Forum Mapy Fotoradarów Antyradary Sid 7ea8b03d4baa3b135e9662ce825c0494 Mapa fotoradarów najpopularniejsze
RejestracjaRejestracja   ZalogujZaloguj   FAQFAQ   SzukajSzukaj


Poprzedni temat «» Następny temat
Radary, fotoradary, lidary i videorejestratory ogólnie - Nie będzie nowych fotoradarów. A może będą?
Autor Wiadomość
małymobil 
Moderatore

Dołączył: 10 Lis 2010
Pochwał: 1098
Posty: 3312
Skąd: TST/ WWL
Wysłany: 21 Grudzień 2018, 23:14   

piotreg napisał/a:
phonemaniac napisał/a:
Ink23, a gdzie w Olsztynie jest ten nowy kanarek?

Nie ma żadnego nowego "kanarka". Będzie reklama.

Dwa Nowe Fotoradary. Jeden trafił do Mogilan to może być drugi.
 
 
Ogrodzenia

Wysłany:    Balustrady, zadaszenia, meble metalowe MRM-metal



 
 
phonemaniac
Videomaniac


Dołączył: 10 Paź 2008
Pochwał: 1316
Posty: 4393
Skąd: WKZ
Wysłany: 22 Grudzień 2018, 09:37   

Będę w okolicy to sprawdzę.
 
 
 
Zaj007 
Forum Lider


Dołączył: 04 Maj 2012
Pochwał: 76
Posty: 596
Skąd: MI6
Wysłany: 22 Grudzień 2018, 09:43   

W Olsztynie, poza obwodnicą, nic nowego nie ma. Albo o czymś nie wiem.
 
 
Zaj007 
Forum Lider


Dołączył: 04 Maj 2012
Pochwał: 76
Posty: 596
Skąd: MI6
Wysłany: 27 Grudzień 2018, 17:16   

Cytat:
Będzie więcej fotoradarów i mandatów dla kierowców



Na wszystkich polskich drogach pojawi się 358 nowych urządzeń rejestrujących wykroczenia. Aż 111 z nich stanie w nowych lokalizacjach.[/b]

Rzecz dotyczy nie tylko fotoradarów stacjonarnych, ale i mobilnych, odcinkowych pomiarów prędkości, rejestratorów przejazdu na czerwonym świetle montowanych również na przejazdach kolejowych.

Nowy system ma objąć swoim zasięgiem wszystkie kategorie dróg publicznych. 247 starych urządzeń zostanie wymienionych na nowe. Dodatkowo pojawi się 111 nowych urządzeń. Do Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym wpłynęło już ponad 2 tys. wniosków od lokalnych społeczności, które chcą, by na ich drogach zainstalowano urządzenia poprawiające bezpieczeństwo. Teraz czas na analizę bezpieczeństwa ruchu drogowego oraz weryfikację złożonych wniosków. Priorytetowo traktowane będą lokalizacje o dużym zagrożeniu bezpieczeństwa ruchu drogowego w szczególności miejsca, w których dochodzi do wypadków i kolizji spowodowanych przekraczaniem dopuszczalnej prędkości, czy też niestosowaniem się do sygnałów świetlnych, ze szczególnym uwzględnieniem liczby rannych oraz zabitych.

Skąd wzięły się na to pieniądze?

Otóż w Centrum Unijnych Projektów Transportowych zatwierdzono wniosek o dofinansowanie projektu "Zwiększenie skuteczności i efektywności systemu automatycznego nadzoru nad ruchem drogowym". Projekt jest współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach programu operacyjnego "Infrastruktura i środowisko 2014". Koszty realizacji projektu to 162 mln zł, z czego dofinansowanie ze środków UE wyniesie aż 85 proc, czyli 137,7 mln zł.

Instalacje nowoczesnych urządzeń w nowych lokalizacjach powinny rozpocząć się w III kwartale 2020 r. Wymiana urządzeń w istniejących lokalizacjach rozpocznie się natomiast dopiero w III kwartale 2021 r.

