Forum Mapy Fotoradarów Antyradary Sid 5056a38f6a882f5e4e1b1b2c77a2179a Mapa fotoradarów najpopularniejsze
RejestracjaRejestracja   ZalogujZaloguj   FAQFAQ   SzukajSzukaj


Poprzedni temat «» Następny temat
Olsztyn - Red light
Autor Wiadomość
Zaj007 
Forum Lider


Dołączył: 04 Maj 2012
Pochwał: 76
Posty: 596
Skąd: MI6
Wysłany: 21 Maj 2014, 23:19   Red light

Doczekaliśmy się w Olsztynie Inteligentnego Systemu Transporotowego, o którym pisałem kilka lat wstecz. Jak na razie na system jest w fazie instalacji. :smile:

Cytat:
Na krótkim odcinku ul. Bałtyckiej drogowcy zamontowali już kilkanaście nowych kamer, w całym mieście będzie ich 500. Dzięki nim komunikacja miejska będzie jeździła szybciej, a Olsztyn - być może - stanie się miastem wolnym od piratów drogowych.

Kamer jest tak dużo, że przykuwają uwagę. Na skrzyżowaniach przy ul. Bałtyckiej, na odcinku 1,4 km będzie ich około 20. Są częścią wdrażanego systemu ITS, który będzie sterował ruchem w mieście - tłumaczy Aneta Szpaderska, rzeczniczka Urzędu Miasta w Olsztynie.

ITS, czyli system inteligentnego sterowania ruchem za ponad 66 mln zł, to jeden z elementów projektu tramwajowego. Przygotowała go olsztyńska firma Sprint. Andrzej Karwowski, kierownik ratuszowej jednostki odpowiedzialnej za realizację tego projektu, zaznacza, że kamery przy ul. Bałtyckiej to dopiero początek. Na niektórych dużych skrzyżowaniach w mieście kamer będzie tyle, co na całej Bałtyckiej, czyli 20. I dodaje: - Jest ich tak dużo, bowiem obserwują wszystkie dojazdy do skrzyżowań.

Docelowo systemem objętych zostanie blisko 90 miejsc w mieście, a kamer będzie około 500. Zawisną praktycznie w całym Olsztynie - od Zatorza po Jaroty. Mają w pierwszej kolejności sprawić, by w korkach nie stały autobusy komunikacji miejskiej i tramwaje. Jeżeli któryś z nich będzie opóźniony na trasie, komputer automatycznie włączy dla niego zielone światło, by nadrobił stracony czas. Pierwsze testy tego rozwiązania drogowcy przeprowadzili w listopadzie. Pisaliśmy o nich w "Wyborczej". Urzędnicy pokazywali, że dzięki ITS czas jazdy skrócił się nawet o 18 proc. To znaczy, że autobusy pokonywały trasę do 7 minut szybciej. Dzięki kamerom i systemowi pasażerowie komunikacji miejskiej będą wiedzieli także, o której godzinie na ich przystanek przyjedzie autobus czy tramwaj i kiedy dotrze do celu. Informować o tym będą wyświetlacze na wybranych przystankach. Skorzystają też kierowcy samochodów. ITS regulować ma czas włączania zielonego światła na ulicach w zależności od korków.

Ale kamery mają być także batem na piratów drogowych. System będzie strzegł, czy kierowcy nie przejeżdżają przez skrzyżowania na czerwonym świetle, a kamera zrobi zdjęcie samochodom łamiącym przepisy. Podobnie będzie z przekraczaniem prędkości. I teraz ważna nowość. Urzędnicy informowali od dawna, że takie wykroczenia będą automatycznie rejestrowane na pięciu skrzyżowaniach:

- Sikorskiego/Tuwima/Synów Pułku,
- Pstrowskiego/Obiegowa/Sikorskiego,
- Pstrowskiego/Synów Pułku/Wyszyńskiego,
- placu Roosevelta
- Warszawska/Armii Krajowej/Obrońców Tobruku.

