Forum Mapy Fotoradarów Antyradary Sid 0de55af4a9b1c11e60b9d688a5ffeefc Mapa fotoradarów najpopularniejsze
RejestracjaRejestracja   ZalogujZaloguj   FAQFAQ   SzukajSzukaj


Poprzedni temat «» Następny temat
DOLNOŚLĄSKIE - Autostrada A4 (Wrocław - Legnica)
Autor Wiadomość
SpeedControl 
Się wciągnął

Dołączył: 28 Wrz 2010
Pochwał: 34
Posty: 277
Skąd: South Bavaria
Wysłany: 29 Czerwiec 2023, 18:51   

Wreszcie, choć bardziej przydałaby się kontrola odstępu między pojazdami.
 
 
Automobil

Wysłany:    A może to Cię zainteresuje



 
 
piotreg 
Administratore banitore
piotreg


Dołączył: 23 Mar 2007
Pochwał: 1550
Posty: 31935
Skąd: Dolny Śląsk
Wysłany: 30 Czerwiec 2023, 08:15   

Cytat:
Odcinkowy pomiar prędkości na A4 pod Wrocławiem. Trwa montaż kamer. To w trosce o bezpieczeństwo kierowców



Kończy się montaż kamer służących do odcinkowego pomiaru prędkości na autostradzie A4 pod Wrocławiem. Pojawią się na bramownicach nad drogą. Robotnicy pracują w miejscach, gdzie najczęściej w ostatnich latach dochodziło do wypadków.


Odcinkowy pomiar prędkości na A4

Na blisko 12-kilometrowym kawałku autostrady A4, między węzłami Kąty Wrocławskie i Kostomłoty, pojawiły się kamery rejestrujące przejeżdżające pojazdy. Ma to związek z notorycznym przekraczaniem przez kierowców prędkości 110 km/h i dużą liczbą wypadków drogowych.

- Wybór lokalizacji poprzedziła analiza bezpieczeństwa ruchu drogowego wykonana wspólnie przez GDDKiA i GITD. Autostrada na tym odcinku nie posiada pasa awaryjnego. W latach 2018-2022 doszło tu do prawie 30 wypadków, w których zostało poszkodowanych około 50 osób - informuje GDDKiA Wrocław.

Skala zdarzeń spowodowała, że objęcie tego odcinka autostrady stałą kontrolą prędkości jest konieczne.

Jak działa odcinkowy pomiar prędkości?

Za funkcjonowanie odcinkowych pomiarów prędkości odpowiada w Polsce Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym (CANARD).

- Naszym celem jest zwiększenie poziomu bezpieczeństwa w ruchu przez wdrażanie systemów automatycznego nadzoru. Prowadzimy go przy pomocy stacjonarnych fotoradarów, monitoringu przejazdu na czerwonym świetle i odcinkowych pomiarów prędkości. Ujawniamy naruszenia przepisów przez kierowców - informuje CANARD.

System wylicza średnią prędkość, bazując na pomiarze czasu przejazdu pomiędzy początkiem i końcem monitorowanej trasy. Nakłania tym samym kierowców do ograniczenia prędkości na całej długości monitorowanego odcinka.

Urządzenia do odcinkowego pomiaru prędkości działają w następujący sposób:

Kamera zamontowana na bramce wjazdowej rejestruje dane pojazdu (tj. numer rejestracyjny, typ i markę) oraz czas jego wjazdu na odcinek. Kamera na ostatniej bramce rejestruje czas wyjazdu. Oblicza stałą prędkość i zgłasza naruszenia przepisów do systemu. Za przejazd z prędkością 140 km/h przez odcinek autostrady z ograniczeniem do 110 km/h taryfikator przewiduje 800 złotych mandatu i dziewięć punktów karnych.

- Rozwiązanie to jest wykorzystywane m.in. we Włoszech, a jego funkcjonowanie zaowocowało zmniejszeniem liczby wypadków o 19 procent, spadkiem liczby rannych o 27 procent oraz o 51 procent niższym wskaźnikiem śmiertelności wskutek tragicznych zdarzeń drogowych w miejscach objętych kontrolą - argumentuje CANARD.

Uruchomienie odcinkowego pomiaru prędkości na A4 odbędzie się po końcowym odbiorze inwestycji przez Główny Inspektorat Transportu Drogowego. Może to nastąpić jeszcze w lipcu 2023 roku.

Gdzie jeszcze na Dolnym Śląsku pojawią się takie fotoradary?

- Aleja Jana III Sobieskiego we Wrocławiu,
- Odcinek DW 403 Bierzów - Przylesie.

Link
 
 
piotreg 
Administratore banitore
piotreg


Dołączył: 23 Mar 2007
Pochwał: 1550
Posty: 31935
Skąd: Dolny Śląsk
Wysłany: 5 Lipiec 2023, 08:23   

Cytat:


(...)

