Forum Mapy Fotoradarów Antyradary Sid 474a0461f1d013cc66f1192efe1606c4 Mapa fotoradarów najpopularniejsze
RejestracjaRejestracja   ZalogujZaloguj   FAQFAQ   SzukajSzukaj


Poprzedni temat «» Następny temat
Dura lex sed lex - Aktualny taryfikator punktów karnych
Autor Wiadomość
Long Long 
Dziędobry!


Dołączył: 10 Gru 2014
Pochwał: 12
Posty: 29
Skąd: Polska
Wysłany: 4 Luty 2015, 07:19   Statystyka działań

Tu mamy statystykę działań straży gminnej, z roku na rok liczba wykroczeń się zmniejsza.

Statystyka

Źródło: www.trzebielino.pl
 
 
Ogrodzenia

Wysłany:    Balustrady, zadaszenia, meble metalowe MRM-metal



 
 
ohrow 
Dziędobry!


Dołączył: 24 Lut 2015
Posty: 1
Skąd: Stęszew
Wysłany: 24 Luty 2015, 12:47   

Wnet się zmniejszą jeszcze bardziej, bo odpadną pijani rowerzyści. :D
 
 
wksek 
Forum Lider


Dołączył: 26 Lut 2009
Pochwał: 284
Posty: 2543
Skąd: Wrocław
Wysłany: 26 Luty 2015, 07:51   

PieTrzaK napisał/a:
A dla mnie sztywna kwota mandatów to głupota... Dla mnie takie 1520 to mega kawał kasy, inny więcej wyda w klubie w jeden wieczór...

Dokładnie, system skandynawski by się sprawdził lepiej.
Z tym, że tutaj rodzi się też problem. Kupa cwaniaków, którzy nie odczuwają braku gotówki, ma u nas status bezrobotnego, a firmy założone za granicami państwa. Wtedy jakby ich karać od zarobków płaciliby najniższe mandaty. :grin:
 
 
 
PieTrzaK
Forum Lider


Dołączył: 06 Wrz 2010
Pochwał: 472
Posty: 1471
Skąd: Łomża/Białystok
Wysłany: 26 Luty 2015, 11:29   

Zgadza się, dlatego potrzebna jest jakaś mądra głowa, która taki problem rozwiąże. Może wtedy od wartości auta - bo raczej Wartburgiem taki osobnik jechał nie będzie...
 
 
jojo
Forum Lider

Dołączył: 22 Mar 2010
Pochwał: 64
Posty: 807
Skąd: ES / ETM
Wysłany: 27 Luty 2015, 10:14   

Wiecie, nie od dziś wiadomo, że nie wysokość kar, a ich nieuchronność, może spowodować zmiany zachowań ludzi. Wystarczyłoby rozwinąć opcję z Fordami ITD, pierwotnie stosowaną przez tę formację. Dokupić kilkadziesiąt/set samochodów, wypuścić ich w kraj i niech jeżdżą po kraju, cykają zdjęcia z pobocza, w ruchu, z naprzeciwka itp. Bankowo, w ciągu kilku miesięcy, wszyscy by zaczęli jeździć "jak w Skandynawii". :twisted:
 
 
 
piotreg 
Administratore banitore


Dołączył: 23 Mar 2007
Pochwał: 1542
Posty: 31854
Skąd: DWR
Wysłany: 27 Luty 2015, 11:44   

:good:
 
 
autogaz1984 
500+


Dołączył: 02 Sty 2014
Pochwał: 1268
Ostrzeżeń: 1/5
Posty: 2469
Skąd: Toruń/Czernikowo/Lipno
Wysłany: 27 Luty 2015, 11:46   

jojo napisał/a:
Bankowo, w ciągu kilku miesięcy, wszyscy by zaczęli jeździć "jak w Skandynawii". :twisted:

Ja już tak jeżdżę. :razz:
 
 
piotreg 
Administratore banitore


Dołączył: 23 Mar 2007
Pochwał: 1542
Posty: 31854
Skąd: DWR
Wysłany: 27 Luty 2015, 11:52   

Micell też. :D
 
 
piotrbud 
Dziędobry!

Dołączył: 09 Mar 2015
Posty: 2
Skąd: Wrocław
Wysłany: 9 Marzec 2015, 18:16   

Zmiana taryfikatora odbije się wyłącznie na tych najbiedniejszych, którzy przypadkowo popełnią błąd albo się zagapią.
 
 
phonemaniac
Videomaniac


Dołączył: 10 Paź 2008
Pochwał: 1316
Posty: 4393
Skąd: WKZ
Wysłany: 19 Marzec 2015, 07:45   

Cytat:
Kary proporcjonalne do zarobków. Posłowie za rewolucją w mandatach

PO, PSL, PiS i SLD opowiedziały się za dalszymi pracami nad projektem zaostrzającym kary za przekroczenie dozwolonej prędkości. Wątpliwości opozycji wzbudza jednak propozycja karania w trybie administracyjnym właściciela auta, a nie osoby, która nim kierowała. Zgodnie z proponowanymi zmianami, kary mają być naliczane adekwatnie do wysokości zarobków karanego.


