Forum Mapy Fotoradarów Antyradary Sid ecc80ce71ab76201fada4fa218fda3cb Mapa fotoradarów najpopularniejsze
RejestracjaRejestracja   ZalogujZaloguj   FAQFAQ   SzukajSzukaj


Poprzedni temat «» Następny temat
Warszawa - Fotoradary stacjonarne
Autor Wiadomość
małymobil 
Moderatore

Dołączył: 10 Lis 2010
Pochwał: 1131
Posty: 3364
Skąd: TST/ WWL
Wysłany: 9 Październik 2023, 09:32   

Puste maszty stan na 09.10.:

- Puławska
- Trasa Toruńska x3 sztuki
- Powstańców Śląskich
- Górczewska
- Rosochata - ten przy mostku
- Pileckiego
- Stanów Zjednoczonych
- Most Gdański
- Przyczółkowa

Załadowane:

- Wybrzeże Kościuszkowskie
- Trakt Brzeski w dalszym ciągu
- Rosochata - ten przy Zastróże
- Krakowska - kierunek Kraków
 
 
Automobil

Wysłany:    A może to Cię zainteresuje



 
 
piotreg 
Administratore banitore
piotreg


Dołączył: 23 Mar 2007
Pochwał: 1549
Posty: 31914
Skąd: Dolny Śląsk

Wysłany: 9 Październik 2023, 12:57   

Cynkuj jak któryś zostanie zdemontowany.
 
 
Spawacz 
FotoManiacSpawacz


Dołączył: 31 Mar 2017
Pochwał: 708
Posty: 1158
Skąd: Pruszków
Wysłany: 12 Grudzień 2023, 15:53   

małymobil napisał/a:
Budowa tramwaju do Wilanowa może spowodować wyłączenie masztów na skrzyżowaniu Sobieskiego/Sikorskiego/Witosa.

Niedawno przejeżdżałem tamtędy i wszystkie 4 maszty zniknęły.
 
 
piotreg 
Administratore banitore
piotreg


Dołączył: 23 Mar 2007
Pochwał: 1549
Posty: 31914
Skąd: Dolny Śląsk

Wysłany: 14 Grudzień 2023, 08:42   

Spawacz napisał/a:
małymobil napisał/a:
Budowa tramwaju do Wilanowa może spowodować wyłączenie masztów na skrzyżowaniu Sobieskiego/Sikorskiego/Witosa.

Niedawno przejeżdżałem tamtędy i wszystkie 4 maszty zniknęły.

Usunięte z mapy fotoradarów. :good:
 
 
piotreg 
Administratore banitore
piotreg


Dołączył: 23 Mar 2007
Pochwał: 1549
Posty: 31914
Skąd: Dolny Śląsk

Wysłany: 4 Styczeń 2024, 16:28   

Drobna korekta nastąpiła. "Stare" maszty wpięte do CANARD:

Cytat:
- ul. Rosochata, przy skrzyżowaniu z ul. Zastruże, jadąc w kierunku Okrzeszyna, ogr. (50) (Fotorapid CM, nr seryjny urządzenia 071 - legalizacja ważna do 5 sierpnia 2024 r.)
- ul. Trakt Brzeski, wylot z miasta, jadąc w kierunku Lublina/Siedlec, ogr. (60) (Fotorapid CM, nr seryjny urządzenia 087 - legalizacja ważna do 4 maja 2024 r.)
 
 
Spawacz 
FotoManiacSpawacz


Dołączył: 31 Mar 2017
Pochwał: 708
Posty: 1158
Skąd: Pruszków
Wysłany: 4 Styczeń 2024, 16:41   

piotreg napisał/a:
Drobna korekta nastąpiła. "Stare" maszty wpięte do CANARD.

Ciekawe czy kiedykolwiek wepną do systemu te 2 maszty na jezdni bocznej S8?
 
 
piotreg 
Administratore banitore
piotreg


Dołączył: 23 Mar 2007
Pochwał: 1549
Posty: 31914
Skąd: Dolny Śląsk

Wysłany: 5 Styczeń 2024, 10:15   

Na Al. Stanów Zjednoczonych Fotorapida zastąpi absolutna nowość na polskich drogach - taka niespodzianka od CANARD - TraffiStar SR390.

