Forum Mapy Fotoradarów Antyradary Sid 1005a0a0ae2fb37f4ad9c372c405088b Mapa fotoradarów najpopularniejsze
RejestracjaRejestracja   ZalogujZaloguj   FAQFAQ   SzukajSzukaj


Poprzedni temat «» Następny temat
Dura lex sed lex - Aktualny taryfikator punktów karnych
Autor Wiadomość
pawelstolik
Dziędobry!

Dołączył: 16 Lip 2015
Posty: 3
Skąd: Kraków
Wysłany: 9 Wrzesień 2015, 13:13   

Ile macie punktów karnych?
 
 
Automobil

Wysłany:    A może to Cię zainteresuje



 
 
michu 
Forum Lider


Dołączył: 23 Kwi 2010
Pochwał: 135
Posty: 744
Skąd: DSR
Wysłany: 9 Wrzesień 2015, 15:49   

:facepalm:
 
 
Zaj007 
Forum Lider


Dołączył: 04 Maj 2012
Pochwał: 76
Posty: 596
Skąd: MI6
Wysłany: 9 Wrzesień 2015, 21:38   

Ja mam 31.
 
 
piotreg 
Administratore banitore


Dołączył: 23 Mar 2007
Pochwał: 1542
Posty: 31854
Skąd: DWR
Wysłany: 10 Wrzesień 2015, 09:48   

michu napisał/a:
:facepalm:

michu, nie wiesz, skąd się ten ziomek zerwał? :grin:
 
 
michu 
Forum Lider


Dołączył: 23 Kwi 2010
Pochwał: 135
Posty: 744
Skąd: DSR
Wysłany: 10 Wrzesień 2015, 19:21   

(...) Coraz bliżej święta.
Coraz bliżej święta.
Coraz bliżej nas... (...) :grin:
 
 
culpa
Dziędobry!

Dołączył: 18 Mar 2016
Posty: 4
Skąd: Lublin
Wysłany: 18 Marzec 2016, 14:09   

OJCIEC napisał/a:
I jeszcze za wjeżdżanie "boczkiem" przed pierwszego na światłach. Za to bym j...ł po 500 ojro, tak mnie to wkurza :grin: :!:

Oj tam! Oj tam... wielkie mi rzeczy. :D
 
 
Ajlar 
Dziędobry!

Dołączył: 14 Kwi 2016
Użytkownik zbanowany
Ostrzeżeń: 1/5
Posty: 1
Skąd: KrK
Ostrzeżeń:
 6/3/6
Wysłany: 14 Kwiecień 2016, 18:51   

Ostatnio złapali mnie na kontroli - rutynowo. Dmuchanie spoko, ale gorzej, że przyczepili się do żarówki przepalonej. Miałem wymieniać w weekend, bo w tygodniu czasu brak, no ale nie dojechałem do weekendu. :P Na szczęście skończyło się na pouczeniu, a mogli wlepić mandat - spójrzcie:

Cytat:
Czy przepalona żarówka równa się mandat?



Każdy samochód dopuszczony do ruchu musi posiadać kompletne i sprawne oświetlenie. Do obowiązkowych świateł, określonych przez przepisy, należą: światła drogowe, mijania, pozycyjne przednie i tylne, kierunkowskazy, hamowania stop (co najmniej 2, ale nie więcej niż 4), odblaskowe tylne, oświetlające tylną tablicę rejestracyjną, przeciwmgłowe tylne, cofania oraz awaryjne. Przepalona żarówka z listy wymaganego oświetlenia winna być niezwłocznie wymieniona na sprawnie działającą, ponieważ w przypadku kontroli policyjnej taka awaria może skończyć się w najgorszym razie odebraniem dowodu rejestracyjnego pojazdu.

Mandat, pouczenie czy zabranie dowodu rejestracyjnego?