W środę Sejm rozpoczął prace nad przygotowanym przez posłów PO projektem noweli ustawy Prawo o ruchu drogowym. Kary mają być naliczane w powiązaniu z ogłaszanym przez GUS przeciętnym wynagrodzeniem w gospodarce narodowej za poprzedni rok. Było to wtedy prawie 3,8 tys. zł brutto. Teraz - jak we wtorek podał GUS - Polak zarabia przeciętnie 3981 zł brutto.

W przypadku przekroczenia dozwolonej prędkości do 10 km/godz. mandatu nie będzie; przy przekroczeniu prędkości od 11 do 20 km/godz. będzie to 3 proc. średniej pensji, od 21 do 30 km/godz. - 5 proc., od 31 do 40 km/godz. - 9 proc., a od 41 do 50 km/godz. - 14 proc. Jeśli prędkość zostanie przekroczona o ponad 50 km/godz., to mandat będzie wynosił 20 proc. średniego wynagrodzenia, czyli ok. 760 zł.

Przy przekroczeniu prędkości w obszarze zabudowanym, wysokość kary będzie podwajana - maksymalnie ok. 1520 zł. Jeśli ktoś przekroczy prędkość po raz czwarty w ciągu 12 miesięcy od pierwszego mandatu, to wówczas będzie on większy o kolejne 50 proc. - maksymalnie wyniesie ok. 2280 zł. Musimy i chcemy wydać wojnę piratom i recydywistom drogowym - powiedział poseł wnioskodawca Stanisław Żmijan (PO).

Projekt zaostrza także kary za niedostosowanie się do sygnalizacji świetlnej - będzie to 20 proc. średniego wynagrodzenia. Mandat za to będzie wyższy - analogicznie jak w przypadku przekroczenia prędkości - w obszarze zabudowanymi w przypadku czwartego i kolejnych mandatów - maksymalnie ok. 2280 zł.

Straże gminne i miejskie będą pozbawione prawa do kontroli fotoradarowej. Inspekcja Transportu Drogowego będzie dysponowała tylko i wyłącznie fotoradarami stacjonarnymi, fotoradary mobilne będzie mogła stosować wyłącznie policja.

Jeśli kierowcę zarejestruje fotoradar stacjonarny, to za to wykroczenie będzie w trybie administracyjnym odpowiadać właściciel auta, a nie osoba, która kierowała samochodem. W ocenie projektodawców, sprawi to, że kierowcy nie będą już mogli unikać płacenia mandatów. W takich przypadkach będzie to kara finansowa, ale bez punktów karnych.

Policja, tak jak dotychczas, będzie nakładała zarówno kary finansowe, jak i punkty karne. Ograniczenie prędkości w obszarze zabudowanym będzie wynosiło 50 km/h przez całą dobę; dziś jest to 50 km/h w dzień i 60 km/h w nocy.

Karać kierowcę czy właściciela pojazdu?

Podczas sejmowej debaty większość klubów opowiedziała się za dalszymi pracami nad projektem. Wątpliwości PiS i SLD budzi propozycja karania - w trybie administracyjnym - właściciela auta, a nie osoby, która nim kierowała. Przedstawiciele pozostałych klubów nie zabrali głosu w dyskusji.

Andrzej Kania (PO) zwrócił uwagę na to, że projekt porządkuje przepisy w obszarze zarządzania fotoradarami. Jego zdaniem wpłynie to na poprawę porządku i będzie skutkowało pozytywnym efektem społecznym, ponieważ strażnicy gminni przestaną obsługiwać fotoradary.

Mając na uwadze dużą skalę wypadków drogowych wydaje się, że zmiany zmierzają w dobrym kierunku - powiedział Józef Racki (PSL). Jak dodał, oczekiwaną społecznie zmianą jest pozbawienie straży gminnych uprawnień do kontroli fotoradarowej.

Jak ocenił Jerzy Polaczek (PiS), projekt zawiera niespójne zapisy, m.in. w zakresie karania właścicieli aut, a nie osób, które nimi kierowały. Dodał, że sutkiem tych zmian będzie "zapchanie sądów administracyjnych dziesiątkami tysięcy odwołań". Zapowiedział zgłoszenie poprawek podczas dalszych prac.

Także Maciej Banaszak (SLD) powiedział, że w projekcie zaproponowano dobre zmiany w zakresie kontroli fotoradarowej i surowości kar, ale zastrzeżenia budzi pomysł nakładania kar administracyjnych na właścicieli aut. Dodał, że pomimo wielu błędów SLD będzie głosowało za skierowaniem projektu do komisji.

Obecnie w Polsce maksymalna wysokość mandatu za jedno wykroczenie to 500 zł (a w przypadku tzw. zbiegu wykroczeń - 1 tys. zł). Policjanci uważają, że to zbyt niska kara, nieadekwatna zwłaszcza za czyny szczególnie niebezpieczne. Kwota ta nie zmieniła się od 1995 r., podczas gdy średnia płaca wzrosła w tym czasie prawie pięciokrotnie.