We wtorek (4 lipca) od rana trwa testowanie odcinkowego pomiaru prędkości, który niedawno został zamontowany na odcinku pomiędzy Kostomłotami i Kątami Wrocławskimi na autostradzie A4. Jak uprzedza Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad, mogą pojawić się korki.

- Spowolnienie ruchu na odcinku 3 km między węzłami Kostomłoty - Kąty Wrocławskie jest spowodowane legalizacją urządzeń na bramownicach. Utrudnienia powinny zakończyć się w ciągu trzech godzin [ok. godz. 12.30 - red.] - przekazał Robert Zieliński z Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.

Przypominamy, że odbiór odcinkowego pomiaru prędkości został zaplanowany na koniec lipca tego roku.

Link
 
 
piotreg 
Administratore banitore
piotreg


Dołączył: 23 Mar 2007
Pochwał: 1550
Posty: 31935
Skąd: Dolny Śląsk
Wysłany: 19 Lipiec 2023, 11:03   

Odcinkowy odpalony - UnicamVELOCITY3, nr seryjny urządzenia: CAM23000034.

:arrow: kier. Legnica - dł. odcinka 8095 m.
:arrow: kier. Wrocław - dł. odcinka 8091 m.
 
 
piotreg 
Administratore banitore
piotreg


Dołączył: 23 Mar 2007
Pochwał: 1550
Posty: 31935
Skąd: Dolny Śląsk
Wysłany: 14 Sierpień 2023, 08:53   

fot. https://auto.dziennik.pl

A4.jpg
Plik ściągnięto 128 raz(y) 100,11 KB

 
 
kalex
Jajcarz

Dołączył: 20 Lut 2009
Pochwał: 127
Posty: 1223
Skąd: Wrocław
Wysłany: 3 Wrzesień 2023, 22:47   

Na szczęście jest parking przed końcem odcinka. Miałem okazję na nim poprawiać czas odcinka ostatnim razem, jak tamtędy jechałem. :twisted:
 
 
piotreg 
Administratore banitore
piotreg


Dołączył: 23 Mar 2007
Pochwał: 1550
Posty: 31935
Skąd: Dolny Śląsk
Wysłany: 5 Wrzesień 2023, 08:20   

Zrobiłeś mądrze, albowiem...

Cytat:
Odcinkowy pomiar prędkości na A4 dziennie rejestruje tysiące wykroczeń

Odcinkowy pomiar prędkości zamontowany na dolnośląskim odcinku autostrady A4 okazał się bezlitosnym batem na kierowców. W ciągu pierwszego miesiąca pracy systemu, urządzenia zarejestrowały ponad 100 tys. naruszeń obowiązujących ograniczeń prędkości.


System odcinkowego pomiaru prędkości na dolnośląskim odcinku autostrady A4, między węzłem Kostomłoty a Kąty Wrocławskie, został uruchomiony 21 lipca tego roku. Kontrolą objęto 8,1 km autostrady, gdzie najczęściej dochodziło do wypadków drogowych. Na odcinku tym nie ma pasa awaryjnego i obowiązuje ograniczenie prędkości do 110 km/h dla samochodów osobowych i 80 km/h dla pojazdów ciężarowych.

W latach 2018 – 2022 doszło tam do prawie 30 wypadków drogowych, w których poszkodowanych zostało około 50 osób. Bywały dni, że na odcinku tym dochodziło do kilku zdarzeń drogowych, które skutecznie blokowały ruch między stolicą województwa a zachodnią granicą państwa. Większość wypadków i kolizji wynikała z niedostosowania prędkości do warunków ruchu.

21 lipca między węzłami na czterech pasach ruchu zamontowano najnowsze kamery monitorujące, które przez całą dobę bez względu na porę dnia i pogodę monitorują ruch na autostradzie. Po miesiącu działania systemu zwróciliśmy się z prośbą o statystyki i komentarz, czy przełożyło się to na wzrost bezpieczeństwa na tym odcinku drogi.

Wynik pracy odcinkowego pomiaru prędkości na A4 potwierdziły konieczność objęcia tego odcinka autostrady automatyczną kontrolą, którą wprowadzono by poprawić bezpieczeństwo podróżnych. W ciągu pierwszego miesiąca pracy systemu, urządzenia zarejestrowały 100,5 tys. naruszeń. Średnio w ciągu doby rejestrowano 3,1 tys. przypadków. Jak wynika z danych GDDKiA oddział we Wrocławiu, średnio w ciągu doby węzłem Kąty Wrocławskie przejeżdża ok. 69 tys. pojazdów. - poinformowało Biuro Informacji Głównego Inspektora Transportu Drogowego.

