Forum Mapy Fotoradarów Antyradary Sid 4876da672598f9f14538b0929bdec7c3 Mapa fotoradarów najpopularniejsze
RejestracjaRejestracja   ZalogujZaloguj   FAQFAQ   SzukajSzukaj


Poprzedni temat «» Następny temat
Radary, fotoradary, lidary i videorejestratory ogólnie - GITD podsumowuje 2016 r.
Autor Wiadomość
euros 
Czai bazę

Dołączył: 08 Cze 2010
Użytkownik zbanowany
Zakaz pisania
Pochwał: 207
Ostrzeżeń: 4/5
Posty: 453
Skąd: się znamy?
Ostrzeżeń:
 6/3/6
Wysłany: 21 Kwiecień 2016, 12:27   GITD podsumowuje 2016 r.

Cytat:
Łupią mandaty na potęgę. Zobacz gdzie!

Mandaty sypią się niczym z worka. Generalna Inspekcja Transportu Drogowego w trzech pierwszych miesiącach tego roku nałożyła ich o 40 proc. więcej niż rok temu. Teraz GITD chwali się, gdzie łupi kierowców najczęściej. Sam się przekonaj!


112 tysięcy mandatów wystawiła Generalna Inspekcja Transportu Drogowego tylko w pierwszych trzech miesiącach 2016 roku. To o 40 proc. więcej niż w analogicznym okresie rok temu. Pomogły w tym nowe urządzenia - odcinkowego pomiaru prędkości i rejestracji przejazdu na czerwonym świetle. GITD wskazuje lokalizacje, w których najczęściej fotografuje kierowców - czytamy w dziennik.pl.

Najwięcej przejazdów na czerwonym świetle ujawniły urządzenia CANARD zamontowane w miejscowościach: Jabłonna (3700), Marki (3500) oraz Komorniki (3200). Jeśli chodzi o urządzania odcinkowego pomiaru prędkości, to najwięcej roboty miały kamery zamontowane w Karniewie, gdzie zarejestrowano 3900 naruszeń. W Łosiowie ujawniono 1600 przekroczeń, natomiast na odcinku Strachówka-Warmiaki - 1400.

A fotoradary? Z danych GITD wynika, że w pierwszym kwartale 2016 roku najwięcej zdjęć wykonały urządzenia ustawione w miejscowościach: Gaj (12,5 tys.), Nowa Bukówka (9,8 tys.) oraz Koziegłowy (9,4 tys.).

Link
 
 
Automobil

Wysłany:    A na mapie nieoznakowane radiowozy policji. I wszystko wiadomo!



 
 
piotreg 
Administratore banitore
piotreg


Dołączył: 23 Mar 2007
Pochwał: 1546
Posty: 31885
Skąd: Dolny Śląsk
Wysłany: 4 Październik 2016, 09:42   

Cytat:
Na czerwonym świetle: 59 tys. mandatów wystawionych przez 20 urządzeń



Czasy, w których jedynymi urządzeniami wymierzonymi w kierowców łamiących przepisy były stacjonarne fotoradary, należą do przeszłości. Dziś wachlarz środków technicznych pod zarządem Inspekcji Transportu Drogowego jest szerszy o urządzenia do odcinkowego pomiaru prędkości oraz zestawy rejestrujące przejazd na czerwonym świetle. Jak się okazuje, te ostatnie są bardzo skuteczne.


16 ZDJĘĆ NA DOBĘ

W drugiej połowie listopada 2015 roku ruszył system rejestrowania wjazdu na skrzyżowanie przy czerwonym świetle. ITD uruchomiło wówczas 20 urządzeń tego typu. Ocena ich skuteczności jeszcze w poprzednim roku nie była możliwa ze względu na krótki czas działania. Pierwsze dane po miesiącu od uruchomienia wskazały na około 10 tys. wykroczeń. Teraz ITD podaje dane dotyczące pierwszego półrocza 2016 roku. Jak się okazuje, od początku stycznia do końca czerwca 20 działających urządzeń zarejestrowało 59 tys. przypadków złamania przepisów. Oznacza to, że każdy z aparatów średnio rejestruje 16 wykroczeń na dobę. W przypadku stacjonarnych fotoradarów ITD współczynnik ten wynosi 10 zdjęć na dobę. Skąd taka różnica?

KIEROWCY ZROBIENI NA ŻÓŁTO

Wielu kierowców nie zdaje sobie sprawy z tego, że taki system w ogóle funkcjonuje. Ci, którzy wiedzą, na próżno szukają wzrokiem znaków informujących o objęciu skrzyżowania kontrolą. Żadne z miejsc, w których funkcjonuje system, nie jest w ten sposób oznaczone. Trudno też zauważyć urządzenie, zbliżając się do skrzyżowania. Instalacja ITD składa się z kamer zamontowanych na wjeździe na skrzyżowanie i za zjazdem z niego. Właściwie nie różni się ona niczym od zwykłych kamer pomagających badać natężenie ruchu. Tyle tylko, że w przypadku urządzeń ITD ich obudowy są pomalowane na żółto - jak stacjonarne fotoradary. Zazwyczaj jednak, gdy kierowca zauważa tę barwę, jest już za późno.
Część zmotoryzowanych uważa, że nieoznaczanie miejsc objętych kontrolą to zwykły skok na kasę. Z drugiej strony rozsądek podpowiada jednak, że przepisów należy przestrzegać wszędzie, a nie tylko tam, gdzie sprawdza to wyspecjalizowane urządzenie. W końcu przejeżdżanie skrzyżowania na czerwonym świetle to jedno z najbardziej niebezpiecznych wykroczeń. Jak informuje ITD, w 2015 roku było ono powodem 371 wypadków, w których zginęły 23 osoby, a 507 zostało rannych. Problem polega jednak na tym, że nie zawsze można uniknąć wjazdu na skrzyżowanie przy czerwonym świetle.

