GITD - Główny Inspektorat Transportu Drogowego - Nieoznakowane radiowozy ITD wyjadą na drogi |
Autor |
Wiadomość |
przemx
Zaczyna kumać
Dołączył: 25 Mar 2009 Pochwał: 58 Posty: 170 Skąd: pl
|
Wysłany: 23 Listopad 2012, 18:30
|
|
|
Mam pytanie do zorientowanych. Czy ograniczenie, od góry 70 km/h, kończy się na tym skrzyżowaniu (droga z boku), czy nadal obowiązuje? Bo jeśli tak to ITD jadąc od znaków i może mi strzelić fotę w miejscu, gdzie dla mnie obowiązuje ograniczenie 90 km/h. No chyba, że się mylę? |
|
|
|
|
Automobil
|
Wysłany: Na laser jammery laserowe, a na fotoradary wiadomo, jaki antyradar - kierowcy mają do wyboru najlepsze modele - wykrywacze Escort, Valentine One, Noxo, Whistler wyposażone w euro pasma dla radarów.
|
|
|
|
|
|
|
radi
Forum Lider
Dołączył: 11 Kwi 2009 Pochwał: 29 Posty: 235 Skąd: Stepy Mazowsza
|
Wysłany: 23 Listopad 2012, 18:30
|
|
|
piotreg napisał/a: | Wizerunek to oni mają głęboko, zresztą na drogach dwujezdniowych robią tylko zdjęcia odjazdowe. |
Do tej pory mieli, ale w świetle ostatniego orzeczenia sądu okręgowego, że mając fotkę bez facjaty klienta inspekcja nie posiada prawa do żądania informacji kto prowadził pojazd, to raczej jest dla nich problem i mogą chcieć przemyśleć praktykę dotyczącą foty przy odjeździe. Przynajmniej do czasu aż ktoś naprostuje tego bubla, który im tak nabruździł. Bo idąc tym tropem masowo sypną się odmowy przyjęcia mandatu i inspekcja będzie przepadać kolejno na rozprawach. |
|
|
|
|
phonemaniac
Videomaniac
Dołączył: 10 Paź 2008 Pochwał: 1316 Posty: 4393 Skąd: WKZ
|
Wysłany: 24 Listopad 2012, 21:38
|
|
|
A zna może ktoś odpowiedź na pytanie, czy "zieloni" jeżdżą nieoznakowanymi w weekendy? |
|
|
|
|
Fear
Szwagier
Dołączył: 08 Lut 2010 Pochwał: 424 Posty: 957 Skąd: Lubin
|
Wysłany: 24 Listopad 2012, 21:45
|
|
|
Ja Forda Kuge upolowałem w sobotę, więc wychodzi na to, że tak |
|
|
|
|
phonemaniac
Videomaniac
Dołączył: 10 Paź 2008 Pochwał: 1316 Posty: 4393 Skąd: WKZ
|
Wysłany: 24 Listopad 2012, 21:47
|
|
|
Tak pytam, bo jutro do Stolicy uderzam, więc wynika z tego, że trzeba "POZOR" zachować Może coś się upoluje |
|
|
|
|
piotreg
Administratore banitore
Dołączył: 23 Mar 2007 Pochwał: 1542 Posty: 31855 Skąd: DWR
|
Wysłany: 24 Listopad 2012, 21:51
|
|
|
radi napisał/a: | Do tej pory mieli, ale w świetle ostatniego orzeczenia sądu okręgowego, że mając fotkę bez facjaty klienta inspekcja nie posiada prawa do żądania informacji kto prowadził pojazd, to raczej jest dla nich problem i mogą chcieć przemyśleć praktykę dotyczącą foty przy odjeździe. Przynajmniej do czasu aż ktoś naprostuje tego bubla, który im tak nabruździł. Bo idąc tym tropem masowo sypną się odmowy przyjęcia mandatu i inspekcja będzie przepadać kolejno na rozprawach. |
Jeszcze tego samego dnia rzecznik GITD przez kamerami telewizyjnymi ocenił, że wyrok jest absurdalny, powołując się na kilka artykułów z ustawy PoRD, która zezwala im na takie praktyki. |
|
|
|
|
Qbek
Forum Lider
Dołączył: 28 Paź 2009 Pochwał: 137 Posty: 1384 Skąd: znienacka
|
Wysłany: 24 Listopad 2012, 23:00
|
|
|
