Radary, fotoradary, lidary i videorejestratory ogólnie - ITD przejmuje maszty |
Autor |
Wiadomość |
delpiero
Administratore banitore
Dołączył: 20 Lut 2009 Pochwał: 3695 Posty: 9618 Skąd: Gang Albanii
|
Wysłany: 13 Grudzień 2011, 17:46
|
|
|
Cytat: | Najwięcej fotoradarów dla Wielkopolski
36 nowych fotoradarów trafi do Wielkopolski, 33 na Śląsk, a 26 - w okolice Warszawy i na północne Mazowsze - tak Inspekcja Transportu Drogowego chce podzielić nowe urządzenia, które kupi w przyszłym roku.
300 nowych fotoradarów ma zastąpić używany sprzęt.
Inspekcja Transportu Drogowego obsługuje system fotoradarów od początku lipca. Teraz inspektorat dysponuje ponad 800 masztami do umieszczania fotoradarów, przejętymi od Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad oraz policji. Samych urządzeń jest około 70. Przetarg na nowe fotoradary inspekcja ogłosiła w listopadzie.
Jak poinformował rzecznik Głównego Inspektoratu Transportu Drogowego Alvin Gajadhur, inspekcja już wstępnie rozdzieliła nowy sprzęt pomiędzy swoje delegatury. Delegatur jest 10, ale należy doliczyć do nich także Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym, które obejmuje okolice Warszawy i znaczną część północnego Mazowsza. Tutaj ma trafić 26 nowych fotoradarów.
Najwięcej urządzeń - 36 - dostanie delegatura obejmującej województwo wielkopolskie. Delegatura północna - tereny województw pomorskiego, kujawsko-pomorskiego i część warmińsko-mazurskiego - ma otrzymać 34 urządzenia. Na Śląsk i Opolszczyznę trafią 33 fotoradary, a do województw świętokrzyskiego i małopolskiego - 32.
Na teren województwa łódzkiego i południowego Mazowsza będą przekazane 23 fotoradary, na Warmię, Mazury i Podlasie - 26, a na Pomorze Zachodnie i do województwa lubuskiego - 31. Dolny Śląsk otrzyma 20 fotoradarów, tyle samo ma trafić na Podkarpacie. Województwo lubelskie otrzyma 19 nowych urządzeń.
Nowe urządzenia będą działać w trybie 24-godzinnym bez konieczności zmiany ustawień. Fotoradary będą przesyłały zdjęcia aut, których kierowcy naruszyli przepisy bezpośrednio do centralnego systemu komputerowego inspekcji drogowej. Tam odczytywanie tablic rejestracyjnych i ustalanie danych właściciela pojazdu będzie się odbywało automatycznie.
Inwestycja będzie współfinansowana z funduszy europejskich w ramach Programu Infrastruktura i Środowisko. Inspektorzy planują ustawić nowe urządzenia w najbardziej niebezpiecznych miejscach na polskich drogach. | LINK |
|
|
|
|
Automobil
|
Wysłany: A może to Cię zainteresuje
|
|
|
|
|
|
|
małymobil
Moderatore
Dołączył: 10 Lis 2010 Pochwał: 1144 Posty: 3386 Skąd: TST/ WWL
|
Wysłany: 14 Marzec 2012, 23:20
|
|
|
Zrobili legalizacje urządzeń w tym 2 Ramerów. Ciekawe czy trafią gdzieś do masztów czy raczej będą stać w szafie ->> Link |
|
|
|
|
phonemaniac
Videomaniac
Dołączył: 10 Paź 2008 Pochwał: 1317 Posty: 4395 Skąd: WKZ
|
|
|
|
|
Zaj007
Forum Lider
Dołączył: 04 Maj 2012 Pochwał: 76 Posty: 596 Skąd: MI6
|
Wysłany: 28 Czerwiec 2012, 12:34
|
|
|
Ja poczynania GITD pilnie śledzę od dłuższego czasu.
System (przetarg powtórzony, bo na pierwszy nie było ofert) mobilnych urządzeń pomiarowych w ramach automatycznego nadzoru nad ruchem drogowym nie do końca będzie działał tak, jak w Alfach. Tam ma być zainstalowany komputer z algorytmem ANPR i modułem GPRS. Czyli strzelają fotkę, już w radiowozie rozpoznawane są numery rejestracyjne, które przesłane są do centrum nadzoru. Ma mieć lampy na podczerwień. O ile mnie pamięć nie myli te bajery zostaną zainstalowane w Fordach Mondeo i Peugeot Partnerach
phonemanic, zapomniałeś napisać o urządzeniach do rejestracji przejazdu na czerwonym świetle.
