Forum Mapy Fotoradarów Antyradary Sid 1a181fc6766f2a15440069843796778e Mapa fotoradarów najpopularniejsze
RejestracjaRejestracja   ZalogujZaloguj   FAQFAQ   SzukajSzukaj


Poprzedni temat «» Następny temat
Tarnów - Odcinkowy pomiar prędkości
Autor Wiadomość
piotreg 
Administratore banitore


Dołączył: 23 Mar 2007
Pochwał: 1542
Posty: 31854
Skąd: DWR
Wysłany: 11 Styczeń 2013, 15:08   Odcinkowy pomiar prędkości

Cytat:
Nowoczesny radar na tarnowskiej obwodnicy

Piraci drogowi miejcie się na baczności. Na tarnowskiej obwodnicy wprowadzony zostanie odcinkowy pomiar prędkości. Urządzenia mają być zainstalowane jeszcze w tym półroczu i będą robić zdjęcia tym, którzy przejadą kilkukilometrowy odcinek drogi z większą prędkością niż jest dopuszczalna.

Jak mówi nadinsp. Jacek Mnich, naczelnik tarnowskiej drogówki, system działa z dużą precyzją.

To musi być taki odcinek, który pozwoli nam domknąć początek i koniec. Czyli będzie to prawdopodobnie odcinek obwodnicy od wjazdu z kierunku Rzeszowa do węzła tuchowskiego lub od tego miejsca w kierunku Ładnej. To jest nowoczesna technologia, która pozwala aby ci kierowcy, którzy poruszają się danym odcinkiem drogi starali się jechać z dopuszczalną prędkością - tłumaczy Jacek Mnich.

Na tarnowskiej obwodnicy dopuszczalna prędkość to 100 km/h. Jeżeli będzie ona przekroczona, kierowca otrzyma zdjęcie wraz z mandatem.

Źródło
 
 
Automobil

Wysłany:    A może to Cię zainteresuje



 
 
dvd 
Forum Lider


Dołączył: 26 Wrz 2009
Pochwał: 46
Posty: 172
Skąd: Rymanów
Wysłany: 28 Luty 2014, 17:36   

Cytat:
Odcinkowy pomiar prędkości: ujawniono lokalizacje

Polskie drogi należą do najbardziej niebezpiecznych w Europie. Oczywiście w znacznej mierze jest tak za sprawą fatalnego stanu infrastruktury, niedostosowanej do liczby samochodów poruszających się po kraju, jednak częścią winy należy obarczyć kierowców. Nieprzemyślane manewry i ignorowanie limitów prędkości to ich główne grzechy. O ile w przypadku tych pierwszych przewinień ryzyko otrzymania mandatu jest raczej niewielkie, to spokojne czasy dla przekraczających dozwoloną prędkość właśnie przechodzą do historii. Inspekcja Transportu Drogowego ujawniła listę miejsc, w których uruchomiona zostanie odcinkowa kontrola prędkości.

Kierowcy zbytnio lubiący prędkość nie mają w Polsce łatwego życia. Oprócz policji i straży gminnych polują na nich również inspektorzy ITD. Oprócz 35 fotoradarów zamontowanych w nieoznakowanych radiowozach, dysponują oni także blisko 350 stacjonarnymi fotoradarami. Ten arsenał nie usatysfakcjonował jednak mundurowych, którzy zamierzają rozszerzyć go o broń ostateczną - zestawy do odcinkowego pomiaru prędkości. Tych nie da się oszukać hamując tuż przed urządzeniem i przyspieszając zaraz po jego minięciu, jak nagminnie robi się to w przypadku fotoradarów. Działanie urządzeń polega na rejestrowaniu czasu wjazdu samochodów w strefę pomiaru i wyjazdu z niej. Na podstawie tych danych system oblicza średnią prędkość. Jeśli będzie ona wyższa od dozwolonej na danym odcinku, do właściciela sfotografowanego pojazdu trafi przesyłka z propozycją przyjęcia mandatu lub wskazania sprawcy wykroczenia.

Poniżej prezentujemy listę lokalizacji, które zostaną objęte odcinkowym pomiarem prędkości wraz z długością kontrolowanego fragmentu drogi. Na szaro zaznaczono lokalizacje rezerwowe.



