Forum Mapy Fotoradarów Antyradary Sid c56d230c55cb176328110d909d96fe07 Mapa fotoradarów najpopularniejsze
RejestracjaRejestracja   ZalogujZaloguj   FAQFAQ   SzukajSzukaj


Poprzedni temat «» Następny temat
Radary, fotoradary, lidary i videorejestratory ogólnie - Multaradar CD - nowość w Polsce
Autor Wiadomość
SpeedControl 
Się wciągnął

Dołączył: 28 Wrz 2010
Pochwał: 34
Posty: 277
Skąd: South Bavaria
Wysłany: 10 Grudzień 2012, 20:43   

No producenci Multaradaru głupi niebyli i trochę popracowali, żeby wasz ANTYZŁOM go za prędko nie wykrył i bardzo dobrze. :grin:
 
 
Automobil

Wysłany:    A może to Cię zainteresuje



 
 
Misial 
Forum Lider

Dołączył: 08 Mar 2009
Pochwał: 71
Posty: 605
Skąd: Nakło
Wysłany: 10 Grudzień 2012, 20:59   

SpeedControl, nie bój, nie bój - na każde g... znajdzie się lekarstwo.
 
 
Qbek 
Forum Lider


Dołączył: 28 Paź 2009
Pochwał: 137
Posty: 1384
Skąd: znienacka
Wysłany: 10 Grudzień 2012, 21:20   

Już jest i nazywa się Stinger DSI. Tyle, że cena z kosmosu. :facepalm:

wksek napisał/a:
Jest dramat i tyle. :) Nawet X50 leży. :(

Ten to na AD9 potrafi się wyłożyć. :razz:
 
 
Maciek.
Dziędobry!

Dołączył: 15 Lis 2012
Posty: 10
Skąd: Warszawa
Wysłany: 10 Grudzień 2012, 21:52   

Cytat:
Antyradar nr 1 w Europie - Zobacz czy za 10 tys. zł oszukasz radar

To, co w krajach Europy Zachodniej udaje się łatwo, u nas jest trudne. Polska policja używa tak wielu różnych urządzeń pomiarowych, że antyradary – rzecz nielegalna, choć dostępna – bywają bezradne. Nie będziesz korzystał z oprogramowania antyradarowego w krajach, gdzie nie jest to w pełni legalne. Oświadczasz i zgadzasz się z tym, że jesteś w pełni odpowiedzialny za posiadanie aktualnej wiedzy o wszelkich przepisach prawa, które są w tej kwestii istotne, i jesteś odpowiedzialny za stosowanie się do przepisów, które cię obowiązują. Nie będziesz pozywał Stingera za jakiekolwiek osobiste obrażenia, zniszczenia mienia swego i osób trzecich, pośrednio i bezpośrednio (...). Po lekturze takich zastrzeżeń zawartych na stronie producenta „antyradaru nr 1 w Europie” jeszcze bardziej zapragnęliśmy go przetestować. Po pierwsze bowiem, zakazane smakuje najlepiej, po drugie, coraz trudniej o antyradary nadążające za policyjną techniką pomiarową. Po trzecie, byliśmy pod wrażeniem artykułów konkurencji, w których Stingera DSI wyposażono w „ultranowoczesny system laserowy”, który „nie tylko zna wszystkie typy laserowych pistoletów pomiarowych, ale też potrafi je ogłupić, emitując fotonową mgłę”. Nie wiemy, co to jest „fotonowa mgła”, ale mniejsza z tym.



Niewinny sprzęt? Komputer Stinger DSI teoretycznie służy do zapisywania drogi pokonanej przez auto, pozwala przy tym podzielić pokonany dystans na przejechany „służbowo”, „prywatnie” itp., co pozwala pracownikowi np. na precyzyjne rozliczenie się z korzystania ze służbowego auta. Umożliwia mu to antena GPS, która jest jednym z elementów systemu. Na wyświetlaczu widzimy aktualną prędkość, a gdyby nas zatrzymał policjant za jej przekroczenie, system pokaże, czy była ona w chwili pomiaru taka, o jaką nas oskarżają. Z tej ostatniej funkcji nie wiedzielibyśmy nawet, jak skorzystać, ale interesowało nas – nielegalne w Polsce – oprogramowanie wykrywające radary policyjne oraz blokujące laserowe mierniki prędkości, które w sumie niedawno trafiły do rąk polskiej drogówki.

Mając już to wszystko zainstalowane w aucie, musieliśmy poczekać tylko na aktualizację systemu, którą robi się za pomocą komputera z dostępem do internetu. Producent konputera DSI bowiem – i to jest ostatnio w przypadku takich urządzeń postępowanie typowe – sprzedaje je bez nielegalnego oprogramowania. Można je pobrać za darmo ze strony producenta. Trzeba tylko oświadczyć, że nie będziemy używać go niezgodnie z prawem.

