Forum Mapy Fotoradarów Antyradary Sid fd898bc48b80d27532a5c01be1b2a57b Mapa fotoradarów najpopularniejsze
RejestracjaRejestracja   ZalogujZaloguj   FAQFAQ   SzukajSzukaj


Poprzedni temat «» Następny temat
Radary, fotoradary, lidary i videorejestratory ogólnie - Nie będzie nowych fotoradarów. A może będą?
Autor Wiadomość
piotreg 
Administratore banitore


Dołączył: 23 Mar 2007
Pochwał: 1541
Posty: 31840
Skąd: DWR
Wysłany: 29 Lipiec 2016, 15:03   Nie będzie nowych fotoradarów. A może będą?

Cytat:
Nie będzie nowych fotoradarów



Co najmniej do końca 2018 roku przy polskich drogach nie pojawią się już żadne nowe fotoradary. System intensywnie budowany od 2011 roku czeka zadyszka - informuje "Dziennik Gazeta Prawna".


Niezależnie od tego, co kierowcy sądzą o fotoradarach, tam, gdzie stoją te urządzenia, kierowcy zdejmują nogę z gazu. A dzięki temu na polskich drogach jest trochę bezpieczniej. Mogłoby się więc wydawać, że rząd zrobi wszystko, by sieć fotoradarową w szybkim tempie rozbudować. Jak jednak informuje "DGP", nie zanosi się na to.

Nowy program

Formalnie przygotowania trwają. Na obecny system składa się kilkaset fotoradarów stacjonarnych na masztach, 29 mobilnych nieoznakowanych samochodów Generalnego Inspektoratu Transportu Drogowego (GITD), 20 instalacji wychwytujących przejazdy na czerwonym świetle i 29 systemów odcinkowego pomiaru prędkości, z czego na razie działa 17. Obecny system jest traktowany jako zakończony projekt unijny. Kosztował niemal 190 mln zł, z czego ponad 160 mln przyznała Unia Europejska.

Teraz GITD szykuje nowy program na podobną skalę. Projekt "Zwiększenie skuteczności i efektywności systemu automatycznego nadzoru nad ruchem drogowym" ma być finansowany z Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko na lata 2014-2020.

- Ogłoszenie postępowania na wspomniane studium planowane jest jeszcze w tym roku - zdradza "Dziennikowi Gazecie Prawnej" Łukasz Majchrzak z Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym Głównego Inspektoratu Transportu Drogowego (CANARD). - Jeżeli doszłoby do wdrożenia projektu i instalacji kolejnych urządzeń, nowych fotoradarów można się spodziewać najwcześniej pod koniec 2018 roku - dodaje.

Ta data i tak wydaje się dość optymistyczna - wskazuje gazeta. Sam GITD wskazuje, że rozwój systemu jest uzależniony m.in. od możliwości finansowych i zasobów kadrowych. Twierdzi, że im więcej fotoradarów, tym więcej ludzi trzeba do ich obsługi. Dochodzą też zmiany organizacyjne. Rząd chce, by fotoradary - a więc cały system CANARD - przeszły pod kontrolę policji. A to oznacza zmianę modelu funkcjonowania inspektoratu, ale rząd nie podjął decyzji w tej sprawie.

Stare fotoradary

Teoretycznie inspektorat mógłby przejąć urządzenia od samorządów, które od stycznia nie mogą ich już używać. Mało brakowało, by CANARD przejął ponad 20 warszawskich fotoradarów, dziś owiniętych foliami, ale nikt nie chciał zapłacić za ich dostosowanie do systemów GITD. Dlatego do przekazania nie doszło. - GITD nie planuje przejęcia urządzeń należących do innych jednostek samorządowych - podaje Dziennik Gazeta Prawna.

Link
 
 
Automobil

Wysłany:    A może to Cię zainteresuje



 
 
phonemaniac
Videomaniac


Dołączył: 10 Paź 2008
Pochwał: 1316
Posty: 4393
Skąd: WKZ
Wysłany: 27 Październik 2016, 13:34   

A chyba jest jakaś dezinformacja:

Cytat:
ITD: będzie kilkaset nowych fotoradarów



Inspekcja Transportu Drogowego zamierza kupić i zmodernizować łącznie 600 fotoradarów. Urządzenia pojawią się na nowej kategorii dróg.