Decyzje o zlokalizowaniu odcinków, na których będzie mierzona prędkość, były podejmowane wspólnie z ekspertami zajmującymi się bezpieczeństwem drogowym z Politechniki Gdańskiej i Politechniki Krakowskiej. - Podstawowymi kryteriami branymi pod uwagę w typowaniu odcinków był stan bezpieczeństwa - mówi Łukasz Majchrzak z Inspekcji Transportu Drogowego. - Wybierano miejsca charakteryzujące się szczególnym zagrożeniem dla bezpieczeństwa ruchu drogowego, z uwzględnieniem wypadków spowodowanych niedostosowaniem prędkości przez kierujących pojazdami. Istotne były również warunki techniczne dla urządzeń bezpieczeństwa ruchu drogowego i ich umieszczania na drogach publicznych, jednolite limity prędkości na całej długości odcinka, a także brak większych skrzyżowań w obrębie planowanej instalacji.

Wjazd w strefę objętą odcinkowym pomiarem prędkości będzie oznaczany niebieskimi tablicami - jak ma to miejsce w przypadku zwykłych fotoradarów stacjonarnych, a system ma ruszyć na przełomie 2014 i 2015 roku. Dla ITD oznacza to spore opóźnienie względem pierwotnych założeń, w myśl których pierwszy zestaw odcinkowej kontroli prędkości miał zostać uruchomiony już w wakacje 2013 roku. Opóźnienie wiąże się z koniecznością uzyskania zatwierdzenia typu urządzeń pomiarowych w Głównym Urzędzie Miar.

Źródło: Link

Autor postu otrzymał pochwałę.
 
 
 
piotreg 
Administratore banitore


Dołączył: 23 Mar 2007
Pochwał: 1542
Posty: 31854
Skąd: DWR
Wysłany: 18 Grudzień 2015, 10:52   

Bramownice już są i zaczęły pracę w trybie testowym. Ogr. (100) . Długość odcinka 4430 m. Bramki są dokładnie pomiędzy węzłami przy ul. Tuchowskiej i Lwowskiej.
 
 
piotreg 
Administratore banitore


Dołączył: 23 Mar 2007
Pochwał: 1542
Posty: 31854
Skąd: DWR
Wysłany: 9 Styczeń 2016, 09:52   

System odcinkowego pomiaru prędkości na chwilę obecną nie działa. <itd> zapowiada, że zostanie on uruchomiony do końca stycznia 2016 r.
 
 
piotreg 
Administratore banitore


Dołączył: 23 Mar 2007
Pochwał: 1542
Posty: 31854
Skąd: DWR
Wysłany: 26 Styczeń 2016, 10:17   

Uwaga! Na chwilę obecną prowadzone są działania związane z budową przyłączy elektroenergetycznych. <itd> informuje, że system ma zacząć rejestrować naruszenia nie później niż z końcem 2016 r. :lol:
 
 
piotreg 
Administratore banitore


Dołączył: 23 Mar 2007
Pochwał: 1542
Posty: 31854
Skąd: DWR
Wysłany: 21 Marzec 2016, 14:13   

W dniu 16 marca <itd> ogłosił przetarg na "Opracowanie projektów budowy przyłączy elektroenergetycznych oraz wykonanie przyłączy elektroenergetycznych do zasilenia stacjonarnych urządzeń rejestrujących służących do pomiaru średniej prędkości na określonym odcinku drogi".

Cytat:
Przedmiotem zamówienia jest wykonanie projektów przyłączy elektroenergetycznych w lokalizacjach wskazanych w załącznikach od 1 do 4, uzyskanie w imieniu i na rzecz Zamawiającego wszystkich wymaganych zgód i uzgodnień, a następnie wykonanie przyłączy elektroenergetycznych zakończone podłączeniem do urządzenia rejestrującego. Wymaganym efektem końcowym jest dokonanie zasilenia stacjonarnych urządzeń rejestrujących służących do pomiaru średniej prędkości na określonym odcinku drogi, przez co Zamawiający rozumie doprowadzenie do sytuacji w której Zamawiający po zawarciu umowy sprzedaży energii elektrycznej będzie mógł zasilić urządzenia prądem 230V. (...)

Czas trwania zamówienia lub termin realizacji
Okres w miesiącach: 6 (od udzielenia zamówienia) (...)