Ale i na pozostałych objętych systemem ITS taka możliwość będzie istniała, tyle że nie automatycznie. - Ruch będzie nagrywany i w razie potrzeby można ręcznie wyszukać konkretne zdarzenia - wyjaśnia Karwowski.
Co znaczy, że praktycznie żadne wykroczenie na niemal 100 skrzyżowaniach w Olsztynie się nie ukryje. - Nie podpisaliśmy jeszcze porozumienia w sprawie przekazywania tych danych - zaznacza Krzysztof Wasyńczuk, rzecznik prasowy Komendy Miejskiej Policji w Olsztynie. - Najprawdopodobniej w gestii administratora systemu będzie decyzja o przysłaniu do nas materiału dowodowego. Jeśli taki otrzymamy, wówczas będziemy mogli interweniować.

Obraz z kamer będzie przekazywany do otwartego w grudniu przy ul. Szrajbera Centrum Zarządzania Transportem Publicznym. - Chcemy, aby do października ITS obejmował już większość z planowanych skrzyżowań. Pełnię swoich możliwości system osiągnie jednak dopiero po uruchomieniu linii tramwajowych [pod koniec 2015 r. - red.], bo część kamer obserwować będzie także sytuację na torowiskach - kończy Karwowski.

Dotychczas w Olsztynie działało ponad 60 kamer miejskiego monitoringu.

ŹRÓDŁO

Na chwilę obecną jedynie skrzyżowanie ulic Armii Krajowej/Warszawskiej/Obrońców Tobruku zainstalowane ma kamery zdolne do samoczynnej rejestracji przejazdu na czerwonym świetle. Zdjęcia, mojego autorstwa, zamieszczone poniżej przedstawiają wyżej wymienione.

(Zdjęcia czasowo niedostępne)

Za linią zatrzymania pętli indukcyjnej brak.

Te na ul. Bałtyckiej można zobaczyć na podlinkowanej stronie. Są identyczne, ale:

a) jest jedna na kierunek na skrzyżowaniu a nie jedna na każdy pas ruchu.
b) nie mają tego czarnego czujnika (cokolwiek to jest)
Takie same jak na ul. Bałtyckiej zainstalowano na skrzyżowaniu ul. Artyleryjskiej/ul. Paryzantów/al. Wojska Polskiego.

Moim zdaniem bzdurą jest kontrola prędkości. Do odcinkowego pomiaru uprawione jest jedynie <itd> , a sama kamera przecież prędkości nie zmierzy (chyba, że są jakieś gadżety). :grin: Znaków D-51 brak. Sprawdzę czy sieją czymkolwiek. ;)
 
 
Automobil

Wysłany:    A może to Cię zainteresuje



 
 
piotreg 
Administratore banitore


Dołączył: 23 Mar 2007
Pochwał: 1542
Posty: 31854
Skąd: DWR
Wysłany: 23 Maj 2014, 14:17   

We Wrocławiu niby ITS już działa. Jak dla mnie są to miliony wyrzucone w błoto.
 
 
phonemaniac
Videomaniac


Dołączył: 10 Paź 2008
Pochwał: 1316
Posty: 4393
Skąd: WKZ
Wysłany: 5 Czerwiec 2015, 19:11   

Dzisiaj pojeździłem trochę po Olsztynie i na skrzyżowaniach:

- Pstrowskiego/Obiegowa/Sikorskiego,
- Pstrowskiego/Synów Pułku/Wyszyńskiego,
- placu Roosevelta


zauważyłem takie oto ustrojstwo (zdjęcia poniżej). Przypomina mi to żywo system Red Light zainstalowany w Mrokowie i Anielinie. Zdjęcia poniżej przedstawiają skrzyżowanie Pstrowskiego/Synów Pułku/Wyszyńskiego. Każdy wjazd na skrzyżowanie jest obstawiony tymi kamerami.

olsztyn system skrzyzowanie 1 th.JPG
Plik ściągnięto 214 raz(y) 648,69 KB

olsztyn skrzyzowanie tyl th.JPG
Plik ściągnięto 218 raz(y) 656,28 KB

olsztyn skrzyzowanie tyl 2 th.JPG
Plik ściągnięto 197 raz(y) 723,19 KB

olsztyn skrzyzowanie kamera przod 1 th.JPG
Plik ściągnięto 204 raz(y) 618,72 KB

olsztyn skrzyzowanie kamera przod 2 th.JPG
Plik ściągnięto 192 raz(y) 565,83 KB


Autor postu otrzymał pochwałę.
 
 
 
kalex
Jajcarz

Dołączył: 20 Lut 2009
Pochwał: 127
Posty: 1222
Skąd: Wrocław
Wysłany: 5 Czerwiec 2015, 19:30   

Ano wygląda to na Red Light. :good:
 
 
autogaz1984 
500+


Dołączył: 02 Sty 2014
Pochwał: 1268
Ostrzeżeń: 1/5
Posty: 2469
Skąd: Toruń/Czernikowo/Lipno
Wysłany: 5 Czerwiec 2015, 20:37   

kalex napisał/a:
Ano wygląda to na Red Light. :good:

Moim zdaniem to jest właśnie Red Light. :cool:
 
 
piotreg 
Administratore banitore


Dołączył: 23 Mar 2007
Pochwał: 1542
Posty: 31854
Skąd: DWR
Wysłany: 9 Czerwiec 2015, 10:26   

phone, podobna prośba jak do PieTrzaka.

Mógłbyś mi przygotować spis tych "red light'ów"? :o

Potrzebuje informację następującą - jadący którą ulicą i w którym kierunku będą rozliczani. Bo jak mi podają w artykule, że okamerowne jest skrzyżowanie ulic X i Y to tak naprawdę mnie to niewiele mówi, bo może być tak, że rejestrowani są tylko jadący X w kierunku ulicy Z.
 
 
phonemaniac
Videomaniac


Dołączył: 10 Paź 2008
Pochwał: 1316
Posty: 4393
Skąd: WKZ
Wysłany: 9 Czerwiec 2015, 14:27   

Spoko, jak będę w najbliższym czasie w Olsztynie, to się zrobi sesję foto każdego skrzyżowania.
 
 
 
piotreg 
Administratore banitore


Dołączył: 23 Mar 2007
Pochwał: 1542
Posty: 31854
Skąd: DWR
Wysłany: 9 Czerwiec 2015, 14:42   

A jesteś w stanie mi teraz te miejscówki dokładnie opisać?
 
 
phonemaniac
Videomaniac


Dołączył: 10 Paź 2008
Pochwał: 1316
Posty: 4393
Skąd: WKZ
Wysłany: 9 Czerwiec 2015, 16:13   

Z tego co pamiętam:

- Pstrowskiego/Synów Pułku/Wyszyńskiego: kamerami jest obstawiony każdy wjazd na skrzyżowanie, czyli:
1. Jadąc od strony Jarot ulicą Synów Pułku kamerami obstawione są jezdnie jadąc na wprost (w ul. Wyszyńskiego), skręcając w prawo w Pstrowskiego (kierunek Szczytno) i w lewo w Pstrowskiego w kierunku Tesco.
2. Jadąc od Tesco kamery są na pasach na wprost (kierunek Szczytno), w lewo w ul. Wilczyńskiego oraz w prawo w ul. Synów Pułku.
3. Jadąc ul. Wilczyńskiego od Stomilu, kamery są na pasach do jazdy w lewo (kierunek Szczytno), na wprost (Synów Pułku - Jaroty) i w prawo (Tesco).
4. Jadąc od Szczytna, również mamy obstawiony każdy kierunek, czyli w lewo na Wyszyńskiego, wprost na Tesco, w prawo na Jaroty.

- Pstrowskiego/Obiegowa/Sikorskiego:
Na tym skrzyżowaniu widziałem tylko kamery na pasach na Pstrowskiego (kierunek jazdy od Szczytna i od Placu Roosevelta), ale pewnie są na wszystkich wjazdach na skrzyżowanie. Zobaczę przy następnej okazji.

- plac Roosevelta:

Tutaj podobnie jak na pierwszym opisanym przeze mnie skrzyżowaniu. Kamery są na wjeździe:
1. ul. Niepodległości w kierunku Śliwy, Szrajbera, Mochnackiego
2. ul. Śliwy w kierunku ul. Niepodległości, Szrajbera, Mochnackiego
3. ul. Szrajbera w kierunku Niepodległości, Śliwy, Mochnackiego
4. ul. Mochnackiego w kierunku Niepodległości, Śliwy, Niepodległości

Autor postu otrzymał pochwałę.
 
