Forum Mapy Fotoradarów Antyradary Sid 64dd38cb637b9cc37d0a0ca45356c626 Mapa fotoradarów najpopularniejsze
RejestracjaRejestracja   ZalogujZaloguj   FAQFAQ   SzukajSzukaj


Poprzedni temat «» Następny temat
Radary, fotoradary, lidary i videorejestratory ogólnie - Więcej fotoradarów Ramet AD9 C w ITD
Autor Wiadomość
Spawacz 
FotoManiacSpawacz


Dołączył: 31 Mar 2017
Pochwał: 708
Posty: 1158
Skąd: Pruszków
Wysłany: 2 Listopad 2022, 11:29   Więcej fotoradarów Ramet AD9 C w ITD

Cytat:
Mandaty posypią się nie tylko za prędkość. GITD podwoi czeskie pułapki na kierowców



GITD powiększy flotę nieoznakowanych radiowozów uzbrojonych w czeskie fotoradary Ramet AD9 C o 33 nowe samochody – ustalił dziennik.pl. Inspekcja już teraz wykorzystuje 26 mobilnych urządzeń zamontowanych w takich autach jak: Ford Mondeo i Focus, Volkswagen Passat i Peugeot Partner. Te pojazdy w otoczenie wtapiają się niczym kameleon. Tylko w tym roku ujawniły ponad 27 tys. przypadków przekroczenia prędkości. Nowe auta podwoją liczbę karanych kierowców, a mandaty posypią się nie tylko za zbyt ciężką nogę...


Fotoradary, odcinkowy pomiar prędkości, kamery rejestrujące przejazd na czerwonym świetle – to sprzęt GITD do dyscyplinowania kierowców. Do tego policja ma ręczne mierniki laserowe, drony i oczywiście grupy SPEED uzbrojone w nieoznakowane radiowozy z wideorejestratorami. Ale to nie wszystko…

Okazuje się, że GITD nie tylko ciągle wykorzystuje mobilne fotoradary AD9 C czeskiej firmy Ramet, o których już dawno wszyscy zapomnieli, ale zmierza radykalnie powiększyć flotę nieoznakowanych radiowozów do kontroli kierowców. Zakupy przyczynią się do podwojenia liczby samochodów-fotopułapek.

Mandaty posypią się jak z rękawa, GITD podwoi flotę radiowozów z fotoradarami

– Jednym z zadań w ramach realizowanego przez CANARD GITD projektu "Zwiększenie skuteczności i efektywności systemu automatycznego nadzoru nad ruchem drogowym", jest zakup 33 urządzeń do rejestracji wykroczeń w ruchu drogowym oraz 33 pojazdów, w których będą one wykorzystywane – powiedziała dziennik.pl Monika Niżniak, rzecznik Głównego Inspektoratu Transportu Drogowego. – Komisje przetargowe i zespół projektowy, realizują poszczególne zadania tak, by dostawa samochodów w pełni wyposażonych w urządzenia i dodatkowe wyposażenie, np. sygnały uprzywilejowania, została zrealizowana do końca listopada 2023 r. – wskazała.

W jakich samochodach są mobilne fotoradary Ramet AD9 C?

Dziś CANARD GITD dysponuje 29 mobilnymi urządzeniami rejestrującymi Ramet AD9 C. Jak usłyszeliśmy obecnie służbę na drogach pełni 26 fotoradarów zamontowanych w samochodach; 3 sztuki oczekują na legalizację w pojazdach. – Urządzenia podlegają corocznej legalizacji lub też przechodzą proces legalizacji po każdym serwisie urządzeń lub też montażu w innym pojeździe. Urządzenia podlegają systematycznej kontroli na podstawie ustawy z dnia 11 maja 2001 r. Prawo o miarach – wyjaśniła Niżniak.

Fotoradary AD9 C są zamontowane w takich nieoznakowanych samochodach jak: Ford Mondeo i Ford Focus, Volkswagen Passat oraz Peugeot Partner. Co ciekawe, nigdy nie wiadomo, gdzie i kiedy kierowcy mogą się tych aut Inspekcji spodziewać.

– Pojazdy są wykorzystywane rotacyjnie na terenie całego kraju, na drogach wszystkich kategorii. Stanowią uzupełnienie kontroli prowadzonych z wykorzystaniem stacjonarnych urządzeń pracujących w systemie fotoradarowym – przyznała przedstawicielka GITD.

System Ramet AD9C łapie nie tylko za prędkość, jak to działa?

A jak wygląda procedura pomiaru prędkości? Czy fotoradary montowane w samochodach ITD mogą też wykrywać inne wykroczenia?

