Wykaz planowanych lokalizacji systemów Red light (kolorem niebieskim oznaczono lokalizacje rezerwowe).
Cytat:
- Łódź, ul. Mickiewicza/Żeromskiego
- Łódź, ul. Rondo Inwalidów/Rokicińska/Puszkina
- Łódź, ul. Strugi/Kościuszki
- Łódź, ul. Zgierska/al. Włókniarzy/al. Sikorskiego - rondo/Biłyka
- Łódź, al. Włókniarzy/Drewnowska
- Łódź, al. Włókniarzy/Lutomierska
- Łódź, al. Jana Pawła II/Obywatelska
- Łódź, al. Władysława Bartoszewskiego/Pabianicka
- Łódź, ul. Kopcińskiego/Narutowicza
- Warszawa, al. Prymasa Tysiąclecia/Wolska
- Warszawa, al. Krakowska/Łopuszańska
- Warszawa, Pl. Zawiszy/Towarowa
- Nowy Sącz, ul. Kilińskiego/Królowej Jadwigi
- Kraków, ul. Kuklińskiego/Nowohucka
- Kraków, ul. Konopnickiej/Wadowicka/Kalwaryjska
- Kraków, ul. Nowohucka/al. Pokoju
- Kraków, ul. Wadowicka-Zakopiańska/Tischnera - Bożka
- Katowice, ul. Stęślickiego/Chorzowska
- Rzeszów, al. Piłsudskiego/al. Cieplińskiego
- Rzeszów, al. Rejtana/al. AK
- Rzeszów, ul. Krakowska/al. Gen. Okulickiego/al. Wincentego Witosa
- Lublin, Rondo Kuklińskiego - Lubomelska/al. Solidarności
- Lublin, al. Tysiąclecia/al. Unii Lubelskiej
- Poznań, Rondo Kaponiera/Roosvelta
- Szczecin, al. Wyzwolenia/al. Niepodległości
- Szczecin, ul. Taczaka/Derdowskiego
- Bydgoszcz, ul. Jagiellońska/Ogińskiego
- Bydgoszcz, ul. Skłodowskiej/Wyszyńskiego
- Bielsko-Biała, ul. Warszawska/Sarni Stok
- Ruda Śl., ul. 1 Maja/Kokota
- Kielce, ul. Sandomierska/al. Solidarności
- Zabrze, ul. Religi - Bytomska/Stelmacha
- Białystok, ul. Generała Nikodema Sulika/Kazimierza Wielkiego
- Białystok, ul. Zwierzyniecka/Św. PIO
- Płock, ul. Wyszogrodzka/Popiełuszki
- Sosnowiec, ul. Baczyńskiego/Piłsudskiego
- Piotrków Tryb., ul. Sikorskiego/Concordii
- Piotrków Tryb., al. Armii Krajowej/Piłsudskiego/al. Sikorskiego - Mikołów, ul. Cieszyńska/Gliwicka
- Gorzów Wlkp., Rondo Santockie
- Konin, ul. Dworcowa/Trasa Warszawska
- Wrocław, ul. Na Ostatnim Groszu/Bystrzycka
- Świdnica, ul. Esperantystów/Stęczyńskiego
- Wejherowo, ul. Cedrowa-Chopina
- Starogard Gdański, ul. Armii Krajowej/JP II/Boh. Monte Cassino
- Olsztyn, ul. Tuwima/Synów Pułku
- Słupsk - brak danych
- Pszczyna, ul. Górnośląska/Bielska
- Pszczyna, ul. Górnośląska/Męczenników Oświęcimskich
- Pszczyna, ul. Górnośląska/Bieruńska
- Skierniewice, ul. Widok/Wyszyńskiego
- Wieluń, ul. Piłsudskiego/Krakowskie Przedmieście/Częstochowska/18 stycznia
- Bolesławiec, al. Tysiąclecia/Bolesława Chrobrego
- Jelenia Góra, ul. Jana Pawła II/Grunwaldzka
- Żnin, ul. Mickiewicza 10
Przejechał na zielonym. Dostał mandat. To błąd wielu kierowców
Kierowca z woj. śląskiego został przyłapany przez fotoradar, jak rzekomo przejeżdża na czerwonym świetle przez skrzyżowanie. Przed świętami otrzymał wezwanie do zapłaty wraz ze zdjęciami, które miały potwierdzić wykroczenie. Zbulwersowany kierowca ma inne zdanie. Na dowód pokazał nagranie.
Z redakcją portalu bielskiedrogi.pl skontaktował się kierowca, który w swojej skrzynce znalazł dokumenty od Inspekcji Transportu Drogowego, na których widniała informacja o popełnionym wykroczeniu drogowym. Standardowo dołączono dwa zdjęcia potwierdzające przewinienie i zaproponowano mandat. Jak się jednak okazało, sprawa nie do końca jest jasna, bo kierowca ma nagranie z feralnego przejazdu.
Na udostępnionym wideo widać, że kierowca wjeżdża na skrzyżowanie, gdy strzałka świeci się na zielono. I choć nie postąpił prawidłowo, bo nie zatrzymał się przed sygnalizatorem, to nie przejechał na czerwonym świetle. A takie przewinienie miał właśnie popełnić.
Kierowca udał się do katowickiej delegatury ITD i okazał nagranie.
- Urzędnicy w rozmowie przyznali mu rację i ruszył proces odwołania się od materiału zgromadzonego jako dowód w sprawie wykroczenia polegającego na przejeździe przez czerwone światło - piszą bielskiedrogi.pl
Sprawa zatem może skończyć się na 500 złotych mandatu i 6 punktach karnych za przejazd na zielonej strzałce bez zatrzymania się przed sygnalizatorem. Zignorowanie czerwonego światła kosztowałoby mężczyznę o wiele więcej.
Witam. Na jakiej zasadzie działa system Redl Light na przejazdach kolejowych i czy znane są przypadki, że ktoś otrzymał pismo o powyższym i jak się sprawa zakończyła. Kto ten system obsługuje?
System obsługuje CANARD wchodzący w skład . Zasada działania jest jak w przypadku skrzyżowania ze światłami. Czyli kamery cały czas mają podgląd natomiast zapisywane są momenty uruchomienia sygnału czerwonego naprzemiennego. Oczywiście można przewinąć trochę do przodu i trochę do tyłu, później robią zdjęcie wykroczenia i korespondencja do "klienta".
Problem w tym, że w przypadku sygnalizacji świetlnej najpierw masz światło żółte - cykl trwający co najmniej 3 sek. Na przejeździe kolejowym masz od razu czerwone i system skalibrowany tak, że daje Ci 0,6 sekundy na reakcję. We Wrocławiu mam dwa przejazdy objęte system Red Light i szczerze powiem, omijam je szerokim łukiem.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Możesz załączać pliki na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum