Forum Mapy Fotoradarów Antyradary Sid 6f637640e27c6092dd484f00488c6386 Mapa fotoradarów najpopularniejsze
RejestracjaRejestracja   ZalogujZaloguj   FAQFAQ   SzukajSzukaj


Poprzedni temat «» Następny temat
Radary, fotoradary, lidary i videorejestratory ogólnie - ITD przejmuje maszty
Autor Wiadomość
Kaśka 
Dziędobry!


Dołączyła: 15 Gru 2011
Posty: 38
Skąd: Płock
Wysłany: 16 Grudzień 2012, 19:20   

Do kogo należy 7. żółtych fotoradarów w Wawie? Nie są to zwykłe maszty, tylko takie prostokątne. I jaki radar tam siedzi? Multa, czy coś innego? Noxo go wykrywał z jakiś 250m, ale dookoła tyle fałszywek, że masakra. A to w K, a to w Ka. Na Witosa/Sobieskiego chyba taki sam stoi, jak te nowe i tam ładnie go łapie w Ka. Pewnie Multa?
 
 
Automobil

Wysłany:    A może to Cię zainteresuje



 
 
phonemaniac
Videomaniac


Dołączył: 10 Paź 2008
Pochwał: 1316
Posty: 4393
Skąd: WKZ
Wysłany: 16 Grudzień 2012, 20:12   

Te fotoradary należą do <SM> Warszawa. W większości z nich siedzi Multaradar CD. Jutro sprawdzę na Sobieskiego co siedzi. :)

Autor postu otrzymał pochwałę.
 
 
 
areczek 
Dziędobry!

Dołączył: 24 Paź 2010
Posty: 15
Skąd: WF/Warszawa
Wysłany: 16 Grudzień 2012, 20:31   

Nie wszystkie są własnością <SM> , część z nich obsługuje ITD.
 
 
phonemaniac
Videomaniac


Dołączył: 10 Paź 2008
Pochwał: 1316
Posty: 4393
Skąd: WKZ
Wysłany: 16 Grudzień 2012, 20:37   

Maszty wieżowe pod Multaradar CD takie jak na zdjęciu



należą do <SM> Warszawa.

Autor postu otrzymał pochwałę.
 
 
 
tomciog 
Się wciągnął

Dołączył: 21 Mar 2009
Pochwał: 41
Posty: 283
Skąd: Wejherowo
Wysłany: 17 Grudzień 2012, 12:58   

Na całej trasie od Wejherowa do Słupska są "żółtki" i w 99% wystają z nich antenki.
Ostatnio uzbroili ten na Rybackiej w Wejherowie w stronę Gdyni.
 
 
ferran 
Forum Lover

Dołączył: 02 Gru 2012
Pochwał: 20
Ostrzeżeń: 1/5
Posty: 62
Skąd: Warszawa
Wysłany: 16 Kwiecień 2013, 13:44   Myślę, że może się przydać

Link - skarbnica wiedzy - przetarg na naprawę i legalizację fotoradarów i masztów. Polecam.
 
 
piotreg 
Administratore banitore


Dołączył: 23 Mar 2007
Pochwał: 1542
Posty: 31854
Skąd: DWR
Wysłany: 26 Maj 2016, 16:38   

Cytat:
Chcą powrotu fotoradarów. Propozycje poszły do 18 miast



Główny Inspektorat Transportu Drogowego chce przejąć fotoradary wyłączone 1 stycznia. W związku z tym wysłał prośbę o przekazanie urządzeń do 18 miast w całej Polsce. Jednak część samorządów podchodzi do pomysłu sceptycznie, bo miasta musiałyby ponieść koszty ich reaktywacji. Materiał magazynu "Polska i Świat".


Na początku 2016 roku weszły w życie przepisy, które odebrały strażnikom miejskim uprawnienia do korzystania z fotoradarów. Ustawę zakazującą używania urządzeń w lipcu ub.r. przyjął Sejm, a argumentem podnoszonym podczas wprowadzania nowych przepisów było ich wykorzystywanie jako "maszynek do zarabiania pieniędzy" przez gminy.

Z dróg całej Polski z dnia na dzień zniknęło prawie 400 fotoradarów. Większość trafiła do magazynów, część została zaklejona.

Inspektorzy mają plan

Do tej pory nikt nie miał pomysłu co z nimi zrobić. W końcu Główny Inspektorat Transportu Drogowego postanowił zabrać miastom urządzenia. Prośbę o przekazanie fotoradarów wysłał 18 prezydentom i burmistrzom miast.

- Zwróciliśmy się do samorządów o nieodpłatne przekazanie około 30 urządzeń. Samorząd musiałby je na swój koszt dostosować do naszego systemu - tłumaczy Alvin Gajadhur, p.o. Głównego Inspektora Transportu Drogowego.

Co na to samorządy?

Reakcja samorządów nie była pozytywna. Prezydent Krosna już odpisał, że swoich fotoradarów nie odda. Żeby GITD znów włączył dwa urządzenia w Krośnie miasto musiałoby wydać około 100 tysięcy złotych. Jak stwierdza, takie oczekiwanie "lekko go rozbawiło".

- Jednoznaczne żądanie jest nie na miejscu. Nie zamierzam dwa razy ponosić tych samych kosztów, bo to jest niegospodarność - mówi Piotr Przytocki, prezydent Krosna.

To jeden z kilku głosów krytycznych wobec pomysłu. Część lokalnych władz jeszcze się zastanawia.

- Jesteśmy gotowi przekazać urządzenie GITD nieodpłatnie, natomiast, jeśli mamy wydać, jeszcze kilkadziesiąt (tysięcy złotych - red.), to może rząd wysupłałby je - stwierdza Jacek Kowalski, burmistrz Nowego Dworu Mazowieckiego.

Nowy pomysł

W samej Warszawie Inspektorat chciał przejąć 27 fotoradarów. GITD nie dogadał się jednak z miastem. Inspektorzy nie dali za wygraną i mają nowy plan - zdjęcia piratom drogowym mają robić inspektorzy w nieoznakowanych autach.

W Warszawie radiowozy z wideorejestratorem stawać będą w czterech miejscach (ul. Modlińska, Trakt Brzeski, ul. Sobieskiego/al. Sikorskiego, ul. Puławska).

Punkty do kontroli prędkości w pobliżu zasłoniętych fotoradarów inspekcja wytypowała w całej Polsce. W przeciwieństwie do fotoradarów, kierowca nie będzie ostrzegany, że zbliża się do miejsca kontroli prędkości.

Link + video
 
 
jojo
Forum Lider

Dołączył: 22 Mar 2010
Pochwał: 64
Posty: 807
Skąd: ES / ETM
Wysłany: 26 Maj 2016, 19:59   

Hehe, źle było jak były <SM> i <SG> ? Fotoradary były zawsze oznakowane, bo wszystkie urządzenia albo wisiały na słupach ITD, albo rozstawiały je straże tylko na odcinkach pomiarowych. Teraz <itd> będzie sobie focić tam, gdzie zapragnie i trudno uwierzyć, że nie powstrzymają się od chęci zarobienia dodatkowej kasy w miejscach, gdzie będzie najłatwiej wpaść. Czyli powrót do roku 2013, tyle że wtedy chyba jeszcze nie było tak łatwo stracić prawka jak teraz. :grin:
 
 
 
bicker5 
Forum Lider

Dołączył: 17 Mar 2009
Pochwał: 49
Posty: 699
Skąd: Kraków
Wysłany: 27 Maj 2016, 16:54   

Don't panic. <SM> w samej "stolycy" miała 27 zabawek, a ITD ma ich po jednej (czasem po dwie) na województwo. Do tego chyba dalej mogą polować tylko na drogach krajowych.
Łatwiej było przeoczyć <FR> <SM> niż teraz będzie można się (ewentualnie) nadziać na <itd> .
 
 
piotreg 
Administratore banitore


Dołączył: 23 Mar 2007
Pochwał: 1542
Posty: 31854
Skąd: DWR
Wysłany: 28 Maj 2016, 07:28   

bicker5 napisał/a:
Do tego chyba dalej mogą polować tylko na drogach krajowych.

Dokładnie!

