Forum Mapy Fotoradarów Antyradary Sid 6444324aa1dfbe2ac68c7329766a61fd Mapa fotoradarów najpopularniejsze
RejestracjaRejestracja   ZalogujZaloguj   FAQFAQ   SzukajSzukaj


Poprzedni temat «» Następny temat
Rów - S3 - Dolny Śląsk
Autor Wiadomość
tqmeh 
Forum Lider


Dołączył: 26 Mar 2009
Pochwał: 620
Posty: 3707
Skąd: DZL
Wysłany: 4 Marzec 2015, 18:10   S3 - Dolny Śląsk

Na mapa.szulacz.pl jest przedstawiona trasa przyszłego przebiegu S3.

Zastanawia mnie jak będą prowadzone w miejscach wielokrotnego krzyżowania się z obecnymi drogami.
 
 
Automobil

Wysłany:    A może to Cię zainteresuje



 
 
piotreg 
Administratore banitore


Dołączył: 23 Mar 2007
Pochwał: 1542
Posty: 31854
Skąd: DWR
Wysłany: 5 Marzec 2015, 15:19   

Nie ma innej opcji - tylko skrzyżowania dwupoziomowe. Patrz skrzyżowanie dróg A4/A8.
 
 
tqmeh 
Forum Lider


Dołączył: 26 Mar 2009
Pochwał: 620
Posty: 3707
Skąd: DZL
Wysłany: 5 Marzec 2015, 16:47   

OK., to jest oczywiste, chodzi mi o ruch w trakcie budowy. Na odcinku Legnica - Lubin drogi się przeplatają. Chyba, że to tylko bazgroły projektanta - wizualizacja...
 
 
piotreg 
Administratore banitore


Dołączył: 23 Mar 2007
Pochwał: 1542
Posty: 31854
Skąd: DWR
Wysłany: 6 Marzec 2015, 14:24   

Łatwo nie będzie - zmiana organizacji ruchu + ogr. prędkości. Jak budowali A8, na A4 na krótkim odcinku wprowadzony był ruch wahadłowy.
 
 
wksek 
Forum Lider


Dołączył: 26 Lut 2009
Pochwał: 284
Posty: 2543
Skąd: Wrocław
Wysłany: 6 Marzec 2015, 14:57   

Poczekajcie aż ruszą z przebudową A4, wtedy będą mieć zagwostkę. :lol:
 
 
 
piotreg 
Administratore banitore


Dołączył: 23 Mar 2007
Pochwał: 1542
Posty: 31854
Skąd: DWR
Wysłany: 6 Marzec 2015, 15:07   

A kiedy ma ona ruszyć?
 
 
wksek 
Forum Lider


Dołączył: 26 Lut 2009
Pochwał: 284
Posty: 2543
Skąd: Wrocław
Wysłany: 13 Marzec 2015, 09:58   

Cytat:
Wielka przebudowa autostrady A4. Będą trzy pasy. Zniknie 8 węzłów

Zaczynają się przygotowania do wielkiej przebudowy autostrady A4. Trasa wreszcie będzie miała po trzy pasy ruchu. Zniknie aż osiem węzłów, powstaną za to trzy nowe. Droga na pewno będzie płatna.




Ruszają przygotowania do wielkiej przebudowy autostrady A4. Drogowcy chcą gruntownie wyremontować aż 110 kilometrów tej drogi i krótkiego fragmentu A18. Zmiany dla kierowców będą ogromne. - Właśnie zakończyliśmy etap prac przedprojektowych. Jeszcze w tym roku złożymy wniosek o decyzję środowiskową. Chcielibyśmy ją uzyskać w połowie 2015 roku - mówi Joanna Borkowska z wrocławskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.

Cały wyremontowany odcinek A4 płatny

Choć o przebudowie A4 mówi się od lat, dopiero teraz podjęto konkretne działania. Prawie na pewno na całym remontowanym odcinku kierowcy zapłacą za przejazd. Prawdopodobnie nie powstaną bramki poboru opłat. Nowe plany rządu zakładają bowiem, że w całym kraju za drogi płatne zapłacimy drogą elektroniczną lub dzięki winietom. Wszystkie wiadukty nad autostradą A4 zostaną wyburzone, w ich miejsce powstaną nowe, szersze - z chodnikami i ścieżkami rowerowymi. Autostrada doczeka się trzeciego pasa ruchu na obu jezdniach - od węzła Bielany do Krzyżowej.

8 węzłów na A4 do likwidacji

Do likwidacji przewidziano 8 węzłów. - Węzły na A4 są zbyt blisko siebie. To niezgodne z przepisami. Autostrada to droga ograniczonego dostępu, głównie dla ruchu tranzytowego. Zbyt gęste rozmieszczenie węzłów może sprzyjać sytuacjom potencjalnie niebezpiecznym. Na węzłach, które przewidziano do likwidacji, ruch jest niewielki. Obsługują one głównie ruch lokalny - dodaje rzecznik GDDKiA. Powstaną też trzy nowe zjazdy. - Legnica II to połączenie A4 z budowaną niedługo trasą S3. Węzeł LSSE będzie stanowił dojazd do strefy ekonomicznej. W tej okolicy jest znaczny ruch ciężarówek - mówi Joanna Borkowska. W tej chwili przy LSSE znajduje się zjazd z A4, ale nie spełnia on wymogów węzła autostradowego. Natomiast zupełnie nowy węzeł Strzeganowice ma zastąpić zlikwidowany zjazd Pietrzykowice.