To nie wszystkie zmiany szykowane dla kierowców

Nowe kwoty mandatów za niektóre wykroczenia, w tym związane z nieuprawnionym posługiwaniem się kartą parkingową, przewiduje projekt rozporządzenia przekazany do uzgodnień przez MSW.

Zgodnie z propozycjami kierowcy, którzy nie mając do tego uprawnień, zaparkują na miejscu przeznaczonym dla osoby niepełnosprawnej, muszą się liczyć z mandatem karnym w wysokości 800 zł. Za samo nieuprawnione posługiwanie się kartą parkingową grozić będzie 300 zł mandatu.

31 sierpnia 2014 r. wprowadzono obowiązek noszenia elementów odblaskowych dla pieszych, którzy poruszają się poza terenem zabudowanym po zmroku. Skierowany do uzgodnień projekt rozporządzenia zakłada, aby nie określać konkretnej wysokości mandatu dla osoby, która nie spełni tego obowiązku, tylko wskazać jej górną granicę - do 100 zł.

Projekt zmian reguluje także kwestie mandatów dla m.in. nietrzeźwych rowerzystów. Od listopada 2013 r. kierowanie pojazdem innym niż mechaniczne pod wpływem alkoholu jest wykroczeniem, a nie przestępstwem. Zgodnie z projektem rozporządzenia, nietrzeźwy rowerzysta będzie mógł zostać ukarany mandatem w wysokości 500 zł, natomiast za stan po użyciu alkoholu (od 0,2 do 0,5 promila) grozić będzie od 300 do 500 zł mandatu.

Mandaty w wysokości 100 zł dostaną także osoby, które poruszają się tzw. czterokołowcem (np. quadem) bez kasku.

Zmiany określa Projekt rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów zmieniającego rozporządzenie w sprawie wysokości grzywien nakładanych w drodze mandatów karnych za wybrane rodzaje wykroczeń.

W 2014 r. w na drogach doszło do prawie 35 tys. wypadków, w których zginęły 3 202 osoby, a ponad 42 tys. zostało rannych. Policji zgłoszono ponad 348 tys. kolizji. Główne przyczyny wypadków to: nadmierna prędkość, nieustąpienie pierwszeństwa przejazdu, nieprawidłowe wyprzedzanie oraz kierowanie pojazdem pod wpływem alkoholu.


LINK
 
 
 
autogaz1984 
500+


Dołączył: 02 Sty 2014
Pochwał: 1268
Ostrzeżeń: 1/5
Posty: 2469
Skąd: Toruń/Czernikowo/Lipno
Wysłany: 19 Marzec 2015, 15:36   

phonemaniac napisał/a:
Przy przekroczeniu prędkości w obszarze zabudowanym, wysokość kary będzie podwajana - maksymalnie ok. 1520 zł. Jeśli ktoś przekroczy prędkość po raz czwarty w ciągu 12 miesięcy od pierwszego mandatu, to wówczas będzie on większy o kolejne 50 proc. - maksymalnie wyniesie ok. 2280 zł. Musimy i chcemy wydać wojnę piratom i recydywistom drogowym - powiedział poseł wnioskodawca Stanisław Żmijan (PO).

A czy zamiast zwiększać kary finansowe, zwiększyć np. liczbę punktów karnych za przewinienia - moim zdaniem miałoby to lepszy efekt niż finansowy. Tylko jeden szkopuł - jeżeli ktoś straci PJ, to już jeździć nie będzie (co za tym idzie - brak możliwości jazdy spowoduje brak możliwości otrzymania mandatu) i kasa budżetu naszego "kochanego" kraju byłaby uszczuplana. :mrgreen:

A strach przed utratą PJ na pewno niejednego "Hołka" za kierownicą by skutecznie pohamowała. :nose:
 
 
piotreg 
Administratore banitore


Dołączył: 23 Mar 2007
Pochwał: 1542
Posty: 31854
Skąd: DWR
Wysłany: 13 Kwiecień 2015, 13:15   

Idą zmiany. Za parkowanie na kopercie dla osób niepełnosprawnych mkk wynosi teraz 800 zł.
Kierujący quadem za brak kasku zapłaci teraz mkk 100 zł.
 
 
michu 
Forum Lider


Dołączył: 23 Kwi 2010
Pochwał: 135
Posty: 744
Skąd: DSR
Wysłany: 17 Lipiec 2015, 01:16   

Czy można zostać ukaranym, za przejechanie po miejscu dla osób niepełnosprawnych? :o
 
 
czapla
Świeżak w kasku


Dołączył: 20 Lut 2009
Pochwał: 108
Posty: 1430
Skąd: Żary
Wysłany: 17 Lipiec 2015, 07:16   

Jeżeli również przejechałeś niepełnosprawnego, to raczej tak. :smile:
 
 
autogaz1984 
500+


Dołączył: 02 Sty 2014
Pochwał: 1268
Ostrzeżeń: 1/5
Posty: 2469
Skąd: Toruń/Czernikowo/Lipno
Wysłany: 17 Lipiec 2015, 07:32   

:lol:
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Możesz załączać pliki na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dura lex sed lex - Aktualny taryfikator punktów karnych | Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group