Forum Mapy Fotoradarów Antyradary Sid 2040768acd9765b3b8d0cda1ffda7acb Mapa fotoradarów najpopularniejsze
RejestracjaRejestracja   ZalogujZaloguj   FAQFAQ   SzukajSzukaj


Poprzedni temat «» Następny temat
POMORSKIE - Mokrzyn - DK nr 20 (Bytów - Kościerzyna)
Autor Wiadomość
dvd 
Forum Lider


Dołączył: 26 Wrz 2009
Pochwał: 46
Posty: 172
Skąd: Rymanów
Wysłany: 28 Luty 2014, 17:44   Mokrzyn - DK nr 20 (Bytów - Kościerzyna)

Cytat:
Odcinkowy pomiar prędkości: ujawniono lokalizacje

Polskie drogi należą do najbardziej niebezpiecznych w Europie. Oczywiście w znacznej mierze jest tak za sprawą fatalnego stanu infrastruktury, niedostosowanej do liczby samochodów poruszających się po kraju, jednak częścią winy należy obarczyć kierowców. Nieprzemyślane manewry i ignorowanie limitów prędkości to ich główne grzechy. O ile w przypadku tych pierwszych przewinień ryzyko otrzymania mandatu jest raczej niewielkie, to spokojne czasy dla przekraczających dozwoloną prędkość właśnie przechodzą do historii. Inspekcja Transportu Drogowego ujawniła listę miejsc, w których uruchomiona zostanie odcinkowa kontrola prędkości.

Kierowcy zbytnio lubiący prędkość nie mają w Polsce łatwego życia. Oprócz policji i straży gminnych polują na nich również inspektorzy ITD. Oprócz 35 fotoradarów zamontowanych w nieoznakowanych radiowozach, dysponują oni także blisko 350 stacjonarnymi fotoradarami. Ten arsenał nie usatysfakcjonował jednak mundurowych, którzy zamierzają rozszerzyć go o broń ostateczną - zestawy do odcinkowego pomiaru prędkości. Tych nie da się oszukać hamując tuż przed urządzeniem i przyspieszając zaraz po jego minięciu, jak nagminnie robi się to w przypadku fotoradarów. Działanie urządzeń polega na rejestrowaniu czasu wjazdu samochodów w strefę pomiaru i wyjazdu z niej. Na podstawie tych danych system oblicza średnią prędkość. Jeśli będzie ona wyższa od dozwolonej na danym odcinku, do właściciela sfotografowanego pojazdu trafi przesyłka z propozycją przyjęcia mandatu lub wskazania sprawcy wykroczenia.

Poniżej prezentujemy listę lokalizacji, które zostaną objęte odcinkowym pomiarem prędkości wraz z długością kontrolowanego fragmentu drogi. Na szaro zaznaczono lokalizacje rezerwowe.



Decyzje o zlokalizowaniu odcinków, na których będzie mierzona prędkość, były podejmowane wspólnie z ekspertami zajmującymi się bezpieczeństwem drogowym z Politechniki Gdańskiej i Politechniki Krakowskiej. - Podstawowymi kryteriami branymi pod uwagę w typowaniu odcinków był stan bezpieczeństwa - mówi Łukasz Majchrzak z Inspekcji Transportu Drogowego. - Wybierano miejsca charakteryzujące się szczególnym zagrożeniem dla bezpieczeństwa ruchu drogowego, z uwzględnieniem wypadków spowodowanych niedostosowaniem prędkości przez kierujących pojazdami. Istotne były również warunki techniczne dla urządzeń bezpieczeństwa ruchu drogowego i ich umieszczania na drogach publicznych, jednolite limity prędkości na całej długości odcinka, a także brak większych skrzyżowań w obrębie planowanej instalacji.

Wjazd w strefę objętą odcinkowym pomiarem prędkości będzie oznaczany niebieskimi tablicami - jak ma to miejsce w przypadku zwykłych fotoradarów stacjonarnych, a system ma ruszyć na przełomie 2014 i 2015 roku. Dla ITD oznacza to spore opóźnienie względem pierwotnych założeń, w myśl których pierwszy zestaw odcinkowej kontroli prędkości miał zostać uruchomiony już w wakacje 2013 roku. Opóźnienie wiąże się z koniecznością uzyskania zatwierdzenia typu urządzeń pomiarowych w Głównym Urzędzie Miar.