 
 
phonemaniac
Videomaniac


Dołączył: 10 Paź 2008
Pochwał: 1316
Posty: 4393
Skąd: WKZ
Wysłany: 15 Czerwiec 2015, 07:07   

Cytat:
30 tysięcy wykroczeń na 2 skrzyżowaniach. "To zatrważa"

Miasto sprawdziło system kamer, które wyłapują kierowców ignorujących czerwone światło. W ciągu czterech miesięcy, tylko na dwóch skrzyżowaniach Olsztyna, odnotowano ponad... 30 tysięcy takich wykroczeń.


Chodzi o ITS (z j. ang. Intelligent/Integrated Transportation Systems). Zakup tej usługi to jeden z elementów projektu modernizacji i usprawnienia transportu publicznego, z którego finansowana jest m.in. budowa linii tramwajowej. Miasto wydało na to około 67 mln zł. Głównym celem ITS jest uprzywilejowanie przemieszczania się tramwajów i autobusów miejskich. Będzie to polegało na zamontowaniu czujników w tych pojazdach oraz na skrzyżowaniach. Jeżeli pojazd komunikacji miejskiej podjedzie do skrzyżowania z opóźnieniem, komputer automatycznie włączy dla niego zielone światło.

System "Czerwone światło"

Jedną z opcji ITS jest także tzw. system Red Light, który umożliwia wyłapywanie kierowców przejeżdżających przez skrzyżowania na czerwonym świetle. Potrzebne do tego kamery zamontowano już m.in. na krzyżówce ulic Sikorskiego/przyszłej Obiegowej/Pstrowskiego, a także na placu Roosevelta. Wykonawcą systemu ITS jest olsztyńska spółka Sprint. Ta, czekając na oficjalne uruchomienie inwestycji, w październiku ub. r., postanowiła przetestować działanie systemu Red Light na dwóch skrzyżowaniach: placu Rossevelta oraz al. Warszawskiej z ulicami Armii Krajowej i Obrońców Tobruku. Badania trwały przez cztery miesiące: od stycznia do końca kwietnia. Ich wyniki zostały w czerwcu przekazane do ratusza. Dotarła do nich "Wyborcza Olsztyn". Ich wyniki są co najmniej niepokojące. Przy placu Roosevelta każdego dnia na czerwonym świetle przejeżdżało średnio od kilkunastu do 70 zmotoryzowanych. Łączne w ciągu czterech miesięcy testów system wyłapał ponad 17,5 tysiąca takich wykroczeń. W przypadku al. Warszawskiej/ul. AK/ul. Obrońców Tobruku było to około 13 tys. przekroczeń.

"Wyniki testów są zatrważające"

Prezydent Olsztyna Piotr Grzymowicz przyznaje, że taki dokument jest w Zarządzie Dróg Zieleni i Transportu w Olsztynie. - Wyniki testów są zatrważające - uważa. - Pokazuje, co się dzieje na ulicach.

Nieoficjalnie dowiedzieliśmy się, że po zapoznaniu się z dokumentacją, zarówno drogowcy, jak i olsztyńska policja, zaczęły naciskać na władze Olsztyna, by nie czekać do października i system Red Light uruchomić od razu. - Przejazd na skrzyżowaniu na czerwonym świetle to jedno z najcięższych wykroczeń drogowych - podkreśla Rafał Prokopczyk, z biura prasowego Komendy Miejskiej Policji w Olsztynie. - Takie zachowanie to potencjalne zagrożenie wypadkami. Zgodnie z taryfikatorem taki kierowca może otrzymać mandat w wysokości od 300 zł do 500 zł plus 6 pkt. karnych.

