powstawania błędów - czyli fałszywych pomiarów. Niektórych nawet nie można sobie wyobrazić. Teoria chaosu zbiera tutaj straszne żniwo. To trochę jak zrobienie zdjęcia biegnącemu - dla kogoś taka fotka mogłaby być dowodem na to, że człowiek unosi się w powietrzu, a to przecież tylko część prawdy. Ale po co się przejmować grawitacją, skoro "za unoszenie się w powietrzu" można nałożyć mandat i parę punktów karnych ;) "

A skąd błędne wyniki pomiarów stojących samochodów z klimatyzacją? Otóż radar Iskra testowany w ten sposób odczytuje prędkość... wiatraka chłodnicy. To również efekt zbyt krótkiego czasu pomiaru.

Do sprawy wrócimy. Zbieramy bowiem kolejne informacje na ten temat.


Źródło: www.motoryzacja.interia.pl
 
 
Franek
Dziędobry!

Dołączył: 26 Mar 2009
Posty: 18
Wysłany: 2 Kwiecień 2009, 12:27   

A tu małe sprostowanie od Dziennik.pl.

Cytat:
Afera z policyjnymi radarami w tle

Sensacyjny film o tym, jak oszukuje radar, obiegł media i... trafił do policji. Teraz jego autor może mieć problemy. Jak dowiedział się DZIENNIK, policjanci sprawdzają, czy nie doszło do przestępstwa polegającego na podszywaniu się pod policjanta i czy cała sprawa nie jest przypadkiem nieuczciwej konkurencji firm, rywalizujących o policyjne zamówienia.

Wszystko zaczęło się od informacji, jaką opublikowaliśmy kilka dni wcześniej. Opisaliśmy w niej radar Iskra-1, który dostała do testów policja. Przypominamy, że urządzenie to potrafi mierzyć prędkość aut jadących w obu kierunkach. Mało tego, jest w stanie wybrać najszybszy samochód z grupy aut . Inteligentna "suszarka" pozwala też na pomiar nawet z odległości 800 metrów, może także mierzyć z jadącego radiowozu.

Pod tą wiadomością na forum DZIENNIKA pojawił się intrygujący wpis. Jego autor, internauta podpisujący się jako policjant Wydziału Ruchu Drogowego Komendy Wojewódzkiej Policji z Krakowa, twierdzi, że radar Iskra, który testuje drogówka, drastycznie przekłamuje pomiary - na dowód opublikował film.

Zdaniem forumowicza podającego się za policjanta na nieuczciwości urządzenia ucierpią kierowcy. O co chodzi? Oto cytat z wpisu naszego internauty pod tytułem "Radar Iskra wykonuje błędne pomiary: film z testów", autor "Policjant WRD KWP Kraków"...

"Testowaliśmy w Wydziale Ruchu Drogowego Komendy Wojewódzkiej Policji w Krakowie to cudo w wersji wideoradar i okazało się, że Iskra skandalicznie przekłamuje pomiar, w czasie gdy w namierzanym pojeździe jest włączona klimatyzacja. Radar ten bowiem reaguje na wiatrak". Jak dodaje nasz internauta, Komenda Wojewódzka Policji w Krakowie zajęła się tą sprawą i odpowiedziała, że nigdy takich testów nie było i takich opisywanych przez niego problemów z urządzeniem Iskra też nie było.

"Wobec tego pozwalam sobie przesłać film nakręcony przez moich kolegów z Wydziału Ruchu Drogowego w Krakowie. Nagranie to dowodzi prawdziwości moich słów: przy włączonej klimatyzacji pojazdu nieruchomo stojącego na poboczu Iskra pokazuje od 30 do 45 km/h, w zależności od zmiany poziomu szumu wiatraka klimatyzacji" - przekonuje autor wpisu.

"Czy to nie jest skandal, że takie urządzenie pracuje na drogach, zawyżając każdorazowo pomiar o min. 30 km/h? Czyli de facto każdy z zatrzymanych kierowców nadpłacił 250 złotych i dodatkowe punkty karne. Warto dodać, że zgodnie z wymogami Ustawy prawo o miarach takie urządzenie nie powinno uzyskać zatwierdzenia typu Głównego Urzędu Miar. A jednak je posiada. Kto wydał zgodę na użytkowanie tego bubla przez polską policję?" - oburza się nasz internauta.