Źródło: Link
 
 
Automobil

Wysłany:    A może to Cię zainteresuje



 
 
 
piotreg 
Administratore banitore


Dołączył: 23 Mar 2007
Pochwał: 1542
Posty: 31854
Skąd: DWR
Wysłany: 1 Marzec 2014, 11:09   

Monitorowany będzie wąski i kręty odcinek drogi K-20. Nie ma tam <ZAB> . Prędkość ograniczona znakami pionowymi do (70) .
 
 
piotreg 
Administratore banitore


Dołączył: 23 Mar 2007
Pochwał: 1542
Posty: 31854
Skąd: DWR
Wysłany: 30 Listopad 2015, 16:07   

Cytat:
Na Pomorzu gaz do dechy? Odcinkowy Pomiar Prędkości nie dla nas



Odcinkowy pomiar prędkości do końca roku ma działać w 29 lokalizacjach w całym kraju. Na Pomorzu miał być zamontowany w dwóch miejscach. Pojawiły się również spekulacje, że pojawi się znów na autostradzie. Tymczasem ostatecznie okazało się, że system województwo pomorskie całkowicie ominie.


Odcinkowy pomiar prędkości to element projektu Głównego Inspektoratu Transportu Drogowego. Urząd w 2011 roku przejął od policji nadzór nad infrastrukturą fotoradarową w Polsce i pod koniec 2012 roku rozpoczął budowę "centralnego systemu automatycznego nadzoru nad ruchem drogowym". Zakłada on m.in. budowę infrastruktury radarowej, na którą składać się będzie 400 stacjonarnych urządzeń rejestrujących, 20 kompletów urządzeń monitorujących przejazd na czerwonym świetle, 29 do odcinkowego pomiaru prędkości oraz 29 mobilnych urządzeń rejestrujących. Realizacja projektu ma potrwać do końca 2015 r.

Dlaczego odcinkowego pomiaru nie będzie na Pomorzu?

34 lokalizacje, gdzie mógłby zostać uruchomiony odcinkowy pomiar prędkości wskazali w 2014 roku specjaliści z Wydziału Inżynierii Lądowej Politechniki Gdańskiej i Polityki Krakowskiej. Na liście znalazły się m.in. dwa miejsca z Pomorza. Pierwszy odcinek o długości 2 km w ciągu drogi K-6 w Rumi, od skrzyżowania ul. Jana III Sobieskiego i Sabata (przy Galerii Rumia) do granicy miasta w kierunku Gdyni. Drugi to odcinek liczący 3,18 km w ciągu drogi krajowej nr 20, na wysokości miejscowości Mokrzyn.

Zgodnie z założeniami projektu, GITD mogła wybrać tylko 29 miejsc, gdzie odcinkowy pomiar prędkości zostanie uruchomiony. Na ostatecznej liście zabrakło województwa pomorskiego. Dlaczego? Jak tłumaczą przedstawiciele GITD, nie można powiedzieć, że Pomorze zostało pominięte, po prostu inne lokalizacje lepiej spełniały określone kryteria.

Jakimi kryteriami zatem kierowali się specjaliści? Decydował stan bezpieczeństwa ruchu drogowego, warunki techniczne, czyli wszystkie czynniki, które pozwoliłyby na umieszczenie urządzeń na drodze, a także jednolite limity prędkości na całej długości odcinka. Jednocześnie brane pod uwagę były również m.in. kwestie infrastrukturalne czy też planowane remonty dróg. Dodatkowo, z uwagi na wymagania wynikające z projektu, jednym z kryteriów było zlokalizowanie miejsc objętych nadzorem wyłącznie na drogach krajowych zarządzanych przez Generalną Dyrekcję Dróg Krajowych i Autostrad.

Ostatecznie odcinkowego pomiaru prędkości nie będzie w trzech województwach: wielkopolskim, kujawsko-pomorskim i pomorskim.

Autostrada bez kontroli?

Kiedy pod koniec kwietnia 2011 roku przed wjazdami na autostradę A1, m.in. w Rusocinie, stanęły znaki z napisem "odcinkowy pomiar prędkości", kierowcy uznali za pewnik, że system na autostradzie jest i wkrótce zacznie wystawiać mandaty. Okazuje się jednak, że nigdy takich planów nie było, a odcinkowy pomiar prędkości, który nadal działa na A1, służy zarządcy jedynie do celów statystycznych.

Ten stan rzeczy potwierdza GITD. - Odcinkowy pomiar prędkości nie jest przewidziany na żadnej autostradzie w Polsce - mówi Adam Jasiński z GITD.

Ze statystyk wiadomo, że około 10 proc. kierowców korzystających z autostrady przekracza dozwoloną prędkość. Jak więc zarządca A1 planuje walczyć z niepokornymi kierowcami? Tu pomóc mają policjanci patrolujący trasę nieoznakowanymi radiowozami, wyposażonymi w wideorejestratory.

Eksperci: Szkoda, że urządzeń zabraknie na Pomorzu

- Każdy system, który ma wychwytywać kierowców, którzy przekraczają prędkość, wpływa na poprawę bezpieczeństwa. Takie systemy są potrzebne i wszędzie mają zastosowanie - mówi mł. asp. Tomasz Latusek z Wydziału Prewencji i Ruchu Drogowego KWP w Gdańsku.

