Forum Mapy Fotoradarów Antyradary Sid 6dcc679f135fe5e95bbc9a278767cb68 Mapa fotoradarów najpopularniejsze
RejestracjaRejestracja   ZalogujZaloguj   FAQFAQ   SzukajSzukaj


Poprzedni temat «» Następny temat
POMORSKIE - Miszewo - DK nr 20 (Gdańsk - Żukowo)
Autor Wiadomość
piotreg 
Administratore banitore


Dołączył: 23 Mar 2007
Pochwał: 1542
Posty: 31854
Skąd: DWR
Wysłany: 5 Styczeń 2015, 09:21   Miszewo - DK nr 20 (Gdańsk - Żukowo)

Cytat:
Fotoradar stacjonarny na terenie miejscowości Miszewo

- wylot z miejscowości
, zaraz za skrzyżowaniem z sygnalizacją świetlną, jadąc w kierunku Kościerzyny, ogr. (50)

Cytat:
Pomorze. Trzy nowe pułapki na piratów drogowych. Gdzie staną rejestratory?

W całej Polsce będzie ich 20, w miejscach, gdzie dochodzi do najgroźniejszych wypadków. Na Pomorzu w ten sposób będą zaznaczone trzy miejscowości. Nieoznakowane rejestratory przejazdów na czerwonym świetle sprawdziły się w innych krajach.


Prawdziwą pułapkę na drogowych piratów szykuje Główny Inspektorat Transportu Drogowego. Na wybranych skrzyżowaniach i przejściach dla pieszych stanie 20 niezidentyfikowanych rejestratorów, odnotowujących przejazdy na czerwonym świetle. Na Pomorzu będą trzy takie urządzenia - w Mostach w powiecie lęborskim (ul. Witosa i Krajowa), w Luzinie w powiecie wejherowskim (ul. Chłopska i Wilczka, gdzie krzyżują się drogi na Wejherowo i Lębork) i w Miszewie w powiecie kartuskim (ul. Gdańska).

Umieszczony na skrzyżowaniu system kamer i czujników rozpozna numery pojazdu przejeżdżającego na czerwonym świetle, a dodatkowa kamera nagra ujęcia z tyłu samochodu czy motocykla - Pierwsze z 20 urządzeń tego typu będą się pojawiać od stycznia - zapowiada Łukasz Majchrzak z Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym (CANARD).

- Stawiane będą w szczególnie niebezpiecznych miejscach. Kierowcy nie będą ostrzegani przed zbliżającym się "uzbrojonym" skrzyżowaniem, tak jak się to dzieje w przypadku fotoradarów. Te z zasady muszą być poprzedzone znakiem D-51 ("fotoradar"). Tymczasem urządzenia rejestrujące przejazdy na "czerwieni" nie będą nawet oznakowane. O rejestracji swojego wykroczenia kierowca dowie się dopiero po otrzymaniu mandatu.

Zdaniem Janusza Popiela, prezesa Stowarzyszenia Pomocy Poszkodowanym w Wypadkach i Kolizjach Drogowych "Alter Ego", rejestratory to dobry pomysł na poprawę bezpieczeństwa na polskich drogach. Nowy projekt GITD budzi jednak kontrowersje u niektórych kierowców.

Link
 
 
Automobil

Wysłany:    A może to Cię zainteresuje



 
 
pawel.mat33 
Dziędobry!

Dołączył: 13 Sty 2015
Posty: 3
Skąd: Wrzeszcz
Wysłany: 13 Styczeń 2015, 11:22   

Myślę że stawianie rejestratorów kontrolujących przejazdy na czerwonym świetle to dobry pomysł. Na drogach będzie zdecydowanie bezpieczniej, bo kierowcy nie będą dokładnie wiedzieli gdzie są rejestratory.
 
 
piotreg 
Administratore banitore


Dołączył: 23 Mar 2007
Pochwał: 1542
Posty: 31854
Skąd: DWR
Wysłany: 13 Styczeń 2015, 16:06   

Jak to nie? Przecież lista <itd> jest jawna. Nadto, systemy te będą funkcjonowały tylko na drogach krajowych. Kierujący szybko nauczą się tych miejsc. Brak stosownego oznakowania przy drogach istotnie na "dzień dobry" pociągnie za sobą sporą liczbę wykroczeń. Z każdym dniem liczba zarejestrowanych wykroczeń będzie jednak spadać...
 
