Forum Mapy Fotoradarów Antyradary Sid 8be34af20b4ceb4258ff07b720f9b864 Mapa fotoradarów najpopularniejsze
RejestracjaRejestracja   ZalogujZaloguj   FAQFAQ   SzukajSzukaj


Poprzedni temat «» Następny temat
Chorzów/Czeladź - Chorzowski odcinek DTŚ - odcinkowy pomiar prędkości
Autor Wiadomość
Qbek 
Forum Lider


Dołączył: 28 Paź 2009
Pochwał: 137
Posty: 1384
Skąd: znienacka
Wysłany: 4 Listopad 2013, 13:25   Chorzowski odcinek DTŚ - odcinkowy pomiar prędkości

Cytat:
183 km na godz. na DTŚ w Chorzowie. Niechlubny rekord

Na chorzowskim odcinku Drogowej Trasy Średnicowej już działa system zarządzania ruchem. Kamery mierzą m.in. prędkość samochodów. Rekordzista jechał 183 km na godz.

O takiej prędkości jednego z kierowców poinformowali chorzowscy drogowcy na portalu Twitter, gdzie na bieżąco informują o sytuacji na Drogowej Trasie Średnicowej. Działa tu też elektroniczny system zarządzania ruchem. Są tu cztery tablice, które informują o utrudnieniach, korkach czy wypadkach. Trasę obserwują też kamery, które pozwalają na prowadzenie tzw. odcinkowego pomiaru prędkości.

- W ramach testu Systemu Zarządzania Ruchem dokonano pomiarów prędkości - "rekordzista" jechał z prędkością 183 km na godz. - napisali chorzowscy drogowcy.

ŹRÓDŁO
 
 
Automobil

Wysłany:    testy antyradarów



 
 
piotreg 
Administratore banitore


Dołączył: 23 Mar 2007
Pochwał: 1542
Posty: 31855
Skąd: DWR
Wysłany: 4 Listopad 2013, 15:35   

Za ten niechlubny rekord i tak nie będzie - na tą chwilę - mkk.
Brak zatwierdzenia typu. Myślę, że więcej w temacie mógłby napisać STEFAN.
 
 
maniacus 
Dziędobry!

Dołączył: 27 Gru 2011
Pochwał: 7
Posty: 46
Skąd: Będzin
Wysłany: 4 Listopad 2013, 20:38   

Na to już nie ma rady :P Trzeba zacząć się stosować do przepisów. :twisted:
 
 
xander 
Dziędobry!

Dołączył: 28 Lis 2012
Pochwał: 9
Posty: 22
Skąd: Silesia
Wysłany: 5 Listopad 2013, 10:31   

No - nie jeździ się u nas wolno.

Ale wystarczy sobie na przykład zobaczyć drogę K-86: Stan z godziny 10 00. Bez problemu mamy przekroczenie o ponad 40 km/h. Zrobię zdjęcia tych czujek na DTŚ, jak będzie ładniejsza pogoda i wrzucę tutaj. :twisted:

fr2.jpg
Plik ściągnięto 905 raz(y) 237,18 KB

 
 
Qbek 
Forum Lider


Dołączył: 28 Paź 2009
Pochwał: 137
Posty: 1384
Skąd: znienacka
Wysłany: 5 Listopad 2013, 12:06   

Znalazłem dzisiaj tylko kamerę patrzącą na auta odjeżdżające w stronę Zabrza:

image.jpg
Plik ściągnięto 762 raz(y) 215,57 KB

image.jpg
Plik ściągnięto 623 raz(y) 166,92 KB

 
 
xander 
Dziędobry!

Dołączył: 28 Lis 2012
Pochwał: 9
Posty: 22
Skąd: Silesia
Wysłany: 5 Listopad 2013, 12:11   

Na tym przy Auchan jest identyczna.
 
 
maniacus 
Dziędobry!

Dołączył: 27 Gru 2011
Pochwał: 7
Posty: 46
Skąd: Będzin
Wysłany: 5 Listopad 2013, 12:16   

A wie ktoś gdzie jest pierwsza kamera w kierunku Chorzowa od Tunelu w Katowicach?
 
 
jakub
Forum Lider

Dołączył: 09 Mar 2009
Pochwał: 31
Posty: 477
Skąd: DZA
Wysłany: 5 Listopad 2013, 14:26   

Xander, każdy sobie może tak wejść i popatrzeć na kamerki jak wstawiłeś parę postów wyżej? Patrzyłem na mapkę googlowską, ale jakoś nie znalazłem tej opcji.
 
 
SpeedControl 
Się wciągnął

Dołączył: 28 Wrz 2010
Pochwał: 34
Posty: 275
Skąd: South Bavaria
Wysłany: 5 Listopad 2013, 15:01   

To są kamery podglądowe, akurat szukajcie dalej. Pomiar ma homologacje, tylko musi ktoś go obsługiwać, więc póki co będzie off, ale jak się ITD zainteresuje to będzie "on".