Cytat:
Nowy fotoradar na polskich drogach. To prawdziwa bestia. Kierowcy, szykujcie portfele na mandaty





Takiego fotoradaru w Polsce jeszcze nie było! Ten prawdziwy bat na kierowców może jednocześnie mierzyć prędkość wielu samochodów na kilku pasach ruchu. Ma też systemy detekcji przejazdu na czerwonym świetle. W Warszawie przy al. Stanów Zjednoczonych Główny Inspektorat Transportu Drogowego zamontował najnowocześniejsze urządzenie. Drugi podobny fotoradar zostanie zamontowany w Bytomiu (woj. śląskie) - ustalił "Super Express". Jedno urządzenie kosztowało aż 212 tys. zł.


Nowe fotoradary w Polsce. To bat na piratów drogowych

Pierwsze najnowsze urządzenie GITD zamontował w Warszawie przy al. Stanów Zjednoczonych na wysokości ul. Międzynarodowej. W tym miejscu od lat ustawiony był fotoradar starego typu. Pod koniec 2023 roku pracownicy firmy Lifor, na zlecenie GITD wymienili wysłużone urządzenie na nowe, o zupełnie odmiennym wyglądzie. Okazuje się, że to będzie prawdziwy postrach dla kierowców. - Sięgnęliśmy po najnowocześniejsze, dostępne dziś na polskim rynku urządzenie. Do tej pory nie było stosowane w Polsce – mówi w rozmowie z "Super Expressem" Monika Niżniak, rzeczniczka GITD i wymienia, jakie funkcje ma nowy fotoradar.

Nowe fotoradary na polskich drogach. Tak zaawansowanych urządzeń jeszcze nie było

O tym, jak bardzo zaawansowane są nowe fotoradary, może świadczyć m.in. cena. Koszt zakupu i montażu jednego urządzenia to aż 212 tys. zł.

- Urządzenie TraffiStar SR390 gwarantuje utrzymanie ciągłości rejestracji naruszeń oraz pozyskanie wysokiej jakości materiału dowodowego, bez względu na warunki pogodowe oraz porę dnia w jakiej wykonywane są pomiary. Fotoradar wykonuje pomiary prędkości równocześnie wszystkim pojazdom, które znajdą się w jego "polu widzenia", na kilku pasach ruchu. Urządzenie automatycznie sczytuje tablice rejestracyjne, identyfikuje rodzaj pojazdu i przypisuje do każdego ze "śledzonych" pojazdów niezbędne parametry, jak m.in.: prędkość z jaką porusza się pojazd, prędkość jaka obowiązuje na danym odcinku drogi, pas ruchu którym porusza się pojazd, czas i miejsce popełnienia wykroczenia. Urządzenie ma też możliwość ustawienia odrębnych limitów prędkości dla każdego pasa ruchu – mówi "Super Expressowi" Monika Niżniak, rzeczniczka GITD.

Atutem urządzenia jest jego lekka konstrukcja. Fotoradar nie musi być już montowany na specjalnych, ciężkich masztach. Do jego montażu może zostać wykorzystana nawet dostępna infrastruktura miejska. GITD będzie wykorzystywać nowy fotoradar do stacjonarnych pomiarów prędkości, jednak urządzenie może być też wykorzystywane w wersji mobilnej, zamontowane w pojeździe lub na statywie. Ma również możliwość rejestrowania przypadków niestosowania się przez kierujących do sygnalizacji świetlnej z równoczesnym wykonywaniem pomiarów prędkości. W tej konfiguracji urządzenie działa z wykorzystaniem wideo detekcji, a więc bez konieczności ingerencji w nawierzchnię jezdni i stosowania pętli indukcyjnych.

Tylko dwa takie urządzenia w Polsce

Nowy fotoradar został zakupiony przez GITD w ramach systemu CANARD i modernizacji 247 najstarszych i najbardziej wyeksploatowanych urządzeń w Polsce. Jednak takie nowoczesne modele będą w kraju tylko dwa. Drugi stanął w Bytomiu na Śląsku. Koszt zakupu jednego fotoradaru TraffiStar SR390 wyniósł 212 tys. zł.