 
piotreg 
Administratore banitore


Dołączył: 23 Mar 2007
Pochwał: 1542
Posty: 31854
Skąd: DWR
Wysłany: 27 Marzec 2015, 12:41   

System został już naniesiony na mapę GITD, więc niewykluczone, że jest już na chodzie.
 
 
piotreg 
Administratore banitore


Dołączył: 23 Mar 2007
Pochwał: 1542
Posty: 31854
Skąd: DWR
Wysłany: 8 Maj 2015, 09:33   

Oficjalnie - system jest już na chodzie!

Cytat:
GITD odebrał już 13 spośród 20 zestawów rejestratorów przejazdu na czerwonym świetle, za pośrednictwem których będzie prowadzony automatyczny nadzór nad skrzyżowaniami dróg na terenie Polski. Aktualnie monitorowane są już skrzyżowania: w województwie dolnośląskim w Polkowicach; w województwie pomorskim w Luzinie, Miszewie i Mostach; w województwie wielkopolskim w Komornikach i Pile; w województwie kujawsko – pomorskim w Grębocinie, Kowalu oraz Nakle nad Notecią; w województwie śląskim w Pyskowicach i Łaziskach Górnych; w województwie małopolskim w Olkuszu i Łukanowicach.


Link
 
 
piotreg 
Administratore banitore


Dołączył: 23 Mar 2007
Pochwał: 1542
Posty: 31854
Skąd: DWR
Wysłany: 18 Czerwiec 2015, 12:23   

Dodatkowo, w Miszewie, pojawił się niebieski słup pod Fotorapida. Zainstalowany został zaraz za skrzyżowaniem z sygnalizacją świetlną, jadąc w kierunku Kościerzyny.
 
 
euros 
Czai bazę

Dołączył: 08 Cze 2010
Użytkownik zbanowany
Zakaz pisania
Pochwał: 207
Ostrzeżeń: 4/5
Posty: 453
Skąd: się znamy?
Ostrzeżeń:
 6/3/6
Wysłany: 25 Czerwiec 2016, 14:55   

Cytat:
Mandat na skrzyżowaniu w Miszewie? "To kpina i zbijanie pieniędzy!"



– Miarka się przebrała – mówią kierowcy, dla których przejazd przez skrzyżowanie w Miszewie zakończył się mandatem i punktami karnymi. 500 zł i 6 punktów. Za co? Za warunkowy skręt w prawo.


– To kpina i zbijanie pieniędzy na mandatach! Stoimy w korku, bo boimy się dostać kolejny mandat i punkty karne – mówią kierowcy, który zgłosili się do naszej Redakcji w ręku trzymając zdjęcia zrobione na skrzyżowaniu w Miszewie. Czują się oszukani i zniesmaczeni, bo według nich najnowszy system rejestracji przejazdu na czerwonym świetle w tym miejscu wcale nie ma zadbać o bezpieczeństwo na drodze, ale o stan kasy operatora. Skąd wziął się problem?

Nowy system = nowa jakość?

W lutym tego roku Główny Inspektorat Transportu Drogowego zainstalował na skrzyżowaniu drogi krajowej nr 20 i powiatowej w miejscowości Miszewo rejestrator przejazdu na czerwonym świetle. Instalacje składają się z kamer poglądowych, monitorujących wjazdy na skrzyżowanie oraz kamer ANPR (z ang. automatic number plate recognition). Ich zadaniem jest prowadzenie identyfikacji typów pojazdów oraz ich numerów rejestracyjnych. Dodatkowym elementem jest komponent sterujący, który odpowiada za przekazywanie zgromadzonych danych do Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym (CANARD). Materiały z kamer będą podstawą do prowadzenia czynności wyjaśniających w przypadku kierowców, którzy nie zastosowali się do przepisów, dotyczących sygnalizacji świetlnej, powodując tym samym duże zagrożenie dla zdrowia i życia innych uczestników ruchu, obecnych na skrzyżowaniu. Warto dodać, że na terenie Polski znajduje się jedynie 20 tego typu rejestratorów. Na ternie województwa pomorskiego system CANARD funkcjonuje jedynie w trzech miejscach: Luzinie (powiat wejherowski), Mostach (powiat lęborski) i właśnie w Miszewie.