Okazuje się, że odcinkowe pomiary prędkości są nawet dwunastokrotnie skuteczniejsze od tradycyjnych fotoradarów, co potwierdzają liczby. W Polsce działa obecnie 520 fotoradarów i 37 odcinkowych pomiarów prędkości.

Odcinkowe pomiary prędkości i fotoradary sieci CANARD od początku wakacji do końca lipca zarejestrowały ponad 122 tys. przypadków przekroczenia dozwolonej prędkości – mówiła dla dziennik.pl Monika Niżniak z GITD. – W tym okresie, z wykorzystaniem fotoradarów, ujawniono 64,3 tys. naruszeń. Z kolei wszystkie odcinkowe pomiary prędkości, których sieć w ostatnich miesiącach została rozbudowana do 37 lokalizacji OPP, zarejestrowały 57,1 tys. przypadków niestosowania się przez kierujących do obowiązujących ograniczeń prędkości – wyliczyła.

Skuteczność OPP robi wrażenie. Średnio w danym okresie jeden fotoradar w ciągu doby rejestrował 123 wykroczenia. 37 odcinkowych pomiarów prędkości w tym samy okresie średnio rejestrowały 1543 wykroczenia w ciągu doby.

Z obserwacji CANARD wynika, że po objęciu kontrolą nowych odcinków dróg, z upływem czasu następuje spadek liczby rejestrowanych naruszeń oraz wyhamowanie prędkości, co wpływa na uspokojenie ruchu na monitorowanych odcinkach i wzrost poziomu bezpieczeństwa.

Obecnie CANARD dysponuje 37 systemami OPP. Po zakończeniu procesu instalacji wszystkich nowych urządzeń będzie ich 74. Łącznie obejmować będą nadzorem 400 km dróg. Termin zakończenia realizacji projektu to koniec 2023 roku. - informuje Monika Niżniak z GITD.

Link
 
 
piotreg 
Administratore banitore
piotreg


Dołączył: 23 Mar 2007
Pochwał: 1550
Posty: 31935
Skąd: Dolny Śląsk
Wysłany: 20 Luty 2024, 10:12   

Cytat:
152 tysiące mandatów na autostradzie A4 na Dolnym Śląsku! Mnóstwo kierowców wpadło w tę sprytną pułapkę



System odcinkowego pomiaru prędkości na A4 pomiędzy Kostomłotami a Kątami Wrocławskimi został uruchomiony w lipcu 2023 roku. Główny Inspektorat Transportu Drogowego szybko zauważył, że na drodze jest bezpieczniej. A przy okazji zarejestrowano 152. tys. osób przekraczających prędkość.


Odcinkowy pomiar na autostradzie A4 działa! Potwierdzają to statystyki

W pierwszym pełnym kalendarzowym miesiącu pracy systemu, czyli w sierpniu 2023 roku, zarejestrowano 72 tys. przypadków przekroczenia prędkości. To prawie połowa wszystkich wezwań do zapłaty. Gdy temat stał się viralem w sieci, kierowcy zaczęli się masowo ostrzegać. Już miesiąc później liczba kierowców naruszających przepisy zmalała do 14 tys. Do końca roku ta statystyka utrzymywała się na podobnym poziomie.

- Spadek jest znaczący, o 85 proc. A to oznacza, że doszło do uspokojenia ruchu i wyhamowania prędkości pojazdów przemieszczających się tym odcinkiem drogi. Jest to jeden z oczekiwanych efektów - mówi "Gazecie Wrocławskiej" Monika Niżniak z GITD.

Liczba naruszeń przepisów zarejestrowanych przez system w ujęciu miesięcznym:



Na A4 kierowcy jeżdżą wolniej - jest mniej wypadków

- Z obserwacji i analiz wynika, że wprowadzenie odcinkowych pomiarów prędkości ma bezpośredni wpływ na podniesienie stanu bezpieczeństwa ruchu drogowego na kontrolowanych odcinkach. Następuje pozytywna zmiana zachowania kierujących pojazdami, co przekłada się na zminimalizowanie ryzyka wystąpienia zdarzeń drogowych - dodaje Monika Niżniak.

Okazuje się, że zmiany są obserwowane na wszystkich drogach objętych kontrolą odcinkowego pomiaru prędkości. Przykładem jest trasa z odległej Lubelszczyzny, na odcinku Łęczna – Turowola, który pracuje od 2016 roku. W okresie trzech lat przed wprowadzeniem kontroli na tym odcinku w 13 wypadkach zginęło 5 osób. Po wprowadzeniu kontroli, w badanym okresie, liczba wypadków spadła do 2 i nikt w tych zdarzeniach nie zginął.

Na statystyki wypadków z autostrady A4 jeszcze musimy poczekać.

Kiedy odcinkowy pomiar na al. Sobieskiego we Wrocławiu?