Choć wszystko wskazuje na to, że w 2017 roku ITD przestanie istnieć, a jej pracownicy staną się częścią policji drogowej, powołana w celu kontroli samochodów ciężarowych służba nie czeka biernie na zmiany. Do prezentacji ofert zaproszono firmy, które zajmują się urządzeniami rejestrującymi prędkość oraz przejazd przez skrzyżowanie na czerwonym świetle. Skąd ten pośpiech? Chodzi o pieniądze.

- Główny Inspektorat Transportu Drogowego przygotowuje się do opracowania studium wykonalności dla projektu "Zwiększenie skuteczności i efektywności systemu automatycznego nadzoru nad ruchem drogowym", który potencjalnie byłby realizowany w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko na lata 2014-2020. Ogłoszenie postępowania na wspomniane studium planowane jest jeszcze w tym roku. W studium wykonalności wykazane zostaną warunki realizacji projektu, tak techniczne jak i osobowe - poinformował Wirtualną Polskę Łukasz Majchrzak, rzecznik prasowy Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym.

Obecnie ITD korzysta z 400 fotoradarów, 29 mobilnych urządzeń do mierzenia prędkości zainstalowanych w samochodach, 29 urządzeń do odcinkowego pomiaru prędkości oraz 20 rejestratorów przejazdu przez skrzyżowanie na czerwonym świetle. Nowy projekt ma objąć aż 600 urządzeń, ale nie oznacza to, że na drogach będziemy mieć tysiąc fotoradarów. W ramach inwestycji część funkcjonujących dziś zostanie wymieniona lub zmodernizowana. Na razie nie wiadomo, ile dokładnie nowych urządzeń pojawi się na drogach. Można jednak przewidywać, że będzie to przynajmniej połowa z podanej liczby, a więc trzysta. Sto fotoradarów ITD zamontowało po wakacjach w 2015 roku, więc zapewne nie wymagają one wymiany ani modernizacji. Z pewnością zaś pojawią się nowe zestawy do odcinkowego mierzenia średniej prędkości.

Co ważne, w ramach programu "Zwiększenie skuteczności i efektywności systemu automatycznego nadzoru nad ruchem drogowym" fotoradary ITD pojawią się nie tylko na drogach krajowych, jak obecnie, ale też na tych gminnych. Ma to skompensować odebranie kompetencji do mierzenia prędkości strażom miejskim i gminnym, które weszło w życie 1 stycznia 2016 roku. Wcześniej mówiło się o przejęciu gminnych fotoradarów przez ITD, ale wprowadzona nowelizacja ustawy nie określała dalszego losu sprzętu, a samo ITD zaproponowało gminom, że przyjmie fotoradary za darmo. Żaden z samorządów nie zaaprobował propozycji.

600 nowych urządzeń w ciągu pięciu lat to sporo, ale polscy kierowcy mimo to nie powinni narzekać. W porównaniu z Belgią, Austrią, Francją, Włochami czy Szwajcarią fotoradarów i tak będzie stosunkowo niewiele, a do tego zostaną one oznakowane, co nie jest oczywiste we wszystkich krajach Unii Europejskiej.

LINK

Autor postu otrzymał pochwałę.
 
 
 
piotreg 
Administratore banitore


Dołączył: 23 Mar 2007
Pochwał: 1541
Posty: 31840
Skąd: DWR
Wysłany: 27 Październik 2016, 15:12   

phonemaniac napisał/a:
Nowy projekt ma objąć aż 600 urządzeń, ale nie oznacza to, że na drogach będziemy mieć tysiąc fotoradarów. W ramach inwestycji część funkcjonujących dziś zostanie wymieniona lub zmodernizowana.

