Forum Mapy Fotoradarów Antyradary Sid aa25c565b44c7cbcff169b2c4df6c071 Mapa fotoradarów najpopularniejsze
RejestracjaRejestracja   ZalogujZaloguj   FAQFAQ   SzukajSzukaj


Poprzedni temat «» Następny temat
Radom - Fotoradary stacjonarne/atrapy fotoradarów stacjonarnych
Autor Wiadomość
phonemaniac
Videomaniac


Dołączył: 10 Paź 2008
Pochwał: 1316
Posty: 4393
Skąd: WKZ
Wysłany: 26 Kwiecień 2010, 09:26   

Skoro rada miasta podjęła decyzję o maszcie, to chyba biały postawią. :P Chyba, że w stronę policji ukłon zrobią. :P
 
 
Automobil

Wysłany:    Na laser jammery laserowe, a na fotoradary wiadomo, jaki antyradar - kierowcy mają do wyboru najlepsze modele - wykrywacze Escort, Valentine One, Noxo, Whistler wyposażone w euro pasma dla radarów.



 
 
 
piotreg 
Administratore banitore


Dołączył: 23 Mar 2007
Pochwał: 1542
Posty: 31855
Skąd: DWR
Wysłany: 26 Kwiecień 2010, 09:52   

Nie ma co gdybać. Poczekajmy. Równie dobrze 2. lata mogą go stawiać, a my w tym czasie niepotrzebnie bić pianę będziemy.
 
 
phonemaniac
Videomaniac


Dołączył: 10 Paź 2008
Pochwał: 1316
Posty: 4393
Skąd: WKZ
Wysłany: 28 Kwiecień 2010, 14:12   

Cytat:
Bezpieczeństwo na Słowackiego. Czy ten bat coś zmieni?

Statystyki dowodzą, że fotoradary przy przejściach dla pieszych nie zapobiegają wypadkom i potrąceniom przechodniów. Dlaczego ten na Słowackiego miałby skutecznie poprawić bezpieczeństwo?

Przejście dla pieszych przy wiadukcie na ul. Słowackiego jest jednym z najniebezpieczniejszych w mieście. Po miesiącach namysłu, jak poprawić tam bezpieczeństwo, prezydent Andrzej Kosztowniak zadecydował: ustawimy fotoradar. Odrzucono inne propozycje, takie jak azyl dla pieszych czy sygnalizacja świetlna uruchamiana przez przechodniów.

Nie wiem, czym się kierował prezydent? Radar jest drogi, kupno może wymagać zgody rady miejskiej, a to kolejna zwłoka. Wątpię, czy jego ustawienie coś zmieni, nawet jeśli będzie to prawdziwe i działające urządzenie, a nie sama skrzynka.

W Radomiu są trzy takie skrzynki, w których policja może umieścić stacjonarny fotoradar. Czy jest tam bezpiecznie? Nie. W ub. r. na przejściach dla pieszych, przy których stoją, doszło do kilku potrąceń pieszych. 5 czerwca na przejściu przy skrzyżowaniu Wierzbickiej i Żakowickiej został potrącony 43-letni mężczyzna. Z podejrzeniem złamania kręgosłupa przewieziono go do szpitala. Pół roku później na tym samym przejściu potrącony został inny czterdziestokilkuletni mężczyzna. W sierpniu pod kołami auta znalazła się kobieta przechodząca przez pasy na ul. 25 Czerwca przy skrzyżowaniu z ul. Wodną.

Do wypadków dochodzi również tam, gdzie zamiast skrzynek na fotoradary stoją tylko atrapy urządzenia. Kierowcy potrafią je odróżnić. Na przejściu dla pieszych na ul. Chrobrego w sąsiedztwie budynków Politechniki Radomskiej od grudnia 2007 r. do grudnia 2009 r. potrąconych zostało aż sześć osób.

Skrzynka, do której będzie można wstawić fotoradar, ma stanąć właśnie na ul. Słowackiego przy wiadukcie. Dlaczego na to zdecydował się prezydent? Jak mi tłumaczył, "tylko bat w postaci kary finansowej powstrzyma kierowców łamiących przepisy". Ale często to wcale nie nadmierna prędkość jest główną przyczyną potrąceń pieszych, a ograniczona widoczność.

