Ilekroć jadę tym odcinkiem drogi, zastanawiam się nad tym co wisi na drogą.
Zaraz za Żelaznem na ogr. jest bramownica przypominająca viaTOLL:
Urządzenia skierowane są tylko na jadących w kierunku Kłodzka. viaTOLL w tym miejscu? Raczej nie. Na całym odcinku krajowej ósemki (Wrocław - Kudowa-Słone) nie ma bramek poboru opłat viaTOLL (za wyjątkiem autostradowej obwodnicy Wrocławia).
5 km dalej na wlocie do Kłodzka znajduje się taka sama bramownica (zdjęcie mi nie wyszło). Tyle, że na niej urządzenia skierowane są tylko na jadących w kierunku Boboszowa.
Dołączył: 17 Mar 2009 Pochwał: 49 Posty: 700 Skąd: Kraków
Wysłany: 7 Styczeń 2014, 17:27
Pełno tego w kraju nad Wisłą. To prawdopodobnie element systemu mierzącego natężenie ruchu. Kamery się trafiają różne, ale charakterystyczne są dwie fotokomórki umieszczone na wysokości skrzynki z aparaturą.
No właśnie. Mnie tylko zastanawia rozmieszczenie tych bramek. Ich rozmieszczenie może sugerować, że może być to np. element odcinkowego pomiaru prędkości?
Dołączył: 18 Maj 2010 Pochwał: 21 Posty: 137 Skąd: Kłodzko
Wysłany: 13 Styczeń 2014, 04:18
piotreg napisał/a:
Zaraz za Żelaznem na ogr. jest bramownica przypominająca viaTOLL
A nieprawda. Drugie zdjęcie jest zrobione zaraz za skrzyżowaniem z Marcinowem (droga nr 33 w stronę Kłodzka), które anuluje ograniczenie do , czyli wolno tam jechać .
Ale to szczegół. Przechodząc do rzeczy, są to wagi "wtopione" w asfalt (tzw. system preselekcji ważenia pojazdów by GDDKiA. ) Swoją drogą, Piotrek, nie zauważyłeś, że przejeżdżasz po dziesięć razy poprawianym fragmencie asfaltu na ul. Wyspiańskiego? Serio, kilka razy po zamontowaniu wag było coś nie tak i... rozgrzebywali wszystko od nowa. :facepalm Tam, gdzie są bramki jest zakaz wyprzedzania dla samochodów ciężarowych. Pomiędzy nimi na pobliskim parkingu ustawiają się krokodylki, i czynią co mają czynić na podstawie informacji przesłanej bezprzewodowo z miejsca pomiaru: Link
Na podstawie własnych obserwacji mogę napisać, że często na ul. Wyspiańskiego bramki robią zdjęcia każdemu samochodowi, stanowią temat częstych rozmów na CB, a także zwalniają ruch (większość nie wie co to za cudo). Z tego co słyszałem, to w przyszłości ma być tu realizowany pomiar odcinkowy prędkości.
Budowa bramek przy skrzyżowaniu drogi nr 33 z Marcinowem: Link
Artykuliki z opisem - co i jak:
Cytat:
Budują wagę na krajowej trójce
Nowoczesna waga do ważenia pojazdów powstaje na drodze krajowej nr 3 między Wojcieszycami a Piechowicami. Robotnicy mają skończyć budowę do końca grudnia, ważenie rozpocznie się jednak dopiero w połowie 2012r.
Budowę zleciła Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad oddział we Wrocławiu. Ważenie ma odbywać się w obu kierunkach drogi krajowej nr 3. Czujniki nacisku zainstalowane są w nawierzchni jezdni, w dwóch miejscach: nieopodal Polcoloritu i tuż przed (patrząc od strony granicy) Wojcieszycami. Czujniki umieszczone w jezdni będą miały zakres pomiarowy od pół tony wzwyż, mogą pracować w temperaturze od – 40 do + 80 stopni Celsjusza.
– Ponadto na bramownicach będą znajdować się czujniki mierzące wysokość pojazdów, to z kolei pozwoli sprawdzić czy pojazdy nie przekraczają ponadnormatywnej wysokości ładunku – informuje Michał Nowakowski z biura prasowego GDDKiA we Wrocławiu.
