Forum Mapy Fotoradarów Antyradary Sid 1ef5009cc88fa4da7006875df8d79cc3 Mapa fotoradarów najpopularniejsze
RejestracjaRejestracja   ZalogujZaloguj   FAQFAQ   SzukajSzukaj


Poprzedni temat «» Następny temat
Dura lex sed lex - Aktualny taryfikator punktów karnych
Autor Wiadomość
małymobil 
Moderatore

Dołączył: 10 Lis 2010
Pochwał: 1087
Posty: 3288
Skąd: TST/ WWL
Wysłany: 20 Grudzień 2020, 13:58   

Należy się za P3, czy się nie należy, bo zdania wśród policjantów są podzielone.

 
 
Automobil

Wysłany:    A na mapie nieoznakowane radiowozy policji. I wszystko wiadomo!



 
 
delpiero 
Administratore banitore


Dołączył: 20 Lut 2009
Pochwał: 3659
Posty: 9569
Skąd: Gang Albanii
Wysłany: 20 Grudzień 2020, 15:33   

Widząc 3x znak P-6a mógł spokojnie zjechać za pomarańczowego, kontynuował manewr, więc się należy.
 
 
małymobil 
Moderatore

Dołączył: 10 Lis 2010
Pochwał: 1087
Posty: 3288
Skąd: TST/ WWL
Wysłany: 20 Grudzień 2020, 16:48   

delpiero napisał/a:
Widząc 3x znak P-6a mógł spokojnie zjechać za pomarańczowego, kontynuował manewr, więc się należy.

No tak średnio było tam kończyć bez gwałtownego hamowania, trochę ciasno by było. Zdania pośród Policjantów są podzielone - dwóch mówi, że nie powinno być mandatu, a jeden że pouczyłby.
 
 
delpiero 
Administratore banitore


Dołączył: 20 Lut 2009
Pochwał: 3659
Posty: 9569
Skąd: Gang Albanii
Wysłany: 20 Grudzień 2020, 18:40   

małymobil napisał/a:
No tak średnio było tam kończyć bez gwałtownego hamowania, trochę ciasno by było.

Poważnie? :shock: Jak dla mnie, całkiem sporo miejsca (screen 1) na zrównanie prędkości i wjazd pomiędzy auta na wysokości pierwszej strzałki (screen 2), oczywiście bez żadnego gwałtownego hamowania, ale to moje subiektywne odczucie.

1.jpg
Plik ściągnięto 142 raz(y) 168,08 KB

2.jpg
Plik ściągnięto 154 raz(y) 144,78 KB

 
 
małymobil 
Moderatore

Dołączył: 10 Lis 2010
Pochwał: 1087
Posty: 3288
Skąd: TST/ WWL
Wysłany: 20 Grudzień 2020, 20:52   

delpiero napisał/a:
małymobil napisał/a:
No tak średnio było tam kończyć bez gwałtownego hamowania, trochę ciasno by było.

Poważnie? :shock: Jak dla mnie, całkiem sporo miejsca (screen 1) na zrównanie prędkości i wjazd pomiędzy auta na wysokości pierwszej strzałki (screen 2), oczywiście bez żadnego gwałtownego hamowania, ale to moje subiektywne odczucie.

Linia P3 pozwała mi na zakończenie manewru wyprzedzania. Natomiast P6a w mojej ocenie ma za zadanie poinformować, że za chwilę będzie linia P4, lub P3 by nie rozpocząć nowego manewru, gdyż zbliżam się do zakrętu. Mandat jest za linię P3.

Cytat:
Znak P-3 - linia jednostronnie przekraczalna

Znak P-3 "linia jednostronnie przekraczalna" oznacza zakaz przejeżdżania przez tę linię od strony linii ciągłej i najeżdżania na nią, z wyjątkiem powrotu po wyprzedzaniu na położony przy linii przerywanej pas ruchu zajmowany przed wyprzedzaniem.

Nie dostałem mandatu za P6a, za to mogłem manewr skończyć na P3. Mandat napisany za 97 k.w. - linia P3, a jeśli chcieli karać za P6a to z art. 92 k.w. mandat od 20 do 500. Więc podstawa do uchylenia mandatu jest.
 
 
delpiero 
Administratore banitore


Dołączył: 20 Lut 2009
Pochwał: 3659
Posty: 9569
Skąd: Gang Albanii
Wysłany: 20 Grudzień 2020, 22:03   

małymobil napisał/a:
Nie ma mandatu za P6a (...)

To oczywiste, chodziło mi o to, że widząc 3x P6a mogłeś spokojnie powrócić na prawy pas.

małymobil napisał/a:
(...) za to mogłem manewr skończyć na P3.