przemx napisał/a: | Mam pytanie do zorientowanych. Czy ograniczenie, od góry 70 km/h, kończy się na tym skrzyżowaniu (droga z boku), czy nadal obowiązuje? Bo jeśli tak to ITD jadąc od znaków i może mi strzelić fotę w miejscu, gdzie dla mnie obowiązuje ograniczenie 90 km/h. No chyba, że się mylę? |
Jeśli to droga utwardzona i nie osiedlowa, to kasuje. Tyle pamiętam z moto-kursu sprzed 3 lat |
|
|
|
|
przemx
Zaczyna kumać
Dołączył: 25 Mar 2009 Pochwał: 58 Posty: 170 Skąd: pl
|
Wysłany: 25 Listopad 2012, 00:59
|
|
|
Jako, że spać się nie chce to przeglądałem sobie PoRD. I tak znalazłem ciekawy artykuł:
Cytat: | Minister właściwy do spraw transportu określi w drodze rozporządzenia:
Sposób dokonywania pomiarów przez urządzenia rejestrujące, z uwzględnieniem progów prędkości dostosowanych do obowiązującego na drodze ograniczenia prędkości, oraz przetwarzania przez te urządzenia zarejestrowanych danych, a także biorąc pod uwagę możliwość błędu kierowcy do 10 km/h włącznie w utrzymaniu dopuszczalnej prędkości. |
Czy takie Rozporządzenie zostało wydane w stosunku do fotoradarów zainstalowanych w nieoznakowanych samochodach ITD? Nie sądzę. Jeśli ITD twierdzi, że przepisy dotyczące znaków dla fotoradarów przenośnych dotyczą wyłącznie Straży Gminnych/Miejskich, to tak samo wszelkie przepisy o przenośnym fotoradarze dotyczą SG/SM. Rozporządzenia co do jeżdżących fotoradarów ITD nie ma. |
|
|
|
|
przemx
Zaczyna kumać
Dołączył: 25 Mar 2009 Pochwał: 58 Posty: 170 Skąd: pl
|
Wysłany: 26 Listopad 2012, 11:33
|
|
|
Cytat: | Fotoradary będą pomijać niektóre pojazdy. Sprawdź, które
Od kilku miesięcy Główny Inspektorat Transportu Drogowego kosztem 50 mln euro rozbudowuje Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym, w skład którego docelowo wchodzić będzie m.in. sieć kilkuset fotoradarów w całej Polsce. Jednym z najważniejszych elementów systemu ma być oprogramowanie informatyczne, które będzie służyć do automatycznej obróbki zdjęć. Cel jest jasny – zautomatyzować, uprościć i tym samym znacząco przyspieszyć procedurę wystawiania mandatów.
Wątpliwości wzbudza jednak jeden zapis w dokumentacji przetargowej na wykonanie systemu. W Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia znalazło się następujące stwierdzenie: „W przypadku otrzymania odpowiedzi z CEPiK niezawierającej informacji o pojeździe (brak danych w CEPiK) bądź zawierających dane o pojeździe uprzywilejowanym, takie sprawy są automatycznie zamykane przez system [...]”.
– W praktyce sprowadza się to do tego, że będziemy mieli flotę pojazdów pozostających ponad prawem – uważa Jarosław Teterycz, ekspert i biegły sądowy w zakresie pomiaru prędkości. Mowa bowiem o kilkudziesięciu tysiącach aut należących do policji, pogotowia, wojska, straży granicznej, służb specjalnych etc. Tylko policja ma w swojej flocie 12 tys. radiowozów, karetek jest 1,6 tys. |
LINK
Cytat: | Asseco wykona system dla nadzoru ruchu drogowego
Firma Asseco Poland podpisała umowę z Głównym Inspektoratem Transportu Drogowego o wartości ponad 170 mln zł brutto. Przedmiotem kontraktu jest wykonanie Centralnego Systemu Przetwarzania dla Centrum Automatycznego Nadzoru Nad Ruchem Drogowym (CANARD).
Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym (CANARD) jest częścią Głównego Inspektoratu Transportu Drogowego. Odpowiada za zarządzanie systemami automatycznej rejestracji wykroczeń. Przedmiotem szczególnej uwagi CANARD jest niestosowanie się kierowców do ograniczeń prędkości oraz do sygnalizacji świetlnej (przejeżdżanie na czerwonym świetle) jako zachowań szczególnie groźnych, wytypowanych na podstawie analizy bezpieczeństwa ruchu drogowego. |
LINK |
|
|
|
|
piotreg
Administratore banitore
Dołączył: 23 Mar 2007 Pochwał: 1542 Posty: 31855 Skąd: DWR
|
Wysłany: 26 Listopad 2012, 12:05
|
|
|
Jest rodzynek w pierwszym artykule... |
|
|
|
|
radi
Forum Lider
Dołączył: 11 Kwi 2009 Pochwał: 29 Posty: 235 Skąd: Stepy Mazowsza
|
Wysłany: 26 Listopad 2012, 12:11
|
|
|
Cytat: | Przedmiotem szczególnej uwagi CANARD jest niestosowanie się kierowców do ograniczeń prędkości oraz do sygnalizacji świetlnej (przejeżdżanie na czerwonym świetle) jako zachowań szczególnie groźnych, wytypowanych na podstawie analizy bezpieczeństwa ruchu drogowego. |
A mnie to bawi, choć na smutno, bo nie po raz pierwszy, jak widać te przejawy hipokryzji. Jeśli jakieś wykroczenie jest faktycznie uważane za "szczególnie groźne", to się jego sprawcę zatrzymuje na gorącym uczynku. A nie pozwala, że będzie jeździł tak samo przez okres sięgający do 180 dni. |
|
|
|
|
piotreg
Administratore banitore
Dołączył: 23 Mar 2007 Pochwał: 1542 Posty: 31855 Skąd: DWR
|
Wysłany: 26 Listopad 2012, 12:12
|
|
|
Bo im zapewne chodzi o poczucie nieuchronności kary. |
|
|
|
|
radi
Forum Lider
Dołączył: 11 Kwi 2009 Pochwał: 29 Posty: 235 Skąd: Stepy Mazowsza
|
Wysłany: 26 Listopad 2012, 12:18
|
|
|
Przy tej ilości pojazdów inspekcji wyposażonych w fotorejestrator i jednocześnie, ilości dróg mniejszych i większych w każdym województwie trudno wywołać takie poczucie, bo te wozy nie będą mogły się znaleźć wszędzie. Dla większości ignorujących ograniczenia świadomie, a i też zwracających trochę uwagę na to co się dzieje dookoła to raczej świadomość o prawdopodobieństwie totolotka. No, nieco większym. |
|
|
|
|
jojo
Forum Lider
Dołączył: 22 Mar 2010 Pochwał: 64 Posty: 807 Skąd: ES / ETM
|
Wysłany: 26 Listopad 2012, 14:17
|
|
|
radi napisał/a: | A mnie to bawi, choć na smutno, bo nie po raz pierwszy, jak widać te przejawy hipokryzji. Jeśli jakieś wykroczenie jest faktycznie uważane za "szczególnie groźne", to się jego sprawcę zatrzymuje na gorącym uczynku. A nie pozwala, że będzie jeździł tak samo przez okres sięgający do 180 dni. |
Pomyliło im się - zamiast "groźne", miało być "popularne" i zapomnieli dodać, że relatywnie łatwo je ścigać. |
|
|
|
|
przemx
Zaczyna kumać
Dołączył: 25 Mar 2009 Pochwał: 58 Posty: 170 Skąd: pl
|
Wysłany: 26 Listopad 2012, 15:05
|
|
|
Cytat: | Ten film zmieni sposób, w jaki jeździsz po drogach...
Jakiś czas temu pisaliśmy o nie do końca pocieszającej – nas kierowców – inicjatywie, jaką zafundował nam Główny Inspektorat Transportu Drogowego. Mobilne fotoradary, które zostały zamontowane w 29 pojazdach GITD: Ford Mondeo, Ford Focus, Peugeot Partner, które będą zintegrowane z centralnym systemem przetwarzania GITD. Dzięki tej instalacji urządzeń transmitujących dane w trybie rzeczywistym, dane z wykroczeń już po kilku sekundach znajdują się na serwerze, co umożliwi ich dalszą obróbkę celem wystawienia mandatu.
Jak bardzo system jest skuteczny mogliśmy się przekonać już kilka dni wcześniej ze słownej relacji, jaką usłyszeliśmy przez operatora jednego z takich urządzeń. Dzisiaj natomiast mamy dla Was film, w którym redaktor motoryzacyjny Wojciech Majewski prezentuje od środka skuteczność nowo zaprojektowanego systemu do wykrywania wykroczeń drogowych.
Konkluzja, jaka od razu się nasuwa po obejrzeniu tego materiału - dla wszystkich łamiących prawo na drogach naszych miast mamy złą wiadomość – nie macie żadnych szans w starciu z autem wyposażonym w wyżej opisywany system. Cała reszta „rozsądnych kierowców” może natomiast spać spokojnie... |
Film
Kolejny filmik z typu przedstawmy jak działa wóz z AD9.
Ciekawe użycie tych sygnałów dźwiękowo-świetlnych na drodze publicznej. |
|
|
|
|
|
|