Kiedy miasto kupi urządzenie? - pytam w biurze prasowym magistratu. - To kwestia kilku, a może nawet kilkunastu tygodni - mówi Katarzyna Piechota-Kaim, rzeczniczka prasowa prezydenta. - Urządzenie jest drogie, kosztuje ponad 100 tys. zł. Możliwe, że pieniądze na jego zakup będą pochodziły z rezerwy budżetowej. Jeśli nie, to konieczne będą przesunięcia w budżecie, na co muszą zgodzić się radni. Być może będzie też konieczne zorganizowanie przetargu.

Nie wiadomo też, kto będzie obsługiwał urządzenie. Miasto może je przekazać np. straży miejskiej lub policji.

Dla "Gazety" Bogumił Leśniewski, specjalista bezpieczeństwa ruchu drogowego

Tam nie prędkość jest powodem potrąceń pieszych, tylko to, że kierowca i pieszy wzajemnie się nie widzą. Fotoradar nic nie zmieni, a atrapa to już w ogóle bezsensowne rozwiązanie. Co z tego, że będzie się łapać kierowców, którzy przekraczają prędkość, skoro i tak nie poprawi się bezpieczeństwo pieszych?

Jeszcze raz zapraszam wszystkich, łącznie z panem prezydentem, na ulicę Słowackiego, by zobaczyli, jakie tam jest natężenie ruchu, szczególnie w kierunku Glinic. Znak nad przejściem z migającym światłem, który teraz tam jest, nie spełnia żadnej roli, jest niewidoczny, mały. Jest ustawiony na środku jezdni, nie jest w polu widzenia kierowców. Kierowca jest w stanie zauważyć taki znak, jeśli jest on umieszczony nad jezdnią, nad swoim pasem ruchu. Proponowałem tablicę świetlną, która byłaby uruchamiana w momencie, kiedy pieszy wchodzi na jezdnię.

Rzecz w tym, by poinformować kierowcę, że pieszy jest na jezdni.

Sam fotoradar nic nie da. Sygnalizacja świetlna - być może, ale mogą się przez to zwiększyć korki, bo obejmie cały cykl przejścia przez jezdnię od lewej do prawej krawędzi. Na 15-20 s musi być zatrzymany ruch, i to może spowodować zablokowanie go.

Jestem za azylem. Można nawet zrobić go na próbę. Jeśli takie rozwiązanie się nie sprawdzi, to po prostu azyl się usunie. Możemy zorganizować spotkanie, przedstawię prezentację. Najlepiej, żeby decydenci obejrzeli jeszcze raz ten wypadek, który jest zarejestrowany na monitoringu w końcu ub.r. Widać dokładnie, w jaki sposób to się stało. Kobieta, która zginęła, wyszła zza samochodu, a ta, która ją potrąciła, to nie był jakiś pirat drogowy.

Sebastian Pawłowski, kanclerz Bractwa Rowerowego

Fotoradar wyłapie tylko tych, którzy albo zjeżdżają za szybko z wiaduktu, albo na ten wiadukt za szybko wjeżdżają. Pieszy nadal nie będzie miał nawet minimum poczucia bezpieczeństwa na tej ulicy. Fotoradar nie zmusi do zatrzymania pojazdu, tak jak chociażby podniesione przejście dla pieszych czy sygnalizacja świetlna. Fotoradaru można nie zauważyć, przejechać za szybko i spowodować wypadek. Jeśli już ma tam być fotoradar, to warto znakiem ograniczyć w tym miejscu prędkość i zamiast do 50 km/godz., tak jak jest w mieście, zmniejszyć do 40 km/godz. Jednak nadal uważam, że najlepsza tam będzie sygnalizacja świetlna lub, tak jak wnioskowaliśmy jako stowarzyszenie, wyniesione przejście dla pieszych. To zmusiłoby każdego kierowcę, by zwolnił. Tu nie ma rozwiązań kompromisowych, jeśli chce się poprawić płynność jazdy samochodów, to jednocześnie pogarsza się warunki bezpieczeństwa pieszych.

Jeśli to będzie atrapa radaru, to kierowcy bardzo szybko się o tym dowiedzą i nic to nie da.