Kiedy pojedziemy szerszą A4?

Projektowanie i budowa drogi potrwają około 5-6 lat. Teoretycznie więc przebudowa mogłaby skończyć się już w 2020 roku. Ale to bardzo optymistyczny termin. Po pierwsze, przebudowa autostrady wzbudza ogromne emocje mieszkańców i władz samorządów. Przede wszystkim ze względu na likwidację węzłów drogowych. - Ta droga zapewnia szybki dojazd do Wrocławia i Legnicy, gdzie pracuje wielu mieszkańców. Mamy duże zakłady, bez węzła ciężarówki nie będą miały jak wjechać na autostradę - denerwuje się Teresa Olkiewicz, wójt gminy Udanin. Na terenie jej gminy zlikwidowane zostaną węzły: Udanin i Jarosław. - Mamy ponad 40 hektarów na strefę ekonomiczną. To byłyby nowe miejsca pracy, ale bez węzłów strefa nie powstanie.

O likwidacji zjazdów wiadomo było od kilkunastu lat. Gminy miały więc czas, by wyremontować swoje drogi, którymi mieszkańcy i ciężarówki mogłyby dojeżdżać do autostrady. - Nasza gmina nie ma dużo pieniędzy, nigdy nie było nas stać na remonty dróg. Będziemy protestować przeciwko likwidacji węzłów - mówi pani wójt.

Polskie prawo pozwala samorządom i mieszkańcom protestować przeciwko drogowym inwestycjom przez długie lata i trudno się spodziewać, że z takiej szansy nie skorzystają przeciwnicy likwidacji węzłów na A4. Na pewno będzie ich bardzo wielu.

Po drugie, na razie na remont nie ma pieniędzy. Politycy rozważają powołanie państwowej spółki, która wzięłaby kredyt na przebudowę. Byłby on spłacany z pieniędzy pobieranych od kierowców. Możliwe też, że pieniądze na remont drogi znajdą się w budżecie państwa oraz w środkach unijnych. Na razie nie ma planów, by drogę zbudowała prywatna firma i pobierała za to opłaty (tak, jak jest np. na autostradzie A2 pod Poznaniem), choć i to nie jest wykluczone. Tak długo, jak nie będzie rządowej decyzji o finansowaniu remontu, trasa nie powstanie.

Marek Łapiński, poseł PO z Dolnego Śląska mówi, że za przebudową A4 lobbowała już grupa dolnośląskich polityków. - To jedna z kluczowych inwestycji dla naszego regionu. Parlamentarzyści pamiętają o niej, ale dzisiaj ważniejsza jest rozmowa z mieszkańcami o planowanych ogromnych zmianach. Bez szerokiej debaty nie pójdzie do przebudowy. To ogromne wyzwanie dla władz województwa, choć na razie w ogóle się o tym nie mówi - twierdzi były marszałek Dolnego Śląska.

Link
 
 
 
Chalek
Forum Lider

Dołączył: 16 Kwi 2009
Pochwał: 109
Posty: 228
Skąd: DJE
Wysłany: 9 Czerwiec 2015, 11:45   Budowa węzłów lub wiaduktów drogowych

tqmeh napisał/a:
OK., to jest oczywiste, chodzi mi o ruch w trakcie budowy. Na odcinku Legnica - Lubin drogi się przeplatają. Chyba, że to tylko bazgroły projektanta - wizualizacja...

tqmeh, sprawa jest b. prosta, ale tak, jak napisał Piotrek - wiąże się z ograniczeniem prędkości. Tu masz przykład jak wyglądała organizacja ruchu przy przecięciu drogi K-3 oraz S3 - węzeł Skwierzyna Zachód:





Kiedy dany wiadukt już powstanie, droga znowu przebiega na wprost, tylko że po lub pod wiaduktem.

LINK



A budowa toczy się dalej.

Pozdrawiam
 
 
Chalek
Forum Lider

Dołączył: 16 Kwi 2009
Pochwał: 109
Posty: 228
Skąd: DJE
Wysłany: 9 Czerwiec 2015, 12:07   Koszty przejazdu po modernizacji

O przebudowie A4 dowiedziałem się z Muzycznego Radia, wtedy też wypowiadała się Pani Minister infrastruktury, Maria Wasiak, która powiedziała że bardzo mocno pod uwagę brany jest wariant partnerstwa publiczno-prywatnego, a to oznaczać będzie tylko tyle, że modernizacją i zarządzaniem zajmie się wyłoniona w przetargu firma, a my kierowcy zapłacimy stawkę na pewno większą niż obowiązująca na autostradach zarządzanych przez GDDKiA...
 
 
tqmeh 
Forum Lider


Dołączył: 26 Mar 2009
Pochwał: 620
Posty: 3707
Skąd: DZL
Wysłany: 9 Czerwiec 2015, 13:22   

Już w sierpniu sprawdzę jak się jedzie starą drogą K-3/nową S3 do samego Świnoujścia. :-)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Możesz załączać pliki na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Rów - S3 - Dolny Śląsk | Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group