Śmierdzi mi tu wymianą Zuradów na MRCD. :twisted:
 
 
Zaj007 
Forum Lider


Dołączył: 04 Maj 2012
Pochwał: 76
Posty: 596
Skąd: MI6
Wysłany: 27 Październik 2016, 22:35   

Mi też. :(
 
 
phonemaniac
Videomaniac


Dołączył: 10 Paź 2008
Pochwał: 1316
Posty: 4393
Skąd: WKZ
Wysłany: 3 Marzec 2017, 12:51   

Cytat:
600 nowych fotoradarów. Gdzie staną?



W najbliższych latach przybędzie w Polsce fotoradarów. Wpływają już propozycje lokalizacji takich urządzeń.

Drogi wojewódzkie nr 483 w Dudkach, nr 941 w Ustroniu i nr 789 w Woźnikach oraz droga powiatowa nr 7211S w Gliwicach – to przykładowe odcinki, gdzie – zdaniem mieszkańców – powinny zostać zamontowane stacjonarne fotoradary. Takie m.in. prośby wpłynęły do Głównego Inspektoratu Transportu Drogowego.

Analiza ruchu

W przypadku rozbudowy systemu i zakupu nowych fotoradarów nie ma jednak gwarancji, że to właśnie te lokalizacje zostaną uwzględnione w planach GITD. Oprócz głosu mieszkańców istotna jest bowiem także analiza stanu bezpieczeństwa ruchu drogowego.

– To oczywiście podstawowe kryterium, ale nie jedyne. Urządzenie ma poprawić stan bezpieczeństwa lub utrzymać go w miejscach, gdzie istnieje ryzyko wypadków, ponieważ kierowcy przekraczają tam prędkość – podkreśla Łukasz Majchrzak z Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym, a więc komórki organizacyjnej Głównego Inspektoratu Transportu Drogowego. Dodaje, że w przypadku nowych fotoradarów brane pod uwagę są także organizacja ruchu oraz kwestie techniczne. Nie wchodzi w grę ustawienie fotoradaru w miejscu, w którym byłby zwrócony w kierunku ekranu akustycznego, ponieważ takie rozwiązanie nie gwarantowałoby poprawności pomiaru.

System i unijne środki

Do końca 2015 roku zakończono instalację wszystkich urządzeń w ramach dużego projektu związanego z budową centralnego systemu automatycznego nadzoru nad ruchem drogowym – realizowanego od 2011 roku. Dzięki przedsięwzięciu współfinansowanemu z Unii Europejskiej kupiono 400 fotoradarów, 29 urządzeń do odcinkowego pomiaru prędkości, 20 rejestratorów przejazdu na czerwonym świetle oraz 29 mobilnych urządzeń rejestrujących. W Głównym Inspektoracie Transportu Drogowego przyznają, że to nie koniec.

– Chcemy dalej rozbudowywać cały system i ponownie staramy się pozyskać unijne środki, tym razem z perspektywy 2014–2020. Aktualnie przygotowujemy się do opracowania studium wykonalności, a więc bazowego dokumentu, który bardzo szczegółowo przeanalizowałby wszystkie uwarunkowania dla rozbudowy systemu automatycznego nadzoru nad ruchem drogowym – zdradza Łukasz Majchrzak.

Wstępne założenia są takie, by kupić aż 600 fotoradarów. Trzeba to jednak podkreślić: nie będzie to równoznaczne z tym, że na polskich drogach będzie działać o 600 stacjonarnych urządzeń więcej niż do tej pory. Główny Inspektorat Transportu Drogowego zakłada bowiem, że w ramach projektu część obecnie działających fotoradarów zostanie wymieniona.

– Pamiętajmy, że funkcjonują one 24 godziny na dobę. Gdy w 2011 roku przejmowaliśmy sprzęt od policji, niektóre fotoradary miały już od 8 do 10 lat i w dużej mierze były na tyle wyeksploatowane, że konieczne było wyłączenie ich z użytkowania. Serwisowanie było na tyle kosztowne, że nie opłacało się ich utrzymywanie – podkreśla Majchrzak.