Arkadiusz Trzeciak, taksówkarz z korporacji Green Taxi, przyznaje, że widok kierowców przejeżdżających skrzyżowania na czerwonym świetle nie należy w Olsztynie do rzadkości. - A należy pamiętać, że wiąże się to zazwyczaj z przekroczeniem dozwolonej prędkości - zwraca uwagę. Trzeciak nie ukrywa, że wyniki testów systemu Red Light zrobiły na nim wrażenie. - Wprowadzanie takiego rozwiązania na pewno zdyscyplinuje kierowców - uważa.

Co zatem zrobi miasto?

- Biorąc pod uwagę skalę zagrożenia, trzeba będzie się zastanowić nad wcześniejszym wprowadzeniem tego systemu - stwierdza prezydent. - Na pewno wcześniej będziemy edukować kierowców. Powinni pamiętać, że to jest dla ich dobra, a także dla innych użytkowników dróg. I jeżeli dojdzie do ukarania, to niech nie traktują tego, jak sięganie do kieszeni po ich pieniądze.

LINK

Widok-na-kamery-ITS-na-pl--Roosevelta-w-Olsztynie-.jpg
olsztyn.gazeta.pl
Plik ściągnięto 193 raz(y) 76,35 KB

z18117779Q.jpg
olsztyn.gazeta.pl
Plik ściągnięto 201 raz(y) 75,08 KB

z18117780Q.jpg
olsztyn.gazeta.pl
Plik ściągnięto 210 raz(y) 55,33 KB


Autor postu otrzymał pochwałę.
 
 
 
piotreg 
Administratore banitore


Dołączył: 23 Mar 2007
Pochwał: 1542
Posty: 31854
Skąd: DWR
Wysłany: 16 Czerwiec 2015, 12:23   

phonemaniac napisał/a:
- Pstrowskiego/Synów Pułku/Wyszyńskiego: kamerami jest obstawiony każdy wjazd na skrzyżowanie, czyli:
1. Jadąc od strony Jarot ulicą Synów Pułku kamerami obstawione są jezdnie jadąc na wprost (w ul. Wyszyńskiego), skręcając w prawo w Pstrowskiego (kierunek Szczytno) i w lewo w Pstrowskiego w kierunku Tesco.
2. Jadąc od Tesco kamery są na pasach na wprost (kierunek Szczytno), w lewo w ul. Wilczyńskiego oraz w prawo w ul. Synów Pułku.
3. Jadąc ul. Wilczyńskiego od Stomilu, kamery są na pasach do jazdy w lewo (kierunek Szczytno), na wprost (Synów Pułku - Jaroty) i w prawo (Tesco).
4. Jadąc od Szczytna, również mamy obstawiony każdy kierunek, czyli w lewo na Wyszyńskiego, wprost na Tesco, w prawo na Jaroty.

Proponuję na mapie następujący opis. Zobacz phone czy będzie git:

Cytat:
- ul. Pstrowskiego, przy skrzyżowaniu z ul. Wyszyńskiego, jadąc w kierunku Ostródy
- ul. Pstrowskiego, przy skrzyżowaniu z ul. Synów Pułku, jadąc w kierunku Szczytna
- ul. Synów Pułku, przy skrzyżowaniu z ul. Pstrowskiego, jadąc od strony ul. J. Tuwima
- ul. Wyszyńskiego, przy skrzyżowaniu z ul. Pstrowskiego, jadąc od strony Mrągowa

Pozostałe skrzyżowaniu dodam przy okazji. Proszę też o potwierdzenie czy oby na pewno wszystkie kierunki są na nich okamerowane.
 
 
phonemaniac
Videomaniac


Dołączył: 10 Paź 2008
Pochwał: 1316
Posty: 4393
Skąd: WKZ
Wysłany: 16 Czerwiec 2015, 14:04   

Opis będzie ok. Jak będę w najbliższym czasie w Olsztynie (może podczas urlopu się uda) to obskoczę pozostałe skrzyżowania.
 
 
 
piotreg 
Administratore banitore


Dołączył: 23 Mar 2007
Pochwał: 1542
Posty: 31854
Skąd: DWR
Wysłany: 16 Czerwiec 2015, 14:43   

phonemaniac napisał/a:
- Pstrowskiego/Obiegowa/Sikorskiego:
Na tym skrzyżowaniu widziałem tylko kamery na pasach na Pstrowskiego (kierunek jazdy od Szczytna i od Placu Roosevelta), ale pewnie są na wszystkich wjazdach na skrzyżowanie. Zobaczę przy następnej okazji.