Cytat:
Kilka informacji o Systemie Zarządzania Ruchem na Drogowej Trasie Średnicowej DW nr 902 w Chorzowie

Dlaczego właśnie na Drogowej Trasie Średnicowej?

Droga wojewódzka nr 902 – Drogowa Trasa Średnicowa stanowi bardzo ważny element układu komunikacyjnego aglomeracji śląskiej. Dobowe natężenie ruchu na tej drodze przekracza 50 000 pojazdów. Parametry tej drogi (dwa razy po trzy pasy ruchu w jednym kierunku, bezkolizyjne węzły) powodują, że droga ta pełni funkcję „aglomeracyjnej autostrady” i prędkości rozwijane na tej drodze często przekraczają dopuszczalne 100 km/h. Jednocześnie występujące małe odległości między węzłami oraz istniejące zjazdy do obiektów handlowych (szczególnie na terenie miasta Chorzowa) powodują, że częste manewry włączania i wyłączania oraz przeplatania generują wiele sytuacji niebezpiecznych i skutkują zwiększoną liczbą wypadków i kolizji. Każde zdarzenie drogowe mające miejsce w ciągu Drogowej Trasy Średnicowej (wypadek, roboty drogowe, zamknięcie tunelu) powoduje, że w krótkim czasie tworzą się kilkukilometrowe zatory drogowe. Zmieniające się warunki atmosferyczne (szczególnie w okresie jesienno – zimowym) skutkują również zwiększeniem liczby kolizji i wypadków. Jak wykazują doświadczenia krajów europy zachodniej – niezmiernie ważnym elementem poprawy bezpieczeństwa ruchu na tego typu drogach jest system zarządzania ruchem (ITS) informujący kierowców o zmieniających się warunkach ruchu i z wyprzedzeniem ostrzegający o niebezpieczeństwach.

Powyższe fakty oraz doświadczenia z eksploatacji zakupionego w 2008 roku znaku zmiennej treści VMS - skłoniły pracowników MZUiM do opracowania projektu systemu zarządzania ruchem na DTŚ i wystąpienie z wnioskiem o dofinansowanie tego projektu ze środków UE. Projekt uzyskał dofinansowanie na bardzo korzystnym poziomie 85 % i obecnie został zrealizowany.

Jak działa System Zarządzania Ruchem?

System Zarządzania Ruchem na Drogowej Trasie Średnicowej działa podobnie jak wszystkie systemy zarządzania ruchem w dużych aglomeracjach europejskich – czyli na zasadzie zbierania informacji o ruchu drogowym (automatycznie oraz poprzez system monitoringu) oraz zarządzania tymi informacjami (podawanie ostrzeżeń dla kierujących, wprowadzanie koniecznych ograniczeń, zarządzanie potokami ruchu).

Zbieranie informacji odbywa się:
- poprzez dwie wielofunkcyjne stacje pogodowe, które poza pomiarem temperatury powietrza i nawierzchni jezdni - mierzą również wilgotność, intensywność opadu deszczu lub śniegu, siłę wiatru i skuteczność działania solanki w zimie,
- poprzez cztery kamery ANPR wysokiej rozdzielczości mające możliwość precyzyjnego odczytu numerów rejestracyjnych pojazdów, prowadzenia pomiaru natężenia ruchu, rejestrowania struktury rodzajowej tego ruchu oraz pomiaru prędkości pojazdów. System daje możliwość prowadzenia odcinkowego pomiaru prędkości,
- poprzez sześć kamer podglądowych, obrotowych o dużej rozdzielczości umożliwiających dokładną obserwację sytuacji ruchowej na całym chorzowskim odcinku DTŚ oraz na głównych węzłach dojazdowych (ul. Gałeczki, ul. BoWiD, ul. Dąbrowskiego, ul. Wolności). System jest przygotowany do prowadzenia rejestracji obrazu z tych kamer.

Wszystkie wyżej wymienione elementy połączone są siecią światłowodową z serwerem i stanowiskiem operatora zlokalizowanym w siedzibie MZUiM. Sieć światłowodowa została ułożona wzdłuż całego chorzowskiego odcinka DTŚ i posiada możliwości podłączenia kolejnych urządzeń w przypadku rozbudowy systemu.

Zarządzanie zebranymi informacjami odbywa się poprzez wyświetlanie ostrzeżeń pogodowych na tablicach zmiennej treści, generowanych automatycznie na podstawie algorytmów realizowanych przez stacje pogodowe. Na tablicach wyświetlane są również informacje i ostrzeżenia o robotach drogowych, wypadkach, zatorach, zawężeniach i innych niebezpieczeństwach. W ramach współpracy z Katowicami a w przyszłości z Gliwicami – tablice będą podawały informacje o zamknięciu tuneli zlokalizowanych w ciągu DTŚ.

Czy System Zarządzania Ruchem jest potrzebny i czy jest skuteczny?