Dziś łamanie przepisów przez kierowców rejestruje na naszych drogach około 450 fotoradarów, które będą nadawały się do wymiany najpewniej za kilka lat. W GITD myślą jednak długofalowo. Zakup 600 urządzeń oznacza, że większa część z nich będzie przeznaczona na wymianę wysłużonego sprzętu, a tylko ok. 150 fotoradarów zostanie ustawionych w nowych lokalizacjach.

Gdzie fotoradary?

Te urządzenia, które kupiono do tej pory, działają tylko i wyłącznie na drogach krajowych. W związku z tym, że straże miejskie i gminne utraciły prawo do korzystania z fotoradarów, GITD zamierza wypełnić tę lukę, montując urządzenia na drogach niższej kategorii, powiatowych i wojewódzkich. Na razie za wcześnie jednak, by wskazać konkretne miejsca. Wiadomo, że do GTID wpłynęło już około 1700 wniosków z całego kraju.

Strażnicy bez urządzeń

Dwa lata temu posłowie zdecydowali, że straże miejskie i gminne nie będą mogły korzystać z fotoradarów.

Wcześniej takie rozwiązanie sugerowała już Najwyższa Izba Kontroli, która skontrolowała 24 jednostki straży w latach 2008–2010. – Straż miejska coraz bardziej przypomina policję drogową. Zamiast dbać o porządek na ulicach i osiedlach, strażnicy zajmują się przede wszystkim ściganiem kierowców, którzy przekraczają dozwoloną prędkość. Sprzyja temu wzrastająca liczba fotoradarów, których właścicielami są samorządy – wynikało z raportu Najwyższej Izby Kontroli.

– W wielu gminach coraz mniej strażników wychodzi na patrole, a coraz więcej zajmuje się wystawianiem mandatów na podstawie zdjęć z fotoradarów. Dzieje się to kosztem dbałości o porządek publiczny. Strażnicy powinni zajmować się przede wszystkim ochroną spokoju i porządku na terenie miast i gmin, patrolować osiedla, parki i place zabaw. Robią to jednak zbyt rzadko – takie wnioski pojawiły się po kontroli jednostek straży. [/b]

LINK

Autor postu otrzymał pochwałę.
 
 
 
piotreg 
Administratore banitore


Dołączył: 23 Mar 2007
Pochwał: 1541
Posty: 31840
Skąd: DWR
Wysłany: 28 Czerwiec 2017, 09:22   

Cytat:
Znów zarzucają na kierowców sieć fotoradarów



ITD rozpoczyna rozbudowę systemu automatycznego nadzoru nad kierowcami. I ostrzega: urządzenia pojawią się także na drogach lokalnych.


Główny Inspektorat Transportu Drogowego (GITD) zaczął rozbudowę sieci fotoradarów. Właśnie wpłynęły do niego dwie oferty na przygotowanie studium wykonalności projektu o nazwie "Zwiększenie skuteczności i efektywności systemu automatycznego nadzoru nad ruchem drogowym".

Studium jest niezbędne, gdyż GITD będzie się starać o dofinansowanie unijne. Wartość inwestycji wyceniana jest na 162 mln zł. Inspekcja liczy, że Bruksela wyłoży 85 proc. tej kwoty.

Z dokumentacji przetargowej wynika, że rozbudowa sieci fotoradarów potrwa do IV kw. 2023 r. Ale jeszcze nie określono, ile urządzeń przybędzie. Wiadomo, że projekt unijny obejmie 600 urządzeń. Z tym że część będzie nowych, a część obecnie używanych (m.in. 400 fotoradarów stacjonarnych i 29 systemów odcinkowego pomiaru prędkości) zostanie zmodernizowana. – Może więc się okazać, że np. z tych 600 urządzeń wskazanych w projekcie 400 to będą nowe maszty, a 200 obejmie modernizacja już stojących przy drogach. Wówczas ogólna liczba rejestratorów wzrosłaby z obecnych 400 do 800. Ale jakie to konkretnie będą proporcje, okaże się po przygotowaniu studium wykonalności projektu – mówi jeden z inspektorów.