– Urządzenie Ramet AD9 C dzięki zastosowaniu głowicy radaru dopplerowskiego łączy w sobie funkcjonalności klasycznego fotoradaru oraz wideorejestratora – wyjaśniła Niżniak. – Dzięki głowicy radarowej możliwy jest pomiar prędkości pojazdów przejeżdżających przez wiązkę fotoradaru, zgodnie z ustawionymi parametrami (zasięg wiązki, kierunek ruchu). Inspektorzy dokonują pomiarów prędkości pojazdów w wyznaczonych punktach kontrolnych – podkreśliła.

Po automatycznym wykryciu naruszenia urządzenie rejestruje dowód w postaci zdjęcia, które jest przekazywane do Centrum Przetwarzania Danych CANARD. Tam podlega automatycznej i manualnej weryfikacji. Sprawy o wykroczenia prowadzone są analogicznie jak w przypadku naruszeń zarejestrowanych przez urządzenia stacjonarne np. klasyczne fotoradary. Dokładność tego miernika wynosi ± 3 km/h do 100 km/h oraz 3 proc. błędu przy prędkościach powyżej 100 km/h.

Pomiar prędkości w trybie stacjonarnym, czyli nieoznakowany radiowóz przy drodze

Urządzenie w trybie pomiarów stacjonarnych z użyciem głowicy radarowej (nieoznakowany radiowóz ustawiony przy drodze) samodzielnie kwalifikuje kategorie przejeżdżających pojazdów. Dzięki tej funkcjonalności możliwe jest automatyczne rejestrowanie wykroczeń w miejscach gdzie obowiązują różne limity prędkości dla pojazdów osobowych i ciężarowych.

– Przed każdym z pomiarów urządzenie jest precyzyjnie ustawiane oraz wykonywane są przez inspektorów procedury testowe, potwierdzające prawidłowość pracy urządzenia – zauważyła Niżniak.

Dynamiczna kontrola prędkości bez wykorzystania głowicy radaru

Z kolei w czasie dynamicznych kontroli prędkości kierowców, inspektorzy wykorzystują tryb pracy urządzenia bez wykorzystania głowicy radarowej. Wówczas kontrola prędkości auta jadącego przed radiowozem ITD odbywa się analogicznie jak w wideorejestratorze policji.

– Wykonywany jest pomiar średniej prędkości w czasie nie mniejszym niż 10 s (np. min. 200 m przy prędkości 72 km/h, 500 m przy przędkości180 km/h). Wynikiem tzw. pomiaru dynamicznego są zawsze minimum 2 zdjęcia, pierwsze dokumentujące rozpoczęcie pomiaru prędkości oraz drugie dokumentujące mierzony pojazd w chwili zakończenia pomiaru. Na drugim zdjęciu utrwalone są m.in.: wynik średniej zarejestrowanej prędkości, czasu i dystansie prowadzonego pomiaru, dacie i godzinie oraz prędkości chwilowej w momencie zakończenia pomiaru – wyjaśniła przedstawicielka Inspekcji.

Przypominamy, że sam policyjny wideorejestrator (fachowo: prędkościomierz kontrolny) poza uwiecznianiem obrazu, liczy czas przejazdu samochodu drogówki i długość odcinka drogi (odczyt najczęściej z czujników ABS radiowozu). Na tej postawie wyliczana jest średnia prędkość, jednak nie nagrywanego auta, a nieoznakowanego radiowozu. Taka metoda wymaga od kierowcy policyjnego pojazdu utrzymywania stałej odległości na początku i na końcu odcinka pomiarowego.

Kierowcy powinni też pamiętać, że fotoradar Ramet AD9 C łapie nie tylko za zbyt szybką jazdę. Umożliwia też zarejestrowanie zdjęć, które mogą stanowić dowód popełnienia innych wykroczeń, np. wjazd na skrzyżowanie przy nadawanym czerwonym świetle.

27 tys. mandatów z nieoznakowanych radiowozów GITD, kary posypią się z podwójną siłą

Skuteczność działania niemal 30 nieoznakowanych radiowozów z czeskimi fotoradarami AD9 C potwierdzają najnowsze liczby. Przez 9 miesięcy 2022 roku w trakcie kontroli mobilnych tajne auta GITD zarejestrowały ponad 27 tys. przypadków przekroczeń prędkości. Czyli można spodziewać się, że po wprowadzeniu na drogi 33 nowych aut fotopułapek mandaty posypią się z podwójną siłą.

– W naszej aplikacji znajduje się funkcja zgłaszania radiowozów nieoznakowanych – powiedział dziennik.pl Patryk Treumann, Yanosik.pl. – Kierowcy otrzymują informacje o marce auta oraz dokładnej lokalizacji ich zgłoszenia. Dzięki naszym ostrzeżeniom kierowcy bardziej zwracają uwagę na swoją prędkość i skupiają się na drodze. W ten sposób nie generują niebezpiecznych sytuacji – wyjaśnił.