Do tego zakupili jeden samochód do działań na autostradach (prawdopodobnie BMW), dwa do działań na terenie niezabudowanym i trzy do działań miejskich (prawdopodobnie Hyundaie)
Z fotoradarów mają się pojawić Zurady, Multanova/Multaradar i... uwaga... uwaga... Sensys!
Także Panowie, Inspektory bawią się na bogato. Jak całość podliczyłem to ponad 10 baniek wyszło. |
Autor postu otrzymał pochwałę. |
|
|
|
|
pstryk
Forum Lider
Dołączył: 21 Mar 2009 Pochwał: 213 Posty: 724 Skąd: PL
|
Wysłany: 28 Czerwiec 2012, 13:46
|
|
|
Ciemno widzę, żeby w tym roku ta cała machina miała ruszyć... |
|
|
|
|
phonemaniac
Videomaniac
Dołączył: 10 Paź 2008 Pochwał: 1317 Posty: 4395 Skąd: WKZ
|
Wysłany: 14 Listopad 2012, 10:36
|
|
|
Cytat: | Sławomir Jastrzębowski: Ktoś się poślizgnie na fotoradarach
Wczoraj warszawski sąd uznał, że Inspekcja Transportu Drogowego nie jest stroną w sprawach przekroczenia prędkości zarejestrowanej przez fotoradary. Co to oznacza? W zasadzie oznacza to prawdziwą rewolucję, bo nie trzeba płacić mandatów, a przydrożne fotoradary chwilowo mogą służyć jako na przykład budki dla ptaszków.
Do tej pory było tak: jeżeli jechałeś za szybko samochodem, fotoradar robił ci zdjęcie i byłeś wzywany do Inspekcji Transportu Drogowego. Tam musiałeś powiedzieć, kto tego dnia prowadził twój samochód i ten ktoś płacił mandat (na przykład ty sam). Ta działająca długo układanka rozleciała się przez pewnego kierowcę, adwokata, który powiedział panom z ITD, że nie powie, kto prowadził jego auto, kiedy przekroczyło prędkość. Sprawa trafiła do sądu, który orzekł wczoraj, że jeśli właściciel samochodu odmawia podania, kto konkretnego dnia pojazdem kierował, to ITD nie może się tego domagać, bo nie jest stroną w sprawie z powodu wadliwie skonstruowanych przepisów. A jak się taka Inspekcja domaga, to ewidentnie przekracza swoje kompetencje. I po sprawie. Teraz ten tekst przeczytają kierowcy i Inspekcja Transportu Drogowego ma wolne. To znaczy nie całkiem wolne, ale z pewnością wiele obowiązków ubędzie. Ubędzie też pieniędzy, które za mandaty wpływały do kasy państwa. Morał? Nie pochwalając przekraczania prędkości, stwierdzić należy, że dużo naganniejsze jest stanowienie mętnego, wadliwego prawa. Czy w związku z tym minister transportu, budownictwa i gospodarki morskiej Sławomir Nowak dokona śmiałych roszad personalnych? Po raz kolejny mam wrażenie, że żyjemy w państwie pospinanym agrafkami. |
LINK
Cytat: | Nie można karać za fotoradary
Piraci drogowi mogą być spokojni. Do tej pory kierowcy musieli płacić karę, nawet jeśli zdjęcie, które zrobił im fotoradar, było nieczytelne i nie dało się na jego podstawie jednoznacznie stwierdzić, kto siedział za kierownicą. Dziś sąd orzekł, że jest to nieuprawnione.
– Tym samym wszystkie sprawy, które zalegają w sądach powinny zostać umorzone – cieszy się Artur Wdowczyk, warszawski adwokat.
Zaczęło się od tego, że adwokat dostał mandat za przekroczenie prędkości. – Ktoś jadąc moim samochodem przekroczył prędkość. Pojechałem więc do Inspekcji Transportu Drogowego, żeby wyjaśnić sytuację – opowiada Wprost.pl Wdowczyk. – Na miejscu, po długich dyskusjach, urzędniczka wreszcie pokazała mi zdjęcie z fotoradaru, a tam... czarna plama. Mówię, że nie rozpoznaję osoby ze zdjęcia. A pani na to, że jeśli nikogo nie wskażę, to sam zostanę ukarany. No i nie wskazałem. W tamtym czasie sprzedałem już ten samochód i zwyczajnie nie pamiętałem, czy ja nim jechałem, czy już nowy właściciel. Jako czynny adwokat nie mogę kłamać – tłumaczy Wdowczyk.
Dziś sąd rejonowy dla Warszawy, który zajął się sprawą, jednoznacznie stwierdził, że Główny Inspektorat Ruchu Drogowego działa bez umocowania ustawowego.