Oprócz liczby fotoradarów ważne jest jeszcze to, gdzie się pojawią. "Nadzorem objęte zostaną drogi wchodzące w skład całej krajowej sieci (czyli system ma objąć swoim zasięgiem wszystkie kategorie dróg publicznych – krajowe, wojewódzkie, powiatowe i gminne), a nie tak jak dotychczas jedynie krajowe" – wynika z przygotowanej dokumentacji przetargowej.

To oznacza, że system nadzoru GITD w jakiejś części załata dziury po samorządowych fotoradarach. I nie będzie to wymagało zmian w prawie. – Zgodnie z funkcjonującymi od kilku lat przepisami Inspekcja Transportu Drogowego ma uprawnienia do wykorzystywania stacjonarnych urządzeń rejestrujących na wszystkich kategoriach dróg w Polsce – zwraca uwagę Krzysztof Łazarowicz z Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym (CANARD), działającego w strukturach GITD.

Przypomnijmy, że – decyzją parlamentu – od początku 2016 r. straże miejskie i gminne nie mają prawa używać takich urządzeń. A wcześniej w ich władaniu było ok. 400 rejestratorów. Teraz wielu wójtów narzeka, że w miejscach, gdzie ich fotoradary już nie mierzą prędkości, znów zrobiło się niebezpiecznie. – Prosiliśmy posłów, by pozwolili zachować chociaż atrapy tych urządzeń, by był jakiś efekt prewencyjny. Ale zgody nie było i jedną decyzją wycięto kilkaset urządzeń – żali się jeden z wójtów.

Teraz wójtowie i mieszkańcy masowo wnioskują do GITD (złożono już ponad tysiąc wniosków społecznych), by ta przejęła gminne urządzenia i ponownie je aktywowała. Jednak inspekcja nie pali się do tego, tłumacząc, że nie ma na to pieniędzy. Udało się dogadać jedynie z Warszawą, od której GITD przejął 23 fotoradary. Ale tylko dlatego, że stolica wzięła na siebie koszty dostosowania rejestratorów do systemów informatycznych stosowanych przez inspekcję. Szacunkowy koszt takiej operacji to 50 tys. zł za urządzenie (aktualizacja oprogramowania urządzeń i zainstalowanie modułów, które pozwolą na transmisję danych pomiędzy urządzeniem a systemem informatycznym inspekcji).

Z danych MSWiA wynika, że w ubiegłym roku w 14 województwach (dwa nie udzieliły odpowiedzi) straże gminne i miejskie miały – bez prawa ich używania – 161 fotoradarów. Są to z reguły rejestratory stanowiące własność samorządu. Części gmin udało się urządzenia sprzedać na aukcjach lub zwrócić firmom dzierżawiącym takie sprzęty.

Chęć wykonania studium wykonalności nowego projektu fotoradarowego dla GITD wyraziły dwie firmy. Jedna (z Opola) jest gotowa zrobić to za niemal 368 tys. zł, druga zaś (z Warszawy) za prawie 729 tys. zł. Jednym z zadań, jakie przed wykonawcą zamierza postawić inspekcja, będzie wskazanie, jakie nowoczesne rozwiązania w zakresie automatycznego nadzoru nad ruchem drogowym dostępne są na rynku. Najnowsze generacje rejestratorów są w stanie mierzyć prędkość nawet na sześciu pasach jednocześnie. Mogą to być systemy kilku kamer umieszczonych na bramownicach nad jezdnią (np. system Tutor, wykorzystywany we Włoszech).

GITD chce, by jej system fotoradarów zintegrowany był z Krajowym Systemem Zarządzania Ruchem, który szykuje Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad. Chodzi o pozyskiwanie danych o natężeniu ruchu drogowego. Inspekcja chce też usprawnić własne systemy informatyczne – zależy jej np. na tym, by móc w czasie rzeczywistym podglądać pracę urządzeń rejestrujących i położenie należących do niej pojazdów. Obecnie to 29 nieoznakowanych samochodów wyposażonych w fotoradary oraz 65 pojazdów technicznych i zaplecza logistycznego. Wiadomo, że inspekcja zamierza teraz dokupić kolejnych 50 aut z tej drugiej kategorii (co nie wyklucza rozbudowy floty mobilnych fotoradarów).

