Forum Mapy Fotoradarów - Strona Główna Antyradary Mapa fotoradarów
FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja   ZalogujZaloguj


Poprzedni temat «» Następny temat
Fotorejestratory na przejazdach kolejowych
Autor Wiadomość
inżynier
Forum Lider

Dołączył: 21 Cze 2012
Pochwał: 237
Posty: 532
Skąd: WPI/SK/RZ
Wysłany: 5 Lipiec 2019, 14:41   Fotorejestratory na przejazdach kolejowych

Cytat:
PLK może nauczyć kierowców moresu. Ustawi fotoradary na przejazdach



PKP PLK ma w ręku wszystkie atuty, by wprowadzić kulturę bezwzględnego przestrzegania przez kierowców bezpieczeństwa na przejazdach; to ma kluczowe znaczenie, bo kierowcy są winni w aż 98 proc. wypadków. Zarządca infrastruktury na razie opieszale korzysta z możliwości wystawiania mandatów na podstawie monitoringu, ale w najbliższych latach może się to zmienić. Planowany jest też montaż fotoradarów.


PKP Polskie Linie Kolejowe mają już monitoring na przeszło 1300 przejazdach kolejowo-drogowych. To narzędzie, które może szybko i na szeroką skalę zmienić sposób zachowania się na przejeździe. Wystarczy bowiem wprowadzić bieżący przegląd nagrań z monitoringu na przejazdach kolejowo-drogowych pod kątem łamania prawa, np. objeżdżania rogatek lub niezatrzymania się przed sygnalizatorem i przekazywać policji wnioski o ukaranie winnych, a tysiące mandatów powinno szybko nauczyć opornych przestrzegania przepisów.

PLK rzadko jednak korzysta z tej możliwości - w ubiegłym roku spółka wysłała 1211 wniosków o ukaranie kierowców łamiących przepisy na podstawie nagrań. To bardzo mało - mniej niż jeden przypadek na przejazd na rok. Niebezpiecznych zdarzeń jest dużo więcej, bo kultura bezpiecznego prowadzenia samochodu jest w Polsce bardzo niska. A jak lubi podkreślać sama PLK, kierowcy odpowiadają za 98% wypadków na przejazdach. Trudno o bardziej jednoznaczne wskazanie problemu do rozwiązania.

Wciąż małe zaangażowanie monitoringu

Dlaczego PLK tak rzadko korzysta z nagrań? - Monitoring zamontowany na przejazdach służy przede wszystkim do rejestracji sytuacji na przejazdach i jest wykorzystywany w sytuacji, gdy dochodzi do zdarzeń oraz uszkodzenia urządzeń sterowania ruchem kolejowym. Materiały są wykorzystywane jako dowody w sprawach. Podczas przeglądu nagrań selekcjonowane są również sytuacje skrajnego łamania przepisów ruchu drogowego. PLK analizują możliwości szerszego wykorzystania materiałów z monitoringu m.in. dzięki temu, że urządzenia są coraz bardziej dokładne - przyznaje Izabela Miernikiewicz z zespołu prasowego PKP PLK.

Na razie zmiany nie ma - w pierwszym kwartale przekazano odpowiednim służbom 254 nagrania ze 148 przejazdów kolejowo-drogowych. Szersze wykorzystywanie nagrań poparł jednak niedawno prezes Urzędu Transportu Kolejowego Ignacy Góra. - W mojej ocenie zasadne jest przekazywanie policji wszystkich nagrań, które wprost wskazują na naruszenie przepisów przy przekraczaniu przejazdów. Korzystanie z nagrań nie powinno sprowadzać się wyłącznie do sytuacji, gdy na przejeździe dojdzie do wypadku i ludzkiej tragedii lub uszkodzenia mienia - podkreślił w komentarzu dla "Rynku Kolejowego". Prezes UTK uzyskał też ważne stanowisko policji, potwierdzające dopuszczenie stosowania nagrań jako dowodu.