Link

Więcej na temat TraffiStar SR390.
 
 
Spawacz 
FotoManiacSpawacz


Dołączył: 31 Mar 2017
Pochwał: 708
Posty: 1158
Skąd: Pruszków
Wysłany: 8 Styczeń 2024, 18:10   

Średnio udane miejsce jak na tak wypasioną maszynę. Po pierwsze, z powodu remontu estakad Trasy Łazienkowskiej ten fotoradar nieprędko zacznie działać. A po drugie. Po co tak zaawansowana maszyna na takiej prostej drodze :?: :idea:
 
 
piotreg 
Administratore banitore
piotreg


Dołączył: 23 Mar 2007
Pochwał: 1549
Posty: 31914
Skąd: Dolny Śląsk

Wysłany: 9 Styczeń 2024, 08:54   

Tam by się sprawdziła idealnie Mesta, bo są trzy pasy, a i MRCD na spokojnie by te warunki dźwignął. Na pewno nieporozumieniem był Fotorapid CM. W tych warunkach pewnie kupa zdjęć szła do kosza.

Cytat:
Kiedy zostanie uruchomiony nowy fotoradar?

Fotoradar pojawił się w miejscu starego urządzenia, które zainstalowano w tym miejscu lata temu. "Patroluje" Aleję Stanów Zjednoczonych, w pobliżu skrzyżowania z ul. Międzyborską. Monitorowany jest ruch pojazdów w stronę Śródmieścia.

Obecnie na miejscu trwają jeszcze ostatnie prace techników, a także kalibracja urządzenia.

- Co kilka dni pojawiają się na miejscu patrole. Sprawdzają, czy są odpowiednie warunki do uruchomienia urządzenia. Włączenie fotoradaru może nastąpić w każdej chwili – przekazała nam Monika Niżniak, rzecznik GITD.

Jedno takie urządzenie kosztuje 212 tys. zł.

https://warszawa.naszemiasto.pl
 
 
małymobil 
Moderatore

Dołączył: 10 Lis 2010
Pochwał: 1131
Posty: 3364
Skąd: TST/ WWL
Wysłany: 14 Luty 2024, 10:05   

Garść informacji ze stołecznych ulic. Ten nowy TraffiStar SR390 na ul. Stanów Zjednoczonych na razie off.

Cytat:
Fotoradary w Warszawie. Gdzie kierowcy najczęściej przekraczają prędkość? Znamy miejsca



W 2023 roku fotoradary oraz odcinkowe pomiary prędkości, które pracują na terenie Warszawy, zarejestrowały ponad 141 tys. przypadków naruszeń. Najbardziej zapracowanym fotoradarem w stolicy okazało się urządzenie stojące przy ulicy Ostrobramskiej, które zarejestrowało nieco ponad dziesięć tysięcy wykroczeń. Jak wyglądają wyniki w innych lokalizacjach? Sprawdźcie w artykule poniżej.

Z danych Głównego Inspektoratu Transportu Drogowego wynika, że w zeszłym roku urządzenia rejestrujące, które pracują na terenie Warszawy, ujawniły ponad 141 tys. naruszeń. Statystyki wskazują jednak na to, że kierowcy zdjęli nogę z gazu i jeżdżą bezpieczniej niż w 2022 roku, w którym odnotowano łącznie ponad 209 tys. wykroczeń związanych z prędkością.

Te fotoradary robią najwięcej zdjęć

W Warszawie znajdują się 32 fotoradary. Najbardziej zapracowanym urządzeniem okazało się to przy ulicy Ostrobramskiej, przy jezdni w kierunku Rembertowa. W 2023 roku fotoradar zarejestrował 10 246 naruszeń.

W czołówce najbardziej pracowitych fotoradarów w mieście jest też urządzenie przy ul. Pułkowej - 7 971 naruszeń. Nieco mniej kierowców łamiących przepisy "złapał" fotoradar na al. Poniatowskiego nad Wałem Miedzeszyńskim - 7 727 przypadków przekroczenia prędkości.