Jeśli nie mamy laptopa – nie szkodzi. Zdejmujemy wyświetlacz trzymający się magnesem przystawki, bierzemy interfejs, ładujemy nowe dane do wyświetlacza w domu i przynosimy go do auta, a z niego już automatycznie dane spływają do centralnego sterownika. Pięknie!

Nieźle to wymyślili - Najpierw ruszamy w trasę ze sprzętem wartym ponad 10 tys. zł, aby się z nim oswoić. W mieście, jak w przypadku każdego antyradaru, męczą nas fałszywe sygnały emitowane przez czujniki ruchu, drzwi automatyczne i inny miejski popularny sprzęt. DSI piszczy albo naśladuje karabin maszynowy (w zależności od rodzaju wykrytego sygnału) średnio co minutę. Na szczęście fałszywe sygnały daje się wyciszyć klawiszem, a co więcej, są one wówczas zapisywane w bazie danych.



Gdy za kolejnym razem przejedziemy w tym miejscu, sygnał zaliczony do fałszywych nie wywoła reakcji buzera. Gdyby jednak pojawiły się tam mikrofale o innej częstotliwości lub sile, zostaną zinterpretowane jako pomiar prędkości i system nas ostrzeże. W związku z tym, jeżdżąc po swoim mieście przez pierwsze dwa tygodnie, kierowca ma ręce zajęte jak taksówkarz – co chwila sięga do komputerka i go wycisza. Z czasem fałszywych sygnałów jest mniej. Nie da się ich wyeliminować całkiem, bo mikrofale odbijają się od wszystkiego, także od ruchomych rzeczy (np. samochodów) i – wracając do komputera w zmodyfikowanej formie – ponownie wywołują alarm. Niewyciszalne na stałe okazały się (a może to problem użytkownika?) sygnały emitowane przez systemy monitoringu ulicznego w niektórych punktach stolicy.

Przed niepotrzebnym piskiem antyradaru chroni nas też funkcja wyciszania alarmu poniżej pewnej zaprogramowanej prędkości – np. 30 km/h. Znów przydaje się GPS pozwalający systemowi określać aktualną prędkość. Po pewnym czasie DSI – w przeciwieństwie do większości tradycyjnych antyradarów – irytuje tylko trochę i tylko w umiarkowanym stopniu usypia naszą czujność niepotrzebnym ostrzeganiem. Ta cecha okazuje się całkiem nieprzydatna w trasie – wprawdzie poza miastem fałszywych sygnałów jest mniej, jednak tam, gdzie przejeżdżamy po raz pierwszy, pamięć systemu jest pusta.

Co do policyjnych laserowych mierników prędkości, Stinger DSI nie tylko ostrzega o ich działaniu, lecz także przez 8 sekund od wykrycia próby pomiaru blokuje je, pozwalając nam zwolnić do przepisowej prędkości. Po chwili funkcjonariusz może wykonać pomiar, ale wówczas jest już za późno. Tyle teorii.



Polska to radarowy bantustan!
Przed testem ostrzegaliśmy firmę, która pragnie wejść przebojem na nasz rynek, że w Polsce wszelkie urządzenia ostrzegające przed pomiarem prędkości mają niezwykle trudne zadanie, ponieważ funkcjonariusz może mieć w ręku niemal każdy model miernika prędkości, jaki występuje w przyrodzie: od sprzętu tak przestarzałego, że niespotykanego już nigdzie na świecie, do najnowszych i najlepszych modeli wiodących producentów.

„Suszarki” – wbrew planom sprzed kilku lat – nie znikają, a stare są zastępowane nowymi. Starych zaś używa się, dopóki nie zepsują się na tyle, że naprawa jest nieopłacalna. Do tego każda jednostka policji sama sobie organizuje przetargi. Nie ma mowy o zakupach pokrywających potrzeby policji w całym kraju, stąd bogactwo modeli. Podobnie są kupowane fotoradary, zresztą te ostatnie organizują sobie także gminy, dla których fotoradar to bogate źródło dochodu. My też nie zgromadziliśmy pełnej kolekcji sprzętu pomiarowego działającego w Polsce, ale i tak to, co udało się wypożyczyć, ledwo zmieściło się do bagażnika kombi.