Zamiast bezpieczeństwa są kroki, mandaty i punkty karne

Dzięki systemowi kierowcy mieli poczuć się bezpieczniej – każdorazowy przejazd na czerwonym świetle przez skrzyżowanie kończy się bezwzględnym mandatem w wysokości 500 złotych i punktami karnymi (maksymalnie 6).

Po jakimś czasie okazało się jednak, że system spełnia swoje zadanie aż za dobrze.
– Ktoś tu chyba nie zauważył, że mamy coś takiego, jak warunkowe światło w prawo w kierunku Przodkowa – mówi jeden z kierowców.

Sytuacja dotyczy warunkowego skrętu w prawo w kierunku miejscowości Przodkowo. Jadąc drogą krajową nr 20 od strony Chwaszczyna, kierowca mający warunkowe światło do skrętu w prawo w kierunku miejscowości Przodkowo, wychwytywany jest przez rejestrator znajdując się już na drodze powiatowej, co oczywiście wiąże się z mandatem i punktami karnymi.

– Rejestrator w ogóle nie uwzględnia możliwości warunkowego prawoskrętu, traktując kierowców w taki sam sposób, jakby przejeżdżali na czerwonym świetle od strony miejscowości Pępowo – zauważa kierowca.

Efekt? Zdjęcie za 500 zł i 6 punktów karnych.

– Dwa razy dałem się nabrać w tym miejscu. Teraz to już wolę poczekać – mówi drugi kierowca. – Co ciekawe zauważyłem, że na tym warunkowym wszyscy stoją, bo boją się mandatu. Efekt? Mamy korek o który i tak w tym miejscu nie jest trudno, zwłaszcza w godzinach szczytu – twierdzi kierowca.

GDDKiA: widzimy problem, ale...

– Miarka się przebrała i postanowiłem się odwołać. Napisałem więc do Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowej i Autostrad (GDDKiA), bo w końcu droga, przez którą biegnie skrzyżowanie, jest krajowa – zauważa drugi z kierowców. – Niestety nie otrzymałem żadnej odpowiedzi.
Dlaczego?

– Jako Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad pełnimy funkcję zarządcy drogi, ale nie odpowiadamy za sam system – mówi Bartłomiej Banach, Naczelnik Wydziału bezpieczeństwa ruchu drogowego i zarządzania ruchem z gdańskiej GDDKiA. – Za system, o którym rozmawiamy, odpowiada Główny Inspektorat Transportu Drogowego, a ściślej Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym.

Według Naczelnika GDDKiA wszelkie skargi i zapytania dotyczące rejestratorów przejazdu na skrzyżowaniu w Miszewie przesyła właśnie do Inspektoratu Transportu Drogowego.
– Spełniamy swoją rolę i kierujemy otrzymane pisma do Inspektoratu i to w ich gestii leży odpowiedź na zarzuty kierowane przez kierowców – tłumaczy Bartłomiej Banach. – Oczywiście doszły nas słuchy, że jest problem ze skrzyżowaniem, ale Główny Inspektorat Transportu Drogowego twierdzi co innego – mówi Naczelnik.

"Sprawa wymaga głębszego zastanowienia"

Nasza redakcja zwróciła się więc z tym samym zapytaniem również do rzecznika Głównego Inspektoratu Transportu Drogowego – Łukasza Majchrzaka. Niestety nie uzyskaliśmy odpowiedzi na pytania nurtujące kierowców.

– Oczywiście potwierdzam otrzymanie państwa zapytania, jednak sprawa wymaga głębszego zastanowienia i jesteśmy w trakcie przygotowywania stosownej odpowiedzi – mówi Michał Staniszewski z Głównego Inspektoratu.

Kiedy otrzymamy odpowiedź?

– Szacujemy, że zajmie to nam około dwóch tygodni – twierdzi M. Staniszewski.
Miejmy nadzieję, że po dwóch tygodniach głębszych namysłów Główny Inspektorat Transportu Drogowego stwierdzi, że to nie kierowcy w tym miejscu nagminnie łamią przepisy, tylko niesprawiedliwy system. Do sprawy będziemy wracać.

