Forum Mapy Fotoradarów Antyradary Sid 822bb6c5a38220ffeb1d70519683e598 Mapa fotoradarów najpopularniejsze
RejestracjaRejestracja   ZalogujZaloguj   FAQFAQ   SzukajSzukaj


Poprzedni temat «» Następny temat
Bytom - Bytom wprowadza innowacje
Autor Wiadomość
delpiero 
Administratore banitore


Dołączył: 20 Lut 2009
Pochwał: 3666
Posty: 9577
Skąd: Gang Albanii
Wysłany: 9 Grudzień 2009, 16:44   Bytom wprowadza innowacje

Cytat:
W Bytomiu dzięki nowemu systemowi będzie bezpieczniej na drogach.

W Bytomiu powstał pierwszy w Polsce automatyczny system zarządzania bezpieczeństwem w ruchu drogowym.

Projekt jest realizowany dzięki współpracy firmy Lifor Sp. z.o.o z bytomską Strażą Miejską, Policją oraz Miejskim Zarządem Dróg i Mostów. Projekt ma na celu zwiększenie bezpieczeństwa na drogach oraz zaprezentowanie rozwiązań usprawniających pracę funkcjonariuszy przy jednoczesnym ograniczeniu kosztów i czasu.

Pilotażowy projekt poprawy BRD (Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego) "Bezpieczny Bytom" to pierwszy w Polsce zintegrowany system do kompleksowej obsługi fotoradarów oraz automatycznego przetwarzania zarejestrowanych wykroczeń i tworzenia kompletnych dokumentacji mandatowych. System opiera się na czterech masztach usytuowanych w newralgicznych miejscach na terenie miasta Bytom przy ulicach:

- Wrocławskiej - maszt wyposażony jest w fotoradar MultaRadar CM (kamera o rozdzielczości 5 milionów pikseli, rozróżniający pojazdy osobowe od ciężarowych, mierzący prędkość pojazdom odjeżdżającym i nadjeżdżającym jednocześnie.)

- Chorzowskiej - maszt wyposażony jest w urządzenie pomiarowe TraffiStar RS520 - mierzące i rejestrujące prędkość pojazdów oraz/lub ich wjazd na czerwonym świetle.

- Al. Jana Pawła II - maszt wyposażony jest w fotoradar MultaRadar C (kamera o rozdzielczości 2 milionów pikseli, rozróżniający pojazdy osobowe od ciężarowych, mierzący prędkość pojazdom odjeżdżającym i nadjeżdżającym jednocześnie.)

- Żołnierskiej - maszt wyposażony jest w fotoradar MultaRadar C (j/w),

Wewnątrz masztów zlokalizowanych przy ulicy Wrocławskiej i Chorzowskiej zostały dodatkowo zainstalowane kamery wysokiej rozdzielczości, które pozwalają Policji i Straży Miejskiej monitorować ruch drogowy 24 godziny na dobę.

Maszty wyposażone są w modemy UMTS (poprzez wykorzystanie sieci telekomunikacyjnej) lub podłączone są do sieci światłowodowej. Oba te rozwiązania pozwalają na transmisję zarejestrowanych wykroczeń bezpośrednio do centrum mandatowego zlokalizowanego w Bytomiu przy ul. Pułaskiego. Dane te mogą być przetwarzane poprzez zaawansowany program do opracowywania dokumentacji mandatowej we współpracy z SI CEPIK (System Informatyczny - Centralna Ewidencja Pojazdów i Kierowców).

Wszystkie urządzenia w masztach zlokalizowanych w Bytomiu mogą być dodatkowo zdalnie sterowane, dzięki czemu możliwa jest m.in. zmiana ustawienia dozwolonej prędkości pojazdów, bieżąca analiza ruchu, czy wstrzymanie pomiarów.

Zintegrowany system do kompleksowej obsługi fotoradarów oraz automatycznego przetwarzania zarejestrowanych wykroczeń ma służyć zwiększeniu bezpieczeństwa w ruchu drogowym w miastach i gminach, w których codziennie dochodzi do kolizji i wypadków śmiertelnych.

Podczas pilotażu testowego systemu trwający od września do października br., zarejestrowano 14 000 wykroczeń przekroczenia prędkości i niedozwolonych wjazdów na czerwonym świetle.
LINK


Agencja SE/East News
 
 
Automobil

Wysłany:    A może to Cię zainteresuje



 
 
Youthan
Dziędobry!

