Forum Mapy Fotoradarów - Strona Główna Antyradary Mapa fotoradarów
FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja   ZalogujZaloguj


Poprzedni temat «» Następny temat
Pakiet zmian w przepisach
Autor Wiadomość
inżynier
Forum Lider

Dołączył: 21 Cze 2012
Pochwał: 231
Posty: 518
Skąd: WPI/SK/RZ
Wysłany: 15 Grudzień 2019, 20:26   Pakiet zmian w przepisach

Cytat:
Mateusz Morawiecki bierze się za piratów drogowych. Znamy propozycje zmian

Mateusz Morawiecki i rząd biorą się za walkę z piratami drogowymi. W niedzielę premier ogłosił cały pakiet zmian. Nowości? Pierwszeństwo dla pieszych już przed przejściem, zmiany w ograniczeniu prędkości oraz "łatwiejszy" sposób na utratę prawa jazdy.


Zmiany w pierwszeństwie dla pieszych, zmiany w ograniczeniach prędkości oraz "łatwiejszy" sposób na utratę prawa jazdy po "drogowych szaleństwach". Mateusz Morawiecki właśnie ogłosił swój pomysł na zwiększenie bezpieczeństwa na polskich drogach.

Dla kierowców to będzie rewolucja. Premier Mateusz Morawiecki podczas powyborczego expose ogłosił, że priorytetem jego rządów będzie walka z piratami drogowymi. To reakcja na wciąż fatalne dane z dróg. Polaków co roku ginie zdecydowanie więcej niż w innych europejskich krajach. I właśnie przyszedł czas na zmiany przepisów.

Potwierdziły się dzisiejsze informacje money.pl. Mateusz Morawiecki podczas niedzielnej konferencji zapowiedział istotne zmiany w przepisach. Premier zapowiedział aż trzy nowości. Pomysły są już gotowe. Jako pierwsi informowaliśmy o tym, co zapowie dziś premier.

Co rząd szykuje dla kierowców? Po pierwsze zmienią się zasady dotyczące pierwszeństwa dla pieszych. Dziś pieszy ma pierwszeństwo, gdy już jest na pasach. Tymczasem premier zaproponuje, by to pierwszeństwo pojawiło się jeszcze przed pasami - kierowca musiałby się zatrzymać, gdy tylko zobaczy, że ktoś zbliża się do przejścia.

Treść przepisu jest już gotowa. Po zmianie - zgodnie z nowymi przepisami - kierowca będzie zobowiązany "ustąpić pierwszeństwa pieszemu wchodzącemu na przejście albo znajdującemu się na przejściu". Oczywiście jest też zobowiązany zachować szczególną ostrożność i ograniczyć prędkość.

Druga zmiana dotyczy ograniczenia prędkości. I już można powiedzieć, że dla wielu kierowców może być to szok. Premier Mateusz Morawiecki ma dziś ogłosić koniec z ograniczeniem prędkości do 60 kilometrów na godzinę w terenie zabudowanym w nocy. W tej chwili o 10 km/h szybciej można jeździć od godziny 23 do 5 rano. System ograniczeń zostanie zatem ujednolicony. Taka zmiana to dostosowanie przepisów do norm w Unii Europejskiej. Polska była jedynym krajem, który miał taki system.

Kolejna zmiana? To rozszerzenie możliwości utraty prawa jazdy przy przekroczeniu dopuszczalnej prędkości o 50 km/h na wszystkie kategorie dróg. W tej chwili prawo jazdy traci się, gdy przekroczenie prędkości nastąpi w terenie zabudowanym. I tylko wtedy. Po zmianach taka zasada obejmowałaby wszystkie drogi - i ekspresowe, i autostrady również. Bez znaczenia byłoby oczywiście to, czy byłby to teren zabudowany czy nie.

Cel jest oczywisty - zmniejszenie liczby zabitych na drogach. I jednocześnie dostosowanie polskich przepisów w zakresie bezpieczeństwa ruchu drogowego do europejskich standardów. Plan na zmiany jest już gotowy w KPRM.

- Jeśli chodzi o bezpieczeństwo na polskich drogach to można powiedzieć, że jesteśmy na ostrym zakręcie. Podejmujemy działania na wielu polach, aby jak najszybciej uzyskać wyraźną poprawę. Chodzi przecież o ludzkie życie. Dlatego wprowadzimy zasady zwiększające bezpieczeństwo zarówno pieszych jak i zmotoryzowanych - mówił premier podczas konferencji.