Podobna informacja dotarła też do redakcji "Auto Świata" dziennikarze mieli do dyspozycji ten sam film i podobną treść wiadomości podpisanej "Policjant WRD KWP Kraków". Redakcja "DZIENNIKA" po skontaktowaniu się z dziennikarzami AŚ dostała od nich ten "list" po czym wysłała go policji. Po naszej interwencji sprawa nabrała toku...

"Wyjaśniamy czy nie doszło do przestępstwa polegającego na podszywaniu się pod funkcjonariusza policji. Sprawdzamy także czy cała sprawa nie jest przypadkiem bardzo nieuczciwej konkurencji firm rywalizujących o nasze zamówienia" - przyznaje w rozmowie z "DZIENNIKIEM" rzecznik komendanta głównego policji Mariusz Sokołowski.

Wiadomość była wysłana z prywatnego konta, w którego właściwościach było nazwisko: Paweł J. (nazwisko znane redakcji). W krakowskiej policji nie pracuje funkcjonariusz o takim nazwisku. Za to człowiek, który nazywa się tak samo, pracuje w firmie Safety Camera Systems sprzedającej policji laserowe mierniki prędkości, konkurujące z radarami Iskra.

"Osoby, które rozsyłały sensacyjny film po redakcjach, to amatorzy. W stopce meila było nazwisko. Po wpisaniu go w wyszukiwarkę okazało się, że to nazwisko rzecznika firmy Safety Camera Systems, sprzedającej konkurencyjne dla Iskry laserowe mierniki prędkości. Już mieliśmy dzwonić do Safety Camera Systems, ale akurat przedstawiciel tej firmy zadzwonił do nas po pierwsze po to, aby porozmawiać o wykonanych przez nas testach miernika laserowego, który okazał się bez porównania łatwiejszy do oszukania od wspomnianej Iskry; po drugie, aby nas napuścić na produkt konkurencji. Poinformowaliśmy przedstawiciela tej firmy, że nadawca meila został przez nas zidentyfikowany. Dzień później otrzymaliśmy pisemne przeprosiny, w których nadawca zawile tłumaczy, że miał zacytować znajomego policjanta, ale w pośpiechu sam podpisał się jako policjant" - mówi DZIENNIKOWI Maciej Brzeziński z magazynu "Auto Świat".

"Nawiasem mówiąc, bajeczkę o policjancie z Krakowa też udało nam się zweryfikować. To nie policjant z Krakowa, tylko pasjonat z Wrocławia, który swoim filmem udowodnił to, co dla fachowców jest i tak jasne: nie celuje się czułym radarem z 4 metrów do stojącego auta, bo urządzenie wówczas rzeczywiście zmierzy prędkość obracających się łopatek wentylatora, a nie samochodu”- dodaje Brzeziński.

Jak się nieoficjalnie dowiedzieliśmy policjanci po internetowych doniesieniach o wadliwym działaniu radaru raz jeszcze go sprawdzili. "Bezbłędnie mierzy prędkość auta jadącego. Za każdym razem wskazywał tyle, ile było na liczniku. Faktycznie, pewien błąd wkrada się w sytuacji, gdy auto stoi z włączoną klimatyzacją" - tłumaczy nasz rozmówca z komendy głównej. Wtedy radar potrafi wskazać, że samochód porusza się z prędkością kilku kilometrów na godzinę. "Jednak nikt z funkcjonariuszy drogówki nie mierzy prędkości samochodu, który stoi. Poprosiliśmy GUM, aby raz jeszcze przeanalizował problem" - mówi oficer.