Zastanawia mnie tylko maszt w miejscowości Jutrzenka, który został wpięty do CANARD, a znajduje się w ciągu drogi wojewódzkiej. Na moje oko Gmina musiała ze środków własnych dostosować go do systemu CANARD i dlatego też puchę przygarnęła Inspekcja.
 
 
jojo
Forum Lider

Dołączył: 22 Mar 2010
Pochwał: 64
Posty: 807
Skąd: ES / ETM
Wysłany: 28 Maj 2016, 18:37   

bicker5 napisał/a:
Don't panic. <SM> w samej "stolycy" miała 27 zabawek, a ITD ma ich po jednej (czasem po dwie) na województwo. Do tego chyba dalej mogą polować tylko na drogach krajowych. Łatwiej było przeoczyć <FR> <SM> niż teraz będzie można się (ewentualnie) nadziać na <itd> .

Fakt, jeżdżąc wkoło komina szansa pewnie nie będzie duża, ale czy nie bałbyś się, wiedząc, że nie będziesz w stanie zidentyfikować gdzie i kiedy prowadzone są pomiary. :)
 
 
 
bicker5 
Forum Lider

Dołączył: 17 Mar 2009
Pochwał: 49
Posty: 699
Skąd: Kraków
Wysłany: 29 Maj 2016, 10:41   

Na szczęście są jeszcze Yanosiki, Wieśki, Coyoty itp. systemy ostrzegawcze.
 
 
Zaj007 
Forum Lider


Dołączył: 04 Maj 2012
Pochwał: 76
Posty: 596
Skąd: MI6
Wysłany: 3 Czerwiec 2016, 11:11   

Chyba nie ma sensu zakładać nowego wątku.
Chodzi o wyrok TK ws. art. 129g ust. 4 ustawy Prawo o ruchu drogowym - przetwarzania danych osobowych na podstawie rozporządzenia.

Cytat:
W dniu 25 kwietnia 2016 r. wszedł w życie Wyrok Trybunału Konstytucyjnego z 14 lipca 2015 r., w którym stwierdzono, że art. 129g ust. 4 ustawy z 20 czerwca 1997 r. – Prawo o ruchu drogowym (dalej Prd), jest niezgodny z Konstytucją RP. Przepis ten stanowił:

"Minister właściwy do spraw transportu określi, w drodze rozporządzenia, sposób, tryb oraz warunki techniczne gromadzenia, przetwarzania, udostępniania i usuwania przez Głównego Inspektora Transportu Drogowego utrwalonych obrazów i danych, uwzględniając dokumentację i zakres czynności niezbędnych do przeprowadzenia postępowania w sprawach o wykroczenia, o których mowa w ust. 1, oraz konieczność ochrony zarejestrowanych danych przed nieuprawnioną ingerencją i ujawnieniem."

I na jego podstawie wydano akt wykonawczy - Rozporządzenie Ministra Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej z dnia 23 kwietnia 2013 r. w sprawie obrazów i danych utrwalonych przez Głównego Inspektora Transportu Drogowego za pomocą stacjonarnych urządzeń rejestrujących, zainstalowanych w pasie drogowym dróg publicznych. (Dz. U. poz. 565). Rozporządzenie to określało sposób, tryb oraz warunki techniczne gromadzenia, przetwarzania, udostępniania i usuwania przez Głównego Inspektora Transportu Drogowego utrwalonych obrazów i danych w sprawach naruszeń przepisów ruchu drogowego. Z dniem 25 kwietnia 2016 r. cały akt prawny stracił moc i przepisy tam zawarte nie obowiązują już nikogo w naszym systemie prawnym. Tyle teorii. Jak to wygląda w praktyce?

ŹRÓDŁO

Ciekawe co dalej... znając życie nic. Dalej będą robić po staremu.
 
 
phonemaniac
Videomaniac


Dołączył: 10 Paź 2008
Pochwał: 1316
Posty: 4393
Skąd: WKZ
Wysłany: 8 Czerwiec 2016, 13:36   

Cytat:
ITD nie przejmie fotoradarów



Decyzja o zakazie używania fotoradarów przez pracowników straży miejskich i gminnych była zaskoczeniem. Maszty oraz urządzenia pomiarowe stoją dziś bezproduktywnie i wiadomo już, że póki co Inspekcja Transportu Drogowego nie weźmie ich pod swoje skrzydła. ITD ma jednak plan, zakładający wykorzystanie nieoznakowanych pojazdów.