CANARD (Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym) montuje coraz więcej urządzeń kontrolujących kierowców na polskich drogach. W przypadku odcinkowego pomiaru prędkości nad blokowaną w ostatnich dniach przez rolników al. Jana III Sobieskiego we Wrocławiu, CANARD oczekuje na doprowadzenie zasilania.

Link
 
 
kalex
Jajcarz

Dołączył: 20 Lut 2009
Pochwał: 127
Posty: 1223
Skąd: Wrocław
Wysłany: 21 Luty 2024, 20:08   

Też zaliczyłem. Jak już są te tablice to powinny być słusznych rozmiarów. Wpadają takie ofermy jak ja - po 15 godzinach za kółkiem, korki, strajki rolników we Francji, blokady dróg. Tak się toczyłem ostatkiem sił po 23:00 i jak sobie przypomniałem żeby zerknąć gdzie się zaczyna to się już kończył. :facepalm: Będzie 50 zł albo 100 zł.
 
 
piotreg 
Administratore banitore
piotreg


Dołączył: 23 Mar 2007
Pochwał: 1550
Posty: 31935
Skąd: Dolny Śląsk
Wysłany: 22 Luty 2024, 08:19   

Było się zatrzymać na chwilę - motorschaden...
 
 
małymobil 
Moderatore

Dołączył: 10 Lis 2010
Pochwał: 1152
Posty: 3401
Skąd: TST/ WWL
Wysłany: 22 Luty 2024, 08:33   

kalex napisał/a:
Też zaliczyłem. Jak już są te tablice to powinny być słusznych rozmiarów. Wpadają takie ofermy jak ja - po 15 godzinach za kółkiem, korki, strajki rolników we Francji, blokady dróg. Tak się toczyłem ostatkiem sił po 23:00 i jak sobie przypomniałem żeby zerknąć gdzie się zaczyna to się już kończył. :facepalm: Będzie 50 zł albo 100 zł.

Rzadko jadą od samego dołu. Jeszcze nie widziałem z OPP za mniej niż +15 od dozwolonej, ale możesz być pierwszy.
 
 
piotreg 
Administratore banitore
piotreg


Dołączył: 23 Mar 2007
Pochwał: 1550
Posty: 31935
Skąd: Dolny Śląsk
Wysłany: 22 Luty 2024, 08:49   

To patrz tu:



fot. Wiesław Cochara

Mleczna - woj. dolnośląskie, plus 7.
 
 
małymobil 
Moderatore

Dołączył: 10 Lis 2010
Pochwał: 1152
Posty: 3401
Skąd: TST/ WWL
Wysłany: 22 Luty 2024, 09:25   

piotreg napisał/a:
To patrz tu:



fot. Wiesław Cochara

Mleczna - woj. dolnośląskie, plus 7.

Ciekawy jestem finału tej sprawy skoro PoRD gwarantuje tolerancję +10km/h od dozwolonej. Do mojej firmy jak przychodzą z <itd> zdjęcia to nie zdarzyło mi się mniej niż +15km/h od dozwolonej, a przychodzi ich kilka w roku, zarówno z PL jak i zagranicy.
 
 
piotreg 
Administratore banitore
piotreg


Dołączył: 23 Mar 2007
Pochwał: 1550
Posty: 31935
Skąd: Dolny Śląsk
Wysłany: 22 Luty 2024, 11:15   

Ale zmienił się taryfikator - pojawił się próg do plus 5, oraz od plus 6 do plus 10.
 
 
małymobil 
Moderatore

Dołączył: 10 Lis 2010
Pochwał: 1152
Posty: 3401
Skąd: TST/ WWL
Wysłany: 22 Luty 2024, 12:16   

piotreg napisał/a:
Ale zmienił się taryfikator - pojawił się próg do plus 5, oraz od plus 6 do plus 10.

Zgadza się, moją koleżankę BMW ze Skarżyska ściągnęli za +6 km/h od dozwolonej, natomiast zgodnie z PoRD art. 129H, punkt 5, ustęp 3, który nie jest uchylony ze stacjonarnych urządzeń nadal jest +10 km/h, a jeśli jest inaczej to <itd> szuka jeleni do płacenia lub po prostu błąd systemu.

Cytat:
(...) sposób dokonywania pomiarów przez urządzenia rejestrujące, z uwzględnieniem progów prędkości dostosowanych do obowiązującego na drodze ograniczenia prędkości, oraz przetwarzania przez te urządzenia zarejestrowanych danych, a także biorąc pod uwagę możliwość błędu kierowcy do 10 km/h włącznie w utrzymaniu dopuszczalnej prędkości.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Możesz załączać pliki na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
DOLNOŚLĄSKIE - Autostrada A4 (Wrocław - Legnica) | Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group