Co teraz? – Teraz pan Rostowski (minister finansów - red.) nie wykona budżetu, bo jak się dowiedzą o tym ci, którzy nie przyjęli mandatów albo wezwania, to policja będzie miała pełne ręce roboty – konkluduje Wdowczyk.
Już wcześniej konstytucyjność fotoradarów zakwestionował Rzecznik Praw Obywatelskich. – Przepis mówiące o gromadzeniu danych i obrazów z fotoradarów przez Inspekcję Transportu Drogowego są niezgodne z konstytucją – przekonywała Irena Lipowicz, która w tej sprawie zwróciła się do ministra transportu Sławomira Nowaka (PO).
Inspekcja Transportu Drogowego gromadzi, przetwarza, udostępnia i usuwa dane oraz obrazy pojazdów naruszających przepisy (używając m.in. fotoradarów) na podstawie ustawy Prawo o ruchu drogowym. Ustawa w tym kształcie została znowelizowana całkiem niedawno, w lipcu 2011 roku. Według niej, dodatkowe rozporządzenie określające sposób i tryb gromadzenia oraz przechowywania tych danych powinien wydać minister transportu, który do tej pory jednak tego nie zrobił. – Oznacza to, że brak jest w tym zakresie przepisów określających tryb, sposób oraz warunki techniczne gromadzenia, przetwarzania, udostępniania i usuwania utrwalonych danych i obrazów – napisała RPO w liście do ministra. |
LINK |
Autor postu otrzymał pochwałę. |
|
|
|
|
piotreg
Administratore banitore piotreg
Dołączył: 23 Mar 2007 Pochwał: 1550 Posty: 31926 Skąd: Dolny Śląsk
|
Wysłany: 14 Listopad 2012, 11:04
|
|
|
|
|
|
|
|
adam
Zaczyna kumać
Dołączył: 23 Mar 2010 Pochwał: 22 Posty: 102 Skąd: Wroclaw
|
Wysłany: 14 Listopad 2012, 13:34
|
|
|
Podobno, niezależnie od tego czy zdjęcie zostało przez GITD wykonane we Wrocławiu czy w Pcimiu Dolnym, wszystkie sprawy sadowe są rozpatrywane przez sąd w Warszawie. Bo tam znajduje się siedziba Głównego Inspektoratu, odpowiedzialnego za CANARD. Czy ktoś może to potwierdzić? |
|
|
|
|
scar
Zaczyna kumać
Dołączył: 19 Maj 2009 Pochwał: 23 Posty: 174 Skąd: WU
|
Wysłany: 14 Listopad 2012, 16:54
|
|
|
Według naszego prawa, sprawa jest rozpatrywana w miejscu popełnienia lub miejscu siedziby.
ITD idzie na wygodę i robi wszystko u siebie? |
|
|
|
|
przemx
Zaczyna kumać
Dołączył: 25 Mar 2009 Pochwał: 58 Posty: 170 Skąd: pl
|
Wysłany: 14 Listopad 2012, 18:42
|
|
|
No to gratuluję. I dobrze, bo jakoś nie trawie Inspekcji Transportu Drogowego. Z zakresu, który był dobry dla wszystkich, poszerzyli sobie tak, że niedługo to oni będą wchodzić nam na konta i sprawdzać, czy ten prezent co na urodziny dostałaś nie jest czasem opodatkowany. |
|
|
|
|
sqrt9
Się wciągnął
Dołączył: 28 Kwi 2011 Pochwał: 18 Posty: 253 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 14 Listopad 2012, 21:23
|
|
|
O! O! Mała wtopa państwa polskiego
Trzeba naprędce coś uchwalić i dalej golić kierowców. |
|
|
|
|
piotreg
Administratore banitore piotreg
Dołączył: 23 Mar 2007 Pochwał: 1550 Posty: 31926 Skąd: Dolny Śląsk
|
Wysłany: 15 Listopad 2012, 14:51
|
|
|
adam napisał/a: | Podobno, niezależnie od tego czy zdjęcie zostało przez GITD wykonane we Wrocławiu czy w Pcimiu Dolnym, wszystkie sprawy sadowe są rozpatrywane przez sąd w Warszawie. Bo tam znajduje się siedziba Głównego Inspektoratu, odpowiedzialnego za CANARD. Czy ktoś może to potwierdzić? |
Nie ma opcji. Sprawę rozpoznaje sąd właściwy dla miejsca popełnienia naruszenia |
|
|
|
|
tom-69
Dziędobry!