Katarzyna Kucharska, rzeczniczka prasowa Komendy Miejskiej Policji w Radomiu

W tej chwili nie jesteśmy w stanie ocenić, czy montaż fotoradaru przy wiadukcie na ul. Słowackiego poprawi bezpieczeństwo pieszych. Będzie to można stwierdzić po pewnym czasie. Policjanci będą rotacyjnie umieszczać tam fotoradar. Negatywnie zaopiniowaliśmy pomysł azylu, bo wysepka mogłaby zmniejszać płynność ruchu w kierunku Glinic i Idalina. Czekaliśmy na propozycje innego rozwiązania. Policjanci z drogówki nie brali udziału w konsultacjach, po których zapadła decyzja o montażu skrzynki na fotoradar.

LINK
 
 
 
phonemaniac
Videomaniac


Dołączył: 10 Paź 2008
Pochwał: 1316
Posty: 4393
Skąd: WKZ
Wysłany: 2 Maj 2010, 07:02   

Cytat:
Fotoradar przy kolejnej radomskiej ulicy

Przy skrzyżowaniu ulic 11 Listopada i Sportowej zostanie zamontowany na fotoradar. Będą jeszcze znaki informujące o pieszym znajdującym się na przejściu.

Rozwiązanie będzie identyczne jak w przypadku przejścia na Słowackiego koło wiaduktu.

- Zostanie zamontowany stojak pod fotoradar. Urządzenie będzie obrotowe, monitorujące ruch z obu stron ulicy 11 Listopada i Sportową. Dodatkowo, przed przejściem i nad nim zostaną zamontowane znaki informacyjne. Kiedy pieszy będzie się zbliżał do przejścia, zostanie uruchomiona fotokomórka i na znaku pojawi się informacja, że jest człowiek na przejściu - powiedział Bartosz Rutkowski, rzecznik Miejskiego Zarządu Dróg i Komunikacji w Radomiu.

Decyzję o zamontowaniu stojaka pod fotoradar podjęli w czwartek Andrzej Kosztowniak, prezydent miasta i Marek Czyż, dyrektor Miejskiego Zarządu Dróg i Komunikacji. Fotoradar ma zakupić magistrat, natomiast stojak oraz znaki ma zapewnić MZDiK.

- Być może stojak i znaki będą zamontowane już w maju – dodał Bartosz Rutkowski.

LINK

Oczywiście jak postawią w tych miejscach maszty, zrobię fotki i idą do Ciebie, piotreg :)
 
 
 
małymobil 
Moderatore

Dołączył: 10 Lis 2010
Pochwał: 1099
Posty: 3312
Skąd: TST/ WWL
Wysłany: 15 Luty 2011, 16:26   

Można to podciągnąć pod fotoradar

Link

Cytat:
Na drogach Mazowsza już niedługo pojawią się punkty kontroli czasu. Kierowcy, którzy ma objętym pomiarami odcinku jechać będą powyżej dozwolonej prędkości zostaną ukarani mandatami. Pomysł nie jest nowy, znany jest z rajdowych tras, teraz ma być on zastosowany do dyscyplinowania drogowych piratów. Od 1 lipca 2011 roku funkcjonariusze Inspekcji Transportu Drogowego będą mogli posługiwać się specjalnymi stacjonarnymi urządzeniami do mierzenia średniej prędkości auta na danym odcinku.

Pomiar ma się rozpoczynać i kończyć na specjalnych "bramkach" zaopatrzonych w zegary i zestawy kamer. Dzięki porównaniu czasu przejazdu i pokonanego dystansu można wyliczyć średnią prędkość. Kierowcy, którzy będą jechali szybciej, niż zezwalały na to przepisy, otrzymają do zapłacenia mandat.

Pierwsze bramki testowane są już w różnych miejscach w Polsce, jednak zdaniem Andrzeja Łuczyckiego, Mazowieckiego Wojewódzkiego Inspektora Transportu Drogowego na razie nie było ich jeszcze w regionie radomskim. Czy będą?

- Na pewno ten system zostanie zastosowany i na drogach Mazowsza, ale na razie nie wiadomo jeszcze, gdzie bramki zostaną zainstalowane. Zanim powstanie ostateczna lista takich miejsc odbędą się konsultacje z samorządami, wysłuchamy także opinii policji. Na pewno będą to miejsca uznawane za szczególnie niebezpieczne – stwierdził Andrzej Łuczycki.

Jego zdaniem system powstaje nie po to, by kierowcy "bali się", a dla poprawy bezpieczeństwa w ruchu drogowym.

- Bramki będą pomalowane na jaskrawe barwy i poprzedzone odpowiednimi znakami. Również kontrole fotoradarowe będą prowadzone w oznaczonych miejscach, znikną natomiast atrapy fotoradarów – zapewnił Andrzej Łuczycki.