- Każdy zna na pewno taką sytuację: pojazd przed fotoradarem zwalnia, a tuż za nim kierowca rozpoczyna nabieranie prędkości. W przypadku odcinkowego pomiaru taka sytuacja się nie zdarzy. System wymusza na kierowcy utrzymanie stałej prędkości - dodaje Tomasz Latusek.

- Odcinkowy pomiar prędkości to zła wiadomość dla cwaniaków i drogowych piratów. Osoby, które cenią swoje bezpieczeństwo i komfort podróży, zyskują wsparcie ze strony tego systemu - mówi Sylwester Pawłowski z projektu edukacyjnego Świadomy Kierowca.

- Szkoda, że nie będzie na Pomorzu tego rozwiązania. Fotoradary to tylko punktowe pomiary. Może powstanie mobilna wersja odcinkowego pomiaru prędkości i będzie mogła okresowo działać tam, gdzie nie ma stacjonarnego rozwiązania. Długofalowo warto stawiać na ciekawą i zachęcającą do zmiany zachowań na drodze edukację dzieci i dorosłych - podkreśla Sylwester Pawłowski.

- My stale kontrolujemy drogi w miejscach, gdzie dochodzi najczęściej do przekraczania prędkości i gdzie w związku z tym jest najwięcej zdarzeń drogowych. Np. na ulicy Nowatorów w Gdańsku mamy ograniczenie prędkości do 50 km/h, dalej do 70 km/h. Odcinkowy pomiar prędkości doskonale by się tu sprawdził, bo kierowca, który wjechałby w tę strefę 100 km/h, żeby się jakoś "uratować" musiałby od razu zahamować i jechać dalej 5 km/h - dodaje Tomasz Latusek.

Odcinkowy pomiar prędkości w opinii specjalistów zdecydowanie sprawdziłby się również na krajowej "szóstce", na odcinku Gdynia-Rumia, czyli w miejscu wstępnie wskazanym do zamontowania urządzenia.

- Przypominam, że pomimo dwóch pasów ruchu w każdym kierunku, na całym odcinku mamy ograniczenie do 50 km/h, o czym kierowcy często zapominają. Mamy tu bardzo dużo zdarzeń z udziałem pieszych - mówi Tomasz Latusek.

Na czym polega odcinkowy pomiar prędkości

System jest jednym z najskuteczniejszych narzędzi automatycznego nadzoru nad ruchem drogowym, stosowanym w krajach Unii Europejskiej już od kilkunastu lat. Jedną z jego kluczowych zalet jest wymuszanie na kierowcach przestrzegania dopuszczalnej prędkości na całej długości kontrolowanego odcinka.

Odcinkowy Pomiar Prędkości od 2005 roku działa we Włoszech pod nazwą "Tutor". Jego funkcjonowanie zaowocowało zmniejszeniem liczby wypadków o 19 proc., a także 27-proc. spadkiem liczby rannych oraz o 51 proc. niższymi statystykami "zdarzeń ze skutkiem śmiertelnym" na odcinkach objętych kontrolą.

Z kolei na odcinku 2150 m drogi A-22 w wiedeńskim tunelu Kaisermühlen w czasie 10-letniego okresu stosowania Odcinkowego Pomiaru Prędkości nie wydarzył się ani jeden wypadek śmiertelny.

Odcinkowy Pomiar Prędkości stosowany jest na większości ruchliwych autostrad w okolicach Amsterdamu, Utrechtu, Hagi i Rotterdamu. Na autostradzie A-13 z Hagi do Rotterdamu po instalacji systemu w 2002 roku, jedynie 0,5 proc. kierujących przekraczało dozwoloną prędkość, a liczba wypadków na monitorowanym odcinku spadła o 47 proc.

Jak to działa? Na drodze ustawiane są dwie bramki z kamerami, które robią zdjęcia pojazdu. Jedno na bramce wjazdowej, drugie na wyjazdowej. Na podstawie czasu przejazdu system oblicza średnią prędkość, jeśli okaże się wyższa od dopuszczalnej, będzie to oznaczać, że popełniono wykroczenie. Zdjęcie takiego zostanie wysłane do inspekcji i dalsza procedura będzie taka sama, jak w przypadku zdjęć z fotoradaru.

Bramki z kamerami są ustawiane na odcinkach nie przekraczających 10 km w terenie zabudowanym i 20 km poza nim.

Odcinkowy pomiar prędkości już działa w trzech lokalizacjach w Polsce. Pierwszy odcinek: Zwierki-Zabłudów (powiat białostocki, województwo podlaskie), droga K-19, odcinek 3,8 km. Kolejny monitorowany odcinek to miejscowość Łosiów (powiat brzeski, województwo opolskie), droga K-94, odcinek 2,2 km. Trzeci to miejscowość Łuszczów (powiat lubelski), droga K-82, odcinek 2,9 km.

Link
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Możesz załączać pliki na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
POMORSKIE - Mokrzyn - DK nr 20 (Bytów - Kościerzyna) | Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group