Na początek wyjęliśmy policyjny laser Ultralyte LTI 20-20. Ten sprzęt zdobył sobie uznanie użytkowników, choć w jednym z naszych testów poległ w konfrontacji ze stosunkowo niedrogim zakłócaczem. Okazuje się też, że mierząc z daleka, nie ma całkowitej pewności, kogo „trafiliśmy”, chyba że zbliża się do nas pojedynczy pojazd. W każdym razie nasz testujący miał za zadanie zmierzyć prędkość „uzbrojonego” auta nadjeżdżającego z odległości ok. 300 m. DSI włączony, Ultralyte gotowy, naciskamy spust raz, drugi, trzeci i... nic nie daje się zmierzyć! We wnętrzu auta rozlega się alarm, kierowca spokojnie zwalnia i już po chwili, przy kolejnej próbie, na wyświetlaczu pojawia się wynik: 48 km/h. Jaka prędkość była przy pierwszym pomiarze? Tego funkcjonariusz uzbrojony w Ultralyte by się nie dowiedział, jeśli tylko kierowca zaufałby swojemu komputerkowi i zwolnił. Niestety był to jeden z nielicznych sukcesów Stingera na polskiej ziemi, gdyż...



...potem było gorzej - Sięgnęliśmy po rosyjski radar ręczny Iskra-1 – mały, lekki, poręczny, łatwy w obsłudze i lubiany przez radarowców.
Ma duży zasięg, rozróżnia kierunki jazdy. Wysyła impulsy mikrofal tak krótkie, że nie wystarczają one do wzbudzenia anten zdecydowanej większości wykrywaczy. Iskra to trudny przeciwnik, niestety, używany coraz częściej.

Już myśleliśmy, że jednak nie aż tak trudny, by nie wykrył go Stinger DSI. Na postoju z bliskiej odległości każdy „strzał” wywołuje alarm komputerka. Po oddaleniu się o 300 metrów nic się nie zmienia: strzał z Iskry – alarm, strzał – alarm. Coś jednak nie zagrało tak, jak powinno. Gdy celowaliśmy Iskrą w jadący samochód, komputerek milczał. Okazało się, że... tak już jest! Gdy auto stało, Stinger wyczuwał Iskrę bezbłędnie, gdy antena radarowa była w ruchu wraz z autem, Iskra pozostawała nieuchwytna... Skontaktowaliśmy się z producentem komputerka DSI, który przyznał, że problem faktycznie jest, ale zostanie wkrótce rozpracowany, bo można dopiąć dodatkową antenę (to przecież system modułowy) albo zmodyfikować oprogramowanie i nic nie dokładać. Tyle że zajmie to trochę czasu. No tak, ale... płacąc maksymalnie 12 tys. zł za zestaw, wolelibyśmy, aby nie tylko nadążał, ale najlepiej wyprzedzał rosyjską, radarową myśl techniczną!

Kolejne próby z innymi urządzeniami pomiarowymi wzbudziły mieszane uczucia (w sumie nie wiadomo – warto kupić czy nie warto?) i już mieliśmy wyjmować urządzenie z auta, gdy wpadła nam do głowy myśl. Sprawdziliśmy bowiem, że DSI z łatwością wykrywa popularne fotoradary na słupach firmy Zurad, z daleka wyczuwa (co także sprawdziliśmy) wielką i ciężką, choć jedną z nowszych polskich „suszarek” Rapid 2Ka (wygląda jak starsze, ale pracuje w paśmie K) i nawet nie wpadło nam do głowy, aby skonfrontować Stingera ze starszą wersją radaru Rapida pracującą w paśmie X. A przecież na wyświetlaczu Stingera nie ma słowa o obsłudze tego pasma, ani razu też nie usłyszeliśmy fałszywego sygnału „Radar, X-band!”. Nie usłyszeliśmy, bo... Stinger nie działa w tym paśmie!



Przedstawiciel producenta wytłumaczył nam, że w Europie policja nie używa już urządzeń działających w „X”. Jakże się zdziwił, że w Polsce są jeszcze takie „suszarki” – według naszych danych – ok. 1000 szt! Polska to chyba już ostatni bastion pasma X, co wyklucza z użytku nie tylko ten, ale i sporo innych nowoczesnych wykrywaczy. W każdym razie nie ulega wątpliwości, że Stinger nie przygotował się do zajęć. Jak już odrobi lekcje i poprawi osiągi DSI, być może przetestujemy go ponownie. Ale coś nam się zdaje, że nie będzie to łatwe i zajmie trochę czasu. Na razie, zamiast polegać na elektronicznym ostrzegaczu, jadąc z miasta A do miasta B, będziemy jechać z rozsądną prędkością, uważnie obserwując krzaki. A nuż wyskoczy z nich umundurowany chłopak z „suszarką”?

Link

Wie ktoś może czy dodali mu już pasmo X oraz czy widzi Iskrę?
Z tego co widzę to artykulik ma prawie 3 lata :roll:
 
 
OJCIEC
Wio Łysa!


Dołączył: 20 Mar 2007
Pochwał: 233
Posty: 6674
Skąd: zasadniczo, z Węgorzeskiej
Wysłany: 10 Grudzień 2012, 22:09   

Taka wersja jest już szykowana.
 
 
Cherix
Dziędobry!