Efektem działania systemu jest INFORMACJA (OSTRZEŻENIE). Nie podlega chyba dyskusji fakt, że informacja na temat warunków ruchu jest podstawą bezpieczeństwa na drodze. Znaki i sygnały drogowe to nic innego jak informacja przekazywana uczestnikowi ruchu w celu zapewnienia bezpiecznego i optymalnego poruszania się po drodze. Skuteczność Systemu Zarządzania Ruchem a w efekcie poprawa bezpieczeństwa, zależna jest od zachowań kierowców i od tego w jaki sposób będą chcieli skorzystać z informacji i ostrzeżeń podawanych przez System. Wszelkie ostrzeżenia o zagrożeniu wynikającym z warunków pogodowych (śliskość, gołoledź) powinny być potraktowane przez kierowców poważnie, gdyż są one efektem szczegółowych analiz dokonywanych przez stacje meteo a nie subiektywną oceną warunków atmosferycznych. Podobnie ostrzeżenia o robotach drogowych, wypadkach i zatorach – powinny skłonić kierujących do zmniejszenia prędkości i zachowania szczególnej ostrożności. Kierowcy wjeżdżający na chorzowski odcinek DTŚ powinni mieć również świadomość, że ich zachowania są monitorowane.
 
 
piotreg 
Administratore banitore


Dołączył: 23 Mar 2007
Pochwał: 1542
Posty: 31855
Skąd: DWR
Wysłany: 5 Listopad 2013, 15:44   

SpeedControl napisał/a:
To są kamery podglądowe, akurat szukajcie dalej. Pomiar ma homologacje, tylko musi ktoś go obsługiwać, więc póki co będzie off, ale jak się ITD zainteresuje to będzie "on".

Rozumiem, że więcej nie pozwolił w temacie powiedzieć ten Wielki z Poznania :lol:

Qbek napisał/a:
Znalazłem dzisiaj tylko kamerę patrzącą na auta odjeżdżające w stronę Zabrza:

Do odcinkowego pomiaru prędkości zapewne budowane będą bramownice na wzór tych od viaTOLL.
 
 
Qbek 
Forum Lider


Dołączył: 28 Paź 2009
Pochwał: 137
Posty: 1384
Skąd: znienacka
Wysłany: 5 Listopad 2013, 17:34   

maniacus napisał/a:
A wie ktoś gdzie jest pierwsza kamera w kierunku Chorzowa od Tunelu w Katowicach?

Katowice to nie Chorzów.

piotreg napisał/a:
Do odcinkowego pomiaru prędkości zapewne budowane będą bramownice na wzór tych od viaTOLL.

Niczego innego na chorzowskim odcinku DTŚ nie widziałem... a system działa...
 
 
piotreg 
Administratore banitore


Dołączył: 23 Mar 2007
Pochwał: 1542
Posty: 31855
Skąd: DWR
Wysłany: 5 Listopad 2013, 19:09   

Qbek napisał/a:
Niczego innego na chorzowskim odcinku DTŚ nie widziałem... a system działa...

Nie ma żadnego systemu. ITS daje możliwość odcinkowego pomiaru prędkości... wszystko w temacie!
 
 
SpeedControl 
Się wciągnął

Dołączył: 28 Wrz 2010
Pochwał: 34
Posty: 275
Skąd: South Bavaria
Wysłany: 6 Listopad 2013, 00:06   

piotreg napisał/a:
Rozumiem, że więcej nie pozwolił w temacie powiedzieć ten Wielki z Poznania :lol:

Wyjdź walnij się cegłówką i wróć... a potem przeproś. :mad: Bo to co napisałem, pisze w zacytowanych artykułach. Poza tym swoją wiedzę i info udostępniam gdzie chce w ilości jaka mi odpowiada.
 
 
piotreg 
Administratore banitore


Dołączył: 23 Mar 2007
Pochwał: 1542
Posty: 31855
Skąd: DWR
Wysłany: 6 Listopad 2013, 13:27   

Zobacz. Gdybyś Wielkiemu z Poznania takiego posta napisał, to zaraz zostałby on skasowany, a tu? Jest on nadal. Cegłówkę się nie pier... bo nie! Przepraszać też nie będę. Najwyżej obłożysz mnie ekskomuniką. :grin: Twoja niezależność powala. Normalnie forumowicz wyzwolony :lol:
 
 
SpeedControl 
Się wciągnął

Dołączył: 28 Wrz 2010
Pochwał: 34
Posty: 275
Skąd: South Bavaria
Wysłany: 7 Listopad 2013, 07:22   

Mogą napisać, jakbym chciał znowu wylecieć stamtąd. :grin: Lepiej odnieś się do mojego posta. Niektórzy na tym i tamtym forum powalają swoją niewiedzą :twisted:
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Możesz załączać pliki na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Chorzów/Czeladź - Chorzowski odcinek DTŚ - odcinkowy pomiar prędkości | Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group