ŚWIĘTOKRZYSKIE - Smyków - DK nr 74 (Kielce - Piotrków Tryb.) |
Autor |
Wiadomość |
piotreg
Administratore banitore
Dołączył: 23 Mar 2007 Pochwał: 1542 Posty: 31854 Skąd: DWR
|
Wysłany: 16 Październik 2011, 07:01
|
|
|
spit napisał/a: | Jak Misio udowodni, że pomiar został wykonany na terenie zabudowanym? Czy urządzenie którym to dysponuje i wykonuje w danym momencie pomiar rejestruje odległość od namierzanego pojazdu? |
No właśnie rejestruje odległość z jakiej dokonany został pomiar |
|
|
|
|
Automobil
|
Wysłany: A może to Cię zainteresuje
|
|
|
|
|
|
|
spit
Forum Lider
Dołączył: 09 Paź 2009 Pochwał: 134 Posty: 583 Skąd: Kielce
|
Wysłany: 16 Październik 2011, 16:30
|
|
|
Trochę rozjeżdża mi się temat, ale jeszcze w takim razie dopytam, bo znaleźć nie mogę, czy ta pospolita suszarka też rejestruje na swoim wyświetlaczu odległość pomiaru? Bo zawsze pokazywano mi tylko prędkość i miniony czas od którego zrobiono pomiar |
|
|
|
|
małymobil
Moderatore
Dołączył: 10 Lis 2010 Pochwał: 1098 Posty: 3311 Skąd: TST/ WWL
|
Wysłany: 16 Październik 2011, 16:32
|
|
|
Chyba nie, tylko czas od pomiaru leci. A laser pokaże Ci odległość z jakiej Cię ustrzelił i czas. |
|
|
|
|
OJCIEC
Wio Łysa!
Dołączył: 20 Mar 2007 Pochwał: 233 Posty: 6674 Skąd: zasadniczo, z Węgorzeskiej
|
Wysłany: 16 Październik 2011, 16:34
|
|
|
Tak jest |
|
|
|
|
spit
Forum Lider
Dołączył: 09 Paź 2009 Pochwał: 134 Posty: 583 Skąd: Kielce
|
Wysłany: 16 Październik 2011, 16:38
|
|
|
Więc jeśli w powyższej sytuacji Misio z Kia strzela do mnie z tejże suszarki, będąc poza terenem zabudowanym, to może mi... powiedzmy naskoczyć. Mam tu na myśli oczywiście ograniczenie w . |
|
|
|
|
andrzej59
Forum Lider
Dołączył: 22 Mar 2009 Pochwał: 314 Posty: 1488 Skąd: Kielce
|
Wysłany: 16 Październik 2011, 19:00
|
|
|
Z suszarki nie może Cię w tym przypadku ustrzelić, bo musi być w osi jezdni (prawidłowy pomiar). Jeżeli w tym przypadku suszyli to w grę wchodzi chyba tylko . |
|
|
|
|
wksek
Forum Lider
Dołączył: 26 Lut 2009 Pochwał: 284 Posty: 2543 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 17 Październik 2011, 08:17
|
|
|
Z suszarki taki kąt dałby ostre zakłamanie. Tylko . |
|
|
|
|
piotreg
Administratore banitore
Dołączył: 23 Mar 2007 Pochwał: 1542 Posty: 31854 Skąd: DWR
|
Wysłany: 17 Październik 2011, 11:13
|
|
|
wksek napisał/a: | Z suszarki taki kąt dałby ostre zakłamanie. |
Ale na korzyść kierowcy |
|
|
|
|
bicker5
Forum Lider
Dołączył: 17 Mar 2009 Pochwał: 49 Posty: 699 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 17 Październik 2011, 15:44
|
|
|
wksek napisał/a: | Z suszarki taki kąt dałby ostre zakłamanie. Tylko . |
Rozumiem, że światło obowiązują inne prawa niż fale radiowe? |
|
|
|
|
wksek
Forum Lider
Dołączył: 26 Lut 2009 Pochwał: 284 Posty: 2543 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 17 Październik 2011, 17:25
|
|
|
Pomiar z ma być dokonywany jak najbliżej osi jezdni. Im dalej oddalona jest od osi jezdni w bok tym daje większe przekłamanie. ta zasada nie obowiązuje
Wystarczy sprawdzić jak idą fale radiowe, a jak laser. Te pierwsze są bardzo szerokie i im dalej od sprzętu tym fala jest szersza. Laser to zawsze jeden punkcik. Ojciec zresztą to kiedyś "rysował" i tłumaczył na przykładzie słupów pod FR. |
|
|
|
|
bicker5
Forum Lider
Dołączył: 17 Mar 2009 Pochwał: 49 Posty: 699 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 17 Październik 2011, 19:47
|
|
|
Czy to będzie punkcik czy wiązka szeroka jak stodoła, zarówno jak i mierzy prędkość zbliżania się obiektu do miernika. Prędkość rzeczywista Vr=Vm/cos (alfa), gdzie Vm to prędkość zmierzona, a alfa to kąt między kierunkiem jazdy, a kierunkiem do mierzącego. To co Ojciec rysował dla obowiązuje również dla . |
|
|
|
|
sqrt9
Się wciągnął
Dołączył: 27 Kwi 2011 Pochwał: 18 Posty: 253 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 17 Październik 2011, 19:49
|
|
|
Dokładnie. Precyzyjnie można zmierzyć tylko najazd pod zerowym kątem, to jest zbliżanie się w linii prostej. W przeciwnym przypadku, prędkość mierzoną należy korygować o kąt. |
|
|
|
|
wksek
Forum Lider
Dołączył: 26 Lut 2009 Pochwał: 284 Posty: 2543 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 17 Październik 2011, 20:28
|
|
|
Ok, jeżeli tak jest to biję się w pierś
Skoro jednak takie same prawa obowiązują i to dlaczego pomiar w takim wypadku dla lasera jest prawidłowy, a starego - spracowanego - Rapida nie Bo idąc tym tokiem, także pomiary laserem z boku dają przekłamanie i raczej w tym wypadku nie miałby prawa bytu (nieprawidłowo wykonany pomiar). |
|
|
|
|
phonemaniac
Videomaniac
Dołączył: 10 Paź 2008 Pochwał: 1316 Posty: 4393 Skąd: WKZ
|
Wysłany: 17 Październik 2011, 20:37
|
|
|
Wg mnie, pomiar jest dlatego poprawny, ze względu na krótkie czasy pomiaru odległości mierzonego samochodu (np. 125 pps - czyli wykonuje 125 impulsów pomiarowych na sekundę), co w prosty sposób (wg mnie) eliminuje błąd pomiarowy związany z kątem pomiaru względem osi jezdni. Chyba, że się mylę, to wyprowadźcie mnie z błędu. |
|
|
|
|
sqrt9
Się wciągnął
Dołączył: 27 Kwi 2011 Pochwał: 18 Posty: 253 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 17 Październik 2011, 20:58
|
|
|
Z pomiarem prędkości "laserem" jest tak, że prędkość mierzona jest w możliwym do ustalenia, w sposób precyzyjny, punkcie. Pytanie, które należy zadać, brzmi:
Czy pomiar prędkości "laserem" pozwala na uwzględnienie kąta między kierunkiem jazdy pojazdu, którego prędkość mierzy "laser", a linią prostą punkt pomiaru-"laser"?
Jeżeli tak, to pomiar może być precyzyjny.
Czy jest z nami fizyk? |
|
|
|
|
|