Wraz z końcem roku 2015 strażnicy miejscy i gminni stracili prawo do używania fotoradarów. Jednocześnie ustawodawca nie wyznaczył żadnej drogi postępowania z pozostającymi po tych służbach urządzeniami i masztami. Stacjonarne fotoradary do dziś stoją więc zakryte folią, a te mobilne pokrywają się kurzem w samorządowych magazynach. Inspekcja Transportu Drogowego, która prowadzi elektroniczną kontrolę prędkości na drogach krajowych, chciałaby przejąć infrastrukturę po strażach miejskich i gminnych.

Dotyczy to tylko jej części. ITD wykazała zainteresowanie 32 urządzeniami. Chodzi o fotoradary w Będzinie, Białymstoku, Czaplinku, Darżynie, Dębowej Łęce, Grudziądzu, Jarzysławiu, Kościerzynie, Krośnie, Olszynie, Mińsku Mazowieckim, Nowej Soli, Nowym Dworze Mazowieckim, Olsztynie, Reczy, Tarnowcu i Suchorzu. Na celowniku ITD są również zestawy do rejestrowania wjazdu na skrzyżowanie przy czerwonym świetle w Romanowie, Olsztynie i Krośnie. Warunkiem, jaki stawia ITD, jest nieodpłatne przekazanie infrastruktury i dostosowanie jej na koszt miasta lub gminy do wymogów, jakie obowiązują w sieci urządzeń używanych przez tę ogólnopolską instytucję. Na 18 samorządów, do których wysłano pisma, odpowiedziały cztery. Wszystkie odmownie. Wiele wskazuje na to, że w pozostałych przypadkach będzie podobnie. ITD nie składa jednak broni.

W niektórych spośród miejsc, gdzie do końca 2015 roku działały miejskie i gminne fotoradary, Inspekcja Transportu Drogowego będzie prowadzić kontrolę prędkości za pomocą samochodów z mobilnymi fotoradarami w środku; także nieoznakowanymi.
- Wytypowano punkty kontrolne w 13 miejscowościach, w których wcześniej działania prowadziły jednostki straży gminnych lub miejskich - mówi Łukasz Majchrzak, rzecznik prasowy Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym. - Punkty te dołączono do blisko pół tysiąca dotychczas wyznaczonych miejsc, przeznaczonych do prowadzenia kontroli drogowych z wykorzystaniem mobilnych urządzeń rejestrujących - dodaje rzecznik.

Kontroli ITD należy się spodziewać w miejscach, gdzie do końca 2015 roku działały fotoradary, w Rymanowie, Olszynie, Dębowej Łęce, Suchorze, Darżynie, Białymstoku, Olsztynie, Pamiątce, Stłocznie, Leszczynie-Dębicy, Wejherowie, Rybniku i Warszawie.

Jak zaznacza ITD, instytucja ta dysponuje 29 pojazdami wyposażonymi w mobilny fotoradar. Część z nich to samochody nieoznakowane. Jak je rozpoznać? Charakterystyczne anteny zamontowane na dachu tych pojazdów widać już z daleka. Najczęściej są trzy: fabryczna antena samochodu, antena CB oraz antena, służąca do wysyłania danych z fotorejestratora. Jeśli do radiowozu zbliżamy się z przodu, z bliska łatwo dostrzec dwie dodatkowe lampy umieszczone pod tablicą rejestracyjną. Kolejnym elementem, który pozwala zidentyfikować nieoznakowany wóz, jest głowica zamontowana w osłonie chłodnicy. Element ten umożliwia dokonywanie pomiarów i jest na tyle duży, że - w zależności od modelu - zachodzi na zderzak lub maskę.

Najczęściej używanymi w charakterze nieoznakowanych pojazdów z mobilnymi fotoradarami samochodami są Ford Focus kombi III generacji i Ford Mondeo. Inne modele wykorzystywane przez ITD to Ford Kuga, Skoda Octavia, Opel Vectra, Astra i Insignia, Citroen C4 i Berlingo oraz Peugeot Partner. Te ostatnie są co prawda oznakowane, ale w sposób, który łatwo może wprowadzić kierowcę w błąd. Samochody otrzymały żółtą barwę i pomarańczowe "koguty" na dachu, co sprawia, że z daleka można brać je za pojazdy pomocy drogowej lub GDDKiA.

Link

Autor postu otrzymał pochwałę.
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Możesz załączać pliki na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Radary, fotoradary, lidary i videorejestratory ogólnie - ITD przejmuje maszty | Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group