Dodaję zatem kolejne:

Cytat:
- ul. Obiegowa, przy skrzyżowaniu z ul. Pstrowskiego, jadąc od strony ul. Żołnierskiej
- ul. Pstrowskiego, przy skrzyżowaniu z ul. Obiegową, jadąc od strony Mrągowa
- ul. Pstrowskiego, przy skrzyżowaniu z ul. Sikorskiego, jadąc od strony Morąga
- ul. Sikorskiego, przy skrzyżowaniu z ul. Pstrowskiego, jadąc od strony Ostródy
 
 
piotreg 
Administratore banitore


Dołączył: 23 Mar 2007
Pochwał: 1542
Posty: 31854
Skąd: DWR
Wysłany: 16 Czerwiec 2015, 15:08   

phonemaniac napisał/a:
- plac Roosevelta:

Tutaj podobnie jak na pierwszym opisanym przeze mnie skrzyżowaniu. Kamery są na wjeździe:
1. ul. Niepodległości w kierunku Śliwy, Szrajbera, Mochnackiego
2. ul. Śliwy w kierunku ul. Niepodległości, Szrajbera, Mochnackiego
3. ul. Szrajbera w kierunku Niepodległości, Śliwy, Mochnackiego
4. ul. Mochnackiego w kierunku Niepodległości, Śliwy, Niepodległości

Dodaję ostatnie:

Cytat:
- ul. Mochnackiego, przy skrzyżowaniu z ul. Śliwy, jadąc od strony ul. Grunwaldzkiej
- ul. Niepodległości, przy skrzyżowaniu z ul. Szrajbera, jadąc od strony ul. Pstrowskiego
- ul. Szrajbera, przy skrzyżowaniu z ul. Mochnackiego, jadąc od strony ul. Piłsudskiego
- ul. Śliwy, przy skrzyżowaniu z ul. Niedpodległości, jadąc od strony al. Warszawskiej

Jeśli coś jest nie tak - proszę o info.
 
 
phonemaniac
Videomaniac


Dołączył: 10 Paź 2008
Pochwał: 1316
Posty: 4393
Skąd: WKZ
Wysłany: 4 Wrzesień 2015, 20:03   

Cytat:
Bezużyteczne kamery na skrzyżowaniach w Olsztynie



Absurdalną interpretację przepisów przedstawiło Ministerstwo Infrastruktury w sprawie kamer na olsztyńskich skrzyżowaniach. Zdaniem resortu nie można ich wykorzystywać do karania kierowców łamiących przepisy.


Spór jest konsekwencją nowelizacji Prawa o ruchu drogowym, którą pod koniec lipca przyjął Sejm. Odbiera ona strażnikom gminnym i miejskim uprawnienia do rejestrowania wykroczeń drogowych. Miał to być sposób na te z polskich gmin, które wykorzystywały fotoradary jako maszynki do zarabiania pieniędzy i ratowania swoich budżetów dzięki mandatom nakładanym na kierowców.

Uchwalone przez posłów zmiany...

(...) mają wejść w życie 1 stycznia 2016 roku. Tego dnia wszystkie fotoradary stacjonarne w Polsce mają być przekazane Inspekcji Transportu Drogowego i to ta służba będzie się zajmowała rejestrowaniem i karaniem kierowców jeżdżących zbyt szybko.

Te zmiany przyszły w momencie, gdy Olsztyn kończył instalować w mieście system ITS. W jego skład wchodzi kilkaset kamer zainstalowanych na skrzyżowaniach. Ich głównym zadaniem będzie sterowanie pracą sygnalizacji świetlnych w mieście w taki sposób, by autobusy miejskie, a w nieodległej przyszłości także tramwaje, jak najszybciej poruszały się po ulicach Olsztyna.