Termin składania wniosków dotyczących uzyskania dokumentów lub dostępu do dokumentów: 21.04.2016 - 13:00

Nietrudno jest policzyć, kiedy najwcześniej ruszą bramownice. Podkreślam, kiedy najwcześniej, "gdyż ponieważ" jak to przy okazji przetargów bywa, mogą się pojawić protesty, może też dojść do takiej sytuacji, że nikt się nie zgłosi. :twisted:

Źródło: www.gitd.gov.pl
 
 
piotreg 
Administratore banitore


Dołączył: 23 Mar 2007
Pochwał: 1542
Posty: 31854
Skąd: DWR
Wysłany: 19 Kwiecień 2016, 10:46   

Cytat:
Kamery odcinkowego pomiaru prędkości niby są, ale nie działają



Odcinkowy pomiar prędkości na obwodnicy Tarnowa to jedynie atrapa. Kamery wprawdzie od grudnia celują w samochody, ale przekroczeń nie rejestrują.


Ponad 4-kilometrowy odcinek wyznaczony na południowej obwodnicy Tarnowa (biegnącej w ciągu drogi krajowej nr 94 na Rzeszów) to pierwsze takie rozwiązanie w Małopolsce i jedno z 29 w kraju. Kierowców ma czekać tam mandat, jeśli średnia prędkość, z którą pokonali wspomnianą trasę, przekracza 100 kilometrów na godzinę dla samochodów osobowych i 80 km/h dla ciężarówek.

Tablice informujące o odcinkowym pomiarze prędkości ustawiono tu jeszcze przed świętami Bożego Narodzenia. Razem z nimi na początku i końcu objętej kontrolą trasy pojawiły się bramownice z przymocowanymi do nich kamerami do rejestrowania czasu przejeżdżających pod nimi pojazdów.

Urządzenia pełnią na razie jednak wyłącznie rolę straszaków, bo wciąż nie udało się ich uruchomić.

- Na przeszkodzie stanęły kwestie związane z budową przyłączy elektroenergetycznych do zasilania kamer - wyjaśnia Michał Staniszewski z Inspektoratu Transportu Drogowego.

Podobne problemy z uruchomieniem odcinkowych pomiarów prędkości są w siedmiu miejscach w całym kraju, m.in. w Sulechowie, Olsztynie i Tarnowskich Górach. W 17 kolejnych finalizuje się sprawy związane z zawarciem umów z dostawcami energii i montażem liczników.

Kiedy kamery zaczną pracować na tarnowskiej obwodnicy? Nie wiadomo. Pracownicy inspekcji odpowiadają enigmatycznie, że ma się to stać w 2016 roku, ale konkretnej daty nie podają.

Mimo że odcinkowy pomiar prędkości nie działa, kierowcy w tym miejscu wyraźnie zwalniają, sugerując się informacjami na tablicach i kamerami. Podobna sytuacja miała miejsce w przypadku masztów pod fotoradary, gdy były jeszcze w dyspozycji policji.

Link
 
 
piotreg 
Administratore banitore


Dołączył: 23 Mar 2007
Pochwał: 1542
Posty: 31854
Skąd: DWR
Wysłany: 2 Listopad 2016, 18:38   

Cytat:
Niebawem, prawdopodobnie w ciągu tygodnia, uruchomione zostaną urządzenia na dwóch kolejnych odcinkach - mówi Wirtualnej Polsce Łukasz Majchrzak z Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym. - Chodzi o zestawy w Ładnej na obwodnicy Tarnowa w woj. małopolskim oraz w Kołbieli w woj. mazowieckim na drodze krajowej nr 50.

Link
 
 
piotreg 
Administratore banitore


Dołączył: 23 Mar 2007
Pochwał: 1542
Posty: 31854
Skąd: DWR
Wysłany: 4 Styczeń 2017, 14:12   

Cytat:
Na południowej obwodnicy Tarnowa ruszył jedyny w Małopolsce odcinkowy pomiar prędkości

Urządzenia mierzą średnią prędkość między węzłem Tuchowskim oraz Ładną, na drodze krajowej numer 94. Zostały one zamontowane jeszcze pod koniec 2015 roku, by mogły być sfinansowane z unijnych funduszy. Jednak dopiero niedawno udało się do nich doprowadzić prąd i skonfigurować. Odcinkowy pomiar prędkości na południowej obwodnicy Tarnowa ruszył w środę po południu.