I tu się nie zgodzę, moim zdaniem źle to interpretujesz. Zaznaczyłeś tylko to, co Ciebie interesuje. Doczytaj do końca to zdanie "(...) na położony przy linii przerywanej pas zajmowany przed wyprzedzaniem." Ty wracasz na prawy pas położony przy linii ciągłej. Gdybyś jechał w odwrotną stronę i rozpoczął manewr wyprzedzania zaraz za zakrętem, w miejscu, gdzie rozpoczyna się P3, w tym przypadku powracasz po wyprzedzaniu na położony przy linii przerywanej pas ruchu zajmowany przed wyprzedzaniem. Rozumiesz?
 
 
małymobil 
Moderatore

Dołączył: 10 Lis 2010
Pochwał: 1087
Posty: 3288
Skąd: TST/ WWL
Wysłany: 20 Grudzień 2020, 22:11   

delpiero napisał/a:
małymobil napisał/a:
Nie ma mandatu za P6a (...)

To oczywiste, chodziło mi o to, że widząc 3x P6a mogłeś spokojnie powrócić na prawy pas.

małymobil napisał/a:
(...) za to mogłem manewr skończyć na P3.

I tu się nie zgodzę, moim zdaniem źle to interpretujesz. Zaznaczyłeś tylko to, co Ciebie interesuje. Doczytaj do końca to zdanie "(...) na położony przy linii przerywanej pas zajmowany przed wyprzedzaniem." Ty wracasz na prawy pas położony przy linii ciągłej. Gdybyś jechał w odwrotną stronę i rozpoczął manewr wyprzedzania zaraz za zakrętem, w miejscu, gdzie rozpoczyna się P3, w tym przypadku powracasz po wyprzedzaniu na położony przy linii przerywanej pas ruchu zajmowany przed wyprzedzaniem. Rozumiesz?

Zobaczymy jak sąd to ugryzie. Najwyżej czepie się o niepoprawną konkluzje mandatu, ostatecznie zapłacę.
 
 
piotreg 
Administratore banitore


Dołączył: 23 Mar 2007
Pochwał: 1541
Posty: 31840
Skąd: DWR
Wysłany: 21 Grudzień 2020, 17:19   

Ile Ci tego mandatu napisali?
 
 
małymobil 
Moderatore

Dołączył: 10 Lis 2010
Pochwał: 1087
Posty: 3288
Skąd: TST/ WWL
Wysłany: 21 Grudzień 2020, 18:16   

piotreg napisał/a:
Ile Ci tego mandatu napisali?

200 i 1 punkt. Dziwi mnie że ten przepis o linię P3 policjanci różnie interpretują.
 
 
piotreg 
Administratore banitore


Dołączył: 23 Mar 2007
Pochwał: 1541
Posty: 31840
Skąd: DWR
Wysłany: 22 Grudzień 2020, 12:01   

małymobil napisał/a:
piotreg napisał/a:
Ile Ci tego mandatu napisali?

200 i 1 punkt. Dziwi mnie że ten przepis o linię P3 policjanci różnie interpretują.

Wychodzi na to, że kara słuszna.

Cytat:
Czy ten manewr jest legalny? Koniec wątpliwości

Czy manewr wyprzedzania można kończyć na linii ciągłej lub podwójnej linii ciągłej? Lub linii jednostronnie przekraczalnej, ale przekraczalnej dla ruchu w przeciwnym kierunku? To w gruncie rzeczy proste zagadnienie podzieliło naszych czytelników niemal po równo, co świadczy o tym, że połowa kierowców może nie znać przepisów. Co jednak gorsza, od jednoznacznej odpowiedzi na to pytanie uchyliła się nawet policja, w postaci rzecznika Komendy Wojewódzkiej Policji w Krakowie oraz rzecznika Komendanta Głównego Policji.




Osoby, które twierdzą, że manewr wykonany jest poprawnie, powołują się na Rozporządzeniem Ministrów Infrastruktury oraz Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 31 lipca 2002 r. w sprawie znaków i sygnałów drogowych (Dz.U.2002 Nr 170 poz. 1393), które definiuje znaczenie linii jednostronnie przekraczalnej P-3. Oznacza ona zakaz przejeżdżania przez tę linię od strony linii ciągłej i najeżdżania na nią, z wyjątkiem powrotu po wyprzedzaniu na położony przy linii przerywanej pas ruchu zajmowany przed wyprzedzaniem.

I chodzi właśnie o wymieniony na koniec wyjątek, który niestety jest źle rozumiany przez wiele osób. Otóż rozpoczynając wyprzedzanie przejeżdżamy przez linię przerywaną i znajdujemy się na pasie po stronie linii ciągłej. Po zakończeniu wyprzedzania, chcąc wrócić na swój pas musimy pokonać linię P-3 z przeciwnej strony, a więc od strony linii ciągłej.