CANARD GITD dysponuje dziś 431 fotoradarami, 30 urządzeniami do odcinkowego pomiaru średniej prędkości oraz 29 mobilnymi urządzeniami rejestrującymi prędkość, pracującymi w szczególnie niebezpiecznych miejscach na polskich drogach. Ponadto 20 niebezpiecznych skrzyżowań na terenie całej Polski monitorowanych jest przez sygnalizatory przejazdu na czerwonym świetle. Stacjonarne urządzenia rejestrujące oraz urządzenia wykonujące odcinkowe pomiary prędkości są szczegółowo oznakowane. Kierowca jest więc informowany o prowadzonej kontroli i nie jest zaskakiwany kontrolą w dowolnym miejscu.

W miejscach, gdzie znajdują się fotoradary, spadła liczba wykroczeń, a wraz z nią liczba wypadków, ofiar śmiertelnych i rannych – tak GITD uzasadnia kolejne urządzenia rejestrujące na polskich drogach.

Źródło

Autor postu otrzymał pochwałę.
 
 
piotreg 
Administratore banitore


Dołączył: 23 Mar 2007
Pochwał: 1542
Posty: 31854
Skąd: DWR
Wysłany: 2 Styczeń 2019, 12:53   

Cytat:
Nowe fotoradary? Będzie ich mało i najszybciej pojawią się w 2021 roku

Wbrew medialnym doniesieniom nowych fotoradarów na polskich drogach będzie zaledwie 111. I pojawią się najszybciej w 2021 r. PiS odsuwa ten projekt najdalej jak może, bo bardziej od śmierci na drogach obawia się "gniewu kierowców".




Rząd Prawa i Sprawiedliwości przejął po poprzednikach projekt rozbudowy automatycznego sytemu nadzoru nad ruchem drogowym w Polsce. To najlepszy sposób na uspokojenie za szybkich kierowców i redukcję wypadków śmiertelnych o ok. 50 proc. w miejscach instalacji. W zachodniej Europie ponad 90 proc. mandatów za prędkość wystawiają automaty i policja może zająć się innymi zadaniami. W Polsce jeżdżących za szybko łapie głównie policja, z fotoradarów pochodzi zaledwie 17 proc. mandatów za zbyt szybką jazdę.

System automatycznego nadzoru już dziś w rozsypce

W kraju stoi dziś relatywnie niewiele fotoradarów przeliczając to na liczbę kilometrów dróg. Jest ich zaledwie 431. Z tego – jak ujawniał brd24.pl już dwa lata temu – jedna czwarta masztów i tak nie łapie kierowców. Ponieważ w Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym nie nadąża się z obróbką mandatów, więc ok. 100 fotoradarów wyskalowano tak, by łapały naprawdę wysokie przekroczenia prędkości. Z naszych informacji wynikało, że może być to próg wyższy niż przekroczenie dozwolonej prędkości nawet o 40 km/h. W efekcie są tak naprawdę ślepe na kierowców łamiących prawo.

A to nie jedyny problem. Jak ujawniliśmy w listopadzie CANARD nie podpisał na czas umowy serwisowej dotyczącej 253 urządzeń. Ponieważ kończy się im legalizacja, służba musi te urządzenia wyłączać. W listopadzie wyłączono pierwszych dziewięć urządzeń.

Urzędnicy odsuwali projekt nowych instalacji

By w ogóle dorównać skuteczności w uspokajaniu ruchu takiej jak w zachodnich krajach UE, Polska powinna zainstalować ok. 3 tys. nowych urządzeń. Tym czasem PiS dostał w spadku po poprzednikach do zrealizowania projekt rozbudowy systemu o zaledwie 600 urządzeń (jest na to 137,7 mln zł dofinansowania z UE, cały projekt kosztował będzie 162 mln zł). A i tak urzędnicy i politycy Prawa i Sprawiedliwości boją się tego projektu jak ognia. Jak bardzo – to widać po nieustannych przepychankach między Ministerstwem Infrastruktury, któremu dziś podlega fotoradarowa służba a Ministerstwem Spraw Wewnętrznych i Administracji. W ciągu trzech lat trwa nieustanna wojna o wciśnięcie fotoradarów Policji. Co rusz w mediach pojawia się informacja, że to policjanci przejmą zarządzanie tym systemem, po czym jest dementowana. Ostatnio o fiasku przekazania fotoradarów policji poinformowano w październiku.