Odcinkowy pomiar prędkości na południowej obwodnicy Tarnowa obejmuje 4 kilometry 400 metrów drogi. Przy wjeździe na przykład od strony Ładnej urządzenie robi zdjęcie i rejestruje godzinę, podobnie przy minięciu bramownicy tuż przed węzłem Tuchowskim.

Na podstawie czasu przejazdu po tym odcinku wyliczana jest średnia prędkość. W przypadku południowej obwodnicy Tarnowa, jeśli jest większa niż 100 kilometrów na godzinę dla samochodów osobowych oraz 80 kilometrów na godzinę dla ciężarówek, czeka nas mandat.

Wiele kontrowersji wzbudził także wybór lokalizacji odcinkowego pomiaru prędkości. Kierowcy przypominali, że południowa obwodnica Tarnowa to dwupasmowa droga oddzielona barierkami, na której po otwarciu autostrady zmniejszył się ruch i zrobiło się spokojniej. Także z policyjnych statystyk wynikało, że spadła tam liczba wypadków oraz kolizji.

Jak jednak podkreślano, lokalizację dla odcinkowego pomiaru prędkości wskazywano kilka lat temu, kiedy na południowej obwodnicy Tarnowa dochodziło do zdarzeń drogowych. W latach 2010 - 2012 było tam 7 wypadków, w których rannych zostało 15 osób. Doszło tam także do ponad 90 kolizji. W roku 2014 doszło do 1 wypadku i 23 kolizji. W ciągu 11 miesięcy 2016 roku, kiedy urządzenia do odcinkowego pomiaru prędkości były już zamontowane, ale nie działały, na obwodnicy oraz na zjazdach i wyjazdach doszło do 14 kolizji. Policja dodaje, że po zainstalowaniu bramownic na południowej obwodnicy Tarnowa skończyły się sporadyczne przypadki testowania prędkości w samochodzie czy też sprawdzania hamulców.

W tym samym czasie w Ładnej, sąsiadującej z odcinkowym pomiarem prędkości, w 3 wypadkach zginęły 2 osoby i 2 zostały ranne. Doszło tam także do 26 kolizji. W niedalekiej Pogórskiej Woli doszło do 3 wypadków, w których zginęła 1 osoba a 2 osoby zostały ranne. Doszło także do 9 kolizji.

Z Generalnego Pomiaru Natężenia Ruchu wykonywanego w 2015 roku wynika, że południową obwodnicą Tarnowa do węzła Tuchowskiego przejeżdża średnio ponad 10 tysięcy pojazdów na dobę. Drugim fragmentem, na którym zainstalowano odcinkowy pomiar prędkości, ponad 8,5 tysiąca. Natomiast między Tarnowem i Machową niespełna 13 tysięcy pojazdów na dobę.

Jak wyjaśnia Główny Inspektorat Transportu Drogowego, przewaga tego typu urządzeń polega między innymi na możliwości wymuszenia na kierowcach przestrzegania dopuszczalnej prędkości na dłuższym odcinku drogi. "Można wskazać także na inne korzyści wykorzystywania tego typu sprzętu. Jazda ze stałą prędkością, przy braku intensywnych przyspieszeń sprawia, iż znacząco ogranicza się emisję spalin zanieczyszczających środowisko, a zarazem poziom zużycia paliwa jest niższy, dzięki czemu jazda staje się bardziej ekonomiczna. Jednocześnie sam ruch drogowy ulega upłynnieniu" - czytamy w raporcie.

Link
 
 
piotreg 
Administratore banitore


Dołączył: 23 Mar 2007
Pochwał: 1542
Posty: 31854
Skąd: DWR
Wysłany: 12 Maj 2017, 14:40   

Jadąc w kierunku Krakowa, ogr. (100) :

Tarnów (1).JPG
Plik ściągnięto 116 raz(y) 1,73 MB

Tarnów (2).JPG
Plik ściągnięto 119 raz(y) 1,78 MB

Tarnów (3).JPG
Plik ściągnięto 118 raz(y) 2,06 MB

Tarnów (4).JPG
Plik ściągnięto 123 raz(y) 2,42 MB

 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Możesz załączać pliki na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Tarnów - Odcinkowy pomiar prędkości | Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group