I na to właśnie zezwala wspomniany wyjątek! Bez niego nie byłoby możliwe prawidłowe wyprzedzanie na linii jednostronnie przekraczalnej. Ale ten wyjątek nie zakłada jakiejkolwiek zmiany w oznakowaniu poziomym jezdni!

Dlatego warto zapamiętać, że kończenie manewru wyprzedzania na odcinku drogi, na którym linia P-3 została już odwrócona, niestety oznacza, że manewr wykonujemy w miejscu gdzie obowiązuje zakaz wyprzedzania i policjant ma prawo wystawić mandat.

I tak często postępuje, o czym można się przekonać oglądając różne programy, w których kamera towarzyszy policjantom drogówki.

Warto jeszcze wiedzieć, że zanim linia P-3 zmieni stronę, z której można ją przekraczać, będzie poprzedzona linią ostrzegawczą P-6. Informuje ona o tym, że wkrótce dojdzie do zmiany oznakowania poziomego i dla kierowcy powinna być sugestią, by jak najszybciej zakończył manewr wyprzedzania.

Link
 
 
małymobil 
Moderatore

Dołączył: 10 Lis 2010
Pochwał: 1087
Posty: 3288
Skąd: TST/ WWL
Wysłany: 22 Grudzień 2020, 15:22   

No cóż, płacę kwit. Szkoda, bo 9 lat bez punków jeździłem.
 
 
piotreg 
Administratore banitore


Dołączył: 23 Mar 2007
Pochwał: 1541
Posty: 31840
Skąd: DWR
Wysłany: 23 Grudzień 2020, 12:39   

To chyba najrozsądniejsze w tej sytuacji rozwiązanie. :grin:
 
 
likoo
Dziędobry!

Dołączył: 12 Kwi 2021
Posty: 3
Skąd: Zakliczyn
Wysłany: 13 Kwiecień 2021, 08:12   

michu napisał/a:
Tak czytam ten taryfikator punktów, mandatów i nie mogę dojść ile jest mandatu oraz punktów karnych za niestosowanie się do znaku B-23 (zakaz zawracania) :facepalm: 1. pkt.? :mrgreen:

A nie jest to 5 pkt.? Tak mi się wydaje.
 
 
jojo
Forum Lider

Dołączył: 22 Mar 2010
Pochwał: 64
Posty: 807
Skąd: ES / ETM
Wysłany: 13 Kwiecień 2021, 08:49   

Cytat:
(...) od jednoznacznej odpowiedzi na to pytanie uchyliła się nawet policja, w postaci rzecznika Komendy Wojewódzkiej Policji w Krakowie oraz rzecznika Komendanta Głównego Policji.

(...) powołują się na Rozporządzeniem Ministrów Infrastruktury oraz Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 31 lipca 2002 r. w sprawie znaków i sygnałów drogowych (Dz. U. 2002 Nr 170 poz. 1393), które definiuje znaczenie linii jednostronnie przekraczalnej P-3. Oznacza ona zakaz przejeżdżania przez tę linię od strony linii ciągłej i najeżdżania na nią, z wyjątkiem powrotu po wyprzedzaniu na położony przy linii przerywanej pas ruchu zajmowany przed wyprzedzaniem.

(...)

Dlatego warto zapamiętać, że kończenie manewru wyprzedzania na odcinku drogi, na którym linia P-3 została już odwrócona, niestety oznacza, że manewr wykonujemy w miejscu gdzie obowiązuje zakaz wyprzedzania i policjant ma prawo wystawić mandat.

Link

Nie rozumiem co chciał przekazać autor artykułu, bo wynika z niego, że właśnie nie ma podstawy do ukarania. W cytacie z zapisów prawa jest wyraźnie mowa o zakazie przejeżdżania od strony linii ciągłej. Skąd zatem wziął się ten zakaz wyprzedzania?
 
 
 
tqmeh 
Forum Lider


Dołączył: 26 Mar 2009
Pochwał: 620
Posty: 3707
Skąd: DZL
Wysłany: 19 Maj 2021, 12:44   

Bardzo często widać dokładnie oznakowanie, jednak żeby nie było kolorowo...
- są miejsca gdzie linie niespodziewanie zmieniają się - zastanawiam się wtedy co drogowcy wypili...
- wyprzedzany kierownik przyspiesza, bo to jego droga - było kino w tym tygodniu jak gościa upominają kolesie z Audi po tym jak zostali wyprzedzeni
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Możesz załączać pliki na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dura lex sed lex - Aktualny taryfikator punktów karnych | Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group