Forum Mapy Fotoradarów Antyradary Sid bc70f8215f8e8b04982629daaf74dd2d Mapa fotoradarów najpopularniejsze
RejestracjaRejestracja   ZalogujZaloguj   FAQFAQ   SzukajSzukaj


Poprzedni temat «» Następny temat
GITD - Główny Inspektorat Transportu Drogowego - Nieoznakowane radiowozy ITD wyjadą na drogi
Autor Wiadomość
skansen 
Forum Lider

Dołączył: 06 Wrz 2012
Pochwał: 90
Posty: 399
Skąd: Kraków
Wysłany: 10 Styczeń 2013, 15:35   

Ze strony producenta wynika, że jednak wszystko jest OK:

Cytat:
(...) możliwość pomiaru pojazdów nadjeżdżających i odjeżdżających podczas jazdy samochodem z radarem (wersja AD9 C zamontowana na samochodzie – jedyne urządzenie o takich możliwościach).
 
 
Automobil

Wysłany:    A może to Cię zainteresuje



 
 
marwi123
Dziędobry!

Dołączył: 15 Lut 2011
Posty: 11
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 11 Styczeń 2013, 12:14   

Możliwość może i jest, ale co z rzetelnością pomiaru. Najpierw kilkanaście stron jak prawidłowo ustawić radar żeby nie łapać przekłamań, a potem focić podczas jazdy gdzie popadnie i jak popadnie.
 
 
piotreg 
Administratore banitore
piotreg


Dołączył: 23 Mar 2007
Pochwał: 1546
Posty: 31888
Skąd: Dolny Śląsk
Wysłany: 11 Styczeń 2013, 15:10   

Producent wprowadził zupełnie nowe oprogramowanie, a AD9 to naprawdę przyzwoity sprzęt.
 
 
jojo
Forum Lider

Dołączył: 22 Mar 2010
Pochwał: 64
Posty: 807
Skąd: ES / ETM
Wysłany: 11 Styczeń 2013, 17:05   

marwi123 napisał/a:
Możliwość może i jest ale co z rzetelnością pomiaru. Najpierw kilkanaście stron jak prawidłowo ustawić radar żeby nie łapać przekłamań, a potem focić podczas jazdy gdzie popadnie i jak popadnie.

Kąt kątem, ale na wideorejestratory policji jakoś nikt nie narzeka, mimo że tam to dopiero można robić "rzetelne" pomiary. :lol:
 
 
 
piotreg 
Administratore banitore
piotreg


Dołączył: 23 Mar 2007
Pochwał: 1546
Posty: 31888
Skąd: Dolny Śląsk
Wysłany: 11 Styczeń 2013, 17:08   

Oj, swojego czasu wielu userów wylewało tutaj łzy...

Zwłaszcza na kraśnicką cegiełkę... :evil:
 
 
milito 
Forum Lider


Dołączył: 14 Paź 2011
Pochwał: 45
Posty: 314
Skąd: łódzkie- EBR
Wysłany: 11 Styczeń 2013, 17:53   

Szczególnie w starszych odcinkach "Uwaga Pirat" są bardzo fajne i rzetelne pomiary :grin:
A co do ITD, to chyba założę sobie "halogenki" tak, jak oni :twisted: Jak mi dowód poleci, to dzwonię do FAKTU i dopiero będzie zabawa :mrgreen:
 
 
Kamratek
Dziędobry!