CANARD przekonuje, że instalacja fotoradarów i innych stacjonarnych urządzeń rejestrujących wykroczenia radykalnie podnosi poziom bezpieczeństwa. W tym celu porównano statystyki z lat 2008–2012 (okres przed instalacją urządzeń w danych miejscach) z okresem 2013–2016, gdy rejestratory były już w użyciu. Efekt to 52-proc. spadek liczby ofiar śmiertelnych. O 41 proc. spadła też liczba rannych, a wypadków było o prawie 36 proc. mniej. To także efekt tego, że kierowcy zdejmują nogę z gazu i coraz rzadziej dają się przyłapać na wykroczeniu. Jeszcze w 2013 r. inspektorzy zweryfikowali ok. 1,7 mln naruszeń ujawnionych przez ich urządzenia rejestrujące. Tymczasem w ubiegłym roku liczba naruszeń spadła do 1,14 mln.

Ale to tylko fragment obrazka pt. "bezpieczeństwo na polskich drogach". W szerszym ujęciu nie jest aż tak różowo. W ubiegłym roku (pierwszym bez gminnych fotoradarów) po raz pierwszy od 2011 r. wzrosła liczba ofiar śmiertelnych na drogach (2938 w 2015 r., a w 2016 r. już 3026). Działająca przy Ministerstwie Infrastruktury i Budownictwa Krajowa Rada Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego wskazuje na kilka przyczyn odwrócenia dotychczasowego trendu spadkowego, m.in.: wyłączenie gminnych rejestratorów prędkości, częstsze wyprawy wypoczynkowe nad morze (z uwagi na rosnące zagrożenie terrorystyczne na świecie) oraz korzystne ceny paliw zachęcające do częstszego podróżowania.

Źródło
 
 
euros 
Czai bazę

Dołączył: 08 Cze 2010
Użytkownik zbanowany
Zakaz pisania
Pochwał: 207
Ostrzeżeń: 4/5
Posty: 453
Skąd: się znamy?
Ostrzeżeń:
 6/3/6
Wysłany: 12 Sierpień 2017, 19:08   

Będzie 600 nowych!

Cytat:
Będą nowe fotoradary. I to aż 600!



Czy fotoradary zwiększają bezpieczeństwo na drogach? Na to pytanie nie ma jednoznacznej odpowiedzi. Wprawdzie w miejscu, w którym stoi takie urządzenie, kierowcy wyraźnie zwalniają, jednak najczęściej chwilę później ponownie mocniej wciskają pedał gazu. Nasi rządzący stwierdzili jednak, że rozbudowana sieć fotoradarów to większe bezpieczeństwo i planują jej rozbudowę. Na polskich drogach, także niższego szczebla, pojawią się więc nowe fotoradary w liczbie 600 sztuk.

Kiedy wraz z początkiem 2016 r. odebrano uprawnienia strażom miejskim oraz gminnym do przeprowadzania kontroli prędkości – argumentując to chęcią pozyskiwania pieniędzy do gminnych kas – wielu kierowców odetchnęło z ulgą. Mniejsza sieć fotoradarów miała ułatwić bezproblemowe poruszanie się po kraju, z mniejszym ryzykiem zapłacenia mandatu za zbyt szybką jazdę. Jednak niedługo trwała ta sielanka. Wkrótce pętla wokół piratów drogowych ponownie zacznie się zaciskać, a sprawią to nowe fotoradary na polskich drogach.

Nowe fotoradary za 160 mln zł

Główny Inspektorat Transportu Drogowego poinformował właśnie, że ma w planach modernizację istniejącej sieci fotoradarów, a także jej rozbudowę. W planach jest zakup 600 nowych urządzeń pomiarowych. Inwestycja ta odbędzie się w ramach unijnego Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko Inspektorat i będzie warta ponad 160 mln zł. Obecnie zadanie jest w fazie wyłaniania firmy do opracowania studium wykonalności projektu.