Link

Autor postu otrzymał pochwałę.
 
 
piotreg 
Administratore banitore


Dołączył: 23 Mar 2007
Pochwał: 1542
Posty: 31854
Skąd: DWR
Wysłany: 26 Czerwiec 2016, 09:26   

Nad czym tu się zastanawiać! :o GITD powinien przeanalizować materiał dowodowy i na tej podstawie rozwiać błyskawicznie wszelkie wątpliwości. Jeśli kierujący, wykonując manewr skrętu w prawo, nie zatrzyma się przed strzałką warunkową, popełnia wykroczenie, polegające się na nie stosowaniu się do sygnalizacji świetlnej i wówczas mandat karny nałożony jest w sposób jak najbardziej prawidłowy! A co jeśli "pokrzywdzeni" zatrzymywali się przed strzałką warunkową? Na moje oko trzeba będzie ją zdemontować - tak będzie najłatwiej. :lol:
 
 
piotreg 
Administratore banitore


Dołączył: 23 Mar 2007
Pochwał: 1542
Posty: 31854
Skąd: DWR
Wysłany: 22 Marzec 2022, 16:28   

Wyeksploatowane "canarki" firmy Zurad będą wymieniane na francuskie MESTA Fusion RN. W miejscowości Miszewo już niebawem stanie "francuska wieża".

Więcej na temat samego urządzenia tutaj.
 
 
piotreg 
Administratore banitore


Dołączył: 23 Mar 2007
Pochwał: 1542
Posty: 31854
Skąd: DWR
Wysłany: 31 Marzec 2023, 13:20   

Miała być Mesta Fusion, będzie MRCD.
 
 
piotreg 
Administratore banitore


Dołączył: 23 Mar 2007
Pochwał: 1542
Posty: 31854
Skąd: DWR
Wysłany: 14 Listopad 2023, 08:56   

Multaradar CD, nr seryjny urządzenia 593-072-73335. Legalizacja ważna do 19 sierpnia 2024 r.
 
 
piotreg 
Administratore banitore


Dołączył: 23 Mar 2007
Pochwał: 1542
Posty: 31854
Skąd: DWR
Wysłany: 19 Grudzień 2023, 12:51   

Cytat:
Fotoradary i tysiące wykroczeń. Znamy tegorocznych rekordzistów!

W powiecie kartuskim zlokalizowanych jest sześć tzw. fotoradarów oraz jeden system RedLight w Miszewie. Wszystkie z nich w sumie zapisały blisko sześć tysięcy naruszeń w tym roku. Rekordzistą okazał się kierowca BMW, który dozwoloną prędkość 50 km/h przekroczył o 95 km/h. Został on złapany w Tuchomiu. Jakich rekordzistów mają pozostały rejestratory?


Od początku 2023 roku fotoradary zlokalizowane na terenie powiatu kartuskiego zarejestrowały 4.687 naruszeń prędkości. Dodatkowo system RedLight w Miszewie zarejestrował 1.041 naruszeń niestosowania się do sygnału świetlnego. Ile wykroczeń i jakich rekordzistów mają poszczególne fotoradary?

Fotoradar w Kartuzach zarejestrował 948 naruszeń przekroczenia dozwolonej prędkości, w tym największe popełnił kierujący nissanem, który przekroczył dozwoloną prędkość 50 km/h o 41 km/h. Rejestrator w Wieżycy zarejestrował z kolei 924 naruszeń, a rekordzistą tego fotoradaru jest kierujący mercedesem, który na odcinku, gdzie dozwolona prędkość wynosi 70 km/h, pędził z prędkością 145 km/h. Fotoradar w Tuchomiu zarejestrował 568 naruszeń przekroczenia dozwolonej prędkości. Największe wykroczenie należy do kierującego BMW, który przekroczył dozwoloną prędkość 50 km/h o 95 km/h. I tym samym jest też rekordzistą 2023 roku w powiecie kartuskim.

Nowy fotoradar w Tuchomiu, który "swoją pracę" zaczął na przełomie maja i czerwca zarejestrował 1 051 naruszeń, z tego największe należy do kierującego mercedesem, który na odcinku, gdzie dopuszczalna prędkość wynosi 50 km, pędził z prędkością 134 km/h. Wynik fotoradaru w Egiertowie to 919 naruszeń przekroczenia dozwolonej prędkości, a największe należy do kierującego BMW, który przekroczył dozwoloną prędkość 50 km/h o 50 km/h. Fotoradar w Żukowie zarejestrował 277 naruszeń przekroczenia dozwolonej prędkości. Rekordzistą tego miernika jest kierujący audi. który pędził w terenie zabudowanym z prędkością 106 km/h.