Dołączył: 23 Lip 2012
Pochwał: 2
Posty: 13
Skąd: Łódź
Wysłany: 11 Styczeń 2013, 19:38   

Cytat:
A co do ITD, to chyba założę sobie "halogenki" tak jak oni :twisted: Jak mi dowód poleci, to dzwonię do FAKTU i dopiero będzie zabawa :mrgreen:

Dzisiaj w Raporcie Turbo mówili, że auta ITD są zarejestrowane jako samochody uprzywilejowane i ich specyfikacja techniczna została zatwierdzona przez główny urząd miar. I że nie jest to jak halogen tylko lampa błyskowa...
 
 
przemx
Zaczyna kumać

Dołączył: 25 Mar 2009
Pochwał: 58
Posty: 170
Skąd: pl
Wysłany: 11 Styczeń 2013, 19:39   

Pierwszy raz słyszę, żeby samochód sam w sobie mógł być uprzywilejowany. To jak będą je wyprzedawać, to z chęcią kupię.
Chyba jednak coś źle zasłyszane bądź kaczka dziennikarska.
 
 
Kamratek
Dziędobry!

Dołączył: 23 Lip 2012
Pochwał: 2
Posty: 13
Skąd: Łódź
Wysłany: 11 Styczeń 2013, 19:46   

przemx napisał/a:
Chyba jednak coś źle zasłyszane bądź kaczka dziennikarska.

Wypowiadał się jakiś goguś z ITD na ten temat.
 
 
Qbek 
Forum Lider


Dołączył: 28 Paź 2009
Pochwał: 137
Posty: 1384
Skąd: znienacka
Wysłany: 11 Styczeń 2013, 20:19   

O statusie samochodu uprzywilejowanego świadczy służba publiczna, do której należy oraz przede wszystkim, zamontowane w nim odpowiednie oświetlenie i sygnały dźwiękowe. Włączone samo oświetlenie (np. koguty) nie czynią z samochodu pojazdu uprzywilejowanego.

Z resztą sami poczytajcie.
 
 
kalex
Jajcarz

Dołączył: 20 Lut 2009
Pochwał: 127
Posty: 1222
Skąd: Wrocław
Wysłany: 12 Styczeń 2013, 21:33   

Pytasz komu? Niewidomym baranom, którzy nie raczą zwolnić nawet jak widzą z daleka odblaskowe kamizelki stojące przy aucie.

Jak widać próg ustawiany co najwyżej +20.
 
 
spit
Forum Lider


Dołączył: 10 Paź 2009
Pochwał: 134
Posty: 583
Skąd: Kielce
Wysłany: 20 Styczeń 2013, 20:08   

Cytat:
Jeździliśmy nieoznakowanym radiowozem ITD. To maszyna do strzyżenia kierowców

Przed tym fotoradarem nikt nie ucieknie. Zrobi zdjęcie i namierzy prędkość, bez wiedzy kierowcy. Dlatego mandat może być dla niego prawdziwym zaskoczeniem. Takich aut inspekcja ma w Polsce 29. Wczoraj poznaliśmy jedno z nich.

BMW na zielonogórskich numerach rejestracyjnych jechało wczoraj w kierunku Świebodzina ponad 140 km/h. Dozwolone to do 90 km/h. Kierowca nawet nie wiedział, kiedy zrobiono mu zdjęcie. Renault Laguna ulicą Głogowską w Raculi jechało z prędkością 97 km/h. Dozwolone to 50 km/h. Pierwszy kierowca dostanie dziesięć, a drugi osiem punktów karnych. W przypadku mandatów, kierowcy BMW grozi do 500 zł, a Laguny - do 400 zł. Informacje o popełnionych wykroczeniach powinny trafić do nich w ciągu kilku dni.

Mobilny fotoradar namierzy bez ostrzeżenia

Przed stacjonarnym fotoradarem, zmotoryzowanego ostrzega tabliczka. Przed policjantami z popularną "szuszarką" ostrzegają inni kierowcy. Natomiast przed sprzętem, który trafiły na wyposażenie Inspekcji Transporty Drogowego, nie ma ucieczki. Nieoznakowany radiowóz z mobilnym fotoradarem i kamerą to prawdziwa maszyna do strzyżenia kierowców. Pociesza jedynie to, że tylko tych, którzy przekraczają prędkość. I to nie o 10 czy 20 km/h., ale o znacznie więcej.

Dzięki uprzejmości gorzowskiego oddziału ITD, przekonaliśmy się, co potrafi najnowszy samochód ITD wyposażony w radar Dopplera. Na parking podjechał biały Ford Focus kombi. Rejestracja warszawska. Na pierwszy rzut oka samochód niczym nie różni się od tysięcy innych Focusów. Może dwoma szczegółami, z grilla wystaje czarna kula a raczej stożek, a na dachu zamontowana jest długa antena.

Jedziemy z patrolem nieoznakowanym radiowozem Inspekcji Transportu Drogowego. Za kierownicą Forda poznajemy Macieja Pawlaka, a obok siedzi Rafał Mazurek. Obaj panowie to pracownicy ITD. Maciej Pawlak tłumaczy:

- Naszym zadaniem jest czuwanie nad bezpieczeństwem na drogach. Najczęściej pracujemy na krajówkach, szczególnie drogach szybkiego ruchu, ale też w miejscowościach. Tam, gdzie nie ma fotoradarów stacjonarnych, parkujemy naprzeciwko szkół czy przedszkoli i mierzymy prędkość. Robimy na życzenie rodziców czy dyrektorów placówek.

Ford Focus ma silnik o mocy 150 KM, a maksymalna prędkość to 210 km/h.
- Prędkość nie jest najważniejsza. My jedziemy zgodnie z przepisami, piratów drogowych ścigamy niezwykle rzadko. Z przodu nasz Focus ma głowicę radaru Dopplera, a wewnątrz kamerę. Natomiast w bagażniku znajdują się komputery a na dachu anteny. Zrobione zdjęcie jest natychmiast przesyłane do centrali w Warszawie - wyjaśnia Mazurek.

Główny Inspektorat Transportu Drogowego kupił 29 radiowozów z mobilnymi fotoradarami. Oprócz Focusów są też nieoznakowane Fordy Mondeo i pomalowane na żółto Peugeoty Partnery.

Pawlak tłumaczy, że może mierzyć prędkość aut jadących z przeciwka oraz wyprzedzających. Na dowolnym pasie. Wystarczy skierować kamerę na odpowiedni pas, a głowica radaru ustawia się automatycznie. Urządzenie może też mierzyć prędkość pojazdów, kiedy Ford stoi np. na poboczu. Wyłapuje samochody zbliżające się i oddalające się od Focusa.

Po kilku minutach ruszamy z Zielonej Góry w kierunku Świebodzina. My jedziemy z prędkością ok. 80 km/h. a z przeciwka sznur aut. Zaraz za Sulechowem na krajowej "trójce" dozwolona prędkość to 90 km/h.

Mandat z fotoradaru dla każdego, kto przekroczy o około 25-30 km/h

Na 12-calowym monitorze przewijają się zdjęcia każdego auta, jadącego z przeciwka. Jeśli pojazd porusza się z maksymalną dozwoloną prędkością plus tzw. tolerancja, kamera jedynie czuwa. Jeśli jest inaczej, a więc prędkość jest wyższa, zdjęcie jest wykonywane automatycznie i wysyłane do stolicy.

Rafał Mazurek nie chce zdradzić wysokości tolerancji. Ale po chwili mamy fotografię jadącego z prędkością 142 km/h Mercedesa. Za kilka minut Volkswagen Passat też został sfotografowany. A jechał 122 km/h. Zauważamy, że auto poruszające się z prędkością 100-115 km/h są przez urządzenie przepuszczane. A więc tolerancja to około 30 km/h.

Kolejny samochód to Renault Laguna, namierzony przy 125 km/h i Fiat Bravo, który jechał prawie 130 km/h. Dzisiaj kierowcy jeżdżą rozsądnie. W ciągu pół godziny urządzenie sfotografowało tylko kilka aut.
- To prawda, że dziś większość zmotoryzowanych jeździ dość rozsądnie. Chociaż 130 km/h przy obecnych warunkach, to jednak spore ryzyko. Przed kilkoma dniami na drodze ekspresowej S3, między Gorzowem a Zieloną Górą, namierzyliśmy piratów jadących 180-200 km/h. Było ich kilkunastu. Oczywiście nikogo nie ścigaliśmy. To nie jest naszym celem - wyjaśnia Rafał Mazurek.