W ramach obecnie istniejącej sieci fotoradarów na polskich drogach zamontowanych jest ok. 400 takich urządzeń. Nie wiemy jeszcze, czy planowana modernizacja i rozbudowa oznaczają, że do istniejących 400 fotoradarów dołączy 600 kolejnych, czy zastąpią one starsze urządzenia. W obu jednak przypadkach liczba fotoradarów na polskich drogach znacząco się zwiększy.

Co ciekawe, jak zapowiadają przedstawiciele GITD, nowe fotoradary pojawią się w większej liczbie również na drogach gminnych, powiatowych oraz wojewódzkich. Dokładne lokalizacje nie zostały jeszcze ustalone, ale będą to miejsca, gdzie często dochodzi do wypadków i kolizji, gdzie "społeczność lokalna czuje się zagrożona i wręcz żąda ustawienia takich urządzeń".

Obecne fotoradary całkiem wydajne

Obecnie na piratów drogowych poluje sieć 400 fotoradarów, którym towarzyszą 30 odcinkowe pomiary prędkości oraz 30 urządzeń do rejestracji przejazdu na czerwonym świetle. Jak wynika z danych GITD system ten działa dość prężnie, tylko w lipcu każdego dnia "łapiąc" średnio ok. 5 tys. zbyt szybko jadących kierowców. W okresie wakacyjnym, od 24 czerwca do 3 sierpnia, fotoradary ITD zarejestrowały ponad 136 tys. wykroczeń. W rekordowym tygodniu od 21 do 23 lipca dziennie rejestrowano w całym kraju ponad 11 tys. samochodów.

Rekordzistą pod tym względem okazał się fotoradar w miejscowości Gaj k. Krakowa przy popularnej Zakopiance. W ciągu sześciu miesięcy br. uwiecznił on aż 3,8 tys. przekroczeń prędkości. Fotoradar ten stoi w tym miejscu już od dwóch lat.

Dodajmy, że zgodnie z prawem, przed wszystkimi fotoradarami stoi znak informacyjny D-51. Również na stronie Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym można sprawdzić wszystkie lokalizacje fotoradarów na polskich drogach.

Link

Autor postu otrzymał pochwałę.
 
 
lost
Zaczyna kumać


Dołączył: 19 Cze 2015
Pochwał: 41
Ostrzeżeń: 1/5
Posty: 100
Skąd: warszawa
Wysłany: 10 Kwiecień 2018, 16:49   

Miały być, ale nie będzie, priorytety się zmieniły, a co z bezpieczeństwem, już jest bezpiecznie?

Cytat:
Rząd rezygnuje z zakupu 600 nowych fotoradarów

Rząd rezygnuje z rozbudowy sieci fotoradarów. Przynajmniej do czasu wyborów parlamentarnych na ulicach nie pojawią się nowe urządzenia, mimo że CANARD zapowiadał zakup 600 nowych urządzeń, które miałyby poskramiać chęć kierowców do przekraczania prędkości.




Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym, które obsługuje fotoradary, zapowiadało w zeszłym roku zakup dodatkowych 600 nowych fotoradarów (teraz przy drogach jest ustawionych około 400 tego typu urządzeń). Nowy szef CANARD Marek Konkolewski obiecywał wtedy, że w ciągu dwóch lat na rozbudowę systemu przeznaczone zostanie 160 mln złotych, a projekt zostanie częściowo sfinansowany ze środków UE.

Jak jednak udało się ustalić portalowi brd24.pl zapowiadanych inwestycji nie będzie, przynajmniej w ciągu najbliższych dwóch lat, aż do momentu nowych wyborów parlamentarnych. Rozbudowa systemu fotoradarów nie została uwzględniona w planie realizacyjnym Krajowej Rady BRD na lata 2018-19. W przyjętym przez ministra infrastruktury planie nie ma mowa o zakupie nowych fotoradarów.

W zamian za to w 2019 roku Inspekcja Transportu Drogowego dostanie 64 nowych zestawów do kontroli tachografów oraz 64 furgony ze specjalistycznym wyposażeniem, a także 16 mobilnych jednostek diagnostycznych wraz z pojazdami do ich przewożenia.