Poza fotoradarami w powiecie kartuskim działa też system RedLight w Miszewie. Od początku br. zarejestrował on 1.041 naruszeń niestosowania się do sygnału świetlnego.

Nadmierna prędkość i niedostosowanie jej do warunków na drodze, to ciągle główna przyczyna wypadków drogowych. O bezpieczeństwo uczestników ruchu dbają nie tylko fotoradary, które mają zapobiegać nadmiernej prędkości, ale także codzienne służby i kontrole policji. Aby do niebezpiecznych sytuacji na drodze dochodziło jak najrzadziej, policjanci z drogówki skrupulatnie przyglądają się zachowaniu kierowców. Kierowcy, którzy w rażący sposób łamią przepisy muszą wiec liczyć się z surowymi konsekwencjami.

- Mimo, że każdy kierowca, pieszy, czy rowerzysta wie jakie są ich powody, wypadki niestety wciąż się zdarzają. A przecież wielu tragediom można zapobiec. Wystarczy stosować kilka prostych, ale bardzo istotnych zasad. Wsiadając za kierownicę zawsze i bezwzględnie kierowcy powinni przestrzegać przepisów. To podstawa bezpieczeństwa na drodze. Aby do wypadków dochodziło jak najrzadziej ważne są również inne z pozoru drobne elementy - podkreśla sierż. Aldona Naczk, rzecznik kartuskiej policji.

- Pamiętajmy, aby wybierając się w dłuższą podróż odpowiednio wcześniej zaplanować trasę, zapoznać się z ewentualnymi utrudnieniami. Ta kwestia zajmuje kilka minut, a pozwala zaoszczędzić sporo czasu i nerwów w czasie podróży. Pamiętajmy również o przerwach. Kilkugodzinna jazda może być na tyle męcząca, że spowoduje dużo wolniejsze rekcje kierowcy. Kolejnym istotnym elementem jest sprawdzenie stanu technicznego pojazdu, bo sprawny samochód przy zachowaniu pozostałych zasad bezpieczeństwa pozwoli nam bezpiecznie dojechać do celu. Oczywiście wypadki zdarzają się również w sytuacjach kiedy kierowcy mają do przejechania kilka, czy kilkanaście kilometrów. Krótsza podróż nie zwalnia z przestrzegania przepisów i zachowania czujności za kierownicą. W tym przypadku zasady bezpieczeństwa są takie same. Niemniej jednak zbyt duża prędkość, a właściwie jej niedostosowanie do przepisów i warunków na drodze, to wciąż główna przyczyna tragedii - przestrzega.

Dla zapewnienia bezpieczeństwa, na drodze nie może zabraknąć oczywiście policjantów. Dlatego mundurowi z drogówki konsekwentnie egzekwują przestrzeganie przepisów od zmotoryzowanych i nie tylko. Dzięki współpracy pomiędzy policyjnymi jednostkami możliwe jest wystawienie większej liczby patroli w newralgicznych miejscach na drogach. Dobrym przykładem są policyjne działania "Prędkość". W ich realizację zaangażowani są policjanci z drogówki. Dzięki konsekwentnym pomiarom prędkości udaję się skutecznie eliminować najbardziej agresywne zachowania na drodze. Należy się również liczyć z kaskadowymi pomiarami prędkości. Wspomniane kontrole niejednokrotnie potwierdziły swoją skuteczność. Polegają one na rozmieszczeniu kilku patroli rozstawionych na krótkim odcinku drogi.

- Apelujemy by na drodze zachować szczególną ostrożność! Pamiętajmy! Bezpieczna prędkość to ta dostosowana do natężenia ruchu, obowiązujących limitów prędkości, warunków atmosferycznych, stanu nawierzchni, a także własnych umiejętności - apeluje oficer prasowy Komendy Powiatowej Policji w Kartuzach.

Link
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Możesz załączać pliki na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
POMORSKIE - Miszewo - DK nr 20 (Gdańsk - Żukowo) | Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group