Będą fotoradary

Niezależnie od tego, czy PLK wprowadzi przegląd nagrań z monitoringu na szeroką skalę, łamiących przepisy kierowców czeka inna zła wiadomość. PLK planuje w najbliższych latach instalację fotoradarów na przejazdach. - W przypadku zignorowania przez kierowcę czerwonego światła ostrzegającego o przejeździe pociągu, informacja trafi do odpowiednich służb. Trwa opracowanie koncepcji wspólnie z Inspekcją Transportu Drogowego - informuje Izabela Miernikiewicz. Jak dodaje, o bezpieczeństwo na terenach kolejowych dbają także funkcjonariusze Straży Ochrony Kolei. - Funkcjonariusze SOK w rejonie przejazdów legitymowali, pouczali, a w rażących przypadkach łamania przepisów prawa przez osoby postronne prowadzili postępowania mandatowe. W 2018 r. nałożyli 1771 grzywien w drodze mandatu karnego na kwotę prawie 150 000 zł - podkreśla.

W kolejnych latach przekonamy się, czy oprócz kampanii edukacyjnej "Bezpieczny Przejazd" PKP PLK silniej zacznie stosować edukację poprzez karanie łamiących przepisów kierowców. Stawką jest życie dziesiątek osób - nie tylko samych prowadzących pojazdy, ale też ich pasażerów i osób korzystających z usług kolei.

Kongres Transportu Intermodalnego, który odbędzie się 4 września w Katowicach, stanie się miejscem dyskusji i spotkań dla najważniejszych przedstawicieli branży logistycznej w Polsce, ze szczególnym uwzględnieniem obszaru Śląska. Podczas Kongresu eksperci, parlamentarzyści, reprezentanci władzy państwowej i samorządowej oraz sfery biznesu i nauki, zmierzą się z bieżącymi potrzebami, problemami i wyzwaniami jakie stoją przed dynamicznym rozwojem transportu intermodalnego w naszym kraju.

Link
 
 
Automobil

Wysłany:    Na laser jammery laserowe, na fotoradary dobry antyradar. Kierowcy mają do wyboru najlepsze detektory firmy Escort, Valentine One, Noxo, Whistler. Nowe modele posiadające wąskie pasma dla euro radarów.



 
 
phonemaniac
Videomaniac


Dołączył: 10 Paź 2008
Pochwał: 1249
Posty: 4229
Skąd: WKZ
Wysłany: 24 Październik 2019, 14:46   

Cytat:
Fotoradary na przejazdach kolejowych. Już niebawem 111 nowych urządzeń na drogach

W ramach realizacji projektu "Zwiększenie skuteczności i efektywności systemu automatycznego nadzoru nad ruchem drogowym" na drogach zostanie zainstalowanych 111 nowych urządzeń. Pierwsze zaczną działać za rok. Ma być też pięć zupełnie nowych, nieznanych dotąd z polskich dróg.


Nowe urządzenia zostaną postawione w miejscach niebezpiecznych, gdzie dochodzi do tragicznych wypadków. Będą to nie tylko tradycyjne fotoradary w formie słupków z kamerą do pomiaru prędkości. Chodzi dokładnie o:

- 39 urządzeń do odcinkowego pomiaru średniej prędkości
- 26 stacjonarnych urządzeń rejestrujących
- 30 urządzeń służących do monitorowania wjazdu na skrzyżowanie na czerwonym świetle
- 11 przenośnych urządzeń rejestrujących

Zupełnie nowym typem urządzenia będzie rejestrator przejazdu na czerwonym świetle przy przejeździe kolejowym. Do tej pory nie instalowano takich w Polsce. GITD zamówiło 5 zestawów kamer, które będą zamontowane na pięciu najbardziej niebezpiecznych przejazdach.

Dodatkowo inspektorat planuje zakup 247 nowych stacjonarnych urządzeń rejestrujących, które zastąpią używane do tej pory bez zmiany lokalizacji. Do GITD napływają tysiące wniosków od lokalnych społeczności z prośbą o montaż fotoradaru.

Łączna kwota wydatków w ramach projektu to 162 miliony złotych, z czego dofinansowanie ze środków Unii Europejskiej wyniesie 137,7 miliona złotych.

LINK
_________________
Gość - najlepsze w tym forum jest to, że posiada takiego użytkownika jak Gość
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Możesz załączać pliki na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group