Jazda z przepaloną żarówką, co ważne, nie skutkuje mandatem, ale warunek jest jeden. W momencie kontroli policyjnej stwierdzającej awarię oświetlenia musimy na miejscu ją usunąć, czyli de facto wymienić żarówkę. Gdy nam się to nie uda, policjant ma prawo zatrzymać nam dowód rejestracyjny pojazdu. Oczywiście, wiele zależy od postawy funkcjonariusza, od tego, czy poprzestanie on jedynie na pouczeniu i nakaże nam niezwłocznie udać się do serwisu w celu wymiany wadliwego oświetlenia. Niemniej jednak nie bądźmy zaskoczeni, jeśli policjant zastosuje się ściśle do litery obowiązującego prawa. Z chwilą zatrzymania dowodu rejestracyjnego funkcjonariusz opisuje przyczynę zdarzenia i wydaje kierowcy stosowne pokwitanie, a niekiedy też zezwolenie na korzystanie z pojazdu przez okres maksymalnie 7 dni wraz z warunkami używania samochodu. Zatrzymany dowód rejestracyjny z podaną przyczyną jego zatrzymania jest tymczasem odsyłany do Wydziału Komunikacji, w którym kierowca rejestrował swój samochód. Po usunięciu awarii, czyli wymianie żarówki, kierujący pojazdem może odebrać zabrany dokument, wypełniając w Wydziale stosowny wniosek i przedstawiając pokwitanie otrzymane od policjanta. Kierowca powinien także mieć ze sobą dowód zakupu żarówki lub dokument potwierdzający wymianę oświetlenia. Zdarza się również i tak, że pracownik Wydziału sprawdza osobiście, czy awaria została faktycznie usunięta.

Przygotuj się zawczasu

Warto wcześniej przygotować się do ewentualnej wymiany żarówki, ponieważ jej przepalenie może przydarzyć się podczas jazdy w każdej chwili. Aby w sytuacji kontroli drogowej nie stresować się ewentualną wymianą przepalonego oświetlenia, dobrze jest zawczasu poznać budowę auta i sposób wymiany w nim żarówek. Obowiązkowo należy wozić ze sobą komplet zapasowego oświetlenia, dobrze mieć również pod ręką latarkę, gdy wymiany przyjdzie nam dokonywać po zmroku w terenie źle oświetlonym. Niektóre z modeli samochodów wyposażone są w specjalne systemy informujące o awarii świateł zewnętrznych. W pojazdach nieobjętych takim systemem warto systematycznie sprawdzać jakość oświetlenia. Widząc, że żarówka słabiej świeci, nie czekajmy, aż przepali się całkiem w czasie jazdy, ale wymieńmy ją od razu i najlepiej parami. Oświetlenie pochodzące z tej samej serii produkcyjnej ma podobną żywotność, dlatego wymieniając tylko jedną z żarówek, ryzykujemy znaczną różnicą w jakości światła pomiędzy nimi. A w niedługim czasie i tak będziemy zmuszeni wymienić drugą z żarówek.

Regularnie kontrolując stan naszego oświetlenia, uchronimy się przed niepotrzebnym stresem podczas policyjnego przeglądu i zaoszczędzimy sobie niedogodności związanych z ewentualnym zatrzymaniem dowodu rejestracyjnego.

Cytat:
Taryfikator punktów karnych za nieprawidłowe używanie świateł zewnętrznych
Przypomnijmy jeszcze na koniec aktualny, obowiązujący w 2016 roku, taryfikator punktów karnych za naruszenie przepisów dotyczących używania świateł zewnętrznych
:

- niestosowanie się podczas jazdy do obowiązku używania wymaganych przepisami świateł od zmierzchu do świtu – 4 pkt. karne
- niestosowanie się podczas jazdy do obowiązku używania wymaganych przepisami świateł w warunkach zmniejszonej przejrzystości powietrza – 2 pkt. karne
- niestosowanie się podczas jazdy do obowiązku używania wymaganych przepisami świateł w okresie od świtu do zmierzchu – 2 pkt. karne
- niestosowanie się podczas jazdy do obowiązku używania wymaganych przepisami świateł w tunelu, niezależnie od pory doby – 4 pkt. karne
- naruszenie warunków dopuszczalności używania świateł przeciwmgłowych przednich – 2 pkt. karne
- naruszenie warunków dopuszczalności używania świateł przeciwmgłowych tylnych – 2 pkt. karne
- pozostawienie pojazdu bez wymaganego przepisami oświetlenia – 3 pkt. karne
- korzystanie ze świateł drogowych w sposób niezgodny z przepisami – 3 pkt. karne