Ale system ITS to także kamery umożliwiające nagrywanie na kilku głównych skrzyżowaniach samochodów przejeżdżających na czerwonym świetle, oraz fotoradary, których montaż w kilkunastu punktach miasta zaczął się kilka tygodni temu. - Miejsca, gdzie mają stanąć całodobowe fotoradary, wskazaliśmy po analizie zdarzeń drogowych, do których tam dochodziło, a także na podstawie wniosków zgłaszanych przez mieszkańców - mówił Krzysztof Bisior z biura prasowego Komendy Miejskiej Policji w Olsztynie.

Cały system, razem z kamerami, kosztował miasto 55 mln zł. - ITS ma zostać oddany do użytku 31 października - informuje Marta Bartoszewicz, rzeczniczka ratusza.

Kamery mogą tylko filmować

Jednak zgodnie z nowymi przepisami wszystkie kamery miasto powinno oddać ITD. Jak pisaliśmy miesiąc temu, władze Olsztyna były tym nie tylko zaskoczone, ale wręcz oburzone i nie zamierzały rezygnować z systemu, który za tyle milionów stworzyły.

W tej sytuacji prezydent Piotr Grzymowicz zwrócił się do posłanki PO Beaty Bublewicz, znanej z działań na rzecz bezpieczeństwa na polskich drogach, o podjęcie interwencji w tej sprawie. Parlamentarzystka złożyła zapytanie na ręce ministra infrastruktury i rozwoju. Właśnie otrzymała odpowiedź. Są w niej same złe wiadomości dla Olsztyna. Po pierwsze przekazanie Inspekcji Transportu Drogowego kamer olsztyńskiego systemu ITS nie wchodzi w rachubę, bo ITD nie ma pieniędzy na podłączenie ich do swojego systemu. Po drugie: miasto nie może korzystać z kamer, by egzekwować przestrzeganie przepisów ruchu drogowego i nie wiadomo, czy może z ich pomocą ustalać sprawców wypadków oraz kolizji.

Resort uznał, że ITS tak naprawdę może służyć miastu jedynie do oceny sytuacji na ulicach. - Podstawowym zadaniem prowadzonego monitoringu wizyjnego [przez kamery ITS - red.] jest zbieranie na bieżąco danych o ruchu drogowym i wykorzystanie ich dla potrzeb zarządzania ruchem, a nie rejestracja wykroczeń o ruchu drogowym - czytamy w odpowiedzi udzielonej posłance. - W przypadku koncentracji naruszeń przepisów ruchu drogowego w miejscach objętych monitoringiem systemu ITS zasadnym jest przede wszystkim wzmożenie kontroli i podejmowanie działań profilaktycznych.

- Olsztyn nie może być poszkodowany tylko z tego powodu, że myśli przyszłościowo i wprowadza innowacyjne w skali kraju metody poprawy bezpieczeństwa. Na pewno będę dalej drążyła ten temat - komentuje posłanka Beata Bublewicz.

Nagranie będzie dowodem w sprawie?

Olsztyński mecenas Lech Obara popiera interpretację ministerstwa odnośnie wykorzystywania kamer do rejestrowania samochodów przejeżdżających skrzyżowania na czerwonym świetle czy jeżdżących zbyt szybko. - Montowanie kolejnych kamer jest zbyt represyjne - przekonuje.

Jest jednak zdania, że nagrania wypadków i kolizji powinny być traktowane jako dowód. - Każda okoliczność służąca ustaleniu stanu faktycznego zdarzenia drogowego musi być brana pod uwagę - mówi mecenas.

Piotr Grzymowicz zapowiada, że miasto będzie dążyć do pełnego wykorzystywania ITS. - Nie może być tak, że będziemy patrzeć przez kamery, jak kierowcy i piesi się zabijają, a kolejne osoby zostają ranne - mówi. - Istotą poprawy bezpieczeństwa jest monitorowanie sytuacji, wyłapywanie osób łamiących przepisy i ich karanie. Tylko w ten sposób możemy zapewnić porządek. W obecnej sytuacji informacje pozyskiwane z kamer mamy traktować jedynie statystycznie. I może jeszcze prace naukowe pisać na ich podstawie?

LINK

Autor postu otrzymał pochwałę.
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Możesz załączać pliki na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Olsztyn - Red light | Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group