LINK
 
 
Automobil

Wysłany:    Kierowcy mają do wyboru najlepsze modele - wykrywacze Escort, Valentine One, Noxo, Whistler wyposażone w euro pasma radarów. Na laser jammery laserowe, na fotoradary antyradary.



 
 
piotreg 
Administratore banitore


Dołączył: 23 Mar 2007
Pochwał: 1241
Posty: 28814
Skąd: WROCŁAW
Wysłany: 16 Grudzień 2019, 08:48   Re: Pakiet zmian w przepisach

inżynier napisał/a:
Po pierwsze zmienią się zasady dotyczące pierwszeństwa dla pieszych. Dziś pieszy ma pierwszeństwo, gdy już jest na pasach. Tymczasem premier zaproponuje, by to pierwszeństwo pojawiło się jeszcze przed pasami - kierowca musiałby się zatrzymać, gdy tylko zobaczy, że ktoś zbliża się do przejścia.

Po zmianie - zgodnie z nowymi przepisami - kierowca będzie zobowiązany "ustąpić pierwszeństwa pieszemu wchodzącemu na przejście albo znajdującemu się na przejściu". Oczywiście jest też zobowiązany zachować szczególną ostrożność i ograniczyć prędkość.

Co to znaczy, że pieszy zbliża się do przejścia? Dla mnie ten przepis jest dramatyczny, dający możliwość manipulacji i mnogość jego interpretacji.

inżynier napisał/a:
Druga zmiana dotyczy ograniczenia prędkości. I już można powiedzieć, że dla wielu kierowców może być to szok. Premier Mateusz Morawiecki ma dziś ogłosić koniec z ograniczeniem prędkości do 60 kilometrów na godzinę w terenie zabudowanym w nocy. W tej chwili o 10 km/h szybciej można jeździć od godziny 23 do 5 rano. System ograniczeń zostanie zatem ujednolicony. Taka zmiana to dostosowanie przepisów do norm w Unii Europejskiej. Polska była jedynym krajem, który miał taki system.

Czyli w nocy po mieście nie więcej niż (100) . :twisted: Dzisiaj można do (110) . Idzie się przyzwyczaić.

inżynier napisał/a:
Kolejna zmiana? To rozszerzenie możliwości utraty prawa jazdy przy przekroczeniu dopuszczalnej prędkości o 50 km/h na wszystkie kategorie dróg. W tej chwili prawo jazdy traci się, gdy przekroczenie prędkości nastąpi w terenie zabudowanym. I tylko wtedy. Po zmianach taka zasada obejmowałaby wszystkie drogi - i ekspresowe, i autostrady również. Bez znaczenia byłoby oczywiście to, czy byłby to teren zabudowany czy nie.

Szanuje. Ja po autostradach latam 150-160 max, na ekspresówce zatem też się zmieszczę i nie zostawię PJ w radiowozie. :twisted:
_________________
Mapa fotoradarów/Mapa videopatroli
 
 
Zaj007 
Forum Lider


Dołączył: 04 Maj 2012
Pochwał: 72
Posty: 566
Skąd: MI6
Wysłany: 16 Grudzień 2019, 11:47   Re: Pakiet zmian w przepisach

• Obniżenie limitu do (50) w <ZAB> :arrow: nie podoba mi się, ale ostatecznie co za różnica?
• Zmiana taryfikatora :arrow: w sumie można. Czekamy na propozycje.
• Bezwzględne pierwszeństwo pieszych :arrow: patrząc po szalonych rowerzystach, to się obawiam... tym bardziej, że poprzedni projekt ustawy po opiniach eksperckich odrzucono
• zatrzymanie PJ za przekroczenie prędkości o ponad 50km/h <KZAB> :arrow: przegina pały. :???:

Cytat:
inżynier napisał/a:
Kolejna zmiana? To rozszerzenie możliwości utraty prawa jazdy przy przekroczeniu dopuszczalnej prędkości o 50 km/h na wszystkie kategorie dróg. W tej chwili prawo jazdy traci się, gdy przekroczenie prędkości nastąpi w terenie zabudowanym. I tylko wtedy. Po zmianach taka zasada obejmowałaby wszystkie drogi - i ekspresowe, i autostrady również. Bez znaczenia byłoby oczywiście to, czy byłby to teren zabudowany czy nie.
piotreg napisał/a:
Szanuje. Ja po autostradach latam 150-160 max, na ekspresówce zatem też się zmieszczę i nie zostawię PJ w radiowozie. :twisted:

Nie szanuję. O ile program 50+ w zabudowanym ma sens i w sumie można by go zamienić na program 40+, to poza zabudowanym jest przeginą.