Trudność stanowi czas emisji żółtego światła, ostrzegającego kierowców przed mającym nastąpić zapaleniem się czerwonego. Jak informuje Ministerstwo Infrastruktury i Budownictwa, zgodnie z przepisami rozporządzenia długość nadawania sygnału żółtego wynosi trzy sekundy. Dla kierowcy rozpędzonego, ciężkiego tira może to okazać się czasem zbyt krótkim. Podobnie jak dla kierowcy samochodu osobowego jadącego tuż przed nim. Ile może kosztować taki błąd? Jak określa taryfikator, karą za niedostosowanie się do sygnałów świetlnych jest mandat w wysokości od 300 do 500 zł i 6 punktów karnych.

MIEJSCA OBJĘTE KONTROLĄ

Choć miejsca, w których urządzenia ITD sprawdzają, czy kierowcy nie wjeżdżają na skrzyżowania przy czerwonym świetle, nie są oznakowane, łatwo można sprawdzić, gdzie zostały zamontowane. Na stronie ITD umieszczona została mapa, która wskazuje te punkty. Poniżej podajemy miejsca kontroli w tabeli.


LINK

Autor postu otrzymał pochwałę.
 
 
OJCIEC
Wio Łysa!


Dołączył: 20 Mar 2007
Pochwał: 233
Posty: 6674
Skąd: zasadniczo, z Węgorzeskiej
Wysłany: 7 Październik 2016, 20:44   

Cytat:
16 ZDJĘĆ NA DOBĘ

Szaleństwo. :lol: :lol: :lol:
 
 
piotreg 
Administratore banitore
piotreg


Dołączył: 23 Mar 2007
Pochwał: 1546
Posty: 31885
Skąd: Dolny Śląsk
Wysłany: 12 Styczeń 2017, 18:55   

Cytat:
ITD. Który fotoradar zrobił najwięcej zdjęć?



Wskutek prowadzenia kontroli ruchu drogowego z wykorzystaniem urządzeń rejestrujących należących do Inspekcji Transportu Drogowego wystawiono łącznie 325 tys. mandatów. To statystyka od stycznia do listopada 2016 roku, przy czym kary dotyczą także naruszeń popełnionych jeszcze w 2015 roku.


Do tego, że Inspekcja Transportu Drogowego ma prawo kontrolować prędkość i wlepiać mandaty, polscy kierowcy zdążyli się już przyzwyczaić. Podobnie jak do faktu, że inspektora ITD w charakterystycznym zielonym mundurze nie spotka się z suszarką w ręką.

Funkcjonariusze mają do dyspozycji inną broń. Prowadzą kontrolę ruchu drogowego przy pomocy tzw. urządzeń rejestrujących. Obecnie zarządzają: 400 stacjonarnymi fotoradarami, 30 urządzeniami zainstalowanymi w pojazdach, 30 systemami do odcinkowego pomiaru średniej prędkości oraz 20 rejestratorami przejazdu na czerwonym świetle.

Jak działa odcinkowy pomiar prędkości?

Odcinkowy pomiar prędkości zlokalizowany jest w 30 miejscach w Polsce. Na początku i końcu odcinka, ustawione są urządzenia, które zarejestrują wjazd i wyjazd samochodu. Odcinki mają średnio kilka kilometrów długości. Maszyny wykonają zdjęcia samochodów, a także zmierzą czas, w jakim auta pokonają odcinek.

Na tej podstawie zostanie przeanalizowana prędkość pojazdu. Jeśli okaże się, że kierowca jechał ze średnią prędkością wyższą niż dopuszczalna, automatycznie otrzyma karę. W innym przypadku zdjęcia zostaną natychmiastowo skasowane z bazy danych.

Nadzór nad całym systemem sprawuje Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym (CANARD), którego pracownicy poinformują kierowcę o przekroczeniu przepisów. Odcinki, na których jest dokonywany pomiar, oznaczone są znakiem z informacją na jakiej długości się on odbywa.

Pierwsze urządzenia do odcinkowego pomiaru średniej prędkości rozpoczęły rejestrację naruszeń już w 2015 roku. Obecnie uruchomiono wszystkie 29 które zostały pierwotnie zaplanowane. Dodatkowo odcinkowy pomiar prędkości został uruchomiony w województwie pomorskim, co łącznie daje 30 lokalizacji.

Cytat:


Najwięcej naruszeń w okresie od stycznia do września 2016 roku zarejestrował fotoradar zainstalowany na drodze krajowej nr 7 w miejscowości Gaj - 20,8 tys.



Najwięcej naruszeń w okresie styczeń - wrzesień 2016 zarejestrowało urządzenie zainstalowane na drodze krajowej nr 3 w miejscowości Lubin - 18,2 tys. naruszeń.



Do najbardziej rażących przekroczeń prędkości zarejestrowanych w pierwszych III kwartałach 2016 r. należało przekroczenie zarejestrowane na drodze krajowej nr 6 w miejscowości Wejherowo, gdzie kierujący pojazdem przekroczył dopuszczalną prędkość o 163 km/h (213 km/h przy ograniczeniu do 50 km/h).

http://www.motofakty.pl

Autor postu otrzymał pochwałę.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Możesz załączać pliki na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Radary, fotoradary, lidary i videorejestratory ogólnie - GITD podsumowuje 2016 r. | Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group