Obsługą tego i innych systemów ma się zajmować nadzorowane przez ITD Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym.
 
 
piotreg 
Administratore banitore


Dołączył: 23 Mar 2007
Pochwał: 1542
Posty: 31855
Skąd: DWR
Wysłany: 15 Luty 2011, 16:40   

Więcej na temat radarów odcinkowych tu i tu.

Wydaje mi się, że mimo wszystko warto inwestować w radary odcinkowe, ale na autostradach, drogach ekspresowych i drogach szybkiego ruchu typu gierkówka itp.
 
 
ElComendante 
Dziędobry!

Dołączył: 10 Mar 2011
Posty: 3
Skąd: WR
Wysłany: 10 Marzec 2011, 10:39   

Informacyjnie - uwaga na fotoradar w maszcie na Wierzbickiej oraz w Zakrzewie (DW nr 740) przy posterunku, a także w Skaryszewie - ten też jest często załadowany.
 
 
piotreg 
Administratore banitore


Dołączył: 23 Mar 2007
Pochwał: 1542
Posty: 31855
Skąd: DWR
Wysłany: 10 Marzec 2011, 12:06   

A z tych zapowiadanych nowości coś wypaliło :?: :o
 
 
phonemaniac
Videomaniac


Dołączył: 10 Paź 2008
Pochwał: 1316
Posty: 4393
Skąd: WKZ
Wysłany: 10 Marzec 2011, 16:18   

Z nowości - czyli na ulicy Słowackiego - FR nie będzie, będą za to światełka przy przejściu.
 
 
 
phonemaniac
Videomaniac


Dołączył: 10 Paź 2008
Pochwał: 1316
Posty: 4393
Skąd: WKZ
Wysłany: 10 Marzec 2011, 18:18   

Cytat:
Przejście przy wiadukcie ocalało, będą światła

Problem bezpieczeństwa na przejściu dla pieszych na ul. Słowackiego przy wiadukcie rozwiązany? Miejski Zarząd Dróg i Komunikacji poinformował wczoraj, że zainstaluje tam wzbudzaną sygnalizację świetlną. Tym samym upadł pomysł radomskiej policji, by przejście w ogóle zlikwidować, a jezdnie odgrodzić betonowymi barierami

Jak informuje dyrektor MZDiK Kamil Tkaczyk, na zwołanym wczoraj spotkaniu roboczym analizowano siedem propozycji: budowę azylu dla pieszych na jezdni, likwidację przejścia i ustawienie barierek po obu stronach jezdni, likwidację przejścia i ustawienie betonowych barier na środku jezdni, budowę tzw. wyniesionego przejścia, kładki lub przejścia pod jezdnią w konstrukcji wiaduktu oraz ustawienie wzbudzanej sygnalizacji świetlnej. Ostatecznie wybrano tę ostatnią.

- W spotkaniu wzięli udział przedstawiciele MZDiK, policji, straży miejskiej oraz Wojewódzkiego Ośrodka Ruchu Drogowego - poinformował Tkaczyk. - Podczas tego spotkania podjęliśmy decyzję, że u zbiegu ulic Słowackiego i Nowogrodzkiej będzie zamontowana wzbudzana sygnalizacja świetlna uruchamiana przyciskiem przez pieszych.

To poważna zmiana, bo do tej pory policjanci opowiadali się za likwidacją przejścia, prezydent Kosztowniak chciał przy nim stawiać fotoradar, by skłonić kierowców do zdjęcia nogi z gazu, a drogowcy nie zajmowali jednoznacznego stanowiska.

Dyrektor MZDiK dodaje, że koszt zaprojektowania i zamontowania sygnalizacji to 220 tys. zł, które pierwotnie były zarezerwowane właśnie na zakup fotoradaru. Prezydent wydał zgodę na ich przesunięcie z budżetu straży miejskiej do budżetu MZDiK.

- Naszym zdaniem to rozwiązanie jest w stanie najlepiej pogodzić interesy pieszych i zmotoryzowanych mieszkańców Radomia, a jednocześnie poprawić tam bezpieczeństwo. Inwestycja ma być zrealizowana w tym roku - zapewnia Tkaczyk.

Czy na decyzję w sprawie przejścia wpłynęły zmiany personalne w MZDiK (Tkaczyk jest dyrektorem od kilku tygodni), czy może zmiany (również przed kilkoma tygodniami) na stanowisku miejskiego komendanta policji?