Dołączył: 21 Sie 2009
Pochwał: 5
Posty: 42
Skąd: PL
Wysłany: 10 Grudzień 2012, 22:56   

Dodali X. Generalnie widzi X, Ka i K. Po upgrade'zie nazywa się VIP.
 
 
Zaj007 
Forum Lider


Dołączył: 04 Maj 2012
Pochwał: 76
Posty: 596
Skąd: MI6
Wysłany: 11 Grudzień 2012, 23:13   

Qbek napisał/a:
Ten to na AD9 potrafi się wyłożyć (...)

Nigdy mi się nie zdarzyło, co nie zmienia faktu, że w konfrontacji z CD jest kompletnie bezużyteczny.

Rozważałem zakup V1, ale chyba trzeba będzie się wstrzymać. Może w najbliższym czasie jakaś sensowna alternatywa się pojawi.

Tak z innej beczki. Dzisiaj mi się śniło (mówię zupełnie poważnie), że włożyli Multę CD do masztu po Fotorapidzie. To nie był fajny sen... :sad:
 
 
przemx
Zaczyna kumać

Dołączył: 25 Mar 2009
Pochwał: 58
Posty: 170
Skąd: pl
Wysłany: 12 Grudzień 2012, 00:14   

Problem Multy mają mieszkańcy Irlandii, Tajlandii i Malezji z tego co mi wiadomo. Problem z tego co przeczytałem polega na małej mocy nadajnika, a stworzenie odbiornika co by syfów nie wykrywał przy okazji - ooo, to wielki problem.
 
 
Kaśka 
Dziędobry!


Dołączyła: 15 Gru 2011
Posty: 38
Skąd: Płock
Wysłany: 12 Grudzień 2012, 22:13   

A mi wczoraj ten super extra radar walnął fotę w miejscowości Kolonia-Mokre, na Opolszczyźnie, tuż przed Polską granicą. Noxo był wyłączony na chwilę dosłownie. :) Jeszcze niepotrzebnie tablice doczyściłam, tak że tylko 1 cyfra była niewidoczna. :) Przekroczenie niezbyt duże, o jakieś 20 km na godzinę max. Co dziwne, nie było żadnego znaku informującego o fotoradarze. To coś wyglądało jak skrzynka trafo. Walnęło fotę błyskiem na czerwono.
 
 
przemx
Zaczyna kumać

Dołączył: 25 Mar 2009
Pochwał: 58
Posty: 170
Skąd: pl
Wysłany: 13 Grudzień 2012, 14:36   

Jeśli był to stacjonarny to musi być. Jeśli otrzymasz fotkę, a jesteś pewna, że nie było to poproś o dokument na temat wystąpienia do zarządcy drogi o postawienie znaku i wykonanie tej usługi. :)

Cytat:
Na przykład na Opolszczyźnie nowe fotoradary staną na drogach krajowych nr 11 (Sarnów, Ligota Górna i Łomnica), 38 (Mokre - Kolonia), 46 (Sosnówka i Grodziec) oraz 94 (Skorogoszcz, Walidrogi i Strzelce Opolskie). W części z tych miejscowości znajdują się już maszty na fotoradary, jednak zwykle bez sprzętu fotografującego kierowców jadących z nadmierną prędkością.

Źródło
 
 
małymobil 
Moderatore

Dołączył: 10 Lis 2010
Pochwał: 1144
Posty: 3385
Skąd: TST/ WWL
Wysłany: 13 Grudzień 2012, 23:35   

:twisted:
 
 
przemx
Zaczyna kumać

Dołączył: 25 Mar 2009
Pochwał: 58
Posty: 170
Skąd: pl
Wysłany: 14 Grudzień 2012, 00:07   

Jako, że na antyradarach się nie znam, to znaczy, że wykrywa on fotoradar w rozsądnej odległości przed?

Cena dla jeżdżących dużo jeszcze w miarę - 8 tysiaków około.
 
 
kalex
Jajcarz

Dołączył: 20 Lut 2009
Pochwał: 127
Posty: 1223
Skąd: Wrocław
Wysłany: 14 Grudzień 2012, 09:38   

Znaczy się chyba, że zamiast 8 tysiaków, można wydać 180 zł na Cobrę co wykrywa 12. pasm.
 
 
OJCIEC
Wio Łysa!


Dołączył: 20 Mar 2007
Pochwał: 233
Posty: 6674
Skąd: zasadniczo, z Węgorzeskiej
Wysłany: 14 Grudzień 2012, 10:00   

Już ze 16 będzie.
 
 
Qbek 
Forum Lider


Dołączył: 28 Paź 2009
Pochwał: 137
Posty: 1384
Skąd: znienacka
Wysłany: 14 Grudzień 2012, 15:18   

16 tysi, czy 16 pasm? :o
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Możesz załączać pliki na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Radary, fotoradary, lidary i videorejestratory ogólnie - Multaradar CD - nowość w Polsce | Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group