Obecna władza obawia się nawet informowania o rozbudowie systemu. Krajowa Rada BRD działająca w resorcie infrastruktury przedstawiła oficjalny plan działań do 2019 r. Nie wpisano w nim ani słowa o projekcie za 162 mln zł, jakby sprawy fotoradarów w ogóle nie było.

Zamiast 600 urządzeń kupią 358. I zainstalują bardzo późno

Choć wcześniej oficjalnie zapowiadano rozbudowę systemu o 600 nowych urządzeń (bo służba kupić ma nie tylko fotoradary stacjonarne i mobilne, ale też odcinkowe pomiary prędkości i rejestratory przejazdów na czerwonym świetle), dziś w oficjalnych komunikatach GITD liczba nowych urządzeń spadła do... 358.

Tymczasem jak przyznaje sama służba, lokalne społeczności zasypują ją wnioskami o instalacje fotoradarów. Polacy z wielu miejsc kraju piszą, by stanął u nich w miejscowości fotoradar, bo jeżdżący za szybko kierowcy im zagrażają. Takich wniosków do GITD wpłynęło już ok. 2 tys.

Jak wynika z zapowiedzi służby zdecydowana większość nowych urządzeń rejestrujących po prostu zastąpi dotychczasowe, wysłużone. "247 urządzeń przeznaczonych będzie do zainstalowania w dotychczas wykorzystywanych lokalizacjach" – podaje GITD.

Zatem zaledwie w 111 miejscach Polski pojawią się nowe urządzenia, które będą poprawiać bezpieczeństwo. To nawet nie kropla w morzu potrzeb systemu dla kraju, który pod względem wypadków drogowych plasuje się jako czwarty od końca w Unii Europejskiej.

W dodatku służba już dziś zapowiada, że nowych instalacji nie doczekamy się szybko. Kluczowymi słowami w komunikatach są "najwcześniej" i "nie szybciej". I tak według GITD instalacja pierwszych nowych urządzeń rozpocznie się najwcześniej w trzecim kwartale 2020 r. Z kolei wymiana urządzeń w istniejących lokalizacjach rozpocznie się "nie wcześniej" niż w III kwartale 2021 r.

Wciąż nie wiadomo, czy przy obecnym projekcie nowa władza nie popełni tego samego błędu co koalicja PO-PSL i wmuruje maszty na stałe we wszystkich lokalizacjach. Przez to system jest nieefektywny. Gdyby już wcześniej kupiono fotoradary, które można przekładać między różnymi masztami – tak jest m.in. w Szwecji – można by w zależności od potrzeb uspokajać ruch na wielu więcej odcinkach dróg w Polsce.

Link
 
 
kali 
Zaczyna kumać

Dołączył: 11 Paź 2018
Pochwał: 65
Posty: 152
Skąd: Lublin
Wysłany: 24 Kwiecień 2019, 15:35   

Cytat:
Nowe fotoradary na polskich drogach – kiedy się pojawią?



Rozpoczął się następny etap rozbudowy systemu automatycznego nadzoru nad ruchem drogowym. Teraz zostaną wytypowane miejsca szczególnie niebezpieczne, w których w pierwszej kolejności staną nowe stacjonarne fotoradary i rejestratory przejazdu na czerwonym świetle.


Na polskich drogach wciąż dochodzi do zbyt wielu wypadków, których główną przyczyną jest nadmierna prędkość. Zapędy kierowców ma ukrócić znacznie większa niż obecnie liczba urządzeń kontrolujących prędkość pojazdów i rejestrujących wykroczenia.

W sumie zaplanowano zakup 358 nowych urządzeń, z czego 111 z nich pojawi się w nowych lokalizacjach na wszystkich kategoriach dróg publicznych. Wielka rozbudowa polskiego systemu fotoradarowego obejmie nie tylko standardowe fotoradary do punktowego pomiaru prędkości, ale również urządzenia wykrywające przejazd na czerwonym świetle na skrzyżowaniach i przejazdach kolejowych oraz odcinkowe pomiary średniej prędkości.

Kiedy staną nowe fotoradary?

