Forum Mapy Fotoradarów Antyradary Sid b6962af2b642a76a17158d4b5973a7c6 Mapa fotoradarów najpopularniejsze
RejestracjaRejestracja   ZalogujZaloguj   FAQFAQ   SzukajSzukaj


Poprzedni temat «» Następny temat
Radary, fotoradary, lidary i videorejestratory ogólnie - Śledzi 32 samochody jednocześnie - oto nowy radar
Autor Wiadomość
delpiero 
Administratore banitore


Dołączył: 20 Lut 2009
Pochwał: 3683
Posty: 9601
Skąd: Gang Albanii
Wysłany: 3 Listopad 2011, 11:36   Śledzi 32 samochody jednocześnie - oto nowy radar

Cytat:
Śledzi 32 samochody jednocześnie – oto nowy radar

Fotoradary, kamery, wideorejestratory, policjanci z radarami, to tylko niektóre ze sposobów ukrócenia poczynań kierowców na drogach. Może wydawać się, że jesteśmy kontrolowani z każdej strony i gorzej być nie może. Okazuje się jednak, że to nie koniec. Wkrótce również na naszych ulicach może pojawić się system znacznie skuteczniejszy od wszystkich wymienionych.

Fotoradary od czasu wprowadzenia szybko stały się postrachem kierowców. Jednak z punktu widzenia służb korzystających z tego typu urządzeń ich dużą wadą jest to, że mogą skupić się wyłącznie na jednym samochodzie. Tego mankamentu pozbawiony ma być system Cordon opracowany przez firmę Peak Gain Systems.

Urządzenie ma bardzo kompaktowe wymiary i dzięki temu może być umieszczane praktycznie w dowolnym miejscu, od słupów, sygnalizatorów po samochody. Dzięki szerokiemu kątowi widzenia jest ono w stanie śledzić aż 32 samochody jednocześnie, na czterech pasach jezdni! System mierzy prędkość przejeżdżających aut, pokazuje ich tablicę rejestracyjną, a także może sprawdzać, które pojazdy wbrew przepisom korzystają z pasa przeznaczonego dla autobusów. Dzięki emiterowi podczerwieni kamera z powodzeniem może być stosowana nocą.

Cordon wyposażony jest w moduł GPS przekazujący współrzędne każdego wykroczenia, które wraz z obrazem zapisywane są na karcie SD. Obraz za sprawą łącz bezprzewodowego może być przekazywany w czasie rzeczywistym do centrum dowodzenia, gdzie natychmiast mogą zostać sporządzone mandaty.

Poniżej możecie zobaczyć działanie systemu Cordon. Zielone pole obok numeru rejestracyjnego oznacza, że samochód porusza się z prędkością niższą od dopuszczalnej, żółty to znak, że auto osiągnęło poziom dopuszczalny, natomiast czerwony kwadracik to gwarancja mandatu. Jak widać na filmie jedynym sposobem może być posiadanie brudnej rejestracji tak jak w przypadku Opla, który pojawia się w ok. 29 sekundzie nagrania.

LINK
 
 
Automobil

Wysłany:    A może to Cię zainteresuje



 
 
OJCIEC
Wio Łysa!


Dołączył: 20 Mar 2007
Pochwał: 233
Posty: 6674
Skąd: zasadniczo, z Węgorzeskiej
Wysłany: 3 Listopad 2011, 19:17   

Był już pokazywany podobnie działający Multanova Traffistar SR590.

Stefan rzekł, że takie ło nie ma szans na legalizację w Polsce ze względu na użycie Planara: Klik

I tyle z marzeń o kolejnym cud diwajsie od Simiconu :lol:
 
 
phonemaniac
Videomaniac


Dołączył: 10 Paź 2008
Pochwał: 1316
Posty: 4393
Skąd: WKZ
Wysłany: 15 Listopad 2011, 07:42   

A teraz coś z naszego podwórka:

Cytat:
Polski fotoradar nie da szans kierowcom

Niedługo na polskich ulicach pojawi się trzysta nowych fotoradarów. Urządzenia te są jednak niczym w porównaniu z prototypem ulicznego radaru, stworzonym przez Polaków.

Niedawno opisywaliśmy rosyjski fotoradar, który choć jest w fazie testów, już budzi postrach wśród kierowców łamiących ograniczenia prędkości. Zbudowane w Rosji urządzenie o nazwie Cordon ma ogromne możliwości. Okazuje się jednak, że w dziedzinie śledzenia ruchu samochodów nie mniejsze możliwości będzie mieć urządzenie firmy Polcam. Dodatkowo, polski produkt ma być bardziej uniwersalny i wygodniejszy w użyciu, niż jego rosyjski odpowiednik.