- Nie przypisywałbym tu sobie zasług, bo przecież prace nad znalezieniem dobrego rozwiązania prowadzono już od dłuższego czasu. Ale też prawdą jest, że ja od początku byłem za zainstalowaniem tam wzbudzanej sygnalizacji świetlnej. To jedyne rozsądne wyjście - mówi podinsp. Roman Jaśkiewicz, nowy komendant miejski policji w Radomiu.

Radny Waldemar Kordziński (PO), szef komisji bezpieczeństwa rady miejskiej, zmiany decyzji doszukuje się w naciskach społecznych. Na posiedzeniu komisji, które zwołał na dziś, miała być dyskusja właśnie o tym przejściu.

- Może to właśnie presja społeczna, próba zorganizowania konsultacji z mieszkańcami wpłynęła na zmianę decyzji - mówi. - Choć właściwie przyczyna nie jest najważniejsza. Najważniejsze, że podjęto decyzję, dzięki której zostanie rozdzielony ruch pieszych i samochodowy, a bezpieczeństwo się poprawi.

- To dobra wiadomość - uważa też Sebastian Pawłowski, kanclerz Bractwa Rowerowego, które od początku optowało za rozwiązaniem przyjaznym dla pieszych. - Bardzo się cieszymy, że decydenci wsłuchali się w głosy mieszkańców. Jednocześnie mamy nadzieję, że już nigdy więcej nie pojawią się koncepcje poprawy bezpieczeństwa pieszych poprzez likwidację przejść. Dziękuję "Gazecie" za nagłośnienie tematu, bez was nie udałoby się osiągnąć sukcesu. Dziękuję również prezydentowi za zmianę decyzji - dodaje Pawłowski.

Posiedzenie komisji bezpieczeństwa mimo wszystko się dziś odbędzie. Radni i ich goście: przedstawiciele MZDiK, policji, straży miejskiej, stowarzyszeń działających w kwestii bezpieczeństwa ruchu drogowego oraz mieszkańcy porozmawiają o przejściu przy dworcu PKP. Początek o godz. 16 w budynku USC przy ul. Moniuszki 9.

Niebezpieczne przejście

Na przejściu dla pieszych w pobliżu wiaduktu przy ul. Słowackiego wielokrotnie dochodziło do tragicznych wypadków. Do ostatniego doszło tuż przed ostatnią Wigilią - została tam potrącona kobieta. Kierowca uciekł, nie udzielając pomocy rannej pieszej, którą wezwana przez przechodniów karetka przewiozła do szpitala. W listopadzie 2009 r. na pasach zginęła młoda kobieta potrącona przez auto jadące od strony centrum. Pięć miesięcy wcześniej doszło w tym miejscu do podobnego zdarzenia, również zginęła kobieta. W 2007 r. na przejściu zjeżdżające z wiaduktu auto śmiertelnie potrąciło mężczyznę.

I o to chodziło, panowie - komentarz

Przez blisko półtora roku od ostatniego śmiertelnego wypadku na przejściu na Słowackiego wielokrotnie przypominałam na łamach "Gazety": problem trzeba rozwiązać, i to tak, by nie odbyło się to ze szkodą dla pieszych. Przez ten czas wielokrotnie słyszałam od policjantów i drogowców: "nie da się", "za drogo", "to niczego nie zmieni, a tylko stworzy korki".

Teraz okazało się, że można, że pieniądze się znalazły i że korki nie będą tak straszne. Skąd ta decyzja?

Drogowcy mają nowego szefa, policjanci - nowego komendanta. Czy zmiana to ich sprężyna? Pewności nie mam, ale sądzę, że tak. I liczę, że obaj panowie wyciągnęli wnioski z półtorarocznego pata, że będą słuchali opinii, dyskutowali i wybierali rozwiązania najlepsze. Nie dla najsilniejszych i najszybszych, tylko dla najsłabszych.

LINK

Cytat:
Czas zając się kolejnymi niebezpiecznymi miejscami

Na przejściu przez ul. Słowackiego przy wiadukcie będzie sygnalizacja świetlna. Niebezpiecznych miejsc, które od lat czekają na jakieś decyzje, jest w mieście wiele. Tylko tych decyzji nie ma kto podjąć

Ponad rok trwała walka o poprawę bezpieczeństwa na Słowackiego. Wciąż słyszeliśmy, że się na da. Teraz się dało.