Dołączył: 10 Kwi 2009
Pochwał: 7
Posty: 42
Wysłany: 9 Grudzień 2009, 17:02   

Jeśli to już działa to chciałbym zgłosić awarię, bo na ul. Jana Pawła II, Żołnierskiej FR nie działa. Na ulicy Chorzowskiej robi zdjęcia również przejeżdzającym 40 km/h podczas fazy żółtej przy wyłączonej sygnalizacji 8)
 
 
OJCIEC
Wio Łysa!


Dołączył: 20 Mar 2007
Pochwał: 233
Posty: 6674
Skąd: zasadniczo, z Węgorzeskiej
Wysłany: 9 Grudzień 2009, 18:00   Re: Bytom wprowadza innowacje

A na zdjęciu stary, dobry Ramet 7 :)
 
 
STEFAN
Forum Lider

Dołączył: 06 Wrz 2009
Pochwał: 20
Posty: 264
Wysłany: 9 Grudzień 2009, 19:12   

Youthan napisał/a:
Jeśli to już działa to chciałbym zgłosić awarię, bo na ul. Jana Pawła II, Żołnierskiej FR nie działa. Na ulicy Chorzowskiej robi zdjęcia również przejeżdzającym 40 km/h podczas fazy żółtej przy wyłączonej sygnalizacji 8)

Ja chyba zaproponuję Ci pracę!
Zostaniesz rzecznikiem prasowym!!!
W Grudziądzu jeszcze nikt nie powiedział, że zrobiło na żółtym czy przy wyłączonej sygnalizacji.
Nowe instalacje w drodze...
 
 
juras
Zaczyna kumać

Dołączył: 27 Lis 2009
Pochwał: 3
Posty: 117
Wysłany: 9 Grudzień 2009, 19:23   

W Bytomiu, tylko dokładnie nie wiem gdzie, jest założona pętla indukcyjna i podłączają do niej Multę - może wtedy też robić zdjęcia przy przejeździe na czerwonym.
 
 
piotreg 
Administratore banitore


Dołączył: 23 Mar 2007
Pochwał: 1542
Posty: 31855
Skąd: DWR
Wysłany: 9 Grudzień 2009, 19:29   

Ale co? Maszt czy trójnóg?
 
 
Youthan
Dziędobry!

Dołączył: 10 Kwi 2009
Pochwał: 7
Posty: 42
Wysłany: 9 Grudzień 2009, 21:26   

STEFAN napisał/a:
Ja chyba zaproponuję Ci pracę!

Z przyjemnością podejmę współpracę :wink: Info proszę na PW. Pozdrów Maurice'a

Cytat:
Ale co? Maszt czy trójnóg?

Jurasowi pewnie chodzi o maszt EasyPole na Chorzowskiej, można tam wsadzić Multaradar i czesać normalnie w paśmie K.

A jeśli chodzi o te pomyłki w robieniu zdjęć na "żółtym", to fakt. Może to wina opóźnienia, a może nie. Swoją drogą, zastanawiam się jak można było położyć pętle indukcyjne na takie koleiny, które prawie sięgają kolan :shock:
 
 
piotreg 
Administratore banitore


Dołączył: 23 Mar 2007
Pochwał: 1542
Posty: 31855
Skąd: DWR
Wysłany: 10 Grudzień 2009, 09:20   Re: Bytom wprowadza innowacje

OJCIEC napisał/a:
A na zdjęciu stary, dobry Ramet 7 :)

Taką wiedzę mają właśnie pismaki.
Myślę, że powinniśmy współpracować z gazetami jako niezależni eksperci :-)
 
 
garny 
Forum Lider

Dołączył: 08 Lis 2008
Pochwał: 128
Posty: 1543
Skąd: Warszawa
Wysłany: 11 Grudzień 2009, 18:52   Re: Bytom wprowadza innowacje

Lubię określenie NIEZALEŻNY EKSPERT :) Kiedyś w jakimś kabarecie usłyszałem:
- Niezależny? Hm. A od kogo?
- A to zależy :)
 
 
piotreg 
Administratore banitore


Dołączył: 23 Mar 2007
Pochwał: 1542
Posty: 31855
Skąd: DWR
Wysłany: 12 Grudzień 2009, 10:05   

Buonarotti ostatnio zamknął się w sobie i tylko czyta nasze forum, więc od biedy niezależnych nam nie brakuje...