Smart Eye to nazwa systemu, który w przyszłości u kierowców może zasłużyć sobie na miano drogowego wielkiego brata. W przeciwieństwie do stosowanych obecnie fotoradarów, do mierzenia prędkości wykorzystuje kamerę o wysokiej rozdzielczości. Rozwiązanie to ma dwie zalety. Przede wszystkim, nie popełnia błędów w przypadku pojazdów o dużej powierzchni. Po drugie zaś, dzięki temu systemowi można śledzić wiele samochodów jednocześnie. Jak zapewniają konstruktorzy, polska nowość ma mieć możliwość jednoczesnego kontrolowania prędkości aż 32 samochodów. Dodatkowo, mogą one jechać na czterech pasach i nie wpłynie to ujemnie na skuteczność i dokładność pomiaru.

Nowość Polcamu śledzi zbliżające się lub oddalające się od niego samochody i na bieżąco monitoruje ich prędkość. Gdy zanotuje złamanie przepisów, rozpoczyna rejestrowanie materiału wideo. Gdy samochód zbliża się do fotoradaru, urządzenie wykonuje serię zdjęć o wysokiej rozdzielczości. To jednak dopiero początek możliwości polskiego fotoradaru. Urządzenie odczytuje numery rejestracyjne samochodów, a nawet ich marki. Dodatkowo, systemem fotoradarów Smart Eye ma przesyłać szereg innych informacji do baz danych odpowiednich instytucji. Są wśród nich: data i godzina popełnienia wykroczenia, miejsce zainstalowania urządzenia i rodzaj wykroczenia. W przypadku tego ostatniego możliwości polskiego fotoradaru są imponujące.

Atutem polskiego urządzenia w porównaniu z rosyjskim Cordonem jest wszechstronność i to zarówno jeśli chodzi o różnorodność możliwych do rejestrowania wykroczeń, jak i sposób montażu.

Cordon musi być zamontowany na wysokości od 3,8 m do 5,2 m. W praktyce oznacza to, że rosyjski fotoradar może być wykorzystywany tylko na przęsłach mostów, wiaduktów, czy poprowadzonych nad jezdnią przejść dla pieszych. Smart Eye, jak zapewniają jego twórcy, może być montowany zarówno w takich samych warunkach, jak też na znacznie niższym poziomie. Polski fotoradar ma zachowywać swoje możliwości także po ustawieniu przy drodze na trójnogu, a nawet we wnętrzu policyjnego radiowozu.

Wrażenie robi również wachlarz wykroczeń, które mogą zostać wykryte i udowodnione za pomocą polskiego fotoradaru. Oprócz wykrywania kierowców, przekraczających dozwoloną prędkość - Smart Eye będzie mógł rejestrować poruszanie się po pasie autobusowym pojazdem, który nie ma do tego uprawnień, przejazd samochodu na czerwonym świetle, a nawet zachowywanie niewystarczającego odstępu od poprzedzającego pojazdu. Choć to ostatnie w świetle polskiego prawa nie jest wykroczeniem, przynajmniej do czasu wystąpienia stłuczki lub wypadku, w niektórych krajach Europy jest inaczej. Jeśli i w Polsce nastąpią zmiany w przepisach, gotowe będzie już urządzenie, które będzie mogło taki przepis egzekwować.

Polska konstrukcja będzie również przystosowana do przeprowadzania odcinkowego pomiaru prędkości. Do tego celu trzeba będzie wykorzystać dwa sprzężone ze sobą urządzenia. Za sprawą wbudowanych modułów GPS, system będzie obliczał odległość pomiędzy fotoradarami, a mechanizm rozpoznawania tablic rejestracyjnych pozwoli na obliczanie średniej prędkości pojazdów. Wydaje się, że polskie urządzenie będzie miało tylko jedną słabość. Poprawne działanie będzie zapewniać w zakresie od 50 do -10 st. Celsjusza. Oznacza to, że podczas siarczystych mrozów kierowcy będą mogli czuć się bezkarnie. Jazda z dużymi prędkościami nie zawsze bywa jednak wówczas bezpieczna.

Mierzenie prędkości pojazdów zbliżających się do fotoradaru i oddalających się od niego, śledzenie wielu pojazdów jednocześnie, wysoka rozdzielczość kamery, pamięć SSD od 32 do 128 GB, mierzenie prędkości aż do 247 km/h i duża dokładność. Nowe polskie fotoradary z pewnością będą postrachem dla kierowców.