Od blisko ośmiu lat Bractwo Rowerowe skrupulatnie notuje wypadki i kolizje, do których dochodzi w Radomiu. Przez tan czas na stworzonej przez rowerzystów stronie piesipodkolami.wradomiu.pl powstała mapa z zaznaczonymi szczególnie niebezpiecznymi miejscami, ale też z tymi, gdzie potrącenia zdarzają się sporadycznie. Zaznaczają i wypadki śmiertelne, i lekkie obrażenia. Co jeszcze można z niej wyczytać?

Że niebezpiecznie jest tam, gdzie "w trosce o bezpieczeństwo" zlikwidowano przejście dla pieszych. Przykład - ul. 25 Czerwca przy skrzyżowaniu z Skłodowskiej-Curie. W 2010 r. i styczniu 2011 r. były tam trzy potrącenia pieszych, w tym jedno śmiertelne. Dlaczego? Bo przejście przez wiele lat było, a ludzkie nawyki trudno wykorzenić.

Do wypadków często dochodzi na prostych i szerokich ulicach. Przykład - przejście na ul. 11 Listopada przy skrzyżowaniu ze Sportową. W latach 2008-2009 było tam sześć potrąceń, dwie osoby zginęły. Z tego przejścia często korzystają mieszkańcy bloków wybudowanych w latach 60., którzy często mieszkają tam od pół wieku i mają utarte ścieżki. Obie ofiary to osoby starsze. Swojego zadania nie spełniają pulsacyjne światełka, które zresztą przeważnie nie działają.

Szeroka i prosta jest też ul. Limanowskiego przy skrzyżowaniu z Przechodnią. Tam w latach 2007-2009 było osiem potrąceń. Ruch na przejściu jest bardzo duży. Często pokonują je uczniowie pobliskich szkół: podstawówki przy ul. Jarzyńskiego i gimnazjum przy ul. Staromiejskiej. Nie chroni ich postawiony na jezdni azyl. Od września uczniów będzie jeszcze więcej, bo na Staromiejską przenosi się IX LO.

Bezpieczeństwa nie gwarantuje ani prawdziwy fotoradar, ani jego atrapa. Wystarczy spojrzeć na to, co dzieje się na ul. Chrobrego koło politechniki. Atrapa fotoradaru stoi od lat. Od grudnia 2007 do grudnia 2009 r. było tam sześć potrąceń. Cztery razy pod kołami znalazły się młode kobiety, prawdopodobnie studentki. Warunki na jezdni pozwalają się rozpędzić, a pieszych spieszących się na autobusy jest mnóstwo. Prawdziwe fotoradary nie zapobiegły potrąceniom na pasach na ul. Wierzbickiej przy Żakowickiej i na ul. 25 Czerwca przy Wodnej.

I jeszcze fatalne skrzyżowanie Traugutta z Narutowicza. Notorycznie dochodzi na nim do stłuczek (ostatnia była w środę). Co kilka miesięcy pod kołami znajdują się piesi. W maju ub. r. w wypadku został ranny czteroletni chłopiec i dwie dwudziestokilkuletnie kobiety. Od 2007 r. do 2010 r. ranne zostały tam jeszcze trzy inne osoby, a na dwóch sąsiednich przejściach dwóch chłopców w wieku 10 i 13 lat.

W tych miejscach trzeba poprawić bezpieczeństwo, i to bez ociągania się i tłumaczenia, że się nie da. Jak? Odpowiedzi muszą znaleźć MZDiK i miejska policja. Z pomocą z pewnością pospieszą mieszkańcy i np. Bractwo Rowerowe, podpowiedzą, czego oczekują: czy sygnalizacji świetlnej, czy azylu, a może zaproponują inną organizację ruchu. Tylko, panowie urzędnicy i policjanci, konsultujcie, pytajcie i działajcie!

LINK
 
 
 
małymobil 
Moderatore

Dołączył: 10 Lis 2010
Pochwał: 1099
Posty: 3312
Skąd: TST/ WWL
Wysłany: 23 Czerwiec 2011, 22:12   

Wierzbicka. Z tyłu o ile dobrze zobaczyłem ma nr 60. Dziś pusty.