O komentarz poprosiliśmy też małopolską policję - "Radar iskra-1 pozytywnie przeszedł badania w Głównym Urzędzie Miar i na podstawie decyzji Prezesa Głównego Urzędu Miar uzyskując tzw. "zatwierdzenie typu", a więc ma odpowiednie dopuszczenie tej instytucji. My ze swojej strony przygotowujemy już pismo do GUM i przedstawiciela producenta iskry z prośba o ustosunkowanie się do doświadczenia, które widać na filmie krążącym w internecie. Obecnie małopolska policja użytkuje 4 radary typu Iskra-1 (w całej Polsce pracuje ponad 250 sztuk Iskry-1 - red.), jednak żaden z funkcjonariuszy pracujących z tym urządzeniem nie zgłaszał podobnego zachowania radaru. Musimy poczekać na informację z urzędu wtedy będziemy mogli powiedzieć więcej - na podstawie amatorskiego nagrania trudno komentować tą sprawę bowiem niewiadomo np. czy urządzenie było zaplombowane i nie było ingerencji w jego układy. To co wiemy na 100 procent to fakt, że radaru Iskra-1 nie testowaliśmy w Wydziale Ruchu Drogowego Komendy Wojewódzkiej Policji w Krakowie a internauta podpisujący się na forum jako "Policjant WRD KWP Kraków" nie jest policjantem z Wydziału Ruchu Drogowego Komendy Wojewódzkiej Policji w Krakowie." - powiedział DZIENNIKOWI nadkomisarz Krzysztof Dymura z Komendy Wojewódzkiej Policji w Krakowie.

Jednak chyba najlepszym wytłumaczeniem bedą słowa eksperta od radarów, którego zaprosiliśmy do redakcji DZIENNIKA - "Na filmie widzimy, że radar Iskra-1 skierowany w stronę nieruchomego pojazdu z rzekomo uruchomioną klimatyzacją pokazuje przy niektórych pomiarach prędkości w zakresie ok. 20 km/h÷40 km/h. Inne urządzenie radarowe pokazane w tym samym materiale Bushnell Speedster II nie pokazuje żadnej prędkości przy kierowaniu go w stronę tego samego pojazdu.

Z filmu nie wynika czy przedstawione na nim urządzenia są sprawne. Nie ma nim także dowodu, że pokazany egzemplarz Iskry posiada aktualną legalizację (czyli zostało sprawdzone oraz zaplombowane) więc urządzenie mogło być specjalnie zmodyfikowane "na potrzeby" tezy, którą chciano udowodnić. Na filmie widać, że Iskra pracuje w trybie maksymalnego zasięgu (800 metrów) – wynika to z wyświetlonych przez chwilę trzech poziomych kresek po lewej i prawej stronie literki "P" (w rzeczywistości rosyjskiego "R" oznaczającego tryb ręczny) - 1’36” filmu.

Nie widać co się znajduje bezpośrednio za samochodem oraz kilkaset metrów dalej nie można więc określić prędkość jakiego obiektu zmierzył radar Iskra. Zgodnie z dokumentem zatwierdzenia typu oraz instrukcją obsługi urządzenie mierzy prędkość najszybszego celu jaki widzi - nie musi to być cel najbliższy.

Pomiar mógłby zostać także zafałszowany gdyby jednocześnie z Iskrą działał drugi radar pokazywany na filmie (Bushnell Speedster II), który wykorzystuje to samo pasmo częstotliwości co Iskra (24 GHz) lub np. za pojazdem umieszczony był generator mikrofalowy, który mógł symulować dowolną prędkość celu.

Wszystkie egzemplarze Iskier sprzedanych w Polsce posiadają z prawej strony rękojeści jasną tabliczkę znamionową zawierającą numer seryjny urządzenia, który musi się pokrywać z numerem zawartym w dokumencie świadectwa legalizacji radaru - urządzenie na filmie nie jest w nią wyposażone - nie może więc być urządzeniem używanym przez policję w Krakowie ani w żadnej innej części Polski (fotografia tabliczki oraz zdjęcie Iskry pod kątem pokazujące, że nalepka byłaby widoczna).

Nawet gdyby przedstawione na filmie urządzenie Iskra było całkowicie sprawne, a film nie zostałby zmanipulowany to radar ten nie jest wyposażony w rozpoznawanie obiektu mierzonego. Skierowanie go w stronę nieruchomego pojazdu nie powoduje, że pokazana prędkość jest prędkością pojazdu. Wentylator znajdujący się z przodu auta posiada łopatki ustawione pod kątem więc podczas obracania się elementy te posiadają jakąś prędkość liniową względem radaru, która mogła zostać zmierzona - nie jest to dowodem błędnej pracy urządzenia tylko poświadczeniem jego wyjątkowej czułości. Gdyby pomiar został dokonany z odległości kilkunastu lub więcej merów echo odbicia mikrofal od wentylatora nie zostałoby odnotowane przez urządzenie.