Oto lista 10 stołecznych fotoradarów, które w 2023 roku zarejestrowały najwięcej przypadków przekroczenia dopuszczalnej prędkości:

- ul. Ostrobramska-Fieldorfa, kier. Rembertów - 10 246
- ul. Pułkowa - 7 971
- al. Poniatowskiego nad W. Miedzeszyńskim - 7 727
- ul. Grójecka 124, kier. centrum - 7 009
- Aleje Jerozolimskie 3 - 6 268
- ul. Grójecka 124, kier. Okęcie - 5 298
- al. Niepodległości, kier. Mokotów - 5 200
- ul. Trakt Brzeski - 5 167
- ul. Pileckiego 65 - 4 321
- al. Niepodległości 177 - 4 272

Urządzenia odcinkowego pomiaru prędkości

Z wykorzystaniem urządzeń odcinkowego pomiaru prędkości ujawniono nieco ponad 53 tys. naruszeń. Najwięcej zarejestrował system pracujący między węzłem Warszawa Zachód a miejscowością Blizne Łaszczyńskiego - 13 904.

Natomiast na drugim miejscu pod względem liczny zarejestrowanych przypadków przekroczenia prędkości znalazło się urządzenie w tunelu trasy S2 na Ursynowie, w kierunku Poznania - 13 066 naruszeń.

Źródło
 
 
piotreg 
Administratore banitore
piotreg


Dołączył: 23 Mar 2007
Pochwał: 1549
Posty: 31914
Skąd: Dolny Śląsk

Wysłany: 4 Marzec 2024, 08:12   

<itd> podsumowuje 2023 r.

Cytat:
Najbardziej zapracowany fotoradar w Polsce

Jak poinformował Interię Tomasz Król z Głównego Inspektoratu Transportu drogowego, w 2023 roku jedyny polski "autostradowy" fotoradar ujawnił dokładnie 11 004 wykroczenia. To imponujący wynik, chociaż daleko niższy od "żniw", jakie zbierał w momencie swojego uruchomienia. Przykładowo - w początku 2020 roku, w zaledwie sześć miesięcy od włączenia go w struktury automatycznego systemu nadzoru nad ruchem drogowym CANARD, urządzenie miało już "na liczniku" ponad 26,5 tys. ujawnionych wykroczeń.

Fotoradary, które "nie stygną". Uwaga w Warszawie i Szczecinie

Drugim na liście najbardziej zapracowanych fotoradarów w Polsce jest urządzenie zamontowane w Warszawie u zbiegu ulic Fieldorfa i Ostrobramskiej przy jezdni w kierunku Rembertowa. W całym ubiegłym roku fotoradar ujawnił 10 246 wykroczeń.

Trzecie miejsce w rankingu urządzeń do pomiaru prędkości, które wykonały kierowcom najwięcej zdjęć w 2023 roku, zamyka fotoradar zamontowany w Solcu Kujawskim, który ujawnił 10 081 wykroczeń.

O podium otarł się też szczeciński fotoradar zamontowany na ulicy Gdańskiej (Basen Górniczym), który w ubiegłym roku zarejestrował 10 067 wykroczeń. Pierwszą piątkę najbardziej zapracowanych fotoradarów w Polsce zamyka kolejna lokalizacja z Warszawy. Urządzenie zamontowane przy warszawskiej ulicy Pułkowej wykonało w ubiegłym roku zdjęcia pozwalające ujawnić 7 971 wykroczeń.
 
https://motoryzacja.interia.pl
 
 
małymobil 
Moderatore

Dołączył: 10 Lis 2010
Pochwał: 1131
Posty: 3364
Skąd: TST/ WWL
Wysłany: 19 Marzec 2024, 12:55   

:facepalm:

Cytat:
Maszty ze skrzynkami na fotoradary stoją tam ponad 11 lat. Nikt się do nich nie przyznaje



Trzy maszty fotoradarowe przy Trasie Toruńskiej straszą od lat, ale tylko straszą, bo żaden nie został uruchomiony i nie rejestruje przekraczania prędkości. Od ich postawienia minęło już ponad 11 lat. Okazuje się, że instalacje nie mają właściciela.[/b]

Budowa Trasy Toruńskiej na siedmiokilometrowym odcinku od węzła Piłsudskiego w Markach do węzła Modlińska zakończyła się w listopadzie 2013. Nieco ponad rok wcześniej przy rozbudowywanej do parametrów ekspresowej trasie stanęły trzy fotoradary. Dwa pojawiły się przy tzw. trasie serwisowej przy jezdni w kierunku Wisły, na odcinkach pomiędzy Markami a Głębocką oraz między Głębocką i Łabiszyńską. Trzeci drogowcy ustawili przy nitce głównej między Głębocką a Łabiszyńską.