Listę wskazanych lokalizacji, w których w pierwszej kolejności pojawią się nowe urządzenia, mamy poznać w ciągu sześciu miesięcy. Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym (CANARD), czyli jednostka Głównego Inspektoratu Transportu Drogowego, podpisało już umowę z Instytutem Transportu Samochodowego na opracowanie analizy bezpieczeństwa ruchu drogowego.

Instalacji nowych fotoradarów i innych urządzeń rejestrujących należy się jednak spodziewać dopiero w drugiej połowie 2020 roku. Koszty realizacji całego projektu "Zwiększenie skuteczności i efektywności systemu automatycznego nadzoru nad ruchem drogowym" wynoszą 162 mln zł. Aż 85% tej kwoty będzie pochodzić z unijnego dofinansowania.

Obecnie na polskich drogach działa 431 fotoradarów i 30 urządzeń wykonujących pomiary średniej prędkości – wszystkie są dokładnie oznakowane. CANARD GITD posiada ponadto: 29 mobilnych fotoradarów do kontroli prędkości oraz 20 rejestratorów monitorujących przejazd na czerwonym świetle przez skrzyżowania (te nie muszą być oznakowane).

Link

Autor postu otrzymał pochwałę.
 
 
inżynier
Forum Lider

Dołączył: 21 Cze 2012
Pochwał: 282
Posty: 666
Skąd: WPI/SK/RZ
Wysłany: 28 Czerwiec 2019, 07:20   

Cytat:
Noga z gazu: Nowe urządzenia na naszych drogach, nie tylko fotoradary.



W 2020 roku na naszych drogach pojawią się nowe urządzenia. Główny Inspektorat Transportu Drogowego złożył ogromne zamówienie. Trzeba od razu zaznaczyć, że nowe fotoradary to nie wszystko, co nas czeka. Na naszych drogach mają pojawić się kamery monitorujące przejazdy na czerwonym świetle, a także te, które kontrolować będą przejazdy kolejowe. Dodatkowo pojawi się więcej urządzeń do odcinkowego pomiaru prędkości.


Ostatnio Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym (w skrócie CANARD) dokonało zamówienia na wykonanie analizy bezpieczeństwa na naszych drogach. Cała analiza to element składowy projektu, w ramach którego zostaną zakupione nowe fotoradary, a także inne urządzenia do kontroli kierowców. Jeszcze do niedawna nie mieliśmy pojęcia, jakie nowe urządzenia pojawią się na naszych drogach. Obecnie, dzięki CANARD wiemy już wszystko.

CANARD będzie dokonywał analizy bezpieczeństwa dla 140 nowych lokalizacji dla urządzeń rejestrujących.

15 lokalizacji dla przejazdów kolejowych. Urządzenia stacjonarne będą rejestrować niestosowanie się do sygnalizacji świetlnej na przejeździe kolejowym.

35 lokalizacji dla urządzeń stacjonarnych – zwykłych fotoradarów.

50 lokalizacji dla urządzeń stacjonarnych, które będą rejestrować średnią prędkość na danym odcinku drogi – odcinkowy pomiar prędkości.

40 lokalizacji dla skrzyżowań. Urządzenia stacjonarne, które będą rejestrować niestosowanie się do sygnalizacji świetlnej. Od razu zaznaczamy, że w przypadku tych urządzeń nie ma obowiązku ustawiania znaku informacyjnego dla kierowców, jak to ma miejsce w przypadku odcinkowych pomiarów prędkości i fotoradarów.

Dodatkowo zostaną sprawdzone wszystkie obecnie działające fotoradary (247 lokalizacji). Jeżeli ocena wykaże, że któraś z lokalizacji jest bezzasadna, to wykonawca zleci jej zmianę. Ponadto stare urządzenia zostaną wymienione na nowe po to, aby móc je zintegrować z nowym systemem.

Jeżeli chodzi o termin realizacji całego projektu, to nowe urządzenia mają pojawić się w trzecim kwartale 2020 roku. Wymiana aktualnie działających urządzeń rozpocznie się jeszcze później, bo dopiero pod koniec 2021 roku.

Link

Autor postu otrzymał pochwałę.
 