Technicznie niewykonalne jest by funkcjonariusz policji dokonywał pomiaru pojazdów z tak małej odległości. Całkowicie nieprawdziwa jest wyrażona we wpisie na forum DZIENNIKA i e-mailu do redakcji Auto Świata teza jakoby Iskra zawyżała prędkość jadących pojazdów - nie została ona udokumentowana na materiale filmowym krążącym w internecie. Jeszcze bardziej naciągana jest teza, że wszystkie pomiary Iskrą są zawyżone - gdyby tak było urządzenie wykazałoby tą cechę podczas setek pomiarów drogowych wykonywanych przed wydaniem dokumentu zatwierdzenia typu wydawanego przez Główny Urząd Miar. Każdy egzemplarz Iskry przed oddaniem go do policyjnego użytku musi uzyskać świadectwo legalizacji pierwotnej. Podczas procedury legalizacji pierwotnej urządzenia są testowane za pomocą certyfikowanego symulatora prędkości a następnie wykonywane jest kilkadziesiąt testów drogowych - nie jest więc możliwe by przekłamujące prędkość urządzenie przeszło przez to sito.

Każdy egzemplarz radaru, więc i Iskry, musi na mocy prawa raz w roku przejść pomyślnie procedurę legalizacji wtórnej analogiczną do pierwotnej. Każda naprawa lub uszkodzenie plomby legalizacyjnej także wymusza powtórzenie procedury legalizacji. Funkcjonariusz dokonujący pomiaru na drodze może na życzenie okazać dokument aktualnej legalizacji urządzenia pomiarowego - na tym dokumencie widnieje data ważności legalizacji oraz informacja o cechach zabezpieczających, które muszą się zgadzać z cechami na urządzeniu.

Należy także pamiętać, że urządzenia pomiarowe są używane przez przeszkolonych funkcjonariuszy - świadomych właściwości sprzętu i jego ograniczeń. Czego niemożna powiedzieć o "aktorach" z filmu."

W redakcji dokonaliśmy szybkiego testu Iskry-1 kierując ją na włączony wentylator z odległości kilku metrów pokazywała ona prędkość łopatek przy niektórych pomiarach. Jednak z odległości ok. 5 metrów żaden z pomiarów nie pokazał już prędkości obracających się łopatek. Potwierdza to, że prędkość namierzanych policyjną Iskrą pojazdów nie jest zafałszowana przez jakiekolwiek wentylatory w nich umieszczone. Nie wykluczamy, że w niedalekiej przyszłości dokonamy testów drogowych polegających na mierzeniu Iskrą prędkości samochodu wyposażonego w duży wentylator na masce.

TS


ŹRÓDŁO
 
 
czapla
Świeżak w kasku


Dołączył: 20 Lut 2009
Pochwał: 108
Posty: 1430
Skąd: Żary
Wysłany: 2 Kwiecień 2009, 12:48   

Nie wiem kto za tym stoi, ale to mydlenie oczu. O tym, czy to był policjant czy nie, zaczyna być nudne...
Faktem jest, że Iskra potrafi robić błędy pomiarowe i jest to udowodnione.
 
 
garny 
Forum Lider

Dołączył: 08 Lis 2008
Pochwał: 128
Posty: 1543
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2 Kwiecień 2009, 20:32   

Zacytuję Lisa Tomasza, z pewnego nagrania krążącego po internecie:

I skąd Ci biedni ludzie mają k....a wiedzieć kto mówi prawdę...

Ale to jest też dobre:

Zgodnie z dokumentem zatwierdzenia typu oraz instrukcją obsługi urządzenie mierzy prędkość najszybszego celu jaki widzi - nie musi to być cel najbliższy.

To może być jakaś linia obrony: Ja już hamowałem, bo Panów widziałem, a ten za mną jechał szybciej... :)
 
 
wielkinieznajom
Zaczyna kumać

Dołączył: 23 Lut 2009
Pochwał: 8
Posty: 81
Wysłany: 3 Kwiecień 2009, 17:30   

Czyli skoro mierzy najszybszy cel to gość jadący 50 km/h, a za nim 200m goni pirat 100 km/h i w tym momencie strzelają z Iskry i ona wyświetla prędkość tego z tyłu, a ten co jedzie przepisowo zostaje zatrzymany. Dobrze myśle?
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Możesz załączać pliki na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Radary, fotoradary, lidary i videorejestratory ogólnie - Iskra kontra wentylator - czyli pędząca klimatyzacja | Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group