Forum Mapy Fotoradarów Antyradary Sid 525269662988b6c8cfc6d15792fea5a6 Mapa fotoradarów najpopularniejsze
RejestracjaRejestracja   ZalogujZaloguj   FAQFAQ   SzukajSzukaj


Poprzedni temat «» Następny temat
GITD - Główny Inspektorat Transportu Drogowego - Nowy zakup GITD - co to jest?
Autor Wiadomość
Zaj007 
Forum Lider


Dołączył: 04 Maj 2012
Pochwał: 76
Posty: 596
Skąd: MI6
Wysłany: 28 Lipiec 2015, 16:32   Nowy zakup GITD - co to jest?

Otóż <itd> rozgląda się za pojazdem dostawczym, wyposażonym w rozdzielny detektor częstotliwości mikrofalowej. Ma pracować w zakresie od niemniej niż 23 GHz do 36 GHz, posiadać możliwość prezentacji wartości wykrytej na wyświetlaczu w formie cyfrowej, w GHz z dokładnością do 3 miejsc po przecinku. Antena ma być zamontowana w przedniej części pojazdu w sposób niewidoczny, a wyświetlacz w kabinie tak, aby można go było obsłużyć z miejsca pasażera. Urządzenie do moitorowania pracy fotoradarów czy co innego? :idea:
 
 
Automobil

Wysłany:    A może to Cię zainteresuje



 
 
kalex
Jajcarz

Dołączył: 20 Lut 2009
Pochwał: 127
Posty: 1222
Skąd: Wrocław
Wysłany: 28 Lipiec 2015, 21:47   

Tak to wygląda. Po kiego ch... im to?
 
 
bicker5 
Forum Lider

Dołączył: 17 Mar 2009
Pochwał: 49
Posty: 699
Skąd: Kraków
Wysłany: 30 Lipiec 2015, 14:34   

Biorąc pod uwagę, że antena ma być zainstalowana w niewidocznym miejscu, bardziej mi to wygląda na próbę wykrywania AR lub "blueraiderów".
 
 
inżynier
Forum Lider

Dołączył: 21 Cze 2012
Pochwał: 282
Posty: 666
Skąd: WPI/SK/RZ
Wysłany: 30 Lipiec 2015, 16:48   

A może natężenie ruchu chcą mierzyć?
 
 
małymobil 
Moderatore

Dołączył: 10 Lis 2010
Pochwał: 1114
Posty: 3340
Skąd: TST/ WWL
Wysłany: 30 Lipiec 2015, 18:01   

bicker5, też mi wygląda na coś takiego. Poczekamy co OJCIEC powie.
 
 
lost
Zaczyna kumać


Dołączył: 19 Cze 2015
Pochwał: 41
Ostrzeżeń: 1/5
Posty: 100
Skąd: warszawa
Wysłany: 30 Lipiec 2015, 22:57   

Wszystko wskazuje że jest to łowca jammerów, czyli nowe źródło pozyskiwania środków do budżetu. Jak informuje Urząd Komunikacji Elektronicznej, tego typu urządzenia są nielegalne. Ich działanie może zakłócać pracę sprzętu medycznego, albo uniemożliwiać używanie telefonów komórkowych. Dziennik Gazeta Prawna podaje, że za używanie jammerów można zapłacić nawet 5 tys. zł grzywny. To dziesięciokrotnie więcej, niż kwota najwyższego mandatu, przewidzianego polskim prawem.

Cytat:
Komunikat w sprawie urządzeń zagłuszających

Realizacja zaleceń Komisji Europejskiej dla organów nadzoru rynku.

Czym jest Jammer?


Jammer czyli tzw. zagłuszacz jest urządzeniem emitującym fale radiowe w określonym paśmie częstotliwości. Zgodnie z definicją zawartą w art. 2 pkt 45 ustawy Prawo telekomunikacyjne (tekst jedn. Dz. U. z 2004 r. Nr 171, poz. 1800, z późn. zm.), jammery są urządzeniami radiowymi podlegającym przepisom Rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 15 kwietnia 2004 r. w sprawie dokonywania oceny zgodności telekomunikacyjnych urządzeń końcowych przeznaczonych do dołączania do zakończeń sieci publicznej i urządzeń radiowych z zasadniczymi wymaganiami oraz ich oznakowania (tekst jedn. Dz. U. z 2004 r., Nr 73, poz. 659 z późn. zm.).

Celem działania jammera jest uniemożliwienie skutecznej komunikacji innych urządzeń za pośrednictwem określonego pasma na obszarze działania jammera.

Czy Jammery są legalne?