Ważenie będzie odbywało się płynnie: przejeżdżający pojazd będzie rejestrowany. Jak wynika z opisu przedmiotu zamówienia, na masztach będą zainstalowane tzw. kamery ARTR (Automatyczne Rozpoznawanie Tablic Rejestracyjnych), identyfikujące numery tablic rejestracyjnych każdego pojazdu przejeżdżającego przez strefę preselekcyjnego ważenia pojazdów. Będą też cyfrowe kamery video dzień/noc rejestrującej obraz każdego przeciążonego pojazdu. Mają być też promienniki światła podczerwonego na "głęboką podczerwień", emitujące promieniowanie niewidoczne dla oka ludzkiego współpracujące z kamerami systemu rozpoznawania numerów tablic rejestracyjnych.
Wykonawca ma czas do końca roku na budowę wagi. Kontrola pojazdów rozpocznie się w połowie przyszłego roku i będzie ją prowadziła Inspekcja Transportu Drogowego.
Podobne wagi powstaną też w innych miejscach na Dolnym Śląsku: na drodze krajowej nr 8 (Kudowa Słone – Lewin Kłodzki) i na drodze krajowej nr 33 (odc. Kłodzko – Żelazno).
Podobna waga ma stanąć także na krajowej trójce w Jeleniej Górze, zamierza wybudować ją miasto.
W KŁODZKU MONTUJĄ WAGĘ DLA CIĘŻARÓWEK. MIASTO ZAKORKOWANE
Gigantyczne korki tworzące się na ul. Wyspiańskiego to efekt montażu systemu ważenia pojazdów.
Od początku 2012 roku polskie drogi wreszcie trochę odetchną, bowiem Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad postanowiła zbudować nowy system ważenia pojazdów. Zadania kosztującej pół miliarda złotych inwestycji to ochrona stanu technicznego dróg oraz wyłapywanie nieuczciwych przewoźników.
Od lat na polskich drogach obserwujemy stale rosnącą liczbę samochodów ciężarowych (na przykład w Płocku w ciągu pięciu lat ruch TIR-ów wzrósł o 50 procent), na dodatek znaczna część z nich nagminnie przekracza dopuszczalną masę całkowitą. A przecież z przeprowadzonych badań wynika, że samochód ciężarowy, który dwukrotnie przekroczył dopuszczalną masę, podczas jazdy zużywa drogę w tym samym stopniu co... dwa i pół miliona aut osobowych!
System preselekcyjnego ważenia pojazdów ciężarowych powstaje w Kłodzku na ul. Wyspiańskiego (na wysokości działek) i dalej na drodze nr 33 w kierunku Bystrzycy Kłodzkiej obok piekarni "Kajzerka". W tym w miejscu trzeba było zerwać asfalt, aby dostosować nawierzchnię do wagi. Wprowadzono ruch wahadłowy, a to pociągnęło za sobą gniew kierowców, bo na drodze momentalnie pojawiły się kilometrowe korki. Najgorzej jest w godzinach szczytu, gdzie trzeba odstać nawet kilkadziesiąt minut.
JAK TO DZIAŁA
Najważniejszym elementem bramki jest waga, czyli bardzo dokładna listwa pomiarowa wbudowana w nawierzchnię jezdni. Zasada działania jest prosta: kiedy po wadze przejeżdża nadmiernie obciążony pojazd, system automatycznie rejestruje informacje o nacisku każdej z osi i o jego masie całkowitej, następnie umieszczona nad jezdnią kamera wykonuje zdjęcie pojazdu i jego tablicy rejestracyjnej. Informacja o wykroczeniu drogą radiową błyskawicznie trafia do inspektorów transportu drogowego, którzy zatrzymują ciężarówkę i ważą ją na legalizowanej wadze stacjonarnej.
Gdy urzędowy pomiar potwierdzi wynik ważenia preselekcyjnego i przekroczenia parametrów wagowych, inspektorzy nie dopuszczają pojazdu do dalszej jazdy, a na nieuczciwego przewoźnika przeładowującego swój pojazd są nakładane kary w wysokości od kilku do kilkudziesięciu tysięcy złotych.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Możesz załączać pliki na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum