GITD - Główny Inspektorat Transportu Drogowego - Nieoznakowane radiowozy ITD wyjadą na drogi |
Autor |
Wiadomość |
skansen
Forum Lider
Dołączył: 06 Wrz 2012 Pochwał: 90 Posty: 400 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 10 Styczeń 2013, 15:35
|
|
|
Ze strony producenta wynika, że jednak wszystko jest OK:
Cytat: | (...) możliwość pomiaru pojazdów nadjeżdżających i odjeżdżających podczas jazdy samochodem z radarem (wersja AD9 C zamontowana na samochodzie – jedyne urządzenie o takich możliwościach). |
|
|
|
|
|
Ogrodzenia
|
Wysłany: Balustrady, zadaszenia, meble metalowe MRM-metal
|
|
|
|
|
|
|
marwi123
Dziędobry!
Dołączył: 15 Lut 2011 Posty: 11 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 11 Styczeń 2013, 12:14
|
|
|
Możliwość może i jest, ale co z rzetelnością pomiaru. Najpierw kilkanaście stron jak prawidłowo ustawić radar żeby nie łapać przekłamań, a potem focić podczas jazdy gdzie popadnie i jak popadnie. |
|
|
|
|
piotreg
Administratore banitore piotreg
Dołączył: 23 Mar 2007 Pochwał: 1549 Posty: 31913 Skąd: Dolny Śląsk
|
Wysłany: 11 Styczeń 2013, 15:10
|
|
|
Producent wprowadził zupełnie nowe oprogramowanie, a AD9 to naprawdę przyzwoity sprzęt. |
|
|
|
|
jojo
Forum Lider
Dołączył: 22 Mar 2010 Pochwał: 64 Posty: 807 Skąd: ES / ETM
|
Wysłany: 11 Styczeń 2013, 17:05
|
|
|
marwi123 napisał/a: | Możliwość może i jest ale co z rzetelnością pomiaru. Najpierw kilkanaście stron jak prawidłowo ustawić radar żeby nie łapać przekłamań, a potem focić podczas jazdy gdzie popadnie i jak popadnie. |
Kąt kątem, ale na wideorejestratory policji jakoś nikt nie narzeka, mimo że tam to dopiero można robić "rzetelne" pomiary. |
|
|
|
|
piotreg
Administratore banitore piotreg
Dołączył: 23 Mar 2007 Pochwał: 1549 Posty: 31913 Skąd: Dolny Śląsk
|
Wysłany: 11 Styczeń 2013, 17:08
|
|
|
Oj, swojego czasu wielu userów wylewało tutaj łzy...
Zwłaszcza na kraśnicką cegiełkę... |
|
|
|
|
milito
Forum Lider
Dołączył: 14 Paź 2011 Pochwał: 45 Posty: 314 Skąd: łódzkie- EBR
|
Wysłany: 11 Styczeń 2013, 17:53
|
|
|
Szczególnie w starszych odcinkach "Uwaga Pirat" są bardzo fajne i rzetelne pomiary
A co do ITD, to chyba założę sobie "halogenki" tak, jak oni Jak mi dowód poleci, to dzwonię do FAKTU i dopiero będzie zabawa |
|
|
|
|
Kamratek
Dziędobry!
Dołączył: 23 Lip 2012 Pochwał: 2 Posty: 13 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 11 Styczeń 2013, 19:38
|
|
|
Cytat: | A co do ITD, to chyba założę sobie "halogenki" tak jak oni Jak mi dowód poleci, to dzwonię do FAKTU i dopiero będzie zabawa |
Dzisiaj w Raporcie Turbo mówili, że auta ITD są zarejestrowane jako samochody uprzywilejowane i ich specyfikacja techniczna została zatwierdzona przez główny urząd miar. I że nie jest to jak halogen tylko lampa błyskowa... |
|
|
|
|
przemx
Zaczyna kumać
Dołączył: 25 Mar 2009 Pochwał: 58 Posty: 170 Skąd: pl
|
Wysłany: 11 Styczeń 2013, 19:39
|
|
|
Pierwszy raz słyszę, żeby samochód sam w sobie mógł być uprzywilejowany. To jak będą je wyprzedawać, to z chęcią kupię.
Chyba jednak coś źle zasłyszane bądź kaczka dziennikarska. |
|
|
|
|
Kamratek
Dziędobry!
Dołączył: 23 Lip 2012 Pochwał: 2 Posty: 13 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 11 Styczeń 2013, 19:46
|
|
|
przemx napisał/a: | Chyba jednak coś źle zasłyszane bądź kaczka dziennikarska. |
Wypowiadał się jakiś goguś z ITD na ten temat. |
|
|
|
|
Qbek
Forum Lider
Dołączył: 28 Paź 2009 Pochwał: 137 Posty: 1384 Skąd: znienacka
|
Wysłany: 11 Styczeń 2013, 20:19
|
|
|
O statusie samochodu uprzywilejowanego świadczy służba publiczna, do której należy oraz przede wszystkim, zamontowane w nim odpowiednie oświetlenie i sygnały dźwiękowe. Włączone samo oświetlenie (np. koguty) nie czynią z samochodu pojazdu uprzywilejowanego.
Z resztą sami poczytajcie. |
|
|
|
|
kalex
Jajcarz
Dołączył: 20 Lut 2009 Pochwał: 127 Posty: 1223 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 12 Styczeń 2013, 21:33
|
|
|
Pytasz komu? Niewidomym baranom, którzy nie raczą zwolnić nawet jak widzą z daleka odblaskowe kamizelki stojące przy aucie.
Jak widać próg ustawiany co najwyżej +20. |
|
|
|
|
spit
Forum Lider
Dołączył: 10 Paź 2009 Pochwał: 134 Posty: 583 Skąd: Kielce
|
Wysłany: 20 Styczeń 2013, 20:08
|
|
|
Cytat: | Jeździliśmy nieoznakowanym radiowozem ITD. To maszyna do strzyżenia kierowców
Przed tym fotoradarem nikt nie ucieknie. Zrobi zdjęcie i namierzy prędkość, bez wiedzy kierowcy. Dlatego mandat może być dla niego prawdziwym zaskoczeniem. Takich aut inspekcja ma w Polsce 29. Wczoraj poznaliśmy jedno z nich.
BMW na zielonogórskich numerach rejestracyjnych jechało wczoraj w kierunku Świebodzina ponad 140 km/h. Dozwolone to do 90 km/h. Kierowca nawet nie wiedział, kiedy zrobiono mu zdjęcie. Renault Laguna ulicą Głogowską w Raculi jechało z prędkością 97 km/h. Dozwolone to 50 km/h. Pierwszy kierowca dostanie dziesięć, a drugi osiem punktów karnych. W przypadku mandatów, kierowcy BMW grozi do 500 zł, a Laguny - do 400 zł. Informacje o popełnionych wykroczeniach powinny trafić do nich w ciągu kilku dni.
Mobilny fotoradar namierzy bez ostrzeżenia
Przed stacjonarnym fotoradarem, zmotoryzowanego ostrzega tabliczka. Przed policjantami z popularną "szuszarką" ostrzegają inni kierowcy. Natomiast przed sprzętem, który trafiły na wyposażenie Inspekcji Transporty Drogowego, nie ma ucieczki. Nieoznakowany radiowóz z mobilnym fotoradarem i kamerą to prawdziwa maszyna do strzyżenia kierowców. Pociesza jedynie to, że tylko tych, którzy przekraczają prędkość. I to nie o 10 czy 20 km/h., ale o znacznie więcej.
Dzięki uprzejmości gorzowskiego oddziału ITD, przekonaliśmy się, co potrafi najnowszy samochód ITD wyposażony w radar Dopplera. Na parking podjechał biały Ford Focus kombi. Rejestracja warszawska. Na pierwszy rzut oka samochód niczym nie różni się od tysięcy innych Focusów. Może dwoma szczegółami, z grilla wystaje czarna kula a raczej stożek, a na dachu zamontowana jest długa antena.
Jedziemy z patrolem nieoznakowanym radiowozem Inspekcji Transportu Drogowego. Za kierownicą Forda poznajemy Macieja Pawlaka, a obok siedzi Rafał Mazurek. Obaj panowie to pracownicy ITD. Maciej Pawlak tłumaczy:
- Naszym zadaniem jest czuwanie nad bezpieczeństwem na drogach. Najczęściej pracujemy na krajówkach, szczególnie drogach szybkiego ruchu, ale też w miejscowościach. Tam, gdzie nie ma fotoradarów stacjonarnych, parkujemy naprzeciwko szkół czy przedszkoli i mierzymy prędkość. Robimy na życzenie rodziców czy dyrektorów placówek.
Ford Focus ma silnik o mocy 150 KM, a maksymalna prędkość to 210 km/h.
- Prędkość nie jest najważniejsza. My jedziemy zgodnie z przepisami, piratów drogowych ścigamy niezwykle rzadko. Z przodu nasz Focus ma głowicę radaru Dopplera, a wewnątrz kamerę. Natomiast w bagażniku znajdują się komputery a na dachu anteny. Zrobione zdjęcie jest natychmiast przesyłane do centrali w Warszawie - wyjaśnia Mazurek.
Główny Inspektorat Transportu Drogowego kupił 29 radiowozów z mobilnymi fotoradarami. Oprócz Focusów są też nieoznakowane Fordy Mondeo i pomalowane na żółto Peugeoty Partnery.
Pawlak tłumaczy, że może mierzyć prędkość aut jadących z przeciwka oraz wyprzedzających. Na dowolnym pasie. Wystarczy skierować kamerę na odpowiedni pas, a głowica radaru ustawia się automatycznie. Urządzenie może też mierzyć prędkość pojazdów, kiedy Ford stoi np. na poboczu. Wyłapuje samochody zbliżające się i oddalające się od Focusa.
Po kilku minutach ruszamy z Zielonej Góry w kierunku Świebodzina. My jedziemy z prędkością ok. 80 km/h. a z przeciwka sznur aut. Zaraz za Sulechowem na krajowej "trójce" dozwolona prędkość to 90 km/h.
Mandat z fotoradaru dla każdego, kto przekroczy o około 25-30 km/h
Na 12-calowym monitorze przewijają się zdjęcia każdego auta, jadącego z przeciwka. Jeśli pojazd porusza się z maksymalną dozwoloną prędkością plus tzw. tolerancja, kamera jedynie czuwa. Jeśli jest inaczej, a więc prędkość jest wyższa, zdjęcie jest wykonywane automatycznie i wysyłane do stolicy.
Rafał Mazurek nie chce zdradzić wysokości tolerancji. Ale po chwili mamy fotografię jadącego z prędkością 142 km/h Mercedesa. Za kilka minut Volkswagen Passat też został sfotografowany. A jechał 122 km/h. Zauważamy, że auto poruszające się z prędkością 100-115 km/h są przez urządzenie przepuszczane. A więc tolerancja to około 30 km/h.
Kolejny samochód to Renault Laguna, namierzony przy 125 km/h i Fiat Bravo, który jechał prawie 130 km/h. Dzisiaj kierowcy jeżdżą rozsądnie. W ciągu pół godziny urządzenie sfotografowało tylko kilka aut.
- To prawda, że dziś większość zmotoryzowanych jeździ dość rozsądnie. Chociaż 130 km/h przy obecnych warunkach, to jednak spore ryzyko. Przed kilkoma dniami na drodze ekspresowej S3, między Gorzowem a Zieloną Górą, namierzyliśmy piratów jadących 180-200 km/h. Było ich kilkunastu. Oczywiście nikogo nie ścigaliśmy. To nie jest naszym celem - wyjaśnia Rafał Mazurek.
Zatrzymują tylko cudzoziemców
Niekiedy jednak patrol decyduje się na pościg i zatrzymanie. Robią to, gdy przepisy łamie cudzoziemiec, bo mandat musi zapłacić gotówką, a także, gdy zmotoryzowany w sposób rażący łamie przepisy. Chociażby wjeżdża na skrzyżowanie na czerwonym świetle, jedzie zygzakiem a więc można podejrzewać, że jest pijany. Auto jest do takich akcji przygotowane, na tylnej kanapie leży niebieskie światło błyskowe, które trafia na dach, niebieskie światła można włączyć z przodu i z tyłu.
Wracamy i po minięciu zjazdu na Zieloną Góry, kierujemy się drogą ekspresową S3 w stronę Nowej Soli. Tu dozwolona prędkość to 100 km/h. Po chwili z naprzeciwka pędzi Mercedes, na monitorze widzimy 145 km/h. Będą punkty i mandat.
Kolejny namierzony to kierowca Audi A4, który pędzi 155 km/h, nie przejmując się leżącym na jezdni śniegiem. Tutaj też będzie mandat i punkty. Większość zmotoryzowanych jedzie jednak rozsądnie.
Przekonaliśmy się, że Ford Focus i inne wyposażone w radar Dopplera oraz kamerę radiowozy to prawdziwe maszyny do strzyżenia kierowców, łamiących przepisy drogowe. Potrafią one w ciągu kilkunastu minut zrobić nawet kilkaset zdjęć i wysłać do centrali - Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym. |
Link |
|
|
|
|
Zaj007
Forum Lider
Dołączył: 04 Maj 2012 Pochwał: 76 Posty: 596 Skąd: MI6
|
Wysłany: 3 Styczeń 2014, 01:43
|
|
|
31 grudnia 2013, okolice Olsztyna. Jedzie moja koleżanka ze swoim facetem drogą K-16, a za nimi inspekcyjny Focus WE 582CW, lampy doświetlające zasłonięte, 2 anteny na magnesach odkręcone (tj. podkładki na dachu, a samych anten GPRS brak; ta od radia została). Jako, że jechał szybciej niż można to włączyli bomby wyprzedzili i zatrzymali. Na tablecie pokazali prędkość i mandat chcieli dać. Dowiedziałem się o tym dość kuriozalnie, bo znajomy zdjęcie tego Focusa na Facebooka wrzucił. Jak je zobaczyłem natychmiast zadzwoniłem zapytać co i jak. Jak się okazuje nie tylko z pobocza, ale i w VR się bawią. Jak wiadomo na AD9 C pomiar w trakcie jazdy jest możliwy.
Źródło: Facebook.com
1507234_764541406906641_76095836_o.jpg
|
|
Plik ściągnięto 92 raz(y) 43,99 KB |
|
|
|
|
|
piotreg
Administratore banitore piotreg
Dołączył: 23 Mar 2007 Pochwał: 1549 Posty: 31913 Skąd: Dolny Śląsk
|
Wysłany: 3 Styczeń 2014, 11:40
|
|
|
Naród (ten bardziej świadomy) przyzwyczaił się do tego, że mierzą tylko z pobocza. A tu proszę. Trzeba wzmóc czujność... |
|
|
|
|
Zaj007
Forum Lider
Dołączył: 04 Maj 2012 Pochwał: 76 Posty: 596 Skąd: MI6
|
Wysłany: 3 Styczeń 2014, 11:43
|
|
|
I kupić Valentynę |
|
|
|
|
|
|