Wyłączną funkcją jammera jest emisja fal radiowych uniemożliwiających efektywne komunikowanie się przez inne urządzenia. Zgodnie z przepisami art. 3 ust. 1 i 2 dyrektywy Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 9 marca 1999 r. Nr 1999/5/WE w sprawie urządzeń radiowych i końcowych urządzeń telekomunikacyjnych oraz wzajemnego uznawania ich zgodności, dla aparatury mają zastosowanie wymagania w zakresie:

- ochrony zdrowia i bezpieczeństwa użytkownika oraz wszystkich innych osób, łącznie z celami odnoszącymi się do wymogów bezpieczeństwa zawartymi w dyrektywie 73/23/EWG, ale bez zastosowania limitu napięcia elektrycznego
- wymagania ochrony w odniesieniu do kompatybilności elektromagnetycznej określonej w dyrektywie 2004/108/WE

Dodatkowo, sprzęt radiowy powinien być w taki sposób skonstruowany, aby mógł skutecznie wykorzystywać widmo przeznaczone do łączności radiowej na ziemi i łączności satelitarnej tak, aby uniknąć szkodliwych zakłóceń.

Dyrektywa 1999/5/WE definiuje "szkodliwe zakłócenia" jako zakłócenia, które stanowią zagrożenie dla prawidłowego funkcjonowania usług nawigacji radiowej lub innych usług związanych z bezpieczeństwem, lub które w inny sposób w poważnym zakresie pogarszają, przeszkadzają lub wielokrotnie przerywają łączność radiową prowadzoną w ramach usług, do których stosują się uregulowania krajowe i uregulowania wspólnotowe w tym zakresie.

Dyrektywa 1999/5/WE została implementowana do polskiego systemu prawnego m.in. ustawą Prawo Telekomunikacyjne, która w art. 153 stanowi, że:
Urządzenia radiowe i telekomunikacyjne urządzenia końcowe wprowadzane do obrotu lub oddawane do użytku powinny spełniać wymagania w zakresie:
1) ochrony zdrowia i bezpieczeństwa użytkownika
2) efektywnego wykorzystania zasobów częstotliwości lub zasobów orbitalnych w przypadku urządzeń radiowych
3) kompatybilności elektromagnetycznej w rozumieniu przepisów o kompatybilności elektromagnetycznej, w zakresie wynikającym z ich przeznaczenia

Ponieważ główną funkcją jammera jest uniemożliwienie efektywnego wykorzystania zasobów częstotliwości lub zasobów orbitalnych oraz emisja w określonym środowisku elektromagnetycznym niedopuszczalnych zaburzeń elektromagnetycznych, nie jest możliwe skonstruowanie jammera zgodnego z wymaganiami R&TTE (1999/5/WE) lub EMC (2004/108/WE). Taka aparatura nie może przejść pozytywnie oceny zgodności.
W związku z powyższym nie ma możliwości legalnego wprowadzenia do obrotu lub legalnego cywilnego zastosowania jammerów na terytorium Unii Europejskiej.

Zagrożenia związane z jammerami

Istnieje wiele rodzajów zagłuszarek. Najpopularniejszym rodzajem zagłuszaczy są jammery GSM, blokujące komunikację na częstotliwościach telefonii komórkowej (GSM).
Najniebezpieczniejsze są jednak urządzenia zagłuszające sygnał GPS. Zakłócenie częstotliwości GPS wiąże się z zablokowanie częstotliwości pracy urządzeń odpowiedzialnych za nawigację, ratownictwo oraz urządzeń lokacyjnych. Od prawidłowego działania tych urządzeń dosyć często zależy w dużym stopniu życie ludzkie.

Rola Prezesa UKE

Prezes UKE dąży do wyeliminowania wprowadzonych do obrotu niezgodnie z prawem urządzeń nie spełniających zasadniczych wymagań poprzez systematyczne kontrole wyrobów oraz poprzez doraźne działania reagując na informacje o wystąpieniu tego typu zakłóceń.

W przypadku uzyskania wiedzy o stosowaniu lub ofercie handlowej dotyczącej tego typu urządzeń prosimy o kontakt z najbliższą Delegaturą UKE lub informację na adres poczty elektronicznej uke@uke.gov.pl

Sankcje udostępniania jammerów

Art. 45. Kto wprowadza do obrotu lub oddaje do użytku wyrób niezgodny z zasadniczymi wymaganiami, podlega grzywnie.
Art. 46. Kto umieszcza oznakowanie zgodności na wyrobie, który nie spełnia zasadniczych lub szczegółowych wymagań albo dla którego producent lub jego upoważniony przedstawiciel nie wystawił deklaracji zgodności, podlega grzywnie.
Art. 47. Kto umieszcza na wyrobie znak podobny do oznakowania zgodności, mogący wprowadzić w błąd użytkownika, konsumenta lub dystrybutora tego wyrobu, podlega grzywnie.
Art. 47b. Kto umieszcza oznakowanie zgodności na wyrobie, który nie podlega temu oznakowaniu lub wprowadza do obrotu taki wyrób, podlega grzywnie.