Link
 
 
tqmeh 
Forum Lider


Dołączył: 26 Mar 2009
Pochwał: 620
Posty: 3707
Skąd: DZL
Wysłany: 14 Kwiecień 2016, 19:01   

Tyle pitolenia o żarówce, szkoda czasu na te wypociny.
 
 
skansen 
Forum Lider

Dołączył: 06 Wrz 2012
Pochwał: 88
Posty: 396
Skąd: Kraków
Wysłany: 15 Kwiecień 2016, 10:07   

To spamer.
 
 
piotreg 
Administratore banitore


Dołączył: 23 Mar 2007
Pochwał: 1542
Posty: 31854
Skąd: DWR
Wysłany: 15 Kwiecień 2016, 10:56   

Ale od biedy, artykuł może się przydać. Zwłaszcza taryfikator na jego końcu.
 
 
michu 
Forum Lider


Dołączył: 23 Kwi 2010
Pochwał: 135
Posty: 744
Skąd: DSR
Wysłany: 16 Styczeń 2017, 20:55   

Czy jest dozwolone używanie przednich świateł przeciwmgielnych, w terenie zabudowanym, z latarniami ulicznymi, podczas opadów śniegu? Bo tak po mojemu to te światła powinno się używać, tak jak ich nazwa wskazuje, czyli we mgle.
 
 
tqmeh 
Forum Lider


Dołączył: 26 Mar 2009
Pochwał: 620
Posty: 3707
Skąd: DZL
Wysłany: 17 Styczeń 2017, 09:58   

michu, pytanie jak intensywnie pada tzn. na ile metrów jest widoczność, identycznie jak we mgle, coś tam było o 50 m, zdaje się. Ten sam przepis mówi także że można ich używać w czasie normalniej widoczności na drogach krętych.
 
 
piotreg 
Administratore banitore


Dołączył: 23 Mar 2007
Pochwał: 1542
Posty: 31854
Skąd: DWR
Wysłany: 17 Styczeń 2017, 13:17   

Cytat:
Światła przeciwmgłowe – kiedy można ich używać?

Jesień i zima to najtrudniejszy okres dla kierujących pojazdami. Wcześnie zapadający zmrok, częste opady deszczu oraz poranne mgły znacznie ograniczają widoczność na drodze. Szczególnie w tym okresie wielu uczestników ruchu drogowego ma problem z prawidłowym używaniem świateł przeciwmgłowych i szuka informacji dot. przepisów regulujących prawidłowe ich stosowanie. Często też na naszych drogach obserwujemy pojazdy, których kierowcy włączają światła przeciwmgłowe niezgodnie z obowiązującym prawem w tym zakresie.

Najłatwiej kwestię używania przednich świateł przeciwmgłowych (nazwanych przez kierujących potocznie i błędnie "przednimi halogenami") i tylnych świateł przeciwmgłowych wyjaśnić, przytaczając przepisy regulujące te zagadnienie. Warunki używania świateł przeciwmgłowych odnajdziemy w art. 30 i 51 Ustawy z dnia 20 czerwca 1997 r. - Prawo o ruchu drogowym (Dz. U. z 2005 r. Nr 108, poz. 908, z późn. zm.), cyt.:

Cytat:
Rozdział 8

Ostrzeganie oraz jazda w warunkach zmniejszonej przejrzystości powietrza

Art. 30. 1. Kierujący pojazdem jest obowiązany zachować szczególną ostrożność w czasie jazdy w warunkach zmniejszonej przejrzystości powietrza, spowodowanej mgłą, opadami atmosferycznymi lub innymi przyczynami, a ponadto:

1) kierujący pojazdem silnikowym jest obowiązany:

a) włączyć światła mijania lub przeciwmgłowe przednie albo oba te światła jednocześnie

b) poza obszarem zabudowanym podczas mgły dawać krótkotrwałe sygnały dźwiękowe w czasie wyprzedzania lub omijania

2) kierujący innym pojazdem niż pojazd, o którym mowa w pkt. 1, jest obowiązany:

a) włączyć światła, w które pojazd jest wyposażony

b) korzystać z pobocza drogi, a jeżeli nie jest to możliwe, jechać jak najbliżej krawędzi jezdni i nie wyprzedzać innego pojazdu

2. Obowiązek używania świateł, o którym mowa w ust. 1, dotyczy kierującego pojazdem także podczas zatrzymania wynikającego z warunków lub przepisów ruchu drogowego.