Link
 
 
Transport

Wysłany:    https://grupadbk.com/



 
 
piotreg 
Administratore banitore
piotreg


Dołączył: 23 Mar 2007
Pochwał: 1549
Posty: 31913
Skąd: Dolny Śląsk
Wysłany: 2 Listopad 2022, 12:02   

Delegatur jest 11. To daje średnio po 3 auta na delegaturę. Biorąc pod uwagę, że każda delegatura to 2-2,5 województwa, to daje 1,5 nowego auta na województwo. Nie ma tragedii. Ja znam życie, będzie to jedna marka, tablice WE z jednej serii. Nie damy się. :cool:
 
 
keczapvrs 
Dziędobry!

Dołączył: 25 Paź 2023
Pochwał: 1
Posty: 31
Skąd: Polkowice
Wysłany: 31 Październik 2023, 13:15   

Działa w paśmie KA, więc antyradar wykryje. :cool:
 
 
piotreg 
Administratore banitore
piotreg


Dołączył: 23 Mar 2007
Pochwał: 1549
Posty: 31913
Skąd: Dolny Śląsk
Wysłany: 2 Listopad 2023, 08:31   

Miały być nowe AD9 C, a są nowe TruCamy. :cool:
 
 
keczapvrs 
Dziędobry!

Dołączył: 25 Paź 2023
Pochwał: 1
Posty: 31
Skąd: Polkowice
Wysłany: 4 Listopad 2023, 11:22   

TruCam czy Lepsze Lasercam 4. :cool:
 
 
piotreg 
Administratore banitore
piotreg


Dołączył: 23 Mar 2007
Pochwał: 1549
Posty: 31913
Skąd: Dolny Śląsk
Wysłany: 5 Listopad 2023, 08:21   

Byle nie Rapid L.
 
 
keczapvrs 
Dziędobry!

Dołączył: 25 Paź 2023
Pochwał: 1
Posty: 31
Skąd: Polkowice
Wysłany: 7 Listopad 2023, 18:50   

Rapid L? Bo nasze polskie. :good: No ale po co wspierać naszych jak można zagraniczny badziew. :mad:
 
 
małymobil 
Moderatore

Dołączył: 10 Lis 2010
Pochwał: 1130
Posty: 3364
Skąd: TST/ WWL
Wysłany: 8 Listopad 2023, 06:51   

Służby już wspierają tą naszą Polską firmę przy pomocy Videobadziewia 2A. Chociaż teraz jakąś ramkę wprowadzili i niby ma być lepiej przez to. :lol: Rapid L byłby może dobry na początku lat 2000, niedopracowany i bez wyświetlacza (jak obecnie TruCamy) i niepraktyczny. Na szczęście nie znalazł zbyt wielu chętnych.
 
 
piotreg 
Administratore banitore
piotreg


Dołączył: 23 Mar 2007
Pochwał: 1549
Posty: 31913
Skąd: Dolny Śląsk
Wysłany: 8 Listopad 2023, 12:50   

keczapvrs napisał/a:
No ale po co wspierać naszych jak można zagraniczny badziew. :mad:

Czy polska policja kupiła choć jeden? :o A dlaczego? Bo to technologia sprzed 20 lat.
 
 
małymobil 
Moderatore

Dołączył: 10 Lis 2010
Pochwał: 1130
Posty: 3364
Skąd: TST/ WWL
Wysłany: 8 Listopad 2023, 13:59   

piotreg napisał/a:
keczapvrs napisał/a:
No ale po co wspierać naszych jak można zagraniczny badziew. :mad:

Czy polska policja kupiła choć jeden? :o A dlaczego? Bo to technologia sprzed 20 lat.

Jak był nowy kupiła KWP Łódź chyba z 5. szt. Więcej tutaj.
 
 
piotreg 
Administratore banitore
piotreg


Dołączył: 23 Mar 2007
Pochwał: 1549
Posty: 31913
Skąd: Dolny Śląsk
Wysłany: 8 Listopad 2023, 16:59   

Masz pamięć. :D
 
 
OJCIEC
Wio Łysa!


Dołączył: 20 Mar 2007
Pochwał: 233
Posty: 6674
Skąd: zasadniczo, z Węgorzeskiej
Wysłany: 9 Listopad 2023, 16:55   

małymobil napisał/a:
Rapid L byłby może dobry na początku lat 2000

Tak naprawdę nigdy nie był dobry. Ciekawe, czy poprawili go dla wersji mobilnej, bo będą jaja jak z iskrą. :twisted:
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Możesz załączać pliki na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Radary, fotoradary, lidary i videorejestratory ogólnie - Więcej fotoradarów Ramet AD9 C w ITD | Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group