Zatrzymują tylko cudzoziemców

Niekiedy jednak patrol decyduje się na pościg i zatrzymanie. Robią to, gdy przepisy łamie cudzoziemiec, bo mandat musi zapłacić gotówką, a także, gdy zmotoryzowany w sposób rażący łamie przepisy. Chociażby wjeżdża na skrzyżowanie na czerwonym świetle, jedzie zygzakiem a więc można podejrzewać, że jest pijany. Auto jest do takich akcji przygotowane, na tylnej kanapie leży niebieskie światło błyskowe, które trafia na dach, niebieskie światła można włączyć z przodu i z tyłu.

Wracamy i po minięciu zjazdu na Zieloną Góry, kierujemy się drogą ekspresową S3 w stronę Nowej Soli. Tu dozwolona prędkość to 100 km/h. Po chwili z naprzeciwka pędzi Mercedes, na monitorze widzimy 145 km/h. Będą punkty i mandat.

Kolejny namierzony to kierowca Audi A4, który pędzi 155 km/h, nie przejmując się leżącym na jezdni śniegiem. Tutaj też będzie mandat i punkty. Większość zmotoryzowanych jedzie jednak rozsądnie.
Przekonaliśmy się, że Ford Focus i inne wyposażone w radar Dopplera oraz kamerę radiowozy to prawdziwe maszyny do strzyżenia kierowców, łamiących przepisy drogowe. Potrafią one w ciągu kilkunastu minut zrobić nawet kilkaset zdjęć i wysłać do centrali - Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym.

Link
 
 
 
Zaj007 
Forum Lider


Dołączył: 04 Maj 2012
Pochwał: 76
Posty: 596
Skąd: MI6
Wysłany: 3 Styczeń 2014, 01:43   

31 grudnia 2013, okolice Olsztyna. Jedzie moja koleżanka ze swoim facetem drogą K-16, a za nimi inspekcyjny Focus WE 582CW, lampy doświetlające zasłonięte, 2 anteny na magnesach odkręcone (tj. podkładki na dachu, a samych anten GPRS brak; ta od radia została). Jako, że jechał szybciej niż można to włączyli bomby wyprzedzili i zatrzymali. Na tablecie pokazali prędkość i mandat chcieli dać. Dowiedziałem się o tym dość kuriozalnie, bo znajomy zdjęcie tego Focusa na Facebooka wrzucił. Jak je zobaczyłem natychmiast zadzwoniłem zapytać co i jak. Jak się okazuje nie tylko z pobocza, ale i w VR się bawią. Jak wiadomo na AD9 C pomiar w trakcie jazdy jest możliwy. :grin:

Źródło: Facebook.com

1507234_764541406906641_76095836_o.jpg
Plik ściągnięto 92 raz(y) 43,99 KB

 
 
piotreg 
Administratore banitore
piotreg


Dołączył: 23 Mar 2007
Pochwał: 1546
Posty: 31888
Skąd: Dolny Śląsk
Wysłany: 3 Styczeń 2014, 11:40   

Naród (ten bardziej świadomy) przyzwyczaił się do tego, że mierzą tylko z pobocza. A tu proszę. Trzeba wzmóc czujność...
 
 
Zaj007 
Forum Lider


Dołączył: 04 Maj 2012
Pochwał: 76
Posty: 596
Skąd: MI6
Wysłany: 3 Styczeń 2014, 11:43   

I kupić Valentynę :roll:
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Możesz załączać pliki na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
GITD - Główny Inspektorat Transportu Drogowego - Nieoznakowane radiowozy ITD wyjadą na drogi | Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group