3. Kierujący pojazdem może używać tylnych świateł przeciwmgłowych, jeżeli zmniejszona przejrzystość powietrza ogranicza widoczność na odległość mniejszą niż 50 m. W razie poprawy widoczności kierujący pojazdem jest obowiązany niezwłocznie wyłączyć te światła.

Rozdział 3

Używanie świateł zewnętrznych


Art. 51. 1. Kierujący pojazdem jest obowiązany używać świateł mijania podczas jazdy w warunkach normalnej przejrzystości powietrza.

2. W czasie od świtu do zmierzchu w warunkach normalnej przejrzystości powietrza, zamiast świateł mijania, kierujący może używać świateł do jazdy dziennej.

3. W czasie od zmierzchu do świtu, na nieoświetlonych drogach, zamiast świateł mijania lub łącznie z nimi, kierujący pojazdem może używać świateł drogowych, o ile nie oślepi innych kierujących albo pieszych poruszających się w kolumnie. Kierujący pojazdem, używając świateł drogowych, jest obowiązany przełączyć je na światła mijania w razie zbliżania się:

1) pojazdu nadjeżdżającego z przeciwka, przy czym jeżeli jeden z kierujących wyłączył światła drogowe - drugi jest obowiązany uczynić to samo

2) do pojazdu poprzedzającego, jeżeli kierujący może być oślepiony

3) pojazdu szynowego lub komunikacji wodnej, jeżeli poruszają się w takiej odległości, że istnieje możliwość oślepienia kierujących tymi pojazdami

4. (uchylony)

5. Na drodze krętej, oznaczonej odpowiednimi znakami drogowymi, kierujący pojazdem może używać przednich świateł przeciwmgłowych od zmierzchu do świtu, również w warunkach normalnej przejrzystości powietrza.

6. Przepisów ust. 1-3 nie stosuje się do kierującego pojazdem, który nie jest wyposażony w światła mijania, drogowe lub światła do jazdy dziennej. Kierujący takim pojazdem w czasie od zmierzchu do świtu lub w tunelu jest obowiązany używać świateł stanowiących obowiązkowe wyposażenie pojazdu.

7. Przepisy ust. 1-5 stosuje się odpowiednio podczas zatrzymania pojazdu, wynikającego z warunków lub przepisów ruchu drogowego. Jeżeli zatrzymanie trwa ponad 1 minutę, dopuszcza się wyłączenie świateł zewnętrznych pojazdu, o ile na tym samym pasie ruchu, przed tym pojazdem i za nim, stoją inne pojazdy.

Jak wynika z przytoczonych przepisów, warunki używania świateł przeciwmgłowych zostały szczegółowo uregulowane w Ustawie i lektura przytoczonych przepisów pozwoli na jednoznaczne i zgodne z przepisami ich używanie.

http://www.wielkopolska.policja.gov.pl

Autor postu otrzymał pochwałę.
 
 
michu 
Forum Lider


Dołączył: 23 Kwi 2010
Pochwał: 135
Posty: 744
Skąd: DSR
Wysłany: 18 Styczeń 2017, 00:40   

Wnioskuję po przeczytaniu przytoczonych przepisów, że w przypadku, który podałem nie powinno się ich używać? :o
 
 
bicker5 
Forum Lider

Dołączył: 17 Mar 2009
Pochwał: 49
Posty: 699
Skąd: Kraków
Wysłany: 18 Styczeń 2017, 18:33   

Cytat:
Art. 30. 1. Kierujący pojazdem jest obowiązany zachować szczególną ostrożność w czasie jazdy w warunkach zmniejszonej przejrzystości powietrza, spowodowanej mgłą, opadami atmosferycznymi lub innymi przyczynami, a ponadto:

1) kierujący pojazdem silnikowym jest obowiązany:

a) włączyć światła mijania lub przeciwmgłowe przednie albo oba te światła jednocześnie.

A ja wnioskuję, że można bo śnieg to opad atmosferyczny. Czy to ma sens to już insza inszość.

Autor postu otrzymał pochwałę.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Możesz załączać pliki na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dura lex sed lex - Aktualny taryfikator punktów karnych | Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group