Bardziej racjonale byłoby wprowadzenie zatrzymania PJ za wyprzedzanie na przejściu dla pieszych.
_________________
J - 23 znowu nadaje!
 
 
jojo
Forum Lider

Dołączył: 22 Mar 2010
Pochwał: 60
Posty: 770
Skąd: ES / ETM
Wysłany: 16 Grudzień 2019, 22:30   Re: Pakiet zmian w przepisach

Zaj007 napisał/a:
Bardziej racjonale byłoby wprowadzenie zatrzymania PJ za wyprzedzanie na przejściu dla pieszych.

O to to jest właśnie główna (i bezpośrednia!) przyczyna wypadków na przejściach. Z drugiej strony... ale bym trollował innych, zwalniających przed pustymi przejściami - hamulec i pyk jedno prawko i pyk, drugi raz hamulec i kolejne prawko. :D Cała reszta obostrzeń jest raczej bez większego znaczenia i realnie to raczej dąży do zmniejszenia ilości wypadków poprzez zmniejszenie ilości kierujących. :grin:

Z tą prędkością w <ZAB> to w ogóle bez sensu. Na drogach, coraz bardziej "obudowywanych" przez domy, gdzie jest szeroko, a chodnik oddzielony od jezdni głębokim rowem, przekroczenie o 50 wcale nie musi powodować zagrożenia większego niż jazda z V=50km/h ciasną uliczką między blokami, gdzie postawiono ograniczenie do 30km/h. W naszych warunkach obszar zabudowany obszarowi zabudowanemu nierówny.
 
 
 
piotreg 
Administratore banitore


Dołączył: 23 Mar 2007
Pochwał: 1241
Posty: 28814
Skąd: WROCŁAW
Wysłany: 17 Grudzień 2019, 08:47   

Chcą wprowadzić przepis, że za przekroczenie prędkości powyżej 50 km/h poza <KZAB> zabiorą Ci prawo jazdy, a społeczeństwo oburzone. Jakim prawem!!! :grin: Dlaczego ten sam oburzony kierowca szwedzką autostradą pojedzie przepisowe (120) , a po stronie polskiej chce gnać 200, skoro ustawodawca nakazał nie więcej niż (140) . :o
_________________
Mapa fotoradarów/Mapa videopatroli
 
 
Zaj007 
Forum Lider


Dołączył: 04 Maj 2012
Pochwał: 72
Posty: 566
Skąd: MI6
Wysłany: 18 Grudzień 2019, 00:30   

piotreg napisał/a:
Chcą wprowadzić przepis, że za przekroczenie prędkości powyżej 50 km/h poza <KZAB> zabiorą Ci prawo jazdy, a społeczeństwo oburzone. Jakim prawem!!! :grin: Dlaczego ten sam oburzony kierowca szwedzką autostradą pojedzie przepisowe (120) , a po stronie polskiej chce gnać 200, skoro ustawodawca nakazał nie więcej niż (140) . :o

Oburzony nie jestem, bo nie ma o co, ale ta zmiana nie podoba mi się. I żeby nie było, ostatnie kilka tysięcy kilometrów pokonałem jeżdżąc po ekspresówkach równe 100 kph na tempomacie.
_________________
J - 23 znowu nadaje!
 
 
piotreg 
Administratore banitore


Dołączył: 23 Mar 2007
Pochwał: 1241
Posty: 28814
Skąd: WROCŁAW
Wysłany: 18 Grudzień 2019, 08:21   

U mnie też już nie te czasy, że po autostradach latam ile fabryka dała.
_________________
Mapa fotoradarów/Mapa videopatroli
 
 
phonemaniac
Videomaniac


Dołączył: 10 Paź 2008
Pochwał: 1245
Posty: 4210
Skąd: WKZ
Wysłany: 18 Grudzień 2019, 13:27   