W listopadzie 2012 roku rzeczniczka warszawskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad informowała, że po zakończeniu wszystkich prac na Trasie Toruńskiej rozpocznie się procedura przekazania fotoradarów do Inspekcji Transportu Drogowego.

Trasę ukończono. Mijały kolejne lata, a fotoradary zamiast ułatwiać karanie łamiących przepisy kierowców, tylko straszyły, bo nikt ich nie włączył. Do sprawy pustych wewnątrz żółtych skrzynek wróciła w 2018 roku katolicka rozgłośnia Radio Warszawa. Jak tłumaczył wówczas w rozmowie z radiem Wojciech Król z Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym, z końcem 2015 roku Inspekcja Transportu Drogowego zakończyła budowę systemu automatycznego nadzoru nad ruchem drogowym i zainstalowała wszystkie dostępne wtedy urządzenia do rejestrowania przekroczeń dopuszczalnej prędkości. Z uwagi na brak ich dostępności, Generalna Inspekcja Transportu Drogowego nie była zainteresowana przejęciem fotoradarowych masztów.

Maszty fotoradarowe pozostały bezpańskie

Odkąd napisaliśmy po raz pierwszy o fotoradarach przy S8 minęło ponad 11 lat. Zainspirowani przez naszą czytelniczkę, postanowiliśmy ponownie zapytać o losy zapomnianych skrzynek, z nadzieją, że znalazły swojego właściciela. Odpowiedź Wojciecha Króla, obecnego rzecznika prasowego GITD była bardzo krótka i nie pozostawiła złudzeń. "Wskazane maszty fotoradarowe nie należą do GITD". Natomiast Małgorzata Tarnowska z GDDKiA udzieliła odpowiedzi niemal identycznej, jak przed laty: "fotoradary (słup wraz ze skrzynką) zostały ustawione zgodnie z zapisami decyzji środowiskowej uzyskanej dla potrzeb budowy S8 Modlińska-Marki. GDDKiA nie jest uprawniona do kontroli prędkości. Pisaliśmy w tej sprawie do GITD".

Zatem bez zmian i całkowicie bez sensu puste wewnątrz, żółte skrzynki na metalowych masztach sterczą przy trasie S8. Tymczasem na jezdni głównej trasy pomiędzy węzłami Łabiszyńska a Markami w 2021 roku uruchomiono odcinkowy pomiar prędkości, który ma być skutecznym batem na kierowców z "ciężką stopą". Jak wynika z danych przekazanych przez GITD, w latach 2022 i 2023 kamery zarejestrowały w tym miejscu 6253 naruszenia przepisów na jezdni w kierunku Białegostoku oraz 6945 przekroczeń prędkości na nitce w przeciwną stronę. Z roku na rok liczba naruszeń stopniowo maleje.

Źródło
 
 
piotreg 
Administratore banitore
piotreg


Dołączył: 23 Mar 2007
Pochwał: 1549
Posty: 31914
Skąd: Dolny Śląsk

Wysłany: 20 Marzec 2024, 17:18   

Dlaczego Zarządca drogi ich nie usunie, w świetle powyższych ustaleń?
 
 
Spawacz 
FotoManiacSpawacz


Dołączył: 31 Mar 2017
Pochwał: 708
Posty: 1158
Skąd: Pruszków
Wysłany: 21 Marzec 2024, 14:46   

piotreg napisał/a:
Dlaczego Zarządca drogi ich nie usunie, w świetle powyższych ustaleń?

Bo GDDKiA ma wywalone na wiele spraw w Warszawie. :o
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Możesz załączać pliki na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Warszawa - Fotoradary stacjonarne | Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group