Na szczęście dla ignorujących znaki ograniczenia prędkości, w najbliższym czasie polskie drogi się nimi nie zapełnią. Ze względu na krótki czas pozostający do rozstrzygnięcia przetargu nie kupi ich Inspekcja Transportu Drogowego, która zamierza „dozbroić” się, kupując trzysta fotoradarów. Nie oznacza to jednak, że Smart Eye nie pojawi się na naszych drogach. W zarządzie ITD jest obecnie 76 fotoradarów przejętych od policji. Jeśli urządzenia te przestaną prawidłowo funkcjonować, zapewne zapadnie decyzja o ich wymianie. Wówczas Smart Eye może okazać się dla urzędników łakomym kąskiem.


smart_eye_polcam przez moto-wp-pl

LINK
 
 
 
jakub
Forum Lider

Dołączył: 09 Mar 2009
Pochwał: 31
Posty: 477
Skąd: DZA
Wysłany: 15 Listopad 2011, 11:35   

Popatrzcie od 2:10 - jedzie tramwaj, a to ustrojstwo liczy każdy wagon osobno :lol:
 
 
scotti 
Zaczyna kumać

Dołączył: 19 Sty 2011
Pochwał: 20
Posty: 69
Skąd: Toruń
Wysłany: 15 Listopad 2011, 18:24   

Ciekawe jak silna jest emisja fali.
 
 
PieTrzaK
Forum Lider


Dołączył: 06 Wrz 2010
Pochwał: 472
Posty: 1471
Skąd: Łomża/Białystok
Wysłany: 15 Listopad 2011, 19:31   

I czemu na początku widać 2. pkt. pomiarowe dla aut których tam już dawno nie ma? Na prawym skrajnym i prawym pasie. :o
 
 
scotti 
Zaczyna kumać

Dołączył: 19 Sty 2011
Pochwał: 20
Posty: 69
Skąd: Toruń
Wysłany: 15 Listopad 2011, 20:43   

To się nazywa wersja przedprodukcyjna :) Haha.
 
 
pstryk
Forum Lider


Dołączył: 21 Mar 2009
Pochwał: 213
Posty: 724
Skąd: PL
Wysłany: 15 Listopad 2011, 21:44   

Zapewne Smart Eye będzie tak zarąbisty, że na fotce będzie widać numer na naklejce legalizacyjnej. :lol:
 
 
Elite 
Forum Lider


Dołączył: 30 Sty 2010
Pochwał: 200
Posty: 714
Skąd: PL
Wysłany: 15 Listopad 2011, 22:01   

:lol: :good:
 
 
sqrt9
Się wciągnął

Dołączył: 28 Kwi 2011
Pochwał: 18
Posty: 253
Skąd: Warszawa
Wysłany: 16 Listopad 2011, 21:01   

Tramwaj jedzie pasem nr 4. :grin:
 
 
spit
Forum Lider


Dołączył: 10 Paź 2009
Pochwał: 134
Posty: 583
Skąd: Kielce
Wysłany: 16 Listopad 2011, 22:20   

Czy ten sprzęt nie ma statywu? Chyba, że ostro wiało i bujało kładką :smile:
 
 
 
juras
Zaczyna kumać

Dołączył: 27 Lis 2009
Pochwał: 3
Posty: 117
Wysłany: 17 Listopad 2011, 19:11   

Emisja? 100mW? Wykrywalność 20 km? :twisted:
 
 
boob 
Dziędobry!

Dołączył: 14 Paź 2010
Posty: 15
Skąd: kalisz
Wysłany: 23 Grudzień 2011, 23:40   

Niestety to ruskie ustrojstwo jest prawie niewykrywalne. :mad: Patrzyłem też na stronę producenta Simicon i na podobny ruski sheet: Klik. :facepalm:

Są to radary impulsowo dopplerowskie o stosunkowo dużej mocy 100mW, ale w impulsie o długości tylko 20nS. Okres powtarzania impulsów ok. 20uS. Czyli współczynnik wypełnienia 1/1000. Efektywna średnia moc 0.1mW albo mniej. Całe szczęście, że to robi w K. Jeden rusek pisał mi, że w Petersburgu to jest i wykrywacz V1 wykrywa z 10m. Na tej samej zasadzie działają prawdopodobnie wszystkie tego typu fotoradary. Impulsowość jest potrzebna do pomiaru odległości do samochodu. Niestety skanujące antyradary są na tak krótkie impulsy prawie ślepe. :mrgreen:
 
 
juras
Zaczyna kumać

Dołączył: 27 Lis 2009
Pochwał: 3
Posty: 117
Wysłany: 28 Grudzień 2011, 23:38   

Chciałbym zobaczyć, jak w 20ns można zmierzyć wiarygodnie prędkość :?!:
 
 
OJCIEC
Wio Łysa!


Dołączył: 20 Mar 2007
Pochwał: 233
Posty: 6674
Skąd: zasadniczo, z Węgorzeskiej
Wysłany: 29 Grudzień 2011, 18:50   

Zasada działania jest bardziej jak lasera, niż tradycyjnego radaru tyle, że zamiast wiązki podczerwieni używane jest 24,150 GHz :mrgreen:

Skoro tak, będzie można zdziamować :grin:
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Możesz załączać pliki na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Radary, fotoradary, lidary i videorejestratory ogólnie - Śledzi 32 samochody jednocześnie - oto nowy radar | Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group