5.jpg
Plik ściągnięto 626 raz(y) 250,75 KB

4.jpg
Plik ściągnięto 603 raz(y) 124,19 KB

3.jpg
Plik ściągnięto 573 raz(y) 211,11 KB

1.jpg
Plik ściągnięto 627 raz(y) 116,5 KB

 
 
piotreg 
Administratore banitore


Dołączył: 23 Mar 2007
Pochwał: 1542
Posty: 31855
Skąd: DWR
Wysłany: 3 Lipiec 2011, 19:08   

W którym kierunku teraz celuje :?: :o
 
 
phonemaniac
Videomaniac


Dołączył: 10 Paź 2008
Pochwał: 1316
Posty: 4393
Skąd: WKZ
Wysłany: 3 Lipiec 2011, 19:33   

Z tego co widzę, celuje w jadących od 1905 roku w stronę E.Leclerc-a (lub inaczej, w jadących w stronę osiedla Południe).
 
 
 
piotreg 
Administratore banitore


Dołączył: 23 Mar 2007
Pochwał: 1542
Posty: 31855
Skąd: DWR
Wysłany: 14 Sierpień 2012, 12:12   

Cytat:
Fotoradary powrócą. ITD wykorzysta stare maszty



Maszty do umieszczania fotoradarów straszą w trzech punktach Radomia. Ich wygląd pozwala przypuszczać, że prawdopodobnie nie są wykorzystywane od dłuższego czasu. Okazuje się, że faktycznie metalowe skrzynki są puste, ale niebawem mają być znowu wykorzystywane do pomiaru prędkości pojazdów.

Po nowelizacji ustawy o fotoradarach, z radomskich ulic zniknęły wszystkie atrapy tych urządzeń. Zostały jedynie trzy maszty przystosowane do montażu fotoradaru przy ulicach 25 Czerwca (obok mostku nad Potokiem Północnym), Warszawskiej (między Ofiar Firleja a Barlickiego) oraz Wierzbickiej (na wysokości dawnych magazynów tytoniowych).

- Wcześniej maszty wykorzystywali policjanci, ale przecież nie mogą już kontrolować prędkości pojazdów za pomocą fotoradarów. Do kogo więc należą te metalowe skrzynki, które prawdopodobnie są puste i tylko niepotrzebnie straszą kierowców? - pyta pan Jakub, jeden z naszych stałych czytelników.

W tej sprawie skontaktowaliśmy się z miejskimi drogowcami, bowiem urządzenia stoją w pasie drogowym. Okazuje się, że maszty pod fotoradary przy ulicach 25 Czerwca, Wierzbickiej i Warszawskiej faktycznie są nieużywane.

- Cały czas mają podłączone zasilanie i w każdej chwili mogą tam pojawić się urządzenia rejestrujące prędkość pojazdów. Maszty zostały przez nas przekazane Inspekcji Transportu Drogowego i to właśnie ta instytucja obecnie się nimi zajmuje - informuje Marek Ziółkowski, pełniący obowiązki rzecznika prasowego Miejskiego Zarządu Dróg i Komunikacji w Radomiu.

Co zamierza dalej zrobić z masztami Inspekcja Transportu Drogowego?

- Maszty znajdujące się na terenie Radomia będą nadal wykorzystywane do pomiaru prędkości pojazdów i rejestrowania popełnionych wykroczeń. Najpierw muszą zostać naprawione, ponieważ ich stan nie jest najlepszy. Do dwóch z nich musimy też doprowadzić zasilanie. Fotoradary powinny zacząć działać za około dwa miesiące - mówi Alvin Gajadhur, rzecznik prasowy Inspekcji Transportu Drogowego.

Link
 
 
piotreg 
Administratore banitore


Dołączył: 23 Mar 2007
Pochwał: 1542
Posty: 31855
Skąd: DWR
Wysłany: 30 Listopad 2012, 15:23   

W cieniu fotoradaru...

Cytat:
Śmiertelne potrącenie

Kobieta w wieku około 70-80 lat zginęła na ulicy 25 Czerwca w Radomiu. Potrącona została przez samochód z lawetą.

Do wypadku doszło na przejściu na wysokości ulicy Wodnej i Leśniczówki. Kobieta zmarła zanim na miejsce dojechała karetka pogotowia. Policja ustala okoliczności wypadku. Obecnie na ulicy 25 Czerwca są bardzo duże utrudnienia w ruchu.


Źródło: http://www.echodnia.eu
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Możesz załączać pliki na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Radom - Fotoradary stacjonarne/atrapy fotoradarów stacjonarnych | Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group