Codziennie, kiedy rano wstaję, wierzę, że dzieciaki Buonarotti'ego bezpiecznie pokonały feralne skrzyżowanie w drodze do szkoły.
 
 
STEFAN
Forum Lider

Dołączył: 06 Wrz 2009
Pochwał: 20
Posty: 264
Wysłany: 12 Grudzień 2009, 11:34   

Youthan napisał/a:
STEFAN napisał/a:
Ja chyba zaproponuję Ci pracę!

Z przyjemnością podejmę współpracę :wink: Info proszę na PW. Pozdrów Maurice'a

Cytat:
Ale co? Maszt czy trójnóg?

Jurasowi pewnie chodzi o maszt EasyPole na Chorzowskiej, można tam wsadzić Multaradar i czesać normalnie w paśmie K.

A jeśli chodzi o te pomyłki w robieniu zdjęć na "żółtym", to fakt. Może to wina opóźnienia, a może nie. Swoją drogą, zastanawiam się jak można było położyć pętle indukcyjne na takie koleiny, które prawie sięgają kolan :shock:

To jest właśnie przyczyna występowania błędów. Chłopaki nie rozumieją, że przy koleinach 7-10 cm pętla zaczyna wariować. Pętle kładzie się na głębokości 7-8cm na dobrej nawierzchni. Przy kiepskiej nawierzchni należałoby użyć wirtualnej pętli. Pętla jest zintegrowana ze sterownikiem faz świateł sygnalizatora. Sterownik powinien mierzyć wszystkie fazy i dokładnie podawać moment przejazdu przez skrzyżowanie. Podejrzewam, że chłopaki z Liforu założyli urządzenie, nie czytając wcześniej instrukcji obsługi przysłanej z Monheim (tam jest siedziba Robota). 8)
 
 
gucio40
Gość
Ostrzeżeń: 22/5
Wysłany: 12 Grudzień 2009, 12:56   

Dokładnie, koleiny mogą być tylko minimalne. Co to za problem położyć latem nową żeby skrzynka nie wariowała i wszystkim robiła foty.
 
 
STEFAN
Forum Lider

Dołączył: 06 Wrz 2009
Pochwał: 20
Posty: 264
Wysłany: 12 Grudzień 2009, 13:09   

Teraz ktoś z Liforu się odezwał... :)
Żeby położyć nową trzeba zedrzeć starą, a co za tym idzie zniszczyć pętle, bo zdziera się 10 lub więcej cm, a pętle kosztują kilka tysięcy Euro.
 
 
piotreg 
Administratore banitore


Dołączył: 23 Mar 2007
Pochwał: 1542
Posty: 31855
Skąd: DWR
Wysłany: 12 Grudzień 2009, 13:14   

gucio40 napisał/a:
Dokładnie, koleiny mogą być tylko minimalne. Co to za problem położyć latem nową żeby skrzynka nie wariowała i wszystkim robiła foty.

To że urządzenie czasem robi wszystkich wcale nie oznacza, że wariuje...
Dobrze wiecie, że istnieje coś takiego, jak pomiar testowy...

STEFAN napisał/a:
Teraz ktoś z Liforu się odezwał... :)
Żeby położyć nową trzeba zedrzeć starą, a co za tym idzie zniszczyć pętle, bo zdziera się 10 lub więcej cm, a pętle kosztują kilka tysięcy Euro.

Gucio w Liforze nie robi...

Tych kilka tysięcy Euro to nie problem... urządzenie szybko zwróci koszta inwestycji. :-)
 
 
STEFAN
Forum Lider

Dołączył: 06 Wrz 2009
Pochwał: 20
Posty: 264
Wysłany: 12 Grudzień 2009, 13:16   

piotreg napisał/a:
To że urządzenie czasem robi wszystkich wcale nie oznacza, że wariuje...
Dobrze wiecie, że istnieje coś takiego, jak pomiar testowy...

Wiem, wiem, żartuje. :D

Przydałyby się jakieś zdjęcia tego miejsca zrobione z poziomu drogi. Jeśli rzeczywiście koleiny są duże to nic się nie da zrobić i sprzęt będzie się mylił.

piotreg, jestem dzisiaj w domu przygotowuje część zdjęć dla Ciebie.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Możesz załączać pliki na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Bytom - Bytom wprowadza innowacje | Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group