Dołączył: 15 Lis 2012 Posty: 1 Skąd: Kielce
|
Wysłany: 15 Listopad 2012, 19:04
|
|
|
To jaką przyjąć teraz "postawę" po wezwaniu do wypełnienia oświadczenia przez ITD? |
|
|
|
|
małymobil
Moderatore
Dołączył: 10 Lis 2010 Pochwał: 1144 Posty: 3386 Skąd: TST/ WWL
|
Wysłany: 15 Listopad 2012, 20:41
|
|
|
Cytat: | Oświadczenie GITD w związku z wyrokiem Sądu Rejonowego dla Warszawy Mokotowa z dnia 13.11.2012
W myśl art. 56 ust. 2 Ustawy o Transporcie Drogowym Inspektor ma prawo prowadzenia czynności wyjaśniających w sprawach o wykroczenia, kierowania do sądu wniosków o ukaranie oraz udziału w rozprawach przed sądami powszechnymi w charakterze oskarżyciela publicznego (...).
Podstawą żądania od właściciela pojazdu przez Głównego Inspektora Transportu Drogowego informacji komu powierzył on pojazd do kierowania lub używania w oznaczonym czasie, jest przepis art. 78 ust. 4 ustawy Prawo o Ruchu Drogowym. Nakłada on na właściciela pojazdu obowiązek wskazania na żądanie uprawnionego organu, komu powierzył pojazd do kierowania lub używania w momencie naruszenia.
Sankcja za „niewskazanie” zawarta jest w art. 96 § 3 k.w.: „Tej samej karze podlega, kto wbrew obowiązkowi nie wskaże na żądanie uprawnionego organu, komu powierzył pojazd do kierowania lub używania w oznaczonym czasie.”
Art. 129g ust. 2 Prawo o Ruchu Drogowym stanowi, iż Inspekcja Transportu Drogowego wykonując zadania związane z ujawnianiem za pomocą stacjonarnych urządzeń rejestrujących zainstalowanych w pasie drogowym naruszeń ruchu drogowego w zakresie przekraczania dopuszczalnej prędkości oraz niestosowania się do sygnałów świetlnych rejestruje dane obejmujące, m.in. dane właściciela lub posiadacza, lub kierującego pojazdem, prowadzi czynności o wykroczenia w sprawach tych naruszeń.
Ponadto Główny Inspektor Transportu Drogowego (co wynika z treści art. 129h ust. 3 PRD) ustala właściciela lub posiadacza pojazdu na podstawie m.in. informacji uzyskanych w związku z prowadzonym postępowaniem. Tym samym jasno zostało wskazane, iż Inspekcja Transportu Drogowego ma prawo pozyskiwać dane dotyczące kierującego pojazdem w toku prowadzonego postępowania.
Rozpatrując powyższe kwestie przez pryzmat konstytucyjnej zasady legalizmu, uprawnionym organem, o którym mowa w art. 78 ust. 4 PRD jest niewątpliwie każdy organ prowadzący postępowanie przygotowawcze w sprawie o przestępstwo lub czynności wyjaśniające w sprawie o wykroczenie, jeżeli zdobycie informacji, o tym, kto w danym momencie prowadził pojazd, jest podyktowane potrzebami prowadzonego postępowania.
Niezależnie od faktu, iż GITD funkcjonuje zgodnie z literą prawa od dawna postulujemy zmianę trybu procedowania ujawnionych naruszeń z trybu wykroczeniowego na administracyjny. Będzie on zdecydowanie szybszy, bardziej przejrzysty i czytelny dla obywateli. Analogiczne rozwiązania zostały wprowadzone w krajach UE po wdrożeniu automatycznych systemów nadzoru nad ruchem drogowym. Tryb administracyjny pozwoli m.in. ścigać sprawców naruszeń na terenie całej UE, natomiast odpowiedzialność za nie z definicji przeniesiona będzie na właściciela pojazdu. Radykalnie zmniejszą się także wydatki Skarbu Państwa z tytułu obsługi procesowej. |
LINK |
Autor postu otrzymał pochwałę. |
|
|
|
|
kalex
Jajcarz
Dołączył: 20 Lut 2009 Pochwał: 127 Posty: 1223 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 15 Listopad 2012, 21:17
|
|
|
Po pierwsze primo, jeżeli taki wyrok zapadł naprawdę, to ITD ma niezły tupet, żeby się jeszcze pyszczyć.
Po drugie primo - myślę, że sprytny prawnik wykazał to, o czym pisaliśmy już dawno i o czym było już w prasie na przykładzie jakiejś straży miejskiej, że - zgodnie z przepisami PoRD organem właściwym do żądania komu powierzyliśmy pojazd jest Starosta (organ rejestrowy). I najprawdopodobniej właśnie tak było, ale jak widać ITD jest warte tyle, co te pismaki. |
|
|
|
|
|
|