Autor postu otrzymał pochwałę.
 
 
kalex
Jajcarz

Dołączył: 20 Lut 2009
Pochwał: 127
Posty: 1222
Skąd: Wrocław
Wysłany: 31 Lipiec 2015, 09:39   

No to chyba wszystko jasne. Będą namierzać Jammery używane przez kierowców TIR'ów na viaToll.

Autor postu otrzymał pochwałę.
 
 
OJCIEC
Wio Łysa!


Dołączył: 20 Mar 2007
Pochwał: 233
Posty: 6674
Skąd: zasadniczo, z Węgorzeskiej
Wysłany: 31 Lipiec 2015, 11:27   

Nie wiedziałem, że się takich używa. :shock:

Tak nawiasem, detektory detektorów radarów nie interesują częstotliwości 23-36 GHz, a częstotliwości oscylatorów lokalnych, czyli okolice 10,5 GHz.

Autor postu otrzymał pochwałę.
 
 
Zaj007 
Forum Lider


Dołączył: 04 Maj 2012
Pochwał: 76
Posty: 596
Skąd: MI6
Wysłany: 3 Sierpień 2015, 18:30   

Myślę, że to odpowiedź. Już wszystko jasne. :) Nawet nie wiedziałem, że viaTOLL jammują. :grin:
 
 
Zaj007 
Forum Lider


Dołączył: 04 Maj 2012
Pochwał: 76
Posty: 596
Skąd: MI6
Wysłany: 4 Sierpień 2015, 11:08   

Choć jednak mi się nie zgadza. viaTOLL działa na 5800MHz. :o
 
 
Piotrch 
Dziędobry!

Dołączył: 07 Mar 2015
Ostrzeżeń: 3/5
Posty: 3
Skąd: Sopot
Wysłany: 29 Listopad 2015, 20:57   

Zaj, jak na człowieka pracującego w kulturze, ale fizycznej, masz rację. :razz:
To nie na viaTOLL, ani blusr... :lol:

Ten sprzęt ma być do kontroli częstotliwości pracy fotoradarów i czy nie przekroczyły one dopuszczalnego zakresu częstotliwości. Zdarzają się przypadki odstrajania się, a nawet celowego przestrajania <FR> aby były poza zasięgiem wykrywania i pracy RD i Jamm. Mandaty z odstrojonego <FR> są do podważenia z kilku powodów formalnych i merytorycznych. :???:
 
 
kalex
Jajcarz

Dołączył: 20 Lut 2009
Pochwał: 127
Posty: 1222
Skąd: Wrocław
Wysłany: 30 Listopad 2015, 08:56   

Tak, oczywiście. :grin: Będą walić miliony kilometrów żeby sprawdzić czy między legalizacjami fotoradar czasami nie odjechał.

Cytat:
(...) były poza zasięgiem wykrywania i pracy RD i Jamm. (...)

Zwłaszcza tych Jamm. - szykujesz nas na jakąś piorunującą informację o nowej technologii?
 
 
piotreg 
Administratore banitore
piotreg


Dołączył: 23 Mar 2007
Pochwał: 1546
Posty: 31888
Skąd: Dolny Śląsk
Wysłany: 30 Listopad 2015, 11:48   

kalex napisał/a:
Będą walić miliony kilometrów żeby sprawdzić czy między legalizacjami fotoradar czasami nie odjechał.

:lol:
 
 
Piotrch 
Dziędobry!

Dołączył: 07 Mar 2015
Ostrzeżeń: 3/5
Posty: 3
Skąd: Sopot
Wysłany: 30 Listopad 2015, 12:38   

Tak - dokładnie, kalex. :grin: Będą walić tysiące kilometrów tak, jak niektórzy z jajkami. :lol: I co ciekawe jest to dalej aktualne, mimo zmiany władzy. :mrgreen:

Autor postu otrzymał ostrzeżenie.
 
 
OJCIEC
Wio Łysa!


Dołączył: 20 Mar 2007
Pochwał: 233
Posty: 6674
Skąd: zasadniczo, z Węgorzeskiej
Wysłany: 30 Listopad 2015, 18:44   

kalex napisał/a:
(...) szykujesz nas na jakąś piorunującą informację o nowej technologii?

Tak, to on. Czekam na to jedno, jedyne słowo i stąd odlatuje. :grin:
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Możesz załączać pliki na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
GITD - Główny Inspektorat Transportu Drogowego - Nowy zakup GITD - co to jest? | Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group