Nie wiadomo tylko czy przesunięcie zakupu nowych fotoradarów jest powiązany ze zbliżającymi się wyborami w 2019 roku, czy raczej wynika z braku środków na te cele?

Link

Autor postu otrzymał pochwałę.
 
 
piotreg 
Administratore banitore


Dołączył: 23 Mar 2007
Pochwał: 1541
Posty: 31840
Skąd: DWR
Wysłany: 12 Kwiecień 2018, 09:55   

lost napisał/a:
Miały być, ale nie będzie, priorytety się zmieniły, a co z bezpieczeństwem, już jest bezpiecznie?

PiS nie jest pewne zwycięstwa w wyborach w 2019 r. :twisted:
 
 
Zaj007 
Forum Lider


Dołączył: 04 Maj 2012
Pochwał: 76
Posty: 596
Skąd: MI6
Wysłany: 10 Grudzień 2018, 10:45   

Na to wygląda, że po dłuższej stagnacji <itd> budzi się do życia.

Cytat:
Przy drogach zaroi się od fotoradarów. ITD wyda 162 mln zł



Liczba fotoradarów przy polskich drogach wkrótce się podwoi. Inspekcja Transportu Drogowego może wykorzystać na ten cel unijne pieniądze.


Do informacji o planowanej rozbudowie sieci fotoradarów dotarł "Dziennik Gazeta Prawna". Z ustaleń dziennikarzy gazety wynika, że Inspekcja Transportu Drogowego dostała zgodę na wykorzystanie unijnej dotacji. Projekt o nazwie "Zwiększenie skuteczności i efektywności systemu automatycznego nadzoru nad ruchem drogowym" zakłada nawet podwojenie liczby urządzeń. Jego wartość to 162 mln zł.

Dziś przy polskich drogach stoi 431 fotoradarów, a uzupełnia je 30 systemów odcinkowego pomiaru prędkości, 20 rejestratorów przejazdu na czerwonym świetle i 20 nieoznakowanych radiowozów - wylicza gazeta.

Nowe fotoradary mają stanąć przy drogach najwcześniej w 2020 r., a proces ich włączania do systemu może potrwać rok.

Źródło

Autor postu otrzymał pochwałę.
 
 
piotreg 
Administratore banitore


Dołączył: 23 Mar 2007
Pochwał: 1541
Posty: 31840
Skąd: DWR
Wysłany: 10 Grudzień 2018, 12:03   

Prawdopodobnie fotoradary z tego rozdania pojawią się na drogach wojewódzkich i lokalnych.
 
 
Ink23
Dziędobry!

Dołączył: 20 Gru 2018
Posty: 1
Skąd: Wrocław
Wysłany: 20 Grudzień 2018, 23:33   

Ostatnio jeden pojawił się w Olsztynie, aż mnie to zdziwiło.
 
 
phonemaniac
Videomaniac


Dołączył: 10 Paź 2008
Pochwał: 1316
Posty: 4393
Skąd: WKZ
Wysłany: 21 Grudzień 2018, 11:49   

Ink23, a gdzie w Olsztynie jest ten nowy kanarek?
 
 
 
czapla
Świeżak w kasku


Dołączył: 20 Lut 2009
Pochwał: 108
Posty: 1430
Skąd: Żary
Wysłany: 21 Grudzień 2018, 11:54   

No przecież napisał, że w Olsztynie. :)
 
 
piotreg 
Administratore banitore


Dołączył: 23 Mar 2007
Pochwał: 1541
Posty: 31840
Skąd: DWR
Wysłany: 21 Grudzień 2018, 22:40   

phonemaniac napisał/a:
Ink23, a gdzie w Olsztynie jest ten nowy kanarek?

Nie ma żadnego nowego "kanarka". Będzie reklama.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Możesz załączać pliki na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Radary, fotoradary, lidary i videorejestratory ogólnie - Nie będzie nowych fotoradarów. A może będą? | Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group