 
Chalek
Forum Lider

Dołączył: 16 Kwi 2009
Pochwał: 109
Posty: 228
Skąd: DJE
Wysłany: 27 Październik 2019, 15:46   Nowe fotoradary - plany GITD

Znalazłem coś takiego w sieci.

Cytat:
Nowe fotoradary na polskich drogach. Są propozycje lokalizacji

Główny Inspektorat Transportu Drogowego szykuje się do zakupu 358 nowych fotoradarów. Ponad 100 urządzeń stanie w nowych miejscach. Do GITD trafiło blisko 2500 wniosków w tej sprawie, a wśród proponowanych lokalizacji są między innymi Autostradowa Obwodnica Wrocławia, obwodnica Trójmiasta, a także tunel Wisłostrady w Warszawie. Materiał programu "Polska i Świat" w TVN24.


Pierwsze maszyny mają pojawić się na polskich drogach w trzecim kwartale 2020 roku.

Nowe fotoradary

W Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym obecnie zarejestrowano blisko 2500 wniosków o instalacje urządzeń rejestrujących. Wnioski skierowała między innymi Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad.

Drogowcy chcieliby zamontowania nowych fotoradarów w ciągu autostrady A8 na wysokości Wrocławia. Do niebezpiecznych sytuacji dochodzi tam bowiem niemal codziennie. - Taki odcinkowy pomiar prędkości właśnie na odcinkach autostradowej obwodnicy Wrocławia byłby potrzebny i na pewno spełniłby swoje zadanie - powiedział Szymon Piechowiak z Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.

- Kierowcy powinni być z tego powodu wręcz zadowoleni, ponieważ takie rozwiązania przyczynią się do upłynnienia ruchu - dodał.

Drogowcy chcą, by Główny Inspektorat Transportu Drogowego zamontował też dwa odcinkowe pomiary prędkości na obwodnicy Trójmiasta.

O nowe rejestratory zabiega też Warszawa. Władze stolicy sprawdziły, gdzie kierowcy jeżdżą najszybciej i wybrała dwa miejsca: w tunelu Wisłostrady chce fotoradaru, a na moście Poniatowskiego odcinkowego pomiaru prędkości.

Analiza trwa

Swoje wnioski do Inspekcji skierowały również policja, lokalne samorządy, społeczności lokalne oraz obywateli. Przed GITD zatem nie lada wyzwanie.

- Rozbudowa naszego systemu obejmuje w tym momencie wszystkie kategorie dróg, niewykluczone, że będą to autostrady, ale o tym, czy tam staną urządzenia, będziemy wiedzieli po przeprowadzeniu analizy stanu bezpieczeństwa ruchu drogowego - wyjaśnił Wojciech Król z Głównego Inspektoratu Transportu Drogowego.

Analizę prowadzi Instytut Transportu Samochodowego. To on ma podpowiedzieć GITD, gdzie ustawić nowe fotoradary. - Przede wszystkim zwracamy uwagę na stan bezpieczeństwa na drogach, w pierwszej kolejności miejsca, gdzie dochodzi do największej liczby wypadków drogowych - powiedział Mikołaj Krupiński z Instytutu Transportu Samochodowego.

Według informacji tvn24bis.pl lokalizacje nowych urządzeń możemy poznać na przełomie roku.

Zmiana przepisów

Prezydent Warszawy Rafał Trzaskowski, po śmiertelnym wypadku na Bielanach, chce iść krok dalej i zapowiedział walkę o zmianę przepisów.

"Nie wszystko jednak zależy od władz miasta, dlatego będę apelował do rządu, by na przykład zmienił prawo dotyczące fotoradarów - dziś gminy nie mają prawa ich montować samodzielnie" - czytamy we wpisie na Facebooku.

Prawie trzy lata temu Sejm odebrał fotoradary strażom miejskim i gminnym. Najwyższa Izba Kontroli krytykowała część samorządów, że zamieniły urządzenia w maszynki do zarabiania pieniędzy.

Link

Pozdrawiam.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Możesz załączać pliki na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Radary, fotoradary, lidary i videorejestratory ogólnie - Nie będzie nowych fotoradarów. A może będą? | Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group