Ja powiem szczerze, że przy tylu sesjach pojazdów z VR, czy fotoradarów <SM> lub <SG> zawsze pytałem o tolerancję pomiarów, czy to VR czy <LR> , czy <ISKRA> , czy <FR> to zawsze mi mówili, że tolerancję stosują albo +20 km/h albo czasem nawet +30 km/h. Wszystko zależy od miejsca pomiaru (jak duże natężenie ruchu itp). Także ja staram się poruszać w miarę przepisowo, ale nigdy nie przekraczam tych magicznych +20 km/h. Jeżeli zaś chodzi o <itd> to przy fotoradarach zielonych, zawsze mam pomiędzy (50) a (60) .
_________________
Gość - najlepsze w tym forum jest to, że posiada takiego użytkownika jak Gość
 
 
 
czapla
Świeżak w kasku


Dołączył: 20 Lut 2009
Pochwał: 103
Posty: 1386
Skąd: Żary
Wysłany: 18 Grudzień 2019, 15:47   

piotreg napisał/a:
U mnie też już nie te czasy, że po autostradach latam ile fabryka dała.

Oj. :cry:
 
 
skansen 
Forum Lider

Dołączył: 06 Wrz 2012
Pochwał: 82
Posty: 363
Skąd: Kraków
Wysłany: 18 Grudzień 2019, 16:29   

U mnie najszybszy samochód na tempomacie "pójdzie" 180km/h. Powyżej 180km/h tempomat nie pozwala. Tzn. pozwala, ale trzeba to robić samemu, wciskając gaz aż do łagodnego odcięcia przy 250 km/h...
 
 
Zaj007 
Forum Lider


Dołączył: 04 Maj 2012
Pochwał: 72
Posty: 566
Skąd: MI6
Wysłany: 18 Grudzień 2019, 22:26   

piotreg napisał/a:
U mnie też już nie te czasy, że po autostradach latam ile fabryka dała.

U mnie nie o czasy chodzi, lecz uznałem, że będę jeździł jak prawdziwy Amerykanin. Nawet licznik przestawiłem na MPH. :lol:

skansen, co to za producent? Czyżby nowoczesne Volvo? :o
_________________
J - 23 znowu nadaje!
 
 
skansen 
Forum Lider

Dołączył: 06 Wrz 2012
Pochwał: 82
Posty: 363
Skąd: Kraków
Wysłany: 19 Grudzień 2019, 09:50   

Zaj007 napisał/a:
skansen, co to za producent? Czyżby nowoczesne Volvo? :o

Nie. Japończyk, Infiniti Q50. :) Tempomat zrobili tylko do 180km/h - więcej nie da się ustawić na tempomacie (aktywnym). Co ciekawe, samochód bez oporów przekracza tą prędkość i pozostałe systemy bezpieczeństwa działają bez protestów...

Z kolei np. w Toyocie Avensis po przekroczeniu 200km/h pojawiał się komunikat, że "asystenty" bezpieczeństwa nie działają przy takiej prędkości...
 
 
Zaj007 
Forum Lider


Dołączył: 04 Maj 2012
Pochwał: 72
Posty: 566
Skąd: MI6
Wysłany: 19 Grudzień 2019, 13:42   

skansen napisał/a:
Z kolei np. w Toyocie Avensis po przekroczeniu 200km/h pojawiał się komunikat, że "asystenty" bezpieczeństwa nie działają przy takiej prędkości...

Powinno się wyświetlać:
Cytat:
Asysty bezpieczeństwa nie działają przy takiej prędkości... BANZAIIIIIIIII!!!

:lol:

A faktycznie tempomaty aktywne zwykle są do określonej prędkości. Jak w VAGu 160kph lub 210kph.
_________________
J - 23 znowu nadaje!
 
 
piotreg 
Administratore banitore


Dołączył: 23 Mar 2007
Pochwał: 1241
Posty: 28814
Skąd: WROCŁAW
Wysłany: 2 Luty 2020, 09:22   

Od 1 lipca 2020 r.:

_________________
Mapa fotoradarów/Mapa videopatroli

Autor postu otrzymał pochwałę.
 
 
czapla
Świeżak w kasku


Dołączył: 20 Lut 2009
Pochwał: 103
Posty: 1386
Skąd: Żary
Wysłany: 3 Luty 2020, 10:15   

Ten ostatni punkt trochę mnie martwi, ale skoro ma to coś zmienić na plus, to trudno